Skoda Octavia facelift 2017

Aloittaja psxgamer, 27.10.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

Hidalgo


tumpeloinen

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 13.01.18 - klo:20:09
Ei ole tapahtunut muutoksia. Sama laite kuin ennen faceliftiä.

Perustuuko tämä tietoon? En väitä etteikö näin voisi olla, mutta, jos tämä on faktaa, niin mistä se on peräisin?

Vwhannes

Onko kellään tietoa mitä muuta huonon tien paketti merkitsee kuin 1,5 cm korotettua maavaraa? Onko esim. jousitus jäykempi?

TTO

Lainaus käyttäjältä: Vwhannes - 14.01.18 - klo:18:03
Onko kellään tietoa mitä muuta huonon tien paketti merkitsee kuin 1,5 cm korotettua maavaraa? Onko esim. jousitus jäykempi?
Alustaan tulee ainakin lisää suojalevyjä ja olikohan jotain muutakin pientä vaijerin suojaamista tms.

seatts

Lainaus käyttäjältä: tumpeloinen - 14.01.18 - klo:17:43
Perustuuko tämä tietoon? En väitä etteikö näin voisi olla, mutta, jos tämä on faktaa, niin mistä se on peräisin?

Molemmat omistaneena uskallan olla eri mieltä, uusi on kyllä hiljaisempi kuin vanha ja mulla on vielä pykälää matalammat rakkaatkin kuin vanhassa.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

NPR

Samat kokemukset seatts:in kanssa. Uusi on ollut hiljaisempi vaikka rengaskoko muuttui 205/55R16 -> 225/40R18. Voi toki osaltaan johtua myös rengasmerkin vaihdosta (Nokian Hakkapeliitta 8 -> Continental ContiIceContact), mutta huollossakin kyllä puhuivat, että äänieristystä olisi parannettu. Löytyisiköhän jostain mustaa valkoisella?
Volvo XC60 T8 R-Design -20

Ex:
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -18
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG Style -16

Reppureissu

Lainaus käyttäjältä: veejay - 13.01.18 - klo:19:55
Ilman muuta riippuu. Samasta kokoluokasta koeajoin Leonin ja Astran, jotka molemmat tuntuivat äänekkäämmiltä. Fabiankin (ja muutaman muun pienemmän auton) kävin koeajamassa ja ero rengasmelussa oli kuin yöllä ja paivällä, mutta nämä pienemmät autot eivät ole tietenkään vertailukelpoisia. Ainoa hiljaisempi oli käytetty E90 BMW.

Tällä hetkellä ajelen kakkoskoppaisella Meganella, jonka olen aiemmin todennut huomattavasti hiljaisemmaksi kuin monen uudemman saman kokoluokan auton. Octavia kuitenkin tuntui olevan testaamillani pinnoilla rengasmelun osalta suunnilleen yhtä hiljainen. Aivan karkeinta asfalttia en löytänyt testattavaksi.

Pelkästään kitkarenkaidenkaan piikkiin tuota hiljaisuutta ei voi laittaa, sillä testasin autoa myös kesällä.

Muutenkin TM:n testien perusteella mulla on ollut kuva Octaviasta hiljaisena autona, mutta nettikirjoittelun perusteella hiljaisuus on Octavian osalta hyvin subjektiivista tai autoyksilöstä riippuvaa.

Mutta lähinnä siis kiinnosti, että onko foorumilaisilla tietoa onko äänimaailman suhteen tapahtunut muutoksia faceliftin yhteydessä. Eräs myyjä sanoi ohimennen että olisi tullut parannuksia, mutta eipä myyjien puheisiin ole aina uskominen.

Moi.

Uudella perjantaina 12.1 luovutetulla my2018 Octavialla ajeltu nyt paripäivää. Ensinmäinen ajatus, kun pääsi isolletielle, että tää on paljon hiljaisempi, kuin koeajettu my2018 ja edelleen olen samaa mieltä.

Ilokseni huomasin myös, että omassa my2018 octaviassa oli tullut vielä lisää päivityksiä koeajettuun my2018 versioon mm. mittariston näytön ja radion näytön värimaailma vaihtuu myt ambient valoja vastaavaksi, peilien alla olevat valot ledeiksi sekä ilmastointiin joku air care systeemi paremmalla suodatuksella tms.

BMF

#1597
Lainaus käyttäjältä: Reppureissu - 14.01.18 - klo:22:05
Moi.

Uudella perjantaina 12.1 luovutetulla my2018 Octavialla ajeltu nyt paripäivää. Ensinmäinen ajatus, kun pääsi isolletielle, että tää on paljon hiljaisempi, kuin koeajettu my2018 ja edelleen olen samaa mieltä.

Ilokseni huomasin myös, että omassa my2018 octaviassa oli tullut vielä lisää päivityksiä koeajettuun my2018 versioon mm. mittariston näytön ja radion näytön värimaailma vaihtuu myt ambient valoja vastaavaksi, peilien alla olevat valot ledeiksi sekä ilmastointiin joku air care systeemi paremmalla suodatuksella tms.

Peilien "maavalot" on ollut ledeinä aina faceliftissa, mutta värimaailma ja air care suodatussysteemi tuli tuossa edelliskevään/kesän päivityksessä. Onnittelut uudesta pirssistä.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Reppureissu

Lainaus käyttäjältä: BMF - 15.01.18 - klo:07:08
Peilien "maavalot" on ollut ledeinä aina faceliftissa, mutta värimaailma ja air care suodatussysteemi tuli tuossa edelliskevään/kesän päivityksessä. Onnittelut uudesta pirssistä.

Kiitos.

Tullut vissiin hätäpäissään katsottua koeajoauton valoja 😁

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: mti - 13.01.18 - klo:14:11
Saab 9000 vm 95 näyttää jännitettä ajotieturissa myös starttauksen ajan. Ei pöllömpi piirre harrastevehkeessä.

Jep ja sehän vielä jätti näyttöön hetkeksi alimman mitatun jännitteen starttauksen aikana. Tuollainen kun olisi Ocussakin, eikä jotain mitään sanomatonta prosenttimäärää, joka sekin on poistunut uusimmista. Käynnistysjännitteestä näkee akun tilan todella hyvin.

Saab linjalla jos jatkaa niin 9-5:ssa vm. -98...-10 sai ajotietokoneeseen näkymään kaiken maailman diagnostiikkaa, tosin se ominaisuus piti laittaa ohjemointilaitteella päälle. Sitten näkyi mm. käynnistyksen kesto, ilmamassat (toteutunut ja pyynti), ahtopaine, imusarjan paine kaasuläpän jälkeen, sytytysennakko, lambda-arvo, vikakoodien määrä ja ensimmäinen koodi numeroina, ym. anturidataa.

Toki ne saa monesti näkymään erillisillä laitteilla muissakin, mutta tuossa ei tarvinnut mitään ylimääräistä kun arvot näkyi ajotietokoneen kautta. Informaation esitysmuoto tosin oli enemmänkin insinööreille tarkoitettu kuin loppukäyttäjälle.

Seva

Lainaus käyttäjältä: Arttu - 12.01.18 - klo:15:29
Eikö fl Ocussa pysty enää tarkistamaan akun varaustilaa, kuten ennen, painamalla tripin nollausnappia pitkään? Onko kukaan onnistunut siinä? Olen yrittänyt virrat pois sekä päällä. Ohjekirjassa ei ainakaan ole mitään asiaa moisesta toimenpiteestä, eli on tainnut jäädä pois.
Jos ajelee paljon pätkäajoa varsinkin talviaikaan ja tulee paljon startteja ja akun varaustila kiinnostaa, niin kannattaa hankkia ylläpitolaturi (Defa tai muu vastaava), hintaa noin 50e. Se näyttää akun varaustilan ja lataa sen tarvittaessa.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Petunet

Lainaus käyttäjältä: TeroS - 13.01.18 - klo:11:48
Koskien ajo- ja päivävalojen syttymisrajoja, nyt on muutettuna

MAS08228-ENG133437-Light sensor-Helligkeitsgrenze_Licht__einschalten,1200 lx,24
MAS08228-ENG133438-Light sensor-Helligkeitsgrenze_Licht_ausschalten,2200 lx,24


arvoihin

MAS08228-ENG133437-Light sensor-Helligkeitsgrenze_Licht__einschalten,600 lx,24
MAS08228-ENG133438-Light sensor-Helligkeitsgrenze_Licht_ausschalten,1100 lx,24


sekä

MAS08228-ENG133445-Light sensor-Helligkeitsgrenze_Licht_ausschalten_red,50 00 ,24


50 -> 40.

Vaikuttaa toimivalta, aika näyttää. En ole käynyt tän jälkeen säätämässä infonäytöstä asetuksia, vois olettaa että ajaa noiden yli jos käy säätämässä.

Laskit siis ajovalojen syttymisen raja-arvoja? Miten vaikutti?
Katsoin omasta pre-fl:stä ja tehdasarvot olivat 60 ja 110lx. Mielenkiintoista.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Ranssi

Aika nihkeä on uusin etukampanja, kun ei koske 1.5 TSI:tä (eikä 1.0 TSI:tä):

http://www.skoda.fi/skoda/winter-paketti

Ilmeisesti näiden pikkubensojen myyntiä ei ole tarpeen vauhdittaa.




BMF

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 18.01.18 - klo:08:55
Aika nihkeä on uusin etukampanja, kun ei koske 1.5 TSI:tä (eikä 1.0 TSI:tä):

http://www.skoda.fi/skoda/winter-paketti

Ilmeisesti näiden pikkubensojen myyntiä ei ole tarpeen vauhdittaa.

Ei vissii disukat mee kaupaksi.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Reppureissu

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 18.01.18 - klo:08:55
Aika nihkeä on uusin etukampanja, kun ei koske 1.5 TSI:tä (eikä 1.0 TSI:tä):

http://www.skoda.fi/skoda/winter-paketti

Ilmeisesti näiden pikkubensojen myyntiä ei ole tarpeen vauhdittaa.

No eipä ole muutenkaan häävi kamppis, jos muutaman satasen saa alennusta. Winter-paketti ole missään hinnoissa. Ilman kampppiksia tinkaa saman rahan hinnasta.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: BMF - 18.01.18 - klo:13:39
Ei vissii disukat mee kaupaksi.

Etenkin 1,6 TDI ja osin myös 2,0 TDI ovat varmaan hiukan ahtaalla. Toisaalta, nelivedon pariksi tuo 2,0 TDI lienee haluttu, sillä bensa+neliveto+automaatti taitaa olla suhteellisen janoinen kombo.

muzze

Tervehdys.

Auton odotus nitkuissani tuli tämäkin lanka luettua kokonaan lävitse ja ajattelin hakea hieman vertaistukea täältä  ;D Oma synkkä Skoda historiani lähtee vuodesta 2013 jolloin hankin MY06 RS hb Octavian bensakoneella. Sen lastutin ja hymy korvissa kurvailin runsaat vuoden päivät kunnes toinen lapsi ilmoitti tulostaan ja sai hyvän tekosyyn vaihtaa autoa. Siihen löytyikin sopiva lääke saksasta manuaalisen ja 125kw diisuli MY11 farkku Elegance Superbin muodossa. Sen kanssa matkaa taitettiin 100tkm ja 3½-vuotta jonka jälkeen matkamittari rupesi näyttämään sellaisia lukemia että allekirjoittanutta rupesi hirvittämään ja laitoin tuon rakkaan matkakumppanin kiertoon. Sen tilalle tuli 2017 elokuussa MY14 Octavia hb 1.4tsi manuaalina ja dynamic-paketilla ja sporttialustalla. Tuntui hyvältä ratkaisulta silloin mutta nopeasti kävi ilmi että ei se pystynyt täyttämään Elegance Superbin jättämää aukkoa  :D ;) Muutamat pikkujutut rupesi nopeasti ärsyttämään mutta niistä tuonnempana.

Hetken tilannetta ihmeteltyä sitten suunnattiin katseet Skoda myymälään ja tehtiin seuraava peliliike ja pistettiin 27.11.2017 tilaukseen Octavia Style farkkuna 1.5tsi koneella ja manuaalina. Värinä Quartz Grey ja sisusta tumma.

Muita varusteita ruksittiin sitte seuraavasti:

-Pictoris vanteet kesäsiin
-Adaptiivinen vakkari
-Cantonit
-Koukku
-Keinonahkaiset etuistuinten taustat
-Sivuturvatyynyt taakse
-Alustan suojalevyt
-Winter-paketti
-Kuskin jakkara sähköllä ja muistilla

Melkein heti tuon MY14 Ocun hankinnan jälkeen huomasimme kaipaavamme eniten webastoa, sähköluukkua ja tuota kuljettajan muistipenkkiä. Myös vakio kaiuttimet Octaviassa tuntuivat erittäin nuhaisilta Superbin sound systemin jälkeen. Sähköpenkki siksi että taloudessamme on vain yksi auto ja molemmat ajamme sillä lähes päivittäin. Minä olen 185cm ja rouva on 160cm luistimet jalassa ja sulka päässä. En pääse ratin ja penkin väliin kun penkki on hänen ajoasennossa  :D Ja kun Superbissa oli tottunut sähköpenkkiin tuntui penkin pumppailu suorastaan vastenmieliseltä :D Tekisi myös mieli väittää että jos ihminen on joskus tottunut kaukkari webastoon niin piuhojen kanssa leikkimiseen ei ole paluuta. Näin ainakin omalla kohdallani.

Dynamic-pakettia ei valikoitu uuteen autoon vaikka penkit loistavat ovatkin. Syynä tähän se että itselleni teki ylitsepääsemättömän pahaa kun pienet kuraiset kengät takapenkillä rummuttaa etupenkin selkänojaa ja noihin dynamicin penkkeihinhän ei ole saatavilla tuota keinonahkaista taustaa. Toinen painava syy oli se että lasten viihdyttäjiä (pädejä) ei saa ripustettua mihinkään noiden dynamicin penkkien kanssa.   :-[ Kynnyslistat tilasin superskodasta niin saa myös taakse.

Sportti alustan jätin pois koska mielestäni vakio oli koeajoautossa huomattavasti mukavampi kuin tuon edellisen sportti. Hieman traktorihan se on mutta siitä selvitään sitten noilla Eibachin jousilla jos tarpeelliseksi koetaan. Ja traktori se oli myös se sport alusta. Ensimmäisessä MY06 Octaviassani oli tuo eibachin sarja ja se ei vaikuttanut käytettävyyteen millään tavalla, siis korkeuden puolesta.

Koiraverkon tilasin superskodasta vaikka meillä ei koiraa olekkaan. Saa vain tuon kontin koko kapasiteetin käyttöön kun reissua tehdään. Sellaista kevyempää väliverkkoa hypistelin myymälässä mutta se ei oikein vakuuttanut. Sen läpi kyllä tulee kamat niskaan voisin väittää. Aluksi meinasin itse asentaa mutta kun ei ole sitä vempelettä millä ne lunssit saisi sinne koriin puristettua niin saavat luovutushuollossa laittaa. Vaikka haluavatkin suolaisen 150â,¬ asennuksesta niin silti tulee halvemmaksi kuin heidän kautta hankittuna.

Talvivanteiksi hankin saman konsernin tuotokset mutta kilpailijan leiristä. Löytyi virheettömät sopuhinnalla ja siihen päälle TM-testikakkoset Hankookit. Kohtuu edulliset nekin verrattuna esim contteihin tai nokialaisiin. Kuva rengassarjasta:



Keskimerkit sopivasti superskodasta ja kävivät suoraan paikalleen. Saas nähdä miltä näyttävät Octavian alla. ET ja vanteen leveys sama kuin Pictoriksessa.

Nyt vaan pitäis jotenkin malttaa pysyä housuissaan siihen asti että auto tulee. Tilatessa sanottiin että 3-4kk menee mutta ilmeisesti manuaalin saa automaattia nopeammin sillä jo joulkuun tokalla viikolla tehdäs oli ilmoittanut tuotantoajaksi 1/18. Myyjä sitten soittikin 11.1 ja ilmoitti että auto on lähtenyt tehtaalta. Ennen tätä puhelua vielä vakuuttivat että sitten kun auto valmistuu niin se on kolmessa viikossa minulla. Tässä puhelussa sitten myyjälle sanoin että sehän on kiva että saan jo kolmen viikon päästä auton niin olikin muuttunut ääni kellossa  :D "Kannattaa nyt pistää jäitä hattuun, tässä on monta työvaihetta ennen kuin auto on sinulla. Jos hyvin käy saat auton kolmen viikon päästä". No mutta siinä mielessä näyttää hyvältä että maanantaina 15.1 autolle oli jo annettu rekisteritunnus ja ainakin myyjän mukaan silloin auto on jo laivassa. Tiedä sitten, eipä ole sen jälkeen mitään kuulunut.

Ensimmäistä kertaa olen uutta autoa ostamassa ja vähän on arveluttanut että tuliko tehtyä ns. "hyvät kaupat". Kampanjana sain talvirenkaat kylkiäisenä (jos joku on tilaamassa uutta Ocua ja tahtoo 16 Iliakset nastoilla niin minulta saa halvemmalla kuin autokaupasta  ;) ) ja 1000â,¬ polttoainelahjakortin. Sitten vielä joulukinkun ja joulukuusen  :D Kuusi oli komea ja kinkku makoisa. Myyjän kanssa myös tilausta tehdessä sovin että jos saan vanhan itse hävitettyä niin saan 2000â,¬ lisäalen uudesta. No se onnistui ja sain vielä vanhasta 700â,¬ enemmän mitä olisivat hyvittäneet. Sitten sain vielä kuraläpät eteen ja taakse asennettuna. Kertokaa nyt amatöörille että miten meni  :D

Niin joo ja sitten menin lupaamaan vaimolle että jos pitää autoon ottaa velkaa niin lopetan tupruttelunkin. No tässä on nyt oltu tämä vuosi sitten polttamatta.  :)

Olipas mukava vähän kirjoittaa aiheesta tänne. Vaimo rupeaa olemaan ihan loppu kun autosta höyryän koko ajan täällä kotona.

Niin joo ja sitten vielä jos löytyy vinkkejä Uudeltamaalta missä kannattais heittää Korrekin Cure auton pintaan. Heti luovutuksesta tahdon viedä pinnoitukseen ja tällä hetkellä olen vähän pohtinut sellaista kuin THM Polishing. Ainakin instagramin mukaan tekee myös vähän parempaa kalustoa, Lamboja, Possuja ja Bentley:itä joten ehkä sinne uskaltaa myös yhden uutukaisen Ocun viedä  ;D Kyselin hintoja niin 400 rahaa ottaisi uuden auton käsittelystä.

Ja tähän täällä velloneeseen keskusteluun etuvaloista sanon että onhan toi FL keula aivan helvetin hyvännäköinen  :)
Ajossa: MY18 Octavia Combi Style 1.5TSI Manuaali
Ex Skodat: MY14 Octavia LB Elegance 1.4TSI Manuaali, MY11 Superb Combi Elegance 125kw 2.0TDI Manuaali, MY06 Octavia LB RS 2.0TFSI Manuaali

Gudmund

Tervetuloa muzze palstalle! Mukava kuulla vähän autovalinnan taustoja tarkemmin.
Järkevän ja asiallisen oloinen paketti sinulle tulosssa. Koita nyt muutama hetki kestää vielä odottelua. :)
Octavia III RS TDI

Petu

#1608
Hyvä muzze!

Oli mukavaa luettavaa sinun autonvaihto kuviosi-ja vähän myös huumoria mukana... Ei aina tarvitse olla "ryppyotsa" tuulella. Itselläkin taas odottelu menossa skoda tehtaalta,joten voin aistia tuntemuksesi ;)
ex. vagit:Karoq TSi -18,Suberb Tsi dsg hb -17,Ocu 1.8Tsi dsg Hb -13,Audi A4 2.0 Tdi-10,Audi A6 -07,Ocu Scout 4x4Tdi dsg -15,Ocu RS Tdi dsg combi-14,Suberb Tdi combi-11,Suberb Tdi combi-10,Superb Tdi-09,Ocu Tdi RS Hb-08,Ocu Tdi RS Hb-07,Ocu Tdi combi-06,Ocu Tdi Hb-05,Ocu Tdi combi-03,Ocu Tdi combi-01,vw golf variant 1.8GL-94,vw polo-76

tsihman

Itselle olis tulossa tälläinen paketti.

SKODA OCTAVIA 2,0 TSI RS 245 LB DSG Autom

-Canton Sound System
-Erikoisväri
-Irrotettava vetokoukku
-Optical Parking Assistant
-Takalasin pyyhin ja pesin
-Winter-paketti
-RS-paketti
-Tilapäisvarapyörä tavaratilassa

Lokakuussa tilattu, tuotantoviikosta ei ole tietoa.

Migo

Muzze, jos curen meinaat laitattaa pintaan, niin suosittelen Jari pullia (http://www.autodetailing.fi) tai sitten antti’s detailing paikkoja.
Tekee kummatkin erittäin loistavaa duunia, eikä mitään pahaa sanottavaa ko. paikoista.
Ihan 400â,¬ ei taida riittää, mutta joku 550â,¬ varmaan aika lähelle.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: muzze - 20.01.18 - klo:14:08
Tervehdys.
- - -
Ja tähän täällä velloneeseen keskusteluun etuvaloista sanon että onhan toi FL keula aivan helvetin hyvännäköinen.

Upea suomalaisen miehen, hänen autonsa ja perheensä kasvutarina! Harvoin pääsee tällä foorumilla lukemaan näin verevää autoproosaa  :).

muzze

Lainaus käyttäjältä: Migo - 20.01.18 - klo:15:43
Muzze, jos curen meinaat laitattaa pintaan, niin suosittelen Jari pullia (http://www.autodetailing.fi) tai sitten antti’s detailing paikkoja.
Tekee kummatkin erittäin loistavaa duunia, eikä mitään pahaa sanottavaa ko. paikoista.
Ihan 400â,¬ ei taida riittää, mutta joku 550â,¬ varmaan aika lähelle.

Kiitti vinkeistä! Täytyy soitella kys liikkeisiin kun arki koittaa. Antti's detailingin FB-sivuilta löytyi tieto että Curen asennus 550 ja se sisältää kiillotuksen. Pitää pyytää tarjouksia mitä olisi ihan uuteen sillä tuskin rupeavat alle 100km ajettua autoa kiillottamaan.
Ajossa: MY18 Octavia Combi Style 1.5TSI Manuaali
Ex Skodat: MY14 Octavia LB Elegance 1.4TSI Manuaali, MY11 Superb Combi Elegance 125kw 2.0TDI Manuaali, MY06 Octavia LB RS 2.0TFSI Manuaali

Migo

Lainaus käyttäjältä: muzze - 20.01.18 - klo:16:14
Kiitti vinkeistä! Täytyy soitella kys liikkeisiin kun arki koittaa. Antti's detailingin FB-sivuilta löytyi tieto että Curen asennus 550 ja se sisältää kiillotuksen. Pitää pyytää tarjouksia mitä olisi ihan uuteen sillä tuskin rupeavat alle 100km ajettua autoa kiillottamaan.

Uuteen on siis tuo 550â,¬. Tuo koneellinen kiillotus ihan hyvä asia myös uuteen autoon, koska aina niissä on pientä pintanaarmua yms. Saa samantien pinnasta hyvän, eikä jää mitään sen pinnoitteen alle.
Kaikkihan tuota ei tee, vaan asentaa pinnoitteen ilman sen kummempia kiilloituksia.
Joten, kannattaa harkita ja ainakin varmistaa mitä tuohon 400â,¬ kuuluu, koska kuulostaa aika edulliselta hinnalta.

seatts


Muzze  Pekefix

Siinä on kaveri joka tekee rakkaudesta lajiin
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Mandons

Mikä dsg (7 vaihdetta) vaihdelaatikkomalli mahtaa olla 2018 vuosimallin 1.8tsi octaviassa? Onko kyseessä DQ200 kuivakytkimellä vaiko DQ500 märkäkytkimellä tms?
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

jarkko_h

Kuiva 7dsg

Löytyykö mistään faceliftin valoista testejä? TM, tuulilasi...

Staara

Täällä kans uus tuleva Skodan omistaja ilmottautuu, Ke pitäs Volvo v60 D6 viedä vaihdossa ja tilalle tulee 2tdi 4wd rs ja ihan uusi. Ensin olin pitkin hampain Volvosta luopumassa ennen isompia hybridiongelmia (niitä nimittäin Volvoissa riittää), mutta koeajon jälkeen oli kyllä loistava fiilis! Yks neliveto occuli oli alla about 6 vuotta sitten ja se oli kyllä aivan loistava peli mut kyllähän tää uus Rs on kova! Tehoja on 100 heppaa vähemmän ku Volvossa mutta ajossa ero ei tunnu nii isolta alle 100 vauheissa. Octaviahan kiihtyypi talvikeleillä ja varmasti myös vesisateen kastelemalla asfaltilla kovempaa entä noi Volvon hybridit ku niissähän takana potkii vain se sähkömoottori ja sen synkkaus ei oikein toimi Volvolla hyvin..rsllä pääs taas siihen tuntumaan mitä tommonen säätyvä neliveto on parhaimmillaan..auto meneekin heti pinnotukseen ja täytyy sanoa että vaikka se kattoluukku meleko turhake on nii kyllähän se tommoseen räsäseen tuo aika kivasti lisää ulkonäköä, saman hinnan sitä joutuu satsaan vähän näyttävämpiin vanteisiinki ;)
Octavia RS FL TDI DSG 4X4 -18
Volvo V60D6 -14
Kia Sorento 2.2 TDI -14
Chevrolet Captiva 2.0 TDI -12
Opel Zafira 1.3 TDI -13
Skoda Octavia 2.0 TDI 4x4 -10
Opel Vectra 2.2 -08

ropellihattu

#1618
Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 21.01.18 - klo:21:32
Kuiva 7dsg

Löytyykö mistään faceliftin valoista testejä? TM, tuulilasi...

Tossa ledit RS:n osalta, mutta ainoa ero ei-RS:aan on inhimilliset sumarit. Non-RS:ssa polttimot kusenkeltaiset tehottomat paskat. Muuten samaa huttua.


Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

VAGinalla

Ihan ok valot nuo ledit. Paljon paremmat kuin Superbin xenonit, joilla ennen maisemaa katselin, varsinkin pitkien osalta. Itse säädin Ocusta kuskinpuoleista ajovaloa hitusen ylemmäs, niin parani vielä vähän.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy