Leon ja kampanja-Webasto

Aloittaja Loungeliner, 17.10.17 - klo:02:33

« edellinen - seuraava »

Loungeliner

Miten muiden Leoneilla liikkuvien "kampanja-Webastojen" sisäpuhallus toimii? Katkooko Climatronicilta virtoja kesken lämmityksen, vai ei? Itsellä Weballa esilämmittäessä (Remuc-ohjaus) Climatronic on välillä aktiivinen, välillä pimenee. Normaalia?

Kyseessä siis maahantuojan ennen luovutusta asennuttama 4kW versio.

djoh

3 viikkoa on nyt 1.0 TSI DSG business webastolla ollut käytössä, en ole huomannut mitään pätkimistä webaston toiminnassa. Sammuttaessa autoon pitäisi ilmeisesti laittaa lämpötilapyyntiä isommalle jotta sisätilatkin lämpiäisi. Ainoa ongelma mikä autossa on ollu oli se että lämpötilapyyntiin verrattuna tuntui tulevan liian kylmää hyttiin -> korjaantui ilmastointilaitteen läppien resetoinnilla / kalibroinnilla (puhallus eteenpäin + AC nappi)

Sammy

Auton lämppäri pitää laittaa ennen auton sammuttamista haluttuun asentoon. Kun auton sammutti päivällä lämpimään aikaan, Webasto puhalsi aamulla sisälle kylmää ilmaa keskisuuttimista. Moottori oli kyllä lämmin. Huollossa sanottiin, että jälkiasenteiselle ihan asiaan kuuluva juttu. Outoa sinällään, koska Audin jälkiasenteinen Eberi toimi täysin automaattisesti, kuten tehdasasenteisetkin. Nyt täytyy vaan muistaa laittaa lämmöt ylös, suuntaus tuulilasille ja puhallin sopivaan kohtaan ennen auton sammuttamista. Vähän harmittava juttu, mutta kai tuon kanssa oppii elämään.

M_M

Lainaus käyttäjältä: Sammy - 18.10.17 - klo:22:53
Outoa sinällään, koska Audin jälkiasenteinen Eberi toimi täysin automaattisesti, kuten tehdasasenteisetkin.

Tässä on jostain syystä konserni päättänyt tehdä eroa merkkien välille. Audeissa se on jo pitkään ollut noin, että lämmityslaitteelle tuodaan vain yhdellä johdolla lämmittimeltä ohjauskäsky ja kaikki toimii automaattisesti.

VW, Skoda ja Seat sen sijaan eivät tätä ominaisuutta tue, vaan läpät ja lämmönsäädöt pitää asetella käsin kohdalleen, mikäli on jälkiasenteinen lämmitin.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

nishiki75

Kyllä katkoo, siis jos menee autoon niin puhallus pysähtyy joksikin ajaksi. Weba kyllä käynnissä kokoajan, omani T100 HTM kakella.

djoh

Lainaus käyttäjältä: nishiki75 - 19.10.17 - klo:23:21
Kyllä katkoo, siis jos menee autoon niin puhallus pysähtyy joksikin ajaksi. Weba kyllä käynnissä kokoajan, omani T100 HTM kakella.

1.0 TSI DSG Business luovutettu lokakuun alussa ja kampanja-webasto. Itsellä ei kyllä sisäpuhaltimet pysähdy kun avaa ovet ja menee sisään, vasta virtojen kytkeminen vaihtaa webasta auton omaan ilmastointiin.

Hans

Ei mullakaan pysähdy sisäpuhaltimet kun menee autoon sisälle.
Muutenkin puhaltanut pelkästään ikkunasuuttimista lämmintä ilmaa vaikka ohjaus ollut aina 'AUTO' asennossa.
1.4 TSI ACT

Pumpeli

aika tehottomia on nämä 4kw webastot,mitä näihin laitetaan.moottorin kyllä lämmittää,mutta omassa ei kyllä sisätiloja saa kunnolla lämpimäksi.haaleaa  pukkaa vaan sisälle suuttimista..
edellisessä ocussa oli tehdasweba ja sillä sai kyllä sisätilatkin kunnolla lämmitettyä






OctyRO

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 01.11.17 - klo:13:24
aika tehottomia on nämä 4kw webastot,mitä näihin laitetaan.moottorin kyllä lämmittää,mutta omassa ei kyllä sisätiloja saa kunnolla lämpimäksi.haaleaa  pukkaa vaan sisälle suuttimista..
edellisessä ocussa oli tehdasweba ja sillä sai kyllä sisätilatkin kunnolla lämmitettyä

Varmaan käyttäjässä tai asetuksissa vikaa. Mulla on sauna sisällä jo 15mim päästä

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 01.11.17 - klo:13:49
Varmaan käyttäjässä tai asetuksissa vikaa. Mulla on sauna sisällä jo 15mim päästä


onko sinulla siis myös jälkiasennettu webaston thermotop evo 4kw?

Jorie

Mulla samaa vikaa, tänään puhelin näytti -2C auton sisälämpötilaksi, 40min webastoa ja 19C sisällä, eli kauhean tehokasta.
Olen nostanut lämpötilapyyntöä sisällä ennen auton sammuttamista.
Puhallin puhaltaa aina samasta paikasta ja samalla nopeudella, ja samanlämpöistä ilmaa.

Mitähän en tee/teen väärin?

Puhelim webasto appsissa on valikko add control, ja siellä valikkoja type: switch tai indicator, sekä
Output: 1,2 tai V, onko näillä mitään tekemistä länpöjen kanssa?

katame

Lainaus käyttäjältä: djoh - 17.10.17 - klo:07:18
Ainoa ongelma mikä autossa on ollu oli se että lämpötilapyyntiin verrattuna tuntui tulevan liian kylmää hyttiin -> korjaantui ilmastointilaitteen läppien resetoinnilla / kalibroinnilla (puhallus eteenpäin + AC nappi)

Onko ilmastointilaitteen läppien resetoinnista ollut apua Pumpelille ja Jorielle?

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: katame - 03.11.17 - klo:11:34
Onko ilmastointilaitteen läppien resetoinnista ollut apua Pumpelille ja Jorielle?


tapahtuu käytännössä miten?
pitääkö ilma olla suunnattuna eteenpäin ja ac nappi päällä? vai painaa kokoajan molempia nappeja vai...

djoh

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 03.11.17 - klo:12:09

tapahtuu käytännössä miten?
pitääkö ilma olla suunnattuna eteenpäin ja ac nappi päällä? vai painaa kokoajan molempia nappeja vai...

Auton käyntiin ja pidät niitä nappeja niin pitkään pohjassa että nappuloiden valot alkavat vilkkumaan -> kestää jonkun hetken kun läpät ajellaan ääriasentoihin ja sitten palautuu normaaliksi.

Pumpeli

#14
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 01.11.17 - klo:13:24
aika tehottomia on nämä 4kw webastot,mitä näihin laitetaan.moottorin kyllä lämmittää,mutta omassa ei kyllä sisätiloja saa kunnolla lämpimäksi.haaleaa  pukkaa vaan sisälle suuttimista..
edellisessä ocussa oli tehdasweba ja sillä sai kyllä sisätilatkin kunnolla lämmitettyä

kyllä toi näillä muutaman asteen pakkasilla pukkaa hyvinki lämmintä ilmaa sisälle,mutta kun alkaa oleen pakkasta -15'c ja enemmän ,niin puhti loppuu laitteesta ainakin tämmöiseen 2.0 TSI koneeseen ja haaleaa pukkaa silloin sisälle...

Sökö

#15
Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 03.11.17 - klo:20:44
kyllä toi näillä muutaman asteen pakkasilla pukkaa hyvinki lämmintä ilmaa sisälle,mutta kun alkaa oleen pakkasta -15'c ja enemmän ,niin puhti loppuu laitteesta ainakin tämmöiseen 2.0 TSI koneeseen ja haaleaa pukkaa silloin sisälle...

Itse parhaillaan mietin miten puhelinohjattu webasto jaksaa autoa lämmittää myös -20 pakkasella ja miten se "tappaa" akun parkkiin. Vai otanko kuitenkin lohkon ja 1900w puhaltimen.
Autoksi on tulossa 1.8 fr dsg.

Olisiko teillä tietoa kumpi toimisi pohjoisessa paremmin. Lähinnä webasto kiinnostaisi enemmän, mutta tekeekö tuolla 4 wattisella mitään. Tuon on pakko kyetä ikkunat sulattamaan koko st leonista, muuten ite en tuolla mitään tee.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Sökö - 06.12.17 - klo:01:46
Itse parhaillaan mietin miten puhelinohjattu webasto jaksaa autoa lämmittää myös -20 pakkasella ja miten se "tappaa" akun parkkiin. Vai otanko kuitenkin lohkon ja 1900w puhaltimen.
Autoksi on tulossa 1.8 fr dsg.

Olisiko teillä tietoa kumpi toimisi pohjoisessa paremmin. Lähinnä webasto kiinnostaisi enemmän, mutta tekeekö tuolla 4 wattisella mitään. Tuon on pakko kyetä ikkunat sulattamaan koko st leonista, muuten ite en tuolla mitään tee.
-20 ei tuota ongelmaa. -30 ei ole päästy testaamaan, mutta tarpeeksi kauan kun pohottaa, niin kai siitäkin selviytyy?

Mikäli ajoa ei lämmityksien jälkeen tule vähintään 1h ( voi olla ettei riitäkään ), niin akkua pitää aika-ajoin latailla.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Sökö

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 06.12.17 - klo:06:57
-20 ei tuota ongelmaa. -30 ei ole päästy testaamaan, mutta tarpeeksi kauan kun pohottaa, niin kai siitäkin selviytyy?

Mikäli ajoa ei lämmityksien jälkeen tule vähintään 1h ( voi olla ettei riitäkään ), niin akkua pitää aika-ajoin latailla.

Kiitoksia tiedosta.
Sellaista vielä pohdin, että miten kauan webaston eaimerkiksk pitää pöristä kovemmilla pakkasilla esimerkiksi -15 jotta auto lämpenee sisältä. Mennäänkö jo sinne lähemmäs tuntia vai vieläkö riittää lähelle 20min?

Entä onko kokemusta kenelläkään tuosta mobiiliohjattavasta systeemistä.

- Onko ollut laadun kanssa ongelmia
- Saako tuon webasto pois päältä ajonajaksi, ettei lähe päälle/tai ole päällä.
- Ajomatkat on pääsääntöisesti maksimissaan 30min, joten kannattaako tässä tilanteessa laittaa defan lisälaturi akulle?

axe

isommassakin autossa riittää kaava pakkasasteet = käyttöaika minuutteina  ellei tarvi olla shortsikelit autossa eikä pikkuisen vielä jäätä sivulaseissa

edit:jaa tuo oliki 4kw eli jospa siihen lisäisi kerrointa 0,3 8)

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Sökö - 06.12.17 - klo:10:00
Kiitoksia tiedosta.
Sellaista vielä pohdin, että miten kauan webaston eaimerkiksk pitää pöristä kovemmilla pakkasilla esimerkiksi -15 jotta auto lämpenee sisältä. Mennäänkö jo sinne lähemmäs tuntia vai vieläkö riittää lähelle 20min?

Entä onko kokemusta kenelläkään tuosta mobiiliohjattavasta systeemistä.

- Onko ollut laadun kanssa ongelmia
- Saako tuon webasto pois päältä ajonajaksi, ettei lähe päälle/tai ole päällä.
- Ajomatkat on pääsääntöisesti maksimissaan 30min, joten kannattaako tässä tilanteessa laittaa defan lisälaturi akulle?
Ei riitä kyllä 20min. Oman kokemuksen mukaan 5-10 astetta on sen 30-40min ja 10-20 astetta vaatii sen 40-60min. 20 asteen pakkasessa saa sen tunnin puhallella.
Itsellä on siis remuc mobiiliohjauksella ja on minusta aivan ehdoton. Saa joko sieltä ajoittaa sen lämmityksen taikka sitten napsauttaa halutessaan päälle.
Autoon tulee nappi josta kytken webaston pois ennen käynnistystä.

Suosittelen laittamaan defan laturin.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Sökö - 06.12.17 - klo:01:46
Itse parhaillaan mietin miten puhelinohjattu webasto jaksaa autoa lämmittää myös -20 pakkasella ja miten se "tappaa" akun parkkiin. Vai otanko kuitenkin lohkon ja 1900w puhaltimen.
Autoksi on tulossa 1.8 fr dsg.

Olisiko teillä tietoa kumpi toimisi pohjoisessa paremmin. Lähinnä webasto kiinnostaisi enemmän, mutta tekeekö tuolla 4 wattisella mitään. Tuon on pakko kyetä ikkunat sulattamaan koko st leonista, muuten ite en tuolla mitään tee.

Miksi ei webasto ja sisätilan lämppäri?

Riittää kun ajaa sen verran lämmityksen jälkeen mitä on lämmittäny ennen käynnistystä ja mielellään ei alle 20 min lämmityksiä. Jos lyhyttä ajoa niin lämmittää 20 min ja lähtee ajamaan 10 min lämmityksen jälkeen ja antaa webaston käydä vielä ajon aikana ajastus loppuun.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Sökö

#21
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 06.12.17 - klo:13:15
Miksi ei webasto ja sisätilan lämppäri?

Riittää kun ajaa sen verran lämmityksen jälkeen mitä on lämmittäny ennen käynnistystä ja mielellään ei alle 20 min lämmityksiä. Jos lyhyttä ajoa niin lämmittää 20 min ja lähtee ajamaan 10 min lämmityksen jälkeen ja antaa webaston käydä vielä ajon aikana ajastus loppuun.


Lähinnä onko tuo sisälämppäri turha jos on webasto? Pohdin jos webastoa pitää rallattaa paljon, niin lohkon sijasta ostaisi webaston avuksi lisälaturin eikä lohkoa.

Onko tuo kätevä systeemi?
Onko noit REMUCin vehkeet olut päivittäisessä käytössä kestäviä kapineita? Tietääkseni webaston korjaus on ainakin kallista. Mitenköhän palkon nuo vie bensaa/dieseliä kun käyvät.. 1L/h?

roiala

Minä olen mieltynyt yhdistelmään jossa on "säteilylämmitin" (eli nykyään aika monet lohkolämmittimet taitaa olla noita öljypohjaan kiinnitettäviä lämmittimiä jotka lämmittävät ÖLJYN) ja sen kaveriksi rinnalle akkulaturi joka saa olla minun käytössä Defan malleista se isompi eli 10A sekä Webasto joka taasen saa olla Lapin pakkasissa tuo 5,2 kW. Joskus ollut 4kW Polossa ja se tuntui olevan vähän piikanen jotta mieluummin laittaa sen isomman pikkuautoonkin jos pääsee valitsemaan. Mutta kyllä se 4kW oli ehdottomasti parempi kuin ei mitään, toki kaipaa enemmän vielä tuota laturia kaverikseen kun lämmitysajat pidempiä. Mikään ei tietty estä laittamasta vielä sisätilanlämppäriä paitsi ehkä lämmitystolpan sulake kellä sellainen ongelma saattaa tulla eteen.

Mulla kaikki VW ja Skoda merkkiset joissa ollut automaatti-ilmastointi osanneet itse säädellä lämpöjään ym juttuja kun asiallisesti asennettu. Itse pyytänyt asentajaa ohjelmoimaan releen joka yhdistää Webaston/Eberin automaatti-ilmastointiin niin että puhallusnopeus on mahdollisimman pieni koska painotan lämmityksessä moottorin lämmitystä enemmän kuin sisätilaa, lämmin kone yhdessä päälle jätettävän webaston kanssa takaavat heti lähdöstä alkaen lämpimän sisäänpuhallusilman ja siten riittävän viihtyvyyden minulle. Mutta tässä tietty mielipiteet jakautuvat ja ymmärrettävästi toiset painottavat sisätilan lämmitystä ja hyvä niin.

M_M

Lainaus käyttäjältä: roiala - 06.12.17 - klo:15:30
Mulla kaikki VW ja Skoda merkkiset joissa ollut automaatti-ilmastointi osanneet itse säädellä lämpöjään ym juttuja kun asiallisesti asennettu.

Haluaisin kyllä kuulla miten niin asiallinen asennus tehdään, että jälkiasennuswebasto saadaan ohjaamaan myös lämmityslaitteen lämmönsäädön ja ilman suuntauksen läppiä.  :o
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Ktk

Lainaus käyttäjältä: M_M - 06.12.17 - klo:15:44
Haluaisin kyllä kuulla miten niin asiallinen asennus tehdään, että jälkiasennuswebasto saadaan ohjaamaan myös lämmityslaitteen lämmönsäädön ja ilman suuntauksen läppiä.  :o

Kyllä nuo mallikohtaiset asennussarjat taitaa sen osata. Tuoltahan noita voi Kahan sivuilta selailla. Ja jos ei osaa niin ihan sama, 10 vuoden aikana olen monta kymmentä eri automaatti-ilmastoinnilla varustettua vag-autoa tästä kotipihasta jälkiasenteisilla webastoilla lämmittänyt ja ajoon lähtenyt ja aina ne on sisältä olleet tarpeeksi lämpimiä ja lasit sulia

M_M

#25
No tää on sitten ihan uutta tietoa. Audiltahan kyllä löytyy tuota ominaisuutta että jälkiasenteinen pystyy myös ohjaamaan lämmityslaitetta, omassakin pihassa sellainen. Volkkarilla ja skodalla en vaan moisesta ole aiemmin kuullut.

EDIT: Sivistin itseäni ja luin webaston asennusohjeet. Näinhän se on että MQB-alustaiset autot tuon hanskaavat, eli myös volkkarin, skodan ja seatin monet mallit mallivuodesta 2013 ->

Näin sitä oppi uutta. Mutta kakkoskoppaiseen Octaviaan, kutoskoppaiseen Golfiin ja niitä vanhempiin autoihin tuo ei kyllä ole onnistunut.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Garry Grandy

Tiedähäntä meneekö jo pikkasen varman päälle mutta mulla 3C 2,0 TDI passatissa on lohkolämmitin sisätilan lämmitin Webasto ja Defan ylläpitolaturi Webastoa ohjataan kellolla kaukosäätimellä lämmitys aika 30 min, sisätila ja lohko kellon takana ohjaus Defan kautta molemmat kytketty lämmittää 2h Weba ohjaa myös lämmityslaitetta kytketty myös Weba ajonaikaine saa pois econ napista elikkä aina kun johto kiinni tolpasta sähköä 24/7 akku latautuu ja lohko ja sisälämppäri kellon asetusten mukaan ;D

Taky

Lainaus käyttäjältä: Sökö - 06.12.17 - klo:15:08
Onko noit REMUCin vehkeet olut päivittäisessä käytössä kestäviä kapineita?

2014 vuodesta ollut sama Remuc käytössä, nyt neljännessa autossa asennettuna.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Sökö

Kylläpä ite ostan omaan -18 1.8 fr Leoniin tuon kampanja webaston. Vaikka onkin vain 4w. Pitääpi nyt miettiä otanko tuon lisälaturin siihen, vaiko lohko+sisäpiuhan webaston lisäksk. Kuitenkin voin käyttää välillä myös tolppaa autossa.

Tuo lisälaturi näyttää olevan vain 4A seatilta laitettuna. Ootteko tuohon olleet tyytyväisiä, vai hommanneet vahvemman jostin. Mielestäni yli 300e tuost on aika paljon.

sakal83

Ota tai laita itse se laturi. Veikkaan että jo ekana talvena saat remucista (vai mikä se nykyään on nimeltään) ilmoituksen, että akkujännite liian matala ja eipä lähde webasto päälle tai sammuttaa sen kesken, jotta on virtaa vielä auton käynnistymiseen.

N.150â,¬ kustantaa itse hommattuna noi defan laturikilkkeet. Siitä voi sitten miettiä jaksaako nähdä vaivaa ja asentaa itse  ;)
Itse toteuttanut tuon akun lataamisen näin. Pääasia kuitenkin on että lataa, jos weban käyttö on jatkuvaa ja ajoa ei tule tarpeeksi, että laturi jaksaisi akkua vetää täyteen ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy