Skoda Octavia facelift 2017

Aloittaja psxgamer, 27.10.16 - klo:12:17

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Seva - 03.04.17 - klo:15:44
Eikö tämän forumin yksi tarkoitus nimenomaan ole, että täällä saa esittää omia mielipiteitä, poikkeaviakin? Asiallisia viestejä, asiallisia kommentteja. Itkupotkukiukuttelijat varmasti löytävät jonkun toisen forumin, missä pääsevät hyödyntämään vahvuuksiaan.

Noh porua täällä on ollut noin yleisesti.  ;D Itsellän oni monesti hyökkäävän oloinen ilmaisu, jolla en tarkoita pahaa. :D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

prinne




image uploader

Ekat 10km takana. Ei mitään erityishuomiota kotimatkan aikana. Kunhan ajan kanssa ehtii tutustumaa niin raportoin lisää. Aika nopeasti suomenkieliset valikot vaihtui lontoon murteelle...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Ritzenhoff

Mitkä vanteet ja onko noku alusta vaiko sport alusta? Vanteiden koko 18"? Mikä ET luku? Laita kuvia kuinka lähellä kaarta ovat.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Hemi

Lainaus käyttäjältä: prinne - 03.04.17 - klo:17:52


image uploader

Ekat 10km takana. Ei mitään erityishuomiota kotimatkan aikana. Kunhan ajan kanssa ehtii tutustumaa niin raportoin lisää. Aika nopeasti suomenkieliset valikot vaihtui lontoon murteelle...

Oliko tuo värisävy Quartz Grey ?
Skoda Octavia Scout 1.8 TSI 2017 FL

Kodiaq81

Onnittelut!
Ensimmäisen kerran näyttää uusi ocu mun silmään hyvältä.
Näin kauan meni tottua😉
Nautinnollisia kilometrejä!!

Seva

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 03.04.17 - klo:16:38
Noh porua täällä on ollut noin yleisesti.  ;D Itsellän oni monesti hyökkäävän oloinen ilmaisu, jolla en tarkoita pahaa. :D
En todellakaan tarkoittanut sinua, no worries! Asiaa saa puhua ja mielipiteensä ilmaista jyrkästikin; sehän vain piristää. Mutta kun mennään henkilökohtaisen v...uilun tasolle, niin se alkaa kertoa enemmän kirjoittajastaan kuin itse asiasta.

Tämä meni nyt pahasti off-topic, sorry.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: prinne - 03.04.17 - klo:17:52
Ekat 10km takana. Ei mitään erityishuomiota kotimatkan aikana. Kunhan ajan kanssa ehtii tutustumaa niin raportoin lisää. Aika nopeasti suomenkieliset valikot vaihtui lontoon murteelle...
Onko tässä madallus? Mitkä vanteet ja mikä et? Hyvän värinen!  8)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

prinne






Hiukan vaikea ottaa kuvaa sopivasta kulmasta. Muistaisin että vantee mitat oli 8x18 et45. Silmämääräisesti vanne on edestä hiukan sisempänä kuin takaa. Autossa tehtaan sport alusta.

Auton väri quartz gray
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

b1mpo

Hassu kun mun sport keulii ja tässä perä ylempänä. Onkohan samat jouset ja keula raskaampi/matalammalla tässä? Vai oliko epätasainen maasto kuvatessa?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

prinne

Sorapiha, ei mikään viivasuora siis. Otan uuden kuvan joku päivä tasaisella pinnalla. Autossa kuvan otto hetkellä ei muuta kuormaa kuin tankillinen bensaa.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Ritzenhoff

Kirjoitit että "silmämääräisesti vanne edestä vähän sisempänä mitä takaa." No parempi se on noin päin. Pre-fl se oli toistepäin meinaan.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

prinne

Pimeän tullen kävin valoja ihmettelemässä. Valot on kirkkaat valokuvion alueella, mutta valo loppuu kuin veitsellä leikaten. Eli mitään ns hajavaloa ei parhaimman valokuvion yli tullut. Kuvaakin koitin ottaa mutta kännykän kamera ei oikeen taipunut enää. Tuntuu että kuvio on reunoiltaan paljon terävämpi kuin xenoneilla. Pitkät ei nyt mitenkään erityisesti säväyttänyt, sanoisin että samaa tasoa kuin preFL.

Mutu tuntumaa silti, aika vähän tullut ed skodalla ajeltua yhtä sysipimeässä kuin nyt kokelin...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Occu14

Hyvä väri ja todella näyttävä auto muutenkin! Keulakin näyttää ainakin tosta kulmasta todella hyvältä!

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

TTO

Lainaus käyttäjältä: prinne - 03.04.17 - klo:22:00
Pimeän tullen kävin valoja ihmettelemässä. Valot on kirkkaat valokuvion alueella, mutta valo loppuu kuin veitsellä leikaten. Eli mitään ns hajavaloa ei parhaimman valokuvion yli tullut. Kuvaakin koitin ottaa mutta kännykän kamera ei oikeen taipunut enää. Tuntuu että kuvio on reunoiltaan paljon terävämpi kuin xenoneilla. Pitkät ei nyt mitenkään erityisesti säväyttänyt, sanoisin että samaa tasoa kuin preFL.

Mutu tuntumaa silti, aika vähän tullut ed skodalla ajeltua yhtä sysipimeässä kuin nyt kokelin...

Onko tuossa edelleen samat "valokuviot" (kaupunki, sade, moottoritie jne.) ja kääntymiset kuin pre-fl:ssä?

Ritzenhoff

Itse odotan kovin sitä tulevassa stylessäni ettei tarvitsisi koskaan enää vaihtaa itse valoja lyhyiltä pitkille ja päinvastoin. Toivottavasti se toimii hyvin..
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

isoville

Lainaus käyttäjältä: prinne - 03.04.17 - klo:17:52


image uploader


No nyt! Itselle tulossa myös quartz gray sport alustalla ja 17" nakeilla, hyvältä näyttää sun auto!

Occu14

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 03.04.17 - klo:22:17
Itse odotan kovin sitä tulevassa stylessäni ettei tarvitsisi koskaan enää vaihtaa itse valoja lyhyiltä pitkille ja päinvastoin. Toivottavasti se toimii hyvin..

Onko tässä joku uusi juttu? Toimiiko valot aina automaattisesti pitkille ja lyhyille ilman viiksen kosketusta? Jos näin niin pirun hyvä! Nythän joutuu sen ensimmäisen kerran laittamaan automaattivaihtamisen päälle kerran viikseä työntämällä.

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: Occu14 - 03.04.17 - klo:22:22
Onko tässä joku uusi juttu? Toimiiko valot aina automaattisesti pitkille ja lyhyille ilman viiksen kosketusta? Jos näin niin pirun hyvä! Nythän joutuu sen ensimmäisen kerran laittamaan automaattivaihtamisen päälle kerran viikseä työntämällä.

Jaa siis en tosiaan tiedä. Ei ole kokemusta automaattivaihtamisesta. Oletin tapahtuvan automaattisesti, mutta voi olla että joutuu sitten tuon tekemään itse kuitenkin...
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Occu14

Oma olettamukseni on, että toiminta samalla meiningillä kuin nykyisessä 2014 Ocussa.
Eli tosiaan ekan kerran pitkille napsautus kytkee automaattivaihdon päälle ja sen jälkeen automaattisesti vaihtaa valot. Uudelleen starttauksen jälkeen tarvii taas sen ekan kerran työntää pitkille.
Jos haluaa automaattipitkät perinteiselle käsinvaihdolle, työnnetään viikseä toinenkin kerta eteenpäin.

Todella hyvä ja toimiva systeemi on vaikka mulla puuttuukin se extrakamera kaistaohjaukseen, joka kuulemani mukaan vielä tehostaa valoautomatiikan toimintaa.

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

splitxyz

Onnittelut uudesta autosta, itselläni myös tuo Quartz Grey. Mielenkiintoinen väri kun valomäärästä riippuen hieman sinertävä, vihertävä tai kokoharmaa väri. Itse en jaksa "ropeloida" madallusta ym. kun ajelee 2 v ja taas vaihtaa. Ikääkin alkaa olla liikaa :) Näin autokouluautona Octavia Combin missä uusi look (FL). Luulen että "vanha malli" näyttää kohta vanhanaikaiselta kun uusia tarpeeksi tuijottaa, niin tuppaa käymään joka kerta, silmä tottuu. 
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

seatts


Toivottavasti tuo valoautomatiikka toimii paremmin kuin vanhassa, se takaisin pitkille vaihto pimeillä teillä on vaan liian hidas ja vaihtaa aivan liian aikaisin lyhyille ja sen takia ainakin itse käytän sitä manuaalisesti.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Rice

Toivottavasti ovat myös laittaneet valmiiksi alemman nopeuden kuin 60km/h valoautomatiikan toiminnan rajaksi.
Tuo 60km/h ainakin omassa käytössä on liian suuri nopeus, pitäisi toiia jo jostain 30km/h alkaen.
Opel Astra
Volvo V60

BMF

Lainaus käyttäjältä: seatts - 04.04.17 - klo:07:12
Toivottavasti tuo valoautomatiikka toimii paremmin kuin vanhassa, se takaisin pitkille vaihto pimeillä teillä on vaan liian hidas ja vaihtaa aivan liian aikaisin lyhyille ja sen takia ainakin itse käytän sitä manuaalisesti.

Minulla löytyy ainakin tuo "herkkyyssäätö" jolla voi vaikuttaa valoautomatiikan toimintaan. Tuo valojen vaihto takaisin pitkille on ilmeisesti vakio (en kyllä ole sen kummemmin ajatellut) ja voisihan se metrin pari aiemminkin aktivoitua. Ainakin omaan mieleen sain sopivaksi säädettyä tuon valojen heiton takaisin lyhyille.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

BMF

Lainaus käyttäjältä: Rice - 04.04.17 - klo:07:27
Toivottavasti ovat myös laittaneet valmiiksi alemman nopeuden kuin 60km/h valoautomatiikan toiminnan rajaksi.
Tuo 60km/h ainakin omassa käytössä on liian suuri nopeus, pitäisi toiia jo jostain 30km/h alkaen.

Enpä usko että ovat muuttaneet. Uusimmasta käyttöohjeesta lainattua:
Järjestelmän toiminnan edellytykset --> Auton nopeus on yli 60 km/h tai joissakin maissa yli 40 km/h.

Saakohan näitä koodata haluamakseen vai onkohan jonkun lakipykälän mukaan? Jospa suomi kuuluu tuohon joissakin maissa luokkaan   ;D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Joke_R

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 02.04.17 - klo:20:45
Jyrinä ei taloudellisuutta haittaa. Eikö tuon mallin DSG osaa rullausta?

Litraisesta DSG:stä puuttuu ajomoodin valinta ja myös sitä kautta ECO-tilan rullaustoiminto. Omat kokemukset on preFL-autosta, mutta tuskin on koneen/laatikon osalta muuttunut juurikaan. Olen nyt ajellut 3500 km 1.0 TSI DSG kombolla. Ei tuo kyllä häiritsevästi jyristä käytännössä koskaan. Tuo pieni ns "jyrinä" tulee kevyellä kaasulla vitosella-kutosella (40-55 km/h), kierroksia tällöin 1300-1400 rpm. Ã,,änen enemmänkin aistii, kun kuulee. Alle 1600 rpm vaihtaa ylämäissä nätisti pienempää tasakaasullakin. Minullekin piti tulla rattiläpyskät, mutta jäivät tilausta muokatessa pois, tosi vähän niille olisi ollut käyttöä. Tämä pikkukone on niin hiljainen, että normiajossa sitä ei juuri kuule. Nyt kesärenkailla kuulu välillä pieni turbon vihellys ja isommilla kierroksilla vaimeaa kolmosen murinaa.

Ja onhan laatikossa S-moodi, sillä käyttää pääsääntöisesti yhtä vaihdetta pienempää ja vaihtaa herkemmin alaspäin. Onneksi tämä ei ole niinkuin litraisen Focusin automaatti - vaihtoi ylöspäin 3000 rpm paikkeilla ... kevyelläkin kaasulla. Ei jyristellyt :D
Exät: Golf 1.5D -78, Kupla 1300 -70, Volvo 242 -79, Audi 100D -85, Fabia Combi 1.9 SDI -01, Leon 1.9 TDI -02, Leon 1.9 TDI Sport -04, Fabia 1.4 -02, Avensis 1.8 -04, Clio 1.2 16v -02, Audi Cabriolet V6 -97, Megane 2.0 -98,  Megane CC -07, A4 3.0 TDI -08, MB B 180 CDI -14
Ajossa: Modus 1.4 -06 & A4 Cabrio 3.0 -03 & Octavia Combi 1.0 TSI DSG -17

b1mpo

Itse kun koeajoin tuota litraista dsg:llä, keskityin lähinnä moottoriin kun tiesin etten ota automaattia. Hienosti ja huomaamattomasti se vaihtoi ilman nykimisiä ja vetokatkoksia ja kierroksista ei ollut mitään havaintoa äänettömyyden takia. Sen enempää en sen toimintaan perehtynyt. Autolla oli ajettu 500km. Pirteämmältä se tuntui käytännössä myös kuin astra 1.4t automaattina. Astrassa oli hyvää agr istuin.

Istuimista puheen ollen ambitionin penkki on jostain syystä tyköistuvampi selälle, kuin stylen penkki. Onko muut havainneet?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tsi1490

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 04.04.17 - klo:09:38
Istuimista puheen ollen ambitionin penkki on jostain syystä tyköistuvampi selälle, kuin stylen penkki. Onko muut havainneet?

En ole testannut Stylen penkkiä, mutta Ambitionin penkki ei ainakaan tunnu yhtään huonommalta kuin Opelin AGR-istuinkaan. Opelilla ajoin puolen tunnin testilenkin. Pieleen säädetty ristiselän tuki muuten saa hyvänkin penkin tuntumaan oudolta.

Occu14

Stylen penkki on itseasiassa aika kehno. Saman totesin jo 2013 ja siksi Dynamic-penkit on nyt ja tulee myös uuteen. Jos joku vielä miettii niin kannattaa ainakin jossain kokeilla mikä ero on Dynamic-penkillä ja peruspenkeillä. Riittää kun vertaa RS-penkkiä ja Ambition/Style-penkkiä keskenään, sillä Dynamic-penkit on käytännössä aivan samat kuin RS.

En ole kokeillut Ambition istuinta, joten en tiedä onko se parempi selälle kuin Style.

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

b1mpo

Sehän siinä just onkin kun kylläkin vanhakoppaisen(2fl) ambitionin penkistä hyppäsi uusikoppaisen elegancen(3pfl) penkille, oli huononnusta havaittavissa. Nyt kun uusikoppaisen(3fl) ambitionin penkille taas istuu, on se parempi kuin style. Periaatteessa sama istuin, muttei kuitenkaan. Harmittaa, kun monista syistä johtuen päädyin peruspenkkeihin keinonahkaisilla taustoilla. Siis selkänoja on ambitionissa tyköistuvampi. Kaveri huomasi saman ja päätyi sporttipenkkeihin tuosta syystä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

BMF

Kyllä oli aikanaan hyvä sijoitus nuo sporttipenkit. Itse pitänyt kovasti varsinkin tuon paremman sivutuen vuoksi. Mikäli olisin karvalakin tilannut niin sporttipenkit olisi tullut ehdottomasti matkaan.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy