e-Golf -keskustelua

Aloittaja JKK, 29.08.17 - klo:17:14

« edellinen - seuraava »

ITbites

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 03.08.20 - klo:14:55
Homma kestää useamman päivän, eli ei hoidu määräaikaishuollon lisänä yhdessä päivässä. Kannattaa siis katsoa sopivia ajankohtia etukäteen.

Mihin malleihin tämä on tulossa? Mielestäni olisi hyvä kaikkiin malleihin, koska näissä ei ole akkulämmitintä.
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

TDInoPWR

Onko muilla ollut regenin voimakkuudessa muutoksia isompien vanteiden kanssa?
Kävin tänään ajamassa ensimmäisen vähän pidemmän lenkin uusilla 18" ja selkeästi huomaa ettei moottorijarruta läheskään niin tehokkaasti kuin ennen.

Alkuun B-mode tuntui kuin level-2 olisi ajellut. Pysähdyksen jälkeen kotiin päin tullessa alkoi jarruttaa vähän paremmin, mutta edelleen selkeä ero alkuperäiseen toimintaan.

m4x1mu5

Paljonko on painossa eroa vanhaan vanne+rengasyhdistelmään?
Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

tmr97

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 05.08.20 - klo:21:35
Mihin malleihin tämä on tulossa? Mielestäni olisi hyvä kaikkiin malleihin, koska näissä ei ole akkulämmitintä.

Kyseessä on vain akun tiivisteiden tarkastus ja tarvittaessa korjaus. Tulee niihin valmistettuihin yksilöihin, joissa vikaa epäillään olevan.

TDInoPWR

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 06.08.20 - klo:07:07
Paljonko on painossa eroa vanhaan vanne+rengasyhdistelmään?

Ei tullut punnittua orkkis vanteita, mutta uudet 18" painaa karvan vaille 20kg kumin kanssa. Netistä löysin tietoa, että orkkikset painaisi kumin kanssa 18.25kg. Eli ei tuossa puoltatoista kiloa enempää ole eroa per rengas.

Mielenkiintoista on se, että tänään regen alkoi toimia hyvin lähellä normaalia, kun ajelin 30km lenkin cityyn.

Speksu

Lainaus käyttäjältä: TDInoPWR - 06.08.20 - klo:00:28
Onko muilla ollut regenin voimakkuudessa muutoksia isompien vanteiden kanssa?
Kävin tänään ajamassa ensimmäisen vähän pidemmän lenkin uusilla 18" ja selkeästi huomaa ettei moottorijarruta läheskään niin tehokkaasti kuin ennen.

Alkuun B-mode tuntui kuin level-2 olisi ajellut. Pysähdyksen jälkeen kotiin päin tullessa alkoi jarruttaa vähän paremmin, mutta edelleen selkeä ero alkuperäiseen toimintaan.
Jos akku on täynnä, niin regen ei toimi täydellä teholla. Regenin maksimimäärä lisääntyy sitä mukaa kun akku tyhjenee 100%:sta.

TDInoPWR

Lainaus käyttäjältä: Speksu - 06.08.20 - klo:18:30
Jos akku on täynnä, niin regen ei toimi täydellä teholla. Regenin maksimimäärä lisääntyy sitä mukaa kun akku tyhjenee 100%:sta.

No se voi olla sitten syynä. Mittari näytti rangea 170+km. Kiitos tiedosta!

ITbites

Discovery Media Navi + kartat ::: Kartat ihan päin h..iä ja päivitystä ei saatavilla (pro malliin tullut 06/2020). Lisäksi olen vuosia ihmetellyt miksei näihin saa virallista tolppavaroitinta tyyliin Garmin...
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Tos®

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 11.08.20 - klo:09:45
Discovery Media Navi + kartat ::: Kartat ihan päin h..iä ja päivitystä ei saatavilla (pro malliin tullut 06/2020). Lisäksi olen vuosia ihmetellyt miksei näihin saa virallista tolppavaroitinta tyyliin Garmin...
Omaani latasin skodan kartat, tämän kesän päivitys.
Sitä en tiedä onnistuuko e-golffiin, mutta lyhykäisyydessään näin:
- Etsi nettiautosta skoda jossa sama soitin kuin vw:ssä.
- kopio rekisterinumero biltema.fi hakuun ja sieltä ota alustanumero ylös.
- Lataa uusi kartta http://updateportal.skoda-auto.com/

Tuohon toiseen kysymykseen, saa tolpat ja piippauksenkin, noin kympin maksaa.
http://www.speedcamupdates.com/
Varoitukset saa päälle kartan asetuksista, omat erikoiskohteet täppä päälle.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: ITbites - 11.08.20 - klo:09:45
Discovery Media Navi + kartat ::: Kartat ihan päin h..iä ja päivitystä ei saatavilla (pro malliin tullut 06/2020). Lisäksi olen vuosia ihmetellyt miksei näihin saa virallista tolppavaroitinta tyyliin Garmin...

Ilmeisesti sinulla on Discover Media MIB2? Siihen ei tosiaan ole VW:n sivuilla uudempaa karttaa kuin joku 2019 lopun versio, outoa sinänsä kun jopa Discover Media MIB1 versioon on tullut 2020 kesällä kartat. Vielä oudompaa on, että VW:n karttamateriaalin lataus systeemin mukaan e-Golffissa on aina Discover Pro  :o
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

ITbites

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 11.08.20 - klo:12:10
Omaani latasin skodan kartat, tämän kesän päivitys.
Sitä en tiedä onnistuuko e-golffiin, mutta lyhykäisyydessään näin:
- Etsi nettiautosta skoda jossa sama soitin kuin vw:ssä.
- kopio rekisterinumero biltema.fi hakuun ja sieltä ota alustanumero ylös.
- Lataa uusi kartta http://updateportal.skoda-auto.com/
Tuohon toiseen kysymykseen, saa tolpat ja piippauksenkin, noin kympin maksaa.
http://www.speedcamupdates.com/
Varoitukset saa päälle kartan asetuksista, omat erikoiskohteet täppä päälle.

Ei tunnista alustaa, kiitos kummiskin - tuo tolppapaketti voisi olla asiallinen vaikka enemmän hain sitä että rakentaisivat sen älykkyyden että tunnistaa kummalla puolen tolppa, varoitussingaalit (kyllä te tiedätte)

Kyllä, VW karttapäivitys väittää että e-Golfiin löytyy ainoastaan PRO näyttö.
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

TOURAN HIGHLINE

Lainaus käyttäjältä: SamiEv - 30.06.20 - klo:09:06
Tämän luettuani tajusin, että itselläni tapahtui omassa e-Golfissa aivan sama juttu pari viikkoa sitten. Eli kahtena peräkkäisenä päivänä jäi puhaltamaan lämmintä, mutta lähti toimimaan tuolla mainitsemallasi on->off->on painalluksilla. Sen jälkeen taas toiminut normaalisti. En jäänyt itse miettimään tätä sen enempää, ennen kuin luin tuon kuvauksesi. Jos käytät auton tarkastettavana, niin jaa tänne mikä oli tuomiona.

Meillä auto on otettu käyttöön 01/2020, jos vaikka jotain yhteistä selitystä tämän kautta löytyisi? Ja tosiaan meillä auto on ollut lähes päivittäisessä käytössä, eli seisominen ei selitä tuota.

-Sami
Ai niin, jaetaanpa tuomio: Kylmäaineessa semmoinen noin 20% vajaatäyttö. Jos oikein ymmärsin, niin siitä oli joku tehtaan huoltotiedotekin, että tämmöisiä on päässyt maailmalle. Oma auto on 3/20 käyttöönotettu.

TDInoPWR

Onko muuten normaalia, että lämpöpumpulla varustettu -15 yksilö pitää aika äänekästä hurinaa välillä. Eilen kylmänä käynnistyksen jälkeen alkoi heti hurisemaan äänekkäästi ja toisen kerran aiemmin, kun olin laittanut ilmastoinnin ajastimella 10min päälle. Silloinkin auto oli ollut ajamatta yön yli. Kuulostaa lähes webastolle tai kovaa pyörivälle flektille.

pasikallero

Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 06.08.20 - klo:07:07
Paljonko on painossa eroa vanhaan vanne+rengasyhdistelmään?
Orkkisvanne 205/55/16 Bridgestone Turanzalla 16,3kg ja nyt itsellä alla Audin 18x8 vanteet (OW58911) 245/40/18 aika kuluneilla Pirelli Cinturato kumeilla, joiden paino 21,3kg. Eli 5kg joka kulmassa enemmän painoa. H&R:n jouset alla myös, en tiedä paljon ne kompensoi, mutta kulutus ei mielestäni mitenkään radikaalisti muuttunut. Keskikulutus 12.0 kWh/100km. Keskinopeus 40km/h, eli etupäässä keskusta-ajoa. Autosta tuli pelkällä rengaspaketin vaihdolla huomattavasti jämäkämpi ja omaan käteen parempi ajettava. Jouset tietysti jämäköitti vielä lisää, kun ne sai alle.

TOURAN HIGHLINE

Lisää käyttäjäkokemusta:
Tuli tuossa viime viikonvaihteessa tarve ajaa kumpanakin päivänä samaan määränpäähän n. 110km kotoa. Reittivaihtoehtoja useita, ml. pidempi pätkä motaria (n. 40km  120 rajoitus).
Valitsin sitten ekana päivänä kantatiereitin, vähän satasta, enimmäkseen 80. Perillä myös vähän taajama-ajoa 40,50 ja 60 rajoitusalueilla. Helposti suoritti tämän 220km matkan edestakaisin lämpimänä kesäpäivänä. Jäikin vielä 55km reserviä.
Toisena päivänä vastaavissa olosuhteissa muutoin sama reitin valinta, mutta paluumatkalla rinnakkaistien sijaan moottoritielle. Toki olin samalla, kun kipaisin määränpäässä kaupassa hakemassa juotavaa, ottanut varmuudeksi lähellä olleesta pikalaturista 6,5kwh, ajatus kun jo oli ajaa takaisin nopeampaa reittiä. Kauppareissu ja pikalataus kesti sen noin 10 minuuttia. Lähtiessä kotimatkalle auton range 217km ja suoritettavaa tosiaan se 110km. Motarilla ajaessa koko matka 130 mittarinopeudella. Ja kylläpä suli kilsat... ::)
Vaimo vieressä alkoi huolestua siinä vaiheessa, kun kotimatkaa oli vielä pitkälti yli 30 kilometriä ja range oli nopeasti pudonnut jo 60 kilometriin. Naureskelin siinä, että eipä hätää, tätä nopeaa pätkää on jäljellä enää reilut kymmenen kilometriä ja sen jälkeen taitaa alkaa toimintamatka lisääntymään. Näin kävikin. Loppupätkä rauhallista seututietä fifty-fifty 60/80 rajoituksella ja kotipihassa tosiaan sitten toimintamatkaennuste 65km 8). Mietiskelin siinä, että olisi varmaan ollut siinä ja siinä, olisiko päässyt kotiin ilman tuota "välitankkausta" ???, mutta muutoin tämä meni ihan tasan. Sen kymmenen minuuttia, joka meni ladatessa matkalla, ajoin sitten kiinni kotimatkalla  :D. Eli sähköautoilijan kannattaa kiiruhtaa vähän hitaammin ;D ;D  ;)

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: TDInoPWR - 11.08.20 - klo:18:00
Onko muuten normaalia, että lämpöpumpulla varustettu -15 yksilö pitää aika äänekästä hurinaa välillä. Eilen kylmänä käynnistyksen jälkeen alkoi heti hurisemaan äänekkäästi ja toisen kerran aiemmin, kun olin laittanut ilmastoinnin ajastimella 10min päälle. Silloinkin auto oli ollut ajamatta yön yli. Kuulostaa lähes webastolle tai kovaa pyörivälle flektille.
Lämpöpumppu tuottaa etenkin kylmemmällä kelillä tosi erottuvaa, voimakasta hurinaa. Niin sen toki siis kuuluu tehdäkin, kompressorilla kun tuotetaan kylmää tai lämmintä kertoimella.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

TDInoPWR

Miten muilla pelaa jarrut/ auto hold äänien suhteen?
Oma auto on alkanut pitämään sellaisen ruosteisen hetekan ääntä aina, kun pysähtyy ja auto hold kytkeytyy.
Voisin vaikka vannoa, että alkuun auton hankinnan jälkeen ei ääntä pitänyt... -15 malli kyseessä.

TOURAN HIGHLINE

Juu ei pidä. Siis ylimääräisiä ääniä. Sulla on autossa luultavasti ylimääräistä huollon tarvetta tuolta osin.

Daatta

Jarrut ruostuu pilalle jos niitä ei koskaan käytetä. Varmasti sähköautollakin on suositeltavaa silloin tällöin jarrutella voimakkaasti, motarin poistumisrampissa tai muussa sopivassa paikassa. Muuten saa uusia jarrulevyt + palat parin vuoden välein.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

tmr97

e-Golf kävi akun tiivistyshuollossa. Yhdessä päivässä selvittiin, eli aamulla huoltoon ja iltapäivällä sain auton taas ajoon. Tuli sijaisauton kanssa huomattua kuinka hyvä auto e-Golf on. Sijaisautona uusi crossland x, oli huojakkaa, meluisaa ja puuduttavaa (erogonomia ei sopinut minulle) menoa. Toki autoilla on hintaeroa, mutta koskaan aiemmin en ole kokenut näin suurta eroa siinä, että toinen auto on 1,5x kalliimpi kuin toinen. (Olen aiemmin ajanut uuden 2008:n ja se oli hyvä, vaikka lienee ainakin osin sukua crossland x:lle).

Mutkatiellä B-moodilla ajelu on kivaa, kannattaa kokeilla!

TOURAN HIGHLINE

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 28.08.20 - klo:09:16
Mutkatiellä B-moodilla ajelu on kivaa, kannattaa kokeilla!
Tasan totta 8).
Itselleni riittää yleensä se kolmostaso. Hauskuuskerroin ihan normiajamisella ja -nopeuksilla lisääntyy siinä määrin, että välillä tulee valittua reitiksi se pidempi mutkapätkä ihan vain  ;D ;D.

Sportsfan

#291
Uusi "We Connect ID" -sovellus toimii siis myös e-Golfin kanssa ja se tuo kauan kaipaamani parannuksen akun varaustilan näyttöön. Epäselvän palkkikuvion sijasta se nimittäin näyttää akun varaustilan tarkkaan prosenteissa. Uusi sovellus myös käynnistyy nopeasti ja vaikuttaisi siksi olevan parempi ratkaisu myös auton esilämmityksen käynnistämisessä. Muita ominaisuuksia siinä ei sitten e-Golfiin juuri olekaan.
Sovelluksen käyttöönotto vaatii tosin pientä rohkeutta, sillä ainakin itse jouduin palauttamaan autosta Car-Net asetukset tehdasasetuksille ennen kuin sovellus suostui yhdistymään autoon.

Speksu

Minä sain We Connect ID:n yhdistettyä pelkästään kirjautumalla siihen sovellukseen samoilla tunnuksilla kuin We Connect -sovellukseen. Autossa ei tarvinnut tehdä mitään toimenpiteitä. Tuo We Connect ID ei tällä hetkellä toimi kuin pääkäyttäjätunnuksella, joten muut käyttäjät eivät saa sitä kautta kirjauduttua. Ja tosiaan sieltä puuttuu lähtöajastustoiminnot, tuulilasin lämmityksen käynnistys ja ovien lukitus/aukaisu.

TOURAN HIGHLINE

Paiskataan nyt tännekin, kun tuli tuossa jo toiseen ketjuun vähän sinne kuulumattomana tajunnanvirtana laitetuksi.
Eli:
Tein sitten myös teslabjörnit eGolfilla eilen. 1028km. Ajoaika 13.13. Keskinop. 78kmh ja koko matkan kulutus 15.1. Lataustaukoja tuli 8kpl. Koko reissu ei ihan optimoidusti 18h. Yksi CCS-laturi pimeänä matkalla, onneksi toinen lähistöllä :P. Reissussa kohdattiin myös sekä rapid että rabbit...
Tulihan tehdyksi. Ei koskaan enää :o :o :o :-X ;D
Suomeksi: Pikainen ruskareissu pohjoiseen. Junalla "ylös" ja ajamalla "alas". Ihan vinkiksi; se n. 700km näissä olosuhteissa on vielä ihan järjellisesti ajettavissa, mutta sitten...
Hyvä vertailupohja on, kun miettii, että reiluine taukoineen teen tuon matkan diisselillä helposti samaan aikaan Golfin pelkän ajoajan kanssa. Autojuna on muuten tasan yhtä hidas vaihtoehto kuin eGolf, jos kotiovelta perille kellosta katsoo...

tmr97

Lainaus käyttäjältä: TOURAN HIGHLINE - 21.09.20 - klo:12:50

Tein sitten myös teslabjörnit eGolfilla eilen. 1028km. Ajoaika 13.13. Keskinop. 78kmh ja koko matkan kulutus 15.1. Lataustaukoja tuli 8kpl. Koko reissu ei ihan optimoidusti 18h. Yksi CCS-laturi pimeänä matkalla, onneksi toinen lähistöllä :P. Reissussa kohdattiin myös sekä rapid että rabbit...


Keskimäärin laturilta toiselle väli oli vain noin 115km. Tuntuu aika lyhyelle, kuinka täyteen latailit ja kuinka paljon jätit pelivaraa akkuun ennenkuin menit laturille?

ID.3:n 58kWh versiolla pitäisi päästä 2x latausväliin - 230km voisi olla jo ihan kohtuullinen.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 21.09.20 - klo:21:26
Keskimäärin laturilta toiselle väli oli vain noin 115km. Tuntuu aika lyhyelle, kuinka täyteen latailit ja kuinka paljon jätit pelivaraa akkuun ennenkuin menit laturille?

ID.3:n 58kWh versiolla pitäisi päästä 2x latausväliin - 230km voisi olla jo ihan kohtuullinen.
Itsellä oli latausvälit 150-190km luokkaa omalla Lapin reissulla. Lapissa noita latureita on aika harvassa, joten varman päälle kannattaa ottaa.

Id3 pääsee 400km täydellä akulla, joten latausvälit helposti yli 300km jos ei ihan motarinopeuksia ajele ja laturit sattuu sopiviin väleihin.

TOURAN HIGHLINE

Jeps. Kuten tuossa jo mainitsin, niin ei ihan optimoidusti. Yksikin pysähdys muista syistä kesti 45 minuuttia kauemmin kuin auton lataaminen ihan täyteen. Aika hyvin alkoi varmistua, että hyvällä normaalilla maantienopeudella Golfin range on noin 180-200km. Ajatuksena olikin loikkia noin 80% lataustasoilla, jottei yksittäiset stopit olisi olleet niin pitkiä.
Ja sopivien latauspaikkojen mukaan määrittyi tauot. Tässä pääpiirteittäin:
Aamulla lähtö parin asteen pakkasessa aamukuuden jälkeen pohjoisesta. Ensimmäinen välilataus Rovaniemellä noin 130km mittarissa. Lataus 80% ja kohti Kemiä. Viileästä ja hyvästä marssivauhdista johtuen kulutus hyvän matkaa yli 17.
Seuraava lataus suurinpiirtein sama matka, sama lataustaso ja sama pikkuisen reilu parikymmentä minuuttia. Kulutus nyt noin 16,5.
Ouluun tietöiden ja kiertoteiden vuoksi päästiin jo 14 alkavilla lukemilla ja Oulussa latasin auton aivan täyteen, sillä tiedossa oli taas reipastahtisempaa ajoa etelään ensin motarilla Oulussa ja sitten nelostietä.
Seuraava välilataus Kärsämäessä, vain 20 minuuttia, käytännössä vessareissun ja pikaisen kahvikupin verran. Kulutus taas 16,5 tasoa.
Sitten pikaloikka PIhtiputaalle, jossa ruokatauko ja autoon samalla 90% lataus noin 40 minuutin paussi.
Jyväskylässä tuli vastaan ensimmäinen lataus, jossa homma alkoi hieman hidastua. Ei haitannut, koska samalla oli ohjelmassa muutakin poikkeamista, ja kulutus oli pudonnut ilmeisesti ilman reilusta lämpiämisestä ja aavistuksen laskeneesta keskinopeudesta, lähinnä J-kylän pohjoispuolen tietöiden takia taas 14 alkaviin lukemiin. Laskeskelin, että auto latasi enää reilun 30kw teholla. Pikkuisen alkoi kyllä arveluttaa, miten käy viimeisen latauksen kanssa, joka oli tarkoitus tehdä T:reella. No, vessahätä pakotti pysähtymään jo Orivedelle ja samalla päätin vetäistä auton täyteen. Nyt oli hidasta. Lataus parhaimmillaankin vain noin 22kw tasoa ja otin sitkeästi virtaa 97% tasolle 54 minuuttia ajatuksena, että kotiin, jonne kaikkia mahdollisia oikoteitä ajaen siitä muutama kilometri päälle 200km. Tampereelle tullessa alkoi kuitenkin epäilyttää, ja kurvasin vielä vartiksi ottamaan sen 5kwh, joka osoittautui siis turhaksi pysähdykseksi, koska kotipihassa rangea oli vielä 50km. Pienemmät tieosuudet ja maltillinen matkanopeus pimeällä turvallista etenemistä ajatellen.... :P Mutta parempi niin, kun loppumatkalla ei ollut enää sopivasti yhtään latauspaikkaa ja kello puolen yön tietämissä.
Tampereen eteläpuolella sitten vielä se rusakko puskasta suoraan keskelle keulaa, kaikesta hitailusta huolimatta >:(. Onneksi ei ollut peura, niin matka jatkui. Vahinkotarkastus ja  korjauspäivä on jo kalenterissa. Aika arvokas pupujussi siihen vielä viime metreille. No, en olekaan osunut mihinkään miesmuistiin, olisko viimeksi joskus 2000-luvun alussa. Silloinen Mercedes kyllä otti pupun vastaan pelkällä pesutarpeella....
Ja tosiaan. Ei koskaan enää. Tiguanilla menee samaan reissuun Golfin ajoaika ja silloin pidetään jo ihan reilusti taukojakin, siis talvikelissä... 

TOURAN HIGHLINE

Onnistuin sitten ajamaan Golfin maanantaina oikein kunnolla kilpikonnamoodiin. Kotipihalle päästyäni rangea 7km ja viimeiset pari kunnollista ylämäkeä lähellä kotia oli kyllä varsinainen via dolorosa. Vauhti hiipui ihan kuin olisi ajanut jollain oikealla vanhan liiton perheautolla vuosikymmenien takaa ;D.
Täyteen lataus kotona kesti 4h ja 45min auton laturin työntäessä uutta henkeä akustoon samalla 34kwh. Noin isoon kertalatauslukemaan en sitten vielä ollutkaan ennen päässyt.

Speksu

Itsekin ajoin perjantaina pitemmän reissun. Kun matkaa oli jäljellä 33km määränpäähän ja range näytti vielä 43km niin päätin, että kokeillaan. Määränpäässä rangea jäljellä 5km/1% ja loppumatkan viimeinen ylämäki meni aika raskaasti kilpparimoodissa. Mittariston mukaan näytti olevan tehoja tarjolla noin 20%.

JuhaLaine

Onko joku asentantanut e-Golfiin Defa-kaapelin läpivedon sisätilalämmmitintä varten. Kiinnostaisi tietää onnistuuko kaapelin asennus jostain olemassaolevasta reiästä ilman pellin porailuja. Jos auton sisätilan saisi työpaikalla esilämmitettyä talvella, niin akkua säästyisi ajoon paremmin. Itse en saa latauskaapelia työpaikalla seinään joten tällainen esilämmitys erillisellä piuhalla on ainoa vaihtoehto.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy