Octavia IV

Aloittaja BMF, 05.09.19 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

jartsa59

VETOKOUKKU VOI JÃ,,Ã,,DÃ,, HAAVEEKSI!
Tämä voi olla usealle Octavian hankkineelle selvä asia, mutta ei välttämättä kaikille. Jos et ole tilannut vetokoukun asennusvalmiutta autoosi, niin autosi vetopainoksi tulee rekisteriotteeseen 0kg eikä sitä pysty jälkikäteen muuksi muuttamaan. Tätä ei ainakaan minun myyjäni kertonut (eikä tiennytkään!) eikä vetokoukun asennusvalmiusvaatimus tilausvaiheen (19.11.2020) teknisissä tiedoissa-esitteessä lukenut edes pienellä printattuna 1,5 TSI mallin kohdalla. Nyt uusimmassa se lukee, mutta kaikki ei sitä kohtaa edes huomaa.

Epäilen, että osa on asentanut jäkiasenteisen koukun autoonsa tietämättä, että sillä ei saa vetää mitään. Ja osa on tajunnut sen muuten liian myöhään, kuten minä. Jos olet tilannut tällaisen auton marraskuussa, niin olet saanut erilaisen auton kuin sinulle on esitteessä kerrottu. Sinua ja minua on kusetettu!

tapanixxx

Kyllä. Kustu suoraan silmään.

b1mpo

Esimerkiksi foordilla oli jonkin mallin kanssa niin, että koukun kanssa öljyn tai moottorin jäähdytystä piti parantaa, ellei ollut tehtaalta koukkua. Jokatapauksessa kyllä itselläni on sellainen kuva, että nykypäivänä tuo koukun jälkiasentaminen ei ole enää niin itsestään selvä asia ja siksi se kannattaa selvittää hyvin ennen auton ostoa.

Toisaalta en ymmärrä sitä, että on varaa tilata tehtaalta uusi auto, muttei ole varaa ruksata siihen varustetta, jota tulee varmasti tarvitsemaan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lionman

Omaan Leoniin otin koukun esiasennussarjan siksi, että myyjä kertoi syyskuussa 2020, että siten auton saa 2kk aikaisemmin, eli vuoden vaihteeseen (maahantuojan tuotantovaraus kesäkuussa 2020). Olisin muuten ottanut tehdaskoukun. Auto tuli luovutukseen 4.12.
MG4 Luxury 64kWh Dover White
Mustang HT 289 -67 mus.rek. (menossa myyntiin)
Toyota Landcruiser BJ40 -78 mökkityökone
ex Seat Leon ST 1.4tsi phev
ex Volvo XC60 T8
ex Audi A5 3.0 TDI quattro
ex VW cc TDI
ex Skoda Octavia 2.0 TDI DSG
ex Passat farkku TDI
ex Subaru Legacy
ex Fiat Croma x 2
ex Fiat Tipo
ex Fiat Uno
ex NSU Prinz 1000 -64
-ja sitten tietysti rouvan kalusto (6kpl), joista nyt ajossa Mini Countrywoman Awd

rustiikki

Onko joku onnistunut onkimaan, mikä on kevythybridissä avustavan sähkömoottorin vääntö? Tehot (9kW) on ilmoitettu.
Nyt: Octavia LB 1.0 eTec DSG (-21), ex. VW Golf Variant 1.4 TSi DSG (-13), Audi A4 Avant 1.8T (-03), Audi 80 2.0 E (-92)

mikama83

Varmaan tuossa vastaus vaikka onkin Audin 1.5eTSI moottorista. En itsekkään tienny noita arvoja ennen kuin luin tuon testin.

;D

huttuju

#1836
Onko täällä muita jotka ovat onnistuneet jäämään uudella Octavialla kiinni? En tiedä onko edellinen takavetoinen auto vienyt taidot  ::)(ennenkin on kyllä ollu octavioita, mutta dieseleitä) vai oliko kitkarenkaiden ominaisuus (ensimmäistä kertaa kitkarenkaa). Onnistuin siis jäämään kiinni auraamattomaan parkkipaikan ruutuun jossa lunta ehkä se 20cm (voi olla että parkkiruudun lopulla sitä oli kinostunut enemmänkin). Mielestäni se näytti kevyeltä mihin auton työnsin, mutta ilmeisesti ei tai sitten lumi nosti juuri sopivasti auton keulaa ylöspäin (autossa on sport alusta). Edes takas heijaaminen ei auttanut eikä renkaiden pyörittäminen. Lopulta auto lähti jopa yllättäen irti kun annoin vain pakin olla päällä sekä kytkimen ylhäällä jolloin renkaat pyörivät tyhjää ja samaan aikaan ratin veivausta. Normaalisti kylläkin näin tehden renkaiden alta tyhjenee se loppukin mistä voisi pitoa/kantavuutta saada. Jälkikäteen tuli mieleen onko 1.5tsi kone paljonkin kevyempi kuin vanhat esim. 1.9tdi koneella olleet octaviat? Tuolla vanhalla 2008 mallin vehkeellä en kyllä ollut koskaan jumissa vaikka välistä tuli työnnettyä vähän syvempäänkin lumeen.
Octavia Launch Edition Style Combi 1.5TSi -20
Ex BMW 520dA F11 Touring Business -13
Ex Octavia Elegance Combi 1.9TDi -08
Ex Octavia Ambiente 1.6MPi aut. -05
Ex Mini Cooper S 1.6 -02
Ex Toyota Corolla SE 1.3 -85

b1mpo

1.5tsi on todella kevyt moottori. Vetopito pöperöllä ei ole erityisen hyvä pienissä vauhdeissa. Mutta kyllä se melkein jostain kantaa, ellei liikkeelle pääse.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

huttuju

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 12.03.21 - klo:22:45
1.5tsi on todella kevyt moottori. Vetopito pöperöllä ei ole erityisen hyvä pienissä vauhdeissa. Mutta kyllä se melkein jostain kantaa, ellei liikkeelle pääse.

Tämä selittääkin osaltaan tuon jumiutumisen. Täytyy jatkossa pitää mielessä, muuten kyllä napakan oloinen kone :D
Octavia Launch Edition Style Combi 1.5TSi -20
Ex BMW 520dA F11 Touring Business -13
Ex Octavia Elegance Combi 1.9TDi -08
Ex Octavia Ambiente 1.6MPi aut. -05
Ex Mini Cooper S 1.6 -02
Ex Toyota Corolla SE 1.3 -85

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: huttuju - 12.03.21 - klo:23:50
Tämä selittääkin osaltaan tuon jumiutumisen. Täytyy jatkossa pitää mielessä, muuten kyllä napakan oloinen kone :D
Se on tuo moottori vielä hiukan ärhäkkä lähtemään ja kiertämään, etenkin manuaalina. Vääntö alkaa alhaalta ja vetoa on hitusen vaikea annostella liukkaalla. Ihan pätevä kone kaikin puolin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Occux

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 13.03.21 - klo:00:19
Se on tuo moottori vielä hiukan ärhäkkä lähtemään ja kiertämään, etenkin manuaalina. Vääntö alkaa alhaalta ja vetoa on hitusen vaikea annostella liukkaalla. Ihan pätevä kone kaikin puolin.
Edellisessä autossa jo oli driving mode ja sieltä olin asettanut individualissa moottorin ohjauksen eco-asentoon. Talvikäytössä säästää nastoja, kun ei ihan niin herkästi lähde sutimaan.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Occux

Lainaus käyttäjältä: huttuju - 12.03.21 - klo:22:37
Onko täällä muita jotka ovat onnistuneet jäämään uudella Octavialla kiinni? En tiedä onko edellinen takavetoinen auto vienyt taidot  ::)(ennenkin on kyllä ollu octavioita, mutta dieseleitä) vai oliko kitkarenkaiden ominaisuus (ensimmäistä kertaa kitkarenkaa). Onnistuin siis jäämään kiinni auraamattomaan parkkipaikan ruutuun jossa lunta ehkä se 20cm (voi olla että parkkiruudun lopulla sitä oli kinostunut enemmänkin). Mielestäni se näytti kevyeltä mihin auton työnsin, mutta ilmeisesti ei tai sitten lumi nosti juuri sopivasti auton keulaa ylöspäin (autossa on sport alusta). Edes takas heijaaminen ei auttanut eikä renkaiden pyörittäminen. Lopulta auto lähti jopa yllättäen irti kun annoin vain pakin olla päällä sekä kytkimen ylhäällä jolloin renkaat pyörivät tyhjää ja samaan aikaan ratin veivausta. Normaalisti kylläkin näin tehden renkaiden alta tyhjenee se loppukin mistä voisi pitoa/kantavuutta saada. Jälkikäteen tuli mieleen onko 1.5tsi kone paljonkin kevyempi kuin vanhat esim. 1.9tdi koneella olleet octaviat? Tuolla vanhalla 2008 mallin vehkeellä en kyllä ollut koskaan jumissa vaikka välistä tuli työnnettyä vähän syvempäänkin lumeen.
Valikoista saa sutimisen eston pois päältä vaikeassa lumikelissä. Ohjekirjassa ASR, anti slip regulator. Väittämän mukaan autossa on XDS tai EDS vähän riippuen siitä, mistä tietoja hakee. 2013 III-koppaiseen se oli lisävaruste. XDS tulee sanoista (X)Cross Differential System. EDS tarkoittaa Electronic ... . Mutta tietenkin tuossakin on voinut tapahtua niin, että se mukamas on, mutta on sattunut jäämään tehtaan hyllylle. Sen tarkoitus on siis sähköaivoilla jotenkin hoitaa tasauspyörästön lukkoa. Luiston eston asetus on infonäytöllä siellä, missä autoa pyörittelemällä pääsee jarrujen asetuksiin.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

b1mpo

XDS+ on suurempien nopeuksien sähköinen lukko, jolla jarrutetaan sutivaa pyörää kurvissa, jotta auto kiihtyy/vetää haluttuun suuntaan. Se ei vaikuta liikkeelle lähtöön. Se on kaikissa nykyisin vakiona, ellei löydy aitoa lukkoa.

Edl vai onko se sitten skodan tapauksessa eds, jarrutetaan pienissä nopeuksissa sutivaa pyörää, jolloin liikkeelle päästään sutivaa pyörää jarruttamalla, jolloin se lisää vetopitoa. Sutimisen eston kun kytkee pois, annetaan moottorin pyöriä vapaasti isommilla kierroksilla, jolloin tuo järjestelmä toimii tehokkaammin, eikä auto esimerkiksi sammu niin herkästi.

Eli kaksi eri ominaisuutta ja molemmat löytyy kuvatulla tavalla kaikista skodista, poislukien bensa räsä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Occux

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 13.03.21 - klo:18:31
XDS+ on suurempien nopeuksien sähköinen lukko, jolla jarrutetaan sutivaa pyörää kurvissa, jotta auto kiihtyy/vetää haluttuun suuntaan. Se ei vaikuta liikkeelle lähtöön. Se on kaikissa nykyisin vakiona, ellei löydy aitoa lukkoa.

Edl vai onko se sitten skodan tapauksessa eds, jarrutetaan pienissä nopeuksissa sutivaa pyörää, jolloin liikkeelle päästään sutivaa pyörää jarruttamalla, jolloin se lisää vetopitoa. Sutimisen eston kun kytkee pois, annetaan moottorin pyöriä vapaasti isommilla kierroksilla, jolloin tuo järjestelmä toimii tehokkaammin, eikä auto esimerkiksi sammu niin herkästi.

Eli kaksi eri ominaisuutta ja molemmat löytyy kuvatulla tavalla kaikista skodista, poislukien bensa räsä.
OK. Kiitos täsmennyksestä. Eli EDL/EDS on se, joka auttaa paksummassa lumessa liikkumaan hitaammissa nopeuksissa. Sille on satunnaisesti käyttöä pääkaupunkiseudulla ja hyvä, jos se on ihan oikeasti on autossa.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

huttuju

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 13.03.21 - klo:18:31
XDS+ on suurempien nopeuksien sähköinen lukko, jolla jarrutetaan sutivaa pyörää kurvissa, jotta auto kiihtyy/vetää haluttuun suuntaan. Se ei vaikuta liikkeelle lähtöön. Se on kaikissa nykyisin vakiona, ellei löydy aitoa lukkoa.

Edl vai onko se sitten skodan tapauksessa eds, jarrutetaan pienissä nopeuksissa sutivaa pyörää, jolloin liikkeelle päästään sutivaa pyörää jarruttamalla, jolloin se lisää vetopitoa. Sutimisen eston kun kytkee pois, annetaan moottorin pyöriä vapaasti isommilla kierroksilla, jolloin tuo järjestelmä toimii tehokkaammin, eikä auto esimerkiksi sammu niin herkästi.

Eli kaksi eri ominaisuutta ja molemmat löytyy kuvatulla tavalla kaikista skodista, poislukien bensa räsä.

Hienoa kiitos selventävästä vastauksesta. Oma ollu alla vasta viikon, niin nuo asetukset oli turhan piillossa tuossa tilanteessa kun oli vähän kiire. Täytyy selata valikosta niin löytyy ensi kerralla kun on tarvetta. Kierroksia tuo ei tuntunut ainakaan omassa rajoittavan kun lopussa annoin pyörien pyöriä (kytkin oli siis ylhäällä ja renkaat oletettavasti pyörivät tyhjää).
Octavia Launch Edition Style Combi 1.5TSi -20
Ex BMW 520dA F11 Touring Business -13
Ex Octavia Elegance Combi 1.9TDi -08
Ex Octavia Ambiente 1.6MPi aut. -05
Ex Mini Cooper S 1.6 -02
Ex Toyota Corolla SE 1.3 -85

huttuju

#1845
Lainaus käyttäjältä: Occux - 13.03.21 - klo:17:44
Edellisessä autossa jo oli driving mode ja sieltä olin asettanut individualissa moottorin ohjauksen eco-asentoon. Talvikäytössä säästää nastoja, kun ei ihan niin herkästi lähde sutimaan.

Kiitos vinkistä, omassa nuo asetukset jostain syystä ei pysy päällä tai olen monesti laittanut sportin päälle (tykkään jäykemmästä ohjauksesta), mutta jokakerta kun auton käynnistää on normal tila päällä. Tosin tämä saattaa johtua siitä etten ole varma onko autossa eSIM nyt aktivoituna päälle / toimiiko eli saako se haettua asetetut asetukset omasta tilistäni. Tänään kun testasin auton hotspottia, niin kännykkä ei kyllä mihinkään nettiin päässyt (eSIM kohtdan tarkistin ja oli päällä asetuksissa). Auton hankinnan jälkeen tein itselleni tilin Skoda Connectiin ja lisäsin sen auton järjestelmään. Tämän jälkeen muutin itseni pääkäyttäjäksi ja poistin edellisen omistajan käyttäjistä. Nyt jälkikäteen kun luin Skoda Connect ohjetta oli ohjeissa maininta että autoon täytyisi käydä lisäämässä myös rekisteröintikoodi, mutta en muista sellaista saaneni / nähneeni kun auton lisäsin Skoda Connectiin. Jos jollakin on nopea step by step ohje miten toimitaan käytettyn auton osalta Skoda Connectissa / MySkodassa, niin miellelläni sellaisen lukisin ;)
Octavia Launch Edition Style Combi 1.5TSi -20
Ex BMW 520dA F11 Touring Business -13
Ex Octavia Elegance Combi 1.9TDi -08
Ex Octavia Ambiente 1.6MPi aut. -05
Ex Mini Cooper S 1.6 -02
Ex Toyota Corolla SE 1.3 -85

Rakkaudestalajiin

Lainaus käyttäjältä: huttuju - 13.03.21 - klo:23:05
Kiitos vinkistä, omassa nuo asetukset jostain syystä ei pysy päällä tai olen monesti laittanut sportin päälle (tykkään jäykemmästä ohjauksesta), mutta jokakerta kun auton käynnistää on normal tila päällä. Tosin tämä saattaa johtua siitä etten ole varma onko autossa eSIM nyt aktivoituna päälle / toimiiko eli saako se haettua asetetut asetukset omasta tilistäni. Tänään kun testasin auton hotspottia, niin kännykkä ei kyllä mihinkään nettiin päässyt (eSIM kohtdan tarkistin ja oli päällä asetuksissa). Auton hankinnan jälkeen tein itselleni tilin Skoda Connectiin ja lisäsin sen auton järjestelmään. Tämän jälkeen muutin itseni pääkäyttäjäksi ja poistin edellisen omistajan käyttäjistä. Nyt jälkikäteen kun luin Skoda Connect ohjetta oli ohjeissa maininta että autoon täytyisi käydä lisäämässä myös rekisteröintikoodi, mutta en muista sellaista saaneni / nähneeni kun auton lisäsin Skoda Connectiin. Jos jollakin on nopea step by step ohje miten toimitaan käytettyn auton osalta Skoda Connectissa / MySkodassa, niin miellelläni sellaisen lukisin ;)
Aina ku käynnistät auton nii siel menee normal tila päälle. On taas joku eu-päästö kikka. Muuttu jo edellisessä kori mallissa että ei pysy valittuna ajotila vaan joudut aina vaihtaamaa.

Stig

Lainaus käyttäjältä: Rakkaudestalajiin - 14.03.21 - klo:09:41
Aina ku käynnistät auton nii siel menee normal tila päälle. On taas joku eu-päästö kikka. Muuttu jo edellisessä kori mallissa että ei pysy valittuna ajotila vaan joudut aina vaihtaamaa.

Joo tämä on näitä nykyautoilun ärsyttäviä piirteitä. Eli avustimet menevät käynnistyessä aina päälle ja ne pitää erikseen sammutella jos ei niitä tykkää pitää päällä. Esimerkkinä kaistavahti, joka talviaikaan on melkoisen turha varuste.

Tän ajotilan osalta pakotus normaalitilaan liittyy juuri päästöihin, eli sillä haetaan sitä ettei käyttäjä "unohda" autoaan sellaiseen moodiin, jossa se kuluttaa normia enemmän (lähinnä sport-asetus vaihteistossa).

Nämä lienee jo vakiokamaa kaikilla merkeillä.

miz

Jos pääasiana on se ohjausmoodi sportilla, niin laitat sen individual asetuksiin ja käytät sitä kautta.
Pysyy päällä uudelleen käynnistyneessä.
Sport moodia vaihteistolla en ole koittanut tallentaa, pysyykö päällä vai heittääkö siinä tapauksessa normal -moodiin, en tiedä.

Näin siis seatissa, toiminnot lienee samat skodan kanssa.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: miz - 14.03.21 - klo:11:49
Jos pääasiana on se ohjausmoodi sportilla, niin laitat sen individual asetuksiin ja käytät sitä kautta.
Pysyy päällä uudelleen käynnistyneessä.
Sport moodia vaihteistolla en ole koittanut tallentaa, pysyykö päällä vai heittääkö siinä tapauksessa normal -moodiin, en tiedä.

Näin siis seatissa, toiminnot lienee samat skodan kanssa.
Ei se individual tila pysy sporttitilaa kummemmin päällä. Ei ainakaan minulla edelliskoppaisessa -19 ocussa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

miz

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 14.03.21 - klo:12:20
Ei se individual tila pysy sporttitilaa kummemmin päällä. Ei ainakaan minulla edelliskoppaisessa -19 ocussa.

Edellisestä mallista en tiedä, mutta kuten sanottua niin uudessa Leonissa pysyy individual seuraavassa lähdössä. En keksi miksi uudessa octaviassa tuo toimisi eri logiikalla, samalla tavalla niissä muutkin asiat toimii.

Muistissa on dcc säädöt ja ohjaus sportilla, muut asetukset normal tilassa.

Vaihteistoa en ole nähnyt tarpeelliseksi kovinkaan usein käyttää sport tilassa, ja se menee näppärästi vaihdevivusta jos tarvii. En siis ole koittanut pysyykö se tallennettuna individual päällä vai ei. Ohjauksesta tässä kohtaa olikin keskustelua.

huttuju

joo, ei tuossa omassa myöskään individual ole pysynyt päällä. En tiedä oliko liike jo valmiiksi rekisteröinyt toisen s.postitilini kun sen kauppojen yhteydessä annoin, sillä kun kirjauduin tuolla tilillä myskodaan / connectiin oli siellä eri tietoja jo valmiina ja minun käsittääkseni koko s.postia en ole sinne vielä kirjannut. Noh, aktivoin tuolla toisella tilillä uudestaan auton ja nyt jopa siellä ilmoitettiin että nämä palvelut ovat voimassa ilmaiseksi 6.7.2021 saakka. eSIM palvelusta tosin eivät puhuneet mitään eli kuuluuko kyseinen hotspot yms. palvelu mukaan kun auton ostaa vai pitääkö tuo erikseen tilata / maksaa https://skoda.cubictelecom.com sivuilla? Käsittääkseni nuo hätäpalvelu soitot yms. kuuluvat mukaan
Octavia Launch Edition Style Combi 1.5TSi -20
Ex BMW 520dA F11 Touring Business -13
Ex Octavia Elegance Combi 1.9TDi -08
Ex Octavia Ambiente 1.6MPi aut. -05
Ex Mini Cooper S 1.6 -02
Ex Toyota Corolla SE 1.3 -85

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: miz - 14.03.21 - klo:12:44
Edellisestä mallista en tiedä, mutta kuten sanottua niin uudessa Leonissa pysyy individual seuraavassa lähdössä. En keksi miksi uudessa octaviassa tuo toimisi eri logiikalla, samalla tavalla niissä muutkin asiat toimii.

Muistissa on dcc säädöt ja ohjaus sportilla, muut asetukset normal tilassa.

Vaihteistoa en ole nähnyt tarpeelliseksi kovinkaan usein käyttää sport tilassa, ja se menee näppärästi vaihdevivusta jos tarvii. En siis ole koittanut pysyykö se tallennettuna individual päällä vai ei. Ohjauksesta tässä kohtaa olikin keskustelua.
Enempi tuo on poikkeus, että ajotilavalinta säilyy näissä wltp laitteissa. Vaihteisto siirtyy automaateissa myös normaalitilaan, jos auton sammuttaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

miz

Lainaus käyttäjältä: huttuju - 14.03.21 - klo:15:18
joo, ei tuossa omassa myöskään individual ole pysynyt päällä.

eSIM palvelusta tosin eivät puhuneet mitään eli kuuluuko kyseinen hotspot yms. palvelu mukaan kun auton ostaa vai pitääkö tuo erikseen tilata / maksaa https://skoda.cubictelecom.com sivuilla? Käsittääkseni nuo hätäpalvelu soitot yms. kuuluvat mukaan

My bad, kuvittelin että tässäkin kohdassa toimisi samalla tavalla.

Tuo auton WLAN jako ja nettiradion käyttö vaatii erikseen dataa, ei kuulu peruspakettiin.
En ole miettinyt tilaamista kun puhelimessa data kulkee ilman eri maksuja, ja langattoman car playn kautta toimii hienosti esim Tune in.

Occux

Lainaus käyttäjältä: miz - 14.03.21 - klo:15:51
My bad, kuvittelin että tässäkin kohdassa toimisi samalla tavalla.

Tuo auton WLAN jako ja nettiradion käyttö vaatii erikseen dataa, ei kuulu peruspakettiin.
En ole miettinyt tilaamista kun puhelimessa data kulkee ilman eri maksuja, ja langattoman car playn kautta toimii hienosti esim Tune in.
Hätäsoitot on lakisääteiset EU:ssa ja siten sen tarvitseman datayhteys lienee jatkossakin käytössä. Ensimmäinen vuosi datayhteyksistä on maksettu auton hinnassa ja jatko taitaa olla 60â,¬/vuosi. Viime syksynä joihinkin malleihin mainostettiin jatko vuotta 40â,¬, eli alennettuun hintaan. Tuosta voisi päätellä, että koska hätäpuhelut on lakisääteiset, niin datayhteyksien jatkoaikaa ei ole pakko ostaa. Jos olen taas väärässä, niin paremmin tietävät korjatkoon.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Occux

Lainaus käyttäjältä: huttuju - 14.03.21 - klo:15:18
joo, ei tuossa omassa myöskään individual ole pysynyt päällä. En tiedä oliko liike jo valmiiksi rekisteröinyt toisen s.postitilini kun sen kauppojen yhteydessä annoin, sillä kun kirjauduin tuolla tilillä myskodaan / connectiin oli siellä eri tietoja jo valmiina ja minun käsittääkseni koko s.postia en ole sinne vielä kirjannut. Noh, aktivoin tuolla toisella tilillä uudestaan auton ja nyt jopa siellä ilmoitettiin että nämä palvelut ovat voimassa ilmaiseksi 6.7.2021 saakka. eSIM palvelusta tosin eivät puhuneet mitään eli kuuluuko kyseinen hotspot yms. palvelu mukaan kun auton ostaa vai pitääkö tuo erikseen tilata / maksaa https://skoda.cubictelecom.com sivuilla? Käsittääkseni nuo hätäpalvelu soitot yms. kuuluvat mukaan
Pystyin luomaan tilin sähköpostiosoitteellani ja tililläni oli elokuussa joku auto, jota minulla ei koskaan ole ollut. Se oli diesel octavia. En tiedä, mistä ne on keksineet arpoa sanunnaisia tietoja tililleni, mutta tuon olemattoman auton pystyi kuitnekin poistamaan.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

huttuju

Lainaus käyttäjältä: Occux - 14.03.21 - klo:16:18
Hätäsoitot on lakisääteiset EU:ssa ja siten sen tarvitseman datayhteys lienee jatkossakin käytössä. Ensimmäinen vuosi datayhteyksistä on maksettu auton hinnassa ja jatko taitaa olla 60â,¬/vuosi. Viime syksynä joihinkin malleihin mainostettiin jatko vuotta 40â,¬, eli alennettuun hintaan. Tuosta voisi päätellä, että koska hätäpuhelut on lakisääteiset, niin datayhteyksien jatkoaikaa ei ole pakko ostaa. Jos olen taas väärässä, niin paremmin tietävät korjatkoon.

Omassa näytti olevan 365 päivää/25gt 85â,¬ hintalappu, sivuston mukaan tällä hetkellä ei olisi voimassa olevia sopimuksia datan osalta. Siksi aattelin että tuleeko uuden auton oston yhteydessä automatic joku datapaketti vai ei. Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä, mutta eikö myskoda ja webaston käynnistys käytännössä vaadi jonkun nettiyhteyden autoon, eSIM? Jos autossa ei ole nettiyhteyttä niin eihän se millään pysty tarkistamaan palvelimilta tunnuksen alta mitä käyttäjä on esim. sieltä kautta pyytänyt tekemään?
Octavia Launch Edition Style Combi 1.5TSi -20
Ex BMW 520dA F11 Touring Business -13
Ex Octavia Elegance Combi 1.9TDi -08
Ex Octavia Ambiente 1.6MPi aut. -05
Ex Mini Cooper S 1.6 -02
Ex Toyota Corolla SE 1.3 -85

miz

Lainaus käyttäjältä: Occux - 14.03.21 - klo:16:18
Hätäsoitot on lakisääteiset EU:ssa ja siten sen tarvitseman datayhteys lienee jatkossakin käytössä. Ensimmäinen vuosi datayhteyksistä on maksettu auton hinnassa ja jatko taitaa olla 60â,¬/vuosi. Viime syksynä joihinkin malleihin mainostettiin jatko vuotta 40â,¬, eli alennettuun hintaan. Tuosta voisi päätellä, että koska hätäpuhelut on lakisääteiset, niin datayhteyksien jatkoaikaa ei ole pakko ostaa. Jos olen taas väärässä, niin paremmin tietävät korjatkoon.

Hätäsoitot ilmaiset, Connect palvelut ja muu data ei.
Connect yhteydet ostetaan esim vuodeksi kerrallaan, tuon ylempänä linkatun datapaketin (Wi-Fi ja nettiradio -käyttöön) voi ostaa vaikka kuukaudeksi kerrallaan.

Connect paketissa data ei siis kata kaikkea käyttöä, ja hätäpuhelu ei kata Connect palveluita.

Autoissa on siis e-SIM aktiivisena, mutta ilman maksuja ei ole taustapalveluita ja nettiyhteyksiä käytettävissä kuin noihin hätäsoittoihin (ja ehkä auto ilmoittelee valmistajalle/huoltoon vioista jne ilman connect pakettiakin).

pekeke

Mikä on uuden ocu 1.5 TSI kevythybridin käytännön kulutus, vaikka n. 70/30 maantie/kaupunki?

Occux

Lainaus käyttäjältä: miz - 14.03.21 - klo:16:46
Hätäsoitot ilmaiset, Connect palvelut ja muu data ei.
Connect yhteydet ostetaan esim vuodeksi kerrallaan, tuon ylempänä linkatun datapaketin (Wi-Fi ja nettiradio -käyttöön) voi ostaa vaikka kuukaudeksi kerrallaan.

Connect paketissa data ei siis kata kaikkea käyttöä, ja hätäpuhelu ei kata Connect palveluita.

Autoissa on siis e-SIM aktiivisena, mutta ilman maksuja ei ole taustapalveluita ja nettiyhteyksiä käytettävissä kuin noihin hätäsoittoihin (ja ehkä auto ilmoittelee valmistajalle/huoltoon vioista jne ilman connect pakettiakin).
Hyvä täsmennys. Mulla meni ristiin noi data-yhteydet ja Connect palvelut. Hätäpuhelut on lakisääteisinä ilmaiset ja sitten on ne connect palvelut, joista ensimmäisen vuoden jälkeen joutuu maksamaan vuosittain ja kolmantena on datayhteydet, joilla erinäköiset nettipalvelut toimii.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy