Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - lepardiselka

#1
Onkos kellään kokemusta tuosta VMK-Service Oy:stä mikä toimii Tuusulassa ja korjailee mm. dsg ja tiptronic laatikoita?
#2
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.10.20 - klo:13:18
Olihan vaihdetut öljyt alkuperäiset?
Feb öljyt sinne tuli.
#3
Lainaus käyttäjältä: Daatta - 20.10.20 - klo:11:35
Merkkiliikkeestä uusin vakiosofta tilalle ja toivoo että vika on ainoastaan ohjelmassa? Jos ei niin huonoa tuuria. TVS tuskin ottaa vastuuta tai antaa takuuta sen varalle että laatikko hajoaa. Ja/tai kytkinten sopeutus ja mitä muuta testerillä pystyykään tekemään.
ei kuulemma ole ohjelmasta johtuva, tiedä sitten🤔 jännä kun vikakoodit tulee ja kun sit muutaman km ajaa ja käynnistää auton uudestaan niin laatikko toimii ihan normaalisti ja koodit hävinneet. Mitäköhän maksaisi merkkiliikkeessä vakiosoftan laitto?
#4
Moi. Mulla reilu 2 vuotta vanha R golf jolla ajettu nyt 52tkm, dsg nyt muutaman kerran heittänyt koodit ja vaihteiston hätäkäytölle. Silloin häviää parittomat vaihteet 1,3,5 ja 7. Koodit kun luettiin ja lähetin ne laatikon ohjelmoijalle(TVS), niin ne viittasivat hydraulipaineen häviämiseen tai sitten vaihdevivuston hetkelliseen jumittumiseen. Koodit tulleet aina joko ihan paikallaan ollessa tai ihan pienessä vauhdissa, käy silleen jännästi nykimään vaikka jarru pohjassa ja auto ihan paikallaan. Öljyt+suodin vaihdettiin viime viikolla, mutta silti tuli jo koodit kerran sen jälkeen. Vaihteisto on siis 7-vaihteinen DQ381.
#5
Mitäs jäi verot ja paljon oli mittarissa silloin kun ostit?
#6
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
24.03.19 - klo:22:50
Lainaus käyttäjältä: tkrautajoki - 15.03.19 - klo:19:16
Moi tällekkin puolella. Loikkasin tosta polo gti 2018 mallista, 2014 mk7 ärrään ja mietin, että onko ärräporukalla whattsapp ryhmää vielä? Laitan kuvan tohon tosta kulkineesta vielä :)

Moro. Pist mulle yv:llä sun puhelinnumero ni pääset WA ryhmään mukaan :)
#7
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
04.11.18 - klo:22:47
Lainaus käyttäjältä: Juksu - 04.11.18 - klo:14:35
Kiitos  :)

Eihän tuo ollut vielä myynnissä kun tilausta tein. Hyvän näköinen auto. R:iä oli aika niukalti tarjolla ylipäätään käytettynä. Ja oon sillai vanhanaikainen, että ostan mieluiten autoni uutena.

Mutta R -versioiden ei uskoisi kovin pitkään myynnissä happanevan, tuossa alla USA:sta mielenkiintoista "tilastoa" sporttisten autojen myyntiajoista:

#10: BMW M3/M4, 50 Days on Dealer Lots
#9: Dodge Challenger, 49.7 Days
#8: Dodge Charger, 47.9 Days
#7: Ford Mustang, 47.4 Day
#6: Mazda MX-5 RF, 42.8 Days
#5: Subaru WRX, 39.9 Days
#4: Volkswagen Golf GTI, 36.8 Days
#3: Subaru BRZ, 36.1 Days
#2: Hyundai Veloster Turbo, 36 Days
#1: Volkswagen Golf R, 34.4 Days

Alkuperäinen linkki:
http://www.thedrive.com/news/23514/here-are-the-top-10-fastest-selling-used-sports-cars-in-america

/Juksu
Juu se olikin vitsi tuo et tästä olisit saanut uudenkarhean ;) Onhan se joo niinkin et uus on aina uus :)
#8
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
04.11.18 - klo:22:45
Lainaus käyttäjältä: VR6 - 04.11.18 - klo:17:33
Onnittelut Juksulle hienosta hankinnasta 😊 Itsekin suht tuore R-kuski. S3 ja R oli minulla ne vaihtoehdot, jotka valikoituivat kahden viimeisimn joukkoon. Loppujen lopuksi tulin siihen tulokseen, että R antaa enemmän vastinetta rahalle. S3 en myöskään päässyt kabiinissa sinuiksi. Taas R oli heti kuin kotonaan.

Aika pitkään tuli pohdittua mk7 ja mk 7.5 välillä. Päädyin sitte uuden karheaan 7.5 kun sopiva yksilö löytyi. Ja onhan se.. onhan se piru vieköön mukava ja etten sanoisi hauska auto 😁. Hauska ajaa ja fiilistä tuova kulkine.

Höpö höpöä tuo maahantuonnin höpötys. Ei muuta kuin ehdottomasti laatu pinnoite pintaan. Kiellät vielä liikettä pesemästä autoa muuten kuin korkeintaan painepesurilla. Jää ammattitaitoiselle fiksarille pienempi työ, joka sinulle edullisempi. Omassa myös Cure isketty uutena pintaan ja tästä ehdoton suositus. Mikäli itse teet tai tuttu tekee myllytyksen ja kiilloituksen niin suositus Carbon collectivelle ja Gtechnikin pinnotteille. Sen verran vielä pinnoituksista, että unohda nuo "takuut" mitä luvataan myyntipuheissa, vaan lue käyttäjä kokemuksia!

Vielä mitä itse autoon tulee, niin kyllähän se saa suun virneeseen. Hieno ja tarkka ajettava, ei vetele vaan menee vakaasti. Auto on hieno kompromissi päivittäiseen ajon ja urheilullisuuden suhteen.

Suomalaisten foorumien suhteen aika suppeata on R keskustelu. Tämänkin foorumin taso on ollut jo pitkää täyttä itseään. Onneksi nämä pienemmät topicit pysyy suht siisteinä.Olisikin kiva saada R (+miksei S3) ryhmä vaikka Whatsappiin tai faceen. Ulkomailta löytyy kyllä sitten enemmän sisältöä mutta aina vähän työläämpää etsiä.ja lukea. Laitetaanko jokin pikkuryhmä pystyyn? 😁
Meillä itseasiassa onkin 4 hengen ryhmä whatsapissa jotka omistaa R:n,ni sähän voit pistää vaik yv:llä numeron ni liitän sut sinne ryhmään :)
#9
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
04.11.18 - klo:11:12
Lainaus käyttäjältä: Juksu - 03.11.18 - klo:17:37
Hei,

Uutena foorumilaisena tervehdys tänne!

Päätin lähes 10v tauon jälkeen ilmeisesti palata Volkswageneiden ja Golfien pariin. Teemalla "hemmottelen itseäni".
Laitoin nyt viikolla 44 tilaukseen uuden Golf R Variantin (DSG). Auto oli yllättävän mukava ja pirteä ajaa, kun koeajoin sellaista (tosin lyhytperäistä mallia). Oikein sopiva itselleni päivittäiseksi ajokiksi. Muut vaihtoehdot eivät miellyttäneet silmää samalla tavalla (en halua esim. isoja siivekkeitä/levikkeitä), eivät olleet yhtä käytännöllisiä tai sitten hinta karkasi turhan korkeaksi "moottorin" kanssa. Koeajoautossa oli 19" Pretoriat ja DCC (mukautuva alusta) ja yhdistelmä oli yllättävän mukava - joten sellaiset otin tähän autoon. Talvirenkaat saavat olla 18". Väriksi tuli Indium -harmaa.

Juu, tiedän, että kokonaan uusi kasimalli on tulossa, mutta en halunnut odottaa niin pitkään, että R -versio on siitä saatavilla. Enkä myöskään vielä halua sellaista puolisähköautoa, jollainen siitä mahdollisesti muotoutuu, uusine ongelmineen ja mahdollisine lastentauteineen.

Saa nähdä, kauanko toimitukseen menee aikaa. Varmaan menee vähintään helmikuulle, ellei pidempään. Kun tämä wltp -sotku on, eikä R ole vielä sertifioitu. Tai ulkomaisilla foorumeilla jotkut väittävät, että testit olisi jo tehty ja tulokset ok, mutta että maakohtaiset paperit olisivat vielä jumissa viranomaisilla. Myyjä sanoi, että R:n toimitukset Suomeen alkaisivat ilmeisesti viikolla 1/2019 ja siihen kuljetus 3 vkoa ja sitten mitä täällä Suomen päässä menee.

Tuo tilattu "vankkuri" valmistettaneen 2019 wltp-spesifikaatioiden mukaan, eli tehoja on vielä jäljellä kuitenkin aika riittoisat 300 heppaa (vaikka tuo laskenut teholukema ei vielä papereissa näy) ja uusi bensapartikkelisuodatin on mukana. Toivottavasti siinä ei ilmene ongelmia. Lueskelin, että vähemmän vikoja voisi olla odotettavissa, kuin mitä diesel -mallien hiukkassuodattimissa alkuun oli. No, aika näyttää. Mutta onpahan sitten "eko -versio".

Spekuloivat saksan sivustoilla, että R Variantinkin valmistus siirtyisi kokonaan Wolfsburgiin - sinänsä minulle ihan sama mikä tehdas valmistaa, kuitenkin mielellään Saksassa valmistetun ottaisin.

Ainoat pikku miinukset autolle tulee siitä, ettei siihen saa tehdas-Webastoa eikä vetokoukkua. Vetokoukun ymmärrän, mutta pitänee asentaa DEFA tms lämmitin vesikiertoon.

Jonkinlainen pinnoite ja suojakalvo maalille lienee myös paikallaan, kun autoa olisi tarkoitus pitää useita vuosia ja hyvin. VW-maahantuonti oli kuitenkin sitä mieltä, että maalipinnan kovettumiseen menee muutama kuukausi. Kannattaako suojausta odottaa tuo aika vai teettää heti? Onko tästä foorumilaisilla kokemuksia tai parempaa tietoa?

Odottavan aika tulee varmaan olemaan pitkä :)

Onko muilla muistissa, kuinka kauan meni tilauksesta siihen, että sai jotain tarkempia tietoja todellisesta valmistusajankohdasta?

/Juksu
Hyvä valinta :) https://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/10070628 Tästä olisit saanu uutta vastaavan nopeesti ;) Calix kiertopumpulla+sisähaaralla maksaa 750e. Itsellä taisi olla 2,5-3kk odotusaika ja Korrekin Cure vedettiin kyllä heti pintaan jo ennen luovutusta.
#10
Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 19.10.18 - klo:23:35
Kyllä sopivat etelän vesikeleille, lähestulkoon yhtä hyvin kuin voisilmä puuroon. Oulua pohjoisemmaksi en nostaisi noita.

Camskillillä on myös erikseen ”winter nordic” kategoria noita löllöjä vesiliirto-ohjuksia varten.
No ihan täällä etelä-rannikolla ajan 95% talviajoista,mutta silti kyllä hieman epäilyttää ;)
#11
Olisko jollain varmaa tietoa että nämä sopii Suomen talveen https://www.camskill.co.uk/products.php?show=130410?
#12
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
04.10.18 - klo:12:13
Onko kukaan törmännyt auton madalluksen jälkeen että valot näyttää vähän turhan lähelle? Onkohan iso homma/kallis jos veisi merkkiliikkeeseen ja suuntaisivat valot uudestaan?
#14
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
22.06.18 - klo:00:03
Onkos kukaan koodaillu vcds:llä esim. pakoläppiä että olisivat jo matalimmilla kierroksilla auki? Muita hyviä koodausvinkkejä saa myös kertoa :)
#15
Passat B8 (14-) / Vs: Passat TSI 280
13.06.18 - klo:13:01
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 13.06.18 - klo:07:23
Raksittu KAIKKI lisävarusteet, mutta ei sittenkään...

"Autoon ruksattu KAIKKI varusteet sekä lisävarusteet mitä autoon saa aina kahvinkeitintä myöden. Ainoastaan peruutuskamera sekä rattivaihteet jätetty pois."

"Launch-controllilla kellotettu GPS-mittarilla 0-100Km/h 3.8 sek, 0-200Km/h 12.5 sek. "  ;D ;D ;D.  Ei ihan kahta sekunttia lähdeä 0-100km/h pois tuolla 75 hepalla 115nm:llä. Mikähän tuo ihme boxi on  ;D
Pitäs kyl varmaan ottaa yhteyttä myyjään ja oikein kysyy et mikähän boxi(t) tuo oikein on ;)
#16
Passat B8 (14-) / Vs: Passat TSI 280
12.06.18 - klo:15:17
https://www.nettiauto.com/skoda/superb/9632093 Tääkin vähän offtopic,mutta samalla moottorilla kuitenkin . Mäkin haluun tuommosen R:ään kun 75hv/115nm lisäyksellä esim. 0-100 kiihtyvyys paranee 5,8s "vain" 2s eli 3,8s ;D
#17
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
26.05.18 - klo:19:31
Reilu kk pörötelty jo ja mittarissa 2tkm eli rupee olee sisäänajettu pikkuhiljaa😉 Alusta siis vaihtu Bc racingiin ja kuvissa näkyvät ultraleggerat 19x8 menivät jo eteenpäin ku ei oikein pyöriny ET35 hyvin tuolla madalluksella ilman että olisi ruvennut kaaria fiksaamaan,uudet saman valmistajan vanteet samoilla spekseillä tilattu paitsi että ET45.



#18
Golf VII (12-) / Vs: Golf GTi Mk7
05.05.18 - klo:23:12
Lainaus käyttäjältä: Veistos - 22.04.18 - klo:19:15
Jouset + muuta tavaraa olen tilannut http://www.all-stars-motorsport.com :sta mistä ilmainen rahti yli 250, ylittävissä tilauksissa.
https://www.awesomegti.com :sta on kanssa tullut tavaraa. Kummankin firman osalta toimitus & toiminta on ollut ripeää.

RacingLinen tuotteita on pääasiassa tullut tilattua. Esim.




Kalliit ovat mutta tuntuma on hyvä, koska korvaavat alkuperäiset vaihtimet kokonaan. Tällaisina niiden pitäisi tulla tehtaalta suoraan.
Keulamerkit tilasin ebaysta missä valinnan varaa riittää. Kuvista ei niin selvästi erotu mutta tilasin Jenkeistä korin väriset vinyylitarrat VW merkin sisään, ettei näytä vaan ihan mustalta ympyrältä.
Tässä vähän parempi kuva
url=https://ibb.co/doLuMx][/url]

https://www.kliimotorwerkes.com/collections/volkswagen-graphic-and-color-inlays

RacinLinen teräspunosletkut pitäisi laittaa alle tulevana viikonloppuna.


Onko muuten gti mallissa acc siirretty tuohon vw merkin taakse? Itse oon ajatellut etumerkin vaihtaa mustaksi,mut vähän mietityttää ku siinä on se acc.
#19
Golf VII (12-) / Vs: Golf GTi Mk7
26.04.18 - klo:10:15
Lainaus käyttäjältä: d3nver - 22.04.18 - klo:22:17
Minulla on Eibachin Pro-Kit jouset 7.5 GTI:ssä, madallusta on noin 25mm edessä ja takana. Eihän ne marmorilta ole mutta ihan toimivat jouset, mukavat ajaa jne. Ulkonäöllisesti tosin peräpää laski noilla vähän liikaa ja saattaisin nyt hankkiessa ostaa R:än jouset näiden sijasta. Työkaverilla oli vanhemmassa GTI:ssä marmorilta hankitut jouset ja ne pilasi auton totaalisesti, auto muuttui aivan kohtuuttoman kovaksi kivireeksi.
Mul olisi 2015 mallisen R:n 10tkm ajetut jouset tallissa pölyttymässä ;)
#20
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
25.04.18 - klo:22:31
Lainaus käyttäjältä: Makke - 25.04.18 - klo:17:51
Onko R:n lokasuojat leveämmät mitä normi Golffin? Jos ei niin sanoisin että piukkaa tekee. Itsellä 8 x 19 et44 235/35 kumeilla normi 7.5 Golffissa ja Bilsteinin b14 setti. Kiinni otti keulasta (luultavasti siihen ruuviin kaaren yläosassa) kun laski tarpeeksi. Takapää tuskin tuottaa ongelmia.
Itse en kyl tiiä lokasuojista,mut luulisin et ovat ihan samanlaiset. Minkä verran sul madaltaa tuo bilsteinin setti? Olisko pistää kuvaa koko autosta sivusta? Mulla oli siinä vanhassa R:ssä edessä 19x8,5" ET32 ja siis niillä eibachin jousilla ja renkaatkin tais olla "ylikokoa" eli 225/40,niin ei ottanut kiinni,toki ne madaltaa vaan sen 10-15mm.
#21
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
25.04.18 - klo:15:58
Mitäs mieltä ku oon katellut 19x8,5" ET30 OZ vanteita,että pyöriskö raapimatta ne vaikka meinaan laittaa BC racing alustan ja madaltaa ehkä sen noin 40mm vakio R:stä? Vanhassa mk7 R:ssä oli vaan Eibachin madallusjouset ja takana otti 225/35 kiinni isommissa heitoissa,mut vanteet olikin 9,5" ET35 eli tulivat sen 8mm ulommas vanteet.
#22
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
06.04.18 - klo:08:50
Lainaus käyttäjältä: Penaxer - 06.04.18 - klo:00:13
Eiköhän se sitten sinun autosi ollut  ;)

Missäköhän vaiheessa etupenkkien alla olleet säilytyslaatikot ovat poistuneet mallista? Ei sillä että olisin tarvinnut, mutta tietääkseni ennen ollut. Lisäksi etuovet kun avaa, paistaa silmään pari suojaamatonta pultin/mutterin kantaa oven etuosasta.
Brittifoorumeita vähän lukenut ja näistä siellä jotain juttua ollut. Jostainhan ne päästöskandaalirahat on säästettävä?

Pieniä murheita, auto on kyllä loistava ajaa. Vielä kun saa sisäänajovaiheen ohi ja uskaltaa vähän kokeilla suorituskykyä  8)
Ja toivotaan että sääkin suosisi vielä jossain välissä, puhtaana auton näin viimeksi liikkeessä. Näillä keleillä ihan turha pestä, ellei pidä autoa vain tallissa.
Minkä verran meinaat ajella sisään ennen kun uskaltaa polkasta oikein kunnolla?
#23
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
05.04.18 - klo:23:26
Ei ole myyjän kanssa mitään sovittu roiskeläpistä ja tuskin käy asennuttelee ilman mun suostumusta autoon mitään! Koitatteko nyt väittää et mulle myydään tässä 2017 vuoden autoa vai ;D
#24
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
05.04.18 - klo:17:26
Lainaus käyttäjältä: CF - 05.04.18 - klo:13:25
Mä en tiedä 2018 puolella rekisteryistä autoista ensimmäistäkään, jossa läpät olisivat olleet kiinni. Nikodeemuksen auto on rekisteröity alkusyksystä -17. Omani on otettu käyttöön heti vuodenvaihteen jälkeen eri liikkeestä eikä siinä/muissakaan sinne saapuneissa ollut läppiä. Myös myyjä odotti että niissä olisi ollut koska aikaisemmissa oli. Joku muutos tullut loppuvuonna.

Talven kokemuksia autosta: Neliveto toimii upeasti! Ja uusi 7-lovinen dsg yllätti positiivisesti!
Mulla on läpät kiinni ja tämän vuoden auto.
#25
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
01.04.18 - klo:00:25
Kyllähän Nikodeemuksen FL oli eturoiskeläpät valmiina ja mäkin sain yhden kuvan myyjältä omasta,niin läpät on sielläkin kiinni edessä :)
#26
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
22.03.18 - klo:13:00
Nyt on käyty liikkeen pihassa kattoo uutta kuljetinta ja ensi viikolla todennäköisesti luovutus edessä :) Aattelin laitattaa autoon Korrekin Cure pinnoitteen jo ennen luovutusta. Mites muuten uuden R:n omistajat on teillä taivalla mennyt autojen kanssa?
#27
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
07.02.18 - klo:14:08
Lainaus käyttäjältä: Penaxer - 06.02.18 - klo:23:16
Onko olemassa "hiljaisia" kumeja kokoluokassa 235/35 19" näillä suomen teillä? Uudella asfaltilla ehkä ensimmäisen kesän melu on siedettävää...
Itsellä Seatissa continentalin kumit ja ainakin tuolla kuluneella maantiellä mitä ajan, niin meteli on kyllä aika kova.
Uusi ärrä tulee kevään kynnyksellä, joten jännityksellä odotan millä renkailla ja minkälaisella sisämelulla mennään  ;)

Tästä tulikin mieleen, talvirenkaat täytyy hommata ennen ensi talvea, kun en niitä tähän kauppaan saanut sopimaan (2500e oli myyjän "tarjous" 18" talvikumeista vanteineen).
Minkälaisia vanteita ja kumeja kannattaa katsella, kooksi ajattelin 18" ja pohjoisen kitkoilla?
Joo no mulle tulee kyllä nuo ensikumit 18" eli renkaat 225/40,vaik eipä sillä suurta eroa varmaankaan ole. Sen kyllä huomannut et kyllä niillä merkeillä silti aika suuria eroja on melussa,toinen olis tietysti et veis koko auton äänieristettäväksi vaik Tallinnaan. Sehän saattaa kyl olla et tulee kuitenkin 19" kesävanteet'(suunnitelmat vielä auki),niin ne ensiasennusrenkaat menee myyntiin pitivät sit melua tai ei. Mul tarkotus pistää nuo cadizit talvivanteiksi,mut jos suunnitelmat muuttuu,ni osta siitä itselles talvivanteet ;)
#28
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
06.02.18 - klo:15:28
Lainaus käyttäjältä: CF - 06.02.18 - klo:08:49
Mulla tuli Pirellin P ZERO:t alla...kokemusta tasan 0km kun tulevat vasta keväällä käyttöön.
Mulla ollu kahdessa edellisessä jotkut Bridgestonen kumit ja molemmat meni kyl vaihtoon ku olivat äänekkäät,joten toivon ettei tulis sen merkkisiä.
#29
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
05.02.18 - klo:11:01
Kertokaas minkä merkkisillä ensiasennusrenkailla olette saanet ,,rränne?
#30
Golf VII (12-) / Vs: VW Golf VII R
28.01.18 - klo:16:24
Lainaus käyttäjältä: CF - 27.01.18 - klo:21:00
Jaa-a, ainakaan mulla ei ole kokemusta edes värivalintojen muuttamisesta. Ainoa kokemus aiheeseen liittyen on se, että valitessani vanteita olin pakotettu valitsemaan myös tummennetut lasit (jotka olisin ottanut kyllä muutenkin). En tiedä vaikuttaako vanteiden valinta sitä kautta koko autoon niin että valintaa ei jälkikäteen muka voi tehdä?
Juu itse otin myös kyllä tummennetut lasit :)
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy