VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Transporter T5 (03-) => Aiheen aloitti: t5velle - 25.02.21 - klo:09:47

Otsikko: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 25.02.21 - klo:09:47
Caravelle 2.5tdi 6-v manuaali 500tkm 2007

Toissa kesänä alko oireet (mäntsälä-kuusamo) reissulla, ja viimekesänä (mäntsälä-kalajoki). Kytkinpoljin alko jäädä pohjaan pitkän ajon jälkeen, reissujen välissä toimi normaalisti. Nyt pakkasilla jää taas pohjaan, eikä enää irrota kunnolla. Joutuu kytkin pohjassa painaa jarrua, et pysyy paikallaan (onneks menee suht hyvin vaihteet ilman kytkintäkin vauhdissa)

Eli kaksoismassa kytkimen vaihto edessä, mitä muuta kannattaa tehdä keulan purun yhteydessä?

- laturin ja ilmastoinnin kumipyörät
- hehkut
- imusarjan tiiviste
- nesteet, (jarru, jäähdytys, loota) moottori öljyt just vaihdettu)
- vesipumppu (ei havaintoo mitä kaikkee vaatii)

Kertokaa mitä muuta kannattaa tehdä ja hintoja voi myös laittaa. Pelkät osat on varmaa yli tonnin.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 25.02.21 - klo:17:19
Tarviiko vesipumppu erikoistyökaluja ja täytyykö toi moottori lukita jotenki paikalleen?

Jos vaihtais kovan kytkimen ni mistä tietää mikä vauhtipyörä ja kytkinpaketti sinne sopii?
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 25.02.21 - klo:19:11
Aika kattava lista sinulla oli mitä meinaat vaihtaa.  8)
Tuollainen työkalusarja olisi vesipumpun vaihtoon hyvä.
https://www.lasertools.co.uk/Product/4639/Water-Pump-Removal-Kit-for-VAG (https://www.lasertools.co.uk/Product/4639/Water-Pump-Removal-Kit-for-VAG)
Ulosvetäjää siinä tarvitsee ja suositellaan pitämään vastaan kun väännetään, mutta viimeksi taisin itse vain laittaa vaihteen päälle.

Kun on noin paljon jo autolla ajettu niin laittaisin uudelleen kaksoismassan vai onko haluja vain säästää laittamalla kiinteä?
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 25.02.21 - klo:20:09
Ite miettiny sitä kiinteetä ku on juttujen mukaa kestävämpi. Kestää se kaksoismassakin varmaan paaliin asti ;D

Se koneen lukitus.
Voiko jako mennä sekasin, kun irrottaa pumpun? Vai onko erillään sivussa, että ei vaikuta jakoon.

Onko niin että tossa on kytkinsylinteri siel kopan sisällä, sehän kannattaa vaihtaa samalla ku purkaa.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: Kampiveivi - 25.02.21 - klo:23:02
Aeromotorssilta viime syksynä tilasin kytkin paketin, hintaa 400 ilman alvia ja sisälti työsylinterin, kytkinlevyn, kaksoismassan ja pultit/Mutterit. Valmistaja Valeo. Kalliimpiakin ois ollu, sachia ym. Työsylinteri on kytkinkopan sisällä.
Omassa oireet oli samat kuin t5vellellä, kilometrejä hieman enemmän. Kytkinlevy oli kappaleina, kaksoismassa oli vielä ehyt, hieman klappia tosin uuteen verrattuna ja kesällä laitoin merkille että  ravisti tyhjäkäynnillä.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 26.02.21 - klo:06:49
Lainaus käyttäjältä: t5velle - 25.02.21 - klo:20:09
Se koneen lukitus.
Voiko jako mennä sekasin, kun irrottaa pumpun? Vai onko erillään sivussa, että ei vaikuta jakoon.

Ei vaikuta jakoon. Pumpulta lähtevä veden hukkaletku kannattaa putsata samalla.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 27.02.21 - klo:14:55
Ilmataanko toi kytkin loota irrallaan, vai saako jotenkin kasattuna ilmattua?

Tuli mielee jos ensiapuna koittaa sitä, ku tossa ei oo sivuääniä eikä liikkeitä (EI KILISE, KOLISE, RAHISE TAI TÃ,,RISE)
Huoltovihko on 483tkm edellisten omistajien toimesta, mutta kytkimestä ei merkintöjä. Voiko olla mahdollista, että kaksoismassa on kestänyt yli 500tkm.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 27.02.21 - klo:14:59
Voihan se varmaan olla mahdollista jos on ajettu pitkiä matkoja.
Ihan normaalisti ilmataan kytkin, ei tartte olla loota irti.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 27.02.21 - klo:15:57
Miten jos työsylinteri on kytkinkopan sisällä? Kyllä ennen oli kaikki paremmin ja kytkimet vaijerilla. ;D
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 27.02.21 - klo:16:36
Onneksi nippa on kuitenkin ulkopuolella  :o. Se loppu on sen verta lyhyt pätkä ettei sinne ilmaa juuri jää ja tulee pois jos vaikka alipaineella ilmailee nipasta.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 27.02.21 - klo:18:02
Ok missä päin se nippa on, ku tää on eka t5 mulla
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 27.02.21 - klo:18:35
Paisuntasäiliön alapuolella siellä missä on vaihdevivut.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 28.02.21 - klo:11:56
Löysin ruuvin ja huomasin sen lootasta ulkona olevan osuuden heiluvan, onko normaalia vai onko se irti?
Neste on ku ois menny öljyjen kaa sekasin ( EI OLE ) mutta siis ihan mustaa... ihmettely jatkuu.

Eilen ihmeteltiin tietokone juttuja, niin tuo väittää olevan automaatti ilmastointi. Ei ole oikeesti, mutta voiko johtua webasto asetuksista et laitettu automaatti asetus?
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 28.02.21 - klo:14:27
Jos se olisi irti eli poikki niin luultavasti jarrunestesäiliö olisi tyhjä. Se ilmaus T-haara on kiinni sillä sokalla  ja o-renkaalla muistaakseni eli kyllä heiluu.

Muistan jostain lukeneeni että jos jäähdytysnesteet ovat öljyiset voi syynä olla EGR jäähdytin. Tässä vuosimallissa taitaa sellainen jo olla ?
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 28.02.21 - klo:15:20
Tarkotin kytkimen ilmaus ruuvista tulevaa nestettä, huoltokirjan mukaan 2011 vaihdettu. Onko ton ilmaus T-haaran jälkee, joku takaiskuventtiili? Tollai 3cm pitkä ja 2 cm halkaisijaltaan metalli möykky, jossa vihreä sokallinen liitin niin ku muutkin?

Ilmausruuvvia ku avaa, ni letkuun tulee pelkkää ilmakuplaa, vuotaakohan ruuvi kierteistä
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: Kampiveivi - 28.02.21 - klo:15:21
T5velle taitaa nesteellä tarkoittaa jarrunestettä eikä jäähdytysnestettä?
Jarruneste (samaa litkua siellä kytkimen sylinteriessä ja putkissa) tuppaa vanhemmiten tummumaan. Johtuneeko sitten nesteeseen imeytyvästä kosteudesta?  Mustaan jarrunesteeseen olen joskus törmännyt kun jarruja joutunut korjaamaan j autoon johon ei ainakaan kymmeneen vuoteen ole  jarrunestettä vaihdettu. Siellä oli varmaan ruostettakin seassa. Ainakin jarrusylinterit olli päässy ruostumaa  oletettavasti tuon kosteuden seurauksena.
Jos jäähdytysnesteestä taas kyse niin sen mustuminen yleensä johtuu siitä että pakokaasua pääsee sekottumaan nesteeseen, tai pakokaasussa olevaa nokea jos tarkkoja ollaan. Syynä yleisemmin joko  tuo mainittu egr-jäähdytin tai kansivika.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 28.02.21 - klo:15:26
Onnistuukohan laittaa kuva
(https://i.ibb.co/3zqdBTk/20210228-152252.jpg) (https://ibb.co/L5WRn0v)


Mikä tuo metalli hökötys on?
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 28.02.21 - klo:15:53
(https://i.ibb.co/LNH7B4x/20210228-155140.jpg) (https://ibb.co/jJsXq7y)


On siin joku tietotarra joskus ollu
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: Kampiveivi - 28.02.21 - klo:15:57
Ei mitään käryä mikä vois olla. Näkyykö siitä läpi? Kulkeeko ilma läpi molempiin suuntiin?  Kai sillä joku merkitys, jos ei muuta niin joku muunnos/sovitinkappale?  Alkuperäiseltä kyllä näyttää.
Sieltä ilmaruuvista siis tulee ilmaa kun sen avaa ja kytkinpoljinta pidetään pohjassa?  Eihän neste ole päässyt liian vähäksi? Jos jossain olisi vuoto niin kyllä se ulospäin nestettäkin vuotaisi.
Minäkin omassa silloin alkuun epäilin että siellä on vaan ilmaa kytkimen hydrauliikassa, varsinkin kun neste taso oli alhaalla. Kytkin levy siellä kuitenkin loppu oli  ja palasina.
Remontin jälkeen muutaman päivän ajan kytkin poljin vähä takelteli ylös noustessa kun siellä oli ilmaa jäänyt ilmauksesta huolimatta. Mutta ajan kanssa se vähäinen ilma kyllä poistu.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 28.02.21 - klo:16:17
Ilma kulkee joka suuntaan, läpi ei nää.
Imemällä ilmausruuvista tulee letkuu pitkin pelkkää ilmaa ei nestettä. Sinne ei mahdu noin paljoo ilmaa mitä sieltä on tullu.
Poljinta ku polkee ni neste siirtyy auton säiliöstä letkua pitkin ilmaus säiliöön. Polkimessa ei mitään tuntoo ja jää pohjaan, on kai todettava vian olevan kytkinkopan sisällä. Vauhtipyörä, levy, painelaakeri tai jotain, yrittäny vaa kaikkee et ei tarttis purkaa koko paskaa palasiksi  ;D
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: Kampiveivi - 28.02.21 - klo:17:35
Nii siis imet alipaineella siitä ilmaruuvista... kyllähän se sitte varmaan sieltä ilmaruuvin kierteen välistä ilmaa imee. Tiivistys kun tapahtuu siinä ruuvin päässä olevassa kartiossa kun ruuvi kiristetään kiinni.
Suosittelen tilaamaan siihen kerralla sen kytkinpaketin. Yksittäin jos rupee osia vaihteleen niin äkkiä tulee kalliiksi kun joka osalle työt päälle ja sama jumppa ottaa laatikko ja vaihteisto erilleen. Saa sitten mielenrauhan eikä tarvi pelätä koska laukee seuraava osa kytkimestä.
Noissa kaks vetosissa jotku on kytkimen vauhtipyörineen vaihtanu irrottamalla vaihteiston pelkästään ja siirtämällä vaihteistoa sen verran sivuun että sopii kädet väliin. Tuossa yksi esimerkki https://youtu.be/LgHk6-hAvyg
Nelivetosessa ei taida onnistua tolleen. Mulla meni tosin se vaihteistokin vaihtoon niin helpoin oli laskea koko paketti apurunkoineen alas.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 28.02.21 - klo:18:11
Juu luin huonosti mitkä nesteet oli mustana  8).
Tuo mötikkä voisi olla clutch delay valve joka hieman pehmittää kytkinpolkimen käyttöä.
Eikö T-haarassa kuitenkin ole suht iso reikä?

Voisit vielä kokeilla että jätät sen mötikän pois välistä ja ilmaat ihan käsipelillä ja kokeilet muuttuuko tuntuma.
Jos ei vieläkään muutu niin kokeile laittaa letku lyttyyn ja jos silloinkin vielä poljin ihan veltto niin pääsylinteri voisi olla viallinen.

Muistaakseni kun itse vaihdoin viimeksi kytkimen en purkanut keulaa. Kannattelin konetta ja alapalkin irrotuksen jälkeen laskin sitä sen verta että laatikko tuli pois.
Sulla oli niin paljon muutakin mitä meinasit vaihtaa että keulan huoltoasento helpottaa varmasti.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 28.02.21 - klo:19:00
Siis joo jos  ja kun ton joutuu purkaa ni sit kaikki uutta mitä samalla voi vaihtaa.

Kytkinpoljin imaisee itsensä lattiaan ku painaa 5cm.

Tuli mielee erottaako mistään normi ja kaksoismassa kytkintä, ku onhan edellinen voinu sen jo vaihtaa. Ei voikka ostaa osia ennen, ku purkaa  ja kattoo mitä se sisältää :o

Thaaran reikä on normi jarruputki kokoo
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 28.02.21 - klo:19:51
Jos aikeissa on vaihtaa koko paketti (vauhtipyörä, asetelma, levy, pultit, sylinteri), niin ei kait sillä ole väliä mitä edellinen sinne on laittanut?
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 28.02.21 - klo:20:16
Jos siel on kova jo, ni ei tarvii vauhtipyörää. Ois halvempi setti
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 01.03.21 - klo:20:35
Purin poljin sylinterin irti ja totesin toimivaksi, aika ahdas paikka. Mikä on konehuoneen puolella se metallikiekko, mihin sylinteri tulee kiinni?

Ilmausruuvin kierteisiin laitoin putkiteippiä, ruuvista imemällä sai kytkimeen tuntoo puolestavälistä eteenpäin. Herätti toivon et ehkä ei tarviikkaan purkaa, jos joku niistä viidestä O renkaasta on hajonnut venttiiliks. Ei vuoda ulos mut hörppää ilmaa, kun paine häviää. Joku vikahan siinä kytkinjärjestelmässä on, mutta eniten vituttaa purkaa turhaan koko paska. Sit todeta et vika ei oo täällä  >:(
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 02.03.21 - klo:15:50
Kytkin toimii vaikka on vastusta vaan puolestavälistä eteenpäin polkimen liikeradasta. O renkaat tulee kuulemma osien mukana, saa irtona jos jossain lajitelmassa on oikea koko. En hoksannut mitata, ens kerralla otan mukaan sellasen. Nytkin oli mukana, mut kiinni autossa. Kytkin paketti (vauhtipyörä, asetelma, kytkinlevy, painelaakeri, työsylinteri) karvan vajaa 600â,¬.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 03.03.21 - klo:15:45
Nyt toimii ylhäältä asti  ;D vaihdoin ilmausruuvin O-renkaan ja tiivistin kierre teipillä, että sai ilmattua.

Muovi purkki missä letkulähtö ja tiivis korkki (mopon akun mukana tuli joskus) purkin painaa kasaan ja letku ruuvista purkkiin, pumppailin kytkintä ja ilmaa tuli aika paljon. Nesteet vaihtu samalla, ku puol litraa meni uutta ja vanhaa tuli ruuvin kautta pois. Purkin viritin roikkumaan konepeltiin, että on ylhäällä. Helpottaa ku touhuu yksinään. Aikaisemmin kuvattu metallimötikkä tasaa painetta suojaten kaksoismassaa kytkin repäsyiltä, näin varaosa liikkeessä epäiltiin...

Onneks oon köyhä eikä oo tallia, ni en heti ruvennut vaihtaa kytkinpakettia. Sekin varmaan hajoo kohta, eikä selvinnyt mistä järjestelmään on ilmaa päässyt.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 03.03.21 - klo:17:07
Hyvä että lähti toimimaan. Mielenkiintoinen vika kyllä. Oliko o-renkaassa havaittavaa vikaa?
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 03.03.21 - klo:17:42
Ei tiivisteis näkyny mitää tiivisteissä, suurin syy varmaan likanen jarruneste kytkimessä.

Mietin oireitten ilmaantuvuutta. Lämpiääköhän neste kytkimessä paljo, ku ajaa pitkän matkan? Selittäs  noi kesäreissut, ja pakkasessa tietty jäätyy. Siis vanha likanen neste
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 04.03.21 - klo:09:01
Tietääkö joku kuumeneeko kaksoismassa ajaessa, eli joustaako se siel koko ajan. Toi polkimen pohjaanjäänti on näis kuitenki yleistä, ni alkaako vettä imeny neste kiehua.

Eli poljin jää pohjaan, ni eka kytkinesteen vaihto ja ilmaus. Sit paaliin jos ei auttanut, romupalkkiolla sähköauto  ;D
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: Kampiveivi - 04.03.21 - klo:19:32
En usko että kaksoismassa kuumenis merkittävästi siitä syystä että se joustaa, jos kunnossa. Näillä ajetaan maissa joissa kuumempiakin olosuhteita kuin meillä.enemmän lämpöä taitaa tulla itse moottorista. Ja kyllä käytössä joustaa, sehän on sen tarkoituskin. Kaikki vääntömomentin muutokset aiheuttaa liikettä, ja liian suuri vääntömomentti jopa rikkoo koko keksinnön.  Viritäjille tuttu ilmiö, ensimmäinen testikiihdytys ja kaksoismassa paskana... Tyhjäkäynnillä taasen liikettä aiheutta kierrosluvun muutokset, jo yhden kierroksen aikana tapahtuu muutoksia kierrosnopeudessa. Tästä syystä vikaantunut kaksoismassa aiheuttaa värinää tyhjäkäynnillä.
Kytkimen työsylinteri ja painelaakeri on samaa rakennetta, eli laatikon kytkinakseli menee työsylinterin läpi. Kytkinnesteen  voisi teoriassa saada lämpiämään jos luistattaa kokoajan ajaessa kytkintä, ja jos sattuu vielä painelaakeri olemaan jo ehtoopuolella.
Oletko varma että ei jarruneste ole päässy jossain vaiheessa alhaiseksi? Kytkimen säiliö saa nesteen sieltä jarrun säiliöstä ja jos sieltä ei täyttöä tule ja työsylinteri vaikkapa vuotaa nestettö läpi saattaa kytkin hörpätä ilmaa. Se ilman päätyminen kytkimen hydrauliikkaan saattaa olla oire muusta. Itsekkin epäilin alkuun että vikaa on vain  kytkimen hydrauliikassa, muistelen että jarrunestettä joskus piti lisätä, mutta sehän on normaalia kun jarrut kuluu. Käyttäytyi myös niin että joinain päivinä toimi ok.  Muta kun kytkin avattiin oli levy kahtena erillisenä kappaleena ja kulunut mitättömän ohueksi. Toki tämäkin saattoi olla syy siitä että se työsylinteri on loppu. Ei viitsitty todentaa kasaamalla vanhalla työsylinterillä.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 04.03.21 - klo:21:13
Kiitoksia neuvoista, nestettä seurataan ja ajetaan niin kauan kun toimii. Eihän se kait mitää suurempaa hajota vaik ois lopussa?

Jos levy lopussa ni eikös se rupee luistaa, sit jos työsylinteri/ painelaakeri ni ei irrota ja huutaa.

Aloitus viestissä pikku virhe, ku Kuusamon reissu oliki viime kesänä. Auto ostettu joulukuussa 2019 liikkeestä,  ::)pitäsköhä soittaa kuluttaja-asiamiehelle. Iltalehden mukaan moni muukin tekee niin  ;D ;D
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 06.03.21 - klo:14:59
Taas poljin veltto ja pohjassa nesteet maksimissa, eli ei oo vuotanut. Käsin ku pumppasi poljinta ni rupes taas toimii, onko se vika työsylinterissä vai missä
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 06.03.21 - klo:15:49
Mun veikkaus on että pääsylinteri olisi syyllinen ja päästää "paineen" väärälle puolelle sylinterin tiivistettä ja poljin veltostuu eikä nouse ylös tästä syystä. Vai jääkö se poljin silloin alas?
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 06.03.21 - klo:16:01
Kait se sit vuotais, toki pikkuvuoto häviää lattiamattoihin
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 06.03.21 - klo:16:42
Nii ja jää poljin alas
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 06.03.21 - klo:16:56
Lainaus käyttäjältä: t5velle - 06.03.21 - klo:16:01
Kait se sit vuotais, toki pikkuvuoto häviää lattiamattoihin

Ei kun sisäisesti väärälle puolelle. Kun kytkintä painaa työntää kumitutti nestettä kohti työsylinteriä. Joskus voi käydä siten että neste karkaakin toiselle puolelle kumituttia.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 06.03.21 - klo:18:31
Työntääkö se sen sieltä takas säiliöön
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 07.03.21 - klo:08:02
Lainaus käyttäjältä: t5velle - 06.03.21 - klo:18:31
Työntääkö se sen sieltä takas säiliöön

Mun käsittääkseni kyllä. Tuota voisi vielä kokeilla kun ilmaa kytkimen että se on taas toimintakuntoinen. Laittaa letkun lyttyyn konehuoneen puolelta. Painelee kytkintä niin tuossakin se pitäisi mennä löysäksi jos paineet luiskahtaa väärälle puolelle.

Jos työsylinteri vuotaa ja on vuotanut useamman kerran voisi vaihdelaatikon saumassa pohjassa näkyä märkää.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 07.03.21 - klo:12:40
Yön jäljiltä poljin veltto pumppaamalla korjaantu, ei havaittavaa nestehäviötä. Lootan ja koneen sauma öljynen ja märkä näillä keleillä, täytyy seurata pitempään häviääkö nestettä ja mihin. Huomena ehkä ajankuluksi vaihdan pääsylinterin, ei oo vaikee vaihtaa. Ku on kerran sen purkanu, ni tietää miten se siel on.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 09.03.21 - klo:11:00
Eilen vaihdettu pääsylinteri ja ilmattu (sylinteri 52â,¬ O-renkaat 47snt kappale) tuli metallinen, vanha sylinteri muovi runkonen. Vaikutti vielä aamulla hyvältä ei oo ajettu testilenkkiä ja yön aikana lumi peittänyt osan työkaluista ja ruuveista. ;D Pudotin Eilen kohmeisin sormin sylinterin sokan sinne koloon mistä nousee polttoaineletkut ja kytkinputki, laitoin vanhasta vaik oli vähä erilainen. Mutta kävi mielessä saako niitä pelkkiä sokkia mistään, vai onko ostettava koko osa?

Nii ja O-renkaitten koko 6,07 x 1,78 jos jollekin apua
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 10.03.21 - klo:11:29
Hetken toimi taas ja nyt näky muutama tippa lumessa lootan ja koneen liitoskohdassa. Pumppaamalla toimii ja pystyy ajaa, nestehäviö ihan minimaalinen. Keula siis purettava, onko jossai hyviä räjäytyskuvia keulasta? Näkis kaikki kiinnikekohdat
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: Kampiveivi - 10.03.21 - klo:22:48
Juutuubista jostain norjalaisesta videosta katoin mallia kun eka kerran keulan purin.  Ne vaihto siinä videossa laturin ja ilmastoinnin kompuran kumikytkimiä.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 11.03.21 - klo:07:26
Miten siel on airbägien anturit ja mitä se tekee ku ne joutuu irrottaa, onko muita huomioitavia juttuja
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 11.03.21 - klo:07:39
Akun kun ottaa irti ennen kun aloittaa niin ei tarvitse välittää airbag jutuista.
Tuolta youtubesta tosiaan löytyy videoita joista saa vinkin puskurin irroitukseen. Jossain videoissa sitten jatkuu syyläripaketin käännöllä. Itse olen jättänyt syylärin kiinni, irroittanut vain imuletkut ja vetänyt koko keulan apurunkoineen 10cm ulospäin pitkien pulttien varaan roikkumaan.

Koneelle täytyy tehdä kannatin, koska apurungon joutuu irroittamaan.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 11.03.21 - klo:09:20
Mistäs noita kiristysmomentteja sais tietää esim. Vauhtipyörä ja muut purettavat. Tähän t5 malliin ei löytynyt alfa merin kirjaa niis on yleensä ollu noit arvoja
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 11.03.21 - klo:09:56
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=44462.msg731709#msg731709 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=44462.msg731709#msg731709)
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 11.03.21 - klo:16:19
Sunnuntaina puretaan mikäs on hyvä ja halpa kytkinpaketti, sisältää kaikki pultit ja tarvikkeet?
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: o.b. - 11.03.21 - klo:19:19
Lainaus käyttäjältä: t5velle - 11.03.21 - klo:09:20
Mistäs noita kiristysmomentteja sais tietää esim. Vauhtipyörä ja muut purettavat. Tähän t5 malliin ei löytynyt alfa merin kirjaa niis on yleensä ollu noit arvoja
Asetelma 22Nm
Vauhtipyörä 60Nm + 90o (pultit uusittava)
Vaihteisto M12 80Nm, M10 45Nm
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 15.03.21 - klo:10:49
Nyt on purettu, laitan kuvia ku ehdin. Kuuluuko laturin kumikytkimen heilua edestakaisin sentin verran, vai onko rikki?
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 15.03.21 - klo:11:16
Lainaus käyttäjältä: t5velle - 15.03.21 - klo:10:49
Nyt on purettu, laitan kuvia ku ehdin. Kuuluuko laturin kumikytkimen heilua edestakaisin sentin verran, vai onko rikki?

Siis pelkkä kumikytkin heiluu? Kyllä se uutena aika tiukka sovite on, joten ei pitäisi heilua.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 15.03.21 - klo:18:06
Vesipumppu irtosi suht helposti kulmaraudalla mutterista vääntämällä, vedet ja öljyt meni sekasin. Oletin ettei vettä oo paljoo, ku kone irti. Kone on tasasen öljykerroksen peittämä joka puolelta, ei kuitenkaan syö öljyä.


(https://i.ibb.co/CVZNJtx/20210314-164715.jpg) (https://ibb.co/gtpHv7s)

(https://i.ibb.co/8Kdnmgx/20210314-230449.jpg) (https://ibb.co/r7cKQ2p)

(https://i.ibb.co/VVk4979/20210314-230501.jpg) (https://ibb.co/5TJH4N4)

(https://i.ibb.co/5KDz8Sr/20210315-001335.jpg) (https://ibb.co/mNsYq29)
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 15.03.21 - klo:19:09
Jos joku ihmettelee mukana roikkuvaa vetaria, ni suostu irtoo vasta lattialla ja kangella avustaen. Alapallot sama juttu, irrotin alatukivarret apurungosta, että sai vetarit irti. sen verran ahdas mitotus, ni kannattaa koneen päästä alhaalta apparin puolelta ottaa se vesiputki irti. Ei mahtunut tulee ennen ku irrotti, mut tekemällä oppii.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 15.03.21 - klo:19:31
Vau nyt on kyllä kunnon touhut menossa  8). Missä kunnossa tuossa oli se työsylinteri? Oletko jo kerennyt asetelmaa ottaa irti. Kiinnostaisi millaisessa kunnossa kaksoismassa on vai onko tuossa sellainen kun en oikein kuvista hahmota.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 15.03.21 - klo:19:55
Tänään purin asetelman ku varaosaliikkeestä hain vesipumpun ja sopivan hylsyn asetelmaan. Huomena tulee uus kytkinsetti ni yritän muistaa ottaa kuvia noista, ja vertailla uutta ja vanhaa. Ei pysty sanoo mitää kunnosta ku en tiiä minkälainen kaksoismassan pitää olla. Huomenna ollaan viisaampia.
Turbon jälkeen oleva tyhjä pönttö mihin menee putkia, letkuja ja johtoja siis pakoputkessa. Onko se joku katin tapanen, ja kuuluuko olla tyhjä? Yritän muistaa kuvata senkin
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: Kampiveivi - 15.03.21 - klo:20:18
Siinä turbon jälkeen pitäs olla hiukkasloukku jos siihen kerran putkia ja johtoja menee. Kai siinä samassa on jonkinlainen kattikin. Mutta jos se on tyhjä niin siitä on silloin tuo hiukkasloukku poistettu. Autossa on silloin myös jonkin asteinen viritysohjelma asennettu. Muuten ei toimi jos loukku tyhjennetty. Jokainen sitte ite pohtii onko hyvä vai huono. Mutta ei ainakaa  kannata katsastuksessa asiasta,huudella.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 15.03.21 - klo:20:47
Näkeekös sen tietokoneell, jos ohjelma on vaihdettu. Eikä leimalla tommosista puhuta, mäki kyselen vaa kaverin puolesta  ::)
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: o.b. - 15.03.21 - klo:21:15
Tuossa oli näköjään irrotettu ilmastoinnin lauhdutin. oliko siellä vielä paineita? Jos oli vielä kylmäaineita tallella ja päästit ne pihalle, olet syyllistynyt vakavaan ympäristörikokseen ja samalla tappanut yhden pienen jääkarhun ::)

No toki olet varmaan käyttänyt talteenottopumppua ja imenyt ilmastoinnin mehut talteen ;D

Oispa itselläkin noin iso lämmin talli. No itsepä tallin rakensin ja tein liian pienen. Sisämitat 6x6m ja kyllä sinne nyt yksi auto mahtuu, mutta ei juuri tilaa rempata. Toinen puoli on täynnä työkaluja, tunkkeja, nostimia yms.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 15.03.21 - klo:21:48
On kaverin talli ja ilmastointi ei ainakaa kylmää puhaltanut, eikä isolla tallilla tee mitää jos ei oo isot ovet. Useesti tommonen on liian leveä tai korkea oviaukkoon, sama nykyautojen takakontit. Tilaa on paljon mut luukusta ei mahdu mitää sisään ;D
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: Kampiveivi - 16.03.21 - klo:18:18
Lainaus käyttäjältä: t5velle - 15.03.21 - klo:20:47
Näkeekös sen tietokoneell, jos ohjelma on vaihdettu. Eikä leimalla tommosista puhuta, mäki kyselen vaa kaverin puolesta  ::)

Ei sitä millään tavan vikakoodin lukulaitteella näe.  Kai sen varman sellasella ohjelmalla näkee jolla niitä ohjelmia voi sinne autoon ajaa. Ja kai sellaset ohjlemat jotain myös kertoo joilla pääsee muutenkin terkemmin antureiden dataan. Noi yleismalliset android sovellukset ei esimerkiksi pääse sinne loukun anturien dataan käsiksi. Kovastihan tuosta on vuosia jo puhuttu että katsastuksessa aletaan tarkkailee onko loukku ok. Tosin en ole vielä kuullut juttuja siitä että joku ois kiinni jääny.  Tuskin alkavat loukkuja katsastuksessa irroittelemaan ja aika vaikee sinne sisään on mitään nähdä muuten. Se on kai sitten siitä kiinni miten alkavat sijoittamaan sellasiin laitteisiin joilla asian näkee näytöstä.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 16.03.21 - klo:20:19
Siitä hiukkasloukusta ni tonne ei kyllä jää mitään ;D

(https://i.ibb.co/ccms1Ps/20210316-112444.jpg) (https://ibb.co/3yJP7wP)

(https://i.ibb.co/PrxzkZn/20210316-112433.jpg) (https://ibb.co/VLVp6WZ)

(https://i.ibb.co/Btx32sJ/20210316-112506.jpg) (https://ibb.co/Ms4SkNH)

(https://i.ibb.co/fqPFygG/20210316-112543.jpg) (https://ibb.co/jb1fQNZ)

(https://i.ibb.co/rM7YYhF/20210316-112601.jpg) (https://ibb.co/HYF66yB)

Vesipumppu ois vissii kohta ruvennut vesi öljy sekottajaks

Työsylinteri kulunut hassusti




(https://i.ibb.co/h1PSjhc/20210316-111924.jpg) (https://ibb.co/n8HFvZB)

(https://i.ibb.co/tsn9mn1/20210316-111943.jpg) (https://ibb.co/PhJdmJV)

(https://i.ibb.co/C5Rds2Y/20210316-111956.jpg) (https://ibb.co/99QX3t1)

(https://i.ibb.co/0JzJHTQ/20210316-112006.jpg) (https://ibb.co/NYGYc57)

Sitten kytkin näytti ihan hyvältä


(https://i.ibb.co/Z8pTZj5/20210316-112408.jpg) (https://ibb.co/jMP4pNm)

(https://i.ibb.co/yNK3zKZ/20210316-112403.jpg) (https://ibb.co/4FCQbCX)

(https://i.ibb.co/7VGMtWY/20210316-112325.jpg) (https://ibb.co/Qn6SvNb)

(https://i.ibb.co/YR8DPGy/20210316-112300.jpg) (https://ibb.co/6nbvr51)

(https://i.ibb.co/tP6n081/20210316-112233.jpg) (https://ibb.co/rfhqB4X)

(https://i.ibb.co/KNnQtBp/20210316-112142.jpg) (https://ibb.co/8zkRyGL)

(https://i.ibb.co/zf3VGnP/20210316-112052.jpg) (https://ibb.co/pXHjJ04)

(https://i.ibb.co/y8mpzW7/20210316-112043.jpg) (https://ibb.co/FBkXQgC)


Asetelman päällä toi rinkula mistä menee 3 piikkiä alas, on 3 kohtaa murtunut poikki niittien jälkeen

(https://i.ibb.co/zH6ScLh/20210316-112223.jpg) (https://ibb.co/XkYzBdZ)

Tommonen tilalle


(https://i.ibb.co/cFHXBVT/20210316-112712.jpg) (https://ibb.co/NjPnvbY)

Ja tänää lopputulos



(https://i.ibb.co/wKdmzKP/20210316-190314.jpg) (https://ibb.co/jL8XrLQ)

Ei suurempia murheita...

Miksi vauhtipyörä on tehty niin, että ei käy ku yhessä asennossa paikalleen? Tasapainottaako se kampiakselia  ???
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: o.b. - 16.03.21 - klo:20:55
Näenkö oikein, että tuossa viimeisessä kuvassa on asennusoluttölkki ;D Karhua kenties...
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 16.03.21 - klo:21:02
Purku juoma siin meni enempi, hyvä että on tarkkasilmäsiä paikalla.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 17.03.21 - klo:07:34
Kyllä se vauhtipyörä juuri niin on tehty että yhdessä asennossa paikalleen juuri tasapainon takia.

Vanha vauhtipyörä taisi olla kiinteä?
Ilmeisesti ei ollut työsylinteri mitenkään märkä, mutta hurjalta näytti. Voisi olla että toimi kun sattui jäämään korkeimpaan kohtaan ja sitten matalammassa kohdassa ei toiminutkaan.
Mitenkäs niiden kumikytkinten kunto oli?
Entä avasitko vesipumpulta lähtevän juorureiän, josta letku lähtee alas?
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 17.03.21 - klo:07:53
Ei ollu kiintee kuvat missä käsi ja punainen rasia, ni yritin kuvata liikettä verraten rasian kulmaan.
Pumpulta irrotin ja putsasin 6kolo pultin mut ei siellä letkua näkyny ja öljyjen vaihto tuli taas. Pumpun tiiviste olis kyllä just pettänyt, hehkut ja kumikytkimet saa nyt olla vanhat.

Kytkimen levy yhtä paksu ku uus, ainoo ne asetelman murtumat. Ois melkeen voinu laittaa vanhan takas
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 17.03.21 - klo:08:56
Lainaus käyttäjältä: t5velle - 17.03.21 - klo:07:53
Ei ollu kiintee kuvat missä käsi ja punainen rasia, ni yritin kuvata liikettä verraten rasian kulmaan.
Pumpulta irrotin ja putsasin 6kolo pultin mut ei siellä letkua näkyny ja öljyjen vaihto tuli taas. Pumpun tiiviste olis kyllä just pettänyt, hehkut ja kumikytkimet saa nyt olla vanhat.

Kytkimen levy yhtä paksu ku uus, ainoo ne asetelman murtumat. Ois melkeen voinu laittaa vanhan takas

Sitten ei tuo kaksoismassankaan liike näyttänyt pahalta. Mulla taisi olla melkein 3cm kun vaihdoin, mutta silloin ravisti tyhjäkäynnillä jo autoa.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 17.03.21 - klo:21:25
Turhaan tais tulla uus kytkin, ois pärjännyt pelkällä työsylinterillä. Oiskohan viimeks vaihdettu pelkkä kytkin.

Eikä ilman vastoinkäymisiä, ni hajos lootan täyttö roppu. Onneks sai irtona uuden, oli vissii joku nissanin pakun varaosa. Sama osa mut erikokonen kuuskolo.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: Kampiveivi - 17.03.21 - klo:22:57
No ainakin se paineasetelma uusimisen tarpeessa kun siinä jo niitä murtuneita osia.  Kuinka lie kulunut se mekanismi muualta sieltä sisältä?
Mikäli muistan oikein niin siinä uudessa kaksoismassa joka autooni laitettiin niin ei yhdellä kädellä jaksanu kääntää sitä jousta vasten. Vanhassa välystä oli ja se oli aivan "vastuksetonta" välystä. Sitä en osaa sanoa oliko enempi vai vähempi kuin noissa kuvissa. Kojelaudan lokerikossa olevat avaimet helisi ajoittain tyhjäkäynnillä, sen verran ravisti.  Uudella ei tärise pätkääkään.
Kyllä se minusta on ihan viisasta uusia ne kaikki osat sinne moottorin ja laatikon väliin kun kerran katkasee. Sen verran työläs homma että syö varmasti kun  jonkin ajan kuluttua uudelleen joutuu samaan urakkaan.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 18.03.21 - klo:08:16
Ens kerralla puolet helpompi homma, eikä ollu suuria ongelma kohtia. Hyvä kokemus, ku viimeks vaihtanut kytkimen takaveto dx:ään. Suosittelen irrottaa startin ja koneen toisesta päästä sen vesiputken ennen nostamista. Helppohan tuo on keulan purun jälkee 5 pulttia ja putki irti, ni nousee tekniikka pois.

Koitin ettii siit hiukkasloukusta kuvaa millainen sen kuuluisa olla, mutta en löytäny.

Laittelen myöhemmin kuittihintoja, saa osviittaa paljo maksaa Ite tehtynä. Ã,,kkiseltään laskettuna joku 1000â,¬ säästö korjaamoarvioon, toki täs hommas ei oo takuuta. :D
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: ukormi - 18.03.21 - klo:08:18
Lainaus käyttäjältä: t5velle - 18.03.21 - klo:08:16
Laittelen myöhemmin kuittihintoja, saa osviittaa paljo maksaa Ite tehtynä. Ã,,kkiseltään laskettuna joku 1000â,¬ säästö korjaamoarvioon, toki täs hommas ei oo takuuta. :D

On toki takuu. Vilase peiliin niin sieltä se takuumies löytyy  ;D
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: Kampiveivi - 18.03.21 - klo:18:32
Tuosta näkee http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=32572 (http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=32572) (eka mitä googlen kuvahaulla vastaan tuli) millasta kennostoa siellä sisällä pitäs olla. Tuossa kuvien loukussa toisessa päässä katalysaattori.  Tuo portterin loukku saattaa olla sellanen että siinä ei kattia ole kun se ei ole tuollainen että voi tolleen avata ja vaihtaa tarvittaessa vain sen osan joka viallinen. 
Onkohan toi t5vellen "loukku" jostain saumasta käytetty auki vai onko joku viitsiny pilkkoa sen kennoston sinne sisään että on saanut sen ulos? 
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 18.03.21 - klo:18:59
Siististi on hitsattu jos on avattu, ei siin oo ku kuvissa näkyvät saumat.

Se lootan tyhjennys/täyttöroppu uusiutu tollaseks


(https://i.ibb.co/8cm9Cd3/20210318-185144.jpg) (https://ibb.co/JQcH1yL)

Nii ja auto pihassa, toimi ainaki ton matkan 5km  ;)
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 18.03.21 - klo:19:06
Napamutterit 2kpl  12,94â,¬
Modulikytkin            558,62â,¬
Pakoputken tiiviste 3,48â,¬
Pääsylinteri              52,00â,¬
Vesipumppu             121,87â,¬

Eli nesteineen 800â,¬ ja nesteet on öljyt, jäähd neste, ohjaustehostimen ja jarruneste. Toki muutama olutkin ja 4 askii tupakkaa.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 19.03.21 - klo:20:06
Mites toi ilmastointi ku on tyhjä, hajooko vai voiko täyttää vast kesällä?
Sit haittaako kupari tiiviste lootan ropussa syöpyykö, ei ainakaa viel vuoda.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 20.03.21 - klo:08:08
Lainaus käyttäjältä: t5velle - 19.03.21 - klo:20:06
Mites toi ilmastointi ku on tyhjä, hajooko vai voiko täyttää vast kesällä?
Sit haittaako kupari tiiviste lootan ropussa syöpyykö, ei ainakaa viel vuoda.

Ei se hajoo kun ei lähe päälle kun paine alhaalla. Ilmankuivaimen vaihto juuri ennen täyttöä.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 06.05.21 - klo:11:05
Jatkan tänne ku on rempan sivuoire.

Ohjaustehostimen jäähdytin vuotaa vähän, letkujen tulopäästä (siis se alumiiniputki liitos just ennen jäähdytintä). Varmaan purettaessa tai kasattaessa osunut johku, kuinka tarpeellinen moinen viritys on? Voiko ottaa pois ja tehdä letkulenkin?

Sit viikon palanu moottorin vikavalo, haittaako leimalla ku on 07 diisseli? Herjaa lampdaa p0116 tais olla vikakoodi, toimii normaalisti eikä ole vikatilassa. Jos sen vaihtaa pitääkö jotenkin ohjelmoida erikseen tolle tyhjälle hiukkas suodattimelle?
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: Kampiveivi - 06.05.21 - klo:23:11
En ole kyllä ennen törmännyt dieselissä lamda-anturiin. Miksi edes olisi?  Hiukkaloukuissa on kylläkin lämpötila-anturi  tai pari ja pari paineanturia. Ja tuo p0116 googlella antaa viitettä jäähdytysneste anturi häiriöön, ilmeisesti antureiden mittaama arvo ristiriitainen keskenään tai oletettuun arvoon nähden.
Voihan siihen ohjaustehostimen jäähdyttimen tilalle viritellä metalliputken joka myös jossain määrin luovuttaa lämpöä ilmaan, pituudella voi halutessaan kompensoida niitten jäähdytysripojen puutetta.  Ei kaikissa autoissa ole erillistä jäähdytintä ollenkaan.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 09.05.21 - klo:17:11
Vikakoodi oli p1116 ja syy, rikkinäinen liittimen lukitus. Korjattu nippu siteillä, ei pala vikavalo enään.

(https://i.ibb.co/qJj1jsX/IMG-20210509-164953-8.jpg) (https://ibb.co/xFL5LjP)
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: tet - 09.05.21 - klo:17:40
Lainaus käyttäjältä: Kampiveivi - 06.05.21 - klo:23:11
En ole kyllä ennen törmännyt dieselissä lamda-anturiin. Miksi edes olisi?

Hiukkasloukun regenerointipolton jälkiruiskutusta ohjataan lambdan avulla.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 09.05.21 - klo:17:53
Lampda lämpötila anturin vieressä just ennen hiukkasloukkua
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: o.b. - 09.05.21 - klo:22:30
Lainaus käyttäjältä: tet - 09.05.21 - klo:17:40
Hiukkasloukun regenerointipolton jälkiruiskutusta ohjataan lambdan avulla.
Kait sillä jotain muutakin ohjataan ???

Omassa 3C Common Rail Passatissa valitti viallista lambdaa ja sen vaihdon jälkeen oli moottori huomattavasti pirteämpi.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 09.05.21 - klo:22:51
Sitte se ohjaustehostin...
Onko jäähdyttimen päässä liitin ja tiiviste, siis siinä kohti missä isompi muhvi. Saisko jollain massalla tiivistettyä, ku toi alempi vuotaa.


(https://i.ibb.co/dcB5mPz/IMG-20210509-165217-1.jpg) (https://ibb.co/cvJrY67)



(https://i.ibb.co/pQ2ScLs/IMG-20210509-165227-7.jpg) (https://ibb.co/NrxM5yk)
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: o.b. - 09.05.21 - klo:23:10
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 09.05.21 - klo:22:30
Kait sillä jotain muutakin ohjataan ???

Omassa 3C Common Rail Passatissa valitti viallista lambdaa ja sen vaihdon jälkeen oli moottori huomattavasti pirteämpi.
Tuossa erittäin hyvä selvitys, miksi se anturi on siellä:

https://www.quora.com/Why-is-there-no-O2-sensor-in-a-diesel-engine (https://www.quora.com/Why-is-there-no-O2-sensor-in-a-diesel-engine)
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 11.05.21 - klo:16:52
Onkos lampda ja hehkut kimpassa ku hehkuista väitti että on avoin virtapiiri. Hävisi samalla ku laitto lamdan piuhan kiinni.

Ohjaustehostimen jäähdyttäjän putken nitkutin irti, suora putki ilman tiivisteitä tai muhveja. Putki teippiä ja pyöritin takasin, uus jäähdytin ois yli 300â,¬. Jos rupee vuotaa vielä ni korvataan putkella.
Voiko ratti jäädä vähän vinoon, kun ohjaustehostin oli tyhjä remontin aikana. Tai sit en oo vaa aikasemmin huomannut et on vinossa n.5 astetta
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: o.b. - 11.05.21 - klo:17:04
Lainaus käyttäjältä: t5velle - 11.05.21 - klo:16:52
Voiko ratti jäädä vähän vinoon, kun ohjaustehostin oli tyhjä remontin aikana. Tai sit en oo vaa aikasemmin huomannut et on vinossa n.5 astetta
Ei vaikuta ohjaustehostin ratin asentoon mitenkään. Jos ratti ei ole ollut irti booreistaan, on aurauskulmat pielessä ja kannattaa säätää/säädättää.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 11.05.21 - klo:17:12
Kulmat säädetty ennen kytkimen vaihtoa, ja siin oli etutolpat irti alatukivarren puslista. Ei siis pitäis vaikuttaa säätöihin
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 13.05.21 - klo:08:30
Taas sytty moottorin vikavalo, sytyttääkö hehkuvika sen? Vai ilmottaakohehkuvian hehkuvalolla, nyt taas ei oo testerii käytössä.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 13.05.21 - klo:15:59
Minusta hehkuvika ilmaistiin hehkumerkin vilkunnalla.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 13.05.21 - klo:17:37
Mites toi ku herjas niistä hehkuista avointa virtapiiriä, mut hehkuvalo toimi normaalisti.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 13.05.21 - klo:17:48
Friday,23,April,2021,22:07:08:28876
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
VCDS Version: 21.3.0.0 (x64)
Data version: 20210226 DS325.0
www.Ross-Tech.com (http://www.Ross-Tech.com)


VIN: WV2ZZZ7HZ7H117603   License Plate:
Mileage: 513950km-319353mi   Repair Order:



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Chassis Type: 7H (7H - VW Transporter/Multivan (2003 > 2010))
Scan: 01 02 03 08 09 0B 0D 15 16 17 18 19 1C 22 2D 37 45 46 47 56
          57 6E 76 77 78 7D

VIN: WV2ZZZ7HZ7H117603   Mileage: 513950km-319353miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: 070-906-016-BPC.clb
   Part No SW: 070 997 016 M    HW: 070 997 016 M
   Component: R5 2,5L EDC G000SG  0860 
   Revision: --H05---    Serial number: VWZ7Z0G5243438
   Coding: 0001072
   Shop #: WSC 00000 256 01574
   VCID: 244738D7E4AB33AB87-5124

4 Faults Found:
004374 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1
               P1116 - 000 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 513549 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
                    (no units): 1.00
                    (no units): 0.0
                    Bin. Bits: 11001001

005658 - Glowplug for Cylinder 1 (Q10)
               P161A - 000 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01110000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 7
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 513549 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 882 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 13.15 V
                    Bin. Bits: 00101111
                    Temperature: 1.8C
                    Bin. Bits: 10110000

005660 - Glowplug for Cylinder 3 (Q12)
               P161C - 000 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01110000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 4
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 513689 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 1176 /min
                    Speed: 1.0 km/h
                    Load: 8.2 %
                    Voltage: 13.30 V
                    Bin. Bits: 00101100
                    Temperature: 4.5C
                    Bin. Bits: 10110000

005659 - Glowplug for Cylinder 2 (Q11)
               P161B - 000 - Open Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00110000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 513690 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 819 /min
                    Speed: 38.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 13.15 V
                    Bin. Bits: 00101111
                    Temperature: 30.6C
                    Bin. Bits: 10110000

Readiness: 1 2 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 7H0-907-37x-ESP.lbl
   Part No SW: 7H0 907 379 R    HW: 7H0 907 379 R
   Component: ESP MK25E1          0104 
   Revision: 00H31001   
   Coding: 0002604
   Shop #: WSC 02756 790 00000
   VCID: 4487985704EB13ABA7-50E8

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC        Labels: Redir Fail!
   Part No: 7H0 820 045 AL
   Component: CLIMA/AC            0303 
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 6FED07FB7DEDC0F32A-50E8

1 Fault Found:
00229 - Refrigerant Pressure
            002 - Lower Limit Exceeded

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.        Labels:. 7H0-937-049.lbl
   Part No: 7H0 937 049 T
   Component: BORDNETZ SGVER 1.0  2001 
   Coding: 0000101
   Shop #: WSC 02756 790 00000
   VCID: 43859B4B01E514939E-5106

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags        Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
   Part No: 1C0 909 605 A
   Component: 3C AIRBAG VW51      0010 
   Coding: 13123
   Shop #: WSC 02756 
   VCID: 224B3ECFAEBF3D9BF5-50E8

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments        Labels: 7Hx-920-xxx-17.lbl
   Part No: 7H0 920 861 E
   Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V02 
   Coding: 04113
   Shop #: WSC 00006 
   VCID: 2E53DAFFEA6789FB61-5106
   WV2ZZZ7HZ7H117603     VWZ7Z0G5243438

1 Fault Found:
01304 - Radio
            49-00 - No Communications

-------------------------------------------------------------------------------
Address 18: Aux. Heat        Labels: 7H0-819-008.clb
   Part No: 7H0 815 071 F
   Component: Standheizung        0209 
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 2B55D3EB8975FCD346-5106

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway        Labels: 6N0-909-901-19.lbl
   Part No: 6N0 909 901
   Component: Gateway K<->CAN    0001 
   Coding: 00006
   Shop #: WSC 02756 
   VCID: 70EF048730D3DF0B33-5106

1 Fault Found:
01304 - Radio
            49-00 - No Communications

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.        Labels: 7H0-959-433.lbl
   Part No: 7H0 959 433 B
   Component: CXL Komfortgerᴠ    0004 
   Coding: 00025
   Shop #: WSC 02756 
   VCID: 326BCE8FFE5FAD1B05-4AE8

No fault code found.

End-------------------------(Elapsed Time: 06:08)--------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: DTCs cleared
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 13.05.21 - klo:17:51
Tollaset tiedot anto ja kaikki hävisi muutamaksi päiväks, jos joku ymmärtää kaiken niin saa kääntää selkosuomeksi 🙂
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 14.05.21 - klo:08:56
Hehkut mitattu 0,7 vastus kaikissa sama, mitä toi sylinterin 1,2 ja 3 tarkottaa
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 14.05.21 - klo:09:27
Nyt taas kauppaan mennessä palo moottorinvikavalo, mut tullessa ei. Eli antaa olla jos ei leimalla haittaa
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: o.b. - 14.05.21 - klo:14:42
Ei mene katsastuksesta läpi jos vikavalo palaa.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: Soppa - 14.05.21 - klo:17:49
Lainaus käyttäjältä: t5velle - 14.05.21 - klo:09:27
Nyt taas kauppaan mennessä palo moottorinvikavalo, mut tullessa ei. Eli antaa olla jos ei leimalla haittaa

Jos auto rekisteröity ennen 1.1.2007, niin ei haittaa katsastusta


(https://i.ibb.co/MB7cH8B/diesel.png) (https://ibb.co/XYt7PyY)
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 15.05.21 - klo:22:55
Lainaus käyttäjältä: t5velle - 13.05.21 - klo:17:48
Friday,23,April,2021,22:07:08:28876
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
VCDS Version: 21.3.0.0 (x64)
Data version: 20210226 DS325.0
www.Ross-Tech.com (http://www.Ross-Tech.com)


VIN: WV2ZZZ7HZ7H117603   License Plate:
Mileage: 513950km-319353mi   Repair Order:



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Chassis Type: 7H (7H - VW Transporter/Multivan (2003 > 2010))
Scan: 01 02 03 08 09 0B 0D 15 16 17 18 19 1C 22 2D 37 45 46 47 56
          57 6E 76 77 78 7D

VIN: WV2ZZZ7HZ7H117603   Mileage: 513950km-319353miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine        Labels: 070-906-016-BPC.clb
   Part No SW: 070 997 016 M    HW: 070 997 016 M
   Component: R5 2,5L EDC G000SG  0860 
   Revision: --H05---    Serial number: VWZ7Z0G5243438
   Coding: 0001072
   Shop #: WSC 00000 256 01574
   VCID: 244738D7E4AB33AB87-5124

4 Faults Found:
004374 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1
               P1116 - 000 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 513549 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 0 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str
                    (no units): 1.00
                    (no units): 0.0
                    Bin. Bits: 11001001

005658 - Glowplug for Cylinder 1 (Q10)
               P161A - 000 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01110000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 7
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 513549 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 882 /min
                    Speed: 0.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 13.15 V
                    Bin. Bits: 00101111
                    Temperature: 1.8C
                    Bin. Bits: 10110000

005660 - Glowplug for Cylinder 3 (Q12)
               P161C - 000 - Open Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01110000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 4
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 513689 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 1176 /min
                    Speed: 1.0 km/h
                    Load: 8.2 %
                    Voltage: 13.30 V
                    Bin. Bits: 00101100
                    Temperature: 4.5C
                    Bin. Bits: 10110000

005659 - Glowplug for Cylinder 2 (Q11)
               P161B - 000 - Open Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00110000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 255
                    Mileage: 513690 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    RPM: 819 /min
                    Speed: 38.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 13.15 V
                    Bin. Bits: 00101111
                    Temperature: 30.6C
                    Bin. Bits: 10110000

Readiness: 1 2 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 7H0-907-37x-ESP.lbl
   Part No SW: 7H0 907 379 R    HW: 7H0 907 379 R
   Component: ESP MK25E1          0104 
   Revision: 00H31001   
   Coding: 0002604
   Shop #: WSC 02756 790 00000
   VCID: 4487985704EB13ABA7-50E8

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC        Labels: Redir Fail!
   Part No: 7H0 820 045 AL
   Component: CLIMA/AC            0303 
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 6FED07FB7DEDC0F32A-50E8

1 Fault Found:
00229 - Refrigerant Pressure
            002 - Lower Limit Exceeded

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.        Labels:. 7H0-937-049.lbl
   Part No: 7H0 937 049 T
   Component: BORDNETZ SGVER 1.0  2001 
   Coding: 0000101
   Shop #: WSC 02756 790 00000
   VCID: 43859B4B01E514939E-5106

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags        Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
   Part No: 1C0 909 605 A
   Component: 3C AIRBAG VW51      0010 
   Coding: 13123
   Shop #: WSC 02756 
   VCID: 224B3ECFAEBF3D9BF5-50E8

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments        Labels: 7Hx-920-xxx-17.lbl
   Part No: 7H0 920 861 E
   Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V02 
   Coding: 04113
   Shop #: WSC 00006 
   VCID: 2E53DAFFEA6789FB61-5106
   WV2ZZZ7HZ7H117603     VWZ7Z0G5243438

1 Fault Found:
01304 - Radio
            49-00 - No Communications

-------------------------------------------------------------------------------
Address 18: Aux. Heat        Labels: 7H0-819-008.clb
   Part No: 7H0 815 071 F
   Component: Standheizung        0209 
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 2B55D3EB8975FCD346-5106

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway        Labels: 6N0-909-901-19.lbl
   Part No: 6N0 909 901
   Component: Gateway K<->CAN    0001 
   Coding: 00006
   Shop #: WSC 02756 
   VCID: 70EF048730D3DF0B33-5106

1 Fault Found:
01304 - Radio
            49-00 - No Communications

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.        Labels: 7H0-959-433.lbl
   Part No: 7H0 959 433 B
   Component: CXL Komfortgerᴠ    0004 
   Coding: 00025
   Shop #: WSC 02756 
   VCID: 326BCE8FFE5FAD1B05-4AE8

No fault code found.

End-------------------------(Elapsed Time: 06:08)--------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: DTCs cleared

Ymmärtääkö joku mitä noi hehku viat on, vikavalot ei pala mutta silti antaa hehkuista ton saman
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 16.05.21 - klo:09:31
Johtojen liittimestä vissiin mittasit ohmit? Lähtikö ne heti liittimeltä omina johtoina jos voisi pihtivirtamittarilla mitata toimiiko yksikään.
Onko tuossa mallissa jokin jäähdytysnesteen kierrätyspumppu? Kun katselin sähkökaavioita niin jossain oli yhdistetty sulake hehkujen ohjauksen ja kierrätyspumpun välillä. Oli SD33 5A joka sijaitsi konehuoneen pienemmässä boksissa.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 17.05.21 - klo:10:09
Johdot menee nipussa, en tiiä mahtuisiko pihtivirtamittari väliin. Onhan siellä joku sähköinen vesipumppu, ku on webasto. Ei kait rele tai sulake voi olla rikki, sitten herjais kaikkia ja ilmottas varmaa moottori tai hehkuvalolla. Kaikki siis toimii oikein ja lähtee hyvin käymään, mutta testeri herjaa noi 1, 2 ja 3 sylinterin hehkut. Jos joku osais suomentaa mitä toi data tarkoittaa, kannattaako ne vaihtaa ennen talvea.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 21.05.21 - klo:11:07
Lainaus käyttäjältä: sprint - 20.03.21 - klo:08:08
Ei se hajoo kun ei lähe päälle kun paine alhaalla. Ilmankuivaimen vaihto juuri ennen täyttöä.

Missäs toi ilmankuivain on ja onko vaikee vaihtaa, huollossa sano et ei välttämättä oo helppo homma?
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 21.05.21 - klo:11:28
Siis ilmastoinnista on kyse ku ei näköjää kopioinut koko juttua
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 21.05.21 - klo:11:43
Edestä katsottuna oikealla puolella ilmastoinnin lauhduttimessa. En muista pitikö vain maski ottaa irti vai mistä välistä näkyi.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 21.05.21 - klo:19:09
Epäili huollossa että ilmastoinnin kenno vuotaa (160â,¬ kenno), mahtuuko se tulee ylös jäähdyttäjän ja coolerin välistä keulaa purkamatta? Kattelin et saattaa onnistuu, mut onko kellään kokemuksia aiheesta? Kannattaako edes yrittää
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: sprint - 21.05.21 - klo:19:53
Ohjeen mukaan etupuskurin irrotus pitäisi riittää.
Otsikko: Vs: T5 2.5tdi kytkin remppa ja vaihdettavat osat
Kirjoitti: t5velle - 21.05.21 - klo:20:52
Ok, kattelin et riittää pelkkä maskin irrotus.