Chevrolet

Aloittaja makkis, 20.02.10 - klo:21:06

« edellinen - seuraava »

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 26.03.13 - klo:09:23
Kerrohan silti mikä "tarjous" on sellainen, jos mainostetaan normaalisti esim. 28te uusi auto tulevan tarjoukseen 25te:lla ja samalla vaihtoauton hyvitys putoaa esim. 15te:stä 12te:een? Ja kamppiksen jälkeen palataan taas 15te hyvityshintaan.

Normaalilta tarjoukseltahan tuo kuulostaa? Vai mitä itse ajattelit?

Ehkä tulee yllätyksenä, mutta vaihtoon tarjoamasi auton arvo vaihtelee suuresti sen mukaan mihin sitä olet vaihtamassa. Ei ole olemassa mitään yhtä oikeaa hintaa, joka vaihdokista pitäisi maksaa.

Vaihdokista tarjottava hinta voi vaihdella samassakin liikkeessä  riippuen myyjästä. Siis vaikka uuden hinta olisikin sama. Samoin liikkeiden välillä on tuhansien eurojen  eroja, vaikka kauppaa tehdään presiis samanlaisesta ja samanhintaisesta uudesta autosta. Mitäs siitä olet mieltä?

Tämän kaiken takia jokaisen autonvaihtajan kannattaa pyytää liikkeestä kaksi tarjousta eli ensin vaihdokin sisältävästä välirahasta ja sitten vielä suorasta kaupasta eli ilman vaihdokkia. Vain näin pääsee jyvälle siitä, paljonko autoliike oikeasti on maksamassa vaihtoautosta. Tämä kannattaa sitten vielä toistaa naapuripitäjänkin liikkeessä.

Lainaus käyttäjältä: jalkkis - 26.03.13 - klo:09:23
Jos tarjouksessa on mainittu, että tarjous ei koske vaihtoautokauppoja, homma ok. Tässä tapauksessa näin ei ollut.

Miksi? Olisivathan ne ottaneet vaihdokin vastaan, joskin "hyvityshinta" olisi ollut pienempi.

Siksi takatukat puhuvatkin välirahasta eli eivät missään tapauksessa esitä yhtään minkälaista arvioita vaihtoauton arvosta eivätkä myöskään uuden auton oikeasta tiukasta hinnasta.

Autoliike haluaa vetää pässiä narussa ja asiakas halutaan pässiksi naruun. Sen vuoksi osa automyyjistä alkaa nikottelemaan, kun asiakas kyselee tuolla tavalla kahta eri tarjousta.. Voihan se ottaa kupoliin, kun pässi ei niin vaan suostukaan kävelemään teuraaksi ja uhkaa lähteä ajamaan takaa..


Mitä tulee Letukkaan, niin tokkopa Malibua enää ryhdytään kauppaamaan 38 tonnin hintaan. On hinta ollut pahasti kuutamolla..

jalkkis

Menköön vielä kertaalleen OT, sitten palataan aiheeseen  :)

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 26.03.13 - klo:22:35
Normaalilta tarjoukseltahan tuo kuulostaa? Vai mitä itse ajattelit?

Kyllä, silloin, kun uusi auto ei ole kampanjahinnoiteltu tai kampanjahinnoittelussa on ilmoitettu, että ei koske vaihtoautokauppoja.

Pointtini on se, että kun autoa mainostetaan "etusi on 2000e", se minusta tarkoittaa, että tuolloin, tietyn aikaa, myyjäosapuoli (autoliike, maahantuoja tai jopa valmistaja) tinkii omasta katteestaan omista syistään (esim. markkinaosuuden kasvattaminen tai vaikka tuo Letukan tarjous hävittää autot pois varastosta, mikä ymmärtääkseni oli nimenomaan maahantuojan tekemä tarjous).

Tämähän on selvä peli silloin, kun teet kauppaa ilman vaihtoautoa. Silloin saat sen 2000e suositushintaa halvemmalla (mikä on vaikka 1000e halvempi kuin "normaali" käteisostohinta).

Mutta entäpä sitten, kun marssit vaihtoauton kanssa tekemään kauppaa. Myyjäliikkeen kate onkin taas ihan sama kuin ilman tuota erikoishintaa (eli pyydetään se sama väliraha kuin aina aikaisemminkin). Missäs tässä on se pointti? Miksi pitäisi maksaa sama kate kuin normaalisti, kun myyjäliike erityisesti tarjoaa uutta autoa erikoishintaan. Kusetustahan tuo on ihan täysin ja minusta selvä keissi kuluttajaviranomaisille. Harhaanjohtavaa markkinointia.

Eli homman pointti on tuo erikoishinnoiteltu uusi auto, johon tarjotaan suoraan selvä taloudellinen etu. Sen ei pitäisi vaikuttaa vaihtoauton arvoon millään tavalla. Jos vaikuttaa, kampanja on kusetusta. Ellei tietysti asiaa ole mainittu.

Normaalihintaisten tuotteiden kaupankäynnissä nuo viestisi asiat pätevät. Kun se takatukka on kysynyt minulta mielipidettäni oman autoni arvosta, olen sanonut, että minulle on ihan sama mikä se arvo on, kunhan väliraha on kohdallaan. 0e käy ihan hyvin, jos se on vastaavasti pois uuden auton hinnasta.

Kuten sanot, autoliike on aina se kusettava osapuoli. Ainoa kysymys on se, kuinka paljon se saa kusetettua.

Ja aasinsillan kauttaa takaisin aiheeseen, eli samaa mieltä Malibun hinnasta ;)

pokkus

Chevy laittaa todellakin kovaa kovaa vastaan Fordille :) Juuri julkaistu Camaro Z28 vaikuttaa spekseiltään aika mielettömältä rata-autolta:

http://www.slashgear.com/2014-chevrolet-camaro-z28-unveiled-with-lightweight-body-and-hard-power-27275515/

http://jalopnik.com/the-camaro-z-28-is-back-461112191

"A beast of a vehicle with a 7.0L LS7 V8 engine with no less than 500 horsepower ready for road-thrashing action. This machine works with 470 pounds-feet of torque (635 Nm) under the hood paired with a six-speed Tremec TR6060 manual transmission."

"Reduced curb weight: The naturally aspirated Z/28 weighs 300 pounds less than the supercharged Camaro ZL1."

"In initial testing, the Camaro Z/28 is three seconds faster per lap than the Camaro ZL1."


Ei jumaliste. Jos auto on oikesti 3 sekuntia vielä nopeampi kuin ZL1, niin se on todellakin nopea!


















savolaiskollega

Tämän päivän Savon Sanomissa oli rantajuopon ilmo nyt malibusta, 25990 bensakoneella. Ihan kiva 13 tuusan alennus.....voisi jopa harkita jos olisi nyt autoa ostamassa. 8)

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 29.03.13 - klo:08:07
Tämän päivän Savon Sanomissa oli rantajuopon ilmo nyt malibusta, 25990 bensakoneella. Ihan kiva 13 tuusan alennus.....voisi jopa harkita jos olisi nyt autoa ostamassa. 8)

Kyllähän tuossa aikapaljon autoa saisi kohtuu rahalla. Itse en tuollaisessa ole istunut mutta kuvien perusteella ihan mukavan näköinen ulkoa ja sisältä. Varmasti hyvä kauppa tuolla hinnalla.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

MMV

Malibun suosiosta kertoo jo paljon se, että yhtään ainoaa kappaletta ei ole käytettynä Nettiautossa myynnissä! Voinee olla hinnanlasku rajua tuon 26 tonnin jälkeenkin....

Ishvan

#306
Lainaus käyttäjältä: MMV - 29.03.13 - klo:10:30
Malibun suosiosta kertoo jo paljon se, että yhtään ainoaa kappaletta ei ole käytettynä Nettiautossa myynnissä! Voinee olla hinnanlasku rajua tuon 26 tonnin jälkeenkin....

Jos auton hankii pidettäväksi pitkään niin eipä tuossa konkurssiakaan tee. Itse en ole päätäni koskaan liikaa vaivannut hinnanlaskupaineilla.  Ostan autoni lähes pelkästään fiilispohjalta enkä stressaa etukäteen montako tonnia tulee takkiin vaikka joidenkin varusteiden johdosta seuraavassa vaihdossa. Mielummin ajan mieleisellä, kuin mahdollisimman vähän hintaa pudottavalla.

Kyllä Malibussa saa ison auton hyvillä varusteilla varsin "edulliseen" hintaan vaikka hinta sitten hieman nopeampaa laskisikin.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

savolaiskollega

No, onneks ei oo ylimääräräistä rahnaa 26 tonnia......ei tuu houkutuksia.... 8)  Se vaan voi tosiaan olla jatkossa malibun myynti entistä vaikeampaa kunhan aleautot menee.....ei saata jonoks asti olla 38 tonnilla ostajia...

Vaginisti

Jos katsoo Epican hintoja niin n. 4-5 vuotta vanhoina alle 100tkm ajettuina, hinta on pudonnut jo alle kymppitonnin, en muista mikä oli uuden hinta bensana mutta aika reippaasti se hinta laskettelee.

Näkyy niitä Malibuja nyt menneen kaupaksi muutama, varmaan parissa viikossa on nämä alehintaiset myyty. Puolivakavissani harkitsin, mutta ei oikein into riitä vaihtaa vähän ajettu, vähän kuluttava oma auto uuteen korealaiseen. Hyvitys Polosta olisi ollut ihan Ok mutta järki tuli onneksi peliin mukaan... Saapa nähdä miten jatkossa tuon mallin hinnoittelu menee.

nemos

Lainaus käyttäjältä: MMV - 29.03.13 - klo:10:30
Malibun suosiosta kertoo jo paljon se, että yhtään ainoaa kappaletta ei ole käytettynä Nettiautossa myynnissä! Voinee olla hinnanlasku rajua tuon 26 tonnin jälkeenkin....

Helmikuun loppuun mennessä Malibua oli rekisteröity 11 kappaletta, moniko noista lienee esittelyautoja. Lienee Subaru Trezian jälkeen pahimmin pieleen Suomessa hinnoiteltu uusi auto.

Malibun alkuperäinen hinta oli kyllä sellainen, ettei kovin moni tuota erehtynyt ostamaan. Myös 26 000 eurolla saa monia parempia autoja tai laittaa sitten vaikka 32 000 ja arvonpudotus muutamassa vuodessa jää samaan kuin 26 000 euron Malibulla.
Volvo XC60 T8 Inscription

Uti

Tuo Malibuhan oli TM:n perheautojen vertailutestissa kesällä 2012. Sijoitus ei ollut kärjessä, mutta kulutusta lukuunottamatta ei mitään vakavaa moitetta saanut! Oli esisarjan auto, koska varsinainen myynti alkoi vasta 09/2012, liekö eroja nyt myytävään?

Uti

amarok

Tuohon tarjoushintaan lisätään ainakin toimituskulut ja metalliväri, joka on useimmissa tarjouksen autoissa valmiina.
Sitten lisäksi talvirenkaat ja lämmittimet, niin ollaan jo lähellä 30 000 euroa.
Käytökustannuksiltaan auto ei ole edullisimmasta päästä, korkeahko kulutus, kalliit vakuutukset ja huollot 15 000 km:n välein.
Muutaman vuoden ja reilun 100 000 km:n ajon jälkeen Rintajuippi varmaan ottaa auton mielellään vaihdossa.
Vielä kun tiedetään, että maassa jo olleet, nyt tarjouksessa olevat autot ovat ylivuotisia, uusi malli tehokkaammalla ja taloudellisemmalla koneella on esitelty jo ison veden takana niin ei ihme, että autoista pyritään eroon.

savolaiskollega

Rengaskokokin näkyy bensavehkeessä olevan edullinen 245/45 R 18 8)  Saa varata jo ihan tarvikevanteillakin puoltoista tuusaa niiden maksuun. Lämppärit sen 500 niin vähintään 29300 tulee hinnaksi. Mutta toki lisukkeet maksaa kaikissa muissakin.

Vaginisti

Niinpä, eniten tässä kamppiksessa pänni hinnoittelun harhaanjohtavuus...maassa jo olevaan autoon lisätään metallivärin lisähinta + muut varusteet...taitaa olla vain kyse siitä, että autot ei ole menneet kaupaksi ja nyt keksittiin keskenään erilaisille autoille muka yhtenäinen kampanja...lisäksi rintajuipin sivuilla toimitusmaksuksi mainitaan 70euroa ja tekstissä 600euroa... Muistuu mieleen Chryslerin Sebring signature-kampanja jossa hinta oli muistaakseni 29900, kaikki autot täsmälleen samanlaisia, väri musta, varusteet samat, eikä kikkailtu hinnoilla.

savolaiskollega

Tähän voisi kohta kauppias todeta että "jo se nyt on perkele kun ei kelpaa mitenkään"......vaikka kuin halvalla myytäis.

Taky

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 29.03.13 - klo:16:18
Tähän voisi kohta kauppias todeta että "jo se nyt on perkele kun ei kelpaa mitenkään"......vaikka kuin halvalla myytäis.

Ei vaan hinta ei ole vielä(kään) kohdallaan.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Uti

No onhan siinä automaatti, nahkaverhoilu sähkösäätöineen, 3 v takuu yms, joten ei kai tuo hinta Suomen veroilla kova ole. Mikä tahansa pikkuauto noilla varusteilla maksaa saman! Toki jokainen arvioi tuotteen ja sen haluttavuuden. Olisiko tuon Letukan hinta varusteineen n. 2010 Audi A4 perusmalli, ajettu 70- 120 tkm, ilman takuuta-tasolla? ;)

Uti

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Taky - 29.03.13 - klo:17:13

Ei vaan hinta ei ole vielä(kään) kohdallaan.

Kyllä tuosta uskallan olla jyrkästi eri mieltä. Ota mikä tahansa sama kokoluokan auto (superb, mondeo jne jne.) ja saman kokoinen motti ja varusteet, niin hinta karannee aika kauas. Ja muistetaan nyt kuitenkin, että missään merkissä lämppärit, metallivärit tahi toiset renkaat ei kuulu auton hintaan, eikä kyllä toimituskulutkaan kuin harvassa. Toki jossain on webasto, mutta ei läheskään kaikissa.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Uti - 29.03.13 - klo:17:30
No onhan siinä automaatti, nahkaverhoilu sähkösäätöineen, 3 v takuu yms, joten ei kai tuo hinta Suomen veroilla kova ole. Mikä tahansa pikkuauto noilla varusteilla maksaa saman! Toki jokainen arvioi tuotteen ja sen haluttavuuden. Olisiko tuon Letukan hinta varusteineen n. 2010 Audi A4 perusmalli, ajettu 70- 120 tkm, ilman takuuta-tasolla? ;)

Uti

Kyllä minusta ainakin Letukka on tuolla hinnalla jo varsin houkutteleva.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

amarok

Letukan hinta on kohdallaan, jopa edullinen, mutta hinta pitää paikkansa vain "suoralla kaupalla".
Vähänkin kalliimpi vaihtoauto hinnoitellaan todella hävyttömästi alakanttiin.
Kampanjoissa usein, mm Avensis tällä hetkellä, sisältyvät talvirenkaat aluilla ja lämmittimet auton hintaan

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: Uti - 29.03.13 - klo:17:30
No onhan siinä automaatti, nahkaverhoilu sähkösäätöineen, 3 v takuu yms, joten ei kai tuo hinta Suomen veroilla kova ole. Mikä tahansa pikkuauto noilla varusteilla maksaa saman! Toki jokainen arvioi tuotteen ja sen haluttavuuden. Olisiko tuon Letukan hinta varusteineen n. 2010 Audi A4 perusmalli, ajettu 70- 120 tkm, ilman takuuta-tasolla? ;)

Minusta tuo hinta on ihan kohdallaan, samalla muotilla tehtyä Ooppelia ei saa automaattina lähimainkaan samassa hintaluokassa. Moottorivalikoimassa yms on tietysti eroja mutta lähes vastaavasta kombinaatiosta joutuu saksalaisena maksamaan maltaita.

Ongelma vaan taitaa olla se, että Malibu on suomalaisille liian 'amerikkalainen', vaikka korealaisesta on jenkki kaukana...Mutta perusidea on jenkkiä, eli perus sedan automaatilla, kohtuu suorituskyky, hyvä varustelu ja tekniikaltaan peruskamaa. Euroauton ideahan on köyhääkin köyhempi perusmalli, johon lisätään varusteet yksitellen ja automaatista joutuu yleensä maksamaan törkeän lisähinnan.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 29.03.13 - klo:18:07
Kyllä tuosta uskallan olla jyrkästi eri mieltä. Ota mikä tahansa sama kokoluokan auto (superb, mondeo jne jne.) ja saman kokoinen motti ja varusteet, niin hinta karannee aika kauas.

Niin tekee, mutta jenkeissähän on aina saanut ison koneen hyvillä varusteilla samaan hintaan kuin eurooppalaisen kulimallin. Siltikään kauppa ei ole raketoinut. Jos myyntiä halutaan, niin ilmeisestikin pitää olla iso kone hyvillä varusteilla ja vielä reilusti halvemmalla kuin eurooppalaiset kulimallit.

Malibu on tarjousmallinakin turhan tyyris kun kauppa ei käy. Vai onko sittenkin asiakkaiden vika..

vorkki

Eihän tuo Euroopassa liene vanha mallikaan
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288516464735.html
Mielestäni paljon autoa tuolla rahalla - ennakkoluulottomalle. Ei kai ne kaikki tarjousautot pitkään ole seisseet koska jostain oli lukevinani että lisää on vielä tulossa.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Vaginisti

#323
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 29.03.13 - klo:19:18
Niin tekee, mutta jenkeissähän on aina saanut ison koneen hyvillä varusteilla samaan hintaan kuin eurooppalaisen kulimallin. Siltikään kauppa ei ole raketoinut. Jos myyntiä halutaan, niin ilmeisestikin pitää olla iso kone hyvillä varusteilla ja vielä reilusti halvemmalla kuin eurooppalaiset kulimallit.

Malibu on tarjousmallinakin turhan tyyris kun kauppa ei käy. Vai onko sittenkin asiakkaiden vika..

Kampanja on ollut päällä vissiin viikon verran, että ei ehkä ihan vielä voi sanoa, että kauppa ei käy, onhan noita jo nettiauton listoiltakin viikossa hävinnyt muutama.

Ennen näitä korean-letukoita, ne vähäiset jenkit mitä myytiin, oli vielä tehty rapakon takana ja jo rahtimatkasta johtuen ne oli yleensä hyvin varusteltuja malleja. Esim. Luminaa oli muistaakseni kahta mallia, LE:ssä rattivaihteet, peltivanteet ja LS:ssä lattiakeppi ja aluvanteet, siinä erot. Sama oli Chryslerissä, toisessa nahkapenkkiä sun muuta ja toisessa kangaspenkit mutta perusvarustelu kummassakin kattavaa ja tietysti automaatilla. Nyt korean-chevyssä vaihtoehtona on diesel ja bensa, eli vielä vähemmän mietittävää asiakkaalle...Ei niitä viimeisiä oikeita jenkkejä paljon myyty, ilmeisesti siitä syystä, että ne eroaa euro/japseista liikaa, automaattia ja kulutusta pelätään yli kaiken. Sama taitaa toistua korealaisissa.


Vaginisti

Kaikki kampanja-malibut on näköjään myyty, oikea hintataso on siis löytynyt...

RoccoScientist

ZL1 veti muuten voiton Mustang Shelby GT 500:sta viime kuun car-lehdessä. Mustangissa oli enemmän potkua suoralla (huomattavan paljon vieläpä, päivittelivät vain Pagani Hyuaran ja vastaavien tarjoavan rajumpaa kulkua), mutta alusta, vaihteisto ja ajoasento olivat kehnoja. Eritoten ajoasentoa ja vaihteistoa moitittiin: Ratissa vain kaltevuussäätö, penkki ei tue, kuski istuu korkealla, kytkin on kuin rekasta revitty ja biljardipallon muotoinen vaihdekepin nuppi on vaikeampi ohjata "pussiin" kuin oikea biljardipallo. Tuloksena mutkissa tuntui siltä kuin kuski vain roikkui villin V8:n perässä ja vaihteistolla pelaaminen tuntui aiheuttavan nivelreumaa. ZL1 oli kulkupuoleltaan kesympi (tosin ei kesy), mutta moottorin murina oli miellyttävämpää, ratin säädöt ja istuinasennon mataluus loivat tunteen siitä, että kuski on osa autoa, kojelauta oli halpismuoveista huolimatta alcantara-mausteiden takia kivempi katsella, alusta toimi paremmin ja vaihteita vaihteli mielellään. Lopputulos Shelby GT500 kolme tähteä, ZL1 neljä tähteä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

pokkus

Nyt on sitten uuden C7 Corveten hinnat julkaistu. Voin sanoa, että hinta on _todella_ houkutteleva ja aiheuttaa kovaa pähkäilyä :) Perusmalli irtoaa toimituskuluineen hintaan $51,995 joka on vain $1400 kalliimpi kuin poistuvan C6:n alkaenhinta. Todella agressiivisesti hinnoiteltu, kun miettii kuinka paljon saa enemmän vastinetta rahoilleen tuolla ylimääräisellä 1400 dollarilla.

http://wot.motortrend.com/2014-chevrolet-corvette-stingray-coupe-priced-at-51995-covertible-at-56995-359911.html#axzz2Rqyiw4l3

Itselle perusmalli, johon Z51-paketti, magnetic ride sekä performance exhaust, kiitos :) Hinta asettuu tuolla paketilla karvan alle $58k ja tulee aika varmasti tarjoamaan aika mielettömän hintalaatu suhteen rahoille, jos hakusessa on suorituskykyinen auto. Ongelma tosin on siinä, että noista varmaan joutuu ekan vuoden maksamaan reilua ylihintaa kovan kysynnän takia ja todellinen ostohinta on luultavasti lähemmäs kympin enemmän... ja sitten tietenkin ne Suomen verot... ::)

nikob

Eipä paljon hinnat noussut, olisi voinut odottaa jotain ihan muuta.
Helkkarin komea tuo uusi Vette on  8).
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

pokkus

Lainaus käyttäjältä: nikob - 29.04.13 - klo:18:34
Eipä paljon hinnat noussut, olisi voinut odottaa jotain ihan muuta.
Helkkarin komea tuo uusi Vette on  8).

Komea on, mutta hinta olisi saanut jopa nousta enemmän niin ei tarttisi tätäkään vaihtoehtoa edes miettiä ;D


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy