Kaksoismassavauhtipyörä

Aloittaja Sepittäjä, 28.10.17 - klo:07:56

« edellinen - seuraava »

Sepittäjä

Pitäisi valita kytkinremppaan osat vw golf 1,9tdi 4motioniin vuosimallia 2005 ja suunnittelin,että vaihtoon menisivät kaikki osat vauhtipyörää myöten.
Tutustuttuani valikoimiin,olen hiukan hämilläni,että onko niin,että kaksoismassavauhtipyöriäkin on kahdella tekniikalla toimivia ? Vai mitä tarkoittaa vauhtipyörä KITKAOHJAINLEVYLLÃ,, ? Onko siinä kuitenkin jouset, jotka kuormituksen kantavat vai mitä tuo termi tarkoittaa ?
Tunnetteko asiaa,että voisiko kyseiseen autoon vaihtaa kiinteän vauhtipyörän ? Kysyn tätä siksi,kun yksi myyjä ilmoitti,että autooni ei ole saatavilla kiinteää vauhtipyörää.
Löytyykö tätä kautta joku, joka olisi jo asentanut kiinteän vauhtipyörän ja voisi kertoa kokemuksiaan siitä ? Suositteleeko vai eikö ?
Ja vielä vihjeitä siitä,että minkä merkkiset osat kannattaisi valita ? Onko LUK ja SACHS :lla suuria laatueroja keskenään ? Ne lienevät kuitenkin luotettavimmat merkit ???
Odottelen kommentteja ennen osien tilaamista, kiitos!

leonist1

Yleensä vähän vanhempiin automalleihin, jotka eivät aivan marginaalissa ole, löytyy ainakin joltain merkiltä parannettuja tai yksinkertaistettuja ratkaisuja varsinkin tunnettuihin ongelmakohtiin.

Tuo kaksoismassa tuntuu olevan autossa kuin autossa ihan tuomiopäivän keksintö. Koetapa etsiä vaikka eBaysta "solid flywheel VAG TDI" tms. , uskoisin että jotain löytyy.

Jos päädyt alkuperäiseen kaksoismassaan, niin Luk on sama firma joka tekee esim VAG:n DSG-vaihteistot, eli sama kampe joka löytyy sieltä VW:n orkkislaatikostakin. Sachs taas on osa ZF-voimansiirtoa, joka on ehkä suurin ajoneuvovalmistajien ensiasennustoimittaja, en usko että kummassakaan voi mennä kauheasti vikaan. Itse asiassa varaosabisneksessä on mahdollista että kilpailevat yritykset ostavat tuotteita toisiltaan ja pakkaavat omiin laatikoihinsa, kun ihan kaikkea ei kannata itse lähteä valmistamaan. En väitä että tuossa kohtaa asia olisi näin, mutta tätä kuitenkin tapahtuu.
Leon ST 1.0 Ecomotive TSI Style

leonist1

Lainaus käyttäjältä: Sepittäjä - 28.10.17 - klo:07:56
Pitäisi valita kytkinremppaan osat vw golf 1,9tdi 4motioniin vuosimallia 2005 ja suunnittelin,että vaihtoon menisivät kaikki osat vauhtipyörää myöten.
Tutustuttuani valikoimiin,olen hiukan hämilläni,että onko niin,että kaksoismassavauhtipyöriäkin on kahdella tekniikalla toimivia ? Vai mitä tarkoittaa vauhtipyörä KITKAOHJAINLEVYLLÃ,, ? Onko siinä kuitenkin jouset, jotka kuormituksen kantavat vai mitä tuo termi tarkoittaa ?
Tunnetteko asiaa,että voisiko kyseiseen autoon vaihtaa kiinteän vauhtipyörän ? Kysyn tätä siksi,kun yksi myyjä ilmoitti,että autooni ei ole saatavilla kiinteää vauhtipyörää.
Löytyykö tätä kautta joku, joka olisi jo asentanut kiinteän vauhtipyörän ja voisi kertoa kokemuksiaan siitä ? Suositteleeko vai eikö ?
Ja vielä vihjeitä siitä,että minkä merkkiset osat kannattaisi valita ? Onko LUK ja SACHS :lla suuria laatueroja keskenään ? Ne lienevät kuitenkin luotettavimmat merkit ???
Odottelen kommentteja ennen osien tilaamista, kiitos!

https://www.ebay.co.uk/itm/BORG-BECK-HKF1040-SOLID-FLYWHEEL-KIT-fit-VAG-1-9TDi-99-08/291875087594?epid=1939967280&hash=item43f51c64ea:g:NfoAAOSwX61ZCXz2

Esimerkiksi vain, en uskalla susoitella kun ei ole kokemusta tuommoisesta
Leon ST 1.0 Ecomotive TSI Style

Sepittäjä

Kiitos kommenteista ja mielipiteistä.

Tässä on nyt tutkailta tarjontaa ja yritetty löytää autoon AIVAN VARMASTI SOPIVA SARJA OSIA ja alla on yksi, jonka uskon olevan sopiva mutta osaako joku sanoa asian varmaksi,että sopiiko todella ?

Yksi kysymys on noussut esille että onko " spooreja" 23 vai 28 siinä OIKEASSA ?
Onko tämä sopiva  ?
http://www.ebay.de/itm/VW-GOLF-1-9-TDI-1-9TDI-4MOTION-ATD-SACHS-ZWEIMASSENSCHWUNGRAD-UND-KUPPLUNGSSATZ/361923853726?fits=Model%3AGolf+IV+Variant&hash=item544457bd9e:g:IEsAAOSw~1FUWKze
http://www.ebay.de/itm/Luk-Kupplung-mit-ZMS-VW-Golf-4-Bora-1-9TDI-Kombi-auch-4motion-115PS-AJM-AUY-ATD/231070177300?epid=1640408114&hash=item35ccdb1814:g:OdYAAOSwDN1URiWm

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy