A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

jpvain

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 21.08.17 - klo:08:24
Voitko kertoa koodin tuolle automaattilukituksen täpälle? Tällä saa siis estettyä, että ovet menee lukkoon yli 15km/h vauhdissa?
Löytyisikö myös koodia, että muistikortilta kuunneltaessa musaa, siirtyisi seuraavaan albumiin sen loputtua, eikä jäisi soittamaan samaa albumia luupissa?

Ohjeet lukituksen poistoon löytyy tuolta: http://audiwiki.bitt-c.at/index.php/Tueren_Auto_Lock_MMI

Estää juurikin ovien lukituksen ajettaessa, tai pikemminkin antaa kuljettajan itse valita siitä...

Muistikortin soitosta en osaa sanoa kyllä mitään
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

jpvain

Kirjauduin juuri My Audiin, ja tällainen pomppasi esiin:

Hyvä Audi-asiakas!!
Ajoneuvoasi koskevat seuraavat huoltotoimenpiteet.

S-Ilmanohjainten kunnostus*66I9

Lueskelin foorumeita, ja ilmeisesti avant-mallin ne mustat härpäkkeet takalasin yläkulmissa huonoja/huonosti kiinni, ja se korjataan. Itse olen muutaman kerran jo ihmetellytkin niiden heilumista, ja tarkoitus olikin niistä käydä kysymässä.
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Seamaster

Lainaus käyttäjältä: tpu - 03.08.17 - klo:16:32
Samoin Suomen configuraattorista tuo etuvetoinen 2.0 TFSI on poistunut.

Muuten, nyt tehtaalta tulevissa MY18 mallisissa autoissa löytyy jo valikoista suomen kieli.

Nyt näyttää palanneen 190 hv bensa takaisin konfiguraattoriin, onkohan päästöt nousseet, mulla päästöt 121g ja kun vastaavaa tein niin tuli päästöiksi 128g, muuten näyttää tekniset tiedot samoilta kuin ennen....hinta kaiketi hieman noussut myös.

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Seamaster - 28.08.17 - klo:13:53
Nyt näyttää palanneen 190 hv bensa takaisin konfiguraattoriin, onkohan päästöt nousseet, mulla päästöt 121g ja kun vastaavaa tein niin tuli päästöiksi 128g, muuten näyttää tekniset tiedot samoilta kuin ennen....hinta kaiketi hieman noussut myös.
Meikäläisen autossa 116 -> 122g, hinta tosiaan jonkun verran noussut.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Flat

Aikamoinen moottorinpäivitys:isommat päästöt,ei muuta. :)



th

Noniin nyt on nitinät ja natinat selätetty ja auto on niin hiljainen, kun tuon hintaluokan auton olettaisi olevan.
Vikoja oli lopulta aika monta, jos pysyin kärryllä niin seuraavat korjattiin:
-etu ja takalasin kiinnitystappeja muokattiin
-kuskin ovesta jotain irti
-turvavyön kiristäjät sirittivät
-repsikan takaovessa diskanttikajari irti ja lukkomekanismi vaihdettu
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: th - 31.08.17 - klo:18:01
Noniin nyt on nitinät ja natinat selätetty ja auto on niin hiljainen, kun tuon hintaluokan auton olettaisi olevan.
Vikoja oli lopulta aika monta, jos pysyin kärryllä niin seuraavat korjattiin:
-etu ja takalasin kiinnitystappeja muokattiin
-kuskin ovesta jotain irti
-turvavyön kiristäjät sirittivät
-repsikan takaovessa diskanttikajari irti ja lukkomekanismi vaihdettu

Montako kertaa jouduit käymään huollossa noista avautumassa?

th

Yhteensä 6 kertaa on käyty huollosta korjauttamassa sirinöitä, särinöitä ja resonointeja, mutta on siinä samassa yhteydessä tehty sitten laadunparannuksia ja 30tkm huoltokin. Tämä siis tarkoittaa, että tätä on huolettu 1,5v aikana yhteensä enempi, kuin kahta edellistä audia ja yhtä niitä edeltänyttä seattia kuuden vuoden aikana  8)

Nyt on kyllä pakko sanoa, että vaikka usean kerran tarvitsi käydä, niin oli se sen arvoista. Auto ei ole viimeisimmän huollon jälkeen pitänyt mitään resonointeja  tai ylimääräsiä ääniä ja myös tuntuisi, että äänen laatu sound systemissä on parempi. Olisikohan kiinnitetty kajareita paremmin tms? Lisäksi tosiaan se yksi irrallinen diskantti on varmasti haitannut äänenlaatua aikaisemmin. Audicenter Espoo hoisi homman muutenkin esimerkillisesti, sillä palvelu oli ensiluokkaista, sijaisautot järjestyivät kinuamatta ja missään vaiheessa ei epäilty ilmoittamiani vikoja. Vikalista näistä häiritsevistä äänistä oli pitkä, mutta kaikki hoidettiin yksitellen pois.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

jlindstrom

Melkoinen savotta ollut. Itsellä on autossa yksi "sirinä", mikä käytännössä tuntuu esiintyvän kylmällä säällä pitkässä ajossa -> eli kun auto on kylmästä lämmennyt. Pelkällä lämpimällä ei esiinny ja samoin millään puolen tunnin pätkällä ei saa esille. Mutta pakkasella kun vetäsee sellaisen likemmäs kahden tunnin siirtymän, niin johan alkaa sirisemään (itsellä moinen joka viikko).

Eivät Turun ac:ssa päässeet asiasta kärryille, ehkä luonnollisestikin ongelman luonteesta johtuen. Samasta syystä taidan lusia ongelman kanssa tämän auton loppuun, koska taisteleminen vie enemmän energiaa kuin ongelman peittäminen volume-napilla.

Sitten se B9:n toinen "ongelma", mikä ainakin tässä 2.0TDI quattro stronic konfiguraatiossa on. Auto on niin eleettömän hyvä kaikessa, että se on oikeastaan hajuton/mauton. Suorituskyky on riittävä, kuljetuskapasiteettia omiin tarpeisiin riittävästi (avant), hiljainen, mukava, taloudellinen, paljon leluja... Pitäisi keksiä tähän jotain särmää 😂

Ehkä seuraavaan iteraatioon pitäisi jostain noitua lisää voimaa, isommat pyörät ja napakampi alusta. Silloinhan mukavuus toki kärsisi jonkin verran, mutta vastaavasti autosta tulisi enemmän "ajomiehen" auto mikä houkuttelisi välillä vähän leikkimäänkin.

Edellinen B8.5 sedani oli toki tehottomampi ja sen stronic oikukkaampi, mutta vastaavasti 19" pallot ja s-line alusta muuttivat auton luonnetta selvästi sporttisempaan suuntaan, eikä auto tuntunut yhtä "tylsältä".

th

g-tron avant tuli valikoimiin, mutta ei quattrona, joten ei kelpaa itselle.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: th - 09.09.17 - klo:00:39
g-tron avant tuli valikoimiin, mutta ei quattrona, joten ei kelpaa itselle.
Ja Avant g-tronin tavaratila on vain 415 litraa. Eihän sinne mahdu edes ne kuuluisat kumisaappaat :)

Qman

Softavikoja tuntuu Audissa vielä riittävän. Muutama päivä sitten ihmetyksen kohteena oli kuskin jalkatilan valkoinen valo. Se paloi ajon aikana.
Seuraavana päivänä kaupan parkkipaikalla ei menneet ovet lukkoon. Avasin ja suljin jokaisen oven ja vielä takaluukun. Ei auttanu. Vasta kun pistin koneen tulille ja sammutin heti perään, suostui auto pistämään ovet lukkoon.

Alkaa taas olla vaihteisto säätöjen tarpeessa. Johan viime kerrasta alkaakin olla jo pari tuhatta kilometriä. Rauhallsiesti liikkeelle lähdössä kierrokset dieselissä pari tonnia ja kyktin luistaa pitkän matkaa. Nykimisiä on alkanut olla jatkvuasti 1-2-3 vaihteiden välillä.
Etuovet helisee edelleen. Niistä se oli pajalla eikä näemmä tilanne ole parantunut.
No johan autolla on ajettu karvan yki 20tkm joten kyllä kolmas laatikon perussäätö onkin jo ajankohtainen.

Turha tuota on pajalle viedä. Eivät löydä mitään eivätkä tee mitään.


th

Lainaus käyttäjältä: Qman - 10.09.17 - klo:15:11
Turha tuota on pajalle viedä. Eivät löydä mitään eivätkä tee mitään.

Missä huollossa olet käyttänyt, jos noin huono lopputulos on tullut?
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 21.08.17 - klo:15:19
Kirjauduin juuri My Audiin, ja tällainen pomppasi esiin:

Hyvä Audi-asiakas!!
Ajoneuvoasi koskevat seuraavat huoltotoimenpiteet.

S-Ilmanohjainten kunnostus*66I9

Lueskelin foorumeita, ja ilmeisesti avant-mallin ne mustat härpäkkeet takalasin yläkulmissa huonoja/huonosti kiinni, ja se korjataan. Itse olen muutaman kerran jo ihmetellytkin niiden heilumista, ja tarkoitus olikin niistä käydä kysymässä.

Nehän ne. Meillä jo toinen korjauskierros menossa kyseisten osien osalta...

Rauska

Tänään liimattiin mulle nuo ilmanohjaimet. Kahteen päivään ei siis konepesua ;-)  Mutta sain A3 Hybridin tuoksi ajaksi käyttöön. Ei tule minulle hybridiä  8) luultavasti koskaan.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

rami

Tuli tänään tehtyä räminätesti kun kuului räminää jostain takaa.
Avasin molemmat takaovet ja aloin tutkia asiaa. Löytyi ainakin yksi räminänaiheuttaja. Takaoveen kun naputtelee nyrkinsyrjällä alas kaiutinritilän viereen niin jotkut tangot tms. aiheuttaa aikamoista räminää. Esiintyy eniten mukulakivillä ja epätasaisilla teillä. Resonoi aika voimakkaasti. Tee testi ja kerro mielipiteesi.

Rauska

Ratina, ritinä, rutina, napina, kalina, kolina noita tulee ja huolto korjaa jos osaa. Turussa on osattu  :)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

TeePee66

Palstanvaihto edessä vuodenvaihteessa A5-puolelle ;D. Tänään AudiCenterin superviikon "uhrina" tuli tilattua nimihirviö A5 Sportback Business Sport Comfort Edition 2.0 TFSI 185kW quattro S tronic ;) Matadorpunaiseen päädyin. Lisäksi jotain varusteita, mm. navipaketti yms. Kilpiin heti alkuvuodesta. Sitä odotellessa! Omasta mielestä ihan hyvin nykyisestä vielä hyvitetään.
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

Qman

Nyt alkoi tosissaan ihmetyttämään. Pitääkö niiden etujalkatilavalojen (valkoista valoa) palaa myös ajon aikana. Minusta se on häiritsevää.
Autossa on säädettävä sisävalaistus ja olen sieltä valinnut oranssin punaisen niihin koristevaloihin mitä kabiini on väärällään joten niistä ei ole kyse.

tpu

Minulla palaa jalkatilassa se väri, jonka olen valikosta sinne valinnut. Ja siellä on valikossa erikseen säätö jalkatilan valaistuksen voimakkuudelle, jotta sen saa halutessaan poiskin. Valkoinen valo sinne syttyy vain kun sammuttaa auton.

Qman

^se valkoinen mikä siis pitäisi palaa vain kun auton sammuttaa, palaakin mulla ajon aikana  >:(    Siis selvä vika.
On kyllä ensimmäinen auto missä on softavika kerran viikossa tai usammin.


Rauska

^Siis onko sinulla se laajennettu sisävalopaketti vai perus-.?
Jos laajennettu, niin valikoista valitaan se Individual ja siellä FootWell säädetään minimiin.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Qman

Jep on laajennettu sisävalosetti. Jalkatilat ei kuitenkaan pala aina valkoisena  vaan välillä, sanoisko satunnaisesti.

Eikös se Footwell ole siinä kardaanitunnelin kyljessä oleva valo mikä kyllä palaa sillä värillä minkä valinnoista asettaa. Tämä valo mitä tarkoitan on aina valkoinen vaikka kuinka säätäisi koristevalojen väriä.

Rauska

Aha, no siis valikoista mennään Individualiin
Siellä on valikkotekstin oikeassa reunassa +  merkki
tässä paina sitä pyörylän oikealla puolen olevaa läpyskää, sieltä voi sitten valita sen footwellin minimiin
hieman on kyllä mutkikas valikkojärjestely  8)
Kun se on säädetty, niin ei ajaessa pala jalkatilavalo, vain kun ajovaloasennossa sammuttaa auton
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Flat

Mites muilla öljyjen kestot ?

Taannoin 30tkm hullossa vaihdettiin öljyt niin ne kesti 46tkm asti, Nyt sitten tehtiin uusi öljynvaihto, niin viikko vaihdon jälkeen vaihtoväli on 22 tkm. Jotenkin tuntuu että tällä autolla on ihan mahdoton päästä 30tkm vaihtoväliin, aina tuntuu olevan vaihtoväli 15 tkm.  Öljyä auto ei onneksi syö.

Mjkarhu

24 400km ajettu, vaihtoon auton mukaan 6400km

Rauska

Sopparin mukaan mennään, 20000 km vaihtoväli. Siinä ajassa palkki laskee n.25%
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

jlindstrom

Sinne 30tkm mennään täällä. Ensimmäisen huollon teetin juuri ennen 30tkm ja tämä toinen väli asettuu ajotietokoneen mukaan samoille luvuille. Ajosta valtaosa on maantietä ja siitä iso siivu moottoritietä. Yleisesti ottaen ajelen karvan yli rajoitusten, en revittele autoa mutta tarpeen vaatiessa en epäröi lapikkaan ojentamista lattiaan. Nykyisillä kilometreillä öljyn vaihtoon saa mennä kerran vuodessa ja välillä kaksi kertaa, riippuen miten kilsat osuu (35-45tkm vuodessa).

ITbites

#3778
Audi Smartphone Interface

Tuliko tämä ainoastaan 2017 malleihin, vai miten?

EDIT. https://shop.audi.fi/audi-smartphone-interface-jalkiasennus-4m0051472

Saa näköjään jälkiasennuksena... Onko kokemuksia?
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Qman

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 18.09.17 - klo:23:06
Aha, no siis valikoista mennään Individualiin
Siellä on valikkotekstin oikeassa reunassa +  merkki
tässä paina sitä pyörylän oikealla puolen olevaa läpyskää, sieltä voi sitten valita sen footwellin minimiin
hieman on kyllä mutkikas valikkojärjestely  8)
Kun se on säädetty, niin ei ajaessa pala jalkatilavalo, vain kun ajovaloasennossa sammuttaa auton

Onko tuo valo mitä sinä tarkoitat se kardaanitunnelin kyljessä oleva vai jalkatilassa perällä ylhäältä tuleva?
Onkohan jossain dokumenttia mistä selviäisi mitä mikäkin noista säädöistä koskettaa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy