III-Octavia (yleistä III -mallista)

Aloittaja Erkka, 18.02.10 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 11.08.13 - klo:17:52
Eihän Golfissakaan lue VOLKSWAGEN, miksi Skodaan ei riitä tuo "vihreä hanska" -logo, pitääkö sitä erikseen vielä mainostaa Skodaksi?

Ei lue Volkswagenia peräpeilissä, mutta lähes jokaisessa vähänkään uudemmassa on se tolkuttoman iso www.volkswagen.fi -tarra takaikkunassa. Vaikea käsittää, miten uuden auton ostaja voi sietää jotain nettimainostarraa takaikkunassaan. Ja tämän lisäksi on sitten luonnollisesti se autoliikkeen mainoslätkä rekkarin alla ja pahimmassa tapauksessa vielä kolmantena joku autoliikkeen tarra peräpeilissä.

Ok, jos mainostamisesta saa rahaa tai mainostaa omaa tuotetta/firmaa/palvelua, niin silloin tilanne on toki erilainen.

P.Alikka

Itse lukeudun näihin "merkittömiin" autoilijoihin ja jäsen "Hupen" Octaavi muuttui parempaan suuntaan tuolla puolen tunnin puuhastelulla. Ei tämän riisinkäristeminen 80-luvun fontilla tehdyt tekstitkään olleet niin hienoja että ne olisivat paikalleen saaneet jäädä. Ja kyllä, jos se RS-Ocu tulee seuraavaksi autoksi joskus, niin siitäkin lähteet kaikki vRS-merkkejä myöten pois.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Subastar

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 11.08.13 - klo:17:45
Tohon pitäisi hommata alusta jossa ei ole mitään merkkejä, vai onko jotain järkevämpää tapaa kiinnittää kilpi? Reijät taitavat olla eri kohdissa pellissä, mitä kilvissä...

Mieluiten toki sellainen mistä puuttuu tuo musta alaosa kokonaan...

Tuo Laakkosen mainoslätkän voi ottaa ihan huoletta pois, se ei ainakaan mulla ollut kuin pelkkä alaosa laakkosen tekstillä. Eli kilven ruuvit irti, mainos pois ja samat ruuvit takaisin. Laakkonen poisti minulta malli- ja yms. merkinnät, mutta tuo mainos sinne oli 'jäänyt'.

Kyllä auton perä on paremman näköinen ilman mitään merkkejä. Ei siinä tarvitse piilotella moottorikokoa tai mahdollisia mallimerkintöjä. Naurettavan näköisiä muutamat mersut, joissa takakontissa molemmin puolin kirjaimia pitkä litania.
Passat Variant 1.5EVO Highline, 2019
Ex:
Golf VII Variant 1.0 Comfortline, 2017
Golf VII Variant 1.4 Comfortline, 2015
Octavia 1.4TSI Elegance, 2013
Golf V Variant 1.6 Comfortline, 2008
Golf IV Variant 1.6 Trendline, 2003

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 11.08.13 - klo:17:45
Tohon pitäisi hommata alusta jossa ei ole mitään merkkejä, vai onko jotain järkevämpää tapaa kiinnittää kilpi? Reijät taitavat olla eri kohdissa pellissä, mitä kilvissä...

Mieluiten toki sellainen mistä puuttuu tuo musta alaosa kokonaan...

Yhdessäkään mun viidestä Skodasta ei ole ollut rekkareiden alla sitä kamalaa muovimainosta. Eikä parinkymmenen muun merkkisten uuden auton rekkareissa mainoksia ole löytynyt. Nyt on takaikkunassa pieni autoliikkeen tarra, joka on aika huomaamaton.

Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 11.08.13 - klo:18:11
Ei lue Volkswagenia peräpeilissä, mutta lähes jokaisessa vähänkään uudemmassa on se tolkuttoman iso www.volkswagen.fi -tarra takaikkunassa. Vaikea käsittää, miten uuden auton ostaja voi sietää jotain nettimainostarraa takaikkunassaan. Ja tämän lisäksi on sitten luonnollisesti se autoliikkeen mainoslätkä rekkarin alla ja pahimmassa tapauksessa vielä kolmantena joku autoliikkeen tarra peräpeilissä.

Ok, jos mainostamisesta saa rahaa tai mainostaa omaa tuotetta/firmaa/palvelua, niin silloin tilanne on toki erilainen.

Pyysin edellisessä V40-Volvossa, että Auto Ilves Oy:ssä ei laitettaisi mitään autoliikkeen mainostekstejä autooni. No, kun menin noutamaan, näin tarrapaloista koostuvan ilveksen käpälän siluettikuvaa esittävän kuvion auton takaluukussa. Musta logo valkoisessa autossa oikein huusi itsensä näkyviin. Oli peevelinmoinen homma irrottaa, vasta emännän pitkillä kynsillä sai alun tarrapalojen reunoista jolloín ne sai kiskottua irti. Irrottaminen tapahtui noin 30 min autoliikkeestä kotiin ajettuani. Samalla selvisi mikä ihmeen tassunkuva monilla on autonsa takapaksissa; se on Auto Ilveksen logo...

Tässä ei ole liikkeen logoja, kielsin ne jo tilausvaiheessa ja uskoivat kerralla. Audiinkaan ei niitä tule, myyjä ehti kysyä siitä minulta jo etukäteen. Auton tilasin muutoinkin tehtaalta ilman malli- ja moottorityyppimerkintöjä.

Santeri

#5315
Dsg hommasta että kyllä mitä itse testannut (kaverin golf gti) niin jos yrittää konetta huudattaa taikka tiputtaa kierrokset liian alas niin manuaali moodi ohittuu.
Samaa tekee oman pasuunan tiptronic lootakin. Kaipa nuo itseään suojelee tyhmältä käyttäjältä.

Sent from my MediaPad 7 Lite using Tapatalk 2
VW Passat Variant 1.8Tsi SportLine TipTronic -09
VW Golf IV 1.4 16v Classic HB -00
ex- Skoda Octavia II 1.6MPI Ambiente HB - 05
ex- Peugeot 406 2.0l -00

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Subastar - 11.08.13 - klo:18:35
Tuo Laakkosen mainoslätkän voi ottaa ihan huoletta pois, se ei ainakaan mulla ollut kuin pelkkä alaosa laakkosen tekstillä. Eli kilven ruuvit irti, mainos pois ja samat ruuvit takaisin. Laakkonen poisti minulta malli- ja yms. merkinnät, mutta tuo mainos sinne oli 'jäänyt'.

Tuo lienee uutta "painosta". Nimittäin koko musta muovilätkä on yhtä ainoaa muovia. Eli tuota ei saa irti muuten kuin vaihtamalla koko aluslevyn.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 11.08.13 - klo:19:28
Tuo lienee uutta "painosta". Nimittäin koko musta muovilätkä on yhtä ainoaa muovia. Eli tuota ei saa irti muuten kuin vaihtamalla koko aluslevyn.
Käskin Golfin luovutushuollossa jättämään liikkeen mainoksella olevan rekkarin taustalevyn pois. En ole katsonut onko kilven takana pienempi levy.Irti pellistä se kuitenkin on.
Liikkeen mainoksella oleva kilpi tekee perästä jotenkin raskaamman näköisen,parempi ilman.

Sampsa

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 11.08.13 - klo:19:28
Tuo lienee uutta "painosta". Nimittäin koko musta muovilätkä on yhtä ainoaa muovia. Eli tuota ei saa irti muuten kuin vaihtamalla koko aluslevyn.
No, Huppe toiminnan miehenä (irrotti itse perän kirjaimetkin) voisi vaan leikata/viiltää/rälläköidä sen alustan alaosan irti. Alusta toiminee mainososan poistamisenkin jälkeen tarkoituksessaan ihan hyvin?

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Sampsa - 11.08.13 - klo:19:55
No, Huppe toiminnan miehenä (irrotti itse perän kirjaimetkin) voisi vaan leikata/viiltää/rälläköidä sen alustan alaosan irti. Alusta toiminee mainososan poistamisenkin jälkeen tarkoituksessaan ihan hyvin?

6 eurolla saa Motonetiltä ilman alaosaa olevan lätkän. Ei maksa vaivaa askarrella :)
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Sampsa - 11.08.13 - klo:19:55
No, Huppe toiminnan miehenä (irrotti itse perän kirjaimetkin) voisi vaan leikata/viiltää/rälläköidä sen alustan alaosan irti. Alusta toiminee mainososan poistamisenkin jälkeen tarkoituksessaan ihan hyvin?

Tai sitten kustomoi sitä hiukan ;)

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Huppe

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 11.08.13 - klo:20:52
Tai sitten kustomoi sitä hiukan ;)


Tommosta voisi pienenä tarrana harkitakin takalasiin.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

V-O

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 11.08.13 - klo:19:01
Samalla selvisi mikä ihmeen tassunkuva monilla on autonsa takapaksissa; se on Auto Ilveksen logo...
Kiitokset tiedosta!!!

Monesti miettinyt että wau noi on jotain "kunnon eräihmisiä" kun ne mainostaa Jack Wolfskiniä  :o , kissan viikset ne siis mitään eräihmisiä on...

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 11.08.13 - klo:19:28
Tuo lienee uutta "painosta". Nimittäin koko musta muovilätkä on yhtä ainoaa muovia. Eli tuota ei saa irti muuten kuin vaihtamalla koko aluslevyn.

Minä kävin hakemassa myyntiliikkeen huollosta tehtaan alkuperäisen kilven taustan (kaikissa Skodissa takana ennen luovutusta) ja pari muovista torx-kantaista ruuvia, ei edes maksanut mitään. Taustoja oli tynnyritolkulla. Nyt ihan siistin näköinen, ei näy alta mitään.

prinne

Pisti sellainen silmään DEFAn sivuilta että ainoastaan 1.2TSI ja 1.4TSI koneisiin tarjotaan säteilylämmitintä, muihin letkulämppäriä. Voisi kuvitella että letkulämppäri sopisi 1.2 ja 1.4 koneisiinkin ja vaikka kiertovesipumppu kaveriks. Toki tämä koskee vain niitä aivopierun saaneita jotka eivät webastoa tilanneet, voi meitä...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

deeaa

Toimiiko ne webastot kunnolla. Kaverilla oli a4:ssa webe ja se kirosi sitä että mitään järkeä kun sitten on oltava aina auto piuhassa ja takaluukun kautta aivan kuin lohkon kanssa mutta vaikeammin, tai akku on aina tyhjänä. Eikä reissussa uskalla edes käyttää kun pelkona on ettei sitten aamulla kun on -34 pakkasta, lähde edes käyntiin kun ei ole virtaa.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 4 Beta


prinne

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 12.08.13 - klo:07:40
Toimiiko ne webastot kunnolla. Kaverilla oli a4:ssa webe ja se kirosi sitä että mitään järkeä kun sitten on oltava aina auto piuhassa ja takaluukun kautta aivan kuin lohkon kanssa mutta vaikeammin, tai akku on aina tyhjänä. Eikä reissussa uskalla edes käyttää kun pelkona on ettei sitten aamulla kun on -34 pakkasta, lähde edes käyntiin kun ei ole virtaa.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 4 Beta

Takaluukun kautta?
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Sokota09

#5327
Lainaus käyttäjältä: prinne - 12.08.13 - klo:07:57
Takaluukun kautta?

poisto, ei mitään hajua mistä oli kyse...

Huppe

Lainaus käyttäjältä: prinne - 12.08.13 - klo:07:57
Takaluukun kautta?

Sama homma Bemarissa, aina laturissa, eiköhän tuo akku ole kontissa?
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Fokemon

Nyt lähti tilaukseen uusi occu. Nykyiseen olen niin tyytyväinen, että otin lähes saman, mutta dsg:llä. Vedän venettä paljon, ja kilsojakin tulee sen verran, että kiisseli on ainoa vaihtoehto. 1,6tdi elegance dsg tulee marraskuussa... Nykyinen on sama, vm.2010 ja manuaalina. Aika reippaasti oli toi varustetaso kolmessa vuodessa parantunut  8)
Eberi on molemmissa, eikä akun kanssa ole ollut mitään ongelmia. Käytössä talvella päivittäin.

Sokota09

Nyt on tainnut myyjä juksata toimitusajassa, kannattaa varautua siihen, että luovutus menee ensi vuoden puolelle.

Guido

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 12.08.13 - klo:08:19
Nyt on tainnut myyjä juksata toimitusajassa, kannattaa varautua siihen, että luovutus menee ensi vuoden puolelle.

Samaa mieltä. Combin toimitusajat lienevät tällä hetkellä - moottorista ja varustelusta riippuen - luokkaa 4 - 8 kk, joten sitä lyhyempiin toimitusaikalupauksiin kannattaa suhtautua aika epäluuloisesti.

Nimim. "huhtikuun alussa tilattu Combi Ocu menossa ensi viikolla tuotantolinjalle ja siihen vielä kuukauden verran ennen kuin auto on Suomessa".

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Huppe - 12.08.13 - klo:08:14
Sama homma Bemarissa, aina laturissa, eiköhän tuo akku ole kontissa?

No ei kai sitä laturin piuhaa tartte sinne takaluukkuun kytkeä, konehuoneessahan on ihan virtapisteet sitä varten :o
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

vkjoki

Lainaus käyttäjältä: deeaa - 12.08.13 - klo:07:40
Toimiiko ne webastot kunnolla. Kaverilla oli a4:ssa webe ja se kirosi sitä että mitään järkeä kun sitten on oltava aina auto piuhassa ja takaluukun kautta aivan kuin lohkon kanssa mutta vaikeammin, tai akku on aina tyhjänä. Eikä reissussa uskalla edes käyttää kun pelkona on ettei sitten aamulla kun on -34 pakkasta, lähde edes käyntiin kun ei ole virtaa.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 4 Beta

Allaolevasta VAGarenalinkistä löytyy tietoa ja keskustelua VAG-konsernin vm. 2013:n uudesta tehdasasenteisesta polttonestelämmittimestä. Kokemukset perustuvat Golf VII:an, mutta kaiketi Ocu III:ssa on sama lämmitintekniikka kuin Golf VII:ssa. Itselläni ja monella muulla on tämä uusi tehdasasenteinen Webasto, ja tosi tyytyväisiä ovat käyttäjät. Tässä linkki:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11738.0
1.4MPI; 1.9TDI; 2.0TDI 103 kW; 2D-4D 130 kW; 1.4TSI 103 kW DSG-6; 1.8TSI 118 kW DSG-7;  2.0 D3 5-syl. 120 kW Geartronic-6; 2.0 TDCi 120 kW Powershift-6; 1.4TSI ACT 103 kW DSG-7; V40 2.0 D3 5-syl. 110 kW Geartronic-6

2cka

Jos joku on saanut jo Weballisen auton pihaan niin kiinnostaisi saako siitä automaatin poies kuten seiskakolopallosta..?
Nykyinen: VW Passat variant 2.0 TSi 280 4Motion 2016

Exät kronologisesti: Lancer Evolution X, Octavia III Combi 1.8TSi 4x4 DSG, Leon Cupra R, A6 Avant, New Beetle, Polo9N1, 325XiA e30

Guido

Lainaus käyttäjältä: 2cka - 12.08.13 - klo:09:38
Jos joku on saanut jo Weballisen auton pihaan niin kiinnostaisi saako siitä automaatin poies kuten seiskakolopallosta..?

Netistä löytyvän käyttöohjeen mukaan saa.

Kaltsu75

Lainaus käyttäjältä: jni - 11.08.13 - klo:17:47
Tässäkin asiassa on kahta mielipidettä.

Tuo perän merkittömys oli "cool" joskus 1980-luviun alussa, kun se yleistyi mersuissa. Ei tavallinen rahvas saanut tietää, ettei raha riittänyt, kuin karvalakkimalliin eikä enää edes sen mallimerkintöihin. (Silloin ne merkit maksoivat extraa mersussa).  :P

No, itse en muutenkaan ymmärrä, miksi varustelluista ja tehokkaammalla moottorilla varustetuista malleista "tuunataan" karvalakkimallien näköisiä...

Yllättävän moni täällä tosiaan "tuskailee" noiden merkkien kanssa. Miksei ne voi olla siinä? Onhan tässä uudessa toki aika isolla fontilla nimi siellä perässä, mutta ei se ainakaan tota raceblue väriä vasten musta mitenkään pahalta näytä. Mulla saa kyllä merkit pysyä paikallaan. Jos joku on autoa useasti vahaamassa, niin varmaan niistä silloin on pikkuisen haittaa, ulkonäön kannalta en näe merkitystä sillä, että onko merkit vai ei. Ja miksei tosiaan siinä luukussa voisi näkyä toi TSI kahdella punaisella kirjaimella...  ;)

No tämä on makuasia, kuten auton värikin. Toiset nykii ne pois ja toiset ei. Meikäläisen autoon saa merkit jäädä, mutta ton rekkarikilven alustan saatan minäkin vaihtaa, autoliikkeen mainos joutaisi pois. Josko sitten huollosta kyselisi ilman mainosta olevia lätkiä tai sitten joku taisi vinkata, että niitä saa muutamalla eurolla Motonetistä.
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

Huppe

#5337
Lainaus käyttäjältä: Karvis - 12.08.13 - klo:08:30
No ei kai sitä laturin piuhaa tartte sinne takaluukkuun kytkeä, konehuoneessahan on ihan virtapisteet sitä varten :o

Ammattilaisella (lyhyttä matkaa ajavalla Webasto-kuskilla ;) ) on CTEKin laturi ja siinä pikapistokkeet akkuun.



Parempi vaihtoehto toki se Defan ylläpitolaturi niin ei tartte pelleillä takakontin kanssa.
Superb 2.0 TSI 280 4×4 L&K DSG Business Line
ex. Octavia III LB 1.4 TSI DSG, Elegance, Dynamic

Fokemon

Lainaus käyttäjältä: Guido - 12.08.13 - klo:08:26
Samaa mieltä. Combin toimitusajat lienevät tällä hetkellä - moottorista ja varustelusta riippuen - luokkaa 4 - 8 kk, joten sitä lyhyempiin toimitusaikalupauksiin kannattaa suhtautua aika epäluuloisesti.

Nimim. "huhtikuun alussa tilattu Combi Ocu menossa ensi viikolla tuotantolinjalle ja siihen vielä kuukauden verran ennen kuin auto on Suomessa".

Hmm... 12-16vk sain toiseltaki myyjältä arvioksi. Olisko tossa huhtikuussa tilatuissa ollu sitä alkuruuhkaa vielä?
Noh, vanhalla kelpaa vielä ajella, ei haittaa vaikka vähän kestääkin. Liisari kun on.

Guido

Lainaus käyttäjältä: Fokemon - 12.08.13 - klo:10:44
Hmm... 12-16vk sain toiseltaki myyjältä arvioksi. Olisko tossa huhtikuussa tilatuissa ollu sitä alkuruuhkaa vielä?
Noh, vanhalla kelpaa vielä ajella, ei haittaa vaikka vähän kestääkin. Liisari kun on.

Ehkä, aika moni huhtikuussa tilannut näyttää vielä odottelevan Combiaan. Mulla muuten lukee tilaussopimuksessa toimitusajankohtana heinäkuun loppu, joten hieman menee pitkäksi.

Eipä tässä mitään paniikkia asian suhteen ole. Uusi tulee sitten kun tulee, väliraha on sovittu ja nykyisellä autolla kelpaa ajella odotellessa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy