Skoda Octavia facelift 2017

Aloittaja psxgamer, 27.10.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

ropellihattu

Pitää huomioida, että kun tohon tulee madallus niin näyttää paljon sopivammalta.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: jaston - 31.05.17 - klo:17:19
En tiedä oonko tullut vanhaksi vai mitä, mutta mun mielestä turhan isot Octaviaan ja hassun näköiset noin littanilla kumeilla.
19" olis sopivampi.

On mielestäni liian isot Octaviaan, mutta olenkin niin vanha jo  :). Toki saa laittaa mitä haluaa. Itse tosin haluan isommat renkaat kalliimpiin vekottimiin 50-150 kâ,¬ eikä perhefarkkuihin, tosin esim. RS6 on perhefarkku... Minusta 225/45/17 sopiva räsään (varsinkin melutaso). Ei paljon häviä mutkaominaisuuksissa / kierrosajoissa, kun auton muut osat eivät silti ole "up to date".
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Turbomania

19" Audi :'(n mattamustat allroundin vanteet maxissaan tulee minun scouttiin... 20"  o liian isot.
Eilen kävi kone huoneessa kunnon käry.... jäi tuuletin huutamaan ku meninsisälle.... hais kyllä palanut rasva kunnolla  8)
Ex. Skoda Scout fl-18
Bmw x3 f25, 5 Volvoa, 2MB:tä,Mitsubishi,6 Fordia ,honda ja Toyota

Miktoy

Millaisia luvattuja aikoja muilla on uuden fl tilauksesta toimitukseen? Tässä sivusta seurannut niin aika pian autoja saavat ne jotka samoihin aikoihin tilanneet kuin minä.
3.4 tehtiin paperit ja tilaus maahantuojalle myyjän mukaan lähti seuraavana päivänä. 2kk nyt mennyt kun myyjä ilmoitti jäävänsä kesälomalle ja oli katsonut tilausta niin ei vieläkään vahvistusta tehtaalta, vain oletus että viikolla 33 menee tuotantoon eli 2.5kk päästä. Siitä vielä 1kk noin luovutukseen.
Tilauksessa siis 1.0 octavia manuaali winter packilla, dynamic packilla ja sportpackilla sekä adaptiivinen vakkari, vetokoukku, canton ss sekä lasikatto. Alkaa kohta mennä itseltä hermot kun auto tuleminen venyy ja venyy eikä mistään mitään varmuutta. Tarjouksia hakiessa kaikki muut liikkeet sanoivat auton saamisen kestävän 2-3kk useista eri liikkeistä. Tämä omamyyjä sanoi 4-5kk mitä aluksi ihmettelin mutta pakko todeta sen aika oikeassa olevan. Onko eri liikkeillä eri toimitusajat? Johtuuko toimitus myyjästä vai maahantuojasta / niiden välisestä yhteispelistä vai sitten vain tehtaan ruuhkasta ja "erikoisvarusteista"? Onhan tämä toisaalta edullista minulle ajaa vanhalla autolla jonka hinta on sovittu ja kerätä siihen kilometrejä  mutta alkais mieli jo haluta uuttakin ajamaan.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

ropellihattu

Voisko toi lasikatto tehdä kiusaa tossa toimitusajassa?

Mun auto tilattu kaks viikkoa sitten, toimitus pitäis olla heinäkuun lopulla. Tosin myyjä kertoi, että tämän auton tilaus oli jo olemassa, minä vain vedin välistä. Saa nähdä...
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

ropellihattu

Ja vielä tuohon vanhalla autolla ajamiseen, että ei se ole kenenkään edun mukaista ajella sillä yhtään enempää ku on tarvis. On kuitenkin riski, että jotain paukkuu joten itse ainakin ajan pitkät työreissut eukon autolla sen aikaa ku auto paistuu. :D

Mutta pitää sanoa, että tää uuden auton odotus ei sovi mun luonteelle sitten ollenkaan. Vois jopa sanoa, että vituttaa joka päivä tavallista enemmän ku joutuu odottelemaan.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Rice

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 01.06.17 - klo:23:41
Millaisia luvattuja aikoja muilla on uuden fl tilauksesta toimitukseen? Tässä sivusta seurannut niin aika pian autoja saavat ne jotka samoihin aikoihin tilanneet kuin minä.
3.4 tehtiin paperit ja tilaus maahantuojalle myyjän mukaan lähti seuraavana päivänä.

Oma tilaus tehtiin saman päivänä kuin sinulla. Auto valmistunut tehtaalta tällä viikolla. Luovutus kesä-heinäkuun vaihteessa.
Opel Astra
Volvo V60

Miktoy

Soitin kypsyyttäni helkama autolle ja johtuu luultavasti juuri tuosta lasikatosta. Samaa käytetään kodiaqissa josta siis tullut virallinen tiedoitekin että viivästyy mutta octavioihin menee kuulemma niitä niin vähän etteivät ole tiedottaneet. Myös heinäkuussa tehdas on 3vk lomilla niin menee sen jälkeiseen tuotantoon.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

seatts


Mun auto tilattu kanssa 3.4 ja valmistui jo viikolla 19 ja oli jo vko 20 perjantaina Hangossa, mut jostain syystä luovutus takkuaa, en ole jaksanut soitella perään kun tällä liikkeen laina-autolla on halvempi ajaa kuin omalla  ;D nyt ei tarvi maksaa kuin polttoaineet  ::)
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 02.06.17 - klo:11:32
Myös heinäkuussa tehdas on 3vk lomilla niin menee sen jälkeiseen tuotantoon.

Huh! Muistaakseni mun myyjä sanoi, että olis mun auton tuotantoviikko 26, eli just kesäkuun viimeinen viikko. :D Jos pitää paikkaansa niin muy bien!

Tosin mulla on kahta tuuria, huonoa ja sysipaskaa joten katotaan nyt.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

eepahoo

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 01.06.17 - klo:23:41
Millaisia luvattuja aikoja muilla on uuden fl tilauksesta toimitukseen? Tässä sivusta seurannut niin aika pian autoja saavat ne jotka samoihin aikoihin tilanneet kuin minä.

Mulle myyjä meinas, että tällä hetkellä mallista riippumatta noin 4kk toimitusaika. Jälleenmyyjillähän on monesti joitakin tilauksia sisässä ilman omistaa, joten jos oma tilaus natsaa semmosen kans yhteen, niin pääsee jonon ohi.

Trackpad

Mulle myyjä arveli 4kk toimitusaikaa tehdästilaus Octavia Facelift RS:lle.

Excalibur22

Mun tilaus meni sisään 24.4 ja tänään kysyin nissä mennään. Näillä näkymin tuotantoviikko olisi vk.26. Eli heinäkuun loppuun menee luovutus.
Leon 1.4 FR Sportstourer plugin -21
Ex: Octavia IV 1.5 Style LB Launch Edition -20.
Ex: Octavia III  1.0 FL LB Style -17
EX: Octavia II 1,4 DSG FL -09

ScodillacOctavia

Tilausvahvistus huhtikuun lopulta ja varmistettu, ettei mitään viivyttäviä varusteita joukossa, mutta eilisen kyselyn vastauksena edes tuotantoviikko ei maahantuojan tiedossa.

Jos olisi rahalla ostettu eikä työsuhdeauto, ottaisi varmaan päähän...

ropellihattu

Kävin koeistumassa RS:n penkit kun en vielä ollut niitä kokeillut ja olihan hyvät kyllä.

Samalla koekuuntelin Cantonin ja luojan kiitos en sitä ruksannut, koska kyllä sen anti on aika olematon. Toki nää on vähän subjektiivisia asioita, mutta tämä siis oma mielipide.

Myyjä vahvisti, että tilaus on lukittu ja  tuotantoviikko on 26 ja luovutus siis sitten siinä heinäkuun lopulla. Ai että ku odottavan aika on pitkä...
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Trackpad

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 05.06.17 - klo:13:40
Kävin koeistumassa RS:n penkit kun en vielä ollut niitä kokeillut ja olihan hyvät kyllä.

Samalla koekuuntelin Cantonin ja luojan kiitos en sitä ruksannut, koska kyllä sen anti on aika olematon. Toki nää on vähän subjektiivisia asioita, mutta tämä siis oma mielipide.

Myyjä vahvisti, että tilaus on lukittu ja  tuotantoviikko on 26 ja luovutus siis sitten siinä heinäkuun lopulla. Ai että ku odottavan aika on pitkä...

Joo Canton ei ole mikään "Hifi" setti, mutta antaa kuitenkin hintaansa nähden hyvän ja perus stereoita paremman äänen. En tiedä mitkä sulla on ollut asetukset mutta ilman pientä säätöä niistä ei saa ulos sitä parasta ääntä. Itsellä mm. VM13 mallissa (Octavia + Canton) piti ruksia puhelimesta kuunnellessa äänen taso kovemmaksi, jonka jälkeen äänenpäaine olikin huomattavasti paremmalla tasolla. Itse koeajoin RS faceliftin, jossa Cantonia ei ollut ja totesin että onneksi ne ruksin mukaan :D Mut et sä väärässä ole, ei mun pointti siis. Jännä vaan miten nääkin jutut menee niin fiiliksen mukaan ja mitkä on kenenkin odotusarvot.

ropellihattu

Luuri kiinni piuhalla bolerossa ja siis spotify stream carplayn kautta, joten tossa ei oikein ole mitään mitä vois äänenvoimakkuudelle tehdä luurista.

Mutta juu, nää on aika yksilöllisiä nää ääniasiat. Toiselle riittää tämä ja toiselle pitää olla toi.

Silti, mun mielestä jos kerran on lisävarusteena saatavana parempi äänentoisto, niin sen pitäis mielestäni olla selkeästi parempi. Esim. VW perus vs. Dynaudio on käsittääkseni juuri tällainen.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

ropellihattu

Tuli muuten selvyys siihenkin miksi aika monet "pakasta vedetyt" autot näyttää traktoreilta autoliikkeiden myynti-ilmoituskuvissa. Niissä on ainakin Skodan kohdalla jousien välissä ns. kuljetuspalat. Näin Porin liikkeessä meinaan yhden RS:n joka oli hyvin paljon Scoutin näköinen maavaraltaan ja myyjä kertoi että johtuu tuosta.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

BlackOrange

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 05.06.17 - klo:15:36
Tuli muuten selvyys siihenkin miksi aika monet "pakasta vedetyt" autot näyttää traktoreilta autoliikkeiden myynti-ilmoituskuvissa. Niissä on ainakin Skodan kohdalla jousien välissä ns. kuljetuspalat. Näin Porin liikkeessä meinaan yhden RS:n joka oli hyvin paljon Scoutin näköinen maavaraltaan ja myyjä kertoi että johtuu tuosta.

Jäähallien esittelyautot taas on madallettu tonttiin kuormaliinoilla  :)

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 05.06.17 - klo:14:52Silti, mun mielestä jos kerran on lisävarusteena saatavana parempi äänentoisto, niin sen pitäis mielestäni olla selkeästi parempi. Esim. VW perus vs. Dynaudio on käsittääkseni juuri tällainen.

No mutta onhan näiden hinnassakin melkoinen ero. Ilman autoveroa Canton kustantaa Octaviaan vain 475â,¬, kun Dynaudiosta saa pulittaa Passattiin 1455â,¬ ja siihen autoverot päälle. Tosin jos olet sitä mieltä että Canton ei tuo edes tuon arvon verran lisäarvoa niin sitten sitä ei kannata ruksia.

ropellihattu

Kyllä, olet oikeassa. Mutta en toki tarkoittanut, että 500 eurolla pitäis saada sama setti Skodaan joka Volkswageniin maksaa kaksi- tai kolminkertaisesti.

Halusin vaan ääneen ihmetellä, että miksi tehdä lisävaruste joka ei juuri muuta mitään. Harmillista kerrassaan... :D
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

xyz123u

Kommentti toimitusajoista:
Noin 3 vuotta sitten odottelin 4kk toimitusajalla luvattua bensa dsg räsää yli 7kk. Syyksi viiveelle sanottiin panoraamakattoikkunaa sekä DSG ja RS versioita... Nyt uutta Octaviaa tilatessa tammikuussa 2017 myyjä sanoi arvioksi 184 diesel 4x4 DSG L&K samalla kattopanoraamaikkunalla 6kk joten tilaus meni sisään 13.2.2017. Myyjä kuitenkin arveli, että näinköhän sittenkään kerkiää elokuun alkuun,  jolloin edellisen leasing loppuu.
Auto olikin jo autoliikkeen pihassa toukokuun alussa. Myyjän mielestä tämä oli hyvä suoritus kokonaisuutena, kun molemmat otetaan huomioon (ensimmäinen 3kk myöhässä ja toinen yli 3kk etuajassa...). Minusta tämä kertoo todella huonosta taustaprosessista,  jolla tuetaan jälleenmyyjiä. Aiemmat 3 autoa, aina myyjä pystyi tilaushetkellä kertomaan täsmälleen oikean toimituspäivän kun teki tarjousta minulle. Joissain merkeissä vaan tämä tilaussysteemi on oikeasti integroitu valmistajan järjestelmiin ja myyjä saa ihan oikeaa dataa.
No kuitenkin tästä huolimatta vastine rahalle ja omat vaatimukset täyttyvät sen verran hyvin Skodassa, että tämä Octavia taas tuli tilattua...

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 05.06.17 - klo:17:10Halusin vaan ääneen ihmetellä, että miksi tehdä lisävaruste joka ei juuri muuta mitään. Harmillista kerrassaan... :D

Sun pitäisi kokea tämä vanhempi Bolero ennen faceliftiä (vai päivittyikö se jo hieman ennen?). Joka tapauksessa, tämä on senverran surkea että joku 500â,¬ lisäinvestointi olisi tuntunut näin jälkikäteen hyvinkin järkevältä... Toisaalta konsernin Dynaudiot voisi teknisesti ihan hyvin asentaa Octaviaankin, mutta ei taida sopia konsernin brändäykseen. Pitää olla jotain "luksusta" siinä Passatissa, kun muut nippelit ja nappelit ovat kuin suoraan Octaviasta. :D

enkero

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 05.06.17 - klo:19:40
Sun pitäisi kokea tämä vanhempi Bolero ennen faceliftiä (vai päivittyikö se jo hieman ennen?). Joka tapauksessa, tämä on senverran surkea että joku 500â,¬ lisäinvestointi olisi tuntunut näin jälkikäteen hyvinkin järkevältä... Toisaalta konsernin Dynaudiot voisi teknisesti ihan hyvin asentaa Octaviaankin, mutta ei taida sopia konsernin brändäykseen. Pitää olla jotain "luksusta" siinä Passatissa, kun muut nippelit ja nappelit ovat kuin suoraan Octaviasta. :D

MY16 Bolero on ääneltään parempi kuin vaikkapa MY13 vastaava. Silti Canton toi ainakin MY16 selvän parannuksen, mutta onko se ~500â,¬ väärti on ihan omista korvista kiinni. Itse en aikanaan ottanut ja hyvä niin, lähti Ocu niin nopsasti luiskaan että muutkin valitut varusteet melkein harmittaa.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Seva

1.4 TSI vai RS 2.0 TSI? Järki vai tunteet? Vai molemmat? Kun RS:llä on kiihdytellyt viikon tai kaksi, niin onko se viehätys sitten siinä ja paluu harmaaseen arkeen?
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

ropellihattu

Itse pohdin samaa. ~7000 euron hintaero sai sitten kuitenkin kallistumaan 1,4:n puoleen.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

BMF

#1046
Lainaus käyttäjältä: Seva - 06.06.17 - klo:10:45
1.4 TSI vai RS 2.0 TSI? Järki vai tunteet? Vai molemmat? Kun RS:llä on kiihdytellyt viikon tai kaksi, niin onko se viehätys sitten siinä ja paluu harmaaseen arkeen?

Tunteellä lähti itellä RS-malli tilaukseen. 1/5 octavia kuskeista taitaa ajatella tunteella, koska RS mallien osa ocuista on n.1/5. 

Mutta mutta sitten siitä järjestä...

Pelkkä kone kun ei riitä vertailukohtana tuohon 1.4 koneeseen. Alustan tuoma ajettavuuden paraneminen merkitsee minun puntarissa yhtä paljon kuin moottorikoon kasvaminen. Ulkonäköparannus on myös tärkeä varsnkin kun siihen saa uutena vielä vahvasti vaikuttaa... monivarsituenta... progressiivinen ohjaus..alcantara sporttipenkit...aai että.

Jälleenmyyntiarvo saattaa dieselillä mennä nyt mihin sattuu RS-mallissa (kun pelotellaan dieseliautoilun lopettamisesta), mutta ostohetkellä kun katsoin käytettyjä RS-malleja niin arvonmenetys oli samaa luokkaa 1.4 tsi koneen kanssa.

Eli nyt kun katsoo 2014 vuoden RS-mallia about 80tkm kilsoilla saa 28tonniin (uutena 38tonnia) ja 1.4 tsi dsg konetta saa 23 tonniin (uutena 31tonnia)
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/35190310/Skoda/Octavia/2014/H%C3%A4meenlinna?pos=6&page=2
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/35422951/Skoda/Octavia/2014/Hyvink%C3%A4%C3%A4?pos=13&page=1

Omani maksoin käteisellä joten tuo arvonmenetys ei mielestäni ole kovin kirpeä ja saan ajaa seuraavat 3-5 vuotta sillä autolla minkä "oikeasti halusin".
Olin tyytyväinen 1.4tsi koneeseen, mutta kyllä tämä "viehätys" taitaa pidempään pysyä kuin 2-3 viikkoa.  ;D

Tämä siis täysin oma näkemys eikä tarkoituksena kettuilla tai huijata muita ostamaan tätä mallia.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Seva

Lainaus käyttäjältä: BMF - 06.06.17 - klo:12:37
Tunteellä lähti itellä RS-malli tilaukseen. 1/5 octavia kuskeista taitaa ajatella tunteella, koska RS mallien osa ocuista on n.1/5. 

Mutta mutta sitten siitä järjestä...

Pelkkä kone kun ei riitä vertailukohtana tuohon 1.4 koneeseen. Alustan tuoma ajettavuuden paraneminen merkitsee minun puntarissa yhtä paljon kuin moottorikoon kasvaminen. Ulkonäköparannus on myös tärkeä varsnkin kun siihen saa uutena vielä vahvasti vaikuttaa... monivarsituenta... progressiivinen ohjaus..alcantara sporttipenkit...aai että.

Jälleenmyyntiarvo saattaa dieselillä mennä nyt mihin sattuu RS-mallissa (kun pelotellaan dieseliautoilun lopettamisesta), mutta ostohetkellä kun katsoin käytettyjä RS-malleja niin arvonmenetys oli samaa luokkaa 1.4 tsi koneen kanssa.

Omani maksoin käteisellä joten tuo arvonmenetys ei mielestäni ole kovin kirpeä ja saan ajaa seuraavat 3-5 vuotta sillä autolla minkä "oikeasti halusin".
Olin tyytyväinen 1.4tsi koneeseen, mutta kyllä tämä "viehätys" taitaa pidempään pysyä kuin 2-3 viikkoa.  ;D

Tämä siis täysin oma näkemys eikä tarkoituksena kettuilla tai huijata muita ostamaan tätä mallia.

Sama puntarointi oli itselläni 4 v sitten - silloin lopputulos oli 1.4 TSI. Nyt sama puntarointi käynnissä. Jos lopputulos on RS, niin sitten se on bensa ja manuaalilaatikolla.

Joko sinulla on uusi RS alla vai vasta tilauksessa? Jos on jo alla, miten kommentoit esim. rengasmelua verrattuna edelliseen ajokkiisi? Itse kävin keväällä ajamassa FL-RS-TDI-DSG:n, jossa oli alla 18 tuuman pyörät eikä rengasmelu tuntunut lainkaan pahalta vaikka oli kevätkarkea asfaltti. Voi olla, että odotin pahempaa - ehkä siksi positiivinen yllätys. Toinen plussa oli se, että ei vaellellut kovassakaan sivutuulessa.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

BMF

#1048
Lainaus käyttäjältä: Seva - 06.06.17 - klo:15:49
Sama puntarointi oli itselläni 4 v sitten - silloin lopputulos oli 1.4 TSI. Nyt sama puntarointi käynnissä. Jos lopputulos on RS, niin sitten se on bensa ja manuaalilaatikolla.

Joko sinulla on uusi RS alla vai vasta tilauksessa? Jos on jo alla, miten kommentoit esim. rengasmelua verrattuna edelliseen ajokkiisi? Itse kävin keväällä ajamassa FL-RS-TDI-DSG:n, jossa oli alla 18 tuuman pyörät eikä rengasmelu tuntunut lainkaan pahalta vaikka oli kevätkarkea asfaltti. Voi olla, että odotin pahempaa - ehkä siksi positiivinen yllätys. Toinen plussa oli se, että ei vaellellut kovassakaan sivutuulessa.

Klikkaa minun auton linkkiä tosta alhaalta niin selviää vastaus. Vaeltelu ja takakontin kumina loppui kuin seinään, mutta  rengasmelu on samaa luokkaa edeltävän kanssa.

Tuossa minun pirssin linkissä on myös vertailu suoraan vanhaan 1.4 koneeseen. plussa ja miinukset.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Elukka-

Lainaus käyttäjältä: Excalibur22 - 02.06.17 - klo:19:03
Mun tilaus meni sisään 24.4 ja tänään kysyin nissä mennään. Näillä näkymin tuotantoviikko olisi vk.26. Eli heinäkuun loppuun menee luovutus.

Meillä tilaus sisään 26.4. ja auto on paraikaa tuotannossa. Hauskasti heittelee.

Onko kenelläkään kokemusta sim - korttipaikan sisältävistä columbuksista? Paljonkohan dataa liikkuu peruskäytössä? Riittäisiköhän kuuden euron simmi a'la Moi mobiili? Ei huvittaisi riistohintaista 4g liittymää välttämättä tätä varten laittaa. Puhelinta on tarkoitus käyttää puheluihin ja erillistä simmiä dataan. Vai onko mitään järkeä edes laittaa erillistä simmiä?
MY18 Combi 1.8tsi L&K

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy