Skoda Octavia facelift 2017

Aloittaja psxgamer, 27.10.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

Qristian

#1290
Lainaus käyttäjältä: Qristian - 29.08.17 - klo:14:38
Tilaukseen lähtee:
Ocu rs tsi (230hv) manuaalilla, ihan perusvarustelulla ilman lisäherkkuja.
Vaihdossa menee:
Superb Combi TDI Green Tec (2013, ajettu 114tkm), sekin ihan perusvarusteltu.

Tässä vaihdossa ei mitään järkeä (dieselpelko kiitos viimeaikaisen uutisoinnin?) Ja tietysti halu palata takaisin räsällä ajelemaan, mikä mulla oli ennen Superbiakin, tosin dieselinä. Takaraivoon vaan on iskostettu viiden vuoden vaihtoväli.

Joku sisäinen ääni (järjen?) estää mua allekirjoittamasta tilaussopimusta... sanokaa nyt hyvät ihmiset olisko tää kauppa 16500 välirahalla edes hyvä? Räsän hinta siis uutena 35000 jolloin hyvitys 18500... Nykyinen auto täyttää kaikki toiveet ja tarpeet ja on dieselpihi ja viaton, mutta bensa-rs..mmm... ja kilsoja tulee 25tkm/vuosi. Anteeksi jos tää sisällöltään kuuluisi johonkin toiseen ketjuun...
Superb Style PHEV -22, exät: Karoq 1.5 tsi Style -18, Superb TDI140 Combi Green Tec -13, Octavia RS TDI Combi -09.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Qristian - 01.09.17 - klo:14:53
Joku sisäinen ääni (järjen?) estää mua allekirjoittamasta tilaussopimusta... sanokaa nyt hyvät ihmiset olisko tää kauppa 16500 välirahalla edes hyvä? Räsän hinta siis uutena 35000 jolloin hyvitys 18500... Nykyinen auto täyttää kaikki toiveet ja tarpeet ja on dieselpihi ja viaton, mutta bensa-rs..mmm... ja kilsoja tulee 25tkm/vuosi. Anteeksi jos tää sisällöltään kuuluisi johonkin toiseen ketjuun...

Kyllä näitä pohdintoja kehtaa ihan hyvin täällä esitellä. Diesel-pelkoon en näe mitään syytä, eli se minusta ei käy syyksi vaihtaa autoa, mutta toki bensa-RS on silti kannatettava vaihtoehto.=) Erittäin hyvä ja monipuolinen auto kuitenkin kohtuulliseen hintaan. Sinun kilsoillasi ei ole juuri merkitystä ajaako bensalla vai dieselillä. Kyllä se on puhdas tunne mikä vie maaliin näissä pohdinnoissa. RS:ssä on vain yksi selkeä huono puoli, niitä on vähän liian paljon liikenteessä. :) Valitse esim. punainen tai vihreä väri, erotut hiukan sentään joukosta. Tosin ei FL-Räsäsiä niin kovin suuria määriä ole vielä näkynytkään tiellä.
Octavia III RS TDI

Miktoy

Onko muilla tullut vakiona näitä oven sisäkahvan sekä oviheijastimen valoja perus (ei rs tai scout, niissä listan mukaan vakiona) ocu fl:ään?
Oma auto siis 1.0 Style combi, varusteina kattoluukku; sportpack, dynamic pack, canton, adaptiivinen vakkari ja winterpack. Kuuluuko nämä esim sport tai dynamic pakettiin vaikka ei listalla näy on oma veikkaus.
Kuvat koitin tähän puhelimella liittää mutta en tiedä onnistuiko, tässä linkit.
http://ibb.co/fefbia
http://ibb.co/iL7dwv
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: Qristian - 01.09.17 - klo:14:53
Joku sisäinen ääni (järjen?) estää mua allekirjoittamasta tilaussopimusta... sanokaa nyt hyvät ihmiset olisko tää kauppa 16500 välirahalla edes hyvä? Räsän hinta siis uutena 35000 jolloin hyvitys 18500... Nykyinen auto täyttää kaikki toiveet ja tarpeet ja on dieselpihi ja viaton, mutta bensa-rs..mmm... ja kilsoja tulee 25tkm/vuosi. Anteeksi jos tää sisällöltään kuuluisi johonkin toiseen ketjuun...

Komppaan Gudmundia. Tuota ei oikein ehkä järjellä enää perustella. Tuo on myös totta, että näitä on pirusti liikenteessä. Oliko niin, että suomessa peräti 20% ocuista on RS-malleja? Itse olisin ottanut vihreänä jos olisin RS:aan päätynyt, mutta omassa pohdiskelussa järki (raha) voitti. :D Tuossahan et nyt periaatteessa saa muuta "lisää" kuin enemmän jerkkua konepuolelle. Muut erot ovat lähinnä kosmeettisia monikeppistä perää lukuunottamatta. Sen hyöty on normaalikäytössä kyseenalainen muutenkin.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 01.09.17 - klo:22:07
Onko muilla tullut vakiona näitä oven sisäkahvan sekä oviheijastimen valoja perus (ei rs tai scout, niissä listan mukaan vakiona) ocu fl:ään?
Oma auto siis 1.0 Style combi, varusteina kattoluukku; sportpack, dynamic pack, canton, adaptiivinen vakkari ja winterpack. Kuuluuko nämä esim sport tai dynamic pakettiin vaikka ei listalla näy on oma veikkaus.
Kuvat koitin tähän puhelimella liittää mutta en tiedä onnistuiko, tässä linkit.
http://ibb.co/fefbia
http://ibb.co/iL7dwv

Onko tietoa, että tuo olisi ylipäänsä lisävaruste/mallikohtainen? MuTu, että on vakio kaikissa.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Killer

Lainaus käyttäjältä: Qristian - 01.09.17 - klo:14:53
Joku sisäinen ääni (järjen?) estää mua allekirjoittamasta tilaussopimusta... sanokaa nyt hyvät ihmiset olisko tää kauppa 16500 välirahalla edes hyvä? Räsän hinta siis uutena 35000 jolloin hyvitys 18500... Nykyinen auto täyttää kaikki toiveet ja tarpeet ja on dieselpihi ja viaton, mutta bensa-rs..mmm... ja kilsoja tulee 25tkm/vuosi. Anteeksi jos tää sisällöltään kuuluisi johonkin toiseen ketjuun...

Nyt kun kuulostaa että dieselin hinta nousee jälleen http://www.is.fi/autot/art-2000005345934.html
niin ehkä saattaisi olla järkevämpi bensa.....
Monestihan näissä autojen ostoissa/vaihdoissa ei järjellä ajatella vaan tunteella.
Onhan tuo Superb jo sisältä huomattavasti vanhemman näköinen vrt uusi Octavia.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Hidalgo

Diesel on jo nyt käyttökustannuksiltaan kalliimpi kuin bensa. Ja kun sama trendi, mikä keski-Euroopassa on nyt, tulee Suomeen niin Diesel tulee vielä kalliimmaksi samalla kun niiden hinnat tippuvat.

Miktoy

#1297
Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 02.09.17 - klo:09:20
Onko tietoa, että tuo olisi ylipäänsä lisävaruste/mallikohtainen? MuTu, että on vakio kaikissa.

Näitä ei näy active, ambition tai style kohdissa sekä myöskään scoutissa ei ole. Listan mukaan vain L&K, RS ja RS245 malleissa. Katsoin sekä vanhaa listausta fl mallille sekä nyt uusinta kesällä julkaistua päivitettyä listaa.

Luulen näiden liittyvän johonkin varusteluun.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 02.09.17 - klo:13:08
Varusteluetteloa kun katsoo niin nuo ovat vain rs ja scout mallissa. Katsoin sekä vanhaa listausta fl mallille sekä nyt uusinta kesällä julkaistua päivitettyä listaa.

Lopetin MuTuilun ja katoin ite listasta. Oikeassa olet, ei pitäis olla vakiovarusteita. Olisko virhe listassa, mene ja tiedä.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 02.09.17 - klo:13:19
Lopetin MuTuilun ja katoin ite listasta. Oikeassa olet, ei pitäis olla vakiovarusteita. Olisko virhe listassa, mene ja tiedä.

Muokkailin omaa tekstiä kun hain faktoja kuntoon. Tosiaan scoutissakaan tuota ei pitäisi olla.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 02.09.17 - klo:11:23
Diesel on jo nyt käyttökustannuksiltaan kalliimpi kuin bensa. Ja kun sama trendi, mikä keski-Euroopassa on nyt, tulee Suomeen niin Diesel tulee vielä kalliimmaksi samalla kun niiden hinnat tippuvat.

Tämän kirjoittaja harrastaa vähän yksinkertaista matematiikkaa. Todellisuus voi yllättää jos suostuu katsomaan asiaa laajemmin. Hyvin monelle autoilijalle Suomessa diesel-auto on halvempi käyttökustannuksiltaan kuin bensa.

Jos ostaisin samanlaisen Octavian nyt uudelleen kuin minulla on ajossa (paitsi FL-version), niin se olisi minulle sekä hankintahinnaltaan että käyttökustannuksiltaan halvempi kuin bensa.
Mutta täytyy todeta että yhtä hyvin voisin ostaa nyt myös bensa RS:n, se on edelleen erittäin kilpailukykyinen tuote luokassaan.
Octavia III RS TDI

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 02.09.17 - klo:17:45
Tämän kirjoittaja harrastaa vähän yksinkertaista matematiikkaa. Todellisuus voi yllättää jos suostuu katsomaan asiaa laajemmin. Hyvin monelle autoilijalle Suomessa diesel-auto on halvempi käyttökustannuksiltaan kuin bensa.

Jos ostaisin samanlaisen Octavian nyt uudelleen kuin minulla on ajossa (paitsi FL-version), niin se olisi minulle sekä hankintahinnaltaan että käyttökustannuksiltaan halvempi kuin bensa.
Mutta täytyy todeta että yhtä hyvin voisin ostaa nyt myös bensa RS:n, se on edelleen erittäin kilpailukykyinen tuote luokassaan.
Niin, tässä oli kyse Qristianin ajoista, ja siihen vastasin. Bensa tulee halvemmaksi.

Qristian

Kiitos kaikille kommentoijille. Ehkä vielä ei ole aika vaihdolle. Mieliala heittelee. Tässä on kuitenkin kyse omalla rahalla ostettavasta autosta jota on tarkoitus pitää seuraavat viisi vuotta.

Ymmärrän tuon "bensa tulee halvemmaksi" kommentin, jos kyse olisi litraisesta Octaviasta. Nyt on kuitenkin kyse rs-ocusta, joka nielee sen 7-9 litraa bensaa/100km vs. nykyinen suberb, joka nielee sen 4,6 litraa/100km dieseliä. Ja kilometrejä edelleen sen 25tkm/vuosi,
Superb Style PHEV -22, exät: Karoq 1.5 tsi Style -18, Superb TDI140 Combi Green Tec -13, Octavia RS TDI Combi -09.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Qristian - 02.09.17 - klo:22:12
Kiitos kaikille kommentoijille. Ehkä vielä ei ole aika vaihdolle. Mieliala heittelee. Tässä on kuitenkin kyse omalla rahalla ostettavasta autosta jota on tarkoitus pitää seuraavat viisi vuotta.

Ymmärrän tuon "bensa tulee halvemmaksi" kommentin, jos kyse olisi litraisesta Octaviasta. Nyt on kuitenkin kyse rs-ocusta, joka nielee sen 7-9 litraa bensaa/100km vs. nykyinen suberb, joka nielee sen 4,6 litraa/100km dieseliä. Ja kilometrejä edelleen sen 25tkm/vuosi,
RSien motit tosiaan eivät ole bensapihejä, mutta ota toki huomioon myös dieselin muut kulut. Verot, dpf- ym. korjaukset. Suoraan kulutuksen perusteella jos autosi nyt vie 4,6, niin 1.4tsi kone tulee jo edullisemmaksi. Ja RS:n keskikulutus näyttää olevan 6,5 joten ei se kaukana ole.

Jan koller

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 03.09.17 - klo:06:49
Ja RS:n keskikulutus näyttää olevan 6,5 joten ei se kaukana ole.

Tuossa se pointti on eli näyttää olevan. Mun hieman raskaalla kaasujalalla ei bensa koneen keskikulutukset ole pitäneet lähellekään paikkaansa, mutta diesel aika hyvin. Tämä kokemus juuri 1.4 tsi koneesta.
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 02.09.17 - klo:21:57
Niin, tässä oli kyse Qristianin ajoista, ja siihen vastasin. Bensa tulee halvemmaksi.

Okei, jos oli kysymys Qristianista (mihin et millään tavalla viitannut), niin laskelmasi on vielä enemmän pielessä.

Ei noista annetuista vaihtoehdoista bensa tule hänelle missään tapauksessa halvemmaksi (esim. 3 vuoden pitoajalla), koska 35ke autoa on vaikea verrata "taloudellisesti järkevästi" 18ke autoon, jossa vielä polttoainekulutkin ovat selvästi sitä 35ke autoa pienemmät.

Joku taisi jo sanoakin, että Ocu 1.4TSI:hin verrattuna laskelmat olisivat jo paljon tasaisemmat.

Mutta edelleen, uusi RS myy hyvin eikä se ole edelleenkään mikään ihme. Ocu-malliston parhaita paloja se on edelleen.
Octavia III RS TDI

Hidalgo

#1306
On täällä ihme vääntäjiä heti kun joku eroaa omasta rakkaasta mielipiteestään.
Mehän emme tiedä kuinka raskas Qristianin kaasujalka on, joten siksi katson asiaa yleisellä tasolla ja valmistajan ilmoittamia lukemia. Emme myöskään tiedä onko Qristianin nykyisen auton kulutus miten laskettu vai pelkkä ajotietokoneen näyttämä.
Voidaan myös aina uskotella, että vanha auto tulee halvemmaksi kun sen arvo on pienempi, mutta siinä unohdetaan korjaukset, renkaiden kuulumiset, ym ylläpitokulut, sekä tietenkin uudemman auton korkeampi jälleenmyyntihinta. Ja kuten jo laitoin, on trendin mukaisesti uskottava että myös Suomessa diesel-autoilu tulevaisuudessa hankaloituu ja kallistuu, kuten Saksassa on jo käynyt.

Kaikesta tästä voidaan vääntää loputtomiin, mutta kerroin vain oman mielipiteeni.

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 01.09.17 - klo:22:07
Onko muilla tullut vakiona näitä oven sisäkahvan sekä oviheijastimen valoja perus (ei rs tai scout, niissä listan mukaan vakiona) ocu fl:ään?

Mulla lähes vakio Ocu 1.4 TSI Combi Style FL ja siinä on etuovien punaset valot ja neljässä ovessa kahvan yläpuolella pienet ledit.

xkouhiax

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 03.09.17 - klo:21:54
On täällä ihme vääntäjiä heti kun joku eroaa omasta rakkaasta mielipiteestään.
Mehän emme tiedä kuinka raskas Qristianin kaasujalka on, joten siksi katson asiaa yleisellä tasolla ja valmistajan ilmoittamia lukemia. Emme myöskään tiedä onko Qristianin nykyisen auton kulutus miten laskettu vai pelkkä ajotietokoneen näyttämä.
Voidaan myös aina uskotella, että vanha auto tulee halvemmaksi kun sen arvo on pienempi, mutta siinä unohdetaan korjaukset, renkaiden kuulumiset, ym ylläpitokulut, sekä tietenkin uudemman auton korkeampi jälleenmyyntihinta. Ja kuten jo laitoin, on trendin mukaisesti uskottava että myös Suomessa diesel-autoilu tulevaisuudessa hankaloituu ja kallistuu, kuten Saksassa on jo käynyt.

Kaikesta tästä voidaan vääntää loputtomiin, mutta kerroin vain oman mielipiteeni.

Hah. Sinä itse kyllä aloitit tämän sopan laukomalla mutuilujasi faktoina:

"Diesel on jo nyt käyttökustannuksiltaan kalliimpi kuin bensa. Ja kun sama trendi, mikä keski-Euroopassa on nyt, tulee Suomeen niin Diesel tulee vielä kalliimmaksi samalla kun niiden hinnat tippuvat."

Itse en ainakaan kustannuksia ajatellen vaihtaisi diesel Superbia bensa-räsään. Kyllä siinä painaisi ihan muut syyt.

Seva

Lainaus käyttäjältä: xkouhiax - 04.09.17 - klo:10:20
Itse en ainakaan kustannuksia ajatellen vaihtaisi diesel Superbia bensa-räsään. Kyllä siinä painaisi ihan muut syyt.
Todellinen ja ilmoitettu kulutus ovat kaksi eri asiaa. 1.4 TSI:lle ilmoitettu kulutus on 5,3-5,4 ja RS:lle 6,5. Oman kokemuksen perusteella 1.4 TSI:llä pääsee pitkällä aikavälillä noin 6 l keskikulutukseen. Jos selailee tätä forumia taaksepäin, niin moni muu on kertonut samanlaisista lukemista. Vastaavasti RS:n käyttäjien palaute on sellaista, että keskikulutus on mieluummin yli 8 l kuin alle.

Itse ajelen 25000 km/vuosi ja tällä hetkellä pelkästään käyttökustannusten perusteella pystyisin perustelemaan itselleni kumman tahansa, siis dieselin tai 1.0-1.4 bensakoneen. Riippuu ihan laskutavasta kumman saan / haluan saada näyttämään edullisemmalta. Mutta bensa RS:ää en saa edullisemmaksi millään laskutavalla. Eli olen samaa mieltä - jos sellaisen ostaisin, niin se tapahtuisi muilla perusteilla.

Se mitä dieselautojen ja -autoilun kustannuksille tapahtuu tulevina vuosina muista syistä, on sitten toinen juttu.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

sulevan

Lainaus käyttäjältä: Seva - 04.09.17 - klo:11:00
Todellinen ja ilmoitettu kulutus ovat kaksi eri asiaa. 1.4 TSI:lle ilmoitettu kulutus on 5,3-5,4 ja RS:lle 6,5. Oman kokemuksen perusteella 1.4 TSI:llä pääsee pitkällä aikavälillä noin 6 l keskikulutukseen. Jos selailee tätä forumia taaksepäin, niin moni muu on kertonut samanlaisista lukemista. Vastaavasti RS:n käyttäjien palaute on sellaista, että keskikulutus on mieluummin yli 8 l kuin alle.

Itse ajelen 25000 km/vuosi ja tällä hetkellä pelkästään käyttökustannusten perusteella pystyisin perustelemaan itselleni kumman tahansa, siis dieselin tai 1.0-1.4 bensakoneen. Riippuu ihan laskutavasta kumman saan / haluan saada näyttämään edullisemmalta. Mutta bensa RS:ää en saa edullisemmaksi millään laskutavalla. Eli olen samaa mieltä - jos sellaisen ostaisin, niin se tapahtuisi muilla perusteilla.

Se mitä dieselautojen ja -autoilun kustannuksille tapahtuu tulevina vuosina muista syistä, on sitten toinen juttu.

Kehä kolmosella ruuhkassa ajellessa bensa RS:n keskikulutus on minulla noin 6.4 - 6.7 litraa satasella vakkarilla ajellessa. Moottoritie nopeuksissa (130 km/h) kulutus nousee litralla. Kun sitten antaa happea kunnolla niin sitten mennäänkin jo pitkälle toistakymmentä litraa satasella. Kulutus on aikalailla kaasujalan raskaudesta kiinni.
ŠKODA Octavia III Combi 2.0 TSI RS 245 DSG Corrida Red 2018

Seva

Lainaus käyttäjältä: sulevan - 04.09.17 - klo:13:37
Kehä kolmosella ruuhkassa ajellessa bensa RS:n keskikulutus on minulla noin 6.4 - 6.7 litraa satasella vakkarilla ajellessa. Moottoritie nopeuksissa (130 km/h) kulutus nousee litralla. Kun sitten antaa happea kunnolla niin sitten mennäänkin jo pitkälle toistakymmentä litraa satasella. Kulutus on aikalailla kaasujalan raskaudesta kiinni.
Niinhän se on kaikilla autoilla kaasujalan raskaudesta kiinni. Tuskin kukaan ostaa RS:ää jos polttoainetalous on se päällimmäinen kriteeri. Voisiko olettaa, että sinulla keskikulutus olisi luokkaa 8 l ja risat, kaikki ajot huomioituna, kesät talvet?

Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

ropellihattu

Muistelin nähneeni jossain jonkun kirjoittaneen, että olis asennellut jo lisäpitkää keulalle vaan en tekstiä mistään löytänyt. Tunnustaako kukaan?
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

sulevan

#1313
Lainaus käyttäjältä: Seva - 05.09.17 - klo:08:22
Niinhän se on kaikilla autoilla kaasujalan raskaudesta kiinni. Tuskin kukaan ostaa RS:ää jos polttoainetalous on se päällimmäinen kriteeri. Voisiko olettaa, että sinulla keskikulutus olisi luokkaa 8 l ja risat, kaikki ajot huomioituna, kesät talvet?

Pitkän ajan keskikulutus ajotietokoneessa on lähes aina ollut alle 7 litraa satasella, ei kirveelläkään mene keskikulutus lähellekään 8 litraa. Ei tuo bensa RS mikään bensasyöppö ole, talvikulutuskaan ei ole sen isompi ollut. Uutena kulutus oli hieman isompi mutta se laski kun kone herkistyi. Parin viikon päästä tulee uusi RS 245 niin sitten näkee kuinka se kuluttaa, tuskin sen enempää.
ŠKODA Octavia III Combi 2.0 TSI RS 245 DSG Corrida Red 2018

mabe

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 05.09.17 - klo:12:07
Muistelin nähneeni jossain jonkun kirjoittaneen, että olis asennellut jo lisäpitkää keulalle vaan en tekstiä mistään löytänyt. Tunnustaako kukaan?

Minä olen, BCM korjausjohtoa kehiin ja koodia vcds tai obdeleven perään.
Kilven päällä jos on valot niin aavistuksen haittaa ruuhka-ajotunnistusta ja välillä ei siis huomaa vasemmalla puolen samaan suuntaan etenevää jonoa. Sama oikealla puolella.

Nämä romut erikoistekniikalta omassa.
1 kpl  Lisävaloteline Maxtel M56 56W valolle   a.hinta 39,00 EUR  Yht. 39,00 EUR
1 kpl  LED-lisävalo 40W Seeker 10X Ref.30   a.hinta 179,00 EUR  Yht. 179,00 EUR
1 srj  Relejohtosarja lisävaloille, DT-3 liittimellä 3-pi   a.hinta 25,41 EUR  Yht. 25,41 EUR
1 kpl  LED-lisävalo 40W Seeker 10X Ref.30   a.hinta 179,00 EUR  Yht. 179,00 EUR

Lisäksi siis koodia ja korjausjohtoa.

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: sulevan - 05.09.17 - klo:12:20
ei kirveelläkään mene keskikulutus lähellekään 8 litraa.
Juu ei mennyt ei. Oli aina lähempänä 9 litraa.
Kyllä käsittämätöntä himmausta saa olla, että alemmas pääsee.
Pitääkö siinä sitten enää RS:ää hankkia ?
Nykyisessä 4x4 dieselissäkin keksikulutus on yli 7 litraa.
Ja nämä siis ajotietokoneen mukaan. Todellinen varmaan vielä enemmän.

sulevan

Lainaus käyttäjältä: lumimiäs - 05.09.17 - klo:13:40
Juu ei mennyt ei. Oli aina lähempänä 9 litraa.
Kyllä käsittämätöntä himmausta saa olla, että alemmas pääsee.
Pitääkö siinä sitten enää RS:ää hankkia ?
Nykyisessä 4x4 dieselissäkin keksikulutus on yli 7 litraa.
Ja nämä siis ajotietokoneen mukaan. Todellinen varmaan vielä enemmän.

Ymmärsit väärin. Keskikulutus on minulla alle 7 litraa, joskus hieman yli 7. Salaisuutena on noin 95% ajaminen vakkarilla. Toisaalta ajan myös pitkää matkaa koko ajan. Toisaalta jos kulutus on pääasia niin silloin kannattaa ostaa joku pikku Kippo.
ŠKODA Octavia III Combi 2.0 TSI RS 245 DSG Corrida Red 2018

Seva

Lainaus käyttäjältä: sulevan - 05.09.17 - klo:15:22
Ymmärsit väärin. Keskikulutus on minulla alle 7 litraa, joskus hieman yli 7. Salaisuutena on noin 95% ajaminen vakkarilla. Toisaalta ajan myös pitkää matkaa koko ajan. Toisaalta jos kulutus on pääasia niin silloin kannattaa ostaa joku pikku Kippo.
Ajotietokone näyttää kulutuslukemat jonkin verran alakanttiin, mutta silti jos todellinen kulutus on lähempänä 7 kuin 8 litraa, niin se on hyvä suoritus sekä autolta että kuskilta ja vähemmän kuin mitä itse olen kuvitellut. Selityksenä varmaankin se, että sillä ajetaan pääosin siististi pitkää matkaa.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: sulevan - 05.09.17 - klo:15:22
Salaisuutena on noin 95% ajaminen vakkarilla. Toisaalta ajan myös pitkää matkaa koko ajan.
En ymmärtänyt väärin. Yritin vain korostaa eroa omaan kulutukseeni.
Juuri samoin ajan itse. Sen takia ihmettelenkin näitä pihistelylukemia RS-kuskeilta.

ScodillacOctavia

Huhtikuun lopussa tilattu g-tec saapui viime viikolla. Vertailukohta minulla lähinnä viimeisimmät Jetat ja Passatit. Täytyy sanoa, että uusi Octavia tuntuu laadukkaammalta, kuin nykyinen Jetta. Pakko näin olla, koska vaimokin sanoi heti samaa :D Alusta on jämäkkä, ei ole tuntunut epävakautta rampeissa, mutta ei myöskään välitä kaikkea sisälle. Stylessä on varusteita 30ke autoon vaikka kuinka. Ajovalot vaikuttivat oikein hyviltä ja yhden peuran olen jo niillä osannut väistää. Ajovaloautomatiikka on toistaiseksi pelannut aivan moitteettomasti. Bolero on Android Augon kanssa upea ja perus äänentoisto vähintäänkin riittävä pahimmat nuoruusvuodet jo ohittaneelle.

Vapaalla autoedulla hankin ja täytyy sanoa, että mieluummin ajelen bensalla kuin kaasulla, koska kiihtyvyys on ihan eri luokkaa. Peräkontti jää tankkien myötä aika vaatimattomaksi. Firman järjetön päästöihin perustuva ajoneuvopolitiikka kuitenkin edellytti tätä ratkaisua...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy