Uusi Cupra tilattu

Aloittaja Jyri, 10.02.17 - klo:19:21

« edellinen - seuraava »

MikHei

Jep Riegerin "lirpakkeet" edessä ja takana.  :)
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

maccifin



renkaita ja vanteita lukuunottamatta täysin vakio Cupra ST 300. kohta 15k mittarissa. Tuli testattua 0-100 lukema samalla kun meni kesärenkaat alle.
testattu Dragyllä (eli 10Hz GPS+GLONASS eli suht tarkka) - http://godragy.com/

Benkku15

Mistä hieno lippa eteen Cupra Sthen kun se saapuu? Riegeriltä tulee diffuussori 219â,¬ mutta sitten saman tyylinen lippa eteen kun Cupra St370 / Cupra Carbon. Putki tulee olemaan Remuksen.
Seat Cupra ST 4Drive -18
Entinen: Volvo V70 R AWD Manuaali -06

Valtsu-

Meille tulee JE Designin putkisto (suljettavat läpät). Hieman on tosin tyyris, mutta elämä on  ;D

https://m.youtube.com/watch?v=LiFjUSup7DE

Benkku15

Lainaus käyttäjältä: Valtsu- - 09.04.18 - klo:20:07
Meille tulee JE Designin putkisto (suljettavat läpät). Hieman on tosin tyyris, mutta elämä on  ;D

https://m.youtube.com/watch?v=LiFjUSup7DE

Katsoin tuota aiemmin, mutta remuksen putkella samat toiminnot (Kytkeytyy comfort/sport ja Cupra Modeen ja miltein räyheämpi ääni (samaa putkistoa Golf Rissä.)  Ja 1800â,¬ Königiltä.
Seat Cupra ST 4Drive -18
Entinen: Volvo V70 R AWD Manuaali -06

Pumpeli

#335
Lainaus käyttäjältä: Benkku15 - 09.04.18 - klo:21:02
Katsoin tuota aiemmin, mutta remuksen putkella samat toiminnot (Kytkeytyy comfort/sport ja Cupra Modeen ja miltein räyheämpi ääni (samaa putkistoa Golf Rissä.)  Ja 1800â,¬ Königiltä.

ja saksasta suoraan alle 1300e

Benkku15

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 10.04.18 - klo:19:34
ja saksasta suoraan alle 1300e

Hinta oli toki asennettuna valinnaisilla ulostuloilla ja koen että tuo ei vielä ollut viimeinen hinta. Mutta tuen mielellään suomalaisia työpaikkoja kun hinnat vain järjen sisällä. :)
Seat Cupra ST 4Drive -18
Entinen: Volvo V70 R AWD Manuaali -06

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: maccifin - 09.04.18 - klo:17:04


renkaita ja vanteita lukuunottamatta täysin vakio Cupra ST 300. kohta 15k mittarissa. Tuli testattua 0-100 lukema samalla kun meni kesärenkaat alle.
testattu Dragyllä (eli 10Hz GPS+GLONASS eli suht tarkka)

Onko 4drive vai vajaaveto?
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

splitxyz

RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

maccifin

jep 4Drive

ilman launch controllia (eli tyhjäkäynnistä vain kaasu pohjaan) 5,7 sek

Zerocco

Lainaus käyttäjältä: Benkku15 - 09.04.18 - klo:21:02
Katsoin tuota aiemmin, mutta remuksen putkella samat toiminnot (Kytkeytyy comfort/sport ja Cupra Modeen ja miltein räyheämpi ääni (samaa putkistoa Golf Rissä.)  Ja 1800â,¬ Königiltä.

Koitin lueskella Remuksen sivuilta tuosta putkistosta (https://www.remus.eu/cat-back-system-stainless-steel-sport-exhaust-l-r-for-seat-leon-cupra-st-300-4drive-selectable-tail-pipes-incl-ec-homologation.html), mutta en löytänyt mitään mainintaa avautuvista läpistä. Saitko tiedon Königiltä?

Onko juuri tästä kyseisestä Remuksen putkistosta mitään videota netissä, josta voisi ääntä kuulostella? Tuosta Valtsu-:n mainitsemasta JE Designista video löytyy ja on kyllä karkkia korville  8)
Leon 5F FL ST 2.0 TSI 300 4Drive CUPRA DSG 2018
Exät: Leon 5F FL ST 1.0 TSI 115 Ecomotive Style DSG 2017 | Leon 5F 1.4 TSI 140 FR 2015

Benkku15

Lainaus käyttäjältä: Zerocco - 18.04.18 - klo:17:08
Koitin lueskella Remuksen sivuilta tuosta putkistosta (https://www.remus.eu/cat-back-system-stainless-steel-sport-exhaust-l-r-for-seat-leon-cupra-st-300-4drive-selectable-tail-pipes-incl-ec-homologation.html), mutta en löytänyt mitään mainintaa avautuvista läpistä. Saitko tiedon Königiltä?

Onko juuri tästä kyseisestä Remuksen putkistosta mitään videota netissä, josta voisi ääntä kuulostella? Tuosta Valtsu-:n mainitsemasta JE Designista video löytyy ja on kyllä karkkia korville  8)

Kyllä näin sanoivat königiltä, etsi videoita ihan vaikka golf R stä ja Remus sama laitos kuitenkin äänellisesti :).

https://youtu.be/E0-Hpvgd65o

https://youtu.be/KpNlGyBDcFI

https://youtu.be/O8BMBslW0Z8

Seat Cupra ST 4Drive -18
Entinen: Volvo V70 R AWD Manuaali -06

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: maccifin - 18.04.18 - klo:16:55
jep 4Drive

ilman launch controllia (eli tyhjäkäynnistä vain kaasu pohjaan) 5,7 sek

Saatko missään kokeiltua korkeampia nopeuksia tuolla proggiksella, vai onko vaan määrätyt esispeksatut nopeudet? Tosin hankalaa 0-200 kokeilla yleisellä tiellä ellei paikkaa missä vapaasti saa testata. Itsellä racelogic laite, antaa aika tarkat ajat myös.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

maccifin

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 19.04.18 - klo:10:46
Saatko missään kokeiltua korkeampia nopeuksia tuolla proggiksella, vai onko vaan määrätyt esispeksatut nopeudet? Tosin hankalaa 0-200 kokeilla yleisellä tiellä ellei paikkaa missä vapaasti saa testata. Itsellä racelogic laite, antaa aika tarkat ajat myös.
Olisin varmaan myös hommannut tuon racelogikin kesäksi ellei Dragy olisi osunut silmään ulkomaan foorumilta. Tarkkuus pitäisi olla samalla viivalla mutta hintalappu (~180â,¬ jenkkilän amazonista pikatoimituksena eli 2pvää) ja etenkin tuo kännykkäsofta (ja pieni koko) houkutteli.
Täytyy katsoa jos löytyy sopiva paikka esim 100-200 testailuun. Softassa on 0-100, 0-200, 100-200, 1/4 maili, 1/8 maili, 1/2 maili ja 100-0 esiasetuksina ja noihin kaikkiin löytyy myös ranking / leaderboard josta käyttäjien julkaistuja tuloksia voi selata. Lisäksi voi vapaasti määrittää muita mittauksia. 60-120, 80-120 ja 90-120 lisäsin itse näin alkuun.

Cupralla:
80-120 = 3,02s
60-120 = 4,12s

Alla foto tuosta Leaderboardista (0-100 osalta, tuloksia klikkaamalla saa tarkemmat listaukset ja yksittäisen tuloksen saa myös auki), Seatille ei vielä löydy omaa kategoriaa (ja Skodia on listattuna myös Volkkarin alle) mutta sen verran vertailin, että hyvin oli linjassa vakio Golf R:n tulosten kanssa. Tuo kännykkäsofta (Dragy) on muuten ilmainen (iOS ja Android) ja näitä rankingeja pääsee siis selaamaan ilman tuota palikkaakin (käyttäjätunnus vaan pitää luoda).


Sikäli aiheeseen liittyvää, että hyvä tämmöinen järkevällä tarkkuudella mittaava palikka on olla olemassa, jotta pysyy kartalla auton toiminnasta =)
Ja jos räpeltää jotain virityksiä niin hyvä varmistaa että suorituskyky ei laske yli 15% (vai mikä se onnistuneen virityksen mittari nyt olikaan?)

splitxyz

Jep. Tuo 3 s 80-120 km/h näyttää myös olevan hyvin linjassa Cupra 4Driven testien kanssa, näin 2.9 s. Ihmettelen kun sain Octavialla 80-120 km/h vain 3.4 s ja 83 m, enemmän aikaa mutta metrit vähemmän/samoissa kuin sinulla? Vakio auto on, tosin oli vähän bensaa ja yksin autossa. Testeissä 4-4.5 sek paikkeilla. Tulee mieleen onko jommassa kummassa metrimäärä väärä vai onko niin että Occu liikkuu keskivertoa paremmin. Itse samaa mieltä että hyvä testailla myös kiihtyvyyttä jos sellainen sattuu kiinnostamaan ja näkee eroaako oma auto testatusta. Joitain ei sellainen kiinnosta, kunhan pääsee paikasta A paikkaan B :) Tosin manuaaliaskilla haasteellista tuo paikaltaan lähtö ja renkaat kuluu.   
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Valtsu-

Putkistoista oli aiemmin puhetta:

Laitoin Königille tiedustelun tuosta Remuksen putkistosta. Vastauksena tuli, että kyseisessä putkistossa ei ole avautuvia läppiä. Totesivat, että tullut varmaan väärinkäsitys että putkistossa olisi läpät. Remuksen sivuillakaan ei ole läpistä mainintaa. Tämä siis tiedoksi, ettei tule pettymyksiä mahdollisille putkistoja tilaaville.

Benkku15

#346
Lainaus käyttäjältä: Valtsu- - 05.05.18 - klo:20:12
Putkistoista oli aiemmin puhetta

Laitoin Königille tiedustelun tuosta Remuksen putkistosta. Vastauksena tuli, että kyseisessä putkistossa ei ole avautuvia läppiä. Totesivat, että tullut varmaan väärinkäsitys että putkistossa olisi läpät. Remuksen sivuillakaan ei ole läpistä mainintaa. Tämä siis tiedoksi, ettei tule pettymyksiä mahdollisille putkistoja tilaaville.

Edit, ei ollut myyjä väärässä kenenkanssa puhuin :)....

Jaahas, myyjä minulle niin sitä väitti että on vaikka muutaman kerran kysyin :D




Seat Cupra ST 4Drive -18
Entinen: Volvo V70 R AWD Manuaali -06

Valtsu-

No en tiedä sitten mikä on faktaa. Talon sisällä ei ainakaan ole samaa linjaa. Remuksen sivuilla on tuo valve järjestelmä, mutta kun cupran valitsee ei sanaakaan että siinä putkistossa olisi tuo kyseinen ominaisuus.

Kun taas Remuksen sivuilta valitsee Golf R tai Audi S3 (uusimmat mallit) niin putkistoissa lukee selvästi että niissä on nuo valve systeemit.

Benkku15

Lainaus käyttäjältä: Valtsu- - 06.05.18 - klo:09:14
No en tiedä sitten mikä on faktaa. Talon sisällä ei ainakaan ole samaa linjaa. Remuksen sivuilla on tuo valve järjestelmä, mutta kun cupran valitsee ei sanaakaan että siinä putkistossa olisi tuo kyseinen ominaisuus.

Kun taas Remuksen sivuilta valitsee Golf R tai Audi S3 (uusimmat mallit) niin putkistoissa lukee selvästi että niissä on nuo valve systeemit.

En tiedä sitten uskoiko kun samat laitteet kyseessä että R putki olisi mennyt suoraan, tai sitten hän ajatteli että laittavat tuon jälkeenpäin kun saa kittinä ainakin sivujen mukaan. Täytyy soittaa uudestaan heille ja kysyä, ainakin tuo kundi kaivoi auton tiedoilla inffoa.
Seat Cupra ST 4Drive -18
Entinen: Volvo V70 R AWD Manuaali -06

triple_a

Mä en tiedä mitä mun tilauksen kanssa on tapahtunut. Tilasin 2.2. auton ja puhe oli 4kk toimitusajasta. Tuotantoviikon piti olla vko12 mutta tässä ollut paljon kiireitä uuden työn kanssa, joten en ole ahdistellut myyjää niin kovin säännöllisesti.

Nyt sitten kuitenkin aloin kyselemään tarkemmin, koska toukokuu lähenee jo loppuaan niin auto ei ole jumalauta edes mennyt vielä tuotantoon. Soitin myyjälle tiukkasävyisen puhelun eilen ja perjantaina tsekkaan itse maahantuojalta, mitä ihmettä oikein tapahtuu. Myyjä ainakin itse väittää, ettei kyse ole siitä, että tilaus unohdettu laittaa ajallaan sisään.

Vituttaa kun menee rahaa väliaikaisauton vuokraan ihan törkeästi. Olin varautunut vuokraamaan sen 1-2kk mutta nyt näyttää siltä, että venyy tuosta jos ei kosla ole edes tuotannossa vielä.

Joka tapauksessa tämä on viimeinen auto, jonka ostan Seat Center Helsingin kautta.

Benkku15

Lainaus käyttäjältä: triple_a - 10.05.18 - klo:14:54
Mä en tiedä mitä mun tilauksen kanssa on tapahtunut. Tilasin 2.2. auton ja puhe oli 4kk toimitusajasta. Tuotantoviikon piti olla vko12 mutta tässä ollut paljon kiireitä uuden työn kanssa, joten en ole ahdistellut myyjää niin kovin säännöllisesti.

Nyt sitten kuitenkin aloin kyselemään tarkemmin, koska toukokuu lähenee jo loppuaan niin auto ei ole jumalauta edes mennyt vielä tuotantoon. Soitin myyjälle tiukkasävyisen puhelun eilen ja perjantaina tsekkaan itse maahantuojalta, mitä ihmettä oikein tapahtuu. Myyjä ainakin itse väittää, ettei kyse ole siitä, että tilaus unohdettu laittaa ajallaan sisään.

Vituttaa kun menee rahaa väliaikaisauton vuokraan ihan törkeästi. Olin varautunut vuokraamaan sen 1-2kk mutta nyt näyttää siltä, että venyy tuosta jos ei kosla ole edes tuotannossa vielä.

Joka tapauksessa tämä on viimeinen auto, jonka ostan Seat Center Helsingin kautta.

Terve,

Laitoin sulle YV:tä
Seat Cupra ST 4Drive -18
Entinen: Volvo V70 R AWD Manuaali -06

Zerocco

Lainaus käyttäjältä: triple_a - 10.05.18 - klo:14:54
Mä en tiedä mitä mun tilauksen kanssa on tapahtunut. Tilasin 2.2. auton ja puhe oli 4kk toimitusajasta. Tuotantoviikon piti olla vko12 mutta tässä ollut paljon kiireitä uuden työn kanssa, joten en ole ahdistellut myyjää niin kovin säännöllisesti.

Nyt sitten kuitenkin aloin kyselemään tarkemmin, koska toukokuu lähenee jo loppuaan niin auto ei ole jumalauta edes mennyt vielä tuotantoon. Soitin myyjälle tiukkasävyisen puhelun eilen ja perjantaina tsekkaan itse maahantuojalta, mitä ihmettä oikein tapahtuu. Myyjä ainakin itse väittää, ettei kyse ole siitä, että tilaus unohdettu laittaa ajallaan sisään.

Vituttaa kun menee rahaa väliaikaisauton vuokraan ihan törkeästi. Olin varautunut vuokraamaan sen 1-2kk mutta nyt näyttää siltä, että venyy tuosta jos ei kosla ole edes tuotannossa vielä.

Joka tapauksessa tämä on viimeinen auto, jonka ostan Seat Center Helsingin kautta.

Itselläni meni tilaus sisään 21.12.2017 ja sain kolmisen viikkoa sitten tietää, että tehdas on lukinnut tuotannon viikolle 21. Siitä muutaman viikon toimitusaika satamaan ja varustelu vielä maahantuojan toimesta Webastolla, akkulaturilla jne. Luovutus menee siis juhannuksen tienoille ja toimitusajaksi tilauksesta laskien tulee 6 kk. Myyjä ei ollut Seat Center Helsinki, joten kyllä siellä todelliset tehtaan tuotannolliset syyt vaikuttaisivat olevan taustalla tällä hetkellä.
Leon 5F FL ST 2.0 TSI 300 4Drive CUPRA DSG 2018
Exät: Leon 5F FL ST 1.0 TSI 115 Ecomotive Style DSG 2017 | Leon 5F 1.4 TSI 140 FR 2015

triple_a

Syy saattaa toki olla normaali myöhästyminen. Täytyy tsekata nyt kuitenkin mikä tilanne ja missä mennään. Ehkä olisin vain kaivannut enemmän proaktiivisuutta autokauppiaan suunnalta. Nyt tilanne tuli hieman yllätyksenä.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: triple_a - 10.05.18 - klo:20:53
Syy saattaa toki olla normaali myöhästyminen. Täytyy tsekata nyt kuitenkin mikä tilanne ja missä mennään. Ehkä olisin vain kaivannut enemmän proaktiivisuutta autokauppiaan suunnalta. Nyt tilanne tuli hieman yllätyksenä.
Mitä epäselvää tuossa siis on? Tilauspäivästä 3kk tai kauppakirjaan merkitystä toimituspäivästä eteenpäin myyjä maksaa sijaisautosi viulut?

Itse myin omani pois nopeammin kuin ajattelinkaan, ja jo uudesta kauppaa tehdessä sovin myyjän kanssa hinnan vuokra-autolle odotusajaksi mikäli saan auton itse kaupaksi eikä se mene vaihdossa.  Nyt ajelen ko. odotusautolla, maksoin itse 2kk vuokrat sovittuun toimituspäivään asti ja siitä eteenpäin myyjä hoitaa kulut. Saan myös vakuutuksista ja trafimaksusta hyvityksen polttoainelahjakortin muodossa, kun odotusauto on toki rekisteröitynä haltuuni.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Benkku15

Tässä tilanteessa ei päde tuo kun sovittu 4kk vasta sen jälkeen voi ruveta pyytämään hyvitystä. Kuten kohdassa 3. Mainitaan. Mutta toki jos nyt auto ei ole edes tuotannossa lyöty kasaan ja tämä varma niin voi siitä 4kk täyttyessä vaatia sijaisautoa ym. Itsellä käytössä sijaisauto kesäkuun loppuun ajoluvalla.

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 12.05.18 - klo:14:13
Mitä epäselvää tuossa siis on? Tilauspäivästä 3kk tai kauppakirjaan merkitystä toimituspäivästä eteenpäin myyjä maksaa sijaisautosi viulut?

Itse myin omani pois nopeammin kuin ajattelinkaan, ja jo uudesta kauppaa tehdessä sovin myyjän kanssa hinnan vuokra-autolle odotusajaksi mikäli saan auton itse kaupaksi eikä se mene vaihdossa.  Nyt ajelen ko. odotusautolla, maksoin itse 2kk vuokrat sovittuun toimituspäivään asti ja siitä eteenpäin myyjä hoitaa kulut. Saan myös vakuutuksista ja trafimaksusta hyvityksen polttoainelahjakortin muodossa, kun odotusauto on toki rekisteröitynä haltuuni.
Seat Cupra ST 4Drive -18
Entinen: Volvo V70 R AWD Manuaali -06

triple_a

Myyjä selvittää sijaisautoa alkaen ensi kuusta ja mun auton pitäisi tulla maahan heinäkuussa. Myyjän mukaan maahantuonnilta saatu syy viivästymiseen on Beats Audio-järjestelmän toimitusvaikeudet.

Tuli ehkä tulistuttua hieman ennenaikaisesti tuossa pari viestiä sitten. Jatketaan odottelua ja jos tosiaan sijaisauto järjestyy niin eipä tässä sen kummempaa hätää.

Benkku15

Lainaus käyttäjältä: triple_a - 13.05.18 - klo:20:53
Myyjä selvittää sijaisautoa alkaen ensi kuusta ja mun auton pitäisi tulla maahan heinäkuussa. Myyjän mukaan maahantuonnilta saatu syy viivästymiseen on Beats Audio-järjestelmän toimitusvaikeudet.

Tuli ehkä tulistuttua hieman ennenaikaisesti tuossa pari viestiä sitten. Jatketaan odottelua ja jos tosiaan sijaisauto järjestyy niin eipä tässä sen kummempaa hätää.

Hyvä että selvisi / järjestyi. Oma auto matkalla Suomeen päin, viimeviikon tiistaina lähtenyt. Varmaankin kohta puolin täällä, nyt toivotaan vain että kaikki tilatut härpäkkeitä ovat autossa, muuten ei hjuva.
Seat Cupra ST 4Drive -18
Entinen: Volvo V70 R AWD Manuaali -06

Valtsu-

Nyt sai vihdoin rengastuksen kuntoon ja etulipan asennettua keulalle.

Räpsy:


Benkku15

Lainaus käyttäjältä: Valtsu- - 14.05.18 - klo:22:43
Nyt sai vihdoin rengastuksen kuntoon ja etulipan asennettua keulalle.

Räpsy:



Hieno =), itsellä oma Cupra saapunut eilen satamaan eli nyt ei pitäisi kestää
kauan enään :).
Seat Cupra ST 4Drive -18
Entinen: Volvo V70 R AWD Manuaali -06

Benkku15

Pitkä odotus on vihdoin palkittu =), nyt 35km ajettu ja hymy naamassa!














Seat Cupra ST 4Drive -18
Entinen: Volvo V70 R AWD Manuaali -06

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy