Octavia 1.0 TSI - kokemuksia?

Aloittaja Joke_R, 23.08.16 - klo:08:48

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 15.12.16 - klo:18:50
Kerrotko lisää tästä ongelmasta? Kiihdytyskaistoilla nimenomaan yhdistelmäkuskit ovat helisemässä näiden kanssa. Oli ne ajamassa siellä motarilla, kun tällainen esimerkin kaveri syöksyy eteen tai sitten, kun siellä rampilla lyö jarrut pohjaan yhdistelmän edessä.

Näin se vain on, että teho tuo myös turvaa, kun ajat pitkää matkaa ja eipähän muut pysty tekemään kiusaa jota sattuu tänä päivänä yllättävän paljon tiellä (Minuahan et ohita-kuskeilta).

Ja kyllä ajan myös ajoittain itse raskasta kalustoa joten tiedän mistä puhun.

Asenneongelma muita tiellä liikkujia kohtaan. Olet vain syyllistänyt pienitehoisten autojen kuskeja, vaikka ne autot kiihtyy paremmin, kuin yhdistelmät. Ei tiellä liikkuminen ole mitään kilpailua ja kiusantekoa. En minä ainakaan sitä varten tarvitse tehokasta autoa. Tehoa tuossakin on riittävästi, kun sujuvasti ohi pääsee perhe kyytissäkin. ;D

Sujuvaan ja järkevään ryhmittymiseen riittää pienempikin teho. Lähinnä kuskin ennakoinnista, havaintokyvystä ja rohkeudesta kiinni enemmän, kuin tehosta. Kaikki eivät vain osaa tai ymmärrä ajamisesta niin paljon kuin sinä. Vissiin Orivedelläkin oli autossa liikaa tehoa, kun yhdistelmän keulaan ajoi. Itse ajelen päivittäin hitaammalla pelillä kuin nuo yhdistelmät ja tiedän mitä on ajaa hitaalla vekottimella. Sujuvaan liikenteeseen liittyy muut asiat, kuin teho. Myöskin puolet autoista on varmaan hitaampia, kuin tällainen litrainen octavia. Oliko sama meuhkaaminen päällä kun 1.2tsi ilmestyi tai vaikkapa hondan pitkään vaalitut vaparit? Vai onko tämä vain trollaamista? Rellulla jopa 0.9 litrainen turbo. Bemarillakin taitaa löytyä tätä hitaampaa...
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

JakeS

Eiköhän litraisella ehdi motarin rampistakin kelaamaan laittomat lukemat helposti, ja kortista pääsee eroon kaikilla nopeusrajoituksilla.  Enemmän se on kuskista kiinni kuin autosta. Tehoista kun meuhkataan niin ei taida tälläkään palstalla olla yhtään autoa jossa on riittävästi tehoja.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 15.12.16 - klo:18:50Näin se vain on, että teho tuo myös turvaa, kun ajat pitkää matkaa ja eipähän muut pysty tekemään kiusaa jota sattuu tänä päivänä yllättävän paljon tiellä (Minuahan et ohita-kuskeilta).

Toisille se on turvaa mutta toisille turhaa. Näissä tehon tuoman turvan kuvitelmissa niillä "kiusaajilla" on aina joku 100hp dieseli tai vastaava pienitehoinen auto. Koska muutenhan se teho ei tuo mitään turvaa jos sillä "kiusaajalla" on sitä enemmän.

teräksenharmaa

#183
Lainaus käyttäjältä: multsi - 15.12.16 - klo:15:45
Mulle on vaa vieläkin se auki, että mikä näissä ompelukoneissa on niin edistyksellistä. Uusimmassa tm:ssa on koeajossa megane tce130 ja toisiksi uusimmassa Ford Ecosport 125 heppaisena. Suorituskyvyssä ei ole mitään hurraamista ja kulutus vastaa maantielläkin, mutta erityisesti moottoritiellä kaksilitraisten vaparien tasoa jo vuosikymmenten takaa.
Se parilitrainen vapari on parhaillaan korkeanopeuksisessa moottoritieajossa. Pienemmillä kuormilla hyötysuhde laskee nopeasti. Esimerkiksi vuoden -96 numerossa 20 TM testasi Ausi A3 1.8:n. Kulutukset s 60/120/kaup.
-96 A3: 6,2/9,0/9,3
Ecosport: 5,0/9,5/7,3
A3 on siis korkeissa nopeusissa taloudellisempi, mutta kaupungissa se kuluttaa jo paljon enemmän, vaikka onkin 105 kiloa keveämpi. Tuo kuudenkimpin nopeus on hyvin lähellä minimikulutusta Audille, mutta Ecosportin käyrä laskee vielä jyrkästi tuota  alemmilla nopeuksilla.

Miksi tuo Ecosport on sitten noin janoisa korkeissa nopeuksissa? Syy löytyy auton koosta ja mallista. Ecosport on hulppeat 23 senttiä korkeampi ja 3 senttiä leveämpi kuin vanha A3. Hyvin korkea ja leveähkö mutta hyvin lyhyt auto on muodoltaankin sellainen, että ilmanvastuksen muotokerroinkin on heikko. Tuota tiiliharkon aerodynamiikalla varustettua auton kun viedään moottoritienopeusille, niin soppaa palaa paljon. Ei tuo Ecosport menisi moottoritiellä ainakaan yhtään vähemmällä, jos siihen asennettaisiin tuon A3:n 1,8 litrainen. Kaupungissa ja pienissä nopeuksissä menisikin sitten paljon enemmän kuin mitä sama moottori imi alkuperäisessä korissaan. Fordillakin on tullut tuosta litraisesta uusia versioita, joista mielenkiintoisin on versio, joka toimii pienellä kuormalla kahdella sylinterillä.

Kun asennetaan moderni litrainen moottori aerodynaamiseen koriin, niin kyllä silloin mennään menneitä vuosikymmeniä taloudellisemmin. Tuo kyseinen Fordin moottori on jo vähän ikääntynyt. Kunhan Volkkarin uusi litrainen saadaan mitattua jossakin vertailukelpoisessa korissa, niin se kaikissa tilanteissa kulutukset tulevat olemaan paljon parempia kuin mihin vanha A3 pääsi, vaikka A3 saakin hieman tasoitusta paremmasta bensasta.

EDIT: Lisätään vielä yksi vertailu. 80-luvun puolivälin Scorpio on Ecosportis 22 senttiä matalampi ja sentin kapeampi. Scorpio on varmaankin möys muotokertoimeltaan parempi. Silti Scorpio vie hieman enemmän 120:n nopeudessa. Jos tuo Scorpion moottori asennettaisiin Ecosportiin, niin moottoritiellä alkaisi soppa maistumaan.

teräksenharmaa

#184
Lainaus käyttäjältä: JakeS - 15.12.16 - klo:19:48
Eiköhän litraisella ehdi motarin rampistakin kelaamaan laittomat lukemat helposti, ja kortista pääsee eroon kaikilla nopeusrajoituksilla.  Enemmän se on kuskista kiinni kuin autosta. Tehoista kun meuhkataan niin ei taida tälläkään palstalla olla yhtään autoa jossa on riittävästi tehoja.
En ihan heti usko, että Suomesta löytyisi yhtään ramppia, jossa ei ehtisi kiihdyttämään  rajoituksen yläpuolelle litraisella Octavialla. Jos tuollainen kummajainen jostain löytyy, niin kokeilisin  kyllä ajaa mielelläni itsekin sen läpi.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 15.12.16 - klo:20:27
En ihan heti usko, että Suomesta löytyisi yhtään ramppia, jossa ei ehtisi kiihdyttää rajoituksen yläpuolella litraisella Octavialla. Jos tuollainen kummajainen jostain löytyy, niin näkisin kyllä mielelläni itsekin sen.

Oulu ja Laanilan ramppi etelään päin. Eikä tarvi olla edes talvikeli.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 15.12.16 - klo:20:35
Oulu ja Laanilan ramppi etelään päin. Eikä tarvi olla edes talvikeli.
Melko vaikea uskoa, kun aikoinaan tuota ramppia ajellessa alla oli 75 hevosvoimanen 70-keskiluokan "sportti" ja silläkin pääsi hienosti vauhtiin. Nykyisinhän siellä taitaa olla rajoituskin maksimissaan sata ja kynnys tiputtaa nopeuksia olosuhteiden mukaan aika alhainen.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 15.12.16 - klo:20:42
Melko vaikea uskoa, kun aikoinaan tuota ramppia ajellessa alla oli 75 hevosvoimanen 70-keskiluokan "sportti" ja silläkin pääsi hienosti vauhtiin. Nykyisinhän siellä taitaa olla rajoituskin maksimissaan sata ja kynnys tiputtaa nopeuksia olosuhteiden mukaan aika alhainen.

No et sinä tuolla 75 hevosvoimaisella 70-keskiluokan sportillakaan ole kelannut tuolla rampilla yli 100km/h todellista nopeutta. Halusit esimerkin ja sait sellaisen eikä varmana ole Suomen ainoa ramppi.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

seatts

Turussa ohitustiellä helsinkiin päin menijöillä on parikin sellaista ramppia et ei saa kunnolla nopeutta ennen kuin ollaan jo liikennevirrassa.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

sakal83

Kylläpä noi rampit on pahoja paikkoja "joillekkin" ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Petunet

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 14.12.16 - klo:22:45
Seuraavat maitopurkki moottorilla autot olen ajanut Ford fiesta 1.0 ecoboost, Ford b-max 1.0 ecoboost, Ford focus 1.0 ecoboost ja Seat Ibiza 1.2TSI.
Kyllä noilla kaupungissa pärjää, mutta en minä noilla rupeaisi matkaa ajamaan. Samaa mieltä on kahvipöytäkeskustelussa myös ne ihmiset jotka ajavat matkaa ja ovat noita kokeilleet.

Vakiona, kyllä. Mutta kun tuosta litraisesta Fiestasta ottaa sen 160 hevosvoimaa niin menee ihan kivasti.
Tähän asti kaikki kokeilleet ovat luulleet 1.6 turboksi...
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Macross

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 15.12.16 - klo:21:20
Kylläpä noi rampit on pahoja paikkoja "joillekkin" ;D

Eikä pelkästään rampit. Myös itse tiet ovat usealle pahoja paikkoja, oli nopeus mikä tahansa, niin aina 10-20km/h hitaampaa moni ajelee.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 15.12.16 - klo:21:20
Kylläpä noi rampit on pahoja paikkoja "joillekkin" ;D

Olet täysin oikeassa. Joillekkin nuo rampit on ongelma ja sitä näkee melkein päivittäin. Onneksi itsellä on sellainen AUTO ja RENGASTUS ettei se ole ollut ikinä ongelma. Asia erikseen sitten raskaammalla kalustolla.

Ja ihan tarkoituksella en ottanut yhtä ramppia tähän keskusteluun. Katsoin koska sinä tartut tähän asiaan. Eikä mennyt kauaa!
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Kyllä osa rampeista on suunniteltu huonosti, mutta sitä varten ei tarvi onneksi ferraria ostaa ja Kimi Räikkönen olla. 😂
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 15.12.16 - klo:21:39
Olet täysin oikeassa. Joillekkin nuo rampit on ongelma ja sitä näkee melkein päivittäin. Onneksi itsellä on sellainen AUTO ja RENGASTUS ettei se ole ollut ikinä ongelma. Asia erikseen sitten raskaammalla kalustolla.

Ja ihan tarkoituksella en ottanut yhtä ramppia tähän keskusteluun. Katsoin koska sinä tartut tähän asiaan. Eikä mennyt kauaa!

Kai sulla on isossakin autossa nastat alla ettei vaan olisi liukasta?  ;)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 15.12.16 - klo:21:20
Kylläpä noi rampit on pahoja paikkoja "joillekkin" ;D

Moni kärsii ,,ramppikuumeesta" (ei Tramppikuumeesta) ....  :o :P :'(
Yritetään pärjätä.

Joke_R

Entäs jos on alla litrainen ocu ja kitkarenkaat ... pitänee kiertää kaikki rampit kaukaa  :o ;D

Miten tää pikkukonetopic menee aina ohitus/kiihdytys/ramppi/tehonpuute/mopomalli keskusteluun? Litrainen menee 60-120 välin suurinpiirtein samaan kuin esim Ateca 1.4 TSI ACT, uusi 2.0 TDI Superb tai viimevuoden mallia oleva BMW 318D (noin 9,7 sekkaa / 250 m). Eikö niilläkään ehdi?
Exät: Golf 1.5D -78, Kupla 1300 -70, Volvo 242 -79, Audi 100D -85, Fabia Combi 1.9 SDI -01, Leon 1.9 TDI -02, Leon 1.9 TDI Sport -04, Fabia 1.4 -02, Avensis 1.8 -04, Clio 1.2 16v -02, Audi Cabriolet V6 -97, Megane 2.0 -98,  Megane CC -07, A4 3.0 TDI -08, MB B 180 CDI -14
Ajossa: Modus 1.4 -06 & A4 Cabrio 3.0 -03 & Octavia Combi 1.0 TSI DSG -17

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: Joke_R - 15.12.16 - klo:22:19
Entäs jos on alla litrainen ocu ja kitkarenkaat ... pitänee kiertää kaikki rampit kaukaa  :o ;D

Miten tää pikkukonetopic menee aina ohitus/kiihdytys/ramppi/tehonpuute/mopomalli keskusteluun? Litrainen menee 60-120 välin suurinpiirtein samaan kuin esim Ateca 1.4 TSI ACT, uusi 2.0 TDI Superb tai viimevuoden mallia oleva BMW 318D (noin 9,7 sekkaa / 250 m). Eikö niilläkään ehdi?
Koska jos on rekkakuski, taksimies tai kaikkitietävä jumala (=sama asia kuin edelliset), oma softattu nokipannu on taivaallinen raketti ja varustettu niillä ainoilla oikeilla renkailla, niin on täysin oikeutettu tulla tänne haukkumaan 1.0 litraisilla ajavat ramppien tukkijoiksi, solvata heidän hankintojaan ja lisäksi voi huoletta itse tukkia ne samat rampit sillä yhdistelmällä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 15.12.16 - klo:22:32
Koska jos on rekkakuski, taksimies tai kaikkitietävä jumala (=sama asia kuin edelliset), oma softattu nokipannu on taivaallinen raketti ja varustettu niillä ainoilla oikeilla renkailla, niin on täysin oikeutettu tulla tänne haukkumaan 1.0 litraisilla ajavat ramppien tukkijoiksi, solvata heidän hankintojaan ja lisäksi voi huoletta itse tukkia ne samat rampit sillä yhdistelmällä.

AAMEN!

Lainaan vielä 87-vuotiasta appiukkoa. Minä en sitä maitopurkin kokoista moottoria ota, että olen tientukkona  ;). Päätyi sitten ford:n sijaan ottamaan Seatin ja vielä DSG:llä...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Insinöörimajuri

#199
Itsellä nyt reilu 7tkm takana otsikon mukaisella moottorilla. Kaiken kaikkiaan erittäin positiivinen kokemus, rampeille liittymisessä ei ole vielä ollut mitään ongelmaa ;)

Kun paperilla vertaa Ocua ja edellistä autoani, Golf 6 2.0TDI, kiihtyvyys ero 0-100 on vain noin 0,6s. Tässä huomaa hyvin suuret ennakkoluulot noihin downsizing moottoreihin, ne vaan ovat nykypäivää. Useasti tuntuu unohtuvan massan merkitys, esim. Ocu on 200kg kevyempi kuin ex-Golf.

Lainaus käyttäjältä: Joke_R - 15.12.16 - klo:22:19
Eikö niilläkään ehdi?

Ehtii, koska ne ei oo 1.0  ;D
Skoda Octavia Combi 1.0TSI DSG MY19

Ex: Skoda Octavia Combi 1.0TSI MY17

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 15.12.16 - klo:20:54
Halusit esimerkin ja sait sellaisen eikä varmana ole Suomen ainoa ramppi.
Millaisen summan olet valmis panostamaan veikkauksesi taakse?

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 15.12.16 - klo:21:39
Olet täysin oikeassa. Joillekkin nuo rampit on ongelma ja sitä näkee melkein päivittäin. Onneksi itsellä on sellainen AUTO ja RENGASTUS ettei se ole ollut ikinä ongelma.
Mitähän teen väärin. kun itselläni ei vielä yksikään ramppi ole ollut ongelma, vaikka alla autoina ja renkaina on ollut varsin laajalta sektorilta kaikenlaisia vaihtoehtoja?

b1mpo

Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Petunet

Eipä ole rampit ikinä olleet ongelma.
Edes tuolla ihan vapaastihengittävällä 1.1L Hondalla.

...CBR...
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

TDiih

10V päästä sitten kinataan staattorin tilavuudesta.  ;D
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

-karppa-

#205
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 16.12.16 - klo:00:55
Millaisen summan olet valmis panostamaan veikkauksesi taakse?

Kerro toki mikä sinusta on sellainen sopiva summa ja ilmoita ajankohta sekä tuo sinun tuo 75 heppainen autosi sinne, niin saan nauraa. Yli viisi vuotta tuli tuota ramppia ajeltua päivittäin ja kirottua miksi joillekkin se on ongelma. Ja saat kokeilla tasan kerran!

Lainaus käyttäjältä: Insinöörimajuri - 15.12.16 - klo:22:37
Kun paperilla vertaa Ocua ja edellistä autoani, Golf 6 2.0TDI, kiihtyvyys ero 0-100 on vain noin 0,6s. Tässä huomaa hyvin suuret ennakkoluulot noihin downsizing moottoreihin, ne vaan ovat nykypäivää. Useasti tuntuu unohtuvan massan merkitys, esim. Ocu on 200kg kevyempi kuin ex-Golf.

Mihin tuota 0-100 kiihtyvyyttä tarvitaan? Tärkein ominaisuus kiihtyvyydessä on tuo 60-120km/h ja väitän, että tuossa noiden kahden auton välinen ero onkin sitten huomattavampi.

Lainaus käyttäjältä: Joke_R - 23.08.16 - klo:08:48
60-120 km/h väli näyttäisi menevän koeajovideoiden mukaan 10s tuntumaan - aika moni hyvänä matka-autona pidetty nyky-diesel ottaa tällä välillä pidemman ajan, eli eivät siis ole yhtään nopeampia ohituksissa :)

Tässä video alle 9 sekunttia dieselistä.

https://www.youtube.com/watch?v=Sjr6iDfDU-c

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

b1mpo

Niin. Missä on sellainen tilanne, että täytyisi kiihdyttää 60-120 kaasu pohjassa? Kolmosella toki tuo väli menee kuitenkin varsin kivuttomasti, eikä vaihteitakaan tarvi vaihtaa. Valtaosa autoista ei kykene siihen aikaan edes, puhumattakaan kuskeista tehokkammillakin autoilla. Kyllä se on ennakointi tärkein, niin ei tarvi turhia riskejä ottaa. En ainakaan itse muuttaisi ajotyyliäni tehokkaammallakaan autolla. Miksi kinastelet turhasta asiasta? Paljon on myyty jo tätä ennen octaviaa 1.2tsi ja 1.6tdi moteilla, jotka ovat hitaampia kaikin puolin. Mikä tästä tekee niitä huomomman suorituskyvyltään? Vastaappa vaikka tähän?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Insinöörimajuri

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.12.16 - klo:06:57

Mihin tuota 0-100 kiihtyvyyttä tarvitaan? Tärkein ominaisuus kiihtyvyydessä on tuo 60-120km/h ja väitän, että tuossa noiden kahden auton välinen ero onkin sitten huomattavampi.


Otetaan tällainen esimerkki: rampin yläpäässä liikennevalot, josta kiihdytetään motarille missä 100km/h nopeusrajoitus. Toki sitä en voi kieltää etteikö noiden kahden 120Nm ero väännössä jossain tuntuisi, tietenkin se tuntuu, mutta pointtina olikin kuinka käyttökelpoinen tuo 1.0TSI on. Ex-Golf oli DSG-laatikolla ja kyllähän se voimalinja kokonaisuudessaan mielestäni toimi erittäin hyvin yhteen. Siltikin, erittäin harvoin tämän 7tkm aikana on tullut tilanne jolloin kaipaisi tuota isompaa, vääntävämpää ja tehokkaampaa moottoria.

Ja koska autoilu on kuitenkin yksi kokonaisuus, en voi myöskään väittää ettenkö olisi tyytyväinen myös vakuutusmaksujen laskuun ja 450â,¬ pienempään veroon. Näiden kahden auton välillä minun tulisi ajaa yli 35tkm vuodessa, jotta diesel olisi kannattavempi.

Siitä varmasti kaikki on yhtämieltä, että voima on kivaa, mutta myös pienemmällä pärjää varsin hyvin. Ne on ne ennakkoluulot...
Skoda Octavia Combi 1.0TSI DSG MY19

Ex: Skoda Octavia Combi 1.0TSI MY17

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.12.16 - klo:06:57
Kerro toki mikä sinusta on sellainen sopiva summa ja ilmoita ajankohta sekä tuo sinun tuo 75 heppainen autosi sinne, niin saan nauraa. Yli viisi vuotta tuli tuota ramppia ajeltua päivittäin ja kirottua miksi joillekkin se on ongelma. Ja saat kokeilla tasan kerran!
Tarkoitin kyllä tätä keskustelun aihetta eli litraista Octaviaa. Kuten kirjoitin, tuota 70-luvun autoa minulla ei ole ollut aikoihin, eikä sellaisia ihan helpolla löydy. Tämähän ei tietenkään ole sulle ongelma, koska maitopurkilla ei voi ehtiä - eihän?

b1mpo

Karpalla on vissiin astetta haastavammat ajo-olosuhteet, tai hänestä tuntuu siltä. Silloin ei kannata 1.0tsi:tä ostaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy