Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - hama

#1
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
17.02.22 - klo:15:36
Skoda Connect taas pimeänä? On ollut viikon päivittymättä eikä etähallinta toimi. Minä vai serveri?
#2
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
21.12.21 - klo:12:46
Täällä on Skoda Connect toiminut yllättävästi jo jonkin aikaa luotettavasti. Käskytkin ovat menneet perille.
#3
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
01.12.21 - klo:12:05
Kiitos vastauksesta. Pistorasian ja minun tapauksessa siihen liitetyn "älypistorasian" soveltuvuus suuremmalle virralle on syytä tarkistaa.
#4
Superb III (15-) / Superb iV (PHEV)
01.12.21 - klo:09:52
Varustelaturin käytöstä kysymys: Alkujaan (vm2020) suko-lataus ei toiminut omalla laturilla täydellä teholla ja autoon tehtiin jokin haamukorjaus, jolloin latausvirtaa mielestäni rajoitettiin "täydellä teholla" alle kahdeksaan ampeeriin. Jos nyt hankin varustelaturin, jolle luvataan esimerkiksi 10A, niin toimiikohan tuolla virralla? Nyt talvella lisätehosta olisi iloa esilämmityksessä.
#5
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
24.09.21 - klo:09:20
Päivitykset - minulle on jäänyt epäselväksi miten päivitykset tulevat autoon. Tuleeko jotain "pushina" OTAn kautta vai pitääkä päivityspyyntöjä tehdä itse esimerkiksi "On line-latauksen" tai "Päivitä ohjelmisto" kautta" (en ole koskaan nähnyt onnistunutta päivitystä tällä menetelmällä). Vai pitääkö päivitykset teettää aina huollon yhteydessä? Jotain on kyllä tullut, esimerkiksi kartoissa on tuore navigointitietokanta. Päivitä ohjelmisto-toiminto jää aina ikuiseen luuppiin eikä valmistu koskaan.
#6
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
13.09.21 - klo:14:48
Lainaus käyttäjältä: tet - 13.09.21 - klo:13:18
Siinähän se näkyy, on tuossa sinunkin lainauksessa mukana. Kuva on linkattu ulkoisesta palvelusta, jos ei sinulla näy niin tarkistapa selaimen asetukset, lähinnä mahdollisten mainoksien esto-ohjelmien ym. suhteen.
Saihan sen linkin (jota ei siis selain edes esitä) lopulta kaivettua sorsastuksen kautta ja vietyä puhelimen selaimeen. Duuniäppärissä on kaikenlaista kivaa estämässä epämääräistä toimintaa :)
#7
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
13.09.21 - klo:13:17
Lainaus käyttäjältä: BertilDator - 10.09.21 - klo:17:51
Tältä näyttää oma 2020 nyt päivityksen jälkeen.

Oliko sulla jokin kuva liitettynä viestiin?
#8
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
06.09.21 - klo:11:16
Lainaus käyttäjältä: BertilDator - 02.09.21 - klo:20:53
Tuli softapäivityksen mukana 2020 malleihin ainakin.
Mikä softaversio tukee sitä? Onkohan OCU-yksikön HW-versiolla merkitystä? (mulla menee taas OCU vaihtoon kun hätäpuhelu ilmoitteli toimimattomuuttaan)
#9
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
09.08.21 - klo:10:38
Navigoinnin aikana reitti katoaa. Viime viikolla ajelin kotiin navin avulla ja navista katosi valittu reitti kolmeen kertaan. Kartta kyllä seurasi liikkumistani. Onko muilla vastaavaa kokemusta?
#10
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
17.06.21 - klo:11:19
Lainaus käyttäjältä: ost - 15.06.21 - klo:14:00
Eilen tuli ekaa kertaa vuoden käytön jälkeen infoteinmentin näyttöön "Komponenttisuojaus on aktiivinen" ja audio/navi on siitä lähtien ollut mykkä. Tuliko viikonloppuna OTA-päivitys vai mikä lie brikkasi laitteen?

Auto menee vuosihuoltoon ensi viikolla, onko tietoa osaako huolto poistaa "suojauksen" vai pitääkö varoittaa etukäteen että osaavat varata oikeat varaosat paikalle?

Minulla asia vain tutkittiin ja vasta sitten tilattiin uusi (kunnostettu?) mediayksikkö, joka asennettiin uudella ajanvarauksella about parin viikon kuluttua.
#11
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
19.05.21 - klo:10:26
Lainaus käyttäjältä: tet - 17.05.21 - klo:20:08
Tuollainen erohan nyt voi selittyä vaikka sillä, että olet ajanut viime aikoinen hieman pienemmällä keskinopeudella, kuin silloin viime kesänä.
Toki keskinopeus vaikuttaa kulutukseen. Omalla kohdallani kuitenkin tuo vertailureissu toistuu päivittäin samalla reitillä ja samanlaisella ajokäyttäytymisellä nopeusrajoituksia noudattaen. Myönnän, että tuo parin päivän otos on myös pieni pitkälle menevien johtopäätöksien tekemiseen.
#12
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
17.05.21 - klo:15:36
Lainaus käyttäjältä: jiihoo74 - 14.05.21 - klo:14:11
Sama täällä, nyt on parina päivänä päässyt tuon 60 kilsan "haamurajan" ylitse vaikka ilmastointikin on ollut päällä.

Viime kesänä muistelen parhaiden kilsojen olleen 60:n paikkeilla. Nyt parina päivänä lähtötilanteessa laskuri ehdotteli 67&68 km. Onkohan akun kapasiteettia vapautettu lisää ajokäyttöön jollain päivityksellä? Ja ovathan renkaat tietysti kuluneent "energiaystävällisemmiksi" vuoden aikana. Paljonkohan se vaikuttaa?
#13
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
28.04.21 - klo:12:40
Alkoi SkodaConnect toimimaan vaikka jatkovuotta en ostanutkaan (eli näyttää nyt ainakin auton tiedot). Kävin kompensaatiosta kirjeenvaihtoa Helkaman kanssa ja tarina jäi siihen pisteeseeen, että "olemme ilmoittaneet pyyntönne valmistajalle". Ilmoitusta uudelleenaktivoinnista ei ole näkynyt mutta nyt näkyvät jo hetken kateissa olleet tiedot.
#14
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
11.03.21 - klo:14:10
Lainaus käyttäjältä: hama - 03.03.21 - klo:18:00
MySkoda - vuosi täynnä. Tuli tänään vuosi täyteen Skodani kanssa. Ja samalla loppui MySkodan päivitykset auton kanssa (kuntoraportin saa). Ihmettelen, että kukaan/mikään ei ole edes yrittänyt myydä jatkokautta. Tuskin olisin moisesta härpäkkeestä ainakaan maksanutkaan.
Tiedustelin asiaa Helkamalta. Vastaus: Toistaiseksi valmistaja ei tarjoa uutta maksutonta kautta maksuttoman kauden päätteeksi mutta maksetulle ajanjaksolle voi hakea kompensaatiota.
#15
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
03.03.21 - klo:18:00
MySkoda - vuosi täynnä. Tuli tänään vuosi täyteen Skodani kanssa. Ja samalla loppui MySkodan päivitykset auton kanssa (kuntoraportin saa). Ihmettelen, että kukaan/mikään ei ole edes yrittänyt myydä jatkokautta. Tuskin olisin moisesta härpäkkeestä ainakaan maksanutkaan.
#16
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
19.02.21 - klo:13:42
Mikä logiikka säätelee vaihteistoa kun eilen ajaessani 6-vaihde ei mennyt lainkaan päälle vaikka vauhtia oli 80 km/h. Kokeilin D/B ja "manuaalin" kautta ja 5->4 toimi. Onko kylmänkankeutta?
#17
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
05.02.21 - klo:09:46
Mitä tuo "Ilmastointi" oikein tekee? Android-appissa löytyy Ilmastointi ja Ikkunoiden lämmitys. Sain jopa kytkettyä molemmat päälle eilen. Minulla ei ole lisälämmitintä joten onko niin, että auto ei käytä latauksessa ollessaan sähköä lämmitysvastuksiin (vain takalasin lämmitys toimii)? 
#18
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
27.01.21 - klo:08:13
Mitä kaikkea on konfattava tai koodattava uudelleen kun infotainment-yksikkö vaihdetaan (Komponenttisuojaus on aktiivinen-vian vuoksi)?
#19
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
27.01.21 - klo:00:02
Lainaus käyttäjältä: 658136 - 26.01.21 - klo:18:15
Onko joku saanut toimimaan kuljettajan profiilin tunnistamisen käytettävän avaimen perusteella?
Olen saanut toimimaan. En kyllä muista alkuunkaan miten sen tein. Ohjeita varmaan tankkasin...
#20
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
26.01.21 - klo:16:43
Kohta on vuosi täynnä PHEVin kanssa. Alku oli yhtä juhlaa vaikka pari asiaa hieman kiusasikin. Hitaampi SUKO-lataus oli pieni haitta. Ajoittain (=usein) tökkivä etäohjaus ja pari sulakkeen irrotusta menivät siinä sivussa. 15tkm välein tehtävä öljynvaihto myös oli tiedossa.
Sitten törmäsin tähän ketjuun, jossa on tosi kivasti asiallista ja aktiivista täsmäkeskustelua omasta autostamme. Kommentointi kohdentuu usein ongelmiin ja saa suuren huomion. Aloin jo epäilemään itsekin oliko mennyt hankinta pieleen.
Mutta julistan nyt, että noista pikkuvaivoista huolimatta auto on osoittaunut hyväksi hankinnaksi ja on täyttänyt odotukseni. Sähköllä mennään about 90% ajoista. Tämä ei ole maksettu mainos 8)
#21
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
26.01.21 - klo:10:53
Lainaus käyttäjältä: M_M - 25.01.21 - klo:10:05
Melkein. Molemmissa ääripäissä pitää lisäksi päästää irti napista ja sen jälkeen ajaa uudelleen muutamia sekunteja sitä väkisin "päätyä vasten". Sen jälkeen automatiikan pitäisi taas toimia.
Kiitos - noilla ohjeilla taas toimii
#22
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
25.01.21 - klo:08:42
Ikkunan avaus tai sulkeminen kertaliipaisulla ei toimi. Taisi pakkasjakson aikana ikkunannostimen momenttilaukaisu toimia ja nyt ikkuna ei avaudu eikä sulkeudu kertaliipaisulla. Muistelen, että siihen oli fokin fixi, jonka itsekin pystyi tekemään. Muistaako joku?
#23
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
19.01.21 - klo:00:56
Lainaus käyttäjältä: Timppe - 12.01.21 - klo:22:24
Minkähän takia pitäisi tehtaalta kysyä mitään?  Näitä tapauksia on ollut niin monta aiemminkiin (minulla jo viime helmikuun alussa). Päivitys tuli  => MIB3 paskana => yksikkö vaihtoon. Minulla tosin vaihdettiin pari kertaa ensin ihan väärä osa (sähkökeskus), kunnes se (MIB3) mikä ilmoitti viasta, vaihdettiin. Helkamalla pitäisi olla tästä tieto ja ei kun uutta osaa tilaamaan.
Niinhän siinä kävi kuten Timppe kirjoitti. Soitin perään ja kysyin mitä kuuluu, niin yllättäen tehtaalta oli juuri tullut tieto, että Infotainment yksikkö menee vaihtoon, On jo matkalla tänne lumen keskelle.
#24
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
15.01.21 - klo:13:48
Lainaus käyttäjältä: livejungle - 15.01.21 - klo:09:46
Lukitus jäässä. Sulattelet sen esim. hiustenkuivaajalla niin sitten lukittuu ja lataa.

Niinhän se oli. Parin minuutin puhaltelulla alkoi tökkeli lukittumaan. Mutta kovin hitaasti alkoi kylmä akku ottamaan varausta vastaan (about 6,4A)
#25
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
15.01.21 - klo:00:59
Ei taida pitää pakkasista: Lataus ei mahdollista. Hakeudu korjaamolle.
Pistoke ei tunnu lukkiutuvan ja sen perään tulee tuo herja. Pitää katsoa vähän lämpimämmässä kelissä tarkemmin. Nyt on pakkasta 22 astetta.
#26
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
14.01.21 - klo:01:13
Havainto tältä illalta: Pakkasta -8,5 ja logiikka heitti kesken ajon hybridille vaikka akkua oli jäljellä 24%. "Toiminto ei sallittu" kun yritti ajon aikana vaihtaa sähkölle. Stop/Start hetken päästä palautti ajon akulle.
#27
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
12.01.21 - klo:11:37
Lainaus käyttäjältä: Timppe - 03.01.21 - klo:22:59
Jos ei lähde virrat katkaisemalla tai resetoimalla pitkällä virtanapin painalluksella, niin sitten pajalle. Jos infotainmentiin oli tullut päivitys juuri ennen tuota herjaa, niin voipi olla, että eivät saa tuota huollossakaan testerillä pois, vaan koko MIB3-yksikkö pitää vaihtaa.
Pajalla käytetty. Ei saatu "Komonenttisuojaus on aktiivinen" herjaa kuitattua. Kysytään tehtaalta mitä pitää tehdä. Don't call us - we'll call you. Olen kuullut tuon ennenkin...
#28
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
09.01.21 - klo:16:04
Lainaus käyttäjältä: dunlop - 07.01.21 - klo:18:25
Kauanko sinulla kestää ladata akku täyteen nollatilanteesta? Minun itsestään korjaantunut 8A lataus tankkaa 6:30-7:15 ajassa, riippuen miten autolla on ajettu ja kuinka tyhjäksi juuri pihaan tullessa.

Sain aika hyvän tilanteen aikaiseksi akun olessa käytännössä tyhjä latauksen alkaessa. Tehoa siirtyi 11,8kWh noin 6h30min aikana.
#29
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
07.01.21 - klo:15:19
Lainaus käyttäjältä: hama - 03.01.21 - klo:01:16
Onko autossa pelkästään sähkövastuksilla toimiva lämmitys vai tuleeko (moottorin käydessä) hukkalämpöä apuun?

Ensi viikolla päivitetään minullekin autoon täyden 8A latausvirran käyttömahdollisuus sukon kautta!

Itselleni vastaillen: taisi se softapäivitys olla vain silmänkääntötemppu. Aiemmin normaali/täysi virta oli 6,6A/8,8A ja päivityksen jäkeen mennään arvoilla 5,6A/7,3A. Eli todellinen max latausvirta kasvoi 0,7A!  Ja nyt mittaushetkellä akun varaus on 40%.
#30
Superb III (15-) / Vs: Superb iV (PHEV)
04.01.21 - klo:23:52
Ei ollut moista maaliskuun alussa 2020 luovutetussa autossani.

Lainaus käyttäjältä: Miktoy - 04.01.21 - klo:22:24
Kyllä tuo mv 2020 mukana tuli. Passat GTE ryhmässä oli aikanaan tästä juttua kun ensimmäisissä ei ollut. Oliko joku kampanja jossa näitä sitten lisättiin.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy