Leon ja kampanja-Webasto

Aloittaja Loungeliner, 17.10.17 - klo:02:33

« edellinen - seuraava »

Sökö

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 06.12.17 - klo:23:09
Ota tai laita itse se laturi. Veikkaan että jo ekana talvena saat remucista (vai mikä se nykyään on nimeltään) ilmoituksen, että akkujännite liian matala ja eipä lähde webasto päälle tai sammuttaa sen kesken, jotta on virtaa vielä auton käynnistymiseen.

N.150â,¬ kustantaa itse hommattuna noi defan laturikilkkeet. Siitä voi sitten miettiä jaksaako nähdä vaivaa ja asentaa itse  ;)
Itse toteuttanut tuon akun lataamisen näin. Pääasia kuitenkin on että lataa, jos weban käyttö on jatkuvaa ja ajoa ei tule tarpeeksi, että laturi jaksaisi akkua vetää täyteen ;)

Nyt heräsi kysymys tuosta defan 4a-laturista. Sanotaan nyt että webasto pörisee 60min. Kysymys kuuluukin. Jos lataatkin tuon defan laturin kautta akkua, niin riittääkö yhtä kauan piuhassa pitäminen kuin mitä websto on ollut päälle? Vai riittääkkö esimerkiksi vain 30min lataus ja webaston käyttmä virta on takaisin?

axe

Oman kokemuksen mukaan laita isompi laturi.Itsellä oli passatissa tuo 4A defa ja lämmitystolpassa ajastin 2tuntia. Jossakin kohtaa oli mahdollista pitää myös 24/7 sähköjä defalle mutta ei riittänyt. Kertaakaan auto ei sähköpulan vuoksi jättänyt käynnistymättä mutta akkuja meni turhan usein vaihtoon.

M_M

Jos on mahdollisuus pitää latauksessa jatkuvasti, niin 4A laturi riittää varmasti. Jos sähköä saatavilla vain pieniä aikoja kerrallaan, niin kyllähän investointi järeämpään kannattaa.

Mulla on omassa autossa lämmittimen kaverina tuo Defan 4A malli ja auto jatkuvasti sähköissä kotona seistessään. Akku on käytännössä aina "piripintaan" täynnä, kun remucin kanssa lepojännitettä katselee (siis silloin kun auto seisoo esim työpaikan pihassa ilman laturia). Tänään aamulla lämmitin puoli tuntia ja ajoin 15min, auto seissyt nyt yli 2 tuntia ja akkujännite näyttää 13.0 volttia.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Sökö

Lainaus käyttäjältä: axe - 07.12.17 - klo:07:45
Oman kokemuksen mukaan laita isompi laturi.Itsellä oli passatissa tuo 4A defa ja lämmitystolpassa ajastin 2tuntia. Jossakin kohtaa oli mahdollista pitää myös 24/7 sähköjä defalle mutta ei riittänyt. Kertaakaan auto ei sähköpulan vuoksi jättänyt käynnistymättä mutta akkuja meni turhan usein vaihtoon.


Seatilta ei näköjään ole saatavilla kuin 4a defa, mut saapa niitä muualtakin.
Siis menny akkuja vaihtoon, siis missä aikahaarukassa. Ite en tuota autoa missään nimessä pidä yli 5 vuotta(takuu). Varmaankin lähemmäs 4 vuotta. Sen kun akku kestää ni ok. Tosin mulla on seatin huolenpito soppari 36kk voimassa, kuhan auton tehtaalta joskus saan. Mielestäni tuohon kuuluu myös akku, kun muutkin kuluvat osat kuuluu.

Sempä takia pitkälle harkitten mitä teen. Tosin tuossa hetki sitten naapuri oli "tyytyväinen" ikkunoita krapaillessaan. Oli sitten webasto hajonnut ja korjaaminen niin kallista ettei kannata. Sano aika vahvan mielipiteen siitä, että ota myös lohko webaston lisäksi jos hinta ei ole mahoton..


-karppa-

Todennäköisesti syy miksi tuota pienempää 4amp defaa, vain asentavat on sen koko vrt 10amp. Itsellä on webasto, tt-thermo ja 10amp defan laturi. Voin sanoa, että suosittelen tuota 10amp:sta mitä seuraan jännitettä. Meinaan vähän kovemmalla pakkasella akku ei ole kovin hanakka ottamaan virtaa vastaan. Tämä huomaa firman autossa, jossa on tuo webasto ja vain 4amp defa. Joutuu aina välillä latamaan erillisellä 10 amppeeriin ctek:llä akkua, että kapasiteetti pysyy täytenä (Vajaa akku kuolee nopeampaa, kuin täysi).

http://www.koneviesti.fi/artikkelit/hyvin-hoidettu-akku-kest%C3%A4%C3%A4-kauemmin-1.157738
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

JoLah

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 06.12.17 - klo:18:05
Kyllä nuo mallikohtaiset asennussarjat taitaa sen osata. Tuoltahan noita voi Kahan sivuilta selailla. Ja jos ei osaa niin ihan sama, 10 vuoden aikana olen monta kymmentä eri automaatti-ilmastoinnilla varustettua vag-autoa tästä kotipihasta jälkiasenteisilla webastoilla lämmittänyt ja ajoon lähtenyt ja aina ne on sisältä olleet tarpeeksi lämpimiä ja lasit sulia

Sulla on vaan jäänyt ne IPCU-ohjatuilla tehdyt sisäpuhallukset läpät kuumaan asentoon.

Eberillähän on ratkaisu myös konsernin muihin autoihin jossa läpät ajetaan automaattisesti tuulilasille ja puhallus aina kuumalle. Auton oven avaus tosiaan katkaisee niissä puhalluksen koska ne käyttää auton omaa väylää läppien ohjaukseen. Turvatoiminto.

https://www.eberspaecher-finland.com/henkiloeautot/uutta-easyfan-sisaepuhaltimenohjain.html

Jos halvinta etsitään ei ole varmaan vaikea arvata minkä takia näissä kamppislämppäreissä joudutaan napit veivaamaan kuumalle... :)
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

Pumpeli

mites toi ajastus tässä toimii? pitääkö kaukosäätimen olla yhteydessä autoon ku ajastettu lämmitysaika alkaa?
töissä ottaa niin paljon häiriötä,että kake ei ole yhteydessä autoon ollenkaan...
eli antaako kake singnaalin autoon,että käynnistyä vai jääkö ajastus autolle jo siinä vaiheessa ku se kakeen näppäillään..?

axe

Lainaus käyttäjältä: Sökö - 07.12.17 - klo:09:06

Seatilta ei näköjään ole saatavilla kuin 4a defa, mut saapa niitä muualtakin.
Siis menny akkuja vaihtoon, siis missä aikahaarukassa. Ite en tuota autoa missään nimessä pidä yli 5 vuotta(takuu). Varmaankin lähemmäs 4 vuotta. Sen kun akku kestää ni ok. Tosin mulla on seatin huolenpito soppari 36kk voimassa, kuhan auton tehtaalta joskus saan. Mielestäni tuohon kuuluu myös akku, kun muutkin kuluvat osat kuuluu.

Sempä takia pitkälle harkitten mitä teen. Tosin tuossa hetki sitten naapuri oli "tyytyväinen" ikkunoita krapaillessaan. Oli sitten webasto hajonnut ja korjaaminen niin kallista ettei kannata. Sano aika vahvan mielipiteen siitä, että ota myös lohko webaston lisäksi jos hinta ei ole mahoton..
auto tais olla mulla 5 vuotta ja vaihdoin muistaakseni akun 3 kertaa. 1 kerta meni takuuseen ,tais olla bosch:ssa silloin takuu 2v mutta ei riittänyt.Takuu sittemmin tais pudota vuoteen eli en varmaan ollut ainut akunvaihtaja.Viimeinen akku oli bilteman ja siinä oli 4v takuu,akku jäi seuraavalle omistalle ja korvakuulolla sekin olis menny takuu vaihtoon. Ei oo kovin ihmeellistä ellei 4a riitä.Laitappa tavallinen akkulaturi kiinni pari viikkoo ilman kuormaa olleeseen akkuun. Jonkun aikaa menee kevyesti 6A. Tuon kun rajaa sinne 4A ja kuormittaa akkua niin ei tuo pikkulaturi ihmeitä tee varsinkaan jos on oikeita pakkasia ja lyhyttä ajoo paljon.

Sökö

Lainaus käyttäjältä: axe - 07.12.17 - klo:20:58
auto tais olla mulla 5 vuotta ja vaihdoin muistaakseni akun 3 kertaa. 1 kerta meni takuuseen ,tais olla bosch:ssa silloin takuu 2v mutta ei riittänyt.Takuu sittemmin tais pudota vuoteen eli en varmaan ollut ainut akunvaihtaja.Viimeinen akku oli bilteman ja siinä oli 4v takuu,akku jäi seuraavalle omistalle ja korvakuulolla sekin olis menny takuu vaihtoon. Ei oo kovin ihmeellistä ellei 4a riitä.Laitappa tavallinen akkulaturi kiinni pari viikkoo ilman kuormaa olleeseen akkuun. Jonkun aikaa menee kevyesti 6A. Tuon kun rajaa sinne 4A ja kuormittaa akkua niin ei tuo pikkulaturi ihmeitä tee varsinkaan jos on oikeita pakkasia ja lyhyttä ajoo paljon.

Sain kyllä niin edullisen tarjouksen tuosta lohko+haara+puhaltimen, joten otan sen 4w webaston kanssa. Jos akku alkaa pettämään, niin haen kolmen vuoden aikana niitä ilmaseksi autoon sopparin ansiosta. Jos noita akkuja tosiaan alkaa menemään, niin pistän tuon 36kk jälkeen 10a lisälaturi, jos haluan autoa pitempään pitää.

katame

Itselleni myös tulossa kampanja webasto + remuc. Pitkään mietin otanko remucin vai telestartin ja päätin lopulta valita remucin.
Aikaisemmin ei itselläni ole webastoa ollut ja päätin, että seuraavaan autoon sellainen tulee. Mielessä ollut käytön helppous, vaivattomuus ja johdottomuus.

Mutta nyt kun lueskelee tätäkin foorumia niin melkoista "säätämistä" monella tuon webaston kanssa tuntuu olevan. Akut vaihtuu, latureja/lohkoja asennetaan, katsotaan kellosta kauanko lämmitetään webastoa ja mietitään kuinka pitkää lenkkiä pitää ajaa, että akku kerkeää latautua jne...
Eli taisi olla minulla harhakuva, että webasto on helppo ja vaivaton.

Mutta eipä silti löytyy tältäkin foorumilta kommentteja, että webasto käyttö on helppoa ja vaivatonta, eikä mitään lisähärpäkkeitä ei ole tarvinnut asentaa.
Ehkä kuitenkin kovilla pakkasjaksoilla voidaan latailla akkua Ctekillä tallin lämmössä, se vielä menee helppouden ja vaivattomuuden piikiin.

Itse ajattelin lähtä liikeelle pelkällä webastolla ja katsotaan kuinka käy. Sen Ctekin ostan, että voi silloin tällöin akkua ladata.
Artic battery heateria miettinyt asennettavaksi, mutta meneeköhän siiinä rahat hukkaan?


M_M

Se riippuu tuo helppous ja vaivattomuus niin paljon kokijasta. Jos ajoprofiili on sellainen, että autolla ajetaan usein pitkiäkin siivuja joissa akku ehtii latautua, niin tuskin tarvitsee mitään ylimääräisiä kuperkeikkoja.

Sitten taas jos on paljon pieniä pätkiä kuten minulla, asentaa ylläpitolaturin ja tökkää johdon kiinni aina kotipihassa. Ihan olematon vaiva, eikä tarvitse koskaan miettiä mitään noita mainitsemiasi ajo/lämmitysminuutteja. Toki sähköä tulee pistorasiasta 24/7, lämmitystolpat ajastimineen ovat vähän eri juttu vielä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

noned

#41
Kamppanja-Webasto itsellä (eli jälkiasenteinen Thermo Top Evo 4kW) ja aina -10 asteen pakkasiin toimii 15-25min käytöllä sisätilat lämpimiksi. Clima on asetettu yleensä +23C, ohjaus tuulilasille ja puhallinteho asetuksella noin 3/10. Kaverina on vielä Defan 10A, ehkä pari-kolme kertaa kuussa talvisin pidän kiinni tolppapaikassa weban käytön aikana. Joskus myös ajon jälkeen olen kytkenyt pariksi tunniksi tolppaan latautumaan, mutta koskaan ei ole ainakaan Defa näyttänyt muuta kuin vihreää valoa (weban käyttö 5x/viikko). Virtaa on piisannut. Kovemmilla pakkasilla (-20C) puoli tuntia weba päällä on tarjonnut jo lämpöä sisään ja lasit sulaksi.

peteksml

Mulla kanssa uudessa X-P:ssä tuo kampanja webasto, ja täysin teho riittävä. Käyttöaikoina on suurinpiirtein seuraavat:
-1 -10 15min ja -11 eteenpäin 15-30min.
Helppo nappasta kaukosäätimestä pois päältä lähtiessä, tai sit antaa käydä ajan täyteen.
Kaiken kaikkiaa ylettömän tyytyväinen Seatiin muutaman audin ja vw:n jälkeen. Laatuvaikutelma on tässä viimeisessäkin tosi hyvä. Hiljainen, eikä rämise eikä kolise...
Kaksi leonia on joista toinen tämä ns. facelift. varustetarran mukaan ilmeisesti autoon laitettu joku lisä-äänieristys.

Zerocco

Lainaus käyttäjältä: peteksml - 11.02.18 - klo:16:21
Mulla kanssa uudessa X-P:ssä tuo kampanja webasto, ja täysin teho riittävä. Käyttöaikoina on suurinpiirtein seuraavat:
-1 -10 15min ja -11 eteenpäin 15-30min.
Helppo nappasta kaukosäätimestä pois päältä lähtiessä, tai sit antaa käydä ajan täyteen.
Kaiken kaikkiaa ylettömän tyytyväinen Seatiin muutaman audin ja vw:n jälkeen. Laatuvaikutelma on tässä viimeisessäkin tosi hyvä. Hiljainen, eikä rämise eikä kolise...
Kaksi leonia on joista toinen tämä ns. facelift. varustetarran mukaan ilmeisesti autoon laitettu joku lisä-äänieristys.

Liittyyköhän tuo lisä-äänieristyksen maininta varustetarrassa faceliftin yleisesti parantuneeseen äänieristykseen vai onko tehtaalta mahdollista tilata lisähintaan ekstraeristys? Onko tuo mainittu tarrassa jollakin varustekoodilla vai ihan sanallisesti?
Leon 5F FL ST 2.0 TSI 300 4Drive CUPRA DSG 2018
Exät: Leon 5F FL ST 1.0 TSI 115 Ecomotive Style DSG 2017 | Leon 5F 1.4 TSI 140 FR 2015

katame

Täällä myös tyytyväinen kampanja-Webaston käyttäjä. Sisätilat lämpiää hyvin ja näppärä kännykästä kontrolloida Webaston toimintaa.
Pääsääntöisesti Webasto lämpiää 15-20min. Kiinteää laturia ei asennettu, mutta eipä ole akunvarauksesta hälytyksiäkään tullut. Siitä huolimatta olen yhden kerran Ctekillä akun ladannut.
Pyrin aina laittamaan lämpötilan aika isolle ja suuntaan puhaltimen tuulilasiin teholla 3-4/10.

Sen olen havainnut, että puhallin tuntuu "hönkivän" aina samalla teholla riippumatta puhaltimen tehonsäädöstä.
Sitä läppien resetointia en ole tehnyt mistä tässäkin ketjussa on ollut puhetta.

lassix

Olikos täällä kellään kaasu-leonia webastolla? Onko jotain eroavaisuuksia? Olisi sellainen härveli tuloillaan.

insider193

Täälläkin kampanja-webasto, ja ihan tyytyväinen ollut siihen. Maahantuojan mokasta johtuen sekä Telestart että Remuc/thermoconnect käytettävissä.

Miettinyt pitäisikö nyt asentaa laturi, sitä kun ei tajunnut autoa tilatessa.
Onko Defan 1204/1210 hankala asentaa itse vai pitäiskö suosiolla viedä pajalle?
Sattuisko kellään olemaan kuvia/tarkemmat ohjeet laturin sijoituksesta ja kaapelivedoista?
Muita vinkkejä?

Pumpeli

mites muuten kun leoneissa on 5v takuita,niin koskeekohan tuo 5v takuu myös tätä maahantuojan toimesta asennettua webastoa vai onko noissa takuuaika lyhempi..

raiski

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 05.03.18 - klo:12:09
mites muuten kun leoneissa on 5v takuita,niin koskeekohan tuo 5v takuu myös tätä maahantuojan toimesta asennettua webastoa vai onko noissa takuuaika lyhempi..

Kauppojen hieronnan yhteydessä kysyin tuosta myyjältä ja vastaus oli, että 5v takuu koskee myös Webastoa. Leon-kauppoihin ei kuitenkaan päädytty, joten en tiedä merkitäänkö tuota papereihin ja miten takuu toimii käytännössä.

katame

Eilen syttyi bensavalo ja tänä aamuna pistin kännykällä Webaston päälle.
Kävelin autolle niin sellainen selkeästi kuuluva nakuttava ääni kuului bensatankin kohdalta.
Sammutin Webaston auton sisältä napista ja nakutus loppui.
Kävin tankilla, jonka jälkeen Webasto toimi OK eikä nakutusta kuulunut.

Eli miten tämä jälkiasenteisen Webaston kuuluisi toimia tilanteessa, kun bensavalo palaa?
Muistan jostain lukeneeni, että Webaston ei pitäisi edes käynnistyä jos polttoainetta on vähän.
Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia?

Devl

Itsellä kuuluu sellanen naputus sisälle webaston käydessä oli polttoainetta tankissa vähän tai täynnä. Kuuluuko se tehdä tuota? Jotenki ajatellu että weban patkoputki vaan osuu jonnekin lämpösuojaan? ???

a_jaba

Se naputus on webaston polttoainepumppu ja ääni on ihan normaali. Jos webasto on jälkiasenteinen niin suurella todennäköisyydellä sillä ei ole tietoa tankissa olevan polttoaineen määrästä eli käynnistyy vaikka polttoaine on vähissä. Tehdasasenteiset webastot huomioi polttoaineen määrän ja nyrkkisääntönä on että jos polttoaineen merkkivalo palaa -> webasto ei käynnisty.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

katame

No hyvä tietää tämäkin. Ei kovin "terveeltä" kuulostanut tämä nakutus, jos vaikka puolituntiakin kovilla pakkasilla auto nakuttaa pihassa.

kalliseat

Moro!

Pihaan tuli hetki sitten Leon Ecomotive 1.0tsi DSG -17 ja näin ilmojen viiletessä tuli kysymys liittyen Webastoon. Ilmeisesti autossani on kampanja-Webasto, ainakin Webaston napin asennus on siisti. Voi toki olla jälkiasenteinen, mutta epäilen. Kuitenkin, minulta puuttuu Webaston kaukosäädin. Se ei tullut kaupoissa mukana. Kuuluuko Webasto siis käydä laittamassa autosta nappia painamalla päälle? Ainaki karvalakkimallilta siinä tapauksessa vaikuttaa.  ;D

Muuten auto on kyllä ollut "bang for buck".

Kiitos vastauksista etukäteen.

Daatta

^Jos siinä on nappi, niin mahtaako kaukosäädintä ollakaan? Tai sitten kaukosäädin on jäänyt edellisen omistajan hoteisiin. Itsellä oli samanikäisessä Cuprassa Webasto näytöllisellä kaukosäätimellä, siinä ei mitään näkyvää nappia ollut. Kaukosäätimen sai omassa versiossa paritettua käyttämällä Webaston sulakkeet irti ja painelemalla sopivia nappeja kaukosäätimestä. Kannattanee olla myyjään tai merkkiliikkeeseen yhteydessä, onnistuuko kaukosäätimen lisäys. Noissa ei releen lisäksi pitäisi olla mitään merkkikohtaista, eli mikä tahansa Webastoa myyvä liike pystyisi tuon sanomaan tai kaukosäätimen myymään.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

CarsAndCoffee

Lainaus käyttäjältä: kalliseat - 02.10.23 - klo:19:53
Moro!

Pihaan tuli hetki sitten Leon Ecomotive 1.0tsi DSG -17 ja näin ilmojen viiletessä tuli kysymys liittyen Webastoon. Ilmeisesti autossani on kampanja-Webasto, ainakin Webaston napin asennus on siisti. Voi toki olla jälkiasenteinen, mutta epäilen. Kuitenkin, minulta puuttuu Webaston kaukosäädin. Se ei tullut kaupoissa mukana. Kuuluuko Webasto siis käydä laittamassa autosta nappia painamalla päälle? Ainaki karvalakkimallilta siinä tapauksessa vaikuttaa.  ;D

Muuten auto on kyllä ollut "bang for buck".

Kiitos vastauksista etukäteen.

Mulla oli 2014 Leonissa satama-webasto ja siinä oli pelkkä nappi ratin takana, valokatkaisijan vieressä. Siitä kun painoi, niin punainen valo syttyi. Itsellä tuo webasto oli Remuc-ohjattu eli SIM-kortti ohjainlaitteeseen ja sitten yhdistää sen ohjainlaitteen Remuc-puhelinsovellukseen. Remuc-ohjaus toimii netin välityksellä. Jos kuskin puolen B-pilarissa (tai muuallakin?) on Remuc-tarra niin sitten sinullakin on tuo.

Sitten itse ohjainboksi, ei ollut aikoinaan helpoin löydettävä. Mulla se sijaitsi kojelaudan vasemmassa päädyssä, eli se kun avaat kuskin oven niin paljastuu se päätymuovi oven takaa saranoiden vierestä. Se päätylevy täytyi ottaa lättäpäällä irti ja siellä oli pultattuna se boksi. Sitten piti vielä ottaa se SIM-kortin teline ulos boksista, vähän kuin puhelimissa. Remuc kovasti väitti että varmin toimivuus saavutetaan vain heidän Elisa-yhteistyöliittymällä (jotain muutamia euroja / kk, ja 12kk sitoutuminen), mutta minulla pelitti 5 vuotta putkeen Telian Prepaid (4,90â,¬ ja toimii 12kk ilman saldon lisäystä). Halvimmalla pääsi kun kerran vuodessa vaihtoi uuden SIM:in edellisen päätyttyä, se Prepaidin 7â,¬ ehti aina kulua vain puolilleen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy