VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

jarmaho

Tuli käytyä Trafin sivuilla katsomassa kampanjat ja ID. 3:lle löytyi moinen:
https://takaisinkutsut.traficom.fi/recall/8047
Koskee A/C:n toimintaa matalissa lämpötiloissa.
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

Antore

Lainaus käyttäjältä: jarmaho - 15.09.21 - klo:13:17
Tuli käytyä Trafin sivuilla katsomassa kampanjat ja ID. 3:lle löytyi moinen:
https://takaisinkutsut.traficom.fi/recall/8047
Koskee A/C:n toimintaa matalissa lämpötiloissa.

Tästä informointiin muistaakseni joulukuussa 2020 auton omistajia. Itse en kyllä ole saanut tuota ongelmaa toistettua missään kelissä.

Antore

Latautui ja asentui tänään We Charge -sovellus autoon. Siis tämä sama josta Chris videolla kertoo:
https://youtu.be/wbrfD99Bt1Y

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Antore - 16.09.21 - klo:07:50
Latautui ja asentui tänään We Charge -sovellus autoon. Siis tämä sama josta Chris videolla kertoo:
https://youtu.be/wbrfD99Bt1Y

Vähän hämmentävä appi kyllä, miksei nuo tiedot voi olla suoraan navigaattorin kartassa... Ihan kun VW kokeilisi vähän kaikkea, Google palveluita siellä sun täällä navigaattorin Heren lisäksi. Kai se pitää vaan olla tyytyväinen siitä että homma etenee, ainakin johonkin suuntaan.  ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Vastarakki

Lainaus käyttäjältä: jarmaho - 15.09.21 - klo:13:17
Tuli käytyä Trafin sivuilla katsomassa kampanjat ja ID. 3:lle löytyi moinen:
https://takaisinkutsut.traficom.fi/recall/8047
Koskee A/C:n toimintaa matalissa lämpötiloissa.

Mulla veti lasin huuruun viime syksynä pari kertaa, keli oli molemmilla kerroilla +1 tietämillä ja vettä tuli rankasti. Kosteus tiivistyi tuulilasin sisäpintaan varsin nopeasti. Päivitysten jälkeen ei ole ongelmaa ollut, en tosin tiedä, onko tuo korjattu vai ovatko kelit olleet suotuisammat.

WiseGuy

Lainaus käyttäjältä: Antore - 12.09.21 - klo:22:02
Eikähän tämäkin kuulu sarjaan tunnistettuja vakiohäröilyjä :) Mulla on muutaman kerran tullut sama herja vasemmasta takavilkusta, mutta varmaan puoli vuotta viimeisestä herjasta. Ei tosin tuolla tavalla vilkkunut vaan herjasi seuraavaan käynnistykseen saakka. Ainakin kertaalleen myös vilkkurele otti kierroksia sen verran, että varmaan oli oikeasti vilkku pimeänä (en vaivautunut tarkastamaan).

Joo tämä oli hetken häiriö  :)

Kuuluisat viimeiset sanat mutta on kyllä ollut mutkatonta kyytiä tämän kanssa. Ei bugeja, näyttöjumeja tai mitään ylimääräistä showta ole ollut.

Ainut mutka mikä matkassa niin mutka vanteessa mikä tuli väistäessä pönttöä autoilijaa  :D
Onneksi niin lievä että kyydissä olijat ei noteeraa pientä värinää  reilussa 80 nopeudessa. Talvella oikastaan.

f080421

Lainaus käyttäjältä: WiseGuy - 16.09.21 - klo:19:43
Joo tämä oli hetken häiriö  :)

Kuuluisat viimeiset sanat mutta on kyllä ollut mutkatonta kyytiä tämän kanssa. Ei bugeja, näyttöjumeja tai mitään ylimääräistä showta ole ollut.

Ainut mutka mikä matkassa niin mutka vanteessa mikä tuli väistäessä pönttöä autoilijaa  :D
Onneksi niin lievä että kyydissä olijat ei noteeraa pientä värinää  reilussa 80 nopeudessa. Talvella oikastaan.

Tuosta ID.3:n infotainmentista on kyllä sellaista positiivista palautetta annettava, että se on ajossa ollut 100% luotettava. Ei yhtäkään kaatumista tai totaalijumia.
ID.3 Pro Performance Business 2021

mikaanikko

Onkos kukaan selvillä miten puhelinluettelon kontakteja päivitetään?
On tässä vuoden aikana muuttuneita naamoja ja uusiakin tullut, miten kuvat päivitetään? Kännykässä on viimeiset kuvat, mutta ne ei siirry automaattisesti auton infotainmentiin. Pitääkö kaikki poistaa niin sitten vaihtuu?
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

tero_

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 16.09.21 - klo:08:25
Vähän hämmentävä appi kyllä, miksei nuo tiedot voi olla suoraan navigaattorin kartassa... Ihan kun VW kokeilisi vähän kaikkea, Google palveluita siellä sun täällä navigaattorin Heren lisäksi. Kai se pitää vaan olla tyytyväinen siitä että homma etenee, ainakin johonkin suuntaan.  ;D

Volkkarin 1st movers club fb:ssä on nyt avoin kaikille id:n omistajille (vin-koodilla rekisteröityminen) ja sieltä pongasin tämän vastauksen:


Hi everyone and thank you for your feedback and your questions. We would like to give you a brief insight into the development and explain why the We Charge is listed as a separate app.

The native navigation is part of the system software and therefore has to go through the same test and life cycles as the system software.
This means that any changes or adjustments to the navigation software will take longer to implement.

Our In-Car apps have much shorter life cycles, which allows us to react faster to your wishes and update them accordingly. And that is exactly what enables us to offer you different solutions as quickly as possible.

Antore

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 17.09.21 - klo:18:21
Onkos kukaan selvillä miten puhelinluettelon kontakteja päivitetään?
On tässä vuoden aikana muuttuneita naamoja ja uusiakin tullut, miten kuvat päivitetään? Kännykässä on viimeiset kuvat, mutta ne ei siirry automaattisesti auton infotainmentiin. Pitääkö kaikki poistaa niin sitten vaihtuu?

Jos ei automaattisesti päivity (mulla on sellainen käsitys, että päivittyisi) niin ainakin auton infotainmentista Puhelin -> Asetukset -> Kontaktit-kohdan alta Tuo kontaktit -kohta päivittää myös kuvat.

juubatuuba

Lainaus käyttäjältä: tero_ - 19.09.21 - klo:12:02
Our In-Car apps have much shorter life cycles
Life cycle termin yleisen merkityksen tulkinnalla olisin tässä vaiheessa erittäin huolestunut VW:n toimintamallista.  ;D

Daatta

Lainaus käyttäjältä: tero_ - 19.09.21 - klo:12:02
The native navigation is part of the system software and therefore has to go through the same test and life cycles as the system software.
This means that any changes or adjustments to the navigation software will take longer to implement.

Ainakin tuo We Charge appi toi Naviin kaivatun ominaisuuden hakea latauspisteitä nopeasti. We Chargen saa käynnistettyä suoraan Navin haku-sivulta.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mikaanikko

Tulipahan tuo WC-appi kännyyn. Lämpötilan asettelun numerot on niin poskettomat, ettei lukemasta näy kuin vajaa puolikas numeroa. En heti keksinyt mistä sitä voisi pienentää. Osaako joku neuvoa.
Kännykän muut numerot on ihan normaaleja.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Antore

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 20.09.21 - klo:20:00
Tulipahan tuo WC-appi kännyyn. Lämpötilan asettelun numerot on niin poskettomat, ettei lukemasta näy kuin vajaa puolikas numeroa. En heti keksinyt mistä sitä voisi pienentää. Osaako joku neuvoa.
Kännykän muut numerot on ihan normaaleja.

Sulla on todennäköisesti puhelimen oletusasetuksena olevaa fonttikokoa suurennettu/näytön zoomausta muutettu reilusti yli 100 %. Silloin aika monessakin sovelluksessa tietyt teksti ei skaalaudu nätisti.

awallin

EE-times lehtijuttu VW:n (sähkö)tekniikasta
"Under the Hood: the ID.3 and VW’s electrification platform"
https://www.eetimes.com/under-the-hood-the-id-3-and-vws-electrification-platform/

f080421

Häiritseekö muita kojetaulun heijastuminen tuulilasiin? En muista, että missään autossa se olisi yhtä selvästi näkynyt.

Esimerkkikuva:

https://media.drivingelectric.com/image/private/s--H61UJopQ--/v1602855662/drivingelectric/2020-10/dsc_8682.jpg

Myös Björnin videolla selvästi:

https://www.youtube.com/watch?v=-9oNk6ZQcDg

Tuo on niin näkyvä, että ihme ettei siitä ole ollut enempää juttua. Tai sitten tämä on joku normaali VW-asia.
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

Lainaus käyttäjältä: f080421 - 24.09.21 - klo:08:37
Häiritseekö muita kojetaulun heijastuminen tuulilasiin? En muista, että missään autossa se olisi yhtä selvästi näkynyt.

Esimerkkikuva:

https://media.drivingelectric.com/image/private/s--H61UJopQ--/v1602855662/drivingelectric/2020-10/dsc_8682.jpg

Myös Björnin videolla selvästi:

https://www.youtube.com/watch?v=-9oNk6ZQcDg

Tuo on niin näkyvä, että ihme ettei siitä ole ollut enempää juttua. Tai sitten tämä on joku normaali VW-asia.

Keksin tuohon kerrassaan nerokkaan(?) ja halvan ratkaisun. Musta, ohut hiirimatto siihen kohtaan jossa olisi HUDin näyttö :)
ID.3 Pro Performance Business 2021

jopo

Kyllä kojelauta tosiaan heijastelee Nelosessa myös, mutta se HUD:in reikä on juuri oikealla kohdalla tosiaan autoissa joista se löytyy. HUDin reiän muodon vuoksi heijastusta ei juuri eteenpäin näkökentässä ole. Toki myös polarisoidut lasit estävät tuon heijastelun, mutta totta on, ettei edellisissä autoissa ihan näin selkeitä heijastuksia ole ollut. 

f080421

Lainaus käyttäjältä: jopo - 24.09.21 - klo:10:27
Kyllä kojelauta tosiaan heijastelee Nelosessa myös, mutta se HUD:in reikä on juuri oikealla kohdalla tosiaan autoissa joista se löytyy. HUDin reiän muodon vuoksi heijastusta ei juuri eteenpäin näkökentässä ole. Toki myös polarisoidut lasit estävät tuon heijastelun, mutta totta on, ettei edellisissä autoissa ihan näin selkeitä heijastuksia ole ollut.

Omat lasit eivät auttaneet ongelmaan yhtään vaan päin vastoin pahensivat sitä. Täytyy joskus kokeilla toisilla laseilla.
ID.3 Pro Performance Business 2021

f080421

ID.3 Pro Performance Business 2021

mikaanikko

Tottakai vaalea kojelauta häiritsee. Ei pidä valita sellaista.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

f080421

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 24.09.21 - klo:10:49
Tottakai vaalea kojelauta häiritsee. Ei pidä valita sellaista.

Ei sitä perusharmaata tummempaa saanut :D
ID.3 Pro Performance Business 2021

Daatta

Ei ole kojetaulu heijastellut sen enempää, mitä aikaisemmissakaan autoissa.

A-pilareihin sensijaan ei meinannut millään tottua, katveeseen menee tukkirekka kevyesti. Risteyksissä joutuu liikuttamaan päätä sivusuunnassa kun mikäkin emu.  :P
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

tsihman

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 24.09.21 - klo:12:21
Ei ole kojetaulu heijastellut sen enempää, mitä aikaisemmissakaan autoissa.

A-pilareihin sensijaan ei meinannut millään tottua, katveeseen menee tukkirekka kevyesti. Risteyksissä joutuu liikuttamaan päätä sivusuunnassa kun mikäkin emu.  :P

Tuo on niin totta! Koeajolla, surkeassa säässä mienasi jäädä tummu kauppakassien kanssa ID:n yliajamaksi..... Myyjälle vielä mainitsin, että tämmöstä kiikotinta ei meidän talouteen tule! No kuinkas kävikään (:

eVW

Vuosi ID.3:n kanssa on totuttanut siihen, että erilaisia virheilmoituksia ynnä muita tulee ja menee, eikä niistä pidä hämääntyä. Mutta tänään kun piti lähteä maakuntamatkalle, rakkine teki vähän tiukemman tempun. Ajattelin kysäistä, löytyisikö täältä joku kohtalotoveri, joka osaisi antaa vertaisterapiaa.

Auto oli yön yli latauksessa ja päätti sen jälkeen imitoida simpukkaa.

  • latausvalo sykkii vihreänä, vaikka akku on täynnä
  • auto ei aukea kosketuksella
  • auto ei aukea kaukosäätimellä
  • kun sisään menee avaimella (joka muuten toimii vain yksin päin vaikka näyttää symmetriseltä), tietokone herää
  • tietokoneen ruutu hohtaa erittäin kirkkaana
  • tietokone valittelee kaarrevaloista, ym. turhasta
  • tietokone valittaa siitä, ettei yhteystilaa saada päälle (mutta sen se tekee välillä muutenkin)
  • ruudussa voi navigoida latausvalikkoon, mutta laite ei kuuntele latauksen lopettamispainiketta
  • jarrun painallus + D tuo oikean virheilmoituksen latausjohdosta ruutuun
  • ajoneston ledi (vasemman peilin nurkilla) välkkyy
  • ikkunat tai peilit eivät reagoi nappuloihin

Latausjohdon hätäirroitusta en ole vielä kokeillut, pitänee varmuuden vuoksi repiä ensin sulakkeet pois latauslaitteelta.

Tuntuuko tutulta? Onko tuo vain käynyt perjantai-iltana juhlimassa, vai onko kyseessä pahempi aivovamma? Softaversiona 2.0.

jamo75

olet varmaan tietoinen että huollossa tehty 2.1 päivitys on edellytys OTA upgraden toiminnalle ?

Lainaus käyttäjältä: eVW - 25.09.21 - klo:23:18
Vuosi ID.3:n kanssa on totuttanut siihen, että erilaisia virheilmoituksia ynnä muita tulee ja menee, eikä niistä pidä hämääntyä. Mutta tänään kun piti lähteä maakuntamatkalle, rakkine teki vähän tiukemman tempun. Ajattelin kysäistä, löytyisikö täältä joku kohtalotoveri, joka osaisi antaa vertaisterapiaa.

Auto oli yön yli latauksessa ja päätti sen jälkeen imitoida simpukkaa.

  • latausvalo sykkii vihreänä, vaikka akku on täynnä
  • auto ei aukea kosketuksella
  • auto ei aukea kaukosäätimellä
  • kun sisään menee avaimella (joka muuten toimii vain yksin päin vaikka näyttää symmetriseltä), tietokone herää
  • tietokoneen ruutu hohtaa erittäin kirkkaana
  • tietokone valittelee kaarrevaloista, ym. turhasta
  • tietokone valittaa siitä, ettei yhteystilaa saada päälle (mutta sen se tekee välillä muutenkin)
  • ruudussa voi navigoida latausvalikkoon, mutta laite ei kuuntele latauksen lopettamispainiketta
  • jarrun painallus + D tuo oikean virheilmoituksen latausjohdosta ruutuun
  • ajoneston ledi (vasemman peilin nurkilla) välkkyy
  • ikkunat tai peilit eivät reagoi nappuloihin

Latausjohdon hätäirroitusta en ole vielä kokeillut, pitänee varmuuden vuoksi repiä ensin sulakkeet pois latauslaitteelta.

Tuntuuko tutulta? Onko tuo vain käynyt perjantai-iltana juhlimassa, vai onko kyseessä pahempi aivovamma? Softaversiona 2.0.
Ajossa: VW ID.4 Pro Performance Business 150 kW, akku 77 kWh
Edelliset: VW ID.3 1st max, Skoda Karoq 1.5 TSI Style DSG Aut
, Volvo V40 D2, Volvo XC60 AWD D3, Volvo C30 D5, 3xRenault Megane

Antore

Lainaus käyttäjältä: eVW - 25.09.21 - klo:23:18
Vuosi ID.3:n kanssa on totuttanut siihen, että erilaisia virheilmoituksia ynnä muita tulee ja menee, eikä niistä pidä hämääntyä. Mutta tänään kun piti lähteä maakuntamatkalle, rakkine teki vähän tiukemman tempun. Ajattelin kysäistä, löytyisikö täältä joku kohtalotoveri, joka osaisi antaa vertaisterapiaa.

Softaversiona 2.0.

Vertaisterapian sijaan minulta tulee ainoastaan suurta ihmettelyä. Miksi ihmeessä kärsit ongelmista, joihin on tullut korjaus jo 10 kuukautta sitten? Ehkä tämä jotain masokismia tai sitten ihan vaan pelkkää laiskuutta.

gaasutin

Lainaus käyttäjältä: Antore - 26.09.21 - klo:09:03
Vertaisterapian sijaan minulta tulee ainoastaan suurta ihmettelyä. Miksi ihmeessä kärsit ongelmista, joihin on tullut korjaus jo 10 kuukautta sitten? Ehkä tämä jotain masokismia tai sitten ihan vaan pelkkää laiskuutta.

Samaa ajattelin, mutta en viitsinyt vastata alunperin. Sain auto 2.1 softalla ja ainuttakaan ongelmaa ei siinä ole ollut.. Kohta 2.3 jaossa, valittamisen sijaan softapäivitykseen. Ilmeisesti päivitystä ei ehditty telkemään  - nyt sitten auto lavetille ja sijaisauto alle? Jättäisin nuo omatoimiset vianhaut väliin. Id3 apista voi kysyjä soittaa volkkarille.

eVW

Lainaus käyttäjältä: Antore - 26.09.21 - klo:09:03
Vertaisterapian sijaan minulta tulee ainoastaan suurta ihmettelyä. Miksi ihmeessä kärsit ongelmista, joihin on tullut korjaus jo 10 kuukautta sitten? Ehkä tämä jotain masokismia tai sitten ihan vaan pelkkää laiskuutta.

Paljon kiitoksia rakentavasta palautteesta!

Täytyy antaa tätä palautetta eteenpäin K-Autolle, koska ei edellisestä päivityksestä ole kymmentä kuukautta. Olisivatko silloin vahingossa laittaneet vanhan version, jos tämä kyseinen vika oli jo silloin korjattu? Keväällähän tuli tuo 2.1, mutta kesälomalle en uskaltanut ottaa päivitysaikaa, kun en tiennyt menemisistäni. Nyt olen kohta kaksi kuukautta ollut K-Auto Airportin päivitysjonossa, aika toki on varattuna. Firman jälkimarkkinoinnin toiminta tuntuu kuitenkin samalta kuin Ladan tilaaminen neukkulassa.

Yhtään näin radikaalia toimintahäiriötä autossa ei tosin ollut edes sillä ykkössarjan bugikokoelmalla. Ja nytkin auto selvästi vain osoitti tekoälynsä toimivuuden kieltäytymällä lähtemästä anoppilaan. Kun tänä aamuna kävin vielä tsekkaamassa viat ennen lavetin kutsumista paikalle, auto toimi täysin normaalisti ja virheettömästi.

Vastarakki

Lainaus käyttäjältä: eVW - 25.09.21 - klo:23:18
Vuosi ID.3:n kanssa on totuttanut siihen, että erilaisia virheilmoituksia ynnä muita tulee ja menee, eikä niistä pidä hämääntyä. Mutta tänään kun piti lähteä maakuntamatkalle, rakkine teki vähän tiukemman tempun. Ajattelin kysäistä, löytyisikö täältä joku kohtalotoveri, joka osaisi antaa vertaisterapiaa.

Auto oli yön yli latauksessa ja päätti sen jälkeen imitoida simpukkaa.

  • latausvalo sykkii vihreänä, vaikka akku on täynnä
  • auto ei aukea kosketuksella
  • auto ei aukea kaukosäätimellä
  • kun sisään menee avaimella (joka muuten toimii vain yksin päin vaikka näyttää symmetriseltä), tietokone herää
  • tietokoneen ruutu hohtaa erittäin kirkkaana
  • tietokone valittelee kaarrevaloista, ym. turhasta
  • tietokone valittaa siitä, ettei yhteystilaa saada päälle (mutta sen se tekee välillä muutenkin)
  • ruudussa voi navigoida latausvalikkoon, mutta laite ei kuuntele latauksen lopettamispainiketta
  • jarrun painallus + D tuo oikean virheilmoituksen latausjohdosta ruutuun
  • ajoneston ledi (vasemman peilin nurkilla) välkkyy
  • ikkunat tai peilit eivät reagoi nappuloihin

Latausjohdon hätäirroitusta en ole vielä kokeillut, pitänee varmuuden vuoksi repiä ensin sulakkeet pois latauslaitteelta.

Tuntuuko tutulta? Onko tuo vain käynyt perjantai-iltana juhlimassa, vai onko kyseessä pahempi aivovamma? Softaversiona 2.0.

Mulla teki tismalleen saman talvipakkasilla 2.0-softalla. Ei reagoinut mihinkään, mutta perinteinen puolen tunnin seisottaminen avaimet hyvin kaukana autoista herätti. Latauskaapelin hätälukituksen vapautus ei auttanut mulla, tuskin sullakaan. Päivityksen jälkeen ei ole sattunut mitään vastaavaa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy