Leon MK4 Takuu/Huollot/Huolenpitosopimukset

Aloittaja v6e, 27.01.22 - klo:10:01

« edellinen - seuraava »

v6e

Lainaus käyttäjältä: v6e - 26.01.22 - klo:22:13
Kysyin Seatin huollosta josta vastattiin ystävällisesti arvioilla:
Eli on kaasu mallissa 15tkm välein huoltoväli (väliöljynvaihto)

Arviohinnat
15tkm 200e  (230€)
30tkm 300e (270€)
60tkm DSG öljy, noin 400€
60tkm tulpat 240€
60tkm Ilmansuodatin 70€
60tkm tarkastushuolto ilmeisesti sama 270€?

Eli kulut noin:
= 2350€ /3v ja 90tkm = 65€/kk
= 3700 /4v ja 120tkm = 77€/kk

Jakohihna 6 vuotta (150-200tkm)  1850e (helevetin kallis hihna! Sais ketjun tuohon hintaan!)

150€ kaasu tarkastus ilmeisesti 3v välein?

Siinä ja tässä kannattaako, saattaisi jopa jäädä omilleen tuolla huolenpidolla. Olisi kiva tietää mitä korvaa käytännössä
Ja tosiaan ajan siis sen 30tkm vuoteen, ehkä karvan ylikin.

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 27.01.22 - klo:02:26
Laskin huoltohinnat merkkiliikkeessä 4 v/120 tkm matkalle. Tulee 30 tkm vuodessa.

- Seat Leon 1.4 PHEV 3700 € (8 huoltoa)
- Seat Leon 1.0 TSI 1700 € (4 huoltoa)
- Cupra Born 700 € (2 huoltoa)

Aika iso ero hinnoissa. Sitäkin tärkeämpää on ajan säästö. Kaksi huoltokertaa vs kahdeksan.


Eli alunperin keskustelu lähti siitä kannattaako 30tkm ajavan hommata Kaasu Seatiin huolenpito sopimus 85€/kk.
Kaasumalleissa huoltoväli 15tkm.

Jännä nähdä mitä kaikkea takuu korvaa. Varmaan jatkotakuun osalta 150tkm tulee jotakin eteen pakostakin koska hirveän moni vehje ei kestä 150tkm ilman ongelmia, jatkotakuu oli onneksi edullinen 300€.
Huollot tosiaan maksaa mutta itsellä autossa aina 15tkm öljyt muutenkin joten sinällään hyvä asia, en tiedä saako noita ¨välivaihtoja¨ tehdä itse vai onko pakko liikkeeseen viedä että takuu säilyy.
Huolenpitosopimus jää hieman liian kalliiksi kun ei kaikkea korvaa, taitaa jäädä kaupasta se nyt pois.

Onko porukalla kokemuksia Seatin takuusta meneekö valmistajan piikkiin kuinka helposti rikkoontuvat osat?

Vielä Edit: Seatin huolenpitolaskurilla 4v/120tkm tulisi halvemmaksi jos kaikki nuo huollot 120tkm asti menee huolenpitosopimuksesta (määräaikaishuollot + 2 vaihteistööljynvaihtoa ja 2 tulpanvaihtoa) hinta olisi 69€/kk ja huollot olisi noin 3700€/4v/12kk = 77€kk.


miz

Onko kaasumallissa siis märkä DSG? Luulin että siinä olisi sama kuiva kuin on 1.5 DSG:ssä.

Edellisissä seateissa on mennyt takuuseen näyttö, avain, vaihdekepin asentotunnistin. Tässä uudessa oikea sumuvalo herjojen vuoksi, ei tosin auttanut mitään. Mitään isoa ei siis ole tullut vastaan mutta hyvin on takuu noissa toiminut.

Voi olla vaikea pitää takuu voimassa ja osoittaa että autoa on huollettu huolto-ohjelman mukaisesti jos ei ole merkintöjä huoltokirjassa.

Tombba

Lainaus käyttäjältä: miz - 27.01.22 - klo:10:12
Tässä uudessa oikea sumuvalo herjojen vuoksi, ei tosin auttanut mitään.

Mulla oli tuota samaa vaivaa, ja marraskuussa tehtiin joku päivitys. Sen jälkeen ei ole herjoja tullut. Siltikin pari viikkoa sitten uudella korjaamokäynnillä itse sumuvalo vaihdettiin. Varmaankin turhaan, mutta ei ole tullut ilmoituksia senkään jälkeen. Tuskin liittyy infotainmentissa näkyvään versioon, mutta se on mulla tällä hetkellä 1803.

v6e

Kuuluukohan tuohon huokenpitosopimukseen käytännössä kaikki muut kuin renkaat? Esim jarrulevyt ja palat koska 120tkm varmasti kierros menee uusiksi.
Ehdoissa luki että poislukien keraamiset jarrut, siitä voisi olettaa että jarrut menee

JP84

Lainaus käyttäjältä: v6e - 27.01.22 - klo:11:08
Kuuluukohan tuohon huokenpitosopimukseen käytännössä kaikki muut kuin renkaat? Esim jarrulevyt ja palat koska 120tkm varmasti kierros menee uusiksi.
Ehdoissa luki että poislukien keraamiset jarrut, siitä voisi olettaa että jarrut menee

Näin ainakin myyjä minulle sanoi, että siihen kuuluu jarruosat (pl. juurikin nuo keraamiset jarrut, jos on), alustan osat, jouset ja iskarit yms. Ja joissain tapauksissahan on ollut myös esim. mahdollisten DSG-ongelmien korjausten maksajakin helpompi löytää, kun on huolenpitossopimus. Vaikkakin takuuseenhan ne pitäisi suoraan mennä, mutta jossain tilanteissa myyjä/huolto yrittää vedota, että lootasta on vain kuluvia osia mennyt ja yrittänyt näin maksattaa osan korjauksesta asiakkaalla...

mikama83

Itse katsoin jo vähän ennakkoon mitä kuuluu seuraavaan huoltoon tuossa parin kuukauden päästä. Tarjoaa tulppien vaihtoa mikä varmaan on ihan ok vaikka ei vielä se 60tkm tule täyteen, mutta saakohan esim tuon raitisilmasuodattimen vaihtaa itse? 69â,¬ on sen hinta vaihtoineen ja jos se on yhtä helpossa paikassa kuin aikaisemmissa malleissa, niin mielluummin sen vaihtaisin itse. Eikai tommonen asia vaikuta takuuseen  :o

ram1

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 12.03.22 - klo:08:29
Itse katsoin jo vähän ennakkoon mitä kuuluu seuraavaan huoltoon tuossa parin kuukauden päästä. Tarjoaa tulppien vaihtoa mikä varmaan on ihan ok vaikka ei vielä se 60tkm tule täyteen, mutta saakohan esim tuon raitisilmasuodattimen vaihtaa itse? 69â,¬ on sen hinta vaihtoineen ja jos se on yhtä helpossa paikassa kuin aikaisemmissa malleissa, niin mielluummin sen vaihtaisin itse. Eikai tommonen asia vaikuta takuuseen  :o
Ei vaikuta
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

mikama83

Hyvä tietää :) Oletin kyllä täysin pieleen tuon seuraavan huollon ajankohdan. Kun viime vuoden toukokuussa käytin auton 30tkm ekassa huollossa oletin että seuraava huolto on sitten vuoden päästä riippumatta kilometreistä.
Auto näyttääkin noin eli meneekin hyvällä tuurilla loppukesään seuraava huolto kun nyt ei paljoa tule kilometrejä  :) Mittarissa nyt siis 49tkm.



Jontigga

Varasin leonin toisen määräaikaishuollon (30tkm).
Tarkastushuolto + öljynvaihto + raitisilmasuodattimen vaihdon hinnaksi 159â,¬ k-caara airport. Vien omat öljyt ja suodattimet.

Onko kenelläkään tietoa onko raitisilmasuodatin samassa paikassa kun mk3 leonissa? Jos on niin vaihdan sen itse.
Cupra Leon ST e-hybrid 245hp vm. 2020
Ex vag:
Skoda Octavia combi 1.5tsi G-tec dsg vm. 2020
Seat Leon ST FR 1.4tsi dsg vm 2018
Seat Leon ST Ecomotive Style 1.0tsi manual vm. 2018
Seat Leon SC FR 1.4 tsi manual vm. 2016, stage 1 ~180hp

KKN

Lainaus käyttäjältä: Jontigga - 16.03.22 - klo:12:00
Onko kenelläkään tietoa onko raitisilmasuodatin samassa paikassa kun mk3 leonissa? Jos on niin vaihdan sen itse.

Hanskalokeron takana se taitaa lymyillä
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

mikama83

Joo hanskalokero irti niin onnistuu kyllä helposti. Säästää siinäkin yli 50â,¬ kun tekee itse  :)

v6e

Lainaus käyttäjältä: miz - 27.01.22 - klo:10:12
Onko kaasumallissa siis märkä DSG? Luulin että siinä olisi sama kuiva kuin on 1.5 DSG:ssä.

Edellisissä seateissa on mennyt takuuseen näyttö, avain, vaihdekepin asentotunnistin. Tässä uudessa oikea sumuvalo herjojen vuoksi, ei tosin auttanut mitään. Mitään isoa ei siis ole tullut vastaan mutta hyvin on takuu noissa toiminut.

Voi olla vaikea pitää takuu voimassa ja osoittaa että autoa on huollettu huolto-ohjelman mukaisesti jos ei ole merkintöjä huoltokirjassa.

Yllätys tuli huollosta, nyt kysyttäessä ilmoittivat että kyllä siellä onkin se kuiva 7-vaihteinen laatikko vaikka vielä alkuvuodesta kertoivat vaihteiston olevan märkä 7-v DSG.
Itsellä tuli vähän kusetettu olo, silloin helmikuussa tehtaan tietokanta on näyttänyt puutteellisia tietoja ja tämä vaihteisto on sellainen mihin ei sitten niitä öljyjä vaihdetakkaan vaikka ensin niin oli puhe. Vaikuttaa huolenpitosopimuksen valintaan aika raakasti koska tuo kulu olisi ollut 60tkm välein yli 400â,¬. Olisin tuohon mielellään vaihtanut huolenpitosopimuksen piikkiin öljyjä.
No, näillä mennään.

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: v6e - 25.06.22 - klo:18:59
Yllätys tuli huollosta, nyt kysyttäessä ilmoittivat että kyllä siellä onkin se kuiva 7-vaihteinen laatikko vaikka vielä alkuvuodesta kertoivat vaihteiston olevan märkä 7-v DSG.
Itsellä tuli vähän kusetettu olo, silloin helmikuussa tehtaan tietokanta on näyttänyt puutteellisia tietoja ja tämä vaihteisto on sellainen mihin ei sitten niitä öljyjä vaihdetakkaan vaikka ensin niin oli puhe. Vaikuttaa huolenpitosopimuksen valintaan aika raakasti koska tuo kulu olisi ollut 60tkm välein yli 400â,¬. Olisin tuohon mielellään vaihtanut huolenpitosopimuksen piikkiin öljyjä.
No, näillä mennään.

Huono mäihä että ovat moista lootasta väittäneet sillä täältä palstalta olisit saanut ko. tiedusteluun oikean vastauksen varmaankin ihan hetkessä.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

v6e

#13
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 25.06.22 - klo:20:55
Huono mäihä että ovat moista lootasta väittäneet sillä täältä palstalta olisit saanut ko. tiedusteluun oikean vastauksen varmaankin ihan hetkessä.

Näimpä, jotenkin luulisi että tehtaan tietokanta  näyttää oikein VIN numerohaulla mutta ei. Mainitsi vielä alkuvuodesta että näissä on aikaisemmin ollut märkälaatikko, ja nyt ilmeisesti uuden mallin myötä laatikko vaihdettu.
Vastaus oli tälläinen:
Tarkkaan huoltaen sivulla tehdas ilmoittaa että seuraaviin vaihteisto malleihin on dsg öljynvaihto huoltotyönä:

Sinun vaihteiston ”mallikoodi” on 0CWQ -> ei dsg öljynvaihtoa huoltotöinä.

Maahantuonnin huolto järjestelmä näytti väärin, kun vaihteiston mallikoodi puuttui sen tiedoista -> näytti sen takia että olisi vaihto 60tkm välein vaikka ei ole.

Hyvinkäällä varmaankin sieltä katsottu että 60tkm välein olisi vaihteisto öljynvaihto.

ram1

Öljynvaihtoväli on kyllä märässä seiskassa se 120tkm, jos nyt semmoinen olisi ollut.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

miz

On muuten huoltohinnat pikkasen pompsahtelemassa ainakin pk-seudulla.

PHEVin 2v./30 tkm huolto K-autossa 480 eur. Tuo hinta sisältää jarrunesteet ja raitisilmasuodattimen.
Pyyhkimet olisi vielä 70 eur tuohon päälle, eli mukava 550 eur.
Alkaa olemaan sellainen hinta että raitisilmasuodattimen ja pyyhkimet taidan vaivautua vaihtamaan ihan itse tällä kertaa.

Eka huolto oli 240 eur, siinä perushuolto on ihan sama..


Wiiseli

Mä oon käyttäny korjaamoa joka pystyy tekemään sähköisen huoltokirjan. Yksi on juuri merkkarin hinnat ja toinen on Vag- konsernin hällä väliä laadusta asenne. Paskaa tehdään ja sit laitetaan järjestelmään maininta et kuuluu tän hetkiseen laatuun.
PASSAT GTE VM. 2020

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy