Renault

Aloittaja RoccoScientist, 03.12.09 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

Jultsu

Appiukolla on Renault Scenic RX4, vm2002, osti sen pari vuotta sitten 200tkm mittarissa ja ajettu nyt jotain 220tkm.

Omistusajalle 20 tonnin sisään on mahtunut mm. seuraavaa:

Kytkinpolkimen ja männän yhdistävä (muovinen!!) osa hajosi -> kytkintä ei voinut käyttää.
Turbo hajosi.
Vaihdelaatikosta kakkosen synkrot mäsäksi -> ei pysty vaihtamaan 2->3 suoraan vaan pitää käyttää ensin sekunti vitosvaihteella ennenkuin voi vaihtaa alas kolmoselle.
Kardaanin tukilaakeri ja vaimenninkumi tohjona -> kaamea kolkatus matalilla kierroksilla.
Ilmastointi täysin mykkänä
Puhaltimen etuvastus hajosi


Noista vioista kolme ensimmäistä varsinkin ovat sellaisia vikoja jotka samanikäisiin volkkareihin tulee todennäköisimmin vasta tuplasti tai triplasti suuremmilla kilometreillä. Muutoinkin koko rellun sisusta on aivan kaameassa kunnossa vrt. volkkarit, johtuen siitä paskamuovista mitä tehdas on käyttänyt, muovin pinta on ns. sulanut käsiin ja kerännyt nöyhtää ja likaa itseensä, nappien merkinnät ovat kadonneet taivaan tuuliin, osa napeista haljennut tai hajonnut, turvavyömekanismit jumissa ja vyöt pysyvät aukikelattuina. Edelleen tuollaisia vikoja voisi olettaa siinä 400tkm jälkeen ilmestyväksi, mutta rellulla ovat ajatelleet että eipä näillä paskakasoilla kukaan masokisti ajele enää takuuajan päätyttyäkään.


Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

skriko

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 25.08.16 - klo:16:57
Appiukolla on Renault Scenic RX4, vm2002, osti sen pari vuotta sitten 200tkm mittarissa ja ajettu nyt jotain 220tkm.

Omistusajalle 20 tonnin sisään on mahtunut mm. seuraavaa:

Kytkinpolkimen ja männän yhdistävä (muovinen!!) osa hajosi -> kytkintä ei voinut käyttää.
Turbo hajosi.
Vaihdelaatikosta kakkosen synkrot mäsäksi -> ei pysty vaihtamaan 2->3 suoraan vaan pitää käyttää ensin sekunti vitosvaihteella ennenkuin voi vaihtaa alas kolmoselle.
Kardaanin tukilaakeri ja vaimenninkumi tohjona -> kaamea kolkatus matalilla kierroksilla.
Ilmastointi täysin mykkänä
Puhaltimen etuvastus hajosi


Noista vioista kolme ensimmäistä varsinkin ovat sellaisia vikoja jotka samanikäisiin volkkareihin tulee todennäköisimmin vasta tuplasti tai triplasti suuremmilla kilometreillä. Muutoinkin koko rellun sisusta on aivan kaameassa kunnossa vrt. volkkarit, johtuen siitä paskamuovista mitä tehdas on käyttänyt, muovin pinta on ns. sulanut käsiin ja kerännyt nöyhtää ja likaa itseensä, nappien merkinnät ovat kadonneet taivaan tuuliin, osa napeista haljennut tai hajonnut, turvavyömekanismit jumissa ja vyöt pysyvät aukikelattuina. Edelleen tuollaisia vikoja voisi olettaa siinä 400tkm jälkeen ilmestyväksi, mutta rellulla ovat ajatelleet että eipä näillä paskakasoilla kukaan masokisti ajele enää takuuajan päätyttyäkään.
Juu. Peugeot kannatta ostaa uutena ja ajaa maksimi 120 000. Volkswagen taas on täysi romu tuohon asti, kaikki hajoaa ja aina pajalla.
Sitten kun ostaa yli 120 000 ajetun pösön, niin siitä hajoaa kaikki. Volkswagen taas kannattaa ostaa yli 120 000  ajettuna kun siitä on jo hajonnut kaikki ja ne on jo kertaalleen korjattu. ;)
Ei vaan, ainoa Peugeot mitä olen suositellut lähipiirille on tuo 206. Muita en uskalla suositelle. Kaverini ei ota autoliikkeeseensä Renaul lagunaa vaihdossa mutta sellaiseen hintaan, että myy heti mustalaiskauppiaalle. Tulee kuulemma niin paljon jälkikorjauksia että kaupat menevät tappion puolelle.

baleno

Lagunan pyyntihinnat liikkeissä onkin ainakin tupla yksityisiin verrattuna. Kun ostaa yksityiseltä korjatun ja katsastetun auton, sillä pärjää. Lisäksi omat asennustaidot ja aktiivisuus netissä ovat ehdottomia asioita. SIlloin tyypivikojen kuten nivelien ja puslien kanssa pärjää ja osaa korjata avainkortinlukijan ja tietää mistä saa avainkortteja ja osia edullisesti ym. Laguna 3:a pitävät jo laadukkaana ja onneksi vanha maine pitää hinnat alhaalla joten jos sellaisen muutaman vuoden päästä laittaisi.
Citroen C5 2.0i 2006

Gudmund

Kauniit syyspäivät saivat aikaan auringonpistoksen, mikä taas aiheutti Renu-kauppaan astumisen. Samaan konkurssiin tuli sitten myös hankittua Captur 90TCe. Ens viikolle sovittuna auton luovutus, saas nähdä muuttuuko kesä syksyksi siinä samassa, heh.

Kellään kokemuksia ko vempeleestä..?
Clioa mentiin katsomaan, mutta myyjä tarttu hihasta ja sanoi että miten ois tommonen Cappe kuitenkin. Siinä kamppis päällä ja Captur tällä minilohkolla (0.9) on jopa halvempi kuin Clio vastaavalla koneella. Vaikka Clio on omaan silmään nätimpi ja kivempi matalana "normaalina" autona, niin kuitenkin Capturin paremmat tilat (ja kamppis) houkuttivat kääntymään sen puoleen.

Suhteellisen vähäisen koeajokokemuksen mukaan:
plussaa
- melutaso
- tilat
- jousitusmukavuus

miinusta
- ohjauksen keveys
- sisustan laatuvaikutelma

Moottori on vähän kysymysmerkki. Itsellä ei oo koskaan ennen ollut alle 1.6 -litraista bensamoottoria, joten voipi olla hiukan totuttelemista tähän. Toisaalta tuntui että alle 80km/h nopeuksissa tuon kanssa ainakin pystyy elämään, mutta entä sen jälkeen. Jää nähtäväksi.
Mites esim. Ishvan, onko toi TCe-pata tuottanut pettymyksiä vai mitenkä? Koeajolla huomasi että veto vähän aaltoilee konetta härnätessä, mutta se johtunee tuosta overboost-toiminnan ohjauksesta, piristyy hetkeksi ja sitten taas vähän lauhtuu välillä. Joku voisi tietysti vinoilla, että tuo kone on kyllä lauha aina, mikä onkin tavallaan totta..
Octavia III RS TDI

Ishvan

#634
Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 19.09.16 - klo:10:16
Kauniit syyspäivät saivat aikaan auringonpistoksen, mikä taas aiheutti Renu-kauppaan astumisen. Samaan konkurssiin tuli sitten myös hankittua Captur 90TCe. Ens viikolle sovittuna auton luovutus, saas nähdä muuttuuko kesä syksyksi siinä samassa, heh.

Kellään kokemuksia ko vempeleestä..?
Clioa mentiin katsomaan, mutta myyjä tarttu hihasta ja sanoi että miten ois tommonen Cappe kuitenkin. Siinä kamppis päällä ja Captur tällä minilohkolla (0.9) on jopa halvempi kuin Clio vastaavalla koneella. Vaikka Clio on omaan silmään nätimpi ja kivempi matalana "normaalina" autona, niin kuitenkin Capturin paremmat tilat (ja kamppis) houkuttivat kääntymään sen puoleen.

Suhteellisen vähäisen koeajokokemuksen mukaan:
plussaa
- melutaso
- tilat
- jousitusmukavuus

miinusta
- ohjauksen keveys
- sisustan laatuvaikutelma

Moottori on vähän kysymysmerkki. Itsellä ei oo koskaan ennen ollut alle 1.6 -litraista bensamoottoria, joten voipi olla hiukan totuttelemista tähän. Toisaalta tuntui että alle 80km/h nopeuksissa tuon kanssa ainakin pystyy elämään, mutta entä sen jälkeen. Jää nähtäväksi.
Mites esim. Ishvan, onko toi TCe-pata tuottanut pettymyksiä vai mitenkä? Koeajolla huomasi että veto vähän aaltoilee konetta härnätessä, mutta se johtunee tuosta overboost-toiminnan ohjauksesta, piristyy hetkeksi ja sitten taas vähän lauhtuu välillä. Joku voisi tietysti vinoilla, että tuo kone on kyllä lauha aina, mikä onkin tavallaan totta..

Vastataampas, pikkasen myöhässä mutta kuitenkin :).  Meillä tosiaan ollut tuo Clio pyöreästi vuoden ajossa.  Ison plussan annan auton kokoluokka nähden ajoasennosta ( 187cm ja paino lähempänä kolmenumeroista ), kuten melutasosta joka mielestäni varsin asiallinen . Ainut mitä olen joskus kyydissä istuneena kaivannut on pelkääjän penkin korkeudensäätö ( lähinnä alaspäin ). Itse pidän ohjausta erittäin onnistuuna keveytensä ja tunnokkuutensa takia, koska varsinkin taajamissa/kaupungissa se on mielestäni erittäin hyvä. Tilat ovat asialliset. Laatuvaikutelma tuossa on "ok", aika samaa tasoa muiden pirpanoiden kanssa. Miinusta muoveista, joihin jää mielellään naarmuja.

Moottori on minusta normaalissa ajossa todella asiallinen, vaikka kaikki ei sitä mahdottomasti ole kehunut. Minusta se on ollut mukava ja hyvin alhaalta vääntävä. Sellainen nykyaikainen naisten kone  ;D ( nimim. korkealle kiertävät vaparit lähellä sydäntä ).  Mitään tehopiikkiä siitä ei irti saa mutta tasaisisen "vääntävä". Kiihtyykin ihan asiallisesti. Itse havaitsin tuota samaa aaltoilua tässä aikaisemmin, mutta viimeisimmässä huollossa sai moottorinohjaus päivitystä ja tuo aaltoilevaisuus poistui minusta lähes kokonaan. Lisäksi jollain oudolla tavalla täyskaasukiihdytyksissä kone tuntuu pirteämmältä.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

skrikoo

Kun ei tule uni silmään niin katselin Renaultin www sivuja. Enpä ole ollut tietoinen että Suomeen tulee uusi Clio RS 200 hv. 0-100 6,7 ja huiput 235. Hinta on kuitenkin liian korkea 33 990 alkaen.
Koeajettava on kuitenkin heti kun on mahdollista.

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 07.05.17 - klo:02:19
Kun ei tule uni silmään niin katselin Renaultin www sivuja. Enpä ole ollut tietoinen että Suomeen tulee uusi Clio RS 200 hv. 0-100 6,7 ja huiput 235. Hinta on kuitenkin liian korkea 33 990 alkaen.
Koeajettava on kuitenkin heti kun on mahdollista.
Parin viikon päästä koeajoon muutamaksi päiväksi. ;D ;D

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 08.05.17 - klo:21:29
Parin viikon päästä koeajoon muutamaksi päiväksi. ;D ;D
Suuri pettymys. Koeajokulutus 7,1. Oli mukava lähteä omalla ST:llä Rellun jälkeen ajelemaan, oli muuten alakierrosvääntöä aivan toisellalailla kuin Ranskattaressa.

HepaK

Mitä, etkö testannut muuta kuin alakierroksia ja kulutusta?

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 13.05.17 - klo:01:44
Suuri pettymys. Koeajokulutus 7,1. Oli mukava lähteä omalla ST:llä Rellun jälkeen ajelemaan, oli muuten alakierrosvääntöä aivan toisellalailla kuin Ranskattaressa.
Kohta saa keltaisen Renault Clio RS.:n 40% alennuksella verottomasta kun eivät ole yhtään saaneet myytyä.

heifetz

Hah! Uskaltauduin ranskattarien sensuelliin maailmaan ja laitoin uuden Kadjarin tilaukseen. Parilla koeajolla auto tuntui ihan ok:lta. Ajettavuus nyt mitä kevyt-SUV:lta voi toivoa ja sisusta asiallisen oloinen. Olen kuullut että rellun laatu on parantunut huomattavasti viime vuosina joten saas nährä.

Alusta oli kerrankin sellainen mitä voisin kutsua mukavaksi suomen olosuhteisiin nähden. Kun sileätä asfalttia ei ole niin jätän mieluusti häntäluut rikkovat saksalaiset laudat kauppaan. Kyllä autossa pitää viihtyä pitkilläkin matkoilla.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

heifetz

Raporttia Kadjarin ensimmäisestä viikosta: autoon todella helppo tykästyä. Alusta on mukava olematta kuitenkaan liian lötkö, moottori on pirteä ja teholtaan suomen olosuhteisiin riittävä ja kabiini on todella hiljainen (puhutaan nyt volvo -hiljaisesta). Autossa on paljon teknologiaa mitkä toimivat loogisesti ja täsmällisesti. Laatuvaikutelma on hyvä. Motarilla kulkee kepeästi ja tasaisesti. Miinukset on surkeahko auto-stereo sekä kaupunkiajossa liian keveä rattituntuma.

Tämä on ensimmäinen auto mihin minulle on syntynyt emotionaalinen suhde (pl. eka auto tietenkin). Bemarit ja Audit ovat hienoja kyllä, mutta saakelin tylsiä ja virkamiesmäisia. Niiden brändi edustaa jotain vastenmielistä. Kadjarissa on sitä anteeksipyytämätöntä renesanssihenkeä ja sivistyneisyyttä mitä nykyajan brutaalissa virtuaalimaailmassa tarvitaan. Aion pitää auton todennäköisesti 80tkm asti.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

multsi

Ihan uteliaisuudesta, niin oliko joku tietty syy miksi kyseinen auto Relluna eikä Nissanina? varusteet, parempi tarjous tms..? Onko Noissa jotain eroja tarkoitan?

Kodiaq81

Moi Kadjar kuskit!

Mitä bensakone kuluttaa ? (motari kaupunki)

lemmentalja

Lainaus käyttäjältä: Kodiaq81 - 21.12.17 - klo:11:20
Moi Kadjar kuskit!

Mitä bensakone kuluttaa ? (motari kaupunki)

Spritmonitor näytti 57 auton otannalla keskikulutukseksi 7.88L/100km. Alin keskiarvo 6.84L/100km ja ylin 9.57L/100km.

https://www.spritmonitor.de/en/overview/41-Renault/1478-Kadjar.html?fueltype=2&vehicletype=1&powerunit=2

VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

heifetz

Lainaus käyttäjältä: multsi - 21.12.17 - klo:09:53
Ihan uteliaisuudesta, niin oliko joku tietty syy miksi kyseinen auto Relluna eikä Nissanina? varusteet, parempi tarjous tms..? Onko Noissa jotain eroja tarkoitan?

En edes käynyt katsomassa Nissania. Asiaan perehtyneet ovat kertoneet että Renault on parempi ajaa, kabiini on laadukaampi ja hiljaisempi.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

heifetz

Lainaus käyttäjältä: Kodiaq81 - 21.12.17 - klo:11:20
Moi Kadjar kuskit!

Mitä bensakone kuluttaa ? (motari kaupunki)

Minulla auto ilmoittaa 6.8l/100km (manuaali). Ajo on 90% maantieajoa. Todellinen kulutus varmaan hieman korkeampi.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

enkero

Kaksi viikkoa sitten tuli hommattua vaimolle (kun tarve kakkosautolla taas ilmeni) Autoverkkokaupan ”melkeinuusiautokolmeksivuodeksi”, eli 2017 farkku-Clio. Ensimmäinen alle tonninen auto meillä, jota en kyllä osannut pelätä. Viime sunnuntaina sen sitten ”pääsin” ajamaan Vantaalta tänne maakuntaan, ja johan se Flamingon kohdalla alkoi epätoivo valua tajuntaan.

Kuinka ollakaan motarille päästyä alkoi ranskattaren suurpiirteisyyteen adaptoitua, ja olipahan mokomassa navit, bt-handsfreet ja vakkarikin. Automaatti-ilmastointi on pahin puute automaatin ja parkkitutkan ohella.

Voimalinja on taattua rellua, eli onnistunut. Kytkin on naurettavan helppokäyttöinen ja kisakireä 90 hv turbo vei maantiellä ylämäetkin kepeästi vitosella. Välähtipä yksi kameratolppakin.

Kesärenkaita varastoon nostellessa olikin sitten ensimmäisen luonteenpiirteen paikka, eipä nimittäin takakontti auennut. Ohjekirjan lukemisen, kaukosäätimen runsaan painelun ja lopulta rukoilun jälkeen uksi sitten aukesi. Jostain syystä en laita vaimoa huomenna hakemaan poikaa koulusta - poitsulla kun on sukset mukana 😂
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy