Passat B8 takaluukku ei aukea

Aloittaja ah66533, 10.08.20 - klo:20:02

« edellinen - seuraava »

ah66533

Auto siis Passat farmari vuosimallia 2016. Autossa ei ole sähköistä takaluukkua. Takaluukku on toiminut tähän asti aivan normaalisti mutta tänään se ei enää auennutkaan. Vw merkistä kun yrittää avata, niin kuuluu kyllä jonkinlainen ääni mutta auki luukkua ei saa. Avaimen keskinapista kun painaa pitkään, niin kuuluu sama ääni mutta ei vaan aukea. Ohjekirjassa oli ohjeet hätäavaukseen mutta ei sekään auttanut. Onkohan vielä jotain kikkaa, jota voisi koittaa ennen kuin saa taas maksaa itsenä kipeäksi kun joku fiksumpi avaa luukun parissa sekunnissa.

EetuX

Minulle kävi samoin vuosi takaperin. Piti vaihtaa koko lukkorunko.

ah66533


EetuX

Minulla meni huolenpitosopimuksen piikkiin, joten en tiedä mitä olisi maksanut.

ah66533

Itse en luukkua saanut millään ohjeella auki. Niin pitkälle menin että verhoilut purin takaluukun sisäpuolelta ja seuraava vaihe olisi ollut lukon ruuvaus irti. Tätä en kuitenkaan tehnyt kun mielummin sitä ajelee lukossa olevalla luukulla kuin lukottomalla.

Merkkihuollossa kävi auto kylässä ja lukko vaihdettiin kokonaan uuteen. Oli pitänyt huollossa lukko irroittaa jotenkin hajottamalla kun muuten ei auennut. Onneksi koko homma ei keventänyt kukkaroa kuin 180 euron verran. Lisäksi opin miten takaluukun verhoilut puretaan :)


mattipuh

omaan My2016 farkkuun tuli eilen sama vika. aiemmin takaluukun aukiolovalo oli välillä antanut virheellisen tiedon (näytti että luukku auki vaikka luukku oli kiinni), nyt kun luukkua koettaa avata luukku menee lukkoon kahvasta eikä luukkua saa auki.

Luukun valosta valittelin marmoritiskillä aiemmin takuun ollessa voimassa mutta kuulemma eivät saaneet sitä korjattua kun eivät nähneet mitään vikaa. Jep jep.
.matti
Passat B8 2.0 TSI 206kW farkku

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy