1.0 TSI virittäminen?

Aloittaja jtlaine2, 13.02.19 - klo:11:48

« edellinen - seuraava »

ram1

Täältä pitäisi ainakin löytyä. http://www.autovarustelu.fi/
140/240 on alustava lupaus. Eli kone täysin sama kuin 110hp. versiossa. Juurikin näitä versioita mikä huutaa oikein softaa. Joku muu paja voi ottaa enemmänkin, koska ns. Karaloissa ei koskaan överilupauksia. Varmastikin Motorbit pystyisi vääntämään ns. customin samaan hintaan penkityksineen. Turbotechin lastut ns. bulkkeja normihintaan ja tarvittaessa säädetään.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Pushead

Onko 115hp versiossa jo jotain muutakin eroa kun ohjelma verrattuna 110hp versioon?
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

b1mpo

Ainakin saman tehon niistä saa ohjelmallisesti, jos katsoo niitä lupauksia. Uusissa on sitten hiukkassuodattimet, mutta sillä ei pitäisi olla suurta vaikutusta tehoon. Manuaalin väännön kesto on 200Nm ilmoitettu, eli kytkin saattaa tykätä huonoa, jos oikein väännättää. Vakionahan tuosta koneesta on joku käppyröiden mukaan mitannut 220Nm väännön. DSG:n väännön kesto on 250Nm.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Pihistelijä

Olen hieman pettynyt, että uuteen tulevaan Golfiin ja Octaviaan (ja todennäköisesti myös Leoniin) 1.0 TSI teho on laskenut 85 => 81 kilowattiin. Olin toivonut jopa nousua noin 90 kilowattiin. Mikä liekään tehon laskun syy?
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

mfroberg

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 06.01.20 - klo:12:39
Olen hieman pettynyt, että uuteen tulevaan Golfiin ja Octaviaan (ja todennäköisesti myös Leoniin) 1.0 TSI teho on laskenut 85 => 81 kilowattiin. Olin toivonut jopa nousua noin 90 kilowattiin. Mikä liekään tehon laskun syy?

Hiukkassuodatin ja sen vaatima softamuutos tms.?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

track08

Lainaus käyttäjältä: Saksoboy - 13.02.19 - klo:13:56
Niin nämä viriboxit on periaattees kaikki ns. Huijausboxeeja jotka lisää tehoa huijaamalla auton omaa tietokonetta esim. Iloittamalla pienemmästä ruiskumäärästä mikä se todellisuudessa on jolloin auto kompensoi sitä lisäämällä polttoaineen määrää sylintereissä.
Ohjelmallinen viritys taas tapahtuu muuttamalla sytytystä, ilmamääriä ja polttoainemääriä jotta saavutetaan tehonlisäystä parantelemalla ilman ja polttoaineen suhdetta palamiseen.
Nykymoottorit on valmiiksi tehtaalla säädetty melkoisen laihalle joten usein tehonlisäys saavutetaan jo sillä että optimoidaan seossuhde koko kierrosalueelle "turvallisiin" arvoihin.

Tässä on käsittääkseni tiivistettynä optimoinnin perusperiaatteet. Yksi asia on mitä en ymmärrä eli miten voi olla että lähtötilanteesta optimointiin sekä teho että vääntö nousee ja samalla taloudellisuus paranee? Eikö pienempi kulutus ole kuitenkin pienemmät päästöt ja se mihin autovalmistajat pyrkivät?
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

BLUP!

Taloudellisuus paranee kun ajoitusta/ennakkoa nostetaan turvallisesta tasoasta jolla varmistettu myös huonolla bensalla ajo.
VW Eco Up!

Beetle

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 17.02.19 - klo:19:49
Meillä perheen toiseen autoon tehtiin tehon lisäys 1.0 -moottoriin.
Ei ole VAG mutta mitattu teho muuttui 100hv -> 160hv ja sen kyllä huomaa.
Kun olen auto käyttänyt merkkiliikkeessä huollossa olen pyytänyt pidättäytymään ohjelmistopäivityksistä minulta kysymättä.
Olen jopa kertonut miksi ja kaikki on mennyt hyvin.
Merkkiliikkeen softapäivityksen jälkeen täytyy vain käydä asennuttamassa muokattu ohjelma takaisin, se on helppo ja nopea toimenpide kun ei tarvitse enää hakea säätöjä.

Ford ecoboost 1.0 ?

https://www.celtictuning.fi/palvelut/suorituskyky-tilastot/ford/focus-2011-2018/petrol/1-0-ecoboost-99-ps-2011-ECU-remap-chiptuning/stage-1#t3-content

Onko auto penkitetty, vai miten todennettu tuo 160hv?

Beetle

Missä v*itussa on editointi...

Nooh, ylläolevaan tuli selvyyttä.

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 18.02.19 - klo:13:02
Ohoh, kylläpä viestejä tulikin.
Avataanpa hieman.
Kuten tuossa jo arveltiinkin, ko. moottorista on 3 eri tehoversiota: 100, 125 ja 140hv.
Ohjelman lisäksi noissa ei tietääkseni ole mekaanisia eroja.

Autoon vaihdettu välijäähdytin, imuputkistoa, downpipe ja pakoputkisto ohjelman lisäksi.

Jarrupenkissä mitattu muutosten jälkeen 160.3hv ja 249.0Nm.
Vakio-ohjelmalla mitattiin 116,4hv ja 181.0Nm, kaikki mekaaniset muutokset oli tehty jo tuolloin.

Autolla on ajettu yli 90 000 km muutosten jälkeen ilman ongelmia.

Beetle

Lainaus käyttäjältä: BLUP! - 07.01.20 - klo:09:50
Taloudellisuus paranee kun ajoitusta/ennakkoa nostetaan turvallisesta tasoasta jolla varmistettu myös huonolla bensalla ajo.

Nakuanturin pitäisi huolehtia siitä?

Itse veikkaisin päästöjä.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Beetle - 07.01.20 - klo:10:43
Ford ecoboost 1.0 ?

https://www.celtictuning.fi/palvelut/suorituskyky-tilastot/ford/focus-2011-2018/petrol/1-0-ecoboost-99-ps-2011-ECU-remap-chiptuning/stage-1#t3-content

Onko auto penkitetty, vai miten todennettu tuo 160hv?

Celtic tuning lukemat on penkitetty jostain yksilöstä Brittein saarilla. Ei yhdestäkään Suomalaisesta yksilöstä. Eivät suostuneet edes rahaa vastaan penkittämään.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Seatisti84

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 06.01.20 - klo:10:14
Täältä pitäisi ainakin löytyä. http://www.autovarustelu.fi/
140/240 on alustava lupaus. Eli kone täysin sama kuin 110hp. versiossa. Juurikin näitä versioita mikä huutaa oikein softaa. Joku muu paja voi ottaa enemmänkin, koska ns. Karaloissa ei koskaan överilupauksia. Varmastikin Motorbit pystyisi vääntämään ns. customin samaan hintaan penkityksineen. Turbotechin lastut ns. bulkkeja normihintaan ja tarvittaessa säädetään.
140hv/240nm sai dtech irti mun litrasesta. Hyvin kyllä kulkee nyt, vielä kun dsg ei empis tossa lähtötilanteessa niin paljoa. Kesällä ehkä putkiston päivitystä ja jotain muuta mut saa nähdä.
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

Seatisti84

Lainaus käyttäjältä: BLUP! - 07.01.20 - klo:09:50
Taloudellisuus paranee kun ajoitusta/ennakkoa nostetaan turvallisesta tasoasta jolla varmistettu myös huonolla bensalla ajo.
Noissa ohjelmoiduissa joutuu käyttää 98E5, saa eniten hyötyä tosta bensasta.
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Seatisti84 - 07.01.20 - klo:13:54
140hv/240nm sai dtech irti mun litrasesta. Hyvin kyllä kulkee nyt, vielä kun dsg ei empis tossa lähtötilanteessa niin paljoa. Kesällä ehkä putkiston päivitystä ja jotain muuta mut saa nähdä.

Tehot penkitettiin ennen ja jälkeen?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

frankiez

Onko PKI seudulla pajaa, jossa voi teettää custom softsn 1.0 tsi -18 Golfiin? 140 ja reippaasti päälle 200Nm kuulostaa kovalta. Paljonko alkaa olla ahtoja ja mikä on manuaalilaatikon kesto?

bowtie81

Motorbit on Tuusulassa, tai ainakin on ollut, tekee tunnetusti laadukasta softaa ja mittaa ennen ja jälkeen, ei ole pelkkiä tyhjiä lupauksia.

Seatisti84

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 07.01.20 - klo:15:24
Tehot penkitettiin ennen ja jälkeen?
Ei ollu mahdollisuutta tuolla mut ecu helsingissä oisivat penkittäneet tehot. Edellinen auto ohjelmoitiin siellä. Kyllä tää huomattavasti paremmin kulkee ku vakiona :D
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

Seatisti84

Lainaus käyttäjältä: bowtie81 - 08.01.20 - klo:08:25
Motorbit on Tuusulassa, tai ainakin on ollut, tekee tunnetusti laadukasta softaa ja mittaa ennen ja jälkeen, ei ole pelkkiä tyhjiä lupauksia.
Meinasin ehdottaa tätä myös :D Itsellä kokemusta dtech tuusula. Hyvin hoitu homma myös tuolla.
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

ram1

Lainaus käyttäjältä: frankiez - 08.01.20 - klo:06:24
Onko PKI seudulla pajaa, jossa voi teettää custom softsn 1.0 tsi -18 Golfiin? 140 ja reippaasti päälle 200Nm kuulostaa kovalta. Paljonko alkaa olla ahtoja ja mikä on manuaalilaatikon kesto?
Itse käyttänyt Motorbitillä varmaan 10 autoa. Vageista se huomio, että niissä järjestäen penkkilukemat enemmän kuin tehdas lupaa. Veikkaisin tuossakin olevan luokkaa 95/190, eli se softan tuoma prosentuaalinen nousu ei niin iso kuin etukäteen ajattelisi. Toki yksi  syy siihen myös mittauslaitteet ja tavat. Jos en väärin muista tehtaalla mittaus tehdään rasituksessa ja lämpöisissä oloissa. Pajoilla taas maksimoidaan olosuhteet puhaltimella ja bensalla.

  Mutuna voisin arvailla että myös voimansiirron osat samoja kuin tehokkaammassa, eikä noilla lukemilla oikeassa elämässä ongelmia tule. Edelleenkin pitää muistaa, että maxväännöt on erittäin harvoin autossa käytössä. Saatikka yhtäjaksoisesti.
Jos vielä omista kokemuksista voin sanoa, niin yhdessäkään ei ole kytkin, massa, tai mikään muukaan hajonnut. Tuossa puhutaan aika pienestä väännönnoususta kuitenkin, jos se luokkaa 50-70Nm.
Toki vaihtelen autoja kuin sukkia, mutta tiedän myös autoja joilla ajettu softalla useita satoja tuhansia. Ajotyyli se enemmän ratkaisee kuin mitä koneelle tehty.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: frankiez - 08.01.20 - klo:06:24
Paljonko alkaa olla ahtoja ja mikä on manuaalilaatikon kesto?
Manuaali on MQ200 ja väännön kesto 200Nm. Automaatilla olisi DQ200 ja väännön kesto 250Nm. Ahtoja näissä nykyturboissa on melko paljon ja myös melko laihalla käyvät. Ahdot on vissiin max 1.6bar ja linkin moottoriin on sittemmin tullut lisää painetta polttoaineen syöttöön, ellen väärin muista lukeneeni, sekä hiukkassuodatin.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Jake82

Oliskohan ollu järkevämpää ostaa isommalla moottorilla kuin 1.0 Tsi kun sitä pitää alkaa
Vielä virittämään? Ei liene hirmuinen säästö hinnassa isommalla koneella?
Ei kuitenkaan puhuta isoista tehoista ja väännöistä mitä saadaan :D
Audi RS6 2015

jt

Suurempitehoisessa "vakiossa" voi olla muitakin eroja moottorin lisäksi. Esim. jarrut voi olla mitoitettu suuremmiksi/tehokkaammiksi kuin pikkukoneella olevassa. Takajousitus on samoin joissain VAG:eissa parempi isommissa moottoriversioissa.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

Pushead

#52
On tuo 1.5TSI aika huomattavasti kalliimpi. Tosin siinä tulee erillisjousitettu taka-akseli ja hintaero kasvaa myös siitä
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Pushead - 08.01.20 - klo:19:07
Eli tuossa 1.0TSIssä olisi jo vakiona tuo penkitetty 140hp?

Mikäs se idea onkaan penkittää auto samassa penkissä ennen ja jälkeen lastutuksen?

Toki tuo useassa paikassa maksaa extraa ja miksiköhän se jätetäån tekemättä?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Pushead

Voihan nuo pajat tietysti vääristellä penkitystuloksia
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Pushead - 08.01.20 - klo:19:17
Voihan nuo pajat tietysti vääristellä penkitystuloksia

Ihan aikuisten oikeasti kumpi on todennäköisempää, että tusinalastuntekijät lupaavat olemattomia vai penkin omistava lastuttaja väärentää penkitystuloksia? Kumminkin jälkimmäisille tuo penkittäminen yksistään tuo lisää evästä leivän päällä.

Ja ei en väitä etteikö joltain penkittäjiltä saisi itselleen mielyttävämpiä tuloksia, mutta ne paikat on kokeneiden jermujen tiedossa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Pushead

Juu, ymmärsin aluksi että tuo 140hv/240nm olisi penkitetty jälkeen, mutta ei ennen. Ei tosiaan jälkeenkään penkityksestä mitään puhetta, mutta hyvä tietysti jos tuntuu tehokkaalta
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Pushead - 08.01.20 - klo:20:19
Juu, ymmärsin aluksi että tuo 140hv/240nm olisi penkitetty jälkeen, mutta ei ennen. Ei tosiaan jälkeenkään penkityksestä mitään puhetta, mutta hyvä tietysti jos tuntuu tehokkaalta

Tuo lukema penkitetty jostain muusta autosta ja tuskin edes nähty penkityslappua.

Persedyno, mutufiilis, placeboefekti on paras mittari sille, että auto on tehokkaampi  ;D.

Lainaus käyttäjältä: Jake82 - 08.01.20 - klo:18:28
Oliskohan ollu järkevämpää ostaa isommalla moottorilla kuin 1.0 Tsi kun sitä pitää alkaa
Vielä virittämään? Ei liene hirmuinen säästö hinnassa isommalla koneella?
Ei kuitenkaan puhuta isoista tehoista ja väännöistä mitä saadaan :D

Aamen!

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.02.19 - klo:09:09
Mutta muuten en ymmärrä miksi ostaa maitopurkin lohkotilavuudella varustettua autoa ja sen jälkeen ruveta virittämään? Täällähän hehkutetaan, että se on maailman paras jumalmoottori ja tehoa riittää vaikka mihin  ;D.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

polonisti

Kaikkea pitää virittää, oli se sitten auto, prätkä, mopo, sauvasekoitin tai aggregaatti.  :P

sakal83

Entä jos siitä litrasesta ottaa ne tuplatehot irti? ;D

Taasen, joku saattaa ihmetellä mitä järkeä on lähteä virittelemään jotain 2:n maitolitran pannua.

Ihmettelijöitä on moneen junaan ja monen mielestähän ne omat ostokset/autot on aina ne parhaat mahdolliset.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy