Skoda Octavian myyntimenestys jatkuu

Aloittaja MVA, 04.10.11 - klo:07:51

« edellinen - seuraava »

MVA


finnman

Ja ei mahtuntut TM:n farmarivertailuun  :( Millaisella logiikalla TM valitsee autot vertailuun, jos (todennäköisesti) vuoden 2011 myydyin automalli ei kelpaa vertailuun? Aivan sama, jos Avensis jätettäisiin pois ylemmän keskiluokan vertailusta....

Ranssi

LainaaJa ei mahtuntut TM:n farmarivertailuun   Millaisella logiikalla TM valitsee autot vertailuun, jos (todennäköisesti) vuoden 2011 myydyin automalli ei kelpaa vertailuun? Aivan sama, jos Avensis jätettäisiin pois ylemmän keskiluokan vertailusta....

Voisiko varsin korkea malli-ikä olla yksi syy?

mol

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 11.10.11 - klo:14:05
Voisiko varsin korkea malli-ikä olla yksi syy?
Varmaankin mutta koska uusi malli ei vielä ensi vuonnakaan tule ja kauppa käy edelleen hyvin niin olisihan se ollut kiva nähdä miten vanha malli pärjää uudempien seassa. Varsin hyvin olisi pärjännyt, väitän että olisi saattanut useamman uudemman kilpailijan huonoon valoon...

Ranssi

Kyseisessä TM:n vertailussa positiivista oli se, että tällä kertaa Ford ei saanut "hintaetua" muihin nähden, vaan Focus oli vertailussa mukana vapaastihengittävällä moottorilla. Lukuisissa vertailussa viime aikoina Ford on ollut kallein auto mm. Ecoboostin kovan lisähinnan takia.

Fordilta on tosin tulossa 1-litrainkin boosti, mutta onko siitä perinteisen ykskutosen vaparin korvaajaksi... miksi ei olisi.

bm

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 11.10.11 - klo:14:05
Voisiko varsin korkea malli-ikä olla yksi syy?

Eikös se olisi pitänyt olla juuri tuon vuoksi referenssinä, ja koska se on kuitenkin myydyin auto?

jiku

Autobildin 16/2011 dieselfarkkujen vertailussa sotka 1.6 tdi voitti pisteellä Golf variantin 1.6 tdi:n,
vaikka en paljoa noihin ab:n testeihin perusta.

Jos Kesko ei tykkää että sotka laitetaan vw:n kanssa samaan testiin?


VAG!

Lainaus käyttäjältä: skriko - 11.10.11 - klo:21:24
Jo on aikoihin eletty.

Ja marraskuussa meno jatkuu entistä hurjempana:

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/skoda-octavia-marraskuun-ykkonen

Olisitko skriko vanhana autokauppiaana uskonut, että joku yksittäinen Skodan automalli kattaisi kuusi prosenttia ensirekisteröinneistä 2010-luvulla? Toki kyse vain yhdestä kuukaudesta, mutta kysytään silti ;)

tn62634


VAG!

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 01.12.11 - klo:13:24
Octavia jatkaa voittokulkuaan...  ;)

Mikä minua jaksaa ihmetyttää on se, että Ocu on edelleenkin näin kova sana ensirekisteröinneissä. Nykyisen korimallin elinkaari on kuitenkin jo aika viimeisillään. Sehän tuli myyntiin jo 2004!

RSOCUstin


njs

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 01.12.11 - klo:13:31
Mikä minua jaksaa ihmetyttää on se, että Ocu on edelleenkin näin kova sana ensirekisteröinneissä. Nykyisen korimallin elinkaari on kuitenkin jo aika viimeisillään. Sehän tuli myyntiin jo 2004!

No jos ei kilpailijat pysty parempaan niin tottakai se myy  ;D
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

repe59

Hinta-laatusuhde kohtalainen, jos se nyt millään peltilehmällä sitä oikeasti on, kalliita autot ovat, markoissa n.150000 alkaa saamaan "laatupelejä". Sijoituskohteitahan ne eivät ole, mutta päästä pittää töihijatakas ;)
Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 01.12.11 - klo:13:31
Mikä minua jaksaa ihmetyttää on se, että Ocu on edelleenkin näin kova sana ensirekisteröinneissä. Nykyisen korimallin elinkaari on kuitenkin jo aika viimeisillään. Sehän tuli myyntiin jo 2004!

Totta. Vähän samaa havaittavissa kuin Corollalla ja Ladalla aikoinaan.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 01.12.11 - klo:13:31
Mikä minua jaksaa ihmetyttää on se, että Ocu on edelleenkin näin kova sana ensirekisteröinneissä. Nykyisen korimallin elinkaari on kuitenkin jo aika viimeisillään. Sehän tuli myyntiin jo 2004!


Ajaton muotoilu puree perusautoilijoihin. Viime aikojen hyvä myynti johtunee osittain myös tarjouspaketista jonka nyt saa ocuun, ainakin työkaveri tyytyväisen näköisenä mainitsi asiasta kun oli ocun laittanut tilaukseen.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 01.12.11 - klo:14:33
Ajaton muotoilu puree perusautoilijoihin. Viime aikojen hyvä myynti johtunee osittain myös tarjouspaketista jonka nyt saa ocuun, ainakin työkaveri tyytyväisen näköisenä mainitsi asiasta kun oli ocun laittanut tilaukseen.

Muotoilu on varmasti yksi osa menestyksen avaimista, mutta Ocussa on myös aika lyömätön hinta&ominaisuus suhde sekä lapsiperheelliselle tärkeät tavara- ja sisätilat on jotain sellaista mihin muut ei oikein pysty vastaamaan tässä hintaluokassa. Varmasti myös tuolla plus-paketilla on oma vaikutuksensa myynnin vauhdittamiseksi, täällä on paikallisella ollut myös jos jonkinlaista kamppista vielä tämän lisäksikin, esim. tämän päivän lehdessä talvipaketti pihassa oleviin autoihin(renkaat+loki&sisälämppäri+tavaratilan matto) hintaan 950â,¬.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

kt

Se Ocu vaan samaistetaan keskimääräisissä lapsiperheissä edelleenkin luotetuksi itäautoksi, kuten tuo Corolla aikoinaan, Mossesta, Ladasta ja Datsun Bluebirdistä nyt puhumattakaan. Idästä se sivistys aikoinaankin Suomeen tuli ....
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Karvis

Lainaus käyttäjältä: kt - 01.12.11 - klo:15:37
Se Ocu vaan samaistetaan keskimääräisissä lapsiperheissä edelleenkin luotetuksi itäautoksi, kuten tuo Corolla aikoinaan, Mossesta, Ladasta ja Datsun Bluebirdistä nyt puhumattakaan. Idästä se sivistys aikoinaankin Suomeen tuli ....

Mikä helvetin itäauto? Voin kertoa ettei ne itäautot ole keskimääräisessä lapsiperheessä millään tavalla luotettujen listalla, puhumattakaan että sellainen olisi hankintalistalla, muuten latuskakin möisi kuin siimaa ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tn62634

Syyskuussa näkyy olevan verotettu 28 käytettyä Octaviaa. Tuontiautojen joukossa Octavia ei siis kamppaile kärkisijoista.

kt

No eihän se tämä Ocu nyt "oikeasti" idästä tule, niinkuin  Corolla, mutta olihan 50-vuotta sitten siellä se  itäblokki, joten taitaa se sittenkin idästä tulla...
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 01.12.11 - klo:13:37
Tuolla oli myös uutisessa miten moottori koot ja polttoaine tyypit jakautuu.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/skoda-octavia-suomen-suosituin-11-kuukauden-jalkeen

Mielestäni huomionarvoista on, että 60% uusista Ocuista on bensapelejä. On mutuilua, mutta muistelisin että aikanaan uusista Ocuista dieseleitä oli joku 70-80%. Nyt tietysti erittäin nykyaikainen bentsiinimallisto myynnissä, joten selittää kyllä muutosta.
Octavia III RS TDI

skriko

#22
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 01.12.11 - klo:13:11
Ja marraskuussa meno jatkuu entistä hurjempana:

http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/skoda-octavia-marraskuun-ykkonen

Olisitko skriko vanhana autokauppiaana uskonut, että joku yksittäinen Skodan automalli kattaisi kuusi prosenttia ensirekisteröinneistä 2010-luvulla? Toki kyse vain yhdestä kuukaudesta, mutta kysytään silti ;)


 No, en todellakaan olisi ikinä uskonut. Mikä kumma siinä sitten myy? Onko se halpa suhteessa laatuun tai ominaisuuksiin? Itse en voi sanoa kyseisestä autosta paljon mitään, koska ennakkoluuloisena en niitä järin monta ole myynyt. 2000-luvun Sokotalla en ole muistaakseni koskaan edes ajanut. Jokin siinä vaan tökkii, ettei huvita edes kokeilla. Se maski on ainakin mielestäni pirun ruma ja niin Tsekki.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 01.12.11 - klo:15:58
Mielestäni huomionarvoista on, että 60% uusista Ocuista on bensapelejä. On mutuilua, mutta muistelisin että aikanaan uusista Ocuista dieseleitä oli joku 70-80%. Nyt tietysti erittäin nykyaikainen bentsiinimallisto myynnissä, joten selittää kyllä muutosta.

Asiaan vaikuttaa varmasti nykyaikainen ja taloudellinen bensiinimallisto, mutta uskoisin että myös yleinen dieseleiden suosion lasku näkyy näissäkin lukemissa. Olisi myös mielenkiintoista tietää kuinka myynti jakautuu Combin ja HB:n välillä, Combi lienee selvästi myydympi mutta kuinkahan iso se ero on todellisuudessa ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

tsiih

Lainaus käyttäjältä: skriko - 01.12.11 - klo:16:11
 No, en todellakaan olisi ikinä uskonut. Mikä kumma siinä sitten myy? Onko se halpa suhteessa laatuun tai ominaisuuksiin? Itse en voi sanoa kyseisestä autosta paljon mitään, koska ennakkoluuloisena en niitä järin monta ole myynyt. 2000-luvun Sokotalla en ole muistaakseni koskaan edes ajanut. Jokin siinä vaan tökkii, ettei huvita edes kokeilla. Se maski on ainakin mielestäni pirun ruma ja niin Tsekki.
Se on se mielikuva joka nyt myy, sinä vain olet jäänyt siitä jälkeen  ;)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

skriko

Lainaus käyttäjältä: tsiih - 01.12.11 - klo:21:30
Se on se mielikuva joka nyt myy, sinä vain olet jäänyt siitä jälkeen  ;)

Niin se taitaa olla Tsiih. Koskahan tammimosaiikkiparketti tulee taas muotiin.

Kapa

Tuskin ne mielikuvat olisivat paljon Octaviaa myyneet, koska pääosiltaan ne on historiasta johtuen negatiiviset. Mielestäni hyvän myynnin syy on kokonaisuus. Ominaisuudet ja tilat on balanssissa. Myös hinnoittelu, varsinkin lisävarusteiden suhteen on ollut onnistunut. Kannattaa lukea se 2004 ilmestynyt TM:n dieselvertailu, jossa Octavia oli aivan ylivoimainen, huolimatta TM:n virhearvioinnista hintaluokan suhteen. Testi kuitenkin tehtiin ja Octavia osoittautui tuhansia halvemmaksi kuin kilpailijat. Jos hinta olisi tiedetty, Octavia ei olisi varmaan koskaan ollut testissä mukana.

Emil

Lainaus käyttäjältä: skriko - 01.12.11 - klo:16:11
... ja niin Tsekki.

Kannattaa muuten käydä Prahassa. Saattaa kapea näkökanta vähän avartua.

***********

Mutta ei tarvitse paljoa autoista ymmärtää, kun jo tietää Skodan olevan hinnaltaan järkevämpi vaihtoehto Suomessa niin yliarvostelulle Volkkarille. Hyvässä ja pahassa. Skodan ainoat ongelmathan liittyy Volkkarin tekniikkaan.  ;)

Skula

#28
Mitä Skoda olisi ilman VW:tä?

Tutkimusten(lähde internetin ihmeellinen maailma) mukaan suuri osa Skodan omistajista eivät näe Skodaa, vaan näkevät edessään 'cut-price' Volkswagenin..

Tämä koko menestys on tietysti hyvä Skodalle, ja tuskin VW loppupeleissä kärsii Skodan menestyksestä, mutta en myöskään näe tilannetta jossa Skodan annetaan brandinä mennä ohi VW:n.

Ihmettelen vain että joko Skodan heikko "tulos" on haudattu, vai oliko se totta ollenkaan?

edit:muutenkin, minulle on ihan sama mikä VAG merkki siellä kiikkuu myyntitilaston kärjessä, ajattelen että se on hyvä jos raha virtaa konsrenin kirstuun, saadaan ehkä laadukkaampia tuotteita jatkossa  8)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

clacson

Lainaus käyttäjältä: skula - 02.12.11 - klo:10:25
Mitä Skoda olisi ilman VW:tä?
Mitä olisivat Audi (Auto Union/NSU) ja Seat ilman VW:tä?
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy