Audi A6 2011

Aloittaja Flat, 02.02.10 - klo:14:33

« edellinen - seuraava »

jusape


Wilburi

Nuo hinnatkin kuin olisivat täällä pohjolassa samalla tasolla, niin voisi oikeasti jopa ostaa uuden A6:n.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2015), VW Golf GTE (2016). ex: VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

jusape

#92
Niinpä.. Itse en kuitenkaan ole mitenkään innostunut tuosta varman päälle muotoilusta. Joistain kulmista tuota erehtyy luulemaan A4:ksi. No toki, joku kertoi luulleensa 5-sarjan bemua kolmoseksi eli kai se sitten tarkoittaa sitä, että tarkoituksella tehdään sukunäköä mallisarjojen välille.

A7:n keulatyyli olisi ollut näyttävämpi kuutoseen kuin tämä A1:stä venytetty vedos.
Muuten kyllä sivuprofiili istuu silmään seiskaa paremmin.

Saksan hintavertailu 3.0 TDI quattro S-tronic (sis. alv 19%)
A7 58.100e
A6 51.200e

Flat

en tiedä onko suomi prosyyriä jo saatavilla , mutta tosta voi ainakin kuvia ja numeroita katsella

http://www.audi.nl/etc/medialib/ngw/nl/audi_a6_video.Par.0009.File.pdf/brochure_a6.pdf

clima

Mielenkiintoiselta esitteessä näyttää. Tuollainen S-line paketeilla kelpaisi kyllä ja hyvin  :)


Itseäni marraskuun lopulta lainaten:

Lainaus käyttäjältä: clima - 30.11.10 - klo:22:07
Samoin.
Ensikuvissa tyylikään näköinen sedan. Kun tuohon tulee vakiobusineksen jotkut 16" sirkkelit niin ulkonäkö muuttuu melkoisen raskaaksi.

Ja mitäs löytyykään teknisistä tiedosta sivulta 76/80:

Vakiorengastus 2.8 TFSI ja 3.0 TDI 150kW versioissa 225/60/16.....  
Oli esitteestä jostain syystä unohtunut ottaa kuvia tällä rengastuksella  ;D

Flat

Mikähän pensaturbo tuohon jossain välissä tulee ?
Tuskin 155kW 2.0T koska se olisi liian lähellä tuota 150kW pataa. Entry malliksi varmaan tulee  132kW:n 2.0T, mutta tuleeko tuohon 150kW:n ja 220kW:n väliin jokin puhdikkaampi uusi versio 2.0T:stä?
Jotain 170kW:n luokkaa ?

Qrmu

155 kW + 33 kW = 188 kW. 2.0 TFSI hybridi ainakin sopii tuohon väliin.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 07.12.10 - klo:12:15
Nykyisen A6 (C6) sedanin myynti on loppunut ja tehdas ei ota enää vastaan uusia tilauksia. Tuotantohan näissä kyllä vielä jatkuu ensi vuoden puolelle.

Muistin kommenttisi 'tuotanto loppunut'-tyyppisenä mutta se tosiaan siis jatkuu. Ja sitä tuki Teknarin söndermodel-ilmo eli mainostavat edelleen näitä loudattuja viimosia myyntiversioita vanhasta mallista.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

nemos

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 29.12.10 - klo:06:59
Ja sitä tuki Teknarin söndermodel-ilmo eli mainostavat edelleen näitä loudattuja viimosia myyntiversioita vanhasta mallista.

Kampanjahan on nimenomaan vanhasta Avant-mallista, jonka tuotanto jatkuu ehkä syksyyn.

Mielenkiintoisia nämä mallinvaihdokset, kun kysyntää pitää saada rajoitettua tuomalla mallivaihtoehtoja vähitellen niin moottorien kuin korimallienkin osalta. Ja Suomen maahantuoja rajoittaa vielä lisää jättämällä esim. huipputaloudellisen 150 kW 3.0 TDI:n pois tuontiohjelmasta.

Myös varusteiden saatavuudella on Saksan uuden A6-konfiguraattorin mukaan tarkoitus rahastaa lisää. Sen vielä jotenkin ymmärrän, että esim. tietyn värisen nahan saa ainoastaan, kun ottaa joko mukavuusistuimet tai vakiopenkkeihin sähköisen ristiseläntuen säädön. Mutta se menee yli ymmärryksen, että nahan saatavuus vaatii takapenkin rullaverhojen ruksimista.

BMW:llä varusteet ovat Suomessa selkeästi halvempia ja esim. vakio 17" vanteet ovat asiallisen näköiset. Audilla joutuu paitsi maksamaan lisähintaa saadakseen jotenkuten tuon kokoiseen autoon sopivat 17" pyörät, niin vielä sen lisäksi muutaman satasen ylimääräistä, jotta saa edes jotenkin siedettävän näköisen vannemallin.

Lohtua voi A6:sta haaveileva saada enää siitä, että Suomen mallistoon tulisi järkevä Business-paketti kaikkien moottorien yhteyteen.
Volvo XC60 T8 Inscription

Ktk

Nykyistä Sedania kasaillaan vissiin ainakin viikolle 8. Ja Avanttia tosiaan jonnekkin syksyyn minne lie.

Ktk

Varis oksalla sanoi harakalle, että ennakkohintoja voipi ilmestyä lähipäivinä. Tulee 3.0 TDI quattro S-Tronic kahdella eri teholla + 2.0TDI manuaali, sekä 3.0TFSI kompura quattro s-tronic.

2.0TDi multitronic Business-hinta seuraa hetken päästä perästä ja niillä ekat toimitukset heinäkuun paikkeilla.

4-pyttyiset bensakoneet, sekä hybridi että normi 2.0TFSI tulevat vasta 2012 puolella.

Liikkeisiin on tullut Pre Sales esitteitä.

VAG!

#101
aa

Markku J

Ruotsissa A6 3.0 TDI S tronic 245 hv on noin 6 th eur kalliimpi kuin A4 vastaavalla tekniikalla. Siellä hinnat ja mallit ovat olleet netissä jo viime vuonna.

http://www.audichallenge.se/pdfarchive/archivedfiles/Audi%20A6%20(ny).pdf

Ktk

Suomessa hinnaston julkaisemiseen liittyy muutama hidastava juttu, sitä kun ei voi tosta vaan julkaista.

BTW. 3.0 TDI:stä on tulossa loppuvuodesta 300hp versio.

VAG!

#104
aa

Ktk

Hinnat julkaistu tänään.

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Mrk - 21.01.11 - klo:20:12
Hinnat julkaistu tänään.
Onko tuo hinnaston 2,0TDI (130kw) se tulevaisuudessakin halvin malli dieseleistä? Tai siis, onko tuo 130kw entisen 125kw:n korvaaja, vai onko tuo 103kw:n korvaaja? Eli siis yksinkertaisesti: Tuleeko kaksilitraisesta dieselistä vielä tehottomampi versio?

Olihan kysymys esitetty mahdollisimman hankalasti? ;D

jusape

Mielenkiintoista tuo moottoripolitiikka. Saksastahan näyttää löytyvän 3.0 TDI multitronic 204hv ja sit quattrolla 245hv.
Eli 2.0 TDI 177hv versio joka Suomen hinnastoissa ei ole Saksan sivuilla. Eikä muuten ole esim. Ruotsinkaan hinnastossa. Ruotsissa lisäksi tolle "pienemmälle" kokmelitraselle ilmoittavat 202hv.

Sangen sekavaa...


Ktk

#108
2.0TDI löytyy kyllä Saksan hinnastosta manuaalina. 2.0TDI multironicin tuotanto alkaa pikkaisen myöhemmin niin veikkaanpa että se puuttuu vielä siksi Saksalaisesta hinnastosta.

MVA



jusape

Tänään otin mukaan kuvaston ja sain muuten vakiovarusteluettolon. Aika hyvääkin vehjettä on mukana, vaikka esimerkiksi tutkat puuttuvatkin kokonaan, mikä on huono homma mielestäni.

Vakiona mm:
-17" vanteet
-Audi Drive select
-Dynaaminen vakioalusta
-kiiltolistat sivuikkunoiden ympärillä
-kiiltävät pakoputken ulostulot
-sämpöä eristävät sävylasit
-75 litran tankki
-bluetooth hands free liitäntä
-4-puol monitoimiohjauspyörä
-takaluukun sähkötoiminen lukko, autom. avaus
-käänn. selkänoja
-sähkösäätöiset ristiseäntuet
-MMI plus, sis soundsystem

jne.

Pumafi

Onko kellään tietoa mitä tuo Business-paketti pitää sisällään? Kääntyvät takapenkkien selkänojat, xenonit, parkkitutkat yms.?

Mielenkiintoisesti hinnoiteltu ja tulee myymään yritysautona veikkaukseni mukaan todella hyvin. Itselleni sopii, sillä firman rajat on juuri alennuksien jälkeen 50.000 euroa ja alle 180 g CO2-päästöt.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Ktk

Business ei eroa varustelultaan millään tavalla muista hinnaston malleista. Tiukempi hinnoittelurakenne vaan. Kääntyvät selkänojat ja xenonit kaikissa uusissa vakiona, tutkat ei.

Markku J

Varmasti business -autona A6 tulee myymään hyvin. Hinnat ovat kilpailukykyiset Bemarin kanssa. Tosin Bemun eduksi joutuu laskemaan uuden, upean ZF:n 8-vaihteisen automaatin ja pieni dieselkonekin siinä on pykälän VAGia edellä tehoiltaan. Audissa taas plussana saa kääntyvät takapenkit, ristiseläntuet, bluetoothin ja soundsysteemin vakiona.

Teppis

Mielenkiintoista olisi tietää, onko 3.0 TDI:n tehoerot (150 -180kw) pelkästään ohjelmistoperustaiset. Luulisi, että on isompaa fööniä ja suuttimia vaihdettu tehokkaampaan malliin.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 28.01.11 - klo:20:15
Varmasti business -autona A6 tulee myymään hyvin. Hinnat ovat kilpailukykyiset Bemarin kanssa. Tosin Bemun eduksi joutuu laskemaan uuden, upean ZF:n 8-vaihteisen automaatin ja pieni dieselkonekin siinä on pykälän VAGia edellä tehoiltaan. Audissa taas plussana saa kääntyvät takapenkit, ristiseläntuet, bluetoothin ja soundsysteemin vakiona.

Tuosta pienen dieselkoneen tehosta (177/180 hv) voisi sanoa, että vähän kuin vaaligallupit, tuo ero sopii jo hyvin virhemarginaaliin. Itse taas tykkään täpöllä nimenomaan multitronicista. Kun vielä jostain saisi massia ostaa uusi A6.... :-\ ;)

Markku J

Kilowatteina ero näytti olevan 5 - eikös se hv -tasolla tee enemmän kuin 3 ? Niin tai näin, niin molempia peruskoneita ajaneena uskon Bemun koneen olevan jonkin verran edellä teknisesti. Käyntiääni, kierrosherkkyys... Pientähän se ero on, toki, jos mitään.

Pumafi

Kyllä Bemarin 520 d on moottoriltaan ja käyttöominaisuuksiltaan hieno peli. Tehot on siis 184 hv (135 kw), kuten Markku J tuossa aiemmin mainitsi. Olen sekä sedania että touringia muutamaan otteeseen ajanut ja hieno peli se on. Valitettavasti hinnoittelu on automaatin kanssa omien hintarajojen ulkopuolella ja siksi uusi A6 on todella varteenotettava vaihtoehto. Varsinkin kun tuo perusvarustelu sisältää monia hyviä varusteita kuten bluetooth, ristiseläntuki, xenonit, kääntyvät takapenkin selkänojat. 
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

Quality

LainaaKun vielä jostain saisi massia ostaa uusi A6....

Alkanut näemmä savolaiskolleegaa vanha suolanen janottaa  ;)
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy