Superb iV (PHEV)

Aloittaja livejungle, 11.10.19 - klo:23:46

« edellinen - seuraava »

jopo

Lainaus käyttäjältä: BertilDator - 25.01.21 - klo:14:57
15tkm/1v huolto lähestyy, tosin kilsoja vasta 11500. Tuntuu tyhmältä mennä vaihtamaan puhtaita öljyjä kun pääasiassa ajanut sähköllä. Mietin miten pahasti maailma kaatuu jos menisi vasta lähempänä 15tkm huoltoon eikä nyt kun vuosi tulee täyteen. Ajatuksia?
Tämä oli yksi monista syistä minkä vuoksi laitoin täyssähkärin tilaukseen. Tuo huoltoväli on todella turhauttavan tiuha. Ei sillä, että tiesin tuon kyllä etukäteen, mutta en alkujaan arvannut, että sähköllä ajon osuus olisi mulla niin suurta. Kannattaa mennä kuitenkin huoltoon. Huonosti käy jos jotain hajoaa ylimenoajalla.

m4x1mu5

Lainaus käyttäjältä: BertilDator - 25.01.21 - klo:14:57
15tkm/1v huolto lähestyy, tosin kilsoja vasta 11500. Tuntuu tyhmältä mennä vaihtamaan puhtaita öljyjä kun pääasiassa ajanut sähköllä. Mietin miten pahasti maailma kaatuu jos menisi vasta lähempänä 15tkm huoltoon eikä nyt kun vuosi tulee täyteen. Ajatuksia?

Eihän siinä muuta kuin että maahantuoja pesee kätensä kaikista mahdollisista moottoriin liittyvistä korjauksista tulevaisuudessa kun 1. huolto on mennyt pitkäksi. Saattaa käydä niin että kympin säästö on tonnin tappio. Öljynvaito kun ei montaa kymppiä maksa.

Passat B8 GTE -16
Passat 3C 2.0 TDI -10

Erkka

^ ...ja jos vie huollon yhteyteen omat öljyt, tulee vieläkin edullisemmaksi.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

slarpa

Oliko konsernilla 10% ylitys huoltoajankohdalle vielä ok, vai muistanko väärin?
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

twilight

Vaikka luottamus Skodaan on jatkuvien softavikojen vuoksi vähän koetuksella, eli nykyinen Superb jäänee leasing-kauden päättyessä ensimmäiseksi ja viimeiseksi Skodaksi, on usko lataushybridiin ja ylipäätään sähköllä ajamiseen vain kasvanut.

Voisi siis olla ajankohtaista hankkia kunnollinen latausasema (kylmään) autotalliin. Toistaiseksi sekä Superb että edellinen Passat GTE ladannut pelkästään "tilapäislaturilla" 230 V pistorasiasta. Nyt ei Superbia kyllä siitä saa millään ilveelläkään aamulla lämpimäksi (hassua että Passatin kyllä sai).

Tässä ketjussa on ollut jo aiemmin vinkkejä seinään ruuvattavista latausasemista, mutta rohkenen kysyä asiaa vielä uudelleen. mielellään edulliset tai hinta-laatu-suhteeltaan hyvät kiinnostelee! Ja toki jos on varoituksia ei-suositeltavista merkeistä, niin niitäkin kuunnellaan ;-)

hama

Lainaus käyttäjältä: M_M - 25.01.21 - klo:10:05
Melkein. Molemmissa ääripäissä pitää lisäksi päästää irti napista ja sen jälkeen ajaa uudelleen muutamia sekunteja sitä väkisin "päätyä vasten". Sen jälkeen automatiikan pitäisi taas toimia.
Kiitos - noilla ohjeilla taas toimii

Aba

Eilen ensimmäisen kerran auto ihan pakotti moottorin käyntiin, vaikka akkua oli jäljellä. Käynnistin auton ja vaihdoin ajomoodin "individual" niin kuin tavallisesti teen. Polttomoottori käynnistyi, se tekee sitä joskus. Sammutin saman tien ja käynnistin uudelleen ja nyt lähti sähköllä. Kun olin hetken ollut liikkeellä niin kaasu meni niin "herkäksi", että se vihreä palkki pomppaa samatien ylös ja polttomoottori käynnistyy. No, ajoin moottorin lämpimäksi ja sitten suostui taas sähkölle. Ei ole tätä aikaisemmin tehnyt ja varmaan huollossa jotain päivityksiä tehty.
Superb Combi 1.4 TSI PHEV Ambition iV DSG -20
Ex-Superb Combi Ambition 2.0 TDI (man) 110KW CRLB -16
Ex- Octavia Combi Elegance 2.0 TDI DSG -11 CFHC
Ex-Fabia RS -06

jiihoo74

Lainaus käyttäjältä: twilight - 25.01.21 - klo:22:57
Voisi siis olla ajankohtaista hankkia kunnollinen latausasema (kylmään) autotalliin. Toistaiseksi sekä Superb että edellinen Passat GTE ladannut pelkästään "tilapäislaturilla" 230 V pistorasiasta. Nyt ei Superbia kyllä siitä saa millään ilveelläkään aamulla lämpimäksi (hassua että Passatin kyllä sai).

Tässä ketjussa on ollut jo aiemmin vinkkejä seinään ruuvattavista latausasemista, mutta rohkenen kysyä asiaa vielä uudelleen. mielellään edulliset tai hinta-laatu-suhteeltaan hyvät kiinnostelee! Ja toki jos on varoituksia ei-suositeltavista merkeistä, niin niitäkin kuunnellaan ;-)

Latailin omaa Superbia muutaman kuukauden tilapäislatausjohdolla Schuko-pistorasiasta. Kyllähän se silläkin onnistui ihan ok mutta kun tyhjästä täyteen kesti noin 8h niin päivällä ei juuri ajojen välissä autoa saanut ladatuksi. Tilasin joulun alla VW ID.Chargerin ja asennutin sen tammikuun alussa autokatokseni seinään.  Asennutin laitteen yksivaiheisena ja wallboxin päästä dippikytkimillä määritettiin 15A asetus päälle. Nyt auto latautuu tyhjästä täyteen hieman alle neljään tuntiin. Ja tunnissakin ehtii ladata hyvin lisää sähkökilsoja.

Lämmityksestä vielä. Silloin kun lämmityksen kännykästä sattuu saamaan päälle niin kabiini lämpiää todella hyvin kun piuha kiinni wallboxissa. Tilapäislaturilla ei niinkään.
Skoda Superb IV Style MY21

konsta_kuttaperkka

Pitää ihan tänne raportoida kun sain tänään autoon sekä lämmityksen, että lasien lämmityksen päälle sovelluksella. Joulukuussa taisi joskus onnistua viimeksi.

hama

Kohta on vuosi täynnä PHEVin kanssa. Alku oli yhtä juhlaa vaikka pari asiaa hieman kiusasikin. Hitaampi SUKO-lataus oli pieni haitta. Ajoittain (=usein) tökkivä etäohjaus ja pari sulakkeen irrotusta menivät siinä sivussa. 15tkm välein tehtävä öljynvaihto myös oli tiedossa.
Sitten törmäsin tähän ketjuun, jossa on tosi kivasti asiallista ja aktiivista täsmäkeskustelua omasta autostamme. Kommentointi kohdentuu usein ongelmiin ja saa suuren huomion. Aloin jo epäilemään itsekin oliko mennyt hankinta pieleen.
Mutta julistan nyt, että noista pikkuvaivoista huolimatta auto on osoittaunut hyväksi hankinnaksi ja on täyttänyt odotukseni. Sähköllä mennään about 90% ajoista. Tämä ei ole maksettu mainos 8)

ikoskela

Minä olen myös hieman ihmeissäni lukenut tätä palstaa. Mulla on sekä etäohjaus että auto yleensä toiminut hyvin. (On siis ollut muutamia tilanteita, joissa lämmitys ei ole käynnistynyt kännykällä, mutta Webasto sitten vaan virta-avaimesta käyntiin, mitä yleensä käytänkin) Olen siis erittäin tyytyväinen laatuvaikutelmaan autossa, ajoon sekä kulutukseen. Auto on tilava ja hyvin varusteltu. Latausongelmat pari viikkoa sitten johtuivat ihan itsestäni (väärä ajastus). Olen kyllä kaikille suositellut ja pari kaveria on Skodan ostanutkin. Ostin auton keväällä ja toivottavasti tunnelmat jatkuu samoina.

jopo

Sehän tässä outoa onkin, että joillain tuo etä toimii, joillain ei. Sama homma weconnect puolella.
Kyllä minäkin itse autoon (matka-ajettavuus jne) olen tyytyväinen. Oma yksilö on vain viettänyt pajalla enemmän vuoden aikana päiviä kuin viisi edellistä autoa yhteensä. Vaikka tykkään yhä autolla ajaa, niin omien kokemusten perusteella menee hetki ennen kuin Skodaa muille suosittelisin. Kiva kuitenkin kuulla myös hyvistä kokemuksista tässä ketjussa.

TLA8

Juu samoissa tunnelmissa täällä, autolla on kyllä mukava ajella kunhan lataustöpseli ei jäädy lukkoon, ja ei varaa mitään tuon Connectin varaan (eli on esimerkiksi sopivalla etäisyydellä Webaston kytkemiseen avaimella).
Hyvä jos joillakin MySkoda:lla lämmityksen käynnistys toimii, itselläni toimi parisen viikkoa sitten kaksi kertaa kolmesta, mutta nyt on menty viikon verran lähes täyttä hiljaiseloa, ei vaan mene läpi vaikka 5 kertaa yrittäisi peräkkäin aamulla ja iltapäivällä tai availisi lukkojakin välissä.

Jollakin tuurilla eilen yksi ikkunoiden lämmityspyyntö meni läpi, mutta se onkin ainoa tässä viikon aikana, edelleen ihmettelen mistä tuon toiminta on kiinni, voiko olla että jollakin alueella/ajalla verkossa on tälle kurayhteydelle paremmin kapasiteettia ja toisaalla taas mennään läpi vain tuurilla?

658136

Onko joku saanut toimimaan kuljettajan profiilin tunnistamisen käytettävän avaimen perusteella?

hama

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 26.01.21 - klo:18:15
Onko joku saanut toimimaan kuljettajan profiilin tunnistamisen käytettävän avaimen perusteella?
Olen saanut toimimaan. En kyllä muista alkuunkaan miten sen tein. Ohjeita varmaan tankkasin...

BertilDator

#2055
Poistin eilen auton SKODA Connectista, ja lisäsin uudelleen, sekä tein itsestäni uudelleen auton pääkäyttäjän. Ei mennyt helposti kun auton yhteys pätkii, mutta lopulta muutaman yrityksen jälkeen onnistui. Tänään yöllä oli ensimmäistä kertaa ikinä tullut Androidiin notifikaatio, että auton akku on onnistuneesti latautunut. Mutta en silti saanut lämmitystä käynnistettyä.

hama

Mitä kaikkea on konfattava tai koodattava uudelleen kun infotainment-yksikkö vaihdetaan (Komponenttisuojaus on aktiivinen-vian vuoksi)?

slarpa

Kuuluuko raitisilmasuodattimen vaihto ekaan huoltoon (1v/15tkm)? Muuten vissiin vain öljyjen vaihto ja tarkastuksia? Minkä hintaista on ollut?
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

658136

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 27.01.21 - klo:08:20
Kuuluuko raitisilmasuodattimen vaihto ekaan huoltoon (1v/15tkm)? Muuten vissiin vain öljyjen vaihto ja tarkastuksia? Minkä hintaista on ollut?

150e maksoi Oulussa. Pelkkä öljynvaihto ja tarkistukset.

658136

"Skoda-tuotekniikka" lähestyi sähköpostilla, että nyt jotku Proactive Services-palvelut ovat aktivoituneet. Saapas nähdä tuoko parannusta tilanteeseen. Sovellus poistettu, välimuisti tyhjenetty ja sovellus uudelleen asennettu.

jopo

^ Pelottavaa. Viimeeksi kun lähestyivät joulukuun tienoilla asiakkaita ylpeillen palvelujen parannuksella, tuloksena oli tähän päivään asti kestänyt laaja etäkäskyjen toimimattomuus (lähes kaikilla käyttäjillä). Mitähän nyt hajoaa.. 

Passatti

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 27.01.21 - klo:13:48
"Skoda-tuotekniikka" lähestyi sähköpostilla, että nyt jotku Proactive Services-palvelut ovat aktivoituneet. Saapas nähdä tuoko parannusta tilanteeseen. Sovellus poistettu, välimuisti tyhjenetty ja sovellus uudelleen asennettu.
Eipä ole tullut moista mailia. Mitä se tarkoittaa? Ei niiden sovelluksiin oikein voi luottaa.
Always lead, never follow

twilight

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 27.01.21 - klo:13:48
"Skoda-tuotekniikka" lähestyi sähköpostilla, että nyt jotku Proactive Services-palvelut ovat aktivoituneet. Saapas nähdä tuoko parannusta tilanteeseen. Sovellus poistettu, välimuisti tyhjenetty ja sovellus uudelleen asennettu.

Miten tuollaiselle jakelulistalle pääsee mukaan?

Itse olen saanut "Skoda-tuotetekniikka / 2165":lta yhden sähköpostin, kun olen kaksi kertaa soittanut sinne eri palvelunumeroihin ja tehnyt yhden kirjallisen reklamaation...

twilight

Lainaus käyttäjältä: ikoskela - 26.01.21 - klo:17:32
Minä olen myös hieman ihmeissäni lukenut tätä palstaa. Mulla on sekä etäohjaus että auto yleensä toiminut hyvin. (On siis ollut muutamia tilanteita, joissa lämmitys ei ole käynnistynyt kännykällä, mutta Webasto sitten vaan virta-avaimesta käyntiin, mitä yleensä käytänkin) Olen siis erittäin tyytyväinen laatuvaikutelmaan autossa, ajoon sekä kulutukseen. Auto on tilava ja hyvin varusteltu. Latausongelmat pari viikkoa sitten johtuivat ihan itsestäni (väärä ajastus). Olen kyllä kaikille suositellut ja pari kaveria on Skodan ostanutkin. Ostin auton keväällä ja toivottavasti tunnelmat jatkuu samoina.

Joo, jottei tule väärää mielikuvaa, niin itse autohan on hieno ja mielestäni varustelutasoon (L&K) nähden kohtuuhintainen. Hybriditekniikka toimii hienosti, joten jos ei nelivetoa kaipaa, niin AUTONA varsin suositeltava hankinta, etenkin kesäkeleillä.

Mutta parhaiten tämä sopii ihmiselle, joka ei ehkä käyttäisi lainkaan Skoda Connect -palveluita, tai ylipäätään auton Infotainment-järjestelmää, eikä ainakaan mobiilisovellusta. Koko mobiilisovellus on täysi vitsi, se kannattaa unohtaa.

Sekin tuntui alkuun hauskalta vitsiltä, että Infotainmentin ruutu jäätyy, tai ratinlämmityksen nappi kuolentuu. Pysähtyminen lähimmälle bussipysäkille, auto seis, virrat pois ja päälle, ja taas mennään normaalisti... tuohan on kuin jostain huonosta sketsisarjasta. Itse olen vähän herkkä tällaisille asioille. Jos tätä (isoa) softan laatuongelmaan ei saada pian kuntoon, jäänee viimeiseksi Skodaksi. (Tosin, ongelma ei taida olla Skodan vaan koko VAG-konsernin, tai tarkalleen ottaen alihankkijan?)

658136

Lainaus käyttäjältä: twilight - 27.01.21 - klo:14:16
Sekin tuntui alkuun hauskalta vitsiltä, että Infotainmentin ruutu jäätyy, tai ratinlämmityksen nappi kuolentuu. Pysähtyminen lähimmälle bussipysäkille, auto seis, virrat pois ja päälle, ja taas mennään normaalisti... tuohan on kuin jostain huonosta sketsisarjasta. Itse olen vähän herkkä tällaisille asioille. Jos tätä (isoa) softan laatuongelmaan ei saada pian kuntoon, jäänee viimeiseksi Skodaksi. (Tosin, ongelma ei taida olla Skodan vaan koko VAG-konsernin, tai tarkalleen ottaen alihankkijan?)

Itsellä ainakin se korottaa v-käyrää varsin reippaasti, että koko ongelman olemassa olo kiistetään maahantuojan ja valmistajan taholta.

jopo

Lainaus käyttäjältä: twilight - 27.01.21 - klo:14:16
.... Sekin tuntui alkuun hauskalta vitsiltä, että Infotainmentin ruutu jäätyy, tai ratinlämmityksen nappi kuolentuu. Pysähtyminen lähimmälle bussipysäkille, auto seis, virrat pois ja päälle, ja taas mennään normaalisti... tuohan on kuin jostain huonosta sketsisarjasta. Itse olen vähän herkkä tällaisille asioille. Jos tätä (isoa) softan laatuongelmaan ei saada pian kuntoon, jäänee viimeiseksi Skodaksi. (Tosin, ongelma ei taida olla Skodan vaan koko VAG-konsernin, tai tarkalleen ottaen alihankkijan?)
Taitaa joo olla laajempi kuin Skodan ongelma. Vaikka mulla on ollut erinäisiä ongelmia, niin aika lailla tasan vuoden käytön jälkeen mulla ei tuota infon jäätymisongelmaa ole tullut vastaan. Sehän tässä on outoa, että tuokin ongelma on kohtuullisen yleinen (näiden foorumien perusteella), mutta sitten samalta hihnalta voi tulla kuitenkin autoni kaltainen versio ulos joka ei juuri tuosta ongelmasta kärsi. Uusissa VW ID sarjan autoissa on ainakin nykyisillä beta-softilla ollut tuota aivan samaa infon jäätymistä joissakin youtube pätkissä, joten kyllähän konserni aika kusessa on näiden softaongelmien kanssa.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: jopo - 27.01.21 - klo:14:22
Uusissa VW ID sarjan autoissa on ainakin nykyisillä beta-softilla ollut tuota aivan samaa infon jäätymistä joissakin youtube pätkissä, joten kyllähän konserni aika kusessa on näiden softaongelmien kanssa.

Täytyy sanoa, että nykyisellä ID.3 2.0 versiolla ei tuollaisia ongelmia ainakaan itsellä ole ilmennyt. Siksi olenkin kauhulla seurannut millaisia ongelmia MQB-alustaisissa koetaan. Olen ollut salaa tyytyväinen kun valitsin ID.3:n uuden Leonin sijasta.  :-X
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

slarpa

Lainaus käyttäjältä: 658136 - 27.01.21 - klo:13:48
"Skoda-tuotekniikka" lähestyi sähköpostilla, että nyt jotku Proactive Services-palvelut ovat aktivoituneet. Saapas nähdä tuoko parannusta tilanteeseen. Sovellus poistettu, välimuisti tyhjenetty ja sovellus uudelleen asennettu.

Sama viesti myös minulle kun olen nyt muutaman kuukauden pommittanut ongelmista. Jälleen kerran neuvovat nuo sovelluksen uudelleen asennukset yms. En kyllä pidätä hengitystäni asian suhteen.

Jostain syystä tahtovat videon sovelluksen ilmoituksista, toimitetut kuvakaappaukset virheilmoista eivät riitä. En ymmärrä mikä on lisäarvo videolla...
Skoda Superb iV Style -20

ex - Kia Optima 1.7CRDi Business Premium DCT A/T -16
exex - VW Passat sedan 1.6TDi bmt -12
exexex - VW Jetta 1.9TDi -08
exexexex - VW Golf 1.6 -98

658136

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 27.01.21 - klo:15:01
Sama viesti myös minulle kun olen nyt muutaman kuukauden pommittanut ongelmista. Jälleen kerran neuvovat nuo sovelluksen uudelleen asennukset yms. En kyllä pidätä hengitystäni asian suhteen.

Jostain syystä tahtovat videon sovelluksen ilmoituksista, toimitetut kuvakaappaukset virheilmoista eivät riitä. En ymmärrä mikä on lisäarvo videolla...

Väsytystaktiikka?

Passatti

Lainaus käyttäjältä: slarpa - 27.01.21 - klo:15:01
Sama viesti myös minulle kun olen nyt muutaman kuukauden pommittanut ongelmista. Jälleen kerran neuvovat nuo sovelluksen uudelleen asennukset yms. En kyllä pidätä hengitystäni asian suhteen.

Jostain syystä tahtovat videon sovelluksen ilmoituksista, toimitetut kuvakaappaukset virheilmoista eivät riitä. En ymmärrä mikä on lisäarvo videolla...
En ole viestiä moisesta saanut vaikka olen reklamoinut maahantuojalle yli 20 kertaa ja tehtaan infoon olen lähettänyt mailia 16 kertaa. Tehdas vain pahoittelee tilannetta ja pyytää kärsivällisyyttä. Maahantuoja on aika hampaamaton. Minulta on myös pyydetty toisesta ongelmasta video pätkän kun eivät muuten usko. Uskomatonta huuhaata koko tehtaan info. Auto on muuten erittäin mukava mutta kun kerran on ostettu toimiva systeemi niin sen pitää myös toimia.
Always lead, never follow

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy