MQB alustaisten autojen (Golf VII, Octavia III jne...) muokkaaminen VCDSllä

Aloittaja Jyri, 14.08.13 - klo:13:20

« edellinen - seuraava »

M_M

Vaikuttaa bugilta. Kannattaa laittaa palautetta Ross-techille, niin eiköhän asia selviä.

Kyllä tolla kaapelilla mun käsityksen mukaan pitäisi tuon vuosimallin auton kanssa onnistua kaikki temput. Jos ei onnistu, niin softassa on joku bugi.

2016 oli eka vuosimalli jossa alkoi tulla moduuleita joita tuo kaapeli ei tue, tosin ei silloinkaan vielä Passattiin.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 08.06.20 - klo:17:58
Tarina jatkuu hiukan yllättävällä käänteellä..  :o

Eli käytössä vielä vanha HEX-USB+CAN eikä uudempaa ole vielä hankittu.

Passattia hankittaessa oli tiedossa, että takajarrut kaipaa uusimista, kokeilin pari viikkoa sitten että nykyisellä kaapelilla pääsee ABS ohjainlaitteelle sisälle ja käsijarrun saa huoltoasentoon.

Viime viikonloppuna sitten uusien osien kanssa jarruja aukomaan ja VCDS läväytti ao. kuvan naamalle kun otin yhteyden ABS purkkiin



Eikös tämä nyt ole hienovarainen vihje, että vaihda kaapeli HEX-V2 tai HEX-NET malliseen?

15min kiroilun ja ihmettelyn (sekä oman järjen epäilyn) jälkeen totesin, että prkl sain käsijarrun huoltoasentoon samasta autosta pari viikkoa aiemmin. Erilaisia sade tansseja ja loitsuja tuli kokeiltua ja totesin seuraavaa.


  • Kaapeli kiinni autoon ja läppäriin
  • Virrat päälle autoon
  • VCDS auki (versio 20.4.1)
  • Select Control Module
  • Autosta virrat pois
  • Autoon virrat päälle
  • Kaikkiin ohjainlaitteisiin pääsee myös Coding, Adaptation, Basic Settings jne puolelle

Jos sulkee VCSD ohjelman ja aloittaa alusta niin näyttää taas melkein jokaisen ohjainlaitteen kanssa tuota Unsupported vehicle ikkunaa.

Sain siis takajarrut huollettua ja sain myös aiemmin haaveiltuja modauksia tehtyä autoon, takaluukku ei enää piippaa, ACC antaa ohittaa oikealta, nopeusmittari näyttää 100km/h kun GPS nopeus on 99-100km/h välillä. En nyt muistanut kokeilla DLA aktivointinopeuden alentamista ja penkinlämmittimien muistin aktivointia mutta eiköhän nekin vielä onnistu.

Mitä luulette, että mitä tässä todellisuudessa oikein tapahtui? Onko auton väylässä jotain vikaa? Onko VCDS kaapelissa jotain vikaa? Vai kävikö niin järjetön joulu, että löysin VCDS softasta bugin joka päästää uudempaan autoon sisälle vanhemmalla kaapelilla?  ???

Joka tapauksessa sain nyt tärkeimpiä asioita tehtyä niin tuskin tulee nyt pikaisesti tarvetta päivittää kaapelia eli jatketaan vanhalla  ;D

Avaahan hiukan tuota nopeusmittarin kalibrointia?

Mennyt jotenkin itseltä ihan ohi, olisihan se mukavaa että mittari näyttäisi oikein jos mahdollista. Helpottaisi elämää vakionopeussäätimen kanssa, ja erityisesti mahdollisen tulevan auton kanssa, missä vakionopeussäädin säätyisi liikennemerkkien mukaan.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 09.06.20 - klo:12:46
Avaahan hiukan tuota nopeusmittarin kalibrointia?

Mennyt jotenkin itseltä ihan ohi, olisihan se mukavaa että mittari näyttäisi oikein jos mahdollista. Helpottaisi elämää vakionopeussäätimen kanssa, ja erityisesti mahdollisen tulevan auton kanssa, missä vakionopeussäädin säätyisi liikennemerkkien mukaan.
Täällä arenalla on ainakin parissa topicissa asiasta ollut puhetta ja kokeilin samaa. Eli mittariston long coding helpperistä Byte 3 ja sieltä Bit 0-2 alasvetovalikossa on vaihtoehtoja joita kokeilemalla sain itselleni tarpeeksi tarkan nopeusmittarin. Itsellä on siis AID mittaristo, en tiedä onko täysin sama analogisen mittariston kanssa.



Alunperin itsellä oli kuvassa näkyvä Standard vaihtoehto, mittarin mukaan 100km/h oli GPS:n mukaan 95km/h. Kokeilin kaikki vaihtoehdot läpi, Variant 2,4,5,7 ja 8 eivät mielestäni muuttaneet mittarivirhettä mihinkään, Variant 6 mittaristo 100km/h ja GPS 98km/h, Variant 3 oli tarkin eli mittari 100km/h niin GPS seilaa 99km/h ja 100km/h lukemissa (enimmäkseen 99km/h).
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

b1mpo

Nythän sitten kilometrejä kertyy liian vähän ja kulutus näyttää liikaa, jos noita ei ota huomioon laskennassa itse? Eli jos seuraa autoilun kuluja, niin ne eivät täsmää, jos ei ota huomioon virhettä?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.06.20 - klo:14:11
Nythän sitten kilometrejä kertyy liian vähän ja kulutus näyttää liikaa, jos noita ei ota huomioon laskennassa itse? Eli jos seuraa autoilun kuluja, niin ne eivät täsmää, jos ei ota huomioon virhettä?
Tuossahan on iso ero, jos auton kilometrimäärä karttuu 5-10% hitaammin, ajatellen esimerkiksi leasingiä ja huoltoja toki muutenkin.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

b1mpo

Siksi olisikin kiva, jos saisi pelkkää nopeusnäyttämää muutettua renkaan halkaisijan sijaan. Toki jos ajelee ylikokokumeilla, niin sittenhän tällainen säätö on ok. Autohan tietää kuitenkin todellisen nopeuden, kun dataa logittaa.

Tänä päivänä soisi auton kalibroivan mittarinsa vaikka gps:n perusteella. Ei mikään mahdottomuus. Kai se lainsäädäntö sen estää viimeistään.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

a_jaba

Kulutusmittarin lukemaan en nyt lähtökohtaisesti luota kun olen kyseisellä autolla ajanut vasta pari tankillista. Lasken kulutuksen tankkauksista kun on ajettu viisi tankillista. Näin tein myös edellisen Golf VII:n kanssa ja säädin sitten kulutusmittarin VCDS:llä kohdilleen. Jos oikein muistan niin siinä piti hilata kulutusmittaria 6% ylöspäin.

Matkamittarin näyttämä oli tarkoitus testata kun kerkeää lähtemään sopivalle lenkille jonka pituus on helposti todennettavissa parilla muullakin tavalla (esim. Google maps ja GPS matkamittari)

Ennen Golffia minulla oli A4 B7 ja siinä vakio rengaskoko 235/45R17 ja sillä GPS näytti 97km/h jos mittarissa oli 100km/h. Testasin kyseisestä autosta matkamittarin virhettä parikin kertaa ja 200km matkalla mittariin kertyi 196km. Autoa ei oltu silloin koodailtu mitenkään eli oli ihan tehtaan jäljiltä näin.

Jos Passatin matkamittari nyt tämän seurauksena näyttää hiukan liian vähän niin pystyn silti nukkumaan yöuneni ihan hyvin..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.06.20 - klo:14:19
Toki jos ajelee ylikokokumeilla, niin sittenhän tällainen säätö on ok.

Itsellä Passatissa kesärenkaina alkuperäinen koko eli 215/55R17
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Iro

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 09.06.20 - klo:14:01
Täällä arenalla on ainakin parissa topicissa asiasta ollut puhetta ja kokeilin samaa. Eli mittariston long coding helpperistä Byte 3 ja sieltä Bit 0-2 alasvetovalikossa on vaihtoehtoja joita kokeilemalla sain itselleni tarpeeksi tarkan nopeusmittarin. Itsellä on siis AID mittaristo, en tiedä onko täysin sama analogisen mittariston kanssa.



Alunperin itsellä oli kuvassa näkyvä Standard vaihtoehto, mittarin mukaan 100km/h oli GPS:n mukaan 95km/h. Kokeilin kaikki vaihtoehdot läpi, Variant 2,4,5,7 ja 8 eivät mielestäni muuttaneet mittarivirhettä mihinkään, Variant 6 mittaristo 100km/h ja GPS 98km/h, Variant 3 oli tarkin eli mittari 100km/h niin GPS seilaa 99km/h ja 100km/h lukemissa (enimmäkseen 99km/h).

Itse en myös huomannut mitään eroa tuon standardin ja variant 2 välillä.
Hyvä tietää ettei Variant 3 jälkeen tarvitse testata muita.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 

Enhancer

Hyvinhän se toimi. Version 3 korjasi myös -18 FL Octaviassa analogimittariston näyttämän täsmälleen GPS:n mukaiseksi.

Muutoksen jälkeisellä uudelleenkäynnistyksellä putosi ACC pois pelistä, vika liittyi pyörimisnopeuden oppimiseen / muutokseen.

Vika katosi uudelleenkäynnistyksellä eikä ole sen jälkeen tullut takaisin.

Nyt saa liikennemerkkien tunnistuksesta enemmän irti, ja ACC:n käyttö on tasalukemilla paljon mukavampaa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

b1mpo

Heittääkö 4-5 kilsaa todellisella 100km:n matkalla liian vähän? Jos satasen nopeudessa näyttää oikein, niin näyttääkö 40 nopeudessa liian vähän?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.06.20 - klo:19:55
Heittääkö 4-5 kilsaa todellisella 100km:n matkalla liian vähän? Jos satasen nopeudessa näyttää oikein, niin näyttääkö 40 nopeudessa liian vähän?
Koko nopeusalue 10-120km/h näyttää täsmälleen sen mitä GPS. Pikaisella kokeilulla vaikutti myös, että kulutuslukemien laskussa tuo muutos huomioidaan jotenkin, sillä omalla testilenkillä kulutus pysyi samassa mitä aiemminkin.

Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 09.06.20 - klo:14:11
Nythän sitten kilometrejä kertyy liian vähän ja kulutus näyttää liikaa, jos noita ei ota huomioon laskennassa itse?

Kävin ajamassa mittauslenkin ja tässä tulokset:

- Auton trippimittari 29,8km
- GPS matkamittari 29,6km
- Google Maps 29,6km
- Bing kartat 29,5km
- Maanmittauslaitoksen kartan mittaustyökalu 29,6km

Eli auto 29,8km ja todellisuus 29,6km = auton matkamittari näyttää +0,68% todellisuutta pidempää matkaa.

Täytyy vielä muuttaa mittariston asetus takaisin standardiksi ja ajaa sama lenkki uudestaan. Veikkaan ettei asetus muuta tulosta mitenkään..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

b1mpo

Eli renkaat on alkuperäisen kokoiset? Ja nopeusmittari, sekä matkamittari näyttää lähestulkoon oikein nyt?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 10.06.20 - klo:11:31
Eli renkaat on alkuperäisen kokoiset? Ja nopeusmittari, sekä matkamittari näyttää lähestulkoon oikein nyt?

Kyllä ja kyllä.

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 09.06.20 - klo:14:33
Itsellä Passatissa kesärenkaina alkuperäinen koko eli 215/55R17

Rekisteriotteeseen merkitty tässä autossa kaksi rengaskokoa 215/55R17 sekä 215/60R16. Kesärenkaat tasan tarkkaan tuota kokoa ja ajettu n. 2tkm eli pintaa vielä lähelle maksimit. Kesäsetin vanteetkin on orginaali VW vanteet.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

b1mpo

Eli toisinsanoen kilsoja kertyi liikaa alkuperäisellä asetuksella ja mittari näytti liikaa? Ihan sillä selvennän tuota, kun tuo asetus viittaa pyörän kokoon.

Yleensä autojen nopeus näyttää liikaa, mutta kertyneet kilometrit liki oikein. Tämän olettamuksen perusteella kilsoja kertyy liian vähän pyörän kokoa muuttamalla isommaksi tuolla asetuksella.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

b1mpo

Ootteko lennosta vaihtanu tuota, vai sammuttanu välissä? Ite en oo viitsinyt vauhdissa muutella adaptaatioita tai long codeja.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 10.06.20 - klo:09:54
Kävin ajamassa mittauslenkin ja tässä tulokset:

- Auton trippimittari 29,8km
- GPS matkamittari 29,6km
- Google Maps 29,6km
- Bing kartat 29,5km
- Maanmittauslaitoksen kartan mittaustyökalu 29,6km

Eli auto 29,8km ja todellisuus 29,6km = auton matkamittari näyttää +0,68% todellisuutta pidempää matkaa.

Täytyy vielä muuttaa mittariston asetus takaisin standardiksi ja ajaa sama lenkki uudestaan. Veikkaan ettei asetus muuta tulosta mitenkään..

Tein toisen testin. Vaihdoin asetukseksi uudelleen standard ja ajoin saman lenkin ja tulokset täysin samat, auton trippimittari 29,8km ja GPS 29,6km.

Eli toi asetuksen muuttaminen vaikuttaa vain nopeusmittarin toimintaan.

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 10.06.20 - klo:15:17
Ootteko lennosta vaihtanu tuota, vai sammuttanu välissä? Ite en oo viitsinyt vauhdissa muutella adaptaatioita tai long codeja.

Longcoding muuttaminen mittaristoon ei ainakaan minulla onnistu jos moottori käynnissä. Tulee virheilmoitus "RPM to high" eli täysin lennosta muuttaminen ei onnistu.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 10.06.20 - klo:13:39
Eli toisinsanoen kilsoja kertyi liikaa alkuperäisellä asetuksella ja mittari näytti liikaa? Ihan sillä selvennän tuota, kun tuo asetus viittaa pyörän kokoon.

Yleensä autojen nopeus näyttää liikaa, mutta kertyneet kilometrit liki oikein. Tämän olettamuksen perusteella kilsoja kertyy liian vähän pyörän kokoa muuttamalla isommaksi tuolla asetuksella.

Vaikka asetus viittaa renkaan vierintäkehään niin ei sen tarvitse vaikuttaa (eikä vaikutakkaan) kaikkiin vierintäkehää hyödyntäviin mittauksiin.

Selkeästi matkamittarille on auton syövereissä erillinen renkaan vierintäkehä tieto ja sitä ei ainakaan nykytiedon mukaan VCDS:n avulla saa muutettua (ja ehkä hyvä niin).
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

b1mpo

Itse kokeilin nuo 2-7 läpi. Minulla MV20 digimittaristolla meni vain huonompaan suuntaan noilla verrattuna ykköseen. Toki noita kaikkia virhehälyjä tuli myös. Version 8 ei toiminut ollenkaan, eli ei koodautuntut päälle. Onko kellään samanlaista autoa digimittarilla, jolla toimisi? Väylän nopeus tuntui näyttävän ihan oikein kolmosella myös.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Enhancer

Matkamittarille ja nopeusmittarille on omat kertoimensa systeemissä. Average wheel circumference for trip distance ja maximum wheel circumference for speed löytyi pikavilkaisulla.

Nämä oli minulla ennen muutosta 1918mm ja 1890mm, muutoksen jälkeen 1955mm ja 2000mm.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

b1mpo

Katselin tässä sohvalla tuota longcodea. Käytössä ei ole enää vcds:ää kun kävi kaapeli vanhaksi. Tuossa on kaksi eri näkymää. Tuossa perinteisen vcds:n näköisessä longcodessa näkyy noi variantit tuplana? En kokeillut tuota kautta noita muutoksia. Eikö ne tee kuitenkin saman asian?





Noita pyörän kokoja en milleinä nähnyt.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 10.06.20 - klo:18:28
Katselin tässä sohvalla tuota longcodea. Käytössä ei ole enää vcds:ää kun kävi kaapeli vanhaksi. Tuossa on kaksi eri näkymää. Tuossa perinteisen vcds:n näköisessä longcodessa näkyy noi variantit tuplana? En kokeillut tuota kautta noita muutoksia. Eikö ne tee kuitenkin saman asian?





Noita pyörän kokoja en milleinä nähnyt.
Tuo tuplana näkyminen lienee vain joku bugi. En osaa sanoa, en ole OBDeleveniä itse käyttänyt. Millikoko löytyi sitten erikseen Advanced Measuring Values alta.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 09.06.20 - klo:14:01
Täällä arenalla on ainakin parissa topicissa asiasta ollut puhetta ja kokeilin samaa. Eli mittariston long coding helpperistä Byte 3 ja sieltä Bit 0-2 alasvetovalikossa on vaihtoehtoja joita kokeilemalla sain itselleni tarpeeksi tarkan nopeusmittarin. Itsellä on siis AID mittaristo, en tiedä onko täysin sama analogisen mittariston kanssa.



Alunperin itsellä oli kuvassa näkyvä Standard vaihtoehto, mittarin mukaan 100km/h oli GPS:n mukaan 95km/h. Kokeilin kaikki vaihtoehdot läpi, Variant 2,4,5,7 ja 8 eivät mielestäni muuttaneet mittarivirhettä mihinkään, Variant 6 mittaristo 100km/h ja GPS 98km/h, Variant 3 oli tarkin eli mittari 100km/h niin GPS seilaa 99km/h ja 100km/h lukemissa (enimmäkseen 99km/h).

Tämä sama toimii myös digimittaristolla varustetussa 2017 Tiguanissa.

Kiitos vinkistä, nyt on tarkka nopeusmittari. Pitää muistaa tämä ettei tuossa ole löysää enää :)

Tony.N

Onko kukaan perehtynyt canton sound systeemin maailmaan? Perimätiedon mukaan vahvistin sammuttaa kaiutin kanavan jos siitä otetaan kuorma pois, tällöin ei voida ottaa signaalia esim ulkoiselle prossulle. Saakohan tämän kaiuttimien "valvonnan" koodailtua jotenkin pois?
Ã,,äni kulkisi most väylässä mutta millään valmistajalla ei ole palikoita jolla ottaa signaali siitä ulos.
Kiillotukset +pinnotukset+kalvotukset yli 10v kokemuksella.. Hifit sekä sähkötyöt..

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Tony.N - 01.07.20 - klo:23:55
Onko kukaan perehtynyt canton sound systeemin maailmaan? Perimätiedon mukaan vahvistin sammuttaa kaiutin kanavan jos siitä otetaan kuorma pois, tällöin ei voida ottaa signaalia esim ulkoiselle prossulle. Saakohan tämän kaiuttimien "valvonnan" koodailtua jotenkin pois?
Ã,,äni kulkisi most väylässä mutta millään valmistajalla ei ole palikoita jolla ottaa signaali siitä ulos.

Ei taida onnistui kuin koodaamalla vahvistin pois käytöstä ja ottamalla signaali "mankan" keskusyksikön takaa. Rajoittaa pahasti Hifi-hommia näissä vehkeissä, itse olen tyytynyt vakiokalustoon. Subbarin voi(nee) laittaa, eli siitä kanavasta pitäisi saada signaali vahvistimelle.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

sonikk

Saako 2014 Golf GTI:hin koodattua Performance Monitoria näyttöön mistä näkee ahtopaineet ym?

https://i.imgur.com/nib5fxP.jpg
C7 A6 3.0TDI Avant

JeansBeetle

Tiedoksi muillekin ihmettelijöille, että VCDS ja HEX+CAN kaapelia ei toimi enää uusien 2019 jälkeisten autojen kanssa, vaan Rosstech haluaa myydä uuden letkun joko 3VIN tai unlimited VIN lisensseillä. Heillä on ns. vaihtokampanja ja edullinen hinta, mutta firmahan on jenkeissä joten fuck us (molemmilla merkityksillä).

https://forums.ross-tech.com/showthread.php?19000-Unsupported-vehicle-Please-upgrade-to-a-current-Ross-Tech-interface&p=167418&viewfull=1#post167418

Daatta

2018 vuosimallissa toiminta on jo vähän niin ja näin. Pitäisi päivittää, mutta piuha on ollut niin vähällä käytöllä...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

dwntime

Lainaus käyttäjältä: sonikk - 02.07.20 - klo:12:01
Saako 2014 Golf GTI:hin koodattua Performance Monitoria näyttöön mistä näkee ahtopaineet ym?

https://i.imgur.com/nib5fxP.jpg

Ei valitettavasti saa. Vaatii MIB2 yksikön ja on muutenkin FeC koodien takana.’ Eli erikseen tehtaalla/tehtaalta enabloitava ominaisuus.

Häkätyissä MIB yksiköissä tuo yleensä on päällä kun niissä on kaikki ominaisuudet avattu.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy