Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - pomo

#1
Omistaja saa sähköisen huoltokirjan tulosteen valtuutetusta huollosta jos vaan auto merkkiliikkeessä huollettu.
#2
Ainakin enyaqissa etänä käynnistetty ilmastointi käy asetetun ajan vaikka ajon jälkeen pysäköi jos asetettua aikaa on edelleen jäljellä.
#3
Kiitoksia, pitää varmaan purkaa tuo oviverhoilu. Takajalkatilasta kyse. Tuota vähän itsekin epäilin. Voi olla vaikea saada sitä kirkasta peltiä enää irti kiinni liimaamisen jälkeen, mutta tuskin tuota tulee enää tarvetta irroittaa. Kuitenkin jo kohta 20 v auto.
#4
Fabia / Fabiaan vuotaa vettä sisälle
22.01.23 - klo:12:55
Hei, 2004 mallin farkku fabiaan tulee sateella vettä kuljettajan puoleiseen takajalkatilaan. Missä vika? Vaikuttaa, että vesi tulee sisälle kynnyksen yläpuolelta? Kynnyksen tiiviste on nimittäin märkä?
#5
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
13.03.22 - klo:09:41
-15 c pakkanen lisää kulutusta noin 20% verrattuna lämpimällä autolla lämpimästä lähtemiseen muutaman kymmenen kilometrin matkalla.
#6
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
05.03.22 - klo:18:14
270 km, pakkasta -10 - -5c matkan aikana. Kuomukärry perässä. Keskinopeus 76 km/h kulutus 30,1 kwh/100 km.

Ja auto 4 veto 80 kwh akulla.
#7
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
02.03.22 - klo:19:30
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 28.02.22 - klo:16:45
Perussofta sama, jotain pieniä toiminnallisia eroja voi olla ja käyttöliittymä jokaisessa omanlaisensa. Siihenhän koko konsernin ideologia ja kannattavuus perustuu, että tehdään neljää erilaista autoa (MQB, MLB, MSB ja MEB) joita monistetaan mahdollisimman pienin muutoksin erilaisiksi kotteroiksi.

Eli veikkaus? Minulla on se käsitys, että noissa olisi eroja?
#8
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
28.02.22 - klo:16:35
Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 24.02.22 - klo:10:10
Samoin kuten ID:tkin. Akkua se tuskin lämmittää Enyaqikaan latauksessa, koska softa on pohjimmiltaan sama.

Onko puhuja varma softasta? Minun käsitys on, että niissä on eroa.
#9
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
23.02.22 - klo:18:04
Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 22.12.21 - klo:09:24
ID3 vie täysin kylmänä virtaa maksimissaan tuon 12 kW. Jos sisätilat on pakkasella lähtiessä lämmitetty, mutta akku on kylmä, on kulutus paikallaan ollessa 6-8 kW. Akun lämmityksen teho on n. 6 kW. Lämmityssysteemi on sen verran tyhmä vielä, ettei se osaa esilämmittää akkua lähtöä varten piuhan päässä, vaikka laturissa olisi tarjolla 11 kW. Tämähän aiheuttaa sen, että parin kilometrin matkalla kulutus saattaa olla pahimmillaan vaikka 50 kWh/100 km. Tästä se kuitenkin pidemmällä reissulla tasaantuu.

Jos haluaa maksimoida rangen kylmällä kelillä parhaansa mukaan, kannattaa auto esilämmittää ensin ilman piuhaa sadan prosentin latauksesta. Tämä lämmittää akkua ja vie n. 5-6 % akun varauksesta. Tämän jälkeen tyrkkää laturin kiinni, jolloin akku lämpiää latauksesta. Sitten vielä lämmittää kabiinin piuhan päässä ennen lähtöä. Tällainen rumba on toki tarpeen vain jos tarvitsee oikein kylmässä kelissä jokaisen kilsan irti rangesta. Usein tällaista kikkailua helpompi onkin ajaa vähän hiljempaa (Tre-Hki välillä 10 kilsan keskinopeuden ero on vähän yli 10 minuuttia). ID3 ainakin tosin menee heittämällä Tampereelta Helsinkiin pakkasellakin 110 vakkarissa.

Kabiinin pitäminen 22 asteessa ei myöskään ole välttämättä erityisen kannattavaa, sen lämmitys vie huomattavasti enemmän tehoja kuin esim. penkin lämmitys ja ratin lämmitys. Ne imee täysilläkin vain muutamia satoja watteja. Jos sisätilat ovat valmiiksi lämpimät, lämpöpumppu vie -10 asteessa paikallaan vähän päälle 2 kilowattia.

Enyaq osaa latausjohto kiinni ottaa virran lämmitykseen johdosta eli ei käytä akkua.
#10
Myydään / Skoda octavia 3 varusteita
20.02.22 - klo:10:50
Edit: kattotelineet myyty.



Skoda octavia 3 farkku tavaratilan matto, kaksipuoleinen 20 euroa. Hyvässä kunnossa.

http://www.kopacek.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-Combi-original-Skoda-DOUBLE-SIDED-cargo-boot-mat

Skoda octavia 3 farkku tavaratilan matto, yksipuoleinen 10 euroa. Hyvässä kunnossa.

http://www.kopacek.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-Combi-rear-trunk-cargo-textile-mat-original-Skoda-Autoas-product

Skoda octavia 3 käytetyt kangasmatot 10 euroa.

http://www.kopacek.com/Skoda/OCTAVIA-III/Octavia-III-floor-mats-PRESTIGE-original-Skoda-Autoas-RHD

Skoda octavia 3 äänieristys/lämpöeristys paneeli konepellin alle. Käytetty 10 euroa. Yksi kiinnitysklipsu puuttuu.


Tuotteet Oulussa

os0 546681o

tai tervayry at gmail



#11
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
20.02.22 - klo:10:30
Lainaus käyttäjältä: jussi2406 - 31.01.22 - klo:18:13
Lukeeko Enyaq 2-moottoria, 4-veto, rekisteriotteessa "henkilöauto" vai jotain muuta?

M1 henkilöauto.
#12
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
20.12.21 - klo:20:51
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 20.12.21 - klo:09:04
Tuollaisen tarvitset: PUB iV-yleislatauslaite 11 kW 750â,¬

https://shop.skoda.fi/tuote/55878720/000054412p/sk

Agregaatilla lataamisen jättäisin itsekin väliin. Jos sähköautoa tarvitsee oikeasti sähköttömälle mökille liikkumiseen, niin sähköauto ei mielestäni ole vaihtoehto.

Tuommoinenhan siinä on.
#13
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
19.12.21 - klo:19:58
Lainaus käyttäjältä: miz - 19.12.21 - klo:18:04
Ei kai skodassakaan mitään voimavirtalaturia tule mukana?
Tarvitset siihen väliin laturin, esim Ctek njord go jolla homma kyllä toimii.

Jos on virtaa saatavilla niin miksei käytä sitä? Aggregaatilla on niin huono hyötysuhde noissa hommissa ettei ole mitään järkeä latailla autoa kuin hätätilassa. Siinähän on sähköautolla bensankulutus 10l/100km..

On siinä joku sisäänrakennettu AC latauslaite (11kwh) ja kaksi erillistä johtoa. Minun järjellä 3 vaihe pistokkeesta noilla johdoilla voi ladata.

https://www.skoda.fi/mallisto/enyaq/enyaq/hinnastot-ja-esitteet

No tämä keskustelu lähti siitä olan b:stä ja siihen on se agrikaatti.
#14
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
19.12.21 - klo:16:13
Lainaus käyttäjältä: Petunet - 18.12.21 - klo:19:11
Normaalista Shukopistorasiasta auton matkalaturi ottaa 8A joten sieltä saat 2Kw eli n. 10km tunnissa.
Vaikka tarjolla olisikin enemmän.

Siinä on voimavirta  pistoke, luulis, että siitä tulee enemmän ? Toki jos tuo ei toimi niin sitten hommaan mökille jatkojohdon ja lataan liittymän sähkökaapin vieressä olevasta 3 vaihe pistokkeesta. 👌 Auton mukana  tulee johdot molempiin. Jännä nähdä miten homma toimii.
#15
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
18.12.21 - klo:15:01
Lainaus käyttäjältä: Petunet - 13.12.21 - klo:17:33
1 Kw syötöllä saa huiman 5km tunnissa toimintamatkaa ja latauksen aikanahan ei voi ajaa.
Montako kilowattia on aggregaatissa syöttötehoa?

En tiliä kun se on vielä appiukolla mökillä. Pitäis se olla ihan jämerä kun se on hankittu raksahommiin, sirkkelille jne
#16
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
13.12.21 - klo:16:29
Meidän plan  B  tulee olemaan mökkireissuilla ja pidemmillä siirtymillä Hondan aggregaatti.
#17
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
12.12.21 - klo:10:22
Voihan toki olla, että autoja ei vielä juurikaan ole käytössä? Id 4 kulutukset on kuulemma pakkasella -20c  ollut 25 kwh paikkailla.
#18
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
09.12.21 - klo:19:26
Lainaus käyttäjältä: Ocu_Style - 07.12.21 - klo:23:04
Minkälaisia tosielämän kulutuksia olette Enyaqilla saaneet nyt kovilla pakkasilla? Lähinnä kiinnostaa isompi akkuisen kulutukset. Seuraavaa kulkinetta kun pohtii, niin tietää vain, että kannattaako jo harkita sähköautoa, vai pysytteleekö turvallisesti polttomoottorissa. Tarve kun on, että kelillä kuin kelillä pääsisi helposti sen 300 km ilman pysähdyksiä.

Tätä samaa koitin itsekin kysellä. Meille on tulossa 80kw 4x4.
#19
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
28.11.21 - klo:09:02
Minkälaisia toimintamatkoja olette enyaqiin saaneet pakkaskelillä? Meille on tulossa 80 4x4 ja koeajossa -15c lupaili noin 310-330?
#20
Lainaus käyttäjältä: Temex - 18.11.21 - klo:18:11
Hei!
Haluaisin kysyä muutaman kysymyksen Octavian plug in ladattavan versiosta

1) tehdas webastosta, että lämmittääkö webasto sekä moottoria ja sisätiloja? (kun joissain plugareissa lämmittää vain sisätiloja)

2) Millaisiin kulutuslukemiin pääsette Octavian plug in versiolla?

3) Toimiiko peruutuskamera hyvin talvella tai rapaisella kelillä? (kun jos olen oikein käsittänyt niin kamera ei ole luukun alla suojassa niin kuin Vw:ssa)


Onto puhuja  varma  tuosta lämmityksestä?  Minä kyselin tuosta liikkeestä autoa tilatessa ja jäin siihen käsitykseen, että skodalla lämmittää myös moottorin. Volkswagenilla webastoa ei edes saa tehtaalta. Tuntuisi Kummalta, jos skoda ei käyttäisi sähköistä sisätilojen lämmitystä? 

#21
Onko vielä kokemuksia, missä kunnossa nuo lentokentällä seisovat autot ovat toimituksessa olleet? Mietin vaan, että mitä lämmin kesä ja aurinko o  tehnyt pinnoille... Meidän auto on kuulemma ollut tuolla toukokuusta saakka.
#22
Lainaus käyttäjältä: Ollipolli - 31.08.21 - klo:16:19
Skoda Octavia Combi 1,4 TSI PHEV Style IV DSG Autom. tilattu 12.5.2021. Tänään 31.8. auton myyjä ilmoitti "Tänään on tehdas ilmoittanut että tilaamasi auto on valmistunut ja lähtenyt tehtaalta eli syyskuun loppupuolella saat uuden auton ajoon mikäli ei kuljetuksessa ilmene odottamatonta."

Toimitusaika siis (jos yllä oleva toteutuu) olisi n. neljä ja puoli kuukautta.

Alkuperäinen luvattu toimitusaika oli heinäkuun loppu. Viivästystä olisi siis noin 1 1/2 kk. Ei hyvä, mutta en myöskään revi pelihousujani. Jos olette tiedotusvälineenne seuranneet, niin tiedämme että vaikkapa koululaiset joutuvat odottamaan läppäreitään saman puolijohdepulan (siru-) takia kuin mekin tilattuja autojamme.

Tuttu tilasi phev:n meidän jälkeen maaliskuun lopussa ja sai auton toukokuun lopussa...  Meidän etec pitäisi olla tuotannossa täll. Viikolla,tämä tieto on liikkeestä noin kuukauden takaa.
Globaalit toimitusketjut ovat haavoittuvia, minkä tämä korona, Suezin kanavassa poikittain olevat laivat ja pitkin maailmaa väärissä paikoissa olevat tyhjät kontit ovat todistaneet.
#23
Lainaus käyttäjältä: Wertti_88 - 30.08.21 - klo:15:18
Tulossa: Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG '21

tilattu 30.3.2021
sopimuksessa arvioitu toimitus-/luovutuspäivä 28.7.2021
8.6.2021 tilannepäivitys: tuotantoon vko 28 tai 29 -> luovutus elokuun 2021 lopulla
4.8.2021 tilannepäivitys: tuotannossa kolmatta viikkoa -> eos milloin Suomessa
16.8.2021 tilannepäivitys: edelleen tuotannossa = eos milloin Suomessa

eli odotellaan edelleen...

Samoihin aikoihin on tilattu meidänkin uusi aikalailla vastaava. Viimeisin tieto on kuukauden takaa, että vko 38 on tuotanto. Toisaalta eräälle helmikuussa tilanneelle on kerrottu sama tuotantoviikko. Alunperin  piti tulla kesäkuun alussa...
#24
Saakos oot auton omistaja tai haltija.
#25
Ei be sauron kattila pitäisi noilla kilsoilla vielä mennä?
#26
Moottori ja voimansiirto / Vs: 1.5 TSI
13.07.19 - klo:21:38
Ei kai tuosta kannata olla huolissaan, varsinkin jos kyseessä on työsuhdeauto?  Oisko ollut tikku puolessa välissä tehtaalta lähtiessä.



Lainaus käyttäjältä: TSI1.5EVO - 11.07.19 - klo:21:58
Tänään aamulla Touranin (110Kw) näyttöön ilmestyi keltainen varoituskolmio ja ilmoitus että öljyn määrä tarkistettava. No kun kyseessä työsuhdeauto niin päätin merkkikorjaamolle kiikuttaa ja siellä nopeasti totesivatkin että öljyä pitäisi lisätä ja katsoivat vielä oikean laadunkin mikä nimenomaan tuolle koneelle. Öljyä nyt lisätty ja matka jatkuu vai pitääkö olla huolissaan? Autolla ajettu nyt 13000tkm. Seuraavaan öljynvaihtoon vielä 17000tkm.
En ole koskaan joutunut öljyjä lisäämään noin pienillä kilometreillä mihinkään autoon.  :o
Aikaisemmin tuossa kirjoittelin että sylinterien lepuutustoimintoa en ole huomannut ajossa mitenkään. Kun asiaa aloin tätä ketjua luettuani tarkemmin seuraamaan niin etenkin lepuutustoiminnon mennessä pois päältä (esim. kaasua reilummin annettaessa) niin jostain kuuluu vaimea epämääräinen ääni. Lepuutustoiminnon kytkeytyessä päälle ääntä ei niinkään kuule. En nyt sanoisi tuon olevan häiritsevä mutta aina kaikki epämääräiset äänet alkaa jossain vaiheessa ottamaa päähän.

Tankkaan autoon Nesteen 95E tai 98E mutta en ole huomannut suorituskyvyssä mitään eroa
#27
Eikös noihin tullut käyttöön joku uusi mittaus tänä vuonna? Eli itse olisin hyvin pidättyväinen noissa opistoissa. Ja sehän on selvä, että jos adblue ei ole käytössä, seuraavaksi hajoaa katti. Ne on tarkoitettu toimimaan yhdessä...
#28
0w-40 käytin parempien kylmä-ominaisuuksien vuoksi.
#29
Lainaus käyttäjältä: Hookala - 19.02.19 - klo:08:40
Onko muilla ruostumisen kanssa ongelmia?

Ostin marraskuussa -13 mallisen hopean farmarin. Parin viikon päästä ostamisesta huomasin että rekisterikilven oikeanpuoleisen valon ympärillä ihan pieni ruoste möykky, maalia ei puuttunut. No ajattelin että jos pysyy pienenä niin heti ei ole hätä.

Vetokoukun avainta tiedustellessa joulukuussa kysyin samalla Skoda huollosta (Huittisten Laatuauto) tuosta ruostehommasta, että onko enää mitään takuuta tms minkä perusteella tuota voisi korjata. Korikorjaamon asentajat kuvasivat vaurion päältä ja sovittiin että soitan parin viikon sisällä. Pari viikkoa kului ja soitin, sanoivat että pitää purkaa takaluukun muovit pois jotta näkevät luukun sisälle onko siellä ruostetta. Kyselin että onko jotain tietoa Skodalta tullut että korvaavat vai millainen homma, eivät tähän tyytyneet vastaamaan muutakuin että täytyy tarkastella.

Sulla taitaa olla jälkikäteen maalattu auto? Lampun ympärillä oleva tiiviste näyttää maalatulta? Käsittääkseni ei ole siis tehtaan maalissa.

No varattiin uusi aika ja kun vihdoin takaluukku saatiin purettua, niin homma oli selvä. Aivan ruosteessa koko luukku, siellä on joku ohut pellisauma jossa kaksi pelliä kantattu toisiinsa kiinni. Ja tänne kun kosteus pääsee niin se on menoa sitten. Melkein heti sanoivat että Skodalta jo vastasivat että pitää asentaa kokonaan uusi luukku, vanhalle ei pysty mitään tekemään. Tämä menee täysin maahantuojan laskuun.

Tässä kun 2-3kk on mennyt, niin ruoste on selvästi lisääntynyt, joten onneksi tuli otettua asia esille. Nyt huomasin että samanlaista oiretta alkaa olemaan takalokareiden kulmissa, ihan lähellä takaluukkua. Tästä en vielä ole ollut yhteydessä.  Liitteenä kuva miltä takaluukku näyttää nyt.



#30
Pääsee ne, jos haluaa ja on hankkinut pääsyn järjestelmään.

https://erwin.skoda-auto.cz/erwin/showDSP.do
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy