Miksi joku vielä ostaa auton manuaalivaihteistolla

Aloittaja XUE, 01.03.16 - klo:11:50

« edellinen - seuraava »

rami

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 01.03.16 - klo:18:36
Omilla rahoilla auton ostavalle manuaali on oikeaan automaattiin verrattuna halvempi ja vähempi kuluttava.

Ja ei ainakaan yhtään hitaampi suorituskyvyltään kuin automaatti...
"Ja ei ainakaan hitaampi suorituskyvyltään"
Niin näin PAPERILLA. (joskin joillekin automaateille annetaan hieman paremmat arvot jo papereillakin)
Asiahan on 100% näin.
Siihen kiihtyvyysarvoon mikä annetaan automaatille pääsee jokainen joka osaa painaa tallan pohjaan.
Tullaanpas sitten manuaalin kiihdytysarvoon.
Sanoisin että manuaalin annettuihin kiihdytysarvoihin ei pääse 90% kuljettajista.
Syy: he eivät yksinkertaisesti osaa käyttää manuaalisen laatikon maksimaalisia kiihdytysarvoja.  (suhteessa kaasu/vaihde/kytkin,onhan se hieman hassun-näköistä sätkintää vrt. automaattiin)
Nämä manuaalisen laatikon kiihdytysarvot ovat täysin kuljettajasta kiinni. Eikä suurin osa kuljettajista pysty siihen.
Näin on FAKTAA ja sillä sipuli. ;D ;D ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: SJP60 - 24.04.16 - klo:10:16
Löytyisköhän tuon rahoituskuvion käsittelyyn joku osuvampi topicci?
Voi olla aika vaikeaa selvittää. Vaan se koira voidaan velkakaupassa haudata niin moneen paikkaan.
Minun järki kumminkin sanoo,että ei niin tymää olekkaan joka ilmaista rahaa jakaa jollekkin vuosikausiksi.
Kyllähän sitä tyrkytetään joka puolelta. Miksi? No tietenkin siksi koska se on heille kannattava bisnes.
Se velkavanki siinä loppupeleissä kumminkin on maksajana.


-karppa-

Lainaus käyttäjältä: qwerty - 24.04.16 - klo:09:55
Ottaako noin koville olla köyhä, kun ei ole varaa ostaa autoa käteisellä.

Ei uppoa ei millään. Kaikki autot olen ostanut tähän saakka käteisellä. Joten sun pointti oli?

Monta kertaa kyllä tuulipukukavereilta kuulin, että mikä rahoitusyhtiö omistaa traktorin. Totesin että voitte selvittää ihan parilla eurolla kuka auton omistaa ja se ei ole mikään GE-money.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

rami

Ei kannata ostaa enää "kepparia" se on auttamattomasti Beethoovenin aikaa. Automat on nykypäivää. Niin ja kannattaa ostaa käteisellä. Jouduthan nää maksaan sen velkakiesinkin ja ketuttaa pitemmän aikaa. Siirrä sitä auton hankintaa jos ei oo pelimerkkejä ja sitten vaan kaupoille tinkaamaan niin pirusti. (myyjä muuten kysyy useasti alkukähinöissä tarvitsetko rahoitusta,soisiko itselleen bojoja) ;D
Mää oo mahroton tinkaamaan autokaupois. Myyjääkin kenkuttaa,mutta aina siinä myyjällekkin jotakin jää.
Ostaa jos ostaa,jos ei tarjous tuota kauppaa lähtee kälppiin ulos. Näin se menee. ;D

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: ak72 - 24.04.16 - klo:08:20
Eiköhän automaatti oo ihan paras vaihtoehto perus köröttelyyn kaupungissa ja mateluun maantiellä. Heti kun alla hieman tehokkaampi VAG kulkine ja ajamisen hauskuutta haluaa lisää niin manuaali on pop. Mitä nyt olen kuullut että DSG arpoo pykälää vähän miten sattuu tehokkaissa Seateissa esim. Kovalla askilla voi ihan oman maun mukkaan pujottaa meneen väännöllä tai sitten kierrättää punaselle.
Itse en kyllä huomaa tuollaista "miten sattuu arpomista" omassa konsernikulkineessani, joka osunee aika hyvin tuohon 'hieman tehokkaampi' -kategoriaan. Jos haluaa väännöllä kruisailla, niin se onnistuu eco-moodissa ja sport-moodissa kone on koko ajan tehoalueella. Ajotilan valinta tekee mun mielestä laatikon käytöksestä loogisemman, kun kaikkia tarpeita ei tarvitse yrittää arvata, vaan kuljettaja voi valita tilanteeseen sopivan vaihto-ohjelman.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: rami - 24.04.16 - klo:10:41
Ei kannata ostaa enää "kepparia" se on auttamattomasti Beethoovenin aikaa. Automat on nykypäivää. Niin ja kannattaa ostaa käteisellä. Jouduthan nää maksaan sen velkakiesinkin ja ketuttaa pitemmän aikaa. Siirrä sitä auton hankintaa jos ei oo pelimerkkejä ja sitten vaan kaupoille tinkaamaan niin pirusti. (myyjä muuten kysyy useasti alkukähinöissä tarvitsetko rahoitusta,soisiko itselleen bojoja) ;D
Mää oo mahroton tinkaamaan autokaupois. Myyjääkin kenkuttaa,mutta aina siinä myyjällekkin jotakin jää.
Ostaa jos ostaa,jos ei tarjous tuota kauppaa lähtee kälppiin ulos. Näin se menee. ;D

- Ostaja ostaa auton sillä vaihteistolla minkä parhaaksi näkee. Pitkässä juoksussa todennäköisesit manuaali on huomattavasti halvempi ylläpitää
- Asialla ei ole mitään tekemistä nykypäivän kanssa, että ostaa auton automaatillta (Katso yllä oleva vastaus)
- Käteisellä EI kannata ostaa autoa, jos rahat voi sijoittaa paremmin tuottavaan ja rahoitusyhtiön korko on alhainen esimerkiksi 1% luokkaa.
- Tingata voi myös vaikka rahoituksella ostaa auton


Lainaus käyttäjältä: rami - 24.04.16 - klo:09:58
Sitä velaksi ostamistahan pystyy psyykkisesti pönkittämään itsellen ihan miten vaan. Se velkahan on aina maksettava ylimääräisine kustannuksineen asiahan on yksiselitteisesti näin. Velkarengin asema ei varmaan ole kovin helppo. Itsellä ei kokemusta. Teen kaikki hankinnat käteisellä. Jopa kiinteistön ostoja myöten jolloin myös saa parhaimmat alennukset olipa kysymys ihan mistä hankinnoista vaan. Ei tarvitse neuvotella kenenkään kanssa lainoista vaan saa olla itse itselleen pankkiirina. Vaikka velkarengit kuinka suitsuttaa omia prosentteja ei se totuutta miksikään muuta. Aina kun on varaa pelata omalla massillann niin vaikuttaa kaupantekoon olipa kyse mistä kaupasta tahansa.
Tarjouksen voi heittää lonkalta jos vastapuolta kiinnostaa niin kauppa syntyy. Tyhmän hommaa ei käteisen käsittely ole.  Voitto pitää tehdä aina ostettaessa????.
Tämä nyt ei enää liity autoihin kovinkaan paljon mutta velaksi ostamiseen.

Jos vanha koira ei opi uusia temppuja, niin se ei Rami tarkoita etteikö jotkut muut seuraa aikaansa ja osaa muuttua. Asia erikseen jotkut 80-90-luvun vekselit joissa oli 15-20% korkoja. Kun toit tuon rahamiehen elkeet netissä esille, niin ilmeisesti sinussa ei ole sijoittajan vikaa? Olet tyypillinen suomalainen duunari, joka on hukannut elämänsä ostamalla vain kaikki käteisellä, vaikka rahat olisi voinut sijoittaa paremminkin tuottavaan ja ajelisit jollain muulla, kuin uudella A4:lla. Sehän saa kaikki naapurit käteelliseksi, kun on uudempi ja hienompi auto kuin vaikka Skoda Octavia tai Seat Exeo ja vielä S-Tronic automaattilaatikolla. Kyllä muut tuulipukujampat on taputtelemassa selkään loistavasta hankinnasta ja kihisivät kateudesta  ;) ;) ;).

Oot Rami mun idoli ja tavoite mikä pitää saavuttaa. Uusi A4 audi  S-tronic:lla. Muuta mies ei tarvitsekkaan  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Patomursu

Huuteletko rami talofoorumeillakin että köyhät ostaa asunnon tai talon lainalla?  ;D

Se mihin rahansa käyttää ei näy liikenteessä, paitsi jos sen käyttää autoon.

Mutta se on varmaa että UUSI A4 on rahamiehen auto, köyhät sitten ajelee S500:lla joka on rahoituksella ostettu.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

kt

Rahamiesten on pakko ostaa auto nykyään käteisellä, koska suurempien rahamäärien pitäminen pankeissa saattaa herättää verottajassa epäilyksiä ja tutkimishaluja.  8)
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

skriko

Lainaus käyttäjältä: kt - 24.04.16 - klo:12:58
Rahamiesten on pakko ostaa auto nykyään käteisellä, koska suurempien rahamäärien pitäminen pankeissa saattaa herättää verottajassa epäilyksiä ja tutkimishaluja.  8)
Itsellä ei ole pankissa koskaan yli 2000 euroa tilillä, koska se ei tuota mitään. Taas jos pidät rahasi Nordnet pankin tilillä verottajasta ei tarvitse olla huolissaan, koska pankista ilmoitetaan sentilleen suoraan verottajalle kaikkia osakekaupat mitä olet tehnyt ja osingot päälle. Säästyy veroilmoituksen teolta kokonaan, jää vain tarkistaminen ja sekin on aina ollut sentilleen oikein.
Jälleen kerran vastaus itse aiheeseen, joko joku ei löydä haluamaansa autoa automaattina tai vain muuten haluaa ajaa manuaalilla.

rami

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 24.04.16 - klo:11:32
- Ostaja ostaa auton sillä vaihteistolla minkä parhaaksi näkee. Pitkässä juoksussa todennäköisesit manuaali on huomattavasti halvempi ylläpitää
- Asialla ei ole mitään tekemistä nykypäivän kanssa, että ostaa auton automaatillta (Katso yllä oleva vastaus)
- Käteisellä EI kannata ostaa autoa, jos rahat voi sijoittaa paremmin tuottavaan ja rahoitusyhtiön korko on alhainen esimerkiksi 1% luokkaa.
- Tingata voi myös vaikka rahoituksella ostaa auton


Jos vanha koira ei opi uusia temppuja, niin se ei Rami tarkoita etteikö jotkut muut seuraa aikaansa ja osaa muuttua. Asia erikseen jotkut 80-90-luvun vekselit joissa oli 15-20% korkoja. Kun toit tuon rahamiehen elkeet netissä esille, niin ilmeisesti sinussa ei ole sijoittajan vikaa? Olet tyypillinen suomalainen duunari, joka on hukannut elämänsä ostamalla vain kaikki käteisellä, vaikka rahat olisi voinut sijoittaa paremminkin tuottavaan ja ajelisit jollain muulla, kuin uudella A4:lla. Sehän saa kaikki naapurit käteelliseksi, kun on uudempi ja hienompi auto kuin vaikka Skoda Octavia tai Seat Exeo ja vielä S-Tronic automaattilaatikolla. Kyllä muut tuulipukujampat on taputtelemassa selkään loistavasta hankinnasta ja kihisivät kateudesta  ;) ;) ;).

Oot Rami mun idoli ja tavoite mikä pitää saavuttaa. Uusi A4 audi  S-tronic:lla. Muuta mies ei tarvitsekkaan  ;).

Voi voi on paljon muutakin mutta eipäs nyt kannata liikaa huudella.
Velattoman olo on kevyt olo.
No sen verran voi raottaa,että on tuota tullut ostettua yhtä sun toista.
Elä iloitse en minä UUTEEN A4 viimeisiäni pannut.

Mitä suurempaa tuottoa luvataan rahoille sen varmenmmin vedät  vesiperä loppupeleissä. Näin on aina ollut ja tulee olemaan. Sen verran voi neuvoa näitä miljonäärejä täällä.
Kylläpäs niitä tuntuu olevanki paljon.
Minä kun ostan auton niin se on silloin minun auto eikä minkään rahoitusyhtiön. Velkarengin elämä on varmaan tylsää.
Kaikista tyhmintä nyt on ostaa auto VELAKSI.

Kuten jo aijemmin kirjoittelin velantekijät voi lohduttautua mitä erikoisimmilla visioilla helpottaakseen oloaan.
Loppupeleissä saattaa jäädä "klapi" kouraan.
Minä kumminkin epäilen ettei näistäkään postaaljista monellakaan ole edellisestä tilistä jääneitä rahoja.  Vaan jauhetaan sijoittamistuubaa joista ei itsekkään ymmärrä yhtään mitään.
Osalla vikuu kortit pahasti pakkaseela.
Jos nyt ihan niin kuin reaalista juttua kirjoitetaan. ;D ;D ;D
Elkää hyvät ihmiset tehkö autovelkaa,ei kannata missään muodossa.
Piti jälleen käväistä Stronicilla vähän ajeleen toimii tosi upeasti.

qwerty

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 24.04.16 - klo:10:29
Ei uppoa ei millään. Kaikki autot olen ostanut tähän saakka käteisellä. Joten sun pointti oli?

Monta kertaa kyllä tuulipukukavereilta kuulin, että mikä rahoitusyhtiö omistaa traktorin. Totesin että voitte selvittää ihan parilla eurolla kuka auton omistaa ja se ei ole mikään GE-money.

Miksi ostat käteisellä, eikös sijoittamalla saa hyvää tuottoa rahoille?

rami

Lainaus käyttäjältä: kt - 24.04.16 - klo:12:58
Rahamiesten on pakko ostaa auto nykyään käteisellä, koska suurempien rahamäärien pitäminen pankeissa saattaa herättää verottajassa epäilyksiä ja tutkimishaluja.  8)
Ei se herätä mitään epäilyksiä jos raha on rehellisesti hankittua rahaa. Olipa sitä täppinä tai muuten omaisuuden muodossa. ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: qwerty - 24.04.16 - klo:14:15
Miksi ostat käteisellä, eikös sijoittamalla saa hyvää tuottoa rahoille?
Asuntosijoitus oikealta paikalta on paljon järkevämpi kuin mikää korkojen metsästys. ;D ;D ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: skriko - 24.04.16 - klo:14:08
Itsellä ei ole pankissa koskaan yli 2000 euroa tilillä, koska se ei tuota mitään. Taas jos pidät rahasi Nordnet pankin tilillä verottajasta ei tarvitse olla huolissaan, koska pankista ilmoitetaan sentilleen suoraan verottajalle kaikkia osakekaupat mitä olet tehnyt ja osingot päälle. Säästyy veroilmoituksen teolta kokonaan, jää vain tarkistaminen ja sekin on aina ollut sentilleen oikein.
Jälleen kerran vastaus itse aiheeseen, joko joku ei löydä haluamaansa autoa automaattina tai vain muuten haluaa ajaa manuaalilla.
Tuollaisen 2000e nyt ruikaisee ulkomaanreisulle kerralla.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: carbon - 22.04.16 - klo:16:11
Eihän asia mulle kuulu, mutta makuasioista vääntäminen ja ilman faktaviitteitä väittely on aina riita-altista touhua.

Sitä sen ei kuitenkaan aina tarvitsisi olla. Aika pitkälle tässä suhteessa päästäisiin sillä, jos keskustelijat tiedostaisivat puhuvansa makuasioista. Siis asioista, joista ei ole olemassa absoluuttista totuutta. Ja vaikka absoluuttinen totuus olisikin olemassa (esim. automaatti on kalliimpi kuin manuaali), saattavat henkilökohtaiset mieltymykset ja käyttötarpeet saada aikaan erilaisia valintoja. Toisten keskustelijoiden kanssa ei tarvitse olla samaa mieltä (makuja on monenlaisia), mutta toisten mielipiteisiin, valintoihin (ja makuihin) voisi suhtautua ystävällisesti ja kohteliaasti. Kovin kohteliasta, ystävällistä tai aikuismaista keskustelua ei ole esimerkiksi se, että omasta valinnasta poikkeava valinta luokitellaan milloin milläkin kielikuvalla typeräksi. Tällainen keskustelutapa kielii kypsymättömyydestä ja epävarmuudesta. Aivan kuin henkilöllä olisi jonkinlainen yletön pätemisentarve, jota hän tyydyttää loukkaavilla ilmaisuilla.

Mitä taas faktoihin tulee, niin niitähän ei tietenkään mikään estä jakamasta toisille keskustelijoille. Tässä suhteessa olisi kuitenkin hyvä pitää mielessä ensinnäkin se, että ne esitettäisiin kohtuullisen ymmärrettävällä suomenkielellä. Mitään pilkun...taa ei tarvita, mutta jonkinlainen vaivannäkö oman aivomyrskyn muotoilussa olisi huomaavaista muita keskustelijoita kohtaan. Toisekseen faktat, tai asiat, jotka faktoina esittää, olisi hyvä aina silloin tällöin perustella. Ja mitä jyrkemmin jonkun totuuden pöytään nuijii, sitä mukavampaa olisi kuulla perustelu.

Toisaalta "juurevalla" ja provokatiivisella kielenkäytöllä on varmasti tälläkin foorumilla oma kannattajakuntansa. Provoilu, pieni vittuilu ja näppärät pikkunokkeluudet ovat todennäköisesti monen nettikeskustelijan mielestä koko homman ydin ja suola. Ei niinkään itse asia, vaan "näppärien" kuittailujen ja kärkevien kommenttien tuottama "viihde". Eli oma makuasiansa on sekin, miten keskusteluja käydään. Ja kun makuja on monia, kannattaa jokaisen varmaankin miettiä, kenen kanssa kulloinkin lähtee keskustelemaan.

skriko

Lainaus käyttäjältä: qwerty - 24.04.16 - klo:14:15
Miksi ostat käteisellä, eikös sijoittamalla saa hyvää tuottoa rahoille?
Sama kysymys nousi minunkin mieleeni. Jos ihmisellä on rahaa ja ei keksi sille parempaa käyttöä, niin silloin auto tietysti kannatta ostaa käteisellä niin ei joudu maksamaan osarikorkoja ja kuluja. Taas jos omilla rahoillaan osaa ja uskaltaa tehdä jotain, niin ei ole mitään järkeä sijoittaa autoon rahojaan  kun tuotoilla maksaa korot kulut ja paljon muutakin.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: qwerty - 24.04.16 - klo:14:15
Miksi ostat käteisellä, eikös sijoittamalla saa hyvää tuottoa rahoille?

Koska käytettyyn autoon ei saa yhtä hyvää rahoitus, kuin uuteen ja nuo mun käyttäautot voi ostaa viikkorahalla.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

skriko

Lainaus käyttäjältä: rami - 24.04.16 - klo:14:21
Tuollaisen 2000e nyt ruikaisee ulkomaanreisulle kerralla.

Joo ja ei riitäkään. Itse olen työni puolesta reissannut niin paljon, että nyt en lähde ulkomaille vaikka saisin ilmaisen matkan ja 2000â,¬. ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: qwerty - 24.04.16 - klo:14:15
Miksi ostat käteisellä, eikös sijoittamalla saa hyvää tuottoa rahoille?
Kerroppas itsestäsi selvä kokemus ja sijoituksestasi.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 24.04.16 - klo:11:32
- Käteisellä EI kannata ostaa autoa, jos rahat voi sijoittaa paremmin tuottavaan ja rahoitusyhtiön korko on alhainen esimerkiksi 1% luokkaa.

Hyvä että tuossa on tuo sana "voi". Tällä hetkellä paremmin tuottavaan ei ole ollenkaan niin helppoa sijoittaa perusjampan mitä täällä puhutaan. 1% prosentin tosin pystyy lyömään jos tosiaan joku pankki tarjoaa 1,6% tavalliselle talletukselle, kova prosentti.

Mutta paneppas rahat johonkin "varmaan pankkiosakkeeseen" kuten Nordeaan, niin hups, on tainnut sekin tulla yli 10 prosenttia miinusta vuodessa alas. Vaikka osinkotuotto pudottaa tuon vaikka tappion miinus viiteen niin tuokin todistaa että parempi tuotto on aina riskin takana.

Inflaatiosta ei voi tänä päivänä juuri puhua.

On itselläkin sijoutuksia, ja pitääkin olla, mutta lainan ottaminen pienen koron takia "varmana tuottona kun sijoittaa itse paremmin" on aina vähän niin ja näin. Ei rahoituksen antajakaan (sentään ammattilaisia) jakaisi rahaa pienellä korolla, jos se tietäisi parempia sijoituksia.

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

skriko

Lainaus käyttäjältä: rami - 24.04.16 - klo:14:19
Asuntosijoitus oikealta paikalta on paljon järkevämpi kuin mikää korkojen metsästys. ;D ;D ;D
Näin on. Mutta vielä parempi on onnistunut muu sijoitus. Se tarvitseekin jo taitoa ja aika lailla tuuriakin.

Alhambra

#321
Lainaus käyttäjältä: rami - 24.04.16 - klo:14:13

Kaikista tyhmintä nyt on ostaa auto VELAKSI.


Ostin uuden auton velaksi keväällä, koska rahoituskorko on 0% (Seat Alhambra, Style Business 150 TDI, MANUAALI). Näin tein vaikka olisi ollut käteistä maksaa auto suurelta osin säästöillä. Pidän nimittäin käteisen pörssiosakkeissa, joille saan 5-10% vuotuisen osinkotuoton JA  vuosittaisen 8% arvonnousun (tämä on osakkeiden keskimääräinen tuotto pitkällä tähtäimellä). Autoni omistaja on Nordea Rahoitus. Olenko siis tyhmä ?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Alhambra - 24.04.16 - klo:15:53
Ostin uuden auton velaksi keväällä, koska rahoituskorko on 0% (Seat Alhambra, Style Business 150 TDI, MANUAALI). Näin tein vaikka olisi ollut käteistä maksaa auto suurelta osin säästöillä. Pidän nimittäin käteisen pörssiosakkeissa, joille saan 5-10% vuotuisen osinkotuoton JA  vuosittaisen 8% arvonnousun (tämä on osakkeiden keskimääräinen tuotto pitkällä tähtäimellä). Autoni omistaja on Nordea Rahoitus. Olenko siis tyhmä ?

Oikeasti onko jopa 0% korolla tarjottu autolainaa uuteen autoon? Et ole tyhmä jos tarvitset autoa ja jos itse tarvitsisin uutta autoa ja tekisin sillä työtä, niin kyllä tuollainen tarjous kannattaa hyödyntää.

Ja ei et ole tyhmä. Ymmärrät kupletinjuonen mitä yritin vääntää rautalangasta onnistumatta.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Alhambra - 24.04.16 - klo:15:53
Ostin uuden auton velaksi keväällä, koska rahoituskorko on 0% (Seat Alhambra, Style Business 150 TDI, MANUAALI). Näin tein vaikka olisi ollut käteistä maksaa auto suurelta osin säästöillä. Pidän nimittäin käteisen pörssiosakkeissa, joille saan 5-10% vuotuisen osinkotuoton JA  vuosittaisen 8% arvonnousun (tämä on osakkeiden keskimääräinen tuotto pitkällä tähtäimellä). Autoni omistaja on Nordea Rahoitus. Olenko siis tyhmä ?

+10 ;) Näin tekee viisas.

skriko

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 24.04.16 - klo:16:07
Oikeasti onko jopa 0% korolla tarjottu autolainaa uuteen autoon? Et ole tyhmä jos tarvitset autoa ja jos itse tarvitsisin uutta autoa ja tekisin sillä työtä, niin kyllä tuollainen tarjous kannattaa hyödyntää.

Ja ei et ole tyhmä. Ymmärrät kupletinjuonen mitä yritin vääntää rautalangasta onnistumatta.

Hiljan oli tuo 0 korko kaikkiin uusiin Hondiin ja sai vielä suuremman viimeiseneränkin sekä kaikki käteiskaupan alennukset.

esko

Melkoinen keskusteluketju...

No, ajelen nyt myöhäisemmässä keski-iässä pitkän autoilu-uran jälkeen automaattivaihteisella autolla. Kyseessä hybridi portaattomalla automaatilla ja tuskin on paluuta manuaalivaihteiseen enää, ei tosin dieseliinkään.
Manuaali ainakin minulla puoltaa paikkaansa, jos käyttäisin autoa paljon kärryn veturina. Entinen autoni oli diesel kytkettävällä nelivedolla ja manuaalilaatikolla, jossa alennusvaihde.
Vaihteita siis itse asiassa 10 eteen ja 2 taakse.
Vetokyky loistava ja vaihteiston rikkoutumista esim. suuren veneen nostossa järvestä tai umpihangessa ajamisessa ei tarvinnut pelätä.
Eli minullakin oli auto, moottori, polttoaine ja vaihteisto tarpeen mukaan.
Ja näin sen pitää ollakin.

JakeS

Lainaus käyttäjältä: esko - 24.04.16 - klo:16:47
Melkoinen keskusteluketju...

No, ajelen nyt myöhäisemmässä keski-iässä pitkän autoilu-uran jälkeen automaattivaihteisella autolla. Kyseessä hybridi portaattomalla automaatilla ja tuskin on paluuta manuaalivaihteiseen enää, ei tosin dieseliinkään.
Manuaali ainakin minulla puoltaa paikkaansa, jos käyttäisin autoa paljon kärryn veturina. Entinen autoni oli diesel kytkettävällä nelivedolla ja manuaalilaatikolla, jossa alennusvaihde.
Vaihteita siis itse asiassa 10 eteen ja 2 taakse.
Vetokyky loistava ja vaihteiston rikkoutumista esim. suuren veneen nostossa järvestä tai umpihangessa ajamisessa ei tarvinnut pelätä.
Eli minullakin oli auto, moottori, polttoaine ja vaihteisto tarpeen mukaan.
Ja näin sen pitää ollakin.
Samaa mieltä. Vehkeet tarpeen mukaan. En minäkään Fiestaan kaipaa automaattia millään muotoa. Samalla vaihteella voi kurvailla risteyksissä ja ajaa mojovan sakkolapun moottoritiellä.
Toisaalta työkaluun ehdoton valinta on automaatti, varsinkin jos voimanlähteenä on diesel johtuen kapeasta käyttörekisteristä.
Vetohommiakin on tullut tehtyä ja tarpeeksi järeällä vetoautolla menee automaattikin loistavasti.
Nämä on niin makuasioita. Tuleviin jo tilattuihin kulkineisiin tulee automaatit. Toinen on pirkkadieseli ja toinen hieman isommalla bensiinimoottorilla.Pihaan jää vain yksi manuaalivaihteinen auto.

Sitten vielä noihin rahoitusjuttuihin.  Minulla on välillä rahoitusta ja välillä ei, sekin tilanteen mukaan. Tällä hetkellä käyttiksistä yksi ei ole omissa nimissä mutta en näe siinä mitään ongelmaa. Autokauppojen jälkeen sama tilanne. Yksi rahoituksella firman ollessa haltijana. 0,95 % korolla en edes näe järkeväksi ostaa autoja kokonaan rahalla. Tämänkin rahan voi hyvin investoida johonkin jopa tuottavaan toimintaan.

Pääasia, että jokainen on tyytyväinen omaan autohankintaansa ja voihan sitä Ramin tyyliin kehuskella palstalla kaikissa muodoissaan, mutta uskon etten minä olisi ainakaan talouden ainoana kulkineena kovinkaan haltioitunut uudestakaan a4 audista ellei sitten konehuoneessa ole enemmänkin sylintereitä kuin perinteiset neljä. Näillä perusritsojen moottoreilla kun saan ajaa ihan riittävästi.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

skriko

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 24.04.16 - klo:17:35

Pääasia, että jokainen on tyytyväinen omaan autohankintaansa ja voihan sitä Ramin tyyliin kehuskella palstalla kaikissa muodoissaan, mutta uskon etten minä olisi ainakaan talouden ainoana kulkineena kovinkaan haltioitunut uudestakaan a4 audista ellei sitten konehuoneessa ole enemmänkin sylintereitä kuin perinteiset neljä. Näillä perusritsojen moottoreilla kun saan ajaa ihan riittävästi.

Hyvin kirjoitettu. Jokainen tosiaan ostaa sellaisen kulkineen kun haluaa ja jos ei siihen riitä tulot, niin sellaisen mihin riittää.

rami

Lainaus käyttäjältä: qwerty - 24.04.16 - klo:17:04
Olen syntynyt kultainen muna perseessä, fyrkkaa on ja sitä tulee lisää koko ajan. Parasta tässä on se, että en ole sen eteen joutunut itse tekemään juuri mitään. Mukavaa, kun on syntynyt oikeaan perheeseen.
Kateudensiemenhän sieltä tulikin ilmi. Näin pitikin. ;D ;D ;D

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 24.04.16 - klo:17:22
Kongräts! On myös mielenkiintoista havaita, miten yhteiskunta pikkuhiljaa muuttuu. Ennen vanhaan jotkut onnekkaat syntyivät kultalusikka suussa, mutta tätä nykyä on näemmä mahdollisuus saada (kultaista) munaa jo syntymälahjana, ja vieläpä perseeseen!  ;D ;D ;D ;D

Eiköhän jokaisen elämä ja talous kumminkin riipu pitkälti omasta elämänhallinnasta.
Aktivisuudella on myös suuri merkitys oman talouden kehittämiseen.
Nääs kun nupista on niin paljon kiinni asiat. ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy