Skoda Octavia facelift 2017

Aloittaja psxgamer, 27.10.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

seatts

Lainaus käyttäjältä: jvallin - 13.07.17 - klo:08:40
Lainaus käyttäjältä: hmumm - 12.07.17 - klo:14:18
Eilen sain Octavian. 200 kilometrin ajoilla ei ole tullut esille mitään suurta yllättävää. Tehot/kiihtyvyys ovat vähintään luvatun mukaisia (testattu). Rengasmelu on odotetusti kovempaa verrattuna edelliseen Avinsikseen-2013 vaikka Octaviassa on alla tuumaa pienemmät renkaat. Dsg ja moottori toimivat yhteen erinomaisesti. Tuuliherkkyyttä ei ole. Jatkuvaa ohjaamista ei tarvita, auto kulkee suoraan. Sisätiloitaan auto vaikuttaa isommalta ainakin pituussuunnassa verrattuna Avensikseen jonka pitäisi olla kokoluokkaa isompi auto. Takapenkkiläisille jää jopa turhan isot jalkatilat. Takaluukku voisi olla moottoroitu kuten farmarissa, on aika painava käyttää. 
Ite odottelen vastaavanlaista farkkua vielä...tuli aika vähäisellä "kokemuksella" ruksattua autoon Sport ja dynamic paketit. Miltä alusta tuntuu ajossa? Onko mukavuutta jäljellä Suomen surkeilla teillä? Miltäs sporttipenkit tuntuvat? Vieläkö suosittelet?

Tarkoititko näin?
Olen nyt ajanut omalla FL oculla 2500km ja ei ole kyllä mitään pahaa sanottavaa, ainoa mikä vähän harmittaa on kun taustapeiliä on pienennetty -13:sta, enää ei näe takapenkin riiviöitä taustapeilistä ellei käännä peiliä.
Sport ja dynamic-paketin valitsemisen olen ollut tyytyväinen, tämä on hiljaisempi näillä 18" kuin vanha 17":lla.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

VAGinalla

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 13.07.17 - klo:08:44
Totta. Vaatinee totuttelua, mutta tuossa irtoviiksessä on +-10km/h jota ei muistaakseni ole rattinapeissa. Saatan olla väärässäkin.

Mun mielestä toi viiksi on erittäin hyvä. Paljon kätevämpi ja luontevampi käyttää kuin etsiä nappeja ratista. Jonkin aikaa menee, että sisäistää miten viiksen toiminnot menee. Toimintoja on aika lailla.

Hidalgo

Onko MY18 vakkarin viiksi muuttunut jotenkin verrattuna MY17 autoon? Mielestäni fl ja non-fl on kummassakin samat ohjaimet. Itse toivoisin vakkariin muistipaikkoja.

Tomppa79

Sain tänään oman uuden Octaviani. Ensimetrit ajettu. Ihan hyvältä vaikuttaa auto. Piti katsoa pari asiaa ohjekirjasta esim miten tunnelmaväri muutetaan. Kaksi asiaa yllätti. Autossa ei ole kaistavahtia. No en oikeastaan sitä kaipaakaan vaikka vanhassa sellainen oli. Peruutuskamera oli iloinen yllätys. Täytyy laittaa lisää raporttia kun on tullut vähän enemmän ajettua.
Octavia (2017), Leon(2014), Altea Xl(2011), Octavia(09), Nissan Primera(05), Almera(04)

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Tomppa79 - 13.07.17 - klo:22:44
Sain tänään oman uuden Octaviani. Ensimetrit ajettu. Ihan hyvältä vaikuttaa auto. Piti katsoa pari asiaa ohjekirjasta esim miten tunnelmaväri muutetaan. Kaksi asiaa yllätti. Autossa ei ole kaistavahtia. No en oikeastaan sitä kaipaakaan vaikka vanhassa sellainen oli. Peruutuskamera oli iloinen yllätys. Täytyy laittaa lisää raporttia kun on tullut vähän enemmän ajettua.
Ostit siis auton, ja nyt vasta kun sen sait tutkit, että mitä se pitää sisällään? Itse en moiseen pystyisi/suostuisi koskaan. Hyvä puoli tietty on se, ettet myöskään tiedä jos jotain jäi puuttumaan.

Tomppa79

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 13.07.17 - klo:23:24
Ostit siis auton, ja nyt vasta kun sen sait tutkit, että mitä se pitää sisällään? Itse en moiseen pystyisi/suostuisi koskaan. Hyvä puoli tietty on se, ettet myöskään tiedä jos jotain jäi puuttumaan.

No ei ihan nyt noinkaan. Tiesin suurimmat ja tärkeimmät varusteet mitä autoon kuuluu. Tuo lämmitettävä ratti ja sähköinen takaluukku ratkaisivat ostopäätöksen Skodan eduksi. Kahdessa edellisessä Seatissa olen tiennyt tarkkaan mitä varusteita autoon kuuluu ja olisin tiennyt myös jos olisin ostanut Seatin seuraavaksi. Tuo Skodan kokoaminen oli vähän sekavampaa ja kilpailutus ja siitä tehty ostopäätös johtivat tähän. Seuraavankin auton oston ratkaisee mitä luultavammin varustelutaso.
Octavia (2017), Leon(2014), Altea Xl(2011), Octavia(09), Nissan Primera(05), Almera(04)

hmumm

Lainaus käyttäjältä: jvallin - 13.07.17 - klo:08:40
Lainaus käyttäjältä: hmumm - 12.07.17 - klo:14:18
Eilen sain Octavian. 200 kilometrin ajoilla ei ole tullut esille mitään suurta yllättävää. Tehot/kiihtyvyys ovat vähintään luvatun mukaisia (testattu). Rengasmelu on odotetusti kovempaa verrattuna edelliseen Avinsikseen-2013 vaikka Octaviassa on alla tuumaa pienemmät renkaat. Dsg ja moottori toimivat yhteen erinomaisesti. Tuuliherkkyyttä ei ole. Jatkuvaa ohjaamista ei tarvita, auto kulkee suoraan. Sisätiloitaan auto vaikuttaa isommalta ainakin pituussuunnassa verrattuna Avensikseen jonka pitäisi olla kokoluokkaa isompi auto. Takapenkkiläisille jää jopa turhan isot jalkatilat. Takaluukku voisi olla moottoroitu kuten farmarissa, on aika painava käyttää. 

Ite odottelen vastaavanlaista farkkua vielä...tuli aika vähäisellä "kokemuksella" ruksattua autoon Sport ja dynamic paketit. Miltä alusta tuntuu ajossa? Onko mukavuutta jäljellä Suomen surkeilla teillä? Miltäs sporttipenkit tuntuvat? Vieläkö suosittelet?

Sport alusta on mielestäni hyvä eikä ole mielestäni liian jäykkä tai pintakova. Juuri sopiva ainakin minulle. Sporttipenkit ihan ok, otin ne koska näyttävät paljon paremmilta kuin vakio Style penkit. Kilometrejä takana vasta 240. Kuluttaa pirun vähän. Tähän mennessä keskikulutus ajotietokoneen mukaan 6,3l/100km.

Viive

Onko uudessa tai vähän vanhemmassa farmari mallin octaviassa takapenkkien selkänojapuolen takana kiinnityspultteja vakiona verkkojärjestelmää varten vai laitetaanko nuo vain jos tilaa tehtaalta saakka tavaratilan ja matkustamon välisen suojaverkon? Itellä on tuo "rullaverhoverkko" mutta en uuteen sitä tilannut ja mietin voiko sen siirtää vanhasta uuteen.
Tilauksessa: Skoda Octavia RS4x4 Combi TDI DSG  
Skoda Octavia RS TSI Combi -14                              
Nissan Skyline GT-R34 -99                                       
Nissan 350z -05                                                       
Skoda Octavia RS TSI -07
Jne....

Ambientti

No katosta ainakin puuttuu ne kiinnikkeet johon verkko laitetaan ylös kiinni takapenkin tai vaihtoehtoisesti etupenkin taakse.

ttle

Onko kokemuksia facelift-mallin Cantonista? Onko sama setti kuin pre-faceliftissä?

BMF

Lainaus käyttäjältä: ttle - 17.07.17 - klo:15:53
Onko kokemuksia facelift-mallin Cantonista? Onko sama setti kuin pre-faceliftissä?

Samat banjot mutta ainakin omassa pirssissä verrattuna vanhaan jotain on tapahtunut koska ei ole enää sitä kuminaa bassoissa ja radio pelittää nyt oikein eli bassotkin sentään toimii. Subi kuuluu ihan ok ja muuten soundi on omaan korvaan miellyttänyt. Vissiin kabiini on paremmin akustoitu kuin vanhassa koska auto on muutenkin kaikin puolin hiljaisempi joten musankin voi pitää pienemmällä äänenvoimakkuudella. Toki vertaan autoa nyt 2013 1.4 elegance ocuun ja uutukainen on rs mallia. Tässä välissä on jo ainakin tuo radion heikkous korjattu aikoja sitten.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Jani M

Oliko niin, että 1.4 tsi -mallissa on twist beam -jousitus?

ropellihattu

Yhdystukiakseli + kallistuksenvakain.

Kaasu TSI:ssä monikeppinen.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Viive

Hieman kokemuksia nyt vajaan 1000km ajeluiden jälkeen verraten 2014 (MY2015) Octavia RS TSI Combi mallin ja tämän uuden FL 4x4 RS TDI:n välillä.
Ei missään tietyssä järjestyksessä...kirjoittelen mitä nyt tulee mieleen listaten ja paljon jää puuttumaan varmasti.

-Vakkari tuntuu olevan hieman erilaisilla säädöillä. Motarilla alkaa hidastamaan aikaisemmin edessä olevan suhteen kuin vanha (En ole koittanut vakkarin eri moodeja vaihdella kuitenkaan).
-Bensa koneisen manuaalin nähden kyllä teho-eron huomaa selvästi näin kesällä että Bensa meni menojaan. (Onko ensikilometreillä sitten jotain tehdas lastutus rajoituksia en tiedä).
Varsinkin ohituskiihtyvyydessä 100km/h paikkeilla eron huomaa bensalenkkarin eduksi.
-Peileissä kuolleen kulman varottimet on hieno uus ominaisuus.
-Infortaiment 8" näyttö on tietty aivan eri planeetalta kuin vanhan 5.8". Erittäin kirkas ehkäpä jopa liikaakin. En vielä muuttanut himmeämmäksi tosin ja sitä taitaa päästä myös säätämään.
-Peruutuskamera vanhassa (optiovaruste) oli myöskin muuttunut niin että uudessa on 3 eri katselumoodia joilla vetokoukun näkee yhdestä ylhäältäpäin ja sitten normaalikuva ja vielä laajennettu näkymä. Huomattavia parannuksia tässä siis kuvaruudun kasvamisen lisäksi. Tietty pesuri myös mitä ei ollut vanhassa.
-Melutaso aivan samaa luokkaa 18" Gemineillä kuin vanhassa. Uudessa Bridgestonen Potenzat ja vanhassa oli Continentalin tekemät jotkin contisport tms.
-Valot hyvät mitä nyt autotallin seinää vasten katsonut. En vielä pimeässä ole nähnyt päällä mutta ei ainakaan huonomman tuntuiset kuin vanhan ksenonit.
-Kaarrevalo ominaisuus hieman erillailla toteutettu näissä ledivehkeissä verraten ksenoneihin. Ã,,äritilanteessa syttyy toinen valo tai heijastuspinnan kautta tuleva (en vielä katsonut mitenkä) sivulle päin tuleva valo ja itse valot liikkuvat vähemmän.
-Kulutuslukemat vielä melko korkeat. Yhden 80/100kmh ja 85 km pitkän pätkän saatiin menemään 2 aikuista ja 2 lasta sekä tarvikkeet 5.8l/s oman tietokoneen mukaan kun bensamallilla sama reitti päässyt 6.3l/100km myöskin oman ajotietokoneen mukaan. Elikkä odotellaan kun auto hiontuu käyttökuntoon muutaman tuhannen kilometrin aikana.
Moottoritiellä 130km matkalla 125 kmh cruise päällä antoi 6.3l/100km keskiarvoksi (Tampere Puuhamaa välillä).
-Sisätilan tunnelmavalot ihan hauskat ehkä vähän turhat mutta leikitään nyt aikansa. VK23 jälkeen valmistetuissa autoissa MY18 softamuutoksessa myös näytön taustan valoisuus muuttuu tuon väriasetuksen mukaan.
-Autossa nyt aktiivihiilisuodatin (tätä en ollut bongannut aikaisemmin) elikkä yks suodatin lisää huollossa vaihdettavaksi. Vaihtoväliä en vielä saanut tietää enkä ole jaksanut etsiä tietoa.
-230VAC/150W pistorasia ihan kiva, pieni pelko tosin että takapenkin terroristit voivat potkaista esim kännykän laturia kun siinä on paikoillaan että hieman varauksella tuo myös.
-Eka auto itsellä automaatti vaihteinen ja kyllä manuaalissa oli omat hyvät puolensa, tosin en kiellä etteikö automaatissakin ole omat hyvät puolensa. Vielä en allekirjoita kumpi parempi. Nythän tuon saa mukavalla alennuksella.
-Ajo ominaisuudet ei nyt ainakaan huonompaan suuntaan ole mennyt, ehkä jopa paremmin suuntavakaa kuin vanha, paljon myös renkaista ja paineista kiinni. Suoraan tuo nyt kuitenkin tuntuu liikkuvan eikä tarvi hämmentää kuten tuntui edellisen Octavian alkuvaiheessa olevan.
-Start Stop aktivoituu ennenkuin auto pysähtyy tosin en tiiä sammuisiko vanhassa manuaalissa yhä liikkeellä ollessa koska en koskaan tainnut kytkintä nostaa ylös vapaalla auton vielä liikkuessa esim liikennevaloihin. Uudessa DSG:llä nyt se tuntuu olevan tosiherkkä ja alan ymmärtää miksi monia täälläkin kirjoittaneita ottaa tuo SS järjestelmä päähän. Huomattavasti enemmän se häirittee tässä automaatissa kuin manuaalivekottimella.
-Pissapojan nesteen täyttö on edelleen täysin idioottien suunnitelema kun nokkapellin pystytuki tulee suoraan täyttöluukun eteen. Ei olla siis opittu mitään monessa vuodessa.
Saahan näihin tietty kaasujousia mutta kun firma mainostaa "Simply Clever" niin todella mettässä ollaan tuossa kohtaa.
-Vaunun kanssa pitäis päästä testaamaan tuossa muutaman viikon päästä kun vähän sisään ajeltu ensin autoo niin katotaan oliko hyvä vai huono ostos :).
Tilauksessa: Skoda Octavia RS4x4 Combi TDI DSG  
Skoda Octavia RS TSI Combi -14                              
Nissan Skyline GT-R34 -99                                       
Nissan 350z -05                                                       
Skoda Octavia RS TSI -07
Jne....

ropellihattu

Jokos joku on nyppinyt maskinkehystä irti faceliftistä? Notta olisko vinkkejä valmiiksi kun alan plastidippaamaan...
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 25.07.17 - klo:10:20
Jokos joku on nyppinyt maskinkehystä irti faceliftistä? Notta olisko vinkkejä valmiiksi kun alan plastidippaamaan...

maskaa teipillä ympäristö, ei sen takia kannata koko keulaa purkaa ;) Itse ainakin onnistuin edellisessä ei facelift mallissa sen niin tekemään. Bilteman musta kumimaali ja yksi kerros riitti. Toki jokainen tyylillään.

Excalibur22

Tuli vaan mieleen kun oman auton tuotanto viivästyi, että missä vaiheessa vuotta mallivuosi vaihtuu? Tuotannossa pitäisi olla elokuun ensimmäisellä viikolla.
Leon 1.4 FR Sportstourer plugin -21
Ex: Octavia IV 1.5 Style LB Launch Edition -20.
Ex: Octavia III  1.0 FL LB Style -17
EX: Octavia II 1,4 DSG FL -09

ropellihattu

Olisko ollut vko23 --> MY18
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

ropellihattu

Onko jollain paiskata faceliftin ohjekirjaa? Koitin latailla skodan sivuilta vaan tuntuu olevan häikkää...
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

ropellihattu

Eipä mittää, sain imastua tuolta Skodalta.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

iltanen

Onko porukka saanut alennusta uudesta Ocusta? Qashqain myivät kolme vuotta sitten tonnin alennuksella. DSG:täkin myyvät sopivaan 70e hintaan  :P
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

ropellihattu

Isäukko kertoi, että aikoinaan kun autorahoitusta ei vielä ollut, marssittin pankkiin ja neuvoteltiin pankinjohtajan kanssa laina ja nostettiin käteisenä. Sitten mentiin autokauppaan ja kerrottiin että ostan auton käteisellä, niin tuli kuulemma kymmenen pinnaa aina rabattia.

Nykyään tuntuu olevan hankaluuksia saada uuteen autoon tankillista menovettä kaupanpäälle tai mainostakkia. Emäntä osti skodan käteisellä, sai kylmälaukun...  ;D Jäi vähän sellanen kiusallinen fiilis siitä tapauksesta.

Tai sitten se on tinkaajasta kiinni, mutta joka tapauksessa aika erilaista varmaan nykyään ku joskus muinoin. Itse olen todella huono neuvottelemaan rahasta ja mua saa vietyä ku pässiä narussa.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Hidalgo

Minä en ole kertaakaan ostanut autoa listahinnalla. Vähintään 10% alennus + talvirenkaat on mielestäni normaalia uuden auton hankinnassa.

Seamaster

Ei autoliikkeet enää teekkään kuin käteiskauppoja, on ihan sama maksatko sinä sen heti vai maksaako sen rahoitusyhtiö heti autoliikkeelle. Ennen oli eri, joillain isoilla autoliikkeillä oli omat rahoituksen eli myivät auton itse velaksi, ja silloin oli käteisostaja "omine" muualta lainatuilla rahoilla paremmassa asemassa. Nyt kaikki kauppa autoliikkeille on käteiskauppaa

ropellihattu

Niin se taitaa olla. Saavatpa vielä provikkaa rahoitusmyynnistäkin.

Mutta hei hieman asiaakin nyt näin offtopicin jälkeen, onko joku sellainen jolla on ollut edellisessä mallissa alustan suojamuovit, kurkistanut niiden ja pohjan väliin? Kerääkö paskaa tolkuttomasti? Menin omaani ruksaamaan ja nyt olen semi-katumapäällä.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

sulevan

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 26.07.17 - klo:17:29
Niin se taitaa olla. Saavatpa vielä provikkaa rahoitusmyynnistäkin.

Mutta hei hieman asiaakin nyt näin offtopicin jälkeen, onko joku sellainen jolla on ollut edellisessä mallissa alustan suojamuovit, kurkistanut niiden ja pohjan väliin? Kerääkö paskaa tolkuttomasti? Menin omaani ruksaamaan ja nyt olen semi-katumapäällä.

Mulla on muovit ja en ole huomannut keräävän paskaa. Uuteenkin otin vastaavat muovit.
Å KODA Octavia III Combi 2.0 TSI RS 245 DSG Corrida Red 2018

seatts

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 26.07.17 - klo:12:28
Isäukko kertoi, että aikoinaan kun autorahoitusta ei vielä ollut, marssittin pankkiin ja neuvoteltiin pankinjohtajan kanssa laina ja nostettiin käteisenä. Sitten mentiin autokauppaan ja kerrottiin että ostan auton käteisellä, niin tuli kuulemma kymmenen pinnaa aina rabattia.

Nykyään tuntuu olevan hankaluuksia saada uuteen autoon tankillista menovettä kaupanpäälle tai mainostakkia. Emäntä osti skodan käteisellä, sai kylmälaukun...  ;D Jäi vähän sellanen kiusallinen fiilis siitä tapauksesta.

Tai sitten se on tinkaajasta kiinni, mutta joka tapauksessa aika erilaista varmaan nykyään ku joskus muinoin. Itse olen todella huono neuvottelemaan rahasta ja mua saa vietyä ku pässiä narussa.

Mä sain 9% autoverottomasta hinnasta alennusta kun ei ollut vaihtoautoa ja Rinta-Joupin kampanja etuna vielä Winter-pack kaupan päälle niin oli mun mielestä jo hyvä kauppa.
Ja vanhan auton sain myytyä ennen uuden luovutusta niin ajoin vielä kuusi viikkoa ilmaiseksi liikkeen autolla  ;D
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Petunet

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 26.07.17 - klo:17:29
...Mutta hei hieman asiaakin nyt näin offtopicin jälkeen, onko joku sellainen jolla on ollut edellisessä mallissa alustan suojamuovit, kurkistanut niiden ja pohjan väliin? Kerääkö paskaa tolkuttomasti? Menin omaani ruksaamaan ja nyt olen semi-katumapäällä.

Otin omaani suojamuovit ja käytin lisäksi massattavana koska epäilin itsekin että saattaisi kerätä kuraa väliin.
No, kun kolmen vuoden päästä on huoltomassaus niin sittenhän sen näkee.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

BMF

#1168
Kaverin visio etumaskista/ säleiköistä. Ihan kiva ois tuolla vaakaviirullakin.

RS-mallin alapuoliset hunajakennot joutais ainakin korvaamaan tuolla vaakaviirulla. Makuasioita...

Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

ropellihattu

Tosiaan, makuasioita. Ei jatkoon.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy