Superb III 2015

Aloittaja matara, 04.02.15 - klo:13:57

« edellinen - seuraava »

MTSI

Tuossa edellä muutama poiminta skodan julkaisemasta ressi tiedotteesta.
SKODA

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: MTSI - 18.02.15 - klo:17:19
Jos tämä vähän lohduttaisi: ranging from three-zone air conditioning to Dynamic Chassis
Control to a large tailgate, as you would expect from SKODA, which can be opened using
a virtual pedal. Let's not forget our practical `Simply Clever' features and of course the
many new assistance systems," said Dr Welsch.

Eli jos oikein ymmärsin, takaluukun saa automaattiavauksella ja tuolla puskurin alta pyyhkäsyllä auki.

Takaluukun automaattiavaus, ihan jees mutta ei kyllä sitä tilantarvetta muuta miksikään.... :(

V-O

Lainaus käyttäjältä: MTSI - 18.02.15 - klo:17:40
The new SKODA Superb will be available with all-wheel drive from market launch. 

These engines are available with all-wheel drive:
1.4 TSI/110 kW (combined with a manual six-speed gearbox)
2.0 TSI/206 kW (combined with automatic six-speed DSG)
2.0 TDI/110 kW (combined with a manual six-speed gearbox)
2.0 TDI/140 kW (combined with automatic six-speed DSG)
:-[ pelkkiä  :-[ mopedi-dieseleitä  :-[

kimppikoo

Tietenkin, koska konserni säästää tehokkaammat diisselit Audiin ja Folkkariin. Koskahan porukka oppii tämän "badge engineering" systeemin? Kun mitättömillä muutoksilla saadaan lisää hintaa samaan perusrunkoon roimasti, niin kannattaahan se tehdä. Niinkuin nyt nuo moottoritehot esimerkkinä. Toinen ohjelma sisään ja tehoja on enemmän. Hintaa heti monta tonnia lisää ja kustannus valmistajalle käytännössä 0 eur.

Henkku


savolaiskollega

Mihin kukaan OIKEASTI TARVITSEE yli 180 hv ? No, minä olen jo liian vanha......

V-O

Jep, mihin kukaan oikeasti tarvitsee mitään? Ei kukaan mitään mihinkään.

Totta, ikä saattaa tehdä tepposia...

savolaiskollega

Saisivat eu:ssa väsätä direktiiivin että se on max. 150 heppaa eikä yhtään yli... 8)

VW:t

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 18.02.15 - klo:22:03
Saisivat eu:ssa väsätä direktiiivin että se on max. 150 heppaa eikä yhtään yli... 8)

Ja samaan syssyyn max.150km/h.  8)

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 18.02.15 - klo:22:12
Ja samaan syssyyn max.150km/h.  8)

Sekin riittäs aivan hyvin..... 8)

Mutta hyvähän se on että autotehtaat tarjoavat myös jatkeita.... :)

JeanC

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 18.02.15 - klo:13:15
Jotenkin kyllä pelkään, että toiveeksesi tuo jää ainakin äänieristyksen ja ohjaustuntuman suhteen. Siis huomattavaa parannusta vrt Octavia ei kannattane odottaa. Pientä petrausta voi aina toivoa. Tuo tehopuoli ja miksei jotkut varusteetkin (kuten mainitut ajovalot) voivat hyvinkin olla Ocua selvästi paremmat.
Huippu ajovalot lienee Superbin osalta historiaa. Ei löydy umpioista apuhalogeenia, vaan joku design "kristallimuovipalikka". Eli kyllä Skodaan saadaan jotain samaa kuin audeihin ja vw. :P

julli68

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 18.02.15 - klo:21:26
Mihin kukaan OIKEASTI TARVITSEE yli 180 hv ? No, minä olen jo liian vanha......

Turvallisiin ja ripeisiin ohituksiin.

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: julli68 - 19.02.15 - klo:11:04
Turvallisiin ja ripeisiin ohituksiin.

Jos loppuun 190 hepalla ja n. 400 nm:n väännöllä ei saa ohituksia turvallisksi ihan missä tahansa tilanteessa, ei vika ole enää pellin alla.....

eurotrip

Hieno peli!  8)
Onko farkusta vielä kuvia missään?
VW Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG

Wild Aces

Henkku

Lainaus käyttäjältä: eurotrip - 19.02.15 - klo:12:00
Hieno peli!  8)
Onko farkusta vielä kuvia missään?

Farkku lanseerataan myöhemmin, joten ei ole vielä.

kai75

Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97


V-O

No nyt tekee matikkakin jo tepposet...?

Pannaan vielä varmuuden vuoksi että   ::)

TTO

Lainaus käyttäjältä: MTSI - 18.02.15 - klo:17:38
Also new is the 1.8 TSI/132 kW (180 PS) engine which develops its maximum power
between 4,000 and 6,200 rpm. When coupled with a manual six-speed gearbox,
maximum torque of 320 Nm is achieved between 1,450 and 3,900 rpm. Combined
with an automatic seven-speed DSG transmission, maximum torque is 250 Nm.
Combined fuel consumption is 5.8 l/100 km, corresponding to CO2 emissions
of 134 g/km. With this engine, the Superb accelerates from 0 to 100 km/h
in 8.0 seconds, and has a top speed of 232 km/h. There is a choice of a manual six-
speed gearbox and an automatic seven-speed DSG transmission.

Tuo DSG7 rajaa vääntöä paljon.

julli68

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 19.02.15 - klo:11:39
Jos loppuun 190 hepalla ja n. 400 nm:n väännöllä ei saa ohituksia turvallisksi ihan missä tahansa tilanteessa, ei vika ole enää pellin alla.....

Heh voiko olla että ollaan vahingossa samaa mieltä...paitsi että en ohita "missä tahansa tilanteessa" vaikka olis 1000 heppaa alla. Turvallisuus ennen kaikkea

Jep ei ole pellin alla vika. Taitaapi olla karvalakin alla kun nolla 150 ja jopa + 300 heppasilla ei päästä traktoreita ohi. Kait se karvalakki peittää näkyvyyden ettei ehitä ohitella ja jono bingolle saakka on valmis.

Loistavaa että tulee lisävaihtoehtoja nopeille,  tyylikkäille ja jopa kateutta herättäville jatkeille. Ei olis Skodasta muutama vuosi sitten vielä uskonut että mainitaan jatkeena..



Atro

Onhan tuo etenkin tuolla 280 heppasella koneella jo melkonen jatke. Skodassakin joudutaan jo huiput rajoittamaan 250 km/h... Kilpailee suorituskyvyssä jo bemarin 535i xdriven kanssa.

Ovatkohan nämä uudet tsi koneet hihnalla?

evilk

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 18.02.15 - klo:18:24
Takaluukun automaattiavaus, ihan jees mutta ei kyllä sitä tilantarvetta muuta miksikään.... :(

Tuollainen Superbin hatchbackin loosteri on melko iso. Kyllä sen luulisi riittävän melkein mihin tahansa käyttöön ellei sitten kuskaa huonekaluja tai muuta isoa tavaraa. Farkkumallia odotellessa, siinähän on varmasti valtava tavaratila.
Superb IV 1.4 TSI Sportline Combi -20
EX: Octavia RS 2.0 TSI DSG Combi -15, Octavia RS 2.0 TSI Combi -10, Octavia RS 2.0 TFSI Combi -08, Nissan Primera 5d 2.0 -01, Nissan Primera 4d 2.0 -98, Toyota Corolla 1.3 -88, Ford Escort 1.4 -86

evilk

Lainaus käyttäjältä: Atro - 19.02.15 - klo:22:49
Onhan tuo etenkin tuolla 280 heppasella koneella jo melkonen jatke. Skodassakin joudutaan jo huiput rajoittamaan 250 km/h... Kilpailee suorituskyvyssä jo bemarin 535i xdriven kanssa.

Ovatkohan nämä uudet tsi koneet hihnalla?

Kyllä nää 2.0 TSIt (ja 1.8 ) on edelleen EA888 koneita eli ketju löytyy.

Bemarista löytyy 306 hp ja 400Nm eli on aika laimea viritysaste. Superbi on varmaan kevyempi eli kulkupuoli on varmaan aika samassa luokassa. DSG6 sanelee maksimiväännön - siitähän näkee että tämä on säästömalli kun järeä (Audin) DSG7 puuttuu.

p.s. Mä olisin halunnut tuon 280 hp koneen myös räsään 8)
Superb IV 1.4 TSI Sportline Combi -20
EX: Octavia RS 2.0 TSI DSG Combi -15, Octavia RS 2.0 TSI Combi -10, Octavia RS 2.0 TFSI Combi -08, Nissan Primera 5d 2.0 -01, Nissan Primera 4d 2.0 -98, Toyota Corolla 1.3 -88, Ford Escort 1.4 -86

Chicane

Lainaus käyttäjältä: Atro - 19.02.15 - klo:22:49
Onhan tuo etenkin tuolla 280 heppasella koneella jo melkonen jatke. Skodassakin joudutaan jo huiput rajoittamaan 250 km/h... Kilpailee suorituskyvyssä jo bemarin 535i xdriven kanssa.

Ovatkohan nämä uudet tsi koneet hihnalla?

535i moottorina alkaa olla jo vanha ja samoin F10 korina huomattavan painava (seli seli).

Tässä saksalaisen lehdenmittaukset 535i:lle (2013)

Auto   G   PS   0-100   0-120   0-130   0-140   0-160   0-180
BMW 535i   A   306   5,5   7,5      10,2   13,3   17,5



2014 Cupra R Manuaalina:
Auto   G   PS   0-100   0-120   0-130   0-140   0-160   0-180   0-200
Seat Leon Cupra R   H   280   6,2   7,9   8,9   10,4   13,1   16,3   21,1


0-180km/h bemarilla 17,5s ja Cupralla 16,3s. Cupra on 100kg superbia kevyempi eli aikalailla samoihin menee. Kevyempi 335i menee tasan 16s. saman välin.


Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: julli68 - 19.02.15 - klo:22:00
Ei olis Skodasta muutama vuosi sitten vielä uskonut että mainitaan jatkeena..

Heh, ei Skodaa voi jatkeena mainita vieläkään.
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: evilk - 20.02.15 - klo:09:36
Tuollainen Superbin hatchbackin loosteri on melko iso. Kyllä sen luulisi riittävän melkein mihin tahansa käyttöön ellei sitten kuskaa huonekaluja tai muuta isoa tavaraa. Farkkumallia odotellessa, siinähän on varmasti valtava tavaratila.

On toki hb:n loosteri tosi iso mutta itse on tykästynyt nimenomaan siihen että pikkuluuukku aukeaa nätisti ja se riittää 90 % ajasta. Ja sitten sen lopun voi losauttaa avaamalla koko komeuden. Mutta turhapa sitä on enää surra.....tai sitten pitää vaihtaa 5-sarjan gran turismo.... 8)

julli68

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 20.02.15 - klo:18:12
Heh, ei Skodaa voi jatkeena mainita vieläkään.

  :) no ei voi minustakaan, ei vaikka olisi 280 heppanen merkin lippulaiva alla.  ;)

Evilkin kanssa samaa mieltä. Räsään tuo myös kuuluisi ja neliveto kaupan päälle.

Octavia4x4

Nyt kun Superb III on virallisesti esitelty, modet voisi varmaan tehdä tälle oman alakategorian.
Konsernipelejä vuodesta 1993

Octavia4x4

Lainaus käyttäjältä: vwp - 18.02.15 - klo:11:06
Kyllähän tuollainen kelpaisi.
Kuten joku jo mainitsikin, niin taitaa vaan olla erinäköinen vakioalustalla ja vakiopyörillä mitä nämä kuvat antavat ymmärtää
Niinhän ne aina mainoskuvissa, alusta alas, isot vanteet ja spacereilla ulos.  ;) Totuus on sitten jotain ihan muuta.
Konsernipelejä vuodesta 1993

kimppikoo

Taivahan tosi. Mikähän ihme siinäkin on, että mainoskuvissa ei ikinä näytetä vakioalustaa? Joko se on fotosopattu tai sitten alusta on erikseen madallettu  :o

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy