VAG-COM/VCDS kysymyksiä

Aloittaja RiMa, 05.03.10 - klo:20:24

« edellinen - seuraava »

sonikk

Kiitos vastauksesta.

Kompura oli päällä ja ainakin kesällä viilensi ihan normaalisti. Ongelma on siis enemmän kylmällä säällä ettei lämmitä kunnolla. Voisi sen kylmäaineenkin toki täyttää.

C7 A6 3.0TDI Avant

Larmatin

Olisiko vinkkiä minkä VCDS piuhan hommaan korjaamolle? nykyinen yli 10v vanha rupee sanoo sopparia irti(liitin hajoo fyysisesti).

Ja onko niistä  Bluethoot  mokkuloista mihinkään ja mistä viellä semmoinen mokku/piuha kannattaa ostaa laillisesti.

Kiitos vinkeistä ja vanha viellä toimiva piuha myydään eniten tarjoavalle sitten kun saa uuden.
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 11.12.20 - klo:13:13
Olisiko vinkkiä minkä VCDS piuhan hommaan korjaamolle? nykyinen yli 10v vanha rupee sanoo sopparia irti(liitin hajoo fyysisesti).

Ei kai tuossa vaihtoehtona ole kuin HEX-V2 unlimited https://vcds.tech/tuote/hex-v2_unlimited/

BT kikkula kuten ODBeleven voi olla varalla, mutta VCDS on aina VCDS.

https://obdeleven.com/en/products-page
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

M_M

Joko tuo HEX-V2 tai sitten jos haluaa mahdollisuuden harrastaa diagnostiikkaa myös langattomasti, niin HEX-NET. https://vcds.tech/tuote/hex-net_pro-unlimited/

HEX-NET mahdollistaa myös VCDS-mobilen käytön, jolloin pikkuhommia voi hoitaa kännykällä tai padilla ilman windows-konetta.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Larmatin

Ok Enköhän tuon HER v2 tilaa jos viel tänvuoten butjetissa on varaa.Onkohan se miten kestävä ammattikäytössä?
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

Jultsu

Ei ole sattunut ensimmäistäkään ketjua internetistä vastaan jossa laitteen muovikuoret olisivat hajonneet liiallisen käytön vuoksi.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

o.b.

Mulla on HEX-NET langaton versio ja kun joskus viimeksi kokeilin android sovellusta, niin aika puutteellinen se oli. Ei näkynyt edes olevan uutta versiota ilmestyneen tän vuoden puolella.

Jos nyt valitsisin, jättäisin sen langattomuuden pois ja sijoittaisin säästyneet rahat vaikka laadukkaisiin työkaluihin. Tuo langaton versio on muutenkin isompi möhkäle, joten kuvittelisin langallisen olevan jonkun verran kestävämpi. Vaihdettava usb-johto on hyvä noissa.

Larmatin

Ja vissiin sne ostopaikka on tuo VCDS tech vai onko muita laillisia paikkoja?
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

M_M

On niitä muitakin, ainakin ulkomailla. Mutta eipä tule mieleen oikein mitään syytä ostaa muualta kuin suomen viralliselta jälleenmyyjältä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Larmatin

No nyt on uusi VCDS käytössä. semmoinen ero tuohon vanhaan (hex-can) että miksiköhän monessa autossa radiosta kuuluu rits häiriöitä kun tekee diaknoosia? vanha kaapeli ei tuota tehnyt? Ja ostettu se laillinen VCDS:)
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

M_M

Oliko samat autot joita sillä vanhalla kaapelilla testasit, eikä häiriöitä kuulunut?

Normaaleja ne kuitenkin ovat, osa autoista päästelee hassuja häiriöääniä kaiuttimista kun diagnostiikkayhteys on aktiivinen. Eivät ole vaarallisia eikä niille mitään voi.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Larmatin

No ei ne nyt samoja autoja ole kun tässä näitä kaikenlaisia käy. aikaisemmin ei tosiaan ole sillä hex can kaapelilla tullut mitään rätinöitä. joissain volkkareissa menee kyllä ratio päälle.
Nyt tosiaan selvästi huomaa sen rätinän. Niin uskonkin että on ominaisuus mutta ihmetyttää vaan miksi se noin tekee.
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

tet

Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 17.12.20 - klo:13:29
No ei ne nyt samoja autoja ole kun tässä näitä kaikenlaisia käy. aikaisemmin ei tosiaan ole sillä hex can kaapelilla tullut mitään rätinöitä. joissain volkkareissa menee kyllä ratio päälle.
Nyt tosiaan selvästi huomaa sen rätinän. Niin uskonkin että on ominaisuus mutta ihmetyttää vaan miksi se noin tekee.

Jossain omista vageista piti radio tuon rätinän, ainakin siinä kohtaa kun sitä autoscannilla luettiin. Tämä siis ihan sillä vanhalla HEX-USB+CAN -kaapelilla.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

a_jaba

Täällä myös kahden MQB auton kokemuksella ja vanhalla HEX-USB+CAN kaapelilla kaiuttimista kuuluu riks-raks kun tekee autoscania tai kun kaapeli kysyy autolta listaa ohjainlaitteista.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

JuiceS

Osaisikohan joku auttaa, käytössä on Ai+USB+Can adapteri ruotsi versio. Nyt muutaman vuoden jälkeen olisi kaapelille jälleen käyttöä, mutta kun yritän sitä koneelle asentaa niin ei tunnistu VCDS testipuolella.

Päättyy aina virheeseen:
Port status OK
Version USB-driver 03.02.07
Version USB-drivrutin 02.08.02
Adapter ei löydy

Kokeiltu win10 useammalla koneella ja myös win7. Ei vaikutusta. Netistäkään ei tunnu suoraa apua löytyvän..

dwntime

Tuolta hae tuo USB driver ja asenna se, sen jälkeen pitäisi tunnistua ok.

https://www.auto-intern.de/downloads/treiber-firmware/

JuiceS

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 23.12.20 - klo:08:12
Tuolta hae tuo USB driver ja asenna se, sen jälkeen pitäisi tunnistua ok.

https://www.auto-intern.de/downloads/treiber-firmware/
Kiitos tiedosta, tuota on myös kokeiltu jo, mutta ei auta, ei tunnista porttia/kaapelia.
Koitettu myös VCDS omalla Vconfig ohjelmalla päivittää, sielläkään ei tunnistu ollenkaan. Laitehallinnassa näyttää että Ai- USB ajuri on asentunut oikein mutta kaapelia ei löydy.

Jultsu

VCDS tykkäsi päivitellä oman kaapelin firmwarea jokunen vuosi sitten melko tiuhaan, tuota voisi kokeilla ladata jonkun 2-3 vuotta vanhan version vcds:stä jos se suostuisi jöyhimään tuon kaapelin kanssa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

JuiceS

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 23.12.20 - klo:14:04
VCDS tykkäsi päivitellä oman kaapelin firmwarea jokunen vuosi sitten melko tiuhaan, tuota voisi kokeilla ladata jonkun 2-3 vuotta vanhan version vcds:stä jos se suostuisi jöyhimään tuon kaapelin kanssa.

Muistelen itsekkin, että olisi ajoittain jotain päivityksiä ladannut. Toki tuokaan ei tepsinyt, asensin 14 ja 15 versiot ja silti sama homma. Tosiaan Auto-intern-usb ajurit kyllä saan asentumaan, mutta kaapelin jotkin toiset usb ajurit ei sitten mene läpi. Ilmoittaa, että ajuri kyllä löytyy mutta ei voi asentaa.
Täytyy vissiin kokeilla vielä asentaa  win XP jos toimisi sillä. Muutoin alan epäillä että itse kaapeli on rikki.  >:(

Daatta

Kieltämättä aika työläs tuo "Ruotsin VAG-Com" asentaa ja ylläpitää. Jos antaa VCDS:n päivittää ajurit menee asennus jälleen pieleen. Muuten toimii uusinkin VCDS ilman ongelmia, ei se päivitä kaapelin firmistä jos piuha ei ole heidän oma? Noiden uusien (Der neue USB-Treiber) ajurien pitäisi toimia W10 koneessa, eli ei ole tarvetta XP-konetta käyttää. Kannattaa varmistaa, että kaapeli näkyy Laitehallinnassa ilman huutomerkkejä tms. vikatiloja.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

karhunik

Jonkin win10 päivityksen jälkeen toi ai kaapeli ei enää tunnistunut, ja ajureiden normaali asennus ei auttanut. En muista herjasiko silloin ajurin asennuksessa mitään, mutta sai toimimaan kun ne ajurit asensi ns. vikasietotilassa siten että ajurien digitaalinen allekirjoitus tjsp oli otettu pois käytöstä.

Sen jälkeen kaapeli taas toimi normaalisti.
VCDS koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

Daatta

Lainaus käyttäjältä: karhunik - 30.12.20 - klo:11:58
Jonkin win10 päivityksen jälkeen toi ai kaapeli ei enää tunnistunut, ja ajureiden normaali asennus ei auttanut. En muista herjasiko silloin ajurin asennuksessa mitään, mutta sai toimimaan kun ne ajurit asensi ns. vikasietotilassa siten että ajurien digitaalinen allekirjoitus tjsp oli otettu pois käytöstä.

Joo tuo digitaalinen allekirjoitus piti itselläkin ottaa pois. Tuon saa käynnistysvaihtoehdoista pois, vaatii pikkasen säätöä:

https://www.howtogeek.com/167723/how-to-disable-driver-signature-verification-on-64-bit-windows-8.1-so-that-you-can-install-unsigned-drivers/
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

tmpzk

Apua kaivataan, onnistuuko 2014 vuoden 4motion transportterista koodata vcds:llä luistonestoa kokonaan pois päältä? Tai edes että nappulasta lähtisi kokonaan pois.

JeansBeetle

Olisiko kukaan halukas myymään V2 kaapelia pk-seudulla?

JPN_V70D3OR

Mahtaako jossain olla parametria, millä ympäristönvalaistustasolla Xenonit syttyvät DLR:n sijaan? Auto Golf7 -14

Ongelmakuvaus: käynnistettäessä katoksessa Xenonit syttyvät päivälläkin, sammuu tietty heti, kun peruutaa varjosta pois.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: JPN_V70D3OR - 22.02.21 - klo:15:43
Mahtaako jossain olla parametria, millä ympäristönvalaistustasolla Xenonit syttyvät DLR:n sijaan? Auto Golf7 -14

Ongelmakuvaus: käynnistettäessä katoksessa Xenonit syttyvät päivälläkin, sammuu tietty heti, kun peruutaa varjosta pois.

Radion valikosta saa säädettyä. Sieltä löytyy 3 tai 5 vaihtoehtoa herkkyydelle.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

SIN

Mistä löytyy listaus 3b passatin security codet?. Ei googlekaan auttanut. vm00 1.9tdi ahu passat

Tos®

En tiedä.
Alkuperäinen vcds kyllä ehdottaa puhekuplassa koodia; kun osoittimen vie laatikkoon, mihin koodi pitäisi laittaa.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

sonikk

Tietääko joku pystyykö VCDS:llä tai OBD11:llä kalibroimaan mk7.5 Golfin ACC:tä (logossa) tai tuulilasikameraa? VAS taulut olisi käytössä mutta ei Odista. :(
C7 A6 3.0TDI Avant

dwntime

#1139
Pitäis onnistua molemmilla. Toki jos joltain läheltä löytyy ODIS niin sillä se on helpoin tehdä, se kun opastaa koko kalibroinnin ajan mitä tehdä missäkin vaiheessa.

Tässä ohjeet OBD11 : https://www.youtube.com/watch?v=jPdpQWVCZN4

Kameran kalibrointi onnistuu myös ilman taulua. Tosin tarvii sulat tiet jotta nuo tiemerkinnät näkyvät mutta on mahdollista kalibroida ajaessa.

Pitää olla sellainen työkalu jolla pääsee loggautumaan kameralle engineering modessa. Eli VCP tai ODIS-E. Sen jälkeen annetaan vasen etu, oikea etu, vasen taka ja oikea taka mitat maasta pyöränkaareen ja nollataan olemassa olevat staattisen kalibroinnin arvot.

Sitten eikun ajelemaan ja muutaman päivän päästä uusi engineering mode sessio käyntiin ja tällä kertaa vain kopioidaan dynaamisen kalibroinnin kentissä olevat arvot staattisen kalibroinnin kenttiin ja nollataan dynaamisen kalibroinnin kentät.
Ja sitten eiku uudelleen ajelemaan ja taas muutaman päivän päästä tsekkaus miltä ne arvot näyttää.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy