Onko näistä 5V-ERT lootien vaihdevivustoista jotain selkeää ohjetta miten ne pitää laittaa jotta vaihteen löytyy paikalleen? Omasta mielestä vivustot on kuin ennen purkamista mutta 5-vaihde kokonaan (5-vaihteen kohdilta löytyy vaihde nro 3) kateissa ja muutkin hieman takertelee. Vivusto oli irti kun laatikon irroitin. Tuossahan ei montaa kohtaa ole missä voi sössiä ja laittaa eri tavalla eli veikkaan että työntötanko on väärässä kohdin (työnnetty joko liian pitkälle tms siihen kiristys ruuvin kohdalle)
Ei vaan löydy kaikkia vaihteita.. siirtotangot on oikein.
1:n löytyy
2:n vaivoin (joutuu käyttämään voimaa)
3: löytyy
4: löytyy
5: ei löydy
Sivuttais suunnassa on jotain outoa, ei mene tarpeeksi oikealle.
Kepiltä tulevaa siirtotankoa säätämällä on ehkä jotain vaikutusta 2:n löytymiseen mutta viitonen on kokonaan kateissa. Ei vaan liiku oikealle tuo keppi tarpeeksi..
Hjälp!
Saisiko joku laitettua kuvaa kepiltä tulevan tangon kiinnityskohdasta konehuoneen puolelta. Kiinnostaa tietää kuinka pitkälle teillä on tuo tanko tungettu kiinnityspisteeseen.
Ja vaihteet löytyy kaikki 5 eteen ja 1 taakse. Hieman vaatisi vielä säätöä mutta olkoon näin. Oli laatikkoa irroittaessa yksi vaihdevivuston kiinnitys painunut 1-2cm kasaan estäen vaihdevivuston vapaan liikkeen.
Kuvan keltaisella merkitty kohta (C) :
(https://i.ibb.co/Sd04339/Capture-1cf.png) (https://ibb.co/s6QdVVM)
Aika harvinainen tuollainen vaihdevivusto? Luulin että kaikki "modernit" vaihteistot ovat vaijerikäyttöisiä, niiden säätäminen ainakin on helppoa. Vivustossa puslien yms. välykset kertautuvat ikävästi, mutta maksaako vaivaa alkaa niitä vaihtelemaan. Jos kuitenkin pelaa tyydettävästi. Varaosia näytti kuitenkin olevan saatavilla.
Taitaa olla kaikissa 1.6-16v ja 8valve + 1.4-16v koneisissa G4/Bora tämmöinen "yksitanko" systeemi. Aivan hanurista justeerata.. on muuten millistä kiinni. OLISI pitänyt merkata tangon paikka ENNEN purkamista mutta .. noh, ensikerralla sitten :)