Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - niksa

#91
Passat 3C (05–10) / Vs: Webasto
16.10.14 - klo:12:00
Muistista kaivettuna:

Tarvitset käytännössä C-kitin, http://www.autotarvike.fi/webasto-c-kit-taydennyssarja.html
Siinä tulee uusi softa webastoon, ja kiertovesipumppu, kaiketi.

Ajastukseen ja ohjaukseen tarvitset sitten lisäksi joko Webaston tuotteita (kello/kauko), tai esim Remucin.

Noilla pitäisi mennä. Tietokonetta tarvitaan Webaston koodaukseen.

#92
Joo, dpf-polton jäädessä kesken matkan päättyessä jää flekti huutamaan, jotta paikat jäähtyy.

Voisiko tuo satunnainen risteyksessä kuuluva kovempi käyntiääni olla vain paikasta kiinni, eli vieressä on jotain, josta ääni pääsee heijastumaan takaisin?
#93
Onkos siinä dpf? Sitten kyseeseen voisi tulla myös sen puhdistuspoltto.
#94
Alhambra / Vs: Uusi 2011-> Alhambra
02.10.14 - klo:11:59
No näinhän se näyttää olevan...

LainaaHuoltiksilta saa, ei tosin kaikilta. Ureapumppu on yleensä raskaan kaluston D-pisteen yhteydessä, tarvii sopivan luottokortin. Jos otat pumpusta kanisteriin niin tarvit vielä sen irrallisen magneettikakkaran, että pumppu antaa enemmän kuin 20 millilitraa kerrallaan. Jos on muutaman kilometrin päässä huoltis, mistä ureaa saa, niin ehkä kätevintä on hankkia ko. firman yritysluottokortti ja hakea mittarilta tarvittaessa. Ei tarvi investoida omiin pumppuihin yms. ja mittarilla hintakin on yleensä kohdallaan.

Sitten on tietysti maatalouspuoli http://www.agrimarket.fi/Koneet/Tarvikkeet/Kemikaalit/adblue-200-l/. Pakkauskoot menee vain niin järjettömiksi henkilöautokäyttöön.
#95
Alhambra / Vs: Uusi 2011-> Alhambra
02.10.14 - klo:10:26
Kyllä se AdBluen tarve voi osua huoltojen väliin.
En tiedä saavatko huollossa lisättyä sitä ennen kuin elektroniikka pyytää. Varmista huollosta tuo, jos tosiaan ei tavaraa mistään saa järkevän ajomatkan päästä.

Sitähän saa muuten muualtakin kuin marmorilta esim http://www.neste.fi/hakulista.aspx?path=2589%2c2655%2c2710%2c2821%2c2822%2c2823%2c3198

Marmorin pikkupullosta pohja pois, niin voi käyttää sitä suppilona. Tämän vinkin muistan jostain lukeneeni.
#96
Alhambra / Vs: Uusi 2011-> Alhambra
02.09.14 - klo:23:00
Ihan 100% varmaksi on paha sanoa toimiiko haka sähköluukun kanssa. Ei tarvitse paljoakaan vastusta sulkeutuessa, kun lähtee uudestaan auki oletuksella, että jotain on välissä. Asia ratkennee ihan esittelyauton avustuksella kokeilemalla luukun sisällä kaukosäätimen kanssa istuen.

Auto on aina lottoamista, tosin näissä toivotaan, ettei osu kohdalle :)

Takaluukku tuskin on vikaherkempi kuin muut farmarit. Liukuovien liikuttelun toimiessa vaijerilla venyminen on varmaan ominaisuus. Oven kiskot syytä pitää puhtaana. Itsellä niissä oli puolen vuoden käytöllä jonkin verran hiekkaa. Pesu oli huuhtelemalla helppoa, kun alakisko on umpikotelossa, kuivaaminen ei sitten niinkään. Eka kerta kun tarvitsin hallitunkkia auton pesussa, että sai kotelon valumaan tyhjäksi.

Veikkaan, että liukuovet ovat raskaammat kuin Caddyssa, koska auto on paremmin äänieristetty. Täysin mutua, kokeile itse, jos löydät jostain ilman sähköovia.
#97
Alhambra / Vs: Uusi 2011-> Alhambra
02.09.14 - klo:11:14
Luukun saa pysäytettyä painamalla nappia uudestaan. Logiikka toimii siten, että lähtee nappia painettaessa aina eri suuntaan, kuin viimeksi. Jos liikkuu kun painetaan, niin pysähtyy.
#98
Muistakaa käyttää lämmitintä tulilla myös näillä lämpötiloilla. Itse olen käynnistänyt kerran kuussa näin kesällä. Ã,,sken vaati kaksi yritystä ja melkoisesti savua, mutta lähtihän se  :)
#99
Hieman saksaa tavattua https://www.sgaf.de/search/apachesolr_search/blinker?filters=tid%3A9

Ainakin moottoritilassa on jossain 3A sulake, joka vaikuttaa vilkkuihin.
Takaluukun johtoläpiviennit sekä jalkatilan sivussa oleva maadoituspiste tulivat myös viesteissä esiin.

Ja eikös tuokin auto suostu juttelemaan jo VCDS-softan kanssa? https://maps.google.fi/maps/ms?msid=217223447424961710379.0004df7a6e39e78afcb45&msa=0&ll=62.915233,27.268066&spn=8.131188,23.334961
#100
Sopimukseen sisältyy rahapalautuspykälä. Eli sopimuksen todellinen kustannus on kaavalla maksetut maksut-hallinnointikulut-huoltokustannukset.

Tuon takia sopimuksen ottaneenkin on syytä huolehtia, että takuuseen kuuluvat asiat korjataan takuusta, eikä huoltosopimuksesta.
#101
Alhambra / Vs: Uusi 2011-> Alhambra
20.03.14 - klo:14:09
Eli autoon ollaan jälleenmyyjän toimesta asentamassa webaston lisäsarja ja t100? Tehdasasennus pysäköintilämmitys on kyllä sikahintainen. En tiedä saako tuota miltään pajalta edullisemmin kuitenkaan.

Jälkiasentrisen ominaisuus on sitten se climan suunnan ja lämpötilapyynnin säätö aina pysäköitäessä. Tehdasasenteinen kuulemma osaa sen itse.

Nyt ei ole ollut paljoa lumisateita, mutta tällä pienellä kokemuksella olisin ehkä lisännyt omaan lämmitetyn tuulilasin, kun tuli jälkiasennus lämmitys. Tehdasasennuksen kanssa sitä ei saa, kun vag:lla ei ole sopivaa climan ohjauspaneelia
#102
Alhambra / Vs: Uusi 2011-> Alhambra
07.03.14 - klo:19:24
Löytyy, mutta ajoa vasta 1600km  8)
#103
Selvisin lopulta vain levittämällä kärryn pistokkeen kontaktipinnit, jolloin muodostui parempi kontakti pistorasiaan. Vuosien saatossa olivat menneet kasaan sen verran, että kontakti ei riittänyt älyn ohjaamassa rasiassa.
#104
Itse itselleni vastaten, jos joku painii saman ongelman kanssa. Googlaus, tietojen yhdistely ja kokeilu opettivat, että auton ohjain haistelee kärryn läsnäoloa jarruvalon piuhasta.

Sain liitintä nitkuttamalla valot palamaan, joskin sammuivat ja välkkyivät ajettaessa, sekä tietysti näyttöön varoitukset polttimoista. Eli edessä on kärryyn liittimen avaus ja tarkistus. Mahdollisesti pitää vaihtaa koko liitin sekä johto, kun sekin oli melkoisen jäykkää. Ongelmaa varmaan pahensi se, että tehdaspistorasia on koukussa poikittain, jolloin johto vetää kärryn liitintä eri tavalla verrattuna puskurin suuntaiseen pistorasiaan.

Case closed, eikä tarvinnut tunnustaa muille kuin tälle foorumille oma vajaavaisuus ja kärsivällisyyden puute.
#105
Moi,

Onko foorumilla tietoa miten tehdasasenteinen sähkösarja toimii? Tänään piti ekan kerran ottaa kärry perään, ja valorintamalla oli synkkää kuten ympäröivässä illassa.
Kärryssä 7-pin liitin ja välissä Thulen adapteri. Ja kyllä, adapteri oli myös kierretty sen 90 astetta paikoilleen.

Kokeilin toisella autolla, jossa 7-pin pistoke ja kärryn valot paloivat kivasti.

Mittailin jännitteitä auton pistokkeesta, antoi takavaloille jännitettä yhden voltin. Onko näissä väylissä joku haistelu, joka nostaa jännitteen ylös vasta havaitessaan kärryn, vai ovatko tehtaalla onnistuneet säätämään jotain?

Ennen kuin tunnustan tyhmyyteni automyyjälle, otan mielelläni vinkkejä vastaan.
#106
Lainaus käyttäjältä: niksa - 08.02.14 - klo:22:14viiden mukaan päästä
lue: viiden minsan päästä

Ihanaa, kun laitteet tietävät mitä haluan kirjoittaa  :)
#107
Kirjataan omaa kokemusta 1kk ajalta, jonka aikana käyttöä ehkä keskimäärin kolme kertaa päivässä. Tämä eka kk osui kyllä hyvään pakkasjaksoon.

Itsellä ohjaus asennettiin uuteen autoon samalla kun tehtaan tt-v konvertoitiin toimimaan myös esilämmittimenä. Kysellen ja kokeillen olen todennut laitteen olevan kytketyn seuraavasti: lisätty webaston kellon piuha wbus-väylään, remuc kiinni tässä piuhassa, mitään kelloa ei asennettu. Tuulettimen ohjausrele lähdössä out1. Jälkiasenteisen haittana itse hoidettava climatronicin ohjaus, joka on kettumainen kun auto on pysäköitäessä lämmin. Start-stop sammuttaa moottorin ja clima menee säästötilaan enkä saa ilman käynnistystä säädettyä suuntausta + lämpöä täysille.

Kiva ohjaussysteemi, nyt mulla säädetty siten, että webasto tulille, odotus 5min, sisäflekti päälle, sisäflekti päällä olisiko +7 asteeseen asti, jonka jälkeen käynnistetään uudelleen, jos lämpötila laskee tarpeeksi.

Kauhean hyvin en ehtinyt tuota optimoida, kun loppui pakkaset kesken...

Sovellus (wp8) on toiminut mielestäni moitteetta.

Pari kertaa ohjain on kotipihassa tippunut yöllä pois verkosta, joka on tarkoittanut sitten lasin raapimista. Samaten Tyksin sairaalarakennusten välissä on ollut kuuluvuus ongelmia, mutta sen jotenkin ymmärtää. Mitään ulkoista antennia ei ainakaan ole missään näkyvissä.

Näiden katkojen selvittelyssä on tullut asiakaspalvelun kanssa oltua yhteydessä. Pelkästään hyvää sanottavaa siitä.
Keksin muutamia ominaisuuksia, jotka saattaisivat olla kivoja.
-laitteen ulkoinen anturi kiinni vesiletkun kylkeen ja sisäpuhalluksen käynnistys sen ohjaamana, kaipaisi ehkä mahdollisuuden boksin sisäisen anturin perusteella lopettaa puhallus, kun tavoitelämpö saavutettu

-olen huomannut, että kiirelähdöissä varsinkin, jos tiedän lasien olevan auki, olisi kiva voida käynnistää webasto siten, että sisäflektiä ei käytetä lainkaan. Siten saisi kaiken tehon moottorin esilämmitykseen. Nyt onnistuu toki manuaalisesti, jos käyn viiden mukaan päästä napsaisemassa out1-lähdön pois päältä. Starttioptio "ilman rinnakkaisohjausta" olisi kiva.

Siinä oli nyt jotain kokemuksia, toivottavasti niistä on apuja toisten pohdinnoissa ja valinnoissa...
#108
Alhambra / Vs: Uusi 2011-> Alhambra
28.01.14 - klo:08:57
Lisägooglauksen perusteella, ei ilmeisesti mikään :)

"Adblue starts to freeze at about -11C, but doesn't freeze totally until it has been at about -25 for a day. Even then, it doesn't go solid, rather it is somewhat jelly like, similar to frozen diesel. It isn't harmed at all by freezing."

"While diesel exhaust fluid does freeze at 12° F, the frozen liquid does not render the vehicle unusable. The EPA has required that DEF flow within 70 minutes, and Detroit diesel testing has proven that diesel exhaust fluid will melt and flow within the EPA requirements. Coolant lines are routed around the reservoir to thaw the diesel exhaust fluid in the tank. The system will function until the diesel exhaust fluid begins to flow." <= Tuo nyt on jenkkistandardi, mutta ilmeisesti myös EURO-standardit on rakennettu sen perusteella, että sitä ei ole heti startista käytettävissä.

Olisiko letkut vedetty korin sisäpuolella, jotta lämpenevät kun kabiini lämpenee? Lopetan nyt asian kommentoinnin mutu-tuntumalta, kun ei ole sitä tietoa asiasta ;D
#109
Alhambra / Vs: Uusi 2011-> Alhambra
27.01.14 - klo:14:29
Lainaus käyttäjältä: arskas_s - 22.01.14 - klo:16:19
AdBlue jäätyy -11 C-asteessa. Miten tuo jäätyminen on estetty?  :)

Selailin rakennekuvia, ja törmäsin tähän adblue-kuvaan.

http://vin-online.ru/etka.php?vag=SE&rgn=E&mod=AL&year=2014&kat=705&gr=25367

Näyttäisi google-käännöksen perusteella säiliö pitävän sisällään lämpövastuksen. Ja oli siinä kuvassa joku anturi myös.
#110
Tavaratilan pohjasta kosteus tarkistettu? Jos sinne pääsee jostain valumaan vettä...
#111
Alhambra / Vs: Uusi 2011-> Alhambra
25.01.14 - klo:17:40
Entä yksittäisinä? Versossa kun on mulla kanssa riittävästi eri pituiset pyyhkijät, niin ei ole rungottomia löytynyt pakettina. Siihen olen ostanut ihan yksittäisiä sulkia.
#112
Menee kyllä niin OT:ksi ja mainostamiseksi...

Luulen, että REMUC:in valmistaja tuossa ylempänä yritti sanoa, että saisiko Kahalta nyt tukea tuohon aloittajan kysymykseen, jossa on tuettu etäohjain. Vikakoodien luku voisi auttaa. 10 sekunnin käynti viittaa siihen, että palotapahtumaa vahtivat anturit ovat likaantuneet tai muuten "valmiit".

Toiseen kysymykseen, Remucia kannattanee kysellä sen jälleenmyyjiltä... https://www.remuc.fi/index.php/jalleenmyyjat/

Itsellä ainakin Länsi-auto Turussa sujuvasti tuon asensi, ja olen ollut Remucin valmistajan tukeen jopa yhteydessä (laitteessa ei vikaa), niin hyvin sujuvasti saivat katsottua ja etäanalysoitua vastauksen kysymykseeni.

Remuc on kyllä tosi helppo asentaa itsekin, jos asentamo ei suostu. Pyytää weban asentajia vaan vetämään kellosarjan piuhan hytin puolelle, niin siihen saakin sitten jo remucin kiinni käsitykseni mukaan. Embelin voi itse vahvistaa tuon.

#113
Alhambra / Vs: Uusi 2011-> Alhambra
22.01.14 - klo:11:00
Manuaalista: Minimilisäys 10l. Tankkauksen jälkeen virta päälle 30 sekkaa ennen starttausyritystä. Viittaa tuohon Timban kokemukseen, että valo sammui vasta pienen matkan jälkeen.
Antureista en vielä löytänyt tietoa.
#114
Alhambra / Vs: Uusi 2011-> Alhambra
19.01.14 - klo:09:58
Samaan oireeseen törmäsin, kun lueskelin Saksan foorumeita. Ei ole siis mikään yksittäistapaus. Mielestäni pitää melko kovilla prosenteilla maahantuojan tulla vastaan.
#115
Alhambra / Vs: Uusi 2011-> Alhambra
14.01.14 - klo:23:55
Lainaus käyttäjältä: arskas_s - 14.01.14 - klo:20:10
Missä mahtaa tuo anturi sijaita? Pitäisikö maskiin tehdä vähän reikiä (esim. anturin kohdalle)...

En ole vielä saanut maskia haettua, mutta mielestäni näin anturin tapaisen alemmassa aukossa. Reikää olin alustavasti itsekin harkinnut, jotta mittari näyttäisi oikein.

Ei mitään hajua käyttääkö moottorinohjaus tuota tietoa vai jotain muuta anturia. Start/stop voisi olla kanssa yksi potentiaalinen kärsijä. Arvaaminen on kivaa, olisiko jollain ihan tietoakin?
#116
Alhambra / Vs: Uusi 2011-> Alhambra
10.01.14 - klo:10:53
Maskiasia ratkesi, eli sellaisen tosiaan saa, jos pitää autoa kylmänä. Kiitokset avusta.
#117
A4 B8 (07–) / Vs: MMI sekaisin
07.01.14 - klo:17:39
Unohtaako se muita asetuksia myös? Entä pyytääkö kalibrointia myös lyhyen virran katkeamisen jälkeen? Oletko yrittänyt resetoida, johon aiemmin viitattiin?

Sulakkeiden tarkistus? Joku muistikondensaattori lauennut?

Vähän vaikuttaa vialta, johon ei nopealla googlauksella löytynyt vastausta, valitettavasti.
#118
Alhambra / Vs: Uusi 2011-> Alhambra
02.01.14 - klo:22:42
Mielenkiintoiselta vaikuttaa tuo maskipolitiikka...
#119
Alhambra / Vs: Uusi 2011-> Alhambra
29.12.13 - klo:00:45
En sitten malttanut olla rekisteröitymättä, jotta saan nämä asiat kysyttyä näitä pitkiä viimeisiä päiviä viettäessä... (Saan auton torstaina)

Lainaus käyttäjältä: opation - 11.12.13 - klo:09:57
Alhambraakin koskee maahantuojan tarjoamat ilmaiset Tammersuojan maskipeitteet jos vilu vaivaa. -- Sekä tietenkin vähentää aavistuksen kulutusta kun webaston ei tarvi huutaa punasena koko ajan.
Kyselin tämän perään. Sain myyjän välityksellä vastauksen: "Maskisuoja-asia ei koske Alhambraa, jossa on vakiona polttoainekäyttöinen lisälämmitin. Se koskee niitä dieselmalleja, joissa on sähköinen lisälämmitin."

Opation, tämä vastaus on ristiriidassa aiemmin kirjoittamasi kanssa? Saitko peitteesi?


Sitten tälläinen, josta olisi kiva saada myös suomalaisilta kuskeilta tietoa. https://www.sgaf.de/content/heckklappe-beim-alhambra-2011-rostet-329353

Tässäkin on liikenteessä vilkuilun perusteella aika monesta konsernivehkeestä löytyvä luukun rakenne. Onko ketään auton pidempään omistaneista vilkaissut kyseistä saumaa?
Hankala paikka, kun siihen ei paljon luukun sisäpuolisen suojauksen parantaminenkaan auta.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy