Skoda Octavia facelift 2017

Aloittaja psxgamer, 27.10.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

mabe

Eikös tuo Driving mode ole sama kuin RS mallin Performance Mode selection, mutta RS mallissa mukana on päristimen äänenvoimakkuus mukana napin takana?

Ja on driving mode selection vakiona stylessä paitsi 1.0TSI joten en osaa sen vaikutuksista kertoa mitään. Omassa kun ei ole edellä mainitusta syystä.

Seva

Lainaus käyttäjältä: mabe - 16.05.17 - klo:08:04
Eikös tuo Driving mode ole sama kuin RS mallin Performance Mode selection, mutta RS mallissa mukana on päristimen äänenvoimakkuus mukana napin takana?

Ja on driving mode selection vakiona stylessä paitsi 1.0TSI joten en osaa sen vaikutuksista kertoa mitään. Omassa kun ei ole edellä mainitusta syystä.

Olen ajanut molemmilla facelifteillä, sekä 1.4 Style että RS TDI. Stylessä oli Driving mode selection ja RS:ssä Performance mode selection. Kovasti vaikuttivat toiminnoiltaan ja valikoiltaan samanlaisilta. Voi olla, että RS:ään olisi saanut lisäpärinät. Sitä ei tullut kokeiltua.

Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Trackpad

#932
Lainaus käyttäjältä: Seva - 16.05.17 - klo:08:14
Olen ajanut molemmilla facelifteillä, sekä 1.4 Style että RS TDI. Stylessä oli Driving mode selection ja RS:ssä Performance mode selection. Kovasti vaikuttivat toiminnoiltaan ja valikoiltaan samanlaisilta. Voi olla, että RS:ään olisi saanut lisäpärinät. Sitä ei tullut kokeiltua.

Soundaktor on ollut yleensä tuon Sportti asetuksen takana (tai mikä nyt se sporttisin asetus nyt sattuu olemaan). Cuprassa oli sama, R-golfissa taitaa olla sama, GTD ja GTI:ssä myös. Kaikissa noissa puututaan moottorin ohjaukseen, toki eri variaatioita on VAG konsernissa. Joissakin automalleissa muutos on vain esim kaasun vaste ja ohjauksen jäykkyys tai pelkkä ohjaus. Riippuu miten riisuttu versio on. Cuprassa vaikutti jousitukseen, vaihteistoon, moottorin ohjaukseen, soundaktoriin ja ohjauksen jäykkyyteen. MY13 TDI 1.6 octaviassa tais olla ohjaus, moottorin ohjaus ja ilmastointi, en nyt muista vaikuttiko vaihteistoon. RS:ssä varmaan tuo säädettävä alusta laajentaa tuota performance selectionin muutoksia alustaan asti (kuten Cuprassakin oli). Cuprasta muuten tuli Comfort asetuksella yllättävän pehmeä ajaa + soundaktorin turha urina jäi pois. Toki koko Soundaktorin voi kytkeä (volume 0) säätämällä softalla ja kaapelilla kokonaan siis hiljaiseksi.

Perus ocussa ainakin eco asetus mahdollisti DSG:n kanssa rullauksen, Cuprassa (DSG myös) tuota ei tapahtunut, tosin ei ollut Eco modeakaan :D. En tiedä sitten mikä tarina perus Ocun ja RS:n kanssa. Mikäli RS:ssä ei ole säädettävää alustaa veikkaan että toiminnallisuudet hyvin lähellä toisiaan noiden ajomoodien välillä. Toki auton muut erot sitten tekee erilaisiksi luonteeltaan.


isoville

Eilen tuli octavian lisävarustehinnastoon "1U9 taitettavat pöydät etuistuimien selkänojien takaosassa" - upeasti selostettu pöytä! Onko jollain kokemusta muissa konsernin laitteissa näistä pöydistä, esim. Seat Leonin fl perhepaketin mukana tulleista? Kannattaako lisätä tilaukseen (60â,¬+vero)?

Kulinaristi

Lainaus käyttäjältä: isoville - 16.05.17 - klo:11:42
Eilen tuli octavian lisävarustehinnastoon "1U9 taitettavat pöydät etuistuimien selkänojien takaosassa" - upeasti selostettu pöytä! Onko jollain kokemusta muissa konsernin laitteissa näistä pöydistä, esim. Seat Leonin fl perhepaketin mukana tulleista? Kannattaako lisätä tilaukseen (60â,¬+vero)?

Mitenkäpäs nuo vaikuttaa takaistujan polvitilaan? Monta senttiä lyhenee? Octavissa polvitilaa aika reippaasti, mutta.

jaakko

Nyt: Skoda Karoq 1.0 tsi -23
Ex: Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14
Skoda Octavia 1.9 tdi -01
Seat Toledo 1.9 D -96
useita muita
Skoda 120 LS -81

Zego

Ei niillä pöydillä kukaan oikeasti mitään tee, tämä on minun kokemukseni asiasta, eli en laittaisi senttiäkään tuollaisiin. Pitäisi olla pöytä jota voisi käyttää siten että istut mukavasti penkillä, eikä siten että joudut kurottamaan vähääkään.

ropellihattu

Noniin, tilattu naamannostatus kombi 1,4TSI manuaalina. Race blue mustilla vanteilla. Eukolla samanvärinen rapid, joten nyt sitten tuulipukukauppaan... :P

Itsekin rehellisesti sanottuna kauhistelin tuota keulaa ensialkuun, mutta kun oli koeajossa moinen vuorokauden niin siihen tottui eikä se enää näytä niin hullulta. En mä nyt edelleenkään sitä mitenkään rakasta, mutta ihan ok.

Valinta olis varmaan osunut varianttikolffiin edelleen (kolme takana putkeen), mutta tarjoavat vain 125hv bensakoneella joten ei kiitos. Lisäksi VW:n vaihtohyvitys oli tonnin paskempi kuin skodillacliikkeen joten mennään tällä. Ja kolmantena terveiset etenkin Tampereen Laakkoselle, että palvelu sais olla inan napakampaa jos kauppaa haluaa tehdä.

Yksi minor setback tuli konffauksessa. Myyjä ruksitti koneeltaan adaptiivisen vakkarin ja sporttiratin. Pääsin kotiin ja tein konfiguraattorilla auton vielä kerran tarkistaakseni hinnan jne. Kas, ei saa adaptiivista ja sportrattia samaan autoon. Noh, otin sitten normiruorilla. On siinä sentään sitten se lämmitys jota ei tossa sportissa ole.

Ã,,rsyttäviä nämä tällaiset rajoitteet. Samoin klonksvagenilla oli blind spotin kanssa, ei saa ku DSG-laatikon yhteydessä. Ja siihenhän minä en koske heinäseipäälläkään... :D

EDIT: Ai niin, tietääkö joku keskikonsolin 230V ulosoton maksimitehon? Oletan, että on melko pieni mutta en äkkiseltään löytänyt speksejä.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Petunet

Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 18.05.17 - klo:08:55
Ohjekirjan mukaan 150W.

Mjoo, melko olematon, mutta ehkä siihen jotku jouluvalot saa kiinni... :P

Mites, ne jotka on tämän auton tilanneet, millaisia toimitusaikoja on ollut?

Harmittaa ku olen hiukan myöhään liikkeellä ja uhkaa mennä ehkä tonne loppukesän puolelle ennen kuin auto on näpeis.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Elukka-

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 18.05.17 - klo:11:06
Mjoo, melko olematon, mutta ehkä siihen jotku jouluvalot saa kiinni... :P

Mites, ne jotka on tämän auton tilanneet, millaisia toimitusaikoja on ollut?

Harmittaa ku olen hiukan myöhään liikkeellä ja uhkaa mennä ehkä tonne loppukesän puolelle ennen kuin auto on näpeis.

Aika nopeasti putkahtelee autot tehtaalta. Meille tilattu huhtikuun viimeisellä viikolla, tuotantoviikko 23 ja luovutus heinäkuun puoleenväliin mennessä.
MY18 Combi 1.8tsi L&K

ropellihattu

Joo no on se sitten linjassaan ton mun arvion kanssa.

Eka uusi auto jonka tilaan, niin tää on aika nihkee tilanne ku vanhalla pitäis ajaa mutta ei viittis yhtään ylimääräistä ettei vaan laukee tai käy jotain kolhua. :D

Muuten, mikä konsensus, alustasuojaukseen vai ei?
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Petunet

Tuo kai riippuu paljolti siitä kuinka kauan aikoo autoa pitää jos taloudellisesti asiaa miettii.
Omani olen uutena massauttanut, kuten myös aiemmin hankitun uuden auton.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

ropellihattu

Kyllä se taitaa olla 5-6 vuotta maksimi. Ainakin nykykilometreillä.

Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: Elukka- - 18.05.17 - klo:12:55
Aika nopeasti putkahtelee autot tehtaalta. Meille tilattu huhtikuun viimeisellä viikolla, tuotantoviikko 23 ja luovutus heinäkuun puoleenväliin mennessä.

Itsellä tilaus tehty 3.4 ja myyjä väittää ettei ole saanut vahvistusta vieläkään tehtaalta tuotantoviikosta.
Voi olla, että lasikatto viivästyttää tuota (?) Kodiaqin osalta ainakin on tullut virallinen tiedoite myyjille, että lasikatollinen malli menee todella paljon pidemmälle. Tosin eri lasit noissa luultavasti on mutta silti.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

ropellihattu

Mun myyjä sai hihnalta jonkun slotin varattua. Olisko ollut viikko 26 mun auton tuotanto. Ilman lasikattoa, ei ole aikaa kattella taivaalle ku ajelee. 😛😜
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Excalibur22

Se on varmaan se slotti jonon hänniltä minkä varasi ;D no ei. Hyvä jos joku saa liikkeestä tietoa tilauksen tekemisen jälkeen. Itse olen kaksi kertaa kysynyt että missä mennään ja ympäripyöreitä vastauksia tullut. Auto tilattu 24.4. Eikä mitään ihmeellisiä varusteita. Race blue väri ja dynamic paketti. Luulisi jakkaroita löytyvän tehtaalta että voisi ilmoittaa tuotantoajan. Teinkin topicin jälkimarkkinoinnista juuri tämän myyjän ansiosta, kun ei tunnu kiinnostavan asiakkaat sen jälkeen kun nimet on paperissa
Leon 1.4 FR Sportstourer plugin -21
Ex: Octavia IV 1.5 Style LB Launch Edition -20.
Ex: Octavia III  1.0 FL LB Style -17
EX: Octavia II 1,4 DSG FL -09

hmumm

1.4 style dsg (ei farmari) tilattu 27.3.2017 pääkaupunkiseudulta. Varusteina:
-sport-alusta
-dynamic paketti
-winter paketti
-väri quartz grey

Alkuviikosta soittelin myyjälle että missä auto menee? Tietokone näytti, että tuotannossa 6/2017. Eli luovutus joskus heinäkuussa. Ilmeisesti farmarit tulee nopeammin kuin sedanit.

ropellihattu

Joo siis en minäkään tiedä puhuiko myyjä vaan lämpimikseen jotta sai minut pois nurkista.

Race blue farmari. Lisäks koukku, ACC, winter ja dynamic- paketit.

Tuli muuten mieleen, että tossa stylessä pitäis olla siis LED-ajovalot mallia AFS. Miten AFS eroaa ns. dynaamisista valoista vai onko kyse samasta asiasta?
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Excalibur22

mä olen käsittänyt että toi AFS järjestelmä vaan vaihtaa lähivaloilta pitkillä ja toisinpäin automaattisesti. Ei siis pidä pitkiä koko ajan päällä muuttaen valokuviota sellaiseksi ettei vastaantulijaa häikäise
Leon 1.4 FR Sportstourer plugin -21
Ex: Octavia IV 1.5 Style LB Launch Edition -20.
Ex: Octavia III  1.0 FL LB Style -17
EX: Octavia II 1,4 DSG FL -09

mabe

Tuli kahlattua manuaalia afs aiheesta. Näyttää vastaavalle kuin pre fl mallin xenoneissa kuvauksen mukaan. Urban, extraurban, motorway ja fog moodit. Valoissa on moottori vain ylös ja alas liikkeelle joten säätänee vasenta ja ehkä oikeaakin alemmas kaupungissa ja nostaa maantiellä kun kantamaa tarvitaan.

ropellihattu

Juu. Itse asiassa kaarrevaloilla säätelee myös sivusuunnassa mutta dynaamiset on tosiaan sitten astetta älykkäämmät. Löysin videon joutuubista.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Jani M

Kaista-avustin ja Bolero, saako maxi-dot-näyttöön koodattua liikennemerkit?

Excalibur22

Lainaus käyttäjältä: Jani M - 19.05.17 - klo:08:47
Kaista-avustin ja Bolero, saako maxi-dot-näyttöön koodattua liikennemerkit?

Pitäisi onnistua obdelevenillä. Vaatimuksena multifunctional camera.
Pitää varmaan itsekkin laittaa obdeleven tilaukseen niin pääsee heti aktivoimaan ominaisuuksia käyttöön kunhan auto saapuu
Leon 1.4 FR Sportstourer plugin -21
Ex: Octavia IV 1.5 Style LB Launch Edition -20.
Ex: Octavia III  1.0 FL LB Style -17
EX: Octavia II 1,4 DSG FL -09

seatts


Jokos vcds toimii Faceliftissa?
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

ropellihattu

Onko joku päässyt kokeilemaan dynamic-paketin jakkaroita? Onko niissä havaittava ero perustuoleihin? Itse en päässyt ku liikkeessä ei ollut ainoassakaan autossa moista pakettia. Kuvien perusteella vaikuttais olevan inan enemmän tukea sekä perseelle että kyljille.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Excalibur22

Lainaus käyttäjältä: ropellihattu - 20.05.17 - klo:08:35
Onko joku päässyt kokeilemaan dynamic-paketin jakkaroita? Onko niissä havaittava ero perustuoleihin? Itse en päässyt ku liikkeessä ei ollut ainoassakaan autossa moista pakettia. Kuvien perusteella vaikuttais olevan inan enemmän tukea sekä perseelle että kyljille.

Occu14:sta on dynamic penkit. Sivulla 28 kuva niistä. On kuulemma hyvät. Omaanikin otin dynamicin. Odottavan aika on pitkä
Leon 1.4 FR Sportstourer plugin -21
Ex: Octavia IV 1.5 Style LB Launch Edition -20.
Ex: Octavia III  1.0 FL LB Style -17
EX: Octavia II 1,4 DSG FL -09

ropellihattu

Hitto nyt alkoi mietityttämään, että olisko pitänyt ottaa se sporttialusta... :/

15mm tuntuu vaan olemattomalta.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Jani M

Itse tilasin jälkikäteen, mutta se ei ehtinyt toimitukseen. Oikeastaan olen tyytyväinen, etten sitä saanut. Nyt voin tilata säädettävän alustan, eikä tarvitse maksaa kahdesta, jos sport-alusta ei olisi miellyttänytkään. Hyvältä tuo sport-alusta on kyllä muiden autoissa näyttänyt.

ropellihattu

Paiskasin myyjälle viestin että jos ehtii, niin saa ruuvata sellasen alle. Jos ei, niin laitetaan sitten jälkikäteen jotain jos tuntuu että tarvii.

Sitten tuli noista dynamic-penkeistä mieleen kun kuvaa kattelin, että mihis mä ripustan kakaran tabletin ku ei ole niskatuen rautoja... :D
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy