VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Volkswagen => Caddy => Aiheen aloitti: JA - 20.12.12 - klo:13:42

Otsikko: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: JA - 20.12.12 - klo:13:42
Auton vaihto on ollu mielessä, ja ehkä ykkönen tällä hetkellä (perheautoksi) on Caddy Maxi. Millaisia kokemuksia teillä on Caddystä, hyviä ja huonoja? Tuossa olikin jo tyyppivika aihe, kovin paljoa sinne ei oltu kirjoiteltu. Onko jokin paikka autossa, joka kannattaisi ehdottomasti tarkastaa vaihtoautoa katsoessa?

Mielessä on ollut 1,6 TDI, kaupan esittelyautoa kävin tsekkaamassa, ja ihan asialliselta se tuntui, mutta nyt ehkä kiikarissa 09-11 malli.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: ConD - 20.12.12 - klo:13:47
Lisälämmittimen aka. Webaston toiminta!

Koppi on iso ja dieselkone kylmä - lisälämpöä tarvii takuulla ja webastot pukkaavat porsimaan. Jos se on rikki, sopikaa myyjän kanssa uuden ei-tehdaswebaston asentamisesta autoon, jolloin tuosta tyyppiviasta pääsee eroon.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: Yippo - 20.12.12 - klo:14:16
Ja sitten kannattaa ne CAD-väylän piuhat Webastolle katkaista ja katkaisija väliin huoltokeikkoja varten. Ite oon ajellut -08 1.9TDI DSG:llä 2 vuotta ja 50tkm (ostin 2v ikäisenä 160tkm ajettuna, oli ollut  (koulu)taksina Korppoossa). Edessä on pari puslaa väljinä ja webasto on siinä kiikun kaakun että toimiiko. Autossa oli Weban kello, jonka just vaihdoin itse Remuciin (ei vielä ihan täysin toimintavarma, voi johtua myös webastosta, tai IPCU-releestä). Takaa lehtijousien kumipuslia on pari hävinnyt tien päälle, uus maksaa kympin ja helppo laittaa ite paikoilleen. Omassa varusteita myös automaatti-ilmastointi ja peruutustutka. Ilmatilaatosiaan on paljon ja kylmimmillä keleillä etenkin 3 rivillä tarvii varmasti olla vaatetta pikkusen enempi, toisellekin riville lämpö menee ehkä hiukan heikosti. Jousitus on kevyellä kuormalla melko kova, hidastustöyssyihin yms saa ajaa aika varovasti ettei takariveillä pompita ilosta (kivusta). ,,änieristys perässä ei oo mistään parhaasta päästä, on ollut ajatuksena laittaa lisää, mutta takatilan sivumuovit ei kovin helpolla irronneet ja ei oo ollut aikaa/rahaa tutkia asiaa paremmin. Mutta meidän talouteen (2 aikuista, 2 lasta, 4 koiraa) aivan ideaalin kokonen auto ja etenkin DSG:llä tosi mukava ajella. Iso kylkipinta tekee pikkusen tuuliherkän, mutta pitempi akseliväli toki rauhottaa autoa.

PS. Jos löydät ittelles passelin 5 paikkasen, mutta tarvit 7 paikkaa niin multa löytyy joutilaat penkki ja vyöt :-)
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: Jonde - 20.12.12 - klo:17:55
Maxin heikoin lenkki on se 1osainen 3 penkkirivi ja lehtijouset takana. Ainakin aikusen on todella epämiellyttävä istua siellä kun olo sama kuin laivassa keskellä syysmyrskyä, kuski ei juuri tunne tuota takapään levottomuutta, mutta siellä se on. Huomaa kyllä että kyseessä on puhtaasti pakettiauto mihin vaan lätkästy penkit.
Melkein jos tarvii isoa autoa kolmella penkkirivillä ja tarvii konttiin saada jotain tavaraa niin melkein alhambra tai sharan käyttövoimasta riippuen se parempi vaihtoehto jos vain lompakko taipuu.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: JA - 20.12.12 - klo:18:25
Lainaus käyttäjältä: ConD - 20.12.12 - klo:13:47
Lisälämmittimen aka. Webaston toiminta!

Koppi on iso ja dieselkone kylmä - lisälämpöä tarvii takuulla ja webastot pukkaavat porsimaan.

Kerkesinkin jo miettimään miksi webasto on niin suosittu diesel-autojen kohdalla, itsellä on ollu vain bensapelejä ja ilman webastoa. Tietty jos lohkolämmittimet on näitä säteileviä, niin eipä niilläkään öljyjä liian tehokkaasti lämmitetä.

Lainaus käyttäjältä: Jonde - 20.12.12 - klo:17:55
Maxin heikoin lenkki on se 1osainen 3 penkkirivi ja lehtijouset takana. Ainakin aikusen on todella epämiellyttävä istua siellä kun olo sama kuin laivassa keskellä syysmyrskyä, kuski ei juuri tunne tuota takapään levottomuutta, mutta siellä se on. Huomaa kyllä että kyseessä on puhtaasti pakettiauto mihin vaan lätkästy penkit.

Tuostakaan ei ollut yhtään hajua. Kävin tosiaan koeajamassa lasten kanssa Caddy Maxia, mutta mun 6- ja 4-vuotias eivät sanoneet mitään tuosta syysmyrskystä  ::)  Täytyy seuraavalla kerralla pistää isompi rattiin ja mennä itse taakse  ;D

Kiitoksia kommenteista, jos lisää tulee mieleen, niin laittakaa ihmeessä, mitään en ole vielä hankkinut. Tilan puolesta Maxi olisi ihan ehdoton, kun vielä on nuo lastenvaunut nyt jonkun vuoden vakiovarusteena takakoslassa, ja useamman vuoden ainakin kaksi turvaistuinta, nyt vielä kolme.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: JA - 23.12.12 - klo:11:18
Lainaus käyttäjältä: Yippo - 20.12.12 - klo:14:16
Omassa varusteita myös automaatti-ilmastointi ja peruutustutka. Ilmatilaatosiaan on paljon ja kylmimmillä keleillä etenkin 3 rivillä tarvii varmasti olla vaatetta pikkusen enempi, toisellekin riville lämpö menee ehkä hiukan heikosti.

Kuinka ehdoton on muuten tuossa pelissä peruutustutka? Toiset tietty tykkää ja toiset ei halua mitään piipittävää ohjaamoon, mutta kun auto tulisi perheen ainoaksi autoksi, ja vaimon pitäisi sillä neppailla päiväkodin parkkipaikalla. Koeajamassani autossa ei ollu tutkia. Plussana hyvät sivupeilit, peruutuspelistä ei ollut minusta mitään iloa peruuttaessa, koska lapset oli 3. rivillä istuimissa, ja Caddyn takaikkunakin on aika korkealla. Talon seinän sen kanssa näkee mutta ei takana olevaa autoa, ainakin siltä tuntui.

Meinaatko, että näillä -20 keleillä ei auton ilmastointi jaksa pitää peräosaa lämpimänä? Ei se tietty ole farmarinkaan takakosla kovin lämmin talvella. 

Ajatus on koeajaa auto uudelleen rouvan kanssa tässä lähiaikoina, ja miettiä sen jälkeen olisiko Caddy se mitä tarvitaan vai jokin pienempi.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: Hexxa - 26.12.12 - klo:16:25
Ostimme Caddy Maxin 1,6tdi (uuden) ja perheemme koko on 6 henkilöä ja ollaan kovasti tykätty, käytiin läpi useat eri mahdolliset vaihtoehdot ja prosessi kesti n. 4-6kk ja useiden testien kautta päädyimme caddyyn. Hintaluokkana oli alle 35te ja Caddy Maxi Family on alle 30te. Caddyyn mahtuu uskomattoman paljon tavaraa, jos ottaa 2-3 penkkirivit pois ja jopa onnistuu kuljettamaan 3m pituisia ilmastointikanavia  ;D

Jälkiasennuksena caddyyn tuli peruutustutka ja se ei oikeen vastaa samaa, mitä tehtaan kautta saapi, eli optinen tutka, johon asennettiin oma 1-0 kytkin peräkärryä varten. Ollaan hankkimassa RNS-510 (tai vastaava) ja siihen peruutuskamera.

Caddyllä tulee kierreltyä ympäri suomea täydellä lastilla (nuorten kilpailujen vuoksi) 7-henkilöä varusteineen ja hienosti on toiminut ainakin toistaiseksi sekä kukaan ei ole maininnut epämielyttävää oloa viimeisellä penkkirivillä (nuorten keskuudessa se on haluituin paikka). 

Etsimme monikäyttöistä ja pitkälle aikavälille caddyä, eli ku lapset kasvaa, niin viimeisellä penkkirivillä voisi istua aikuisetkin ja näitä vaihtoehtoja ei ole useita tuossa hintaluokassa. Yhtenä vaihtoehtona katsottiin VW Multivan T5, mutta käyttökustannukset ovat isommata ja olisimme joutunut ostamaan paljon ajetun.

Webaston toiminta on mielenkiintoinen, pitäisi joskus lukasta ohjekirja  :) otimme siihen paremman kauko-ohjauksen (1km päästä käynnistää).

Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: JA - 30.12.12 - klo:10:37
No niin,  jatkoa tapaus Caddyyn. Käytiin vaimon kanssa koeajolla. Yllättävän positiivisesti rouva otti auton, ja peruutustutka ajon perusteella tuli toivelistalle. Piti ihan kiusallaan istua 3. rivillä ajossa, että sain tuntumaa perän käyttäytymiseen, ja kyllä siellä saa toisenlaisen tuntuman kuin edessä. Kodin pihalle ajo katukiveyksen yli sai aikaan aikamoisen pompun, ei ihme, että jotkut taksimiehet eivät oikein innostu mukulakivillä ajamisesta Caddyllä. Ei mitään mahdotonta, mutta ajajana huomioitavia asioita kuitenkin. Mutta ihan asialliselta peliltä se muuten tuntuu, ja lastenvaunut mahtuu vielä takakoslaan poikittain, vaikka on kolmas penkkirivi käytössä, moni auto ei siihen enää taivu.

Lisäys: Milläs moottorilla teidän Caddyt ovat : 1.6/1.9 vai isompi? Huomattiin, että jo 2 aikuista + 3 lasta + lastenvaunut kyydissä alkoi 1.6:lla puhti pienenemään mäessä. Siis kun ei ole käytännössä yhtään tavaroita kyydissä. Vai eikö vai uskallettu runtata kaasua tarpeeksi...
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: Yippo - 02.05.13 - klo:12:11
Pikkusen on näköjään aikaa kulunut kysymyksistä, mutta vastaillaan nyt kuitenkin. Ei tuo tutka mielestäni tarpeellinen ole, mutta joskus helpottaa. Jos on tottunut isolla autolla peruuttelemaan niin ei sitä tartte. Kolmatta penkkiriviä mulla ei ole käytössä kun takana on iso koirien häkki (2 aikuista, 2 lasta, 4 koiraa + paljon tavaraa). Mulla on 1.9TDI DSG ja ei tosta ole puhti loppunut, vaikka ei enemmästä olisi haittaa. Eikös tossa uudessa 1.6TDI:ssä ole paperilla saman verran tehoja kuin vanhassa 1.9TDI:ssä? Toki ei varmasti samanlainen ajossa, mutta... Ja jos ei tähän topikkiin oo tullut mainittua niin minä katkaisin Webaston CAN-piuhat (katkaisija välissä) ja laitoin kellon tilalle Remucin (www.remuc.fi (http://www.remuc.fi)) ja olen ollut todella tyytyväinen.

Webastoa tosiaan tarttee jossain alle 10C pakkaslukemissa, ilman Webaa saa ajella kovilla pakkasilla helposti 20 kilsaa ennenkun veden lämmöt nousee 90:iin ja sittenkään ei sisälle riitä lämpöä ilman Webastoa.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: V - 23.05.13 - klo:09:08
Hei,
mahdollisimman tilavaa nelivetoa tässä katellut ja tämä taitaa painia maxina ihan omassa sarjassaan? Vai tuleeko mielee kilpailijoita, jos ei minibusseja lasketa?

Onko joku laskekellut käyttökustannuksia, ilmeisesti tällä halvemmalla pääsee kuin minibussilla. Harmittavasti ei ole koeajo mahdollisuutta tällä paikkakunnalla niin ei pääse testaamaan mukavuutta.

Olisiko kokemuksia äänentasosta yms? onko yhtään henkilöautontasolla, hieman pelottaa tuo tavara-autoleima.

Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: Yippo - 23.05.13 - klo:09:40
Katsos tuolta (http://www.tankkaus.com/cars/view/40237) mitä näet. Ajokilometrejä mulle tulee jotain 26-28 000 vuosittain ja kuluissa on ainakin osa vakuutuksista ja veroistakin, pari rengasparia, vannesetti ja pikkusen muutakin remppaa.

EDIT: Ja tarkennuksena että olen käyttänyt pääsääntöisesti merkkihuoltoa, ostanut Nokian renkaita ja on noissa kuluissa mukana myös Remucin hankinta.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: V - 23.05.13 - klo:10:00
Ei jostain syystä linkki toimi?

Miten muuten oletko tykännyt autosta? minkä vuosimalli sinulla olikaan?

itse tuota uusinta mallia mietin.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: Yippo - 23.05.13 - klo:10:11
Kokeile tuolla Tankkaus.com:ssa hakea auton numerolla 40237. Auto on vuosimallia 2008, 1.9TDI ja DSG. Kuten moni sanoo niin onhan tuo alusta aika "tavara-automainen", etenkin takapään lehtijouset tekee mm. hidastustöyssyjen ylityksen melko epämukaviksi etenkin takana. Lapset ja koirat kun on perässä niin varovasti saa ajella. Muuten olen kyllä tykännyt, tilaa on meille (2 aikuista + 2 lasta + 4 koiraa) juuri sopivasti.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: V - 07.06.13 - klo:07:58
miten tuo caddyn historia nyt menikään? Kuinka vanha malli tämä nykyinen 2013 on?

Ilmeisesti oli facelift tuossa 2011? vai miten se meni ja mitä siinä muuttu?

Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: Yippo - 07.06.13 - klo:08:04
Eikös jonkunlainen facelift oo tullut 2008 tai 2009. Ja enempi uusittu malli 2010 tai 2011, vai oliko se vasta 2012. Voin olla ihan väärässä, mutta tollanen muistikuva mulla on.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: -olli- - 01.10.13 - klo:17:24
Lainaus käyttäjältä: JA - 30.12.12 - klo:10:37
No niin,  jatkoa tapaus Caddyyn. Käytiin vaimon kanssa koeajolla. Yllättävän positiivisesti rouva otti auton, ja peruutustutka ajon perusteella tuli toivelistalle. Piti ihan kiusallaan istua 3. rivillä ajossa, että sain tuntumaa perän käyttäytymiseen, ja kyllä siellä saa toisenlaisen tuntuman kuin edessä. Kodin pihalle ajo katukiveyksen yli sai aikaan aikamoisen pompun, ei ihme, että jotkut taksimiehet eivät oikein innostu mukulakivillä ajamisesta Caddyllä. Ei mitään mahdotonta, mutta ajajana huomioitavia asioita kuitenkin. Mutta ihan asialliselta peliltä se muuten tuntuu, ja lastenvaunut mahtuu vielä takakoslaan poikittain, vaikka on kolmas penkkirivi käytössä, moni auto ei siihen enää taivu.

Lisäys: Milläs moottorilla teidän Caddyt ovat : 1.6/1.9 vai isompi? Huomattiin, että jo 2 aikuista + 3 lasta + lastenvaunut kyydissä alkoi 1.6:lla puhti pienenemään mäessä. Siis kun ei ole käytännössä yhtään tavaroita kyydissä. Vai eikö vai uskallettu runtata kaasua tarpeeksi...
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: -olli- - 01.10.13 - klo:17:59
-olli- 0n uusi kaveri tällä palstalla ja Caddy Maxi on tilattu. Syntyy viikolla 47. Omia havaintoja pitkän vv kokemuksen pohjalta. 4 pakua ajettuani ja niillä kilsoja 170.000-25.000. Viimeisin on/oli Caravelle bussiaihio pakuna ja siinä nelivetoa, ABTn alustaa, putkistoa, kallistuksenvakaajia, jousia, iskareita yms. Sähköiset liukuovet molemmin puolin, takaluukun kiinnivetoautomatiikkaa, 180 kääntyvät etupenkit, etu/takatutkaa ja jotain sisustuspaketteja. Tähän 220 heppaseen  4 vedolla sai vain käsihämmentimen.
Nyt perhesuhteet vaativat tilaa myös henkilöille ja katsasteltuani monia ns. tila autoja, kaupunkimaastureita ja farkkuja päädyin lopulta tähän Caddyyn. Se on tilattu vain 1.6l dieselmotarilla ja dsg vaihteistolla, joten ei enää mikään raketti, mutta tuttu autokauppias sanoi, että ota pari piirua pakkia asenteissasi. Pyysi myös, että kokeilisin tuon 1,2l tsi moottorilla varustetun käsivalintaisella laatikolla olevan auton. Mopoksi sitä hänelle ensin arvioin, mutta koeajon jälkeen mun on vedettävä sanani takaisin ja annettava tunnustus nykymoottoreiden valmistajalle. Koeajon perusteella 1.6 diesel dsg vaihteistolla tuntui jopa paljon kesymmältä. Vien auton äänieristykseen ja selvitän kaksipuolisten kaasuiskareiden toimintaa tuon ylöspäin iskevän pompun vaimentamiseksi ja mikäli kuormaa tulee suurperheissä ylitettyä, niin sinne voi asentaa lisäksi ilmajouset kinteänä, säädettävänä tai automaattipumpulla varustettuna Kaikkea hyvää teille Caddyn omistajat. PS. mun Caravelle 8v. 250.000 ei mitään vikaa lisälämmittimessä.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: V - 02.10.13 - klo:07:43
Tuo takapään iskunvaimennusasia kiinnostaa täälläkin. Laita ihmeessä sitten siitä lisätietoa ja hintatietoa..

se on oikeastaan suurin miinus mitä tässä autossa on, täytyy niin hiljaa ajaa hiasteisiin yms.

Muuten on kyllä saanut olla tyytyväinen autoon. ,,änieristystäkään ei niin osaa kaipailla.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: -olli- - 12.10.13 - klo:21:00
-olli- vastaa iskareihin. Kävin Verhoomosorsan ja VVn yhteispäivillä ja sieltä sai tietoa Vallilan takomon edustajalta iskareista. SV-iskarit valmistetaan suomessa ja ne ovat kaksitoimiset matalapaineiskarit. Oy Sandman-Nupnau Abn sivujen kautta pääsee tutustumaan. Raskas kalusto käyttää näitä laajasti ja ne ovat erittäin pitkäikäisiä. Toiminta on kaksisuuntainen ja ne alkavat välittömästi töyssyn jälkeen hidastaa myös ylös suuntaavaa liikettä. Kerron lisää, kunhan saan kokemuksia. Sorsan tuotantopäällikköIlari Salonen innosti tilaamaan samanlaiset oman perheen Maxiin. Häneltä saan varmaan aijemmin tietoa niistä. PS. tämä tilaisuus oli tosi hieno, sillä siellä hoitui yhteistyötahojen kanssa myös talvirengaskaupat -50% ja tämä täydellinen äänieristys messupäivän tarjouksella. Auto puretaan, lattia eristetään raskasmatolla. ovipellit ruiskutetaan raskasmassalla ja sivupellit eristetään ja vaimennetaan. Loppusilauksen teen alustan ja lokareiden äänieristysmassauksella. Konehuoneen puolelle eivät ruiskuta, koska siellä on niin täyttä ja herkkää kamaa ajatellen huoltotoimintoja. Terkut -olli-
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: -olli- - 16.11.13 - klo:16:36
-olli- kirjoittaa. Caddy syntyikin 2 vko. aikaisemmin ja äänieristykset tehty korin sisäpuolelle  1100, ja iskarit vaihdettu 450,. Vielä äänieristysmassaukset lokasiipiin ja alustaan, arvio n. 300-500, mutta nyt jo tuntuu hyvältä. Hidastetöyssy menee hienosti eikä hypytä.  Talvirenkaat nastoilla vielä kuuluvat vaimeasti, mutta lokarit ja kaaret vielä massataan. Nupukivikatu menee mukavasti eikä pompota, mutta jonkunverran kuminaa. Dsg toimii miellyttävästi. Ensimmäinen automaatti mulla. Vakinopeuden säädöstä pääsee nyt oikein nauttimaan. Ajamisesta tuntuu nyt tulevan tylsää. Puhe kuuluu takapenkille. Mitä vielä? Saas nähdä. T. -olli-
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: V - 16.11.13 - klo:17:00
Kuulostaa hyvältä, täytyy nuo iskarit vaihtaa itelläkin, vaimennusta ei välttämättä tarvi, mut oishan se mukava.



Sent from my LT26w using Tapatalk

Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: Candywhite - 15.01.14 - klo:18:42
Meillä 2 aikuista ja lapset 11, 9, 7, 5 . Yksi lapsista tarvitsee kärryt, joten caddy maxi oli kätännössä ainut vaihtoehto (6 paikkaa ja tavaratila) kun puhutaan 30t, autoista.

Todella käytännöllinen ja helppokäyttöinen. Lapset tykkää koska näkevät ulos joka paikasta hyvin.

Ainot huomion arvoinen miinus on 1,6 tdi moottori. Sen tehottomuus oli iso pettymys. Pitkästä aikaan mulla on auto jossa pitää vaihtaa alemmalle vaihteelle ylämäessä. Mutta eipä vaihtoehtoja juuri ole.

140hv neliveto olisi unelma.

Ps. VW mukaan jäätyvä lukko on käyttäjän oma vika, eikä suinkaan johdu huonosta suunnittelusta.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: Yippo - 06.02.14 - klo:13:01
Minä vähän kyselin näistä SV-iskareista. Oulussa näitä ainakin myy Tarviketori ja iskariparin hinta on vain vähän reilun 200 , eli jos jaksaa itse askarrella niin ei käy kalliiksi. Ajattelin itse kokeilla kesään mennessä, kuhan on aikaa/rahaa/tilaa/lämmintä asennella.

Lisäksi tuolta Sandman-Nupnausta ehdotti Mad-lisäjousta, joka vielä parantaa ajomukavuutta. Sen asentaessa pitäisi lehtijousesta ottaa yksi lehti pois, joten tuo jää nyt ainakin alkuun askartelematta. Jousisarjan hinnaksi annettiin noin 300 ,.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: Passatdiisseli - 30.03.14 - klo:22:16
Täällä keskusteluihin osallistumisen suhteen tuare arenalainen on suurella miälenkiinnolla lueskellu kokemuksianne Maxi Caddysta. Toivottavasti kokemuksia ja kommentteja tulee lisää!
Caddy on hyvänä ehrokkaana, kun seuraavaa autoa valitaan. Seuraavan auton aikana kyytiin kun pitäis mahtua (torennäkösesti) nykystä enemmän muksuja, pari koiraa, tarvittaessa tavaraa lomamatkoille ja vetokoukkuun kiinni viälä venetraileri.  :) Pakko vaan toreta, että nykynen Passatti ei noilla kuljetettavien määrällä enää oikein riitä ja alkaahan silläkin jo olemaan elämää takanaan.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: osviitan - 07.08.14 - klo:08:05
Terve vaan!

Takaisin palattu pienen tauon jälkeen, kun Caddy Maxi Life tulossa tuolta Saksanmaalta lähiaikoina! Eli lyhyen Bemarivierailun jälkeen perhevankkurin ihanaan maailmaan...
Tulossa siis Maxi Life 7- paikkaisena, vm. 2011, 2.0TDI (110hv), 4- motion. Tarkoitus olisi vähän käydä optimoimassa konetta, pitäisi saada sen 170hv ulos tuosta ahdistetusta padasta.
Kerron kokemuksia tästä aina aika ajoin, kun ei tunnu hirveästi tulevan keskustelua tästä, kerron sitten ainakin itselleni kokemuksia! :)

Palaillaan, kunhan saan auton alle!
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: Passatdiisseli - 15.08.14 - klo:01:56
Lainaus käyttäjältä: osviitan - 07.08.14 - klo:08:05

Kerron kokemuksia tästä aina aika ajoin, kun ei tunnu hirveästi tulevan keskustelua tästä, kerron sitten ainakin itselleni kokemuksia! :)




Täällä ainakin meikäläinen miälenkiinnolla lueskelee kaikkia mahrollisia kokemuksia, ajatuksia ja miälipiteitä Maxeista. Että antaa antaa tulla vaan juttua.  :)
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: osviitan - 18.09.14 - klo:10:48
No niin, nyt on tuo Maxi Life ollut alla kolmatta viikkoa ja jonkinlainen kokemus ja fiilis on jo karttunut siitä.
Olihan se aika karu "paluu arkeen", kun jätin liikkeeseen vm.2010 5- sarjan Bemmin ja hyppäsin vm.2011 pakettiautomaiseen 7- hengen kuljettimeen! :(

Mutta elämäntilanne määrää tapahtumien kulun, joskus sitten taas erilaista autoa alle... :)

Pahimmat pelot tästä kärrystä, kun olin lukenut täältä ja muualta juttuja, oli se kova ajomelu ja takatilan "humina". Myös takapään lehtijousien kovuus askarrutti, sekä ison auton kankeus kaupungissa. Nämä pelot sitten karisivat aika nopsaan, ajomelu oli loppupeleissä erittäin miellyttävällä tasolla, vaikka ajokissani oli umpisurkeat kesäkummit alla ja ne vetelee ja ravistaa ja tekee kaikkea ärsyttävää. Mutta puhtaasti renkaista johtuvaa juttua siis. Melu siis yllättävän pieni. Silti aion ostaa 8-12m2 autohifistelyssä käytettyä vaimennusaineistoa ja vaimennuksen saa iso katto, kaikki ovet ja takaluukku, sekä pikkukohteita, johon pääsee kohtuullisella työllä käsiksi. Oletan että se pienikin ajomelu vielä pienenee tällä + että renkaat vaihtuu kitkoihin ja ensi kesänä uusiin suvikummeihin, koossa 17" tai 18".
Takapään lehtijousitus oli se suurin pelko, mutta tämäkin oli turhaa. Luulin että se perä on ihan oma maailmansa ja ei ole tasapainossa keulan kanssa, eläisi siis "omaa elämäänsä". Näin ei kuitenkaan ole, johtuen ehkä siitä, että takana on vain yksi lehtijousi, toisin kuin vm.2009 autossa, jota kävin katsomassa paikallisessa liikkeessä, siinä oli kaksi. Toki, jämäkkähän tuo lehtijousi on, sitä en kiellä, mutta ei se mikään kamala pompotin ole, eikä älyttömän epämukava.
Ajettavuus on mielestäni melko kiva, kaupunkipyörityksessä tuo on oikeastaan loistava, ehkä johtuen pienestä keulaylityksestä ja korkealla istumisesta. Kyllä Bemmillä oli karmeampi ajaa kaupungissa, mikä oli yllättävää. Käytös on melko rauhallinen myös motarinopeuksissa, tuoreemmat/paremmat renkaat varmasti parantavat vaan tilannetta suuntavakaudessa.
Tuo 110hv vie autoa näppärästi alle 80km/h nopeuksissa, mutta siitä eteenpäin puhdittomuus kyllä tuntuu. Eli se softaus on aika "must" ja aikaa tässä jo tilaillaankin, Motorbitin softa tulossa puolitutun firman kautta laitettuna. Jospa se hymy tulisi huulille, kun sieltä saa lisää jerkkua. Kulutus on jopa yllättävän pieni, vaikka tehoa ei olekaan tarjolla, normaalissa maantieajossa sen 5.5 litraa sadalla ja jos nopeudet siellä 80-90km/h, tippuu jopa viiteen litraan. Nämä siis ajotietokoneen lukemia, tarkkuutta en ole vielä tarkistanut tankkauksilla. Aika hyvin silti nelivetoiseksi, korkeaksi vankkuriksi. Vene + traileri oli viikonloppuna myös persiillä, kalareissussa noin 250km ajon kera ja kulutus siellä 7 litran korvilla, tämäkin loistava suorite 500kg trailerin kanssa! Mitähän se teho ja vääntö tekee tälle kulutukselle... ? ;)

Viikonloppuna alkaa sitten hifiasennukset, Alpinen 6,5" näyttösoitin DSP: llä, 7.1" midbassot oviin ja diskantit kojarille + subi konttiin. Loppua en tiedä, koska vaan aikaa liikenee, että saa asennukset viimeisteltyä. Tuunauksen jo aloitin ja 3M: n hiilikuituteippiä laitettu "strategisiin" paikkoihin, etusäleikköön VW- merkin rinnalle, sisäpaneeleihin hytissä, etuovien takareunaan siihen leveään karmiin. Talvella vanteenkeskiöissä tätä myös nähtävillä...

Mitäs vielä, kyselkää jos jotain tulee mieleen, päivitän tätä kirjoittelua kun jotain uutta tulee ja havaintojani muutenkin!

Niin ja loppuun vielä, tämän auton "lookiksi" on valittu Black&Carbon, eli noita myytävänä olevia tuningosia, jotka on rosteria/blingblingiä, tähän ei tule. Mattamusta ja carbon- teippi tekee tämän auton lookin... :D Ja kyllähän se sointikin tulee olemaan PITK,,ST,, aikaa taas sellainen, omasta mielestä "muikea". Jos Salo/Turku- sektorilla liikutte talven aikana, niin demoan kyllä soitantaa, kuukauden sisään olisi tarkoitus saada Caddy soimaan.

Palaillaan!
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: Yippo - 02.10.14 - klo:23:06
Eikös tuo ole jo sitä uudempaa mallia kun on tuo jousituskin muuttunut niin voi olla että siellä on ekaa mallia enempi myös äänieristystä. Pienet on kyllä kulutuslukemat kun vertaa omaan -08 1.9TDI:hin. Mulla on vajaan 100 tkm aikana mennyt keskimäärin 7,5 litraa ja se on tankatun mukaan laskettu.

Sen verran omia kokemuksia tuli nyt tälle vuodelle että kaksoismassa alkoi ääntelemään pahasti ja se meni vaihtoon. Laitatin samalla kytkimet uusiksi. Ja tämä Oulun alueen mystinen ruskea pöly iski autoon ja hihna+kaikki hammaspyörät ja vesipumput yms meni vaihtoon alle 50tkm (1v 11kk), onneksi takuuseen.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: osviitan - 06.10.14 - klo:08:50
Joo, uudempaa mallia on ja ei tuo kyllä tosiaan mitenkään hirmuisen äänekäs ole, se on aika huomionarvoista.

Tässä taas päivitystä, että mitä on tullut tehtyä tähän mennessä:

3M: n hiilikuituteippi alkoi saamaan uutta osoitetta, etusäleikkö sai ensimmäisenä "kasteen" ja tulos oli mielestäni erittäin makea...
https://onedrive.live.com/redir?resid=6DE2E510A8E29C86!30270&authkey=!APZXp_Dn8Z82v8U&v=3&ithint=photo%2cjpg

Myös etuovien pystypilarit saivat päällensä samaa kamaa. Sisätilojen listat päällystin myös tällä teipillä, mutta niistä ei valitettavasti ole kuvaa tarjolla, ainakaan vielä. Tässä kuitenkin etuovista...
https://onedrive.live.com/redir?resid=6DE2E510A8E29C86!30269&authkey=!AMtwSUquRCRNWbc&v=3&ithint=photo%2cjpg

Vanteet ostin kaverilta, jolla sattumoisin oli aika houkutteleva malli tarjolla. Ohessa kuva, mielestäni erittäin "napsakat" vanteet tuohon kärryyn. Tai ainakin voittaa pölykapselit... :)
https://onedrive.live.com/redir?resid=6DE2E510A8E29C86!33485&authkey=!AFHdrNMSGEsaUD8&v=3&ithint=photo%2cjpg

Myös äänieristystä olen nyt saanut laitettua kattoon, tässä kuva vaimennetusta katosta
https://onedrive.live.com/redir?resid=6DE2E510A8E29C86!31560&authkey=!AP3KQnZBsHqZCDg&v=3&ithint=photo%2cjpg

Kattopaneeli sai myös 5mm foamikerroksen, näitä on käytetty laajalti autohifipiireissä ovipaneelien räminänvaimennukseen, tuossakin kohteessa toimi loistavasti.
https://onedrive.live.com/redir?resid=6DE2E510A8E29C86!31558&authkey=!ABAjlCWl8JvBha0&v=3&ithint=photo%2cjpg

Samalla kun kattopaneeli oli irti, niin laitoin valaistuksen uusiksi, ledinauha mallia "taksi" tuonne kattoon, nyt näkee pimeällä komiasti! ;)
https://onedrive.live.com/redir?resid=6DE2E510A8E29C86!32135&authkey=!AP6LQIJKxXdGjcY&v=3&ithint=photo%2cjpg

Seuraavaksi olisi sitten vuorossa etuovet, vaimennus, 5mm foamia ovipaneeleihin ja 8" midbassot oviin. Tämähän etenee!!! :D

Ilmoitelkaahan, jotta näkyykö nuo kuvat, saatteko auki. En ole ennen kuvia linkittänyt tänne.
Ei taida näkyä kuvat??? Miten tuo homma tehdään, kertokaahan viisaammat? :(

Edit: Vaihdoin kuvat urleihin...

The Caddy Story continues...
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: Passatdiisseli - 09.11.14 - klo:03:13
Erittäin miälenkiintosta katottavaa luettavaa noi kuvat ja jutut. Tällasta kaikkea on kiinnostava lueskella. Kiitos tähn mennessä laitetuista! Ja se valolista katossa on kyllä aivan 10+!  :)
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: Yippo - 09.11.14 - klo:15:58
Lainaus käyttäjältä: osviitan - 06.10.14 - klo:08:50
Vanteet ostin kaverilta, jolla sattumoisin oli aika houkutteleva malli tarjolla. Ohessa kuva, mielestäni erittäin "napsakat" vanteet tuohon kärryyn. Tai ainakin voittaa pölykapselit... :)
https://onedrive.live.com/redir?resid=6DE2E510A8E29C86 (https://onedrive.live.com/redir?resid=6DE2E510A8E29C86)!33485&authkey=!AFHdrNMSGEsaUD8&v=3&ithint=photo%2cjpg

Aika samantyyppinen vanne kun mulla. Mulla on Momo Knight Blackit ollu pari kesää alla. Linkin takana kuva toissa keväältä kun ne oli ekaa kertaa alla. ,,lkää kattoko autoa, on ihan vähän likanen :-)

https://www.dropbox.com/s/3nm902snolom0w7/IMAG2065.jpg?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/3nm902snolom0w7/IMAG2065.jpg?dl=0)

Hiljenikö auto paljonkin katon eristämisellä?
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: osviitan - 10.11.14 - klo:09:18
Lainaus käyttäjältä: Yippo - 09.11.14 - klo:15:58

Hiljenikö auto paljonkin katon eristämisellä?

Kyllä sieltä sellaista "tyhjän kopin huminaa" poistui ja siihen päälle vielä sateen ja tuulen ropinat/kohinat jäi pois. Tällä katon vaimennuksella tavoittelin myös meluntorjunnan ohella sitä, että kun hifit on valmiit, en käytä turhaan watteja tuon katon heilutteluun... :)

Tuolla jatkan tämän auton tarinaa, sen verran tulee päivityksiä, että en viitsi täyttää tätä threadia kokonaan. Tervetuloa tsiigailemaan ja kommentoimaan!
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=24178.0 (http://www.vagarena.fi/index.php?topic=24178.0)
Homma on taas edennyt... ja jotain pientä pitää koko ajan tehdä... ;)
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: enraa - 21.12.17 - klo:19:56
Vanhasta aiheesta huolimatta ajattelin vastata tähän, kun löytyi aika kärkipäästä googlen tuloksia tämä topic.

Ostin suurin piirtein lokakuun puoltaväliä otsikon mukaisen auton, 1.6TDI manuaali, comfortline (?) varustelulla eli ei juuri mitään erikoista. Autolla oli ajettu 235tkm.
(https://suomin3.kuvat.fi/kuvat/VW+Caddy+Maxi+4motion/A2857ED8-48FD-45F1-A5B8-2A62E7D228C3.jpeg/_smaller.jpg) (https://suomin3.kuvat.fi/kuvat/VW+Caddy+Maxi+4motion/A2857ED8-48FD-45F1-A5B8-2A62E7D228C3.jpeg)

Tekniikka
Olin autoon varsin tyytyväinen, joskin kuvittelin moottorin vastaavan vanhaa kunnon 1.9TDI:tä tehojen puolesta, mutta toisin kävi. Aika laiskahan tuo on isoa koppia liikuttamaan, mutta onneksi manuaalivaihteistolla oppii aika pian ajamaan vääntöalueella joten tuohon tottui aika nopeasti. Yleensä ajelen auto melko tyhjänä työmatkaa, mutta kun laitoin n.800kg kärryn perään, loppui loputkin menohalut aika äkkiä. 80km/h vauhdissa joutuu vaihtamaan pienemmälle jos tulee ylämäkeä yms. Manuaalivaihteisto on 5-vaihteinen ja mielestäni olisi saanut olla yksi pykälä lisää jotta olisi tehoalueen saanut paremmin hyödynnettyä.

Mukavuus
Kuten tässä topicissa on mainittu, niin tuo takapää on aika meluisa ja kuskin paikalla istuttaessa ei jää epäselväksi mistä ääni kuuluu. Tähän lääkkeeksi ostin kaksi tukkupakettia (9m2) STP silver vaimennusmattoa, ja takapää eristettiin kattoa, kylkiä ja lattiaa myöden.
(https://suomin3.kuvat.fi/kuvat/VW+Caddy+Maxi+4motion/E9F1BA21-431F-4ECD-BBA4-0A766F28C543.jpeg/_smaller.jpg) (https://suomin3.kuvat.fi/kuvat/VW+Caddy+Maxi+4motion/E9F1BA21-431F-4ECD-BBA4-0A766F28C543.jpeg)
Vaikutus oli huomattava, humina vähentyi merkittävästi ja nyt yleiskohina on "tasainen" eli isoa kaikukoppaa korvien takana ei enää huomaa. Suosittelen, työ on vain 4-6 tunnin mittainen ja pelkät matot kustantaa noin 160,.

Ohjaamo tosiaan on aika muovinen ja hyvin pelkistetty. Toisaalta kyseessä on hyötyauto ja mielestäni kohtuuhintainen ostaa uutena, joten ymmärrän tämän. Kun autolla lähtee ajamaan ensimmäistä kertaa, ei mikään tunnu erikoiselta tai omituiselta vaan auto on hyvin helppo ajaa ja hallintalaitteet on niin hyvin ja selkeästi esillä kun voi. Vaihteisto, ohjaus, kytkimet yms tuntuvat kaikki perinteiseltä VW:ltä. Olen pitänyt sisustan muovien särinää ihan normaalina asiana kyseisen konsernin autoissa, ja tässäkin oli mittariston ympärysmuovissa pientä särinää. Ilmastointi oli manuaalinen, mielestäni automaatti olisi ollut paljon parempi. Orkkiswebasto on ollut ihan riittävä nyt pikkupakkasilla.

Mitä jousitukseen tulee, niin tuo takapää on oikeasti aika jäykkä ja sen huomaa hidastetöyssyissä kuljettajakin. Ei kuitenkaan haittaa päivittäistä käyttöä, jos ei ole tapana ajaa hidasteisiin viittäkymppiä.

Kuukauden ajelun jälkeen kävi työmatkalla sellainen tapaus, että peura hyppäsi eteen ja auto meni lunastuskuntoon:
(https://suomin3.kuvat.fi/kuvat/VW+Caddy+Maxi+4motion/580627C9-7F96-4B88-91C3-38A94D0B8520.jpeg/_smaller.jpg) (https://suomin3.kuvat.fi/kuvat/VW+Caddy+Maxi+4motion/580627C9-7F96-4B88-91C3-38A94D0B8520.jpeg)

Autosta viisastuneena koitin miettiä olisiko omaan käyttöön sopivaa vastaavaa autoa muilla valmistajilla, tai jotakin muuta mallia (Amarok, Transporter). Totesin, että Maxi on niin monikäyttöinen ja tilavuudestaan huolimatta henkilöautomainen (Golf) ajaa, että ostan samanlaisen, mutta paremmalla tekniikalla.

Löysinkin heti lunastusrahat saatuani varsin kohtuulliseen hintaan 2.0TDI 4motion automaattina, 160tkm ajettuna ja 100% samoilla varusteilla kuin vanha. Päällepäin muuttui vain ulkoväri. Sisusta on uudessa identtinen vanhaan verrattuna, paitsi tietysti vaihdekepin osalta.

Auton takaosa vaimennettiin heti ostopäivän iltana ja asennettiin Pioneerin bluetooth-soitin.
(https://suomin3.kuvat.fi/kuvat/VW+Caddy+Maxi+4motion/025BE22B-B690-42A9-9F82-9CBCD980B6F6.jpeg/_smaller.jpg) (https://suomin3.kuvat.fi/kuvat/VW+Caddy+Maxi+4motion/025BE22B-B690-42A9-9F82-9CBCD980B6F6.jpeg)

Nelivedon hyödyt huomasin hyvin pian:
(https://suomin3.kuvat.fi/kuvat/VW+Caddy+Maxi+4motion/3BB62B46-0E9B-430B-8B46-EF1A64CBCF67.jpeg/_smaller.jpg) (https://suomin3.kuvat.fi/kuvat/VW+Caddy+Maxi+4motion/3BB62B46-0E9B-430B-8B46-EF1A64CBCF67.jpeg)
(https://suomin3.kuvat.fi/kuvat/VW+Caddy+Maxi+4motion/076B8B21-AD2C-4A23-AD67-C02003541512.jpeg/_smaller.jpg) (https://suomin3.kuvat.fi/kuvat/VW+Caddy+Maxi+4motion/076B8B21-AD2C-4A23-AD67-C02003541512.jpeg)

Tekniikka
2 litrainen on huomattavasti pienempää pirteämpi, ja automaattilaatikko ei onneksi ole sellainen, että se jurnuttaa 1000-1500rpm välillä. Laatikko pitää kierroksia 1500-2000 välillä tehden ajosta paljon sulavamman tuntuista, eikä pienissä kiihdytyksissä tunnu olevan liian ison vaihde päällä. Mielestäni DSG on muissa volkkareissa käyttänyt liian matalaa kierrosaluetta.

Neliveto etenee varsin hyvin, torsenilla olen ajanut aika paljon ja täytyy myöntää, että hyvin tämä isolla akselivälillä oleva Haldex-koppi liikkuu siihen verrattuna. Kun tuli kunnolla lunta viime viikolla, yritin puolitahallaan jäädä jumiin kotitilalla siinä kuitenkaan onnistumatta.

Valot on melko huonot vakiona joten niihin tein parannusta Bixenon-projektoreilla.
(https://suomin3.kuvat.fi/kuvat/VW+Caddy+Maxi+4motion/D62360E0-5A66-4FE2-A2DE-9694E4F518CE.jpeg/_smaller.jpg) (https://suomin3.kuvat.fi/kuvat/VW+Caddy+Maxi+4motion/D62360E0-5A66-4FE2-A2DE-9694E4F518CE.jpeg)

Että sellaista. Vielä olisi tarkoitus laittaa erillissarjat etupäähän ja kattotelineet.

Kyllä tätä autoa voi varauksetta suositella, jos on tarve istuinpaikoille ja pakettiautolle välillä. Mielestäni on ihme, ettei näitä ole liikenteessä sen enempää. Taksina näkee paljon, iso osa myytävistä olikin vanhoja takseja.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: Passatdiisseli - 04.09.18 - klo:20:38
On ittellä ollut taukoa täällä olemisesta ja siksi lueskelin yllä olevia juttuja vasta näin myähään. Mutta kiitos kokemuksista ja miälipiteitten jakamisesta! Näitä tulee nääs seurailtua ja lueskeltua, kun haaveissa Caddy Maxi on.  :)
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: enraa - 26.09.19 - klo:12:15
Tuo edellisen viestin Caddy vaan käy ja kukkuu.

Tänään tuli 245tkm mittariin eikä ole korjattu mitään. Tosi tyytyväinen olen ollut.

Viime syksynä tuli laitettua valorauta keulaan ja katolle Thule Wingbar edget. 18" vanteet kitkoilla. Täksi talveksi renkaiden profiili nousee yhdellä pykälällä.
(https://suomin3.kuvat.fi/kuvat/VW%20Caddy%20Maxi%204motion/D3AB378D-E4A9-4D15-B897-71EC902672BB.jpeg/_medium.jpg) (https://suomin3.kuvat.fi/kuvat/VW%20Caddy%20Maxi%204motion/D3AB378D-E4A9-4D15-B897-71EC902672BB.jpeg)
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: Käppyrä - 13.11.19 - klo:20:19
Tuli keväällä auton vaihto itselle ajankohtaiseksi. Kriteereitä listattuani aikani ja karsittuani vaihtoehtoisia autoja pois, jäi jäljelle enää Caddy Maxi. Selailtuani Suomen markkinoilla olevia Caddy Maxeja aikani, päädyin ostamaan auton ruotsista paremman valikoiman takia. Ostopäätöksen viimeisen silauksen teki auton väri, mutta muutenkin sain sen mitä olin etsimässä; Caddy Maxi vm. -16, 2.0Tdi, 4x4, kilometrejä ostaessa 140tkm.

Nyt tässä 5kk aikana olen ajanut Caddyllä n. 20tkm ja olen tykännyt. Olen pitänyt eritoten ajettavuudesta. Hyvä ajella pitkiäkin matkoja. Pakumallisena autona on ollut hyvin tilaa pitää tavaraa kyydissä matkoilla ja ompahan tullut nukuttua yötäkin takaosassa. Lumien tultua olen ajanut metsästyshommissa autolla auraamattomia teitä ja on hyvä pääsemään eteenpäin lumessakin.

Ajomelu on ihan siedettävä ilman lisävaimennuksiakin, mutta itsellä auttoi kummasti, kun laittoi penkin taakse vaimennusmattoa lattialle. Tulevaisuudessa on tarkoituksena myös vaimentaa lisää. Perä on tavallista jäykempi, mutta ei ole haitannut ainakaan minua ajossa.

Saatuani auton teetätin siihen huollon. Tämän jälkeen on ns. probleemia ollut jarruvalon palaminen takaa ja kerran antoi vikakoodin EGR:lle, joka oli ilmeisesti vähän karstoittunut. Nyt tuli sitten ensimmäinen suurempi huoltamokäynti, kun ratin spiraali menee vaihtoon.

Tässä kuvat vielä ruotsinkilpien aikaan:
(https://hiltusenallan.kuvat.fi/kuvat/IMG-20190523-WA0016.jpg/_medium.jpg) (https://hiltusenallan.kuvat.fi/kuvat/IMG-20190523-WA0016.jpg)
(https://hiltusenallan.kuvat.fi/kuvat/IMG-20190523-WA0012.jpg/_medium.jpg) (https://hiltusenallan.kuvat.fi/kuvat/IMG-20190523-WA0012.jpg)

Mikäli mietit Caddy Maxin hankkimista, suosittelen! 8)
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: Käppyrä - 20.11.19 - klo:12:12
Ja koska kuvat ovat häipyneet, niin tässäpä nämä uudestaan.

(https://lh3.googleusercontent.com/r4B9HBZgNPUyx4sVEShC1wEoGjQudKOXN89GdSzXGq11kZVyLh2dCaTsDetmjO2LSQxgvyKUmsiOpWv3JOqAH5VY8a9yyKTCU2jIGOHVZVnRqj30QnIbfUuHuaN_H-7PMy41rKVnrZSf1SaK5NX5GFmHMTH8jh2K2CtTB3PhDHDQZhPn3E-GvcDWYkP6iu5ltaffu-Wy6H2DzzJr0O9eAWThFmBiO9DwqtcL6rDuHk8dTFCjtLgIYlPbzqnlMIbpFZWSn0eAmjI9FNs9cEWUH6rR5nz92M3kmRCD0ZHCETYDeXDa5dOe-hUmfnhxIqLgVk9BnKkNoiwuX3_DyM8D2NCZRsX9j8ckwwGburjc-R4TfH5xtn7FDKOFzF0QvUX13FpH9XoPaM5ySc8Qxmh75ap8cQsjnI95wcmPB2vzBfTb_HWUw9gO-DTIKAidjsG22lulTRIZ7K8UszRQ0S6eK63vgIZqkXI3zS-MbOX52vrbWzBhZKGN4hzXqOHt3RW0ftsE9NfTt_ayY1NZYw8vHFqd62OBVF__gjizMumPa7p7GhGJHbGjDjnqX66IVelG83ywaHBMCksW-tPVW0AtzAu55Jgz4wFXnuLMEZkjako8OrE-CPd0fe6UXjmErl6E9yha7g73rpV0EbrHnpZvIhYuRhkuqNAx8zLgyiZ2ukRUlyUsi7pN-q4=w1600-h1066-no)

(https://lh3.googleusercontent.com/C-vfOkfOUXcubLZfIOYKJbx7_cPksnY0ortLVjrXrD99qVkETcJR9QpS-LNNtD_fkQqc_R-3CGeROKVARNk9UTcKAPqJclgATFTTpT6kKfRQHA4VAPBY4pJc9hfkC5HmGlPgFyERylMjIsqH7l5sRdcDltziGuE7zlUaqrcsIUaFla0deBY5BQOtX5QjqklekUY6ZHir6mP3mQrLQxp_C9dORHqNA1hZ0ebabVbJ8TWlUvCuviZC4BnuqT2dvBDCRwYi9YU8cQzIKQRVSyuOzwEsZGgPiixj76rw8TQd_2_gCp-EZik7UgeFOnGUDSShR1mdHRYSzBE0ShiLH6VX4VBd_kOwxuIVTCmcH8jB6eWMIrzoK_iJCo1xpsExefUr85PqCHKyQhPKJCEH2eCwoqne2FrutUSyH_bdb9m1lqmZrXUmJUqJNtfaFA57kkeJmyeQcVDNPWxTB2jwQ4PJizkO3NGp1YpVD6nbzobFXdeWwU4c22kRN2-B6L6dKPzHCW9SyuqKXVHAp0i_9IEvjbhLs-bQUX-5RvOb9sRSrAJ_js0ajJSbcQ1POxfDaVxizcJSFb_PASn335FRCRiIMqtITDt1ppNW1i-6eVq0YO1wu1nTcFk0bwmkuSvslLBheugYPqU0C6_QqoFfRiYQqor5_QtBUAxk_sNumr7Nk2cZdIcdDi2WBKw=w1600-h1066-no)
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: mfroberg - 20.12.19 - klo:13:25
Käytin rouvan auton huollossa, vein keskiviikkona ja hain torstaina. Otin huvikseni, kun kerran tarjottiin, Caddy Maxin tilalle siksi aikaa. Auto oli mallia bussi, ilmeisesti 8 paikkainen ja bensakoneella ja DSG:llä. Kokoisekseen aika mukiinmenevä paketti, jos olisi tarvetta tilalle tai olisi kersoja nurkat väärällään niin siihen tämä auto sopisi kuin nenä päähän. Tuolla bensakoneella, ilmeisesti 1.4 TSI 96kW(?), auto liikkui sen mitä tuollaisen tarvii, tosin yksin olin koko ajan liikkeellä. Näkyvyys ulos on hyvä korkealla kun istuu, ja vehje oli hyvin henkilöautomainen ajaa koostaan huolimatta. Pitkän akselivälin ansiosta kulki hyvin vakaasti vaikka sattui se kova tuuli juuri koeajon ajaksi.

Duunissa suhaan työmaita brännärillä lokakuussa rekatulla Hiluxilla, jos pitäisi jommalla kummalla ajaa siviiliajot niin Caddy voittaisi mennen tullen mukavuudessa ja muutenkin. Yllättävän mukava kokemus vaikkei sinänsä mitään ennkkkoluuloja ollutkaan tuosta vehkeestä kun ei koskaan ollut tulut mieleen että sellaisella joskus ajaisi.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: magnahlf - 20.12.19 - klo:19:54
Töissä on noita caddy on 3 kappaletta ja yksi on tuota maxi versio ja ihan kohtalainen ajaa mutta on turhan matala ajokourkeus ja välillä joutuu noita työmaateitä ajamaan niin tulee herkästi kosketuksia.Ihan tätä uusinta mallia en ole koittanut mutta ei kai niissä ole muuta eroja kun kojelauta,puskurit ja valot.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: CaMaxi - 29.07.20 - klo:11:53
Tuli hommattua vm17 Maxi. Auto on 2.0TDI ja DSG:llä. Useampi yksilö tuli koeajettua ja myös 1.6tdi oli vaihtoehto. Tässä yksilössä oli varusteet kohdallaan (mm adaptiivinen vakkari) joten valinta oli helppo. Caddy on maantiellä erittäin hyvä ajaa. Kulkee vakaasti ja hiljainen ainakin etu-ja keskipenkeillä. Mutta varmaan takapään vaimennus on kuitenkin edessä…

Muutama viikko ostosta kävi optimoimassa auton. Tehot nousivat (paperilla) 102hv -> 174hv ja vääntö 250Nm -> 398Nm. Oli kyllä enemmän kuin paikallaan tämä optimointi. Auto liikkuu nyt todella hienosti ja vastaa kaasuun mukavasti. Eroa alkuperäiseen on kuin yöllä ja päivällä. Myös vaihteisto vaihtaa nätimmin, kun lisääntyneen väännön myötä auto jaksaa kulkea paremmin samalla vaihteella.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: CaMaxi - 29.07.20 - klo:12:13
Lainaus käyttäjältä: enraa - 21.12.17 - klo:19:56

Kuten tässä topicissa on mainittu, niin tuo takapää on aika meluisa ja kuskin paikalla istuttaessa ei jää epäselväksi mistä ääni kuuluu. Tähän lääkkeeksi ostin kaksi tukkupakettia (9m2) STP silver vaimennusmattoa, ja takapää eristettiin kattoa, kylkiä ja lattiaa myöden.
(https://suomin3.kuvat.fi/kuvat/VW+Caddy+Maxi+4motion/E9F1BA21-431F-4ECD-BBA4-0A766F28C543.jpeg/_smaller.jpg) (https://suomin3.kuvat.fi/kuvat/VW+Caddy+Maxi+4motion/E9F1BA21-431F-4ECD-BBA4-0A766F28C543.jpeg)
Vaikutus oli huomattava, humina vähentyi merkittävästi ja nyt yleiskohina on "tasainen" eli isoa kaikukoppaa korvien takana ei enää huomaa. Suosittelen, työ on vain 4-6 tunnin mittainen ja pelkät matot kustantaa noin 160,.

Oliko takakontin sisustan purku paha homma? Lähteekö sivuilla olevat muovit nätisti irti ja onko ne ruuveilla vai muoviniiteillä kiinni?
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: enraa - 14.10.20 - klo:13:53
Verhoilu oli hyvin helppo purkaa, ne on klipsuilla kiinni. Ehkä vähän turhankin höllässä..
Suosittelen tätä verhoilupaneeleiden reunoihin, räminät pienenee: https://m.motonet.fi/fi/tuote/6501822/STP-Bitoplast-eristysnauha
Lisäksi vaimensin ovet, varsinkin takaovista tuli iso ero, ei humissut enää korvan juuressa.

Tuli luovuttua tuosta Maxista jokunen viikko sitten ja täytyy sanoa että on ihan kirkkaasti paras auto mitä minulla on ollut. Mitään vikoja ei esiintynyt 110tkm aikana, pelkkää ajoa vaan ja säännöllistä huoltoa.
Jälkeenpäin ajateltuna autossa ei minusta ole muita miinuksia kuin juurikin tuo avoimen takatilan aiheuttama ajomelu sekä takajousitus. Onneksi jousitus on suunniteltu uusiksi nyt ensi vuonna tulevaan uuteen Caddyyn.

Vahvat suosittelut ihan kenelle vaan, oli sitten suurperheen tai metsurin tarpeita. Tai vaikka molempia.
Enkä perusta arviota vain tekniselle luotettavuudelle vaan mitä erikoisemmille käyttötarpeille; omassa autossa kuljetettiin parisänkyä sekä enduromopoa, nukuttiin festareilla, kuskattiin 7 henkeä tavaroineen Tahkovuorelle, vedettiin kärryä pitkin peltoa ja sitä rataa.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: HiTecci - 14.10.20 - klo:16:10
Lainaus käyttäjältä: enraa - 14.10.20 - klo:13:53
Vahvat suosittelut ihan kenelle vaan, oli sitten suurperheen tai metsurin tarpeita. Tai vaikka molempia.
Enkä perusta arviota vain tekniselle luotettavuudelle vaan mitä erikoisemmille käyttötarpeille; omassa autossa kuljetettiin parisänkyä sekä enduromopoa, nukuttiin festareilla, kuskattiin 7 henkeä tavaroineen Tahkovuorelle, vedettiin kärryä pitkin peltoa ja sitä rataa.

Tuollekin on jo erittäin varteenotettavia kilpailijoita PSA:lta, samaa autoa myydään Citroën Berlingona, Peugeot Rifterinä, Opel Combona ja Toyota Proace Citynä. Löytyy niin pätkää kuin pitkää, bensaa ja dieseliä, automaagina ja manuaalina. Ja vetääkin saa parhaillaan jarrullista 1500kg verran, varusteissa löytyy mm. akt.vakkarit yms. ja on tunnelmaltaankin jo huomattavasti henkilöautomaisempi. Tuli vaan tuossa mieleen kun kerran kävin tälläistä linkoa liikkeessä ihmettelemässä ja siihen pöllähti pariskunta hyvinkin kiinnostuneen oloisena, vertaillen jatkuvasti nykyiseen Caddyynsä, miten paljon paremmin se ja tämä oli tuossa PSA:laisessa toteutettu :)
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: enraa - 14.10.20 - klo:16:21
Ja mikä sinun pointtisi oli? Jos joku hakee googlella kokemuksia Maxista niin löytyy tämä thread. ”Citroen Berlingo kokemuksia” löytynee toiselta foorumilta.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: Henriquez - 28.09.23 - klo:18:36
Tarinaa omasta kokemuksesta maxi caddyyn liittyen.

Vuosimallin 2016 Maxi tuli hankittua koirahommia varten. Etsinnässä oli DFS(x) koneellinen 2 litrainen 102hv versio. Adblue. Tämä yksilö oli 127tkm ajettu. Manuaali viisilovinen. Varustelutasosta en osa sanoa, muutakuin sen että monitoimi hojauspyörä jollain päällysteellä (ei ehkä nahka kuitenkaan?) ja bluetooth soitin. USB-portteja löytyy ja kaksin kappalein 12v tupakansytkä virtaa. 
Ajettavuudeltaan kyllä jämäkkä ja mielyttävä vehje - ajaa helposti pidempääkin matkaa. Tilaa riittää takana mukavasti kyllä ja itse halusin ehdottomasti pariovi-mallisena tämän. (koirahäkki kahdelle, jossa ovet molemmille).

Ensi töiksi tuo piti käydä ohjelmoimassa, koska mukavaa kuin matkaan päästyä se kyyti olikin niin kiihdytys rampille ylös motarinopeuteen auto täyteen pakattuna oli haasteellista.
Kun auto oli ns optimoitu - löytyi siitä sitten 192hv ja 380nm vääntöä. Nyt sitten pystyy jo täysyhdistelmän ohittamaan ilman kuolemanpelkoa.

En ole vielä löytänyt mitään täysin negatiivista tuosta autosta. Oven kahvan alapuolella juuressa on maali lähtenyt irti (tyyppivika). Ruostumisesta en osaa tässä vaiheessa elinkaarta sanoa juuri mitään.
Ainakin omassa ajotietokone heittää kulutuksen osalta suht reilusti (0,3-0,4L/100km). Tankilta mittaaminen onkin se ainut ja oikea tapa seurata kulutusta. Ja koska aika nihkeästi porukka osaa/viitsii täällä kulutuksia laittaa ylös niin tehdään se tässä samalla muiden iloksi:

Mittaukset perustuvat kaikki useisiin tankkauksen yhteydessä tehtyihin mittauksiin periaatteella: Täydestä tankista polttoainevaloon asti.

Maantiellä Caddy Maxi vie oman ajon perusteella 4,6L-4,7/100km. 80km/h rajoitusalue - tasaista ajoa. Tässä täytyy jo huomioida se, että nelosta joutuu käyttämään joskus. Joutuu oikeasti keskittymään.
Maantie/moottoritie-seka ajo ajo: Huomaa - että ilmanvastus tekee temput, vaikka kierrokset vitosella hyvällä tolalla - kulutus 4,9 - 5.2L/100km
Kaupunki/moottorie ajossa: 5,6-6L/100km riippuen niin monesta muusta tekijästä.
Puhdas moottoritieajo: noin 5,2L/100km
En pidä huonoina lukuina, mutten kyllä ihan parhainakaan. Tosiaan paku kuitenkin kyseessä vaikka onkin pieni paku.

Nämä lukemat pääosin softattuna. Kerkesin ajaa vakiona myös hieman ja täytyy sanoa, ettei ainakaan omien laskelmien perusteella tuo softaus ainankaan alentanut kulutusta.
Päivitän tähän lisää lukemia - kunhan ajoa kertyy enemmän.

Alavääntö on hieman outo tossa. Kävin ajamassa useita kandidaatteja ja kaikissa sama (paitsi 1,6tdi, joka tukehtuu ihan alkuunsa). Se alavääntö ei tule voimakkaasti siellä 1300-1400RPM kohdalla, vaan vasta siellä 1500-1600RPM min. Ajaminen maantienopeudessa 80km/h onnistuu vitosella, mutta jos piirunkaan vertaa nopeus menee alle 80km/h niin auto kyllä kertoo siitä. Eli nelosta silmään. Vähän hankala kombinaatio viisivaihteisella versiolla. Näitä vehkeitä ei pidä MISS,,,,N nimessä jurnuttaa alle 1500RPM MISS,,,,N tilanteessa pidempään. Se tietää ongelmia. Kakkosvaihteella menee vielä jotenkin kyllä. Kakkosen ja kolmosen vaihdevälitys ero on hivenen suuri, josta johtuen jos ajat hiekkatietä vaikka 30-40km/h niin kakkosella kone huutaa ja kolmosella jurraa.

Matkustamo on hyvä- mukavan tilava ja lokeroa sekä tavarasäilytystä riittää hyvin. Hyvänä mausteena pankkien alla/takana säilytystilaa.

Jos mahdollista, hankkii tästä sen 6 lovisen vaihtoehdon - vaihdevälitys on tällöin mukavampi.

Hivenen jännittää, mitä nämä euro 6 päästönormin dieselit keksii vanhetessaan. DPF,EGR ja adblue ongelmia odotellessa.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: fokkeristi - 02.12.23 - klo:15:37
paljonkohan vääntöä 1.4tsi -19 kytkin jestää optimointia ajatellen jos 20..25% saisi vääntöjä lisää
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: Henriquez - 20.01.24 - klo:19:09
Lainaus käyttäjältä: fokkeristi - 02.12.23 - klo:15:37paljonkohan vääntöä 1.4tsi -19 kytkin jestää optimointia ajatellen jos 20..25% saisi vääntöjä lisää

Mahdoton sanoa varmaksi, mutta itse kävisin kysymässä varmuuden vuoksi asiansa tietäviltä VAG miehiltä virityspajoilta asiaa. Sieltä saa sen parhaan ja ajanmukaisimman tiedon. Karkea nyrkkisääntö on ollut se käsittääkseni, että jos samaa laatikkoa on käytetty tehokkaammassa versiossa, jossa vääntöäkin enemmän niin silloin sen luulisi tottakai kestävän sen pykälää riuskemman väännön.

Eli etsit tietoa tuosta vaihdelaatikosta ja katsot, onko sitä samaa laatikkoa käytetty esimerkiksi diesel versioissa, joissa kovemmat väännöt.
Otsikko: Vs: Caddy Maxi kokemuksia
Kirjoitti: Gumle - 27.04.24 - klo:22:13
Lainaus käyttäjältä: fokkeristi - 02.12.23 - klo:15:37paljonkohan vääntöä 1.4tsi -19 kytkin jestää optimointia ajatellen jos 20..25% saisi vääntöjä lisää

Jos DSG DQ200-laatikolla niin jättäisin optimoinnit tekemättä. Lienee VAG:n heikoimpia laatikoita mitä kestävyyteen tulee.