Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - skrikoo

#1
Peugeot / Vs: Peugeot
23.04.18 - klo:23:08
Lainaus käyttäjältä: V-O - 19.03.18 - klo:22:22
Onko kenelläkään kokemuksia 308 Sw:n taakkatelineistä? Mikä toimii hyvin, millä uskaltaa suksilootaa kuljetella?

Thulen mukaan tarttee setin 753 + 4053 + tangot. Motonetissä mokomassa ei ole saatavilla settiä 4053  :( eli ei jatkoon...

Pitääkös nyt tallata marmoroidulle merkkitiskille ja ostaa sieltä tommoset rumat:
http://www.porhokauppa.fi/lisavarusteet/kuljetus/taakkatelineet/1608868480-taakkateline-peugeot-308-t9-2013-sw-allure-p-1980.html

Kuinka uskalsit nostaa tämän vanhan ketjun esiin, kun ei tässä ole kirjoiteltu lähes vuosiin. Ihme kun et ole saanut palstan "poliisia" kimppuusi. Ai niin, hänhän on vaan aina minun kimpussani. ;) ;) ;) ;)

Peugeot lopettaa 3-ovisten mallien valmistuksen. Viimeinen 3-ovinen Peugeot on ollut 208 GTI. Siitä tulee uusi korimalli 209 joka esitellaan syksyllä, mutta sitä valmistetaan vain 5-ovisena.

Kyllä tämä maailma menee ihmeelliseksi. On vain 5-ovisia pappamalleja ja moottoripyörät ovat matkapyöriä tai customeita. Nekin papoille suunnattuja. ;D ;D
#2
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.04.18 - klo:22:44
Mainitsin jo aikaisemmin tuosta maniasta, joka puskee päälle, kun hetken aikaa jaksat kirjoittaa asiallisesti ja tekstini ei ollut tarkoitettu sinulle, koska en sinun tekstejäsi lainannut.



Sitä taas en ymmärrä miksi vuosia vanhoja ketjuja pitää nostella? Toisaalta tämäkään ei ole uutta...

Teksitini oli täysin asiallinen. Olen sitä mieltä, että kun puhutaan kannattavuudesta, niin täytyisi tietää mitä sillä tarkoitetaan.
Itse ainakin tuolla kun nostin tämän vanhan ketjun esiin ( joka on täysin sallittua ja johon en varmaankaan tarvitse lupaasi ) olin kiinnostunut onko ylimääräisestä öljynvaihdosta mitään hyötyä ja mitä haittaa siitä on vaikka vaihtaa kahden vuoden välein kun kerran huolto-ohjelmassa niin on.
Siihen kyllä sain ihan asiallisen vastauksen jo.
#3
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.04.18 - klo:21:57
Moottoripyörissä on ikuisuusaihe väitellä kannattaako uudet öljyt vaihtaa keväällä vai syksyllä.

Kun niin moni väittelee, niin olisi hyvä aina väitellessään tietää mitä tuo sana "kannattaako" tarkoittaa. Ymmärretäänkö sillä, kannattaako taloudellisessa mielessä, mielenrauhan vuoksi, moottoripyörän moottorin kestävyyden vuoksi, tai minkä muun vuoksi kannattaa. Siinäpä kysymys.
#4
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 23.04.18 - klo:11:20
Kyllä se noin pienellä vuotuisella ajomäärällä käytännössä jo kärsii, pätkäajo kun on pahinta. Tietysti tämähän ei sinua juuri millään tavalla ehdi koskettaa jos laitat kiertoon 3-vuotiaana alle 40tkm ajettuna :).




Vaikka kilometrejä tulee nykyään noin 12 000 vuodessa, niin ei ole koskaan pätkäajoa. Ajan aina noin 100 km vähintään.
Siksi nuo autot jossa on ollut tuo "haisteleva" huoltolaskin, antavat aina huoltoväliksi 2v/30 000. Siis sen maksimin. Näin on ollut kaikissa bemareissa ja Volkkarissa.
Kesällä ei tule ajettua juuri lainkaan. Auto "seisontaan" juhannuksesta syyskuun puoleen väliin.
Eipä tuo ylimääräinen öljynvaihto taida tuoda mitään järkevää etua, haittaa vain. Jälleenmyynnissäkin katsotaan, että on huollettu huolto-ohjelman mukaisesti. Tosin ei ole koskaan minulta huoltokirjaa edes katsottu.
Pidit sitten autoa kuin kukkaa kämmenellä, niin ei siitä juuri sn enempää saa. 200, putosi viimeksi vain väliraha kun hain myyntipäällikön kädestä kiinni pitäen katsomaan autoa. Eihän ne juuri edes tule ulos enää katsomaan vaihtoautoa.
Peugeot 206 hinta nousi 1000, kun näkivät auton ja tarjosivat meille ilmaiset ateriat kun eivät kuulemma olleet koskaan nähneet niin hienosti pidettyä 12 vuotta vanhaa autoa.
#5
Lainaus käyttäjältä: voipa - 23.04.18 - klo:13:46
Mistä merkkihuollosta saa 166, hintaan? Ilmeisesti tämä on se halvempi määräaikaishuolto, kun joka toinen on vähän kalliimpi.
Ei varmaankaa missään. Sinullahan on RS. Sen halvempi huolto ilman raikkaria 188,.
#6
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 23.04.18 - klo:15:28

Oletettu selitys? Auto saatu tammikuussa, talvinakit alla tietysti. Kesäfillareissa ilmeisesti siirto/varastointi-paineet joita eivät muistaneet laskea luovutushuollossa. Jos luotat sokeasti muiden huolellisuuteen niin saatat ajella melkoisen hauskoilla seteillä. Tässä on kyllä palautteen paikka myyjälle.



Mennään vielä Fordeihin. ;) Meilläkin oli uudessa Fiestassa unohdettu varastopaineet. Sinänsä hassua, että auto luovutettiin kesärenkailla ja oli jätetty nuo +20 asteessa laitetut 3,5 paineet.
Olen oppinut jo kymmeniä vuosia sitten, että ei kannata luottaa itsensä lisäksi juurikaan muihin, oli sitten kyse asiasta kuin asiasta. :(
#7
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 22.04.18 - klo:23:51
Valmistajaa ei kiinnosta kuin se, että moottori kestää takuuajan, ehkä vähän virhevastuutakin. Sen se kestää vaikka vaihtoväli olisi 50tkm.

Nykyaikainen turbomoottori on viety aika pitkälle, ahtopaineet verrattain kovat ja samoin komponenttien lämpötilat. Ensimmäinen asia, mikä pitkästä öljynvaihtovälistä kärsii, on männänrenkaat. Männänrenkaiden kärsiessä alkaa pikkuhiljaa joutua palamatonta polttoainetta öljyn sekaan, ja öljyä vastaavasti palotilaan. Öljy heikentää palotapahtumaa, palamatonta polttoainetta jää enemmän ja oravanpyörä on valmis.

Öljyn tehtävä on myös sitoa likaa. Tämä kyky on rajallinen, eli moskaa alkaa kertyä johonkin sitten kun öljy ei sitä enää pysty sitomaan. Öljynsuodattimen kapasiteetti on myös rajallinen, kun suodatin alkaa tukkeutua aukeaa suodattimen ohitusventtiili ja moottorissa kiertää suodattamaton öljy. Käyttäjä ei tätä mistään tiedä.

Mielestäni oikea aika vaihtaa öljyt Suomessa on kevät, eli talven jälkeen mahdolliset kondensiovedet yms. pois öljyn seasta. Kesällä öljy pysyy parempana tulevaa talvea varten. Kerran vuodessa öljynvaihto ajokilometreihin katsomatta on aika hyvä lähtökohta, jos ajaa 30tkm vuoteen niin joku 20-25tkm voisi ehkä olla viimeinen takaraja.

Jos takuu ei siihen velvoita, niin ehkä tuo ”välivaihdon” voisi teettää muualla kuin marmorilla, ja käyttää marmorilla vain huolto-ohjelman mukaan?

Itse tässä voittaa joka tapauksessa sen, että moottori pysyy täysitehoisena ja suunnitelluissa ominaisuuksissaan varmasti. Suurin hyötyjä on toki sitten myöhempi omistaja.

Kiitoksia asiantuntevasta vastauksesta. Minulle kun auto on sellainen nautiskeluväline. En tarvitse työssäni autoa paitsi satunnaisesti. Meillä on nyt kolme autoa joten oma autoni on sellainen jolla tykkään vain ajella. Lähden aina lämpimästä tallista. Auto ei seiso juuri koskaan kauaa ulkona, enkä ajele koskaan vesi- ja loskakeleissä. Siksi, että eihän vesisateessa mihinkään huvita lähteä jos ei ole pakko. Tässä se syy että ne alkuperäiset pissapojannesteetkin on ollut autossa myyntihetkellä koko 2000-luvun.
Jos siis vaihdan autoa esim. 3-vuoden välein, niin mielestäsi auto ei kärsi vaikka vaihtaa nuo öljyt 2v/24 000 km?
Rahanmeno ei ole tässä se ongelma, vaan se että vastenmielisin juttu on viedä auto huoltoon.

Itse olen aina ajatellut, että on paras vaihtaa öljyt syksyllä talvea varten. On kait sama millä kuralla kesän ajelee?
#8
Uuden auton huoltoväli on 2 vuotta tai 30 000. Autossa käytetään ihan samaa öljyä kuin nykyisessä autossani, jonka huoltoväli on 1 vuosi/20 000.
Itse olen ollut lähes poikkeukstta sitä mieltä, että öljyt kannattaa vaihtaa joka vuosi. Olen tehnyt aina niin kaikissa autoissani paitsi Toyota Celicassa 2004, joka oli minulla uudesta 6,5 vuotta. Tuossa huoltoväli oli 1 vuosi/15 000. Vaihdatutuin autoon öljyt 2 vuotta/10 000. Sciroccoon 2 vuotta/13 000 - 17 000 km.
Mitä haittaa siis voi tulla, jos ei tee ylimääräistä öljynvaihtoa, vaan ajaa huoltokirjan mukaan esim. 2 vuotta /24 000km.
Yleensä kaikki suosittelevat, että öljyt on vaihdettava kerran vuodessa, vaikka ajaa vähän. Kuitenkin valmistajan ohje on 2v/30 000.
#9
Polo MK6 (17-) / Vs: Tilaukset
22.04.18 - klo:00:06
Lainaus käyttäjältä: s-mod - 22.04.18 - klo:00:02
hienoa, kauppa kiinnostaa, olet seuraava ulkomaankauppa... ,työministeri?  :-X

Kyllä kauppa kiinnostaa, ei kiinnosta ulkomaankauppa- eikä työministetin paikka.
#10
Lainaus käyttäjältä: Timost - 21.04.18 - klo:23:16
Löysin säätöä koskevat ohjeet VCDS llä.
http://www.myturbodiesel.com/wiki/mpg-gauge-correction-and-adjustment-mk5-mk6-vw/

Kiitos Timost. Jos minä alan säätemään jotain, niin sen jälkeen se näyttää 2 litraa liikaa. ;)
#11
Polo MK6 (17-) / Vs: Tilaukset
21.04.18 - klo:23:49
Lainaus käyttäjältä: s-mod - 21.04.18 - klo:23:16
Et ole ostamassa Gti:tä! Miksi sinua kiinnostaa? Oletko Tarjous haukka  pohjanmaalta?

Vaikea on tarkkoja alennuksia sanoa, kun oli vaihdokki. Mutta nyt, jos menet tilaamaan, et mitään:::6 kk päähän?

En tosiaan ole GTI:tä ostamassa. Kiinnostaa yleensä autokauppa, alennukset yms. En ole tarjous haukka Pohjanmaalta. Kyllähän ne tarkat alennukset tietää vaikka on vaihdokki. Uuden auton alennus on ihan sama oli vaihtoauto vai ei.
Varmasti hieno auto ajaa tuo GTI kun on pieni, näppärä, 200 hv, 240 huiput, kiihtyvyys oliko 6,7 en muista tarkkaan.
Ainoa miksi itse en ostaisi on tuo 5- ovisuus ja DSG. Manuaalina ja 3-ovisena olisi varteenortettava peli seuraavaksi autoksi.
Onko odotusaika tosiaan 6 kuukautta. Hintaahan ei taida kukaan vielä tietää mitä on 6 kuukauden päästä kun on nuo uudet päästönormit.
#12
Lainaus käyttäjältä: voipa - 21.04.18 - klo:22:35
Pyysin AutoJerryn kautta tarjoukset Tampereen alueelta longlife-öljynvaihdosta. Muut tarjoukset (=normihinnat) olivat tosiaan puolet tuosta Autokeskuksen ryöstöyrityksestä. Tosin eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan...
Tampereeltahan saa merkkihuollosta 166, koko huollon Skoda RS 2014 autoon ilman raitisilmasuodatinta. Ei merkkihuollosta itse LL-öljyt ja suodattimen viemällä hinta on reilusti alle 100, pelkkä öljyhuolto siis.
#13
Eu normikulutus 5,9. Tämän talven mitattu keskikulutus 5,52. Saas nähdä kuinka paljon vähemmmän on kulutus uusiin kulutuslukemiin verrattuna. Aika paljon nousevat nuo kulutuslukemat ( siis ilmoitetut ) uusilla mittaustavoilla.
#14
Onkohan kaikissa Volkswageneissa tarkka ajotietokoneen kulutusnäyttö. Ensimmäinen autoni jossa oli kulutusnäyttö oli VW ja luulin että se on kaikissa tarkka. Muissa on ollut tosi suuri heitto näytön ja todellisuuden välillä. Tänään tankkasin autoni niin todellinen kulutus oli 5,11 ja ajotietokone näytti 4,6 litraa ( 811,5 km ). Heittoa siis 11,11%. Ihan onneton vehje.
#15
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 21.04.18 - klo:20:49
Hiukan tuli provosoiduttua, ja myös provosoitua, pahoittelu siitä.

Skrikoo tykkää hot hatchistä, ja kulkupuoli on tärkeämpi kuin muut seikat, itselläni toiset prioriteetit.

Jatketaan puolestani rengaspaineista. Onko täällä todellisia kokemuksia typpitäytöstä? Fysiikan puolesta ominaisuuseroa on, lämpötilaneutraalimpaa kuin ilma jne. mutta pysyykö se renkaissa oikeasti paremmin? Eli niin että kerran täyttö ja unohda, olettaen ettei kuormauksen takia tarvitsisi paineisiin koskea.

Tuttu otti kaikkiin renkaisiinsa typpeä. Rengasliikkeessä tuo palvelu maksoi 25,. Ei ainakaan joutunut lisäämään ilmaa. Tuo polttonesteenkulutus joka ilmoitetaan olevan pienempi typellä perustuu vain siihen, että ilmanpaineet ovat oikeat. Samoin renkaiden pienempi kuluminen.
#16
Itse olen vienyt kakkosautoon aina öljyt ja alkuperäisen suodattimen. Omaan autoon vuoteen 2016. Tämä siksi että Mobilin öljyt olivat minulle aina ilmaiset.
Nyt kun on 5w-20 Castrollit ja toiseen uuteen autoon myös, niin ne saa halvemmalla merkkiliikkeestä kuin motonetistä ( ainoa paikka missä myydään ).
Eikä öljypurnokoiden säilytyksestä tallissa ole ollut mitään ongelmaa kun olen aina jättänyt loppuöljyn liikkeeseen. Niin voi tehdä kun ajaa aina autolla johon ei tarvitse koskaan lisätä öljyä.
Anteeksi OT.
#17
Polo MK6 (17-) / Vs: Tilaukset
21.04.18 - klo:17:12
Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 18.04.18 - klo:18:47
Paljonko VW polossa on alennus? Entä GTI Polossa?

Ehkä täällä kukaan ei ole saanut latiakaan alennusta kyseisistä autoista.
#18
Eilen tuli vaihdettua kolmosautoon kesärenkaat. 24,5 kertaa oon vaihtanut siihen renkaat. Samat alkuperäiset kesärenkaat joilla ajettu noin 65 000 km. Eturenkaissa oli pintaa 4 milliä ja takana hieman vajaa 3. Eipä nuo kaksiset enää ole, mutta kyllä niillä syyskuuhun pärjää. Talvirenkaat saa vaihtaa seuraava omistaja.
#19
Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 20.04.18 - klo:18:35
Ihan hirveästi ei kannata pullistella, jos alla on Skoda.  ;D

Skodan omistajien lapsista tuli hyviä juoksijoita. Siksi että kun isä/äiti toi lapsen kouluun, niin lapsi joutui juoksemaan lujaa että ehti tunnille, kun hän pyysi jättämään niin kauaksi koulun pihasta.
#20
Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 20.04.18 - klo:18:54
Pesetän sen silloin kun se on likainen.
Sama täällä. Oma autokin pesty jo kolme kertaa ja mittarissa 23 880km. Kaksi kertaa vuodessa tulee pesetettyä. Viime pesun jälkeen ajettu 5119 km. Voishan tuosta pölyt pesetyttää ennenkiun vaihdan kesärenkaat.
#21
Lainaus käyttäjältä: voipa - 18.03.18 - klo:23:11


Autokeskus teki myös erittäin mielenkiintoisen tarjouksen: öljynvaihto 255, ja sijaisauto 67,. Huhhahhei!

Anteeksi vain, mutta oli tosi mielenkiintoinen tarjous jos öljynvaihto maksaa 255,. Voe pojjaat.

Autokeskuksessa minunkin huoltoni hinta 289,, Vehossa 189,. Itse maksan maahantuojan valtuuttamalle huollolle vielä huomattavasti vähemmän.
Aika kallis paikka tuo Autokeskus.
#22
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 19.04.18 - klo:20:58
Ei se kuivaus ole paha, kun on oikeat välineet...


Tuon perään vain kahdella mikrukuituisella isolla ja tuuhealla kuivausliinalla, niin muutama minuutti ja auto on kuiva, peilikoteloita ja muita rakoja myöten. Ihme mitä lähes kolmattasataa liikkuva ilma saa aikaiseksi ;)

Hieno laite. Viimeksi pesin oman autoni muistaakseni joskus -80-luvun lopulla. Aito säämiskä oli silloin käytössä. Säämiskällä kuivaan vieläkin jos joskus joudun moottoripyöräni pesemään.
Laitteet kehittyvät. Tuo olisi kiva vehje moton pesuun. Siinä kun on niin paljon koloja ja pestessä saa kallistella molemmille puolille että vesi lähtee pois.
#23
Lainaus käyttäjältä: tet - 19.04.18 - klo:15:43
Samoin maalipinnan kunto. Edellinen auto (Octavia) oli käsitelty uutena jollain kestopinnoitteella, mutta kun ostin auton 1,5 vuoden iässä niin se lienee jo kulunut pois. Viiden vuoden aikana käytin autoa keskimäärin kerran kuussa ABC:n harjallisessa autopesussa, jonka harjat eivät koskaan näyttäneet mitenkään kovin puhtailta. Vaihtoon viedessä myyjä kiersi auton ympäri ja totesi että siistihän se on. Häntä kiinnosti lähinnä vain keulan kunto, onko kiveniskemiä kuinka paljon (ei ollut). Kuulemma vaihtoon tulee Audeja joiden keula on kuin hiekkapaperilla hangattu, tämän keula ei ollut hangatun näköinen joten maalipinta sai tuomion "siisti". Totesi niihin Audeihin vielä, että perässäroikkujat on perässäroikkujia. :)

Tuo myyjän näkemys osuu aika lailla yksiin omani kanssa. Jokainen saa hieroa autoaan pesukintaillaan niin paljon kuin lystää, jos ei parempaa tekemistä keksi. Itse olen keksinyt, joten auton nysvääminen ei kuulu omaan ajanvietteeseeni.

Niin tuo on ikuisuuskysymys. Mikä on kenellekin siisti. Toinen sanoo että on siisti ja toisen mielestä sama auto on hirveä rytökasa.
Omaankaan ajanvietteeseen ei kuulu auton pesu. Käytän käsinpesussa yritystä jossa olen käynyt vuodesta 1992. Omistaja on yhä sama.
Kuitenkin kun pesin ennen itse autoni sillä oli käsinpesupaikka 100 metrin päässä kotoa, niin kyllä kuitenkin jälki oli kesät talvet vähän toisenlaista kuin vieraan tekijän. Se on ymmärrettävää että eihän siinä pääse palkoille jos niin tarkasti pesee kuin itse.
Ne jotka pesevät itse, haluavat varmaan pestä sen vuoksi että paras pesutulos tulee silloin.
Ei se pesu mutta se kuivaus. ;D

Muuten tuosta automyyjän siisteydestä vielä, hyvin harva automyyjä näkee edes sitä, onko auto jälkeenpäin Suomessa maalattu.
#24
Lainaus käyttäjältä: arsik - 18.04.18 - klo:20:29
Minä en ostaisi 3-sylinteristä lepuutustoiminnolla.
Yhden sylinterin tuoma polttoaine säästö v moottorin vikapaikkojen lisäys ja kesto.
Jokainen toimii kuitenkin omalla haluamallaan tavalla,jota en kyseenalaista.

Onhan tuossa onneksi 7 vuoden takuu.
#25
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 18.04.18 - klo:21:02
Onko 3-sylinterisessäkin moottorissa lepuutustoiminto?  :o

Itselle tulee mieleen että luulis moottorin käyvän aika epätasaisesti kun sylintereitä pudotetaan pois pelistä pakosti aika epäsymmetrisesti..

Ei ole uudessa 3-sylinterisessä Fiestassa lepuutustoimintoa mutta uudessa Ford Fiesta ST:ssä on. ( Siinä on 1.5 200 hv 3-sylinterinen ecoboost lepuutustoiminnolla ).
Tuossa kyselin, että tietääkö kukaan jättääkö se aina pois pelistä saman sylinterin vai ei. Jos on aina sama, niin silloinhan sen luulisi kuluvan vähemmän.
Joku tuolla kirjoitti että on paljon vikakohteita ja moottorin kesto ei olisi niin pitkä. Mistähän se sittten johtuisi ja kuinka sen voi tietää etukäteen.
#26
Lainaus käyttäjältä: arsik - 18.04.18 - klo:20:29
Minä en ostaisi 3-sylinteristä lepuutustoiminnolla.
Yhden sylinterin tuoma polttoaine säästö v moottorin vikapaikkojen lisäys ja kesto.
Jokainen toimii kuitenkin omalla haluamallaan tavalla,jota en kyseenalaista.

Mitä ne moottorin vikapaikat ovat mielestäsi ja mikä on moottorin kesto?
Itseänikään ei kyllä kiinnosta tuo muutaman desin polttonesteen säästö, mutta kun kyseistä autoa ei saa muulla moottorilla.
#27
Olen ajatellut seuraavksi autokseni 3 sylinterisen auton jossa on lepuutustoiminto.
Onko autossa aina sama sylinteri pois käytöstä?
Jos on sama sylinterion aina pois käytöstä, niin eikö se sitten kulu vähemmän kuin muut sylinterit?



#28
Polo MK6 (17-) / Vs: Tilaukset
18.04.18 - klo:18:47
Paljonko VW polossa on alennus? Entä GTI Polossa?
#29
Lainaus käyttäjältä: FoamCleaner - 18.04.18 - klo:17:14
Pintakovaa hain, kiitos. Aavistus "liikaa" painetta niin häviää tuntumaa tienpintaan ja itse ainakin pidän siitä, että tuntee hieman mitä siellä renkaan alla tapahtuu.

Jos autoa ajaessa ei huomaa esim. suojatieviivojen ylittämistä niin ei pieniä paine-erojakaan pysty havaitsemaan.

Juuri näin. Meillä on kotipihasta lähdettäessä muutaman sadan metrin päässä sellainen hidaste. Itse ajan siitä aina tosi hiljaa, muuten auto oikein jymähtää. Katselen ihmeissäni kuin useat ajavat samaa vauhtia hidastamatta, ei niissä autoissa paljon pienet paine-erot tunnu. Meidän kolmosautollakin voi ajaa hidastamatta, eikä tunnu pahalta.
Pari vuotta sitten kun ostin tuon ST:n kova alusta häiritsi minua. Nyt olen tottunut siihen. Saas nähnä miten käy kun vaihdan kesärenkaat jotka ovat 1,55 cm matalammat maasta vanteen reunaan.
Välillä oli uusi Honda Type-R. Oli paljon pehmeämpi alustaltaan kuin naisten kauppakassi Fiesta.
#30
Lainaus käyttäjältä: MikHei - 17.04.18 - klo:20:07
Silläkö se miehisyys punnitaan, että millanen auto sattuu pihassa seisomaan??   ::)  ;D

Samaa minäkin ajattelin. Mutta kyllä kyseinen kirjoittaja on sikäli oikeassa, että Ford Fiestaa ostavat enemmän naiset. On kyseinen malli valittu usein naisten suosikkiautoksi.
Mutta kun on kyse 182 heppaisesta Ford Fiesta ST:stä, niin itse en ole vielä nähnyt kyseisen auton puikoissa yhtään naista.
Kaikki jotka netissäkin myyvät ST:tä ovat olleet miehiä.
Olisivatko sitten sellaisia miehiä, joilla on muutakin tekemistä kuin auton korjaaminen ja pajalla seisottaminen. Tämä harrastus on omistettu volkkarimiehille. ;)
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy