VW ID.3

Aloittaja JK, 12.04.19 - klo:11:30

« edellinen - seuraava »

mikaanikko

Kessy on muutenkin tarpeeton ja se saattaa aiheuttaa 12V akun tyhjenemistä.
Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Daatta

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 15.01.21 - klo:09:40
Kessy on muutenkin tarpeeton ja se saattaa aiheuttaa 12V akun tyhjenemistä.

En nyt noinkaan sanoisi, itse tykkään automaattisesta avautumisesta. Auton siis. ;D Toki jos jättäisi auton parkkiin pitemmäksi aikaa tuo varmasti kannattaisi ottaa pois päältä. 12v akku ei ole itsellä aiheuttanut ongelmia, olisiko 1st mallisarjan huoli enemmänkin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Cayman

We Connect Id on kyllä kälynen äppi,alkuun näytti latauksen edistymistäkin mutta ei enää >:(
ID.3 Business
Golf VIII

TOURAN HIGHLINE

Lainaus käyttäjältä: Cayman - 16.01.21 - klo:09:32
We Connect Id on kyllä kälynen äppi,alkuun näytti latauksen edistymistäkin mutta ei enää >:(
Minä käytän sitä eGolfin kanssa, kun näyttää lataustilasta prosentit. Kyllä mulla ainakin näyttää, miten lataus etenee. Just eilen illalla katselin uteliaisuuttani muutaman kerran, kuinka homma oli edennyt.

mmh

We Connect ID....

Saako tuohon We Connect ID -äppiin luotua alikäyttäjiä? Ajatuksena siis käyttötapaus, jossa pääkäyttäjä puhelimineen on jossain tiellä tietymättömillä ja perheen muut jäsenet haluavat käyttää omasta puhelimesta äppiä auton latauksen ajastukseen tms.

En löytänyt äppistä, enkä VW ID:stä, mahdollisuutta lisätä alikäyttäjiä. Puhelin ja auto paritetaan autossa QR-koodin skannauksella, jonka yhteydessä maininta "....only you as the authorised primary user have the access..." Eli aiheuttaako toisen kännykän parittaminen auton pääkäyttäjän vaihdon?  Jostain syystä meillä kävi näin.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: mmh - 16.01.21 - klo:10:01
We Connect ID....

Saako tuohon We Connect ID -äppiin luotua alikäyttäjiä? Ajatuksena siis käyttötapaus, jossa pääkäyttäjä puhelimineen on jossain tiellä tietymättömillä ja perheen muut jäsenet haluavat käyttää omasta puhelimesta äppiä auton latauksen ajastukseen tms.

En löytänyt äppistä, enkä VW ID:stä, mahdollisuutta lisätä alikäyttäjiä. Puhelin ja auto paritetaan autossa QR-koodin skannauksella, jonka yhteydessä maininta "....only you as the authorised primary user have the access..." Eli aiheuttaako toisen kännykän parittaminen auton pääkäyttäjän vaihdon?  Jostain syystä meillä kävi näin.
Toistaiseksi vain 1 käyttäjä, eli samat tunnukset kaikkien käyttäjien luureihin.

Hienosti toimi tuo swap-koodaus, nyt auton saa lämpimäksi akustakin etänä / ajastetusti ja mikä parasta nyt ilmastointi heti -vipu toimii myös kauppareissun / poikkeamisen ajan. Nyt voi myös päättää lämmitetäänkö samalla penkki/penkit ja ratti sekä lasit.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

plugaaja

Lainaus käyttäjältä: mikaanikko - 11.01.21 - klo:17:19
Tuolta sitten tilaamaan sadesuojaa lataukseen.
https://ecosolaris.com/en/produit/electric-car-eco-dome-xlc-charging-port-protection/

Itseä kiinnostaisi tuollainen suoja, koska auto (Passat GTE) taivasalla ja lumi/räntä/vesi+pakkanen aiheuttanut ongelmia latausluukun ja kaapelin kanssa. Tuote vaikuttaa pätevältä, magneettikiinnitys ja peittää luukun kunnolla, hinta vain 35,, mutta postikulut Suomeen näyttäisi olevan 56, ja tullimaksut yms päälle tekee siitä kyllä liian kalliin. Onko kukaan löytänyt halvemmalla postituksella jostain muualta kuin tuolta Ecosolarikselta? Amazon.ca myy mutta ei postita Suomeen.

En oikein löytänyt vastaavaa tuotetta, luulis että Norjassa ja muissa talvimaissa olis tarvetta suojata latausluukkuja eli kysyntää varmasti löytyisi.

Jake69

Lainaus käyttäjältä: plugaaja - 16.01.21 - klo:11:32
En oikein löytänyt vastaavaa tuotetta, luulis että Norjassa ja muissa talvimaissa olis tarvetta suojata latausluukkuja eli kysyntää varmasti löytyisi.

Googlen kuvahausta erilaisia ”virityksiä” löytyy kun laittaa hakukenttään

ev charging port lid cover

Tässä olisi markkinarakoa jollekkin kotimaiselle valmistajalle

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 16.01.21 - klo:10:57
Hienosti toimi tuo swap-koodaus, nyt auton saa lämpimäksi akustakin etänä / ajastetusti ja mikä parasta nyt ilmastointi heti -vipu toimii myös kauppareissun / poikkeamisen ajan. Nyt voi myös päättää lämmitetäänkö samalla penkki/penkit ja ratti sekä lasit.

Swap-koodaus? Päivitys merkkarilla vai mikä? Vietin aamun Erwiniä selaillen ja dokumentteja lataillen, eikä tuollaista tullut vastaan.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

WiseGuy

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 16.01.21 - klo:10:57
Hienosti toimi tuo swap-koodaus, nyt auton saa lämpimäksi akustakin etänä / ajastetusti ja mikä parasta nyt ilmastointi heti -vipu toimii myös kauppareissun / poikkeamisen ajan. Nyt voi myös päättää lämmitetäänkö samalla penkki/penkit ja ratti sekä lasit.

Minkä aikaa otti päivitys?
Itsellekkin tämä tuloillaan.


Enhancer

Juu, ymmärtääkseni merkkipuodissa tilaavat oikean koodipaketin valmistenumerolla valmiiksi joka sisältää oikean konffin. Tuo sitten pudotetaan autoon. Aikaa meni 30min, koodit hommasivat valmiiksi.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

WiseGuy

Joo niin mainitsi että autokohtainen juttu ett paketti pitää hommata ensin ja sit varaillaan aikaa.

Mutta hyvä tietää että sujuu noin nopiaan!

Vastarakki

Lainaus käyttäjältä: WiseGuy - 16.01.21 - klo:22:22
Joo niin mainitsi että autokohtainen juttu ett paketti pitää hommata ensin ja sit varaillaan aikaa.

Mutta hyvä tietää että sujuu noin nopiaan!

Onko tää nyt siis joku tilattava 2.0 ja 2.1 -paketeista erillinen päivitys, joka tuo ekstraominaisuuksia?

WiseGuy

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 17.01.21 - klo:10:00
Onko tää nyt siis joku tilattava 2.0 ja 2.1 -paketeista erillinen päivitys, joka tuo ekstraominaisuuksia?

En itseasiassa tarkemmin tiedä.
Tiedän vaan että se korjaa tuon lämmitysjutun.
Eli nyt saa etänä lämpee vain jos piuhan päässä ja tuon jälkeen onnistuu vaikkei olisi piuhassa. Olikohan siinä muuta.. mutta tuo ainakin.

Antore

Lainaus käyttäjältä: mmh - 17.01.21 - klo:09:17


Onnea uudesta autosta @mmh! Revitkö itse irti c-pilarin teippaukset vai tuliko tuollaisena?

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Antore - 17.01.21 - klo:14:30
Onnea uudesta autosta @mmh! Revitkö itse irti c-pilarin teippaukset vai tuliko tuollaisena?

Pro Performance "tuotantomalleissa" ei ole teippauksia. Mikä ainakin itselle passaa hyvin. Hienoltahan tuo näyttää tummanakin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 17.01.21 - klo:10:00
Onko tää nyt siis joku tilattava 2.0 ja 2.1 -paketeista erillinen päivitys, joka tuo ekstraominaisuuksia?
Koodaus, jolla aktivoidaan 0783 softalliseen 1-alueilmastoinnilla varustettuun autoon akkuvirralla esilämmitys ajastimineen.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Antore

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 17.01.21 - klo:18:08
Pro Performance "tuotantomalleissa" ei ole teippauksia. Mikä ainakin itselle passaa hyvin. Hienoltahan tuo näyttää tummanakin.

Kyllä minä tämän tiedän mutta kun näyttää olevan 1st. Ja jos ei silmät harita niin katolla on sauma ikkunalle, eli maxi.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Antore - 17.01.21 - klo:19:40
Kyllä minä tämän tiedän mutta kun näyttää olevan 1st. Ja jos ei silmät harita niin katolla on sauma ikkunalle, eli maxi.

Kah, joo 1st siinä lukee kun tarpeeksi zoomailee.  :-X
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Daatta

Aloittelin vaimennusprojektia, tavoitteena äänieristää ainakin oleellisimmat paikat eli takakontin pohja ja ovet. Normaalisti takapenkin pohja olisi myös listalla, mutta akku taitaa itsessään toimia aika hyvänä äänieristeenä. Tarvikkeina Silent Coat butyylimatto ja Noise Isolator pehmytmatto. ID.3 on varsin hiljainen auto, mutta aina pitää vähän harrastaa. Suurimpana äänilähteenä on eturenkaista kuuluvat jyrinä, jota voi olla mahdoton saada pois vaimennuksen keinoin (ääni johtuu mahdollisesti ripustusten kautta). Etuovissa tavoitteena on saada bassontoistoa parannettua, subbaria Business-mallissa kun ei ole.

Aloittelin projektia hakemalla Erwinistä auton korjausohjeet ja muut materiaalin. Sisustan purkuohjeista on apua, mutta usein ne ovat valitettavan ylimalkaisia.  tämä Ovenkahvan suojamuovi aiheutti harmaita hiuksia, olin varma että se tulee palasina ja maanantaina saan tilaille merkkarilta uuden muovin. Vastoin odotuksia käytetty muovilaatu ei ole mitään kierrätyspaskaa vaan PC/ABS:aa. Vielä kovempi taisto käytiin kuljettajan ovenkahvan kanssa. Ohjeen mukaan kiila vasemmalle puolelle ja siitä vaan avaamaan... Oli ihan pirusti kiinni, neljä metallista klipsiä ja tusina muovista. No vihdoin kiinnikkeet antoivat periksi, ritisevien muoviäänien säestyksellä. Puolet kiinnikkeistä hajosi, plussana piano black -pinta ei juurikaan ottanut osumaa naarmujen yms. muodossa. Itse ovipaneeli on kiinni kolmella T30 ruuvilla ja oven alareunassa olevalla 10m mutterilla, jota käännetään puoli kierrosta. Lisänä toki ovikiinnikkeet, joista ihme kyllä yhtään ei hajonnut. Ovat nekin erilaisia kuin aikaisemmissa.

Oveen tuli butyylimattoa sikäli kun se oli helposti asennettavissa. Rakenne on täysin erilainen mitä MQB:ssa, eli ei ole mennyt hukkaan se 13,5 miljardia euroa mitä MEB-alustan kehitykseen on käytetty. Oven sisäpeltiin ei pääse käsiksi kuin irrottamalla oven lasin ja ikkunahissin. Bassokaiutin on kiinnitetty poppareilla, sitäkään en arvannut porata irti koska muovikehys halkeaa varmasti. Ovipaneeliin tuli muutama suikale butyylimattoa ja päälle pehmytmattoa. Tuo ei lisää paksuutta liikaa, paneeli meni paikoilleen suhteellisen vaivattomasti. Suojamuovit sain myös paikalleen, vaikka kiinnikkeitä oli rikki istahtivat ne silti tukevasti.

Yhden oven perusteella en vielä suurta parannusta äänentoistoon odottanut, varsinkin kun oven ulkopelti jäi vaimentamatta. Eroa matalien taajuuksien toistossa olin huomaavani, sen verran että toinenkin puoli pitänee vaimentaa. Jos ei muuta niin harrastuksen vuoksia.  ;D

Renkaiden jyrinää voisi lähestyä sisälokasuojien ja "tulipellin" kautta. Peltiin vaimennusmattoa ja mahdollisesti pehmytmattoa päälle. Sisälokareihin voisi kokeilla päälipuolelle pehmytmattoa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Antore

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 17.01.21 - klo:21:24
Aloittelin vaimennusprojektia, tavoitteena äänieristää ainakin oleellisimmat paikat eli takakontin pohja ja ovet. Normaalisti takapenkin pohja olisi myös listalla, mutta akku taitaa itsessään toimia aika hyvänä äänieristeenä. Tarvikkeina Silent Coat butyylimatto ja Noise Isolator pehmytmatto. ID.3 on varsin hiljainen auto, mutta aina pitää vähän harrastaa. Suurimpana äänilähteenä on eturenkaista kuuluvat jyrinä, jota voi olla mahdoton saada pois vaimennuksen keinoin (ääni johtuu mahdollisesti ripustusten kautta). Etuovissa tavoitteena on saada bassontoistoa parannettua, subbaria Business-mallissa kun ei ole.

Aloittelin projektia hakemalla Erwinistä auton korjausohjeet ja muut materiaalin. Sisustan purkuohjeista on apua, mutta usein ne ovat valitettavan ylimalkaisia.  tämä Ovenkahvan suojamuovi aiheutti harmaita hiuksia, olin varma että se tulee palasina ja maanantaina saan tilaille merkkarilta uuden muovin. Vastoin odotuksia käytetty muovilaatu ei ole mitään kierrätyspaskaa vaan PC/ABS:aa. Vielä kovempi taisto käytiin kuljettajan ovenkahvan kanssa. Ohjeen mukaan kiila vasemmalle puolelle ja siitä vaan avaamaan... Oli ihan pirusti kiinni, neljä metallista klipsiä ja tusina muovista. No vihdoin kiinnikkeet antoivat periksi, ritisevien muoviäänien säestyksellä. Puolet kiinnikkeistä hajosi, plussana piano black -pinta ei juurikaan ottanut osumaa naarmujen yms. muodossa. Itse ovipaneeli on kiinni kolmella T30 ruuvilla ja oven alareunassa olevalla 10m mutterilla, jota käännetään puoli kierrosta. Lisänä toki ovikiinnikkeet, joista ihme kyllä yhtään ei hajonnut. Ovat nekin erilaisia kuin aikaisemmissa.

Oveen tuli butyylimattoa sikäli kun se oli helposti asennettavissa. Rakenne on täysin erilainen mitä MQB:ssa, eli ei ole mennyt hukkaan se 13,5 miljardia euroa mitä MEB-alustan kehitykseen on käytetty. Oven sisäpeltiin ei pääse käsiksi kuin irrottamalla oven lasin ja ikkunahissin. Bassokaiutin on kiinnitetty poppareilla, sitäkään en arvannut porata irti koska muovikehys halkeaa varmasti. Ovipaneeliin tuli muutama suikale butyylimattoa ja päälle pehmytmattoa. Tuo ei lisää paksuutta liikaa, paneeli meni paikoilleen suhteellisen vaivattomasti. Suojamuovit sain myös paikalleen, vaikka kiinnikkeitä oli rikki istahtivat ne silti tukevasti.

Yhden oven perusteella en vielä suurta parannusta äänentoistoon odottanut, varsinkin kun oven ulkopelti jäi vaimentamatta. Eroa matalien taajuuksien toistossa olin huomaavani, sen verran että toinenkin puoli pitänee vaimentaa. Jos ei muuta niin harrastuksen vuoksia.  ;D

Renkaiden jyrinää voisi lähestyä sisälokasuojien ja "tulipellin" kautta. Peltiin vaimennusmattoa ja mahdollisesti pehmytmattoa päälle. Sisälokareihin voisi kokeilla päälipuolelle pehmytmattoa.

Useampi auto on tullut purettua ja vaimennettua ja lopputuloksena on saanut itselleen uskotella, että saattoi jopa hieman hiljentyä :D Käytännössä ei kuitenkaan mitään vaikutusta. Tämä on kyllä ensimmäinen auto jonka vaimentamista en edes harkitse. Mitä tulee äänentoistoon, niin takakajareilla on ihan uskomattoman iso vaikutus. Minulla oli päivityksen aikana 1st plussa sijaisautona jossa ei takana ämyreitä ole ja ero oli todella suuri. Kokeilin samaa myös omassa autossa laittamalla faderin eteen ja sama vaikutus, sointi on todella paljon heikompaa. En tiedä saako näihin miten helposti taakse lisättyä kaiuttimia mutta jos saa, niin varmasti kannattava panostus. Mutta tsemppiä vaimennusprojektiin!

ITbites

Onko tästä takakajareiden jälkiasennuksesta mitään faktaa? :::

https://www.kufatec.com/en/volkswagen/id3/vw-id3/complete-set-of-rear-speakers-for-vw-id3-e11-45375

Ainakin tuosta käy ilmi ettei mene plug/play asennuksella, eli kaapeli sekä koodaus vaaditaan.
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

Zego

Miten takavetoisuuden kanssa pärjännyt? Entäs onko jarrut jäätyneet ja jumiutuneet?  :o
Tuossa jotain Vi Bilägaren talvitestistä, kuulemma perä tulee sivulle?
https://www.vibilagare.se/podcast/vintertest-och-finalisterna-till-arets-bil

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Antore - 17.01.21 - klo:22:04
En tiedä saako näihin miten helposti taakse lisättyä kaiuttimia mutta jos saa, niin varmasti kannattava panostus. Mutta tsemppiä vaimennusprojektiin!

Katselin että "Kufalla" olisi takakaiutinsetti nyt puoleen hintaan... Tuo on full-range elementti, lieko jopa kaksoiskartio tms. Kuvaa eivät ole laittaneet. Itse järkeilin että ei voi paljon vaikuttaa, mutta en olekaan kuullut autoa jossa takaset olisi olleet. Bassontoistoon auttaa varmasti. Kova homma noiden asentamisessa on, jos/kun piuhoja ei ole valmiina niin joutuu purkamaan takaovista ikkunahissit yms. jotta pääsee haitarikumille... Lisäksi aktivointi pitää suorittaa merkkiliikkeessä. Ehkä mieluummin sijoittaisi matalaan subbariin, joita näyttää saavan 200-300, alkaen. Tuollainen voisi mahtua matkustajan etupenkin alle. Toki sillekin pitää vetää sähköt ja kaiutinsignaali "jostain".

Kieltämättä tuli mieleen oven purun yhteydessä, että perkele piti tähänkin (vaimennus) hommaan ruveta.  ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Daatta

Lainaus käyttäjältä: Zego - 18.01.21 - klo:06:50
Miten takavetoisuuden kanssa pärjännyt? Entäs onko jarrut jäätyneet ja jumiutuneet?  :o
Tuossa jotain Vi Bilägaren talvitestistä, kuulemma perä tulee sivulle?

Hyvin, kerran on takajarrut jäätyneet. Ruotsi ei oikein taivu eikä jaksa Chromea just käynnistää, mitä muuta ne ruotsalaiset sanoo? Perä pyrkii vähän sivulle mutta ajavakaudennhallinta tappaa sen ilon kyllä alkuunsa.  :D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mmh

Lainaus käyttäjältä: Antore - 17.01.21 - klo:14:30
Onnea uudesta autosta @mmh! Revitkö itse irti c-pilarin teippaukset vai tuliko tuollaisena?

Kiitos! Auto on 1st Max ja teipit otettu pois luovutushuollon yhteydessä. Lähtivät kuulemma helposti. Samalla vedettiin Korrekit pintaan

Mielestäni tuo 1st-teippaus toimii muista väreissä paremmin kuin tässä Mangan Greyssä. Raati oli samaa mieltä, joten teipit otettiin veks. Tulen mitä suuremmalla todennäköisyydellä teippauttamaan kattolinjan ja peilien hopeat värit mustaksi -  tai sitten jokin toisenlainen teippi c-pilariin 8) Laitan sitten kuvaa tänne, jos toteutuu - ja muistan  ;D.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Antore - 17.01.21 - klo:19:40
Kyllä minä tämän tiedän mutta kun näyttää olevan 1st. Ja jos ei silmät harita niin katolla on sauma ikkunalle, eli maxi.
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin lasi löytyy myös Family ja Tech -malleista nyt toimituksessa olevien osalta ;).

En tiennyt että tuo ovien yläpuolinen osa kattoa on oikeasti maalattu eikä teipattu. Itsellä kaksivärisyys oli no go, mutta mustat osat tuon tummanharmaan auton kanssa menettelee vielä mukavasti.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Antore

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 18.01.21 - klo:10:39
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin lasi löytyy myös Family ja Tech -malleista nyt toimituksessa olevien osalta ;).

Ja jos ollaan ihan tosi tarkkoja, niin edelleenkin on kysymys 1st-mallista. Ja jos firstissä on lasikatto, on auto 1st Max.

Daatta

Sekavuutta vähentää kun jengi laittaa signatureen automallinsa. Se ei ole lesoilua, ainakaan omasta mielestä.  ;)

Katto ja takaluukku tosiaan on maalattu, Ninja black vaikuttu olevan väri jossain dokumentissa. Käytännössä perus musta. Itse tykkään, vaikka yhdestä mustasta autoista ja sen naarmuista vasta pääsinkin erooon.  ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Antore

Mulla autotieto on avatarin alla. Monella kun on noissa allekirjoituksissa tulevat, nykyiset ja exät niin ei se kyllä muutenkin kökköä fooruminäkymään ainakaan selkeytä. Tilaakin menee aika paljon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy