Huoltohintoja

Aloittaja RedBull, 22.11.14 - klo:11:28

« edellinen - seuraava »

Daatta

Käsittääkseni jarrurempan teettäminen muualla ei vaikuta huoltohistoriaan ja mahdollisiin vastaantuloihin. Riittää että pakolliset määräaikaishuollot on tehty, pihi vie omat öljyt ja vaihtaa itse raitisilmasuodattimet, pyyhkijät yms. Toki jarruista ei tuon jälkeen parane valittaa merkkihuollossa, jos ne on muualla laitettu.

Kaipa sekin onnistuisi, että tilaa itse Brembon osat ja vie ne merkkiliikkeeseen laitettavaksi.  ;D Mitään huonoja osia en laittaisi, eli mitä tuo "B varaosa" käytännössä tarkoittaa?

Nykyisessä jarrut ja muut kuluvat osat kuuluvat huoltosoppariin. Ei taida vaan jarrut kulua loppuun minun ajoilla.  :P
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

CarsAndCoffee

Juu nimenomaan pelkkä jarrujen huolto tarkotus nyt teettää. Ihan ylimääräinen case. Laitoin muutamaan autohuoltoon tarjouskyselyä menemään, jotka mainitsevat käyttävänsä alkuperäislaatua olevia osia ja kavereilta saanut näille suositukset heidän kokemustensa perusteella. Saa nähä minkälaisia hintaehdotuksia tarjoavat. Jarrut ovat kuitenkin renkaiden kanssa yksi auton tärkeimmistä asioista, niistä en mielellään lähde tinkimään.

Ei mitään hajua mitä nuo b-varaosat meinaavat. :D Tarkotetaankohan niillä noita motonetin/bilteman mallikohtasia osia, joissa ei ole sitä "OE-laatu"-mainintaa ja vähän halvempia hinnaltaan? Oma kippo on jo 6-vuotias, joten mitään huoltosoppareita siihen ei taida saada. Ainakaan tarpeeksi edullisesti, että se olis kannattavaa kuluttajan kannalta.

janike

#122
930e jarrulevyjen ja palojen vaihdosta ei ole tarjous vaan ryöstön yritys. Vähintään sytteenä pitäisi olla törkeä petoksen yritys..

Eihän tuommoinen törky hinnoittelu voi perustua mihinkään. Levyt ja palat vaikka zimmermanina, brembona tai trw:nä maksaa maksimissaan 150e/akseli, eli työlle jää hintaa 630e. Joko merkkarilla käytetään niin kädettömiä ammattikoulu harjottelijoita huoltomiehinä että niillä menee 2tunnin hommassa 2päivää?
Näi se o.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 15.08.19 - klo:12:17
Mitään huonoja osia en laittaisi, eli mitä tuo "B varaosa" käytännössä tarkoittaa?


Aika usein B varaosa on sama kuin A varaosa, sama tehdas, mutta eri pakkaus, eri logo, eri hinta.

CarsAndCoffee

Lainaus käyttäjältä: janike - 15.08.19 - klo:16:34
930e jarrulevyjen ja palojen vaihdosta ei ole tarjous vaan ryöstön yritys. Vähintään sytteenä pitäisi olla törkeä petoksen yritys..

Eihän tuommoinen törky hinnoittelu voi perustua mihinkään. Levyt ja palat vaikka zimmermanina, brembona tai trw:nä maksaa maksimissaan 150e/akseli, eli työlle jää hintaa 630e. Joko merkkarilla käytetään niin kädettömiä ammattikoulu harjottelijoita huoltomiehinä että niillä menee 2tunnin hommassa 2päivää?

Merkkiliike oli tarjonnut seuraavasti:

Etuakseli: Palat 290â,¬, palat+levyt 460â,¬
Taka-akseli: Palat 250â,¬, palat+levyt 470â,¬
Yhteensä: Pelkät palat 540â,¬, palat+levyt 930â,¬. Hinta-arvioihin kuuluu osien lisäksi työ.

Kyllähän tuossa ensinnäkin ihmetyttää jo pelkästään se, että miten taakse voi olla kalliimpaa kuin eteen. Takanahan on pienemmät osat. Ja kyllä laskeskelin tuota työn osuutta kokonaishinnasta, ovat selkeästi vähintään yhden kokonaisen työpäivän arvioineet tähän tarjoukseen olettaen, että tuntihinta työlle on luokkaa ~90â,¬.

Kaverin 1.4 TSI Mk7 golffi kävi alkuvuodesta samaisessa huollossa, jossa hänelle vaihdettiin eteen setti luokkaa 320â,¬. Taakse olivat tarjonneet vähän vajaa 300â,¬. Tarkistelin, että mun ja hänen autoissa on käytännössä samat jarrut. Tuota hintaeroa en kertakaikkiaan ymmärrä.

ram1

https://www.autonvaraosat24.fi/seat/leon-5f1/57592

Maksanee riippuen mitä haluaa niin puolet vähemmän kuin merkkarilla. Brembot kokeeksi, ja ei halvimmat, niin 216e paketti. Jerryyn jos laitat tarjouspyynnön, niin halvimmat lienee noin 150-200e. Mitään hyötyä et saa viemällä merkkiliikkeeseen. Itse jos pidän omaani vielä, niin näin tulen tekemään, niinkuin ennenkin. Omalla ajettu nyt vajaa 80tkm. Itse en hirveä jarrunkuluttaja, mutta edelliset on olleet. Ja näissä acteissa varmaan kuluu vielä nopeammin kun moottorijarru lähes olematon, niin niin paljoa ei pysty ennakoimaan häiritsemättä muita kuin normaalisti.

Edelliseen Cupraan ostin jakohihna/ vesipumppu. Bosch. Ja öljyt (Castrol) + suodattimet tuolta, ja kilpailutin jerryssä. Osat oli 200e. Raitis ja ilma vaihdoin itse. Jakopää ja öljynvaihto maksoi 220e. 4h töitä ja 20e alennusta. Eli se normi, vähintään 50% säästö.

Kuljetus ei maksa yli 100e ostoissa, ja jos ei kiire niin voi aina ootella sitä maximia, eli 23% alepäivää.
Huonona puolena voi pitää, että ota itse selvää mitä olet ostamassa. Koskee oikeastaan kaikkia varaosakauppoja.

Käytän usein Bosch, Valeo, Febi tuotteita. Voi olla monasti Oem kamaakin, mutta ei ainakaan huonoimmasta päästä. Brembon halvimmat jarrut ei välttämättä laadultaan nimensä veroista mikä kannattaa muistaa. Ei nekään huonoja välttis, mutta sekoitataan usein kilpa/ Gti autojen jarruihin.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

CarsAndCoffee

Lainaus käyttäjältä: ksuuk - 14.08.19 - klo:16:37
Pyytä tarjous B varaosilla ja se ylimääräinen 500.- putoa heti. :)

Noniin, nyt on auto piipahtanut merkkiliikkeen pikahuollossa, jossa lopputulema oli etujarruremppa. Käytettiin economy-osia eli yli 5-vuotiaille vag-konsernin autoille tarkoitettuja osia, jolloin loppulukema oli alkuperäisen tarjouksen mukainen 460â,¬. Tähän tosin hlökunta-alennus päälle, keskolainen kun olen. Tuo B-varaosa ilmeisesti oli alkuperäisessä tarjouksessa, jos niillä näitä economy-osia tarkoitetaan, 100% alkuperäisillä uuteen autoon tarkoitetuilla osilla tuo 460â,¬ olisi kivunnut 550 euroon. Kysyin huoltomyyjältä paljonko heidän tuntivelotus on, ja noh... olihan se hirveää kuunneltavaa. ;D

Ja palatakseni tuohon mk7 golf -vertaukseen... Golfissa on edessä 288mm jarrut ja mulla 312mm, se jokseenkin selittää reilun satasen heittoa hinnassa.

b1mpo

Ei liity aiheeseen, mutta missä autossa on 312mm jarrut? Jarrusatula ja jarrupala on noissa kahdessa samanlainen, ainakin yleensä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

CarsAndCoffee

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 20.08.19 - klo:09:06
Ei liity aiheeseen, mutta missä autossa on 312mm jarrut? Jarrusatula ja jarrupala on noissa kahdessa samanlainen, ainakin yleensä.

Leon FR 1.8 TSI DSG. Tämä mä myös itsekin ihmettelin, että eikös siellä ole todnäk samat osat, mutta ei näköjään. Kaverin golfissa vähemmän tehoa, paino about sama. Selittynee sillä, tarkistin vielä PR-koodilla. Mulle esim. 17" vanne on minimikoko, jotta mahtuu pyörimään, koska jarrut satuloineen ovat edessä 16".

b1mpo

Palat pitäisi olla samat ja satulan. Levy on vain suurempi ja olkavarsi eri, jolla mm. satula saadaan etäämmälle. 312mm jarrun kanssa mahtuu juuri ja juuri 16". Itsellä siis tällainen kombo. Tällä viikolla tulee sitten 18", niin ei enää kivet pauku ainakaan kesärenkailla jarrun ja vanteen välissä. Eli palat pitäisi olla saman hintaisia. Jos joku pohtii asiaa, niin dcc:n mukana 288mm jarrut muuttuu 312mm jarruiksi.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ram1

Tuosta Leonin jarrurempasta, niin ihan huvikseen otin autovaraosista Ferodon jarrukamat joka nurkkaan. 206e niillä 312 etulevyillä. Oikeastaan ei hirveästi väliä ottaako mitkä vaan noista laadukkaammista merkeistä. Jokin niistä myös tekee ne Oe:t. Nehän vaihtelee tietysti miten tehdas niitä kilpailuttaa milloinkin.Ferodon palat aika kalliit. Ja saisi myös toki sieltä kalliimmat levytkin kun tekevät myös kisapeleihin.

Aamulla laitoin Jerryyn tarjouspyynnön. Nyt on tullut 2 tarjousta. 185 ja 150e. Molemmilla nyt ihan ok arvostelut ainakin. Niihin nyt voi aina suhtautua pienellä varauksella, mutta kyseessä niin perushuolto jonka osaa myös itsekin tehdä. Eli 356â,¬ olisi joka nurkkaan töineen.

Kohta siis itsellekin varmasti ajankohtaista, niin siksi myös itseä kiinnosti. Itselle laitoin koriin Brembot 288 levyillä, niin 180â,¬, eli remppa näinollen 330e.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

GranLavida

1. Leon ST Business DSG 1.0 TSI
2. 55tkm
3. 2v/60tkm huolto
4. Seat Center Airport (Vantaa)
5. Ei lisätöitä

Hinnaksi tuli 270â,¬, kaikki varaosat omasta takaa (tulpat, öljyt, filtterit).
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

CarsAndCoffee

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 20.08.19 - klo:12:03
Tuosta Leonin jarrurempasta, niin ihan huvikseen otin autovaraosista Ferodon jarrukamat joka nurkkaan. 206e niillä 312 etulevyillä. Oikeastaan ei hirveästi väliä ottaako mitkä vaan noista laadukkaammista merkeistä. Jokin niistä myös tekee ne Oe:t. Nehän vaihtelee tietysti miten tehdas niitä kilpailuttaa milloinkin.Ferodon palat aika kalliit. Ja saisi myös toki sieltä kalliimmat levytkin kun tekevät myös kisapeleihin.

Aamulla laitoin Jerryyn tarjouspyynnön. Nyt on tullut 2 tarjousta. 185 ja 150e. Molemmilla nyt ihan ok arvostelut ainakin. Niihin nyt voi aina suhtautua pienellä varauksella, mutta kyseessä niin perushuolto jonka osaa myös itsekin tehdä. Eli 356€ olisi joka nurkkaan töineen.

Kohta siis itsellekin varmasti ajankohtaista, niin siksi myös itseä kiinnosti. Itselle laitoin koriin Brembot 288 levyillä, niin 180€, eli remppa näinollen 330e.

Käytin motonetin oem-osien hintaa referenssinä, siellä olis ollu eteen osat n. 200â,¬ (2 levyä 4 palaa). Siihen pari tuntia töitä päälle kyllä vie kokonaissumman tuonne 300â,¬ paremmalle puolelle ihan pajallakin. En tuota 460â,¬ siis pulittanut, vaan aika lähelle referenssiä, merkkiliikkeestä. Siihen nähden olen kyllä ihan tyytyväinen. Jos ei keskon korttia taskusta löytyisi, en varmaan olisi K-Vaaraan vienyt.

Kyselin itsekin parista lähikorjaamosta tarjousta joka nurkkaan, oem-osilla tarjosi yksi käytännössä samoja hinta kuin marmori, toinen vähän halvemmalla n. 800â,¬. Tarvikeosilla hinta alko vähän taittua alaspäin 500-600â,¬ hujakoille, muttei lähellekään noita sun repimiä lukemia. ;D Sitten kun takajarrut joskus menee, niin varmaan kilpailutan ne tolla sun tavalla, jos kyseinen yksilö mulla sillon vielä on. Nyt ei ollu kuulemma tarvetta.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: GranLavida - 20.08.19 - klo:13:14
1. Leon ST Business DSG 1.0 TSI
Hinnaksi tuli 270â,¬, kaikki varaosat omasta takaa (tulpat, öljyt, filtterit).

Mitkä tulpat ostit? Minun pitää kohta hankkia myös vastaavat varaosat.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

ram1

Lainaus käyttäjältä: CarsAndCoffee - 20.08.19 - klo:13:17
Käytin motonetin oem-osien hintaa referenssinä, siellä olis ollu eteen osat n. 200â,¬ (2 levyä 4 palaa). Siihen pari tuntia töitä päälle kyllä vie kokonaissumman tuonne 300â,¬ paremmalle puolelle ihan pajallakin. En tuota 460â,¬ siis pulittanut, vaan aika lähelle referenssiä, merkkiliikkeestä. Siihen nähden olen kyllä ihan tyytyväinen. Jos ei keskon korttia taskusta löytyisi, en varmaan olisi K-Vaaraan vienyt.

Kyselin itsekin parista lähikorjaamosta tarjousta joka nurkkaan, oem-osilla tarjosi yksi käytännössä samoja hinta kuin marmori, toinen vähän halvemmalla n. 800â,¬. Tarvikeosilla hinta alko vähän taittua alaspäin 500-600â,¬ hujakoille, muttei lähellekään noita sun repimiä lukemia. ;D Sitten kun takajarrut joskus menee, niin varmaan kilpailutan ne tolla sun tavalla, jos kyseinen yksilö mulla sillon vielä on. Nyt ei ollu kuulemma tarvetta.
Juu. Vielä tein kerran tuon ostoskorin Trw:n jarruilla, jotka siis samat kuin Motonet myy ns. Oe- laatuisina. Osat eteen ja taakse 168â,¬,(Motonet 248â,¬) ja viidestä huoltotarjouksesta halvin 118â,¬, eli 286â,¬ loppusumma.

Eli heillä tosiaan tuntiveloitus 59â,¬, eli tunti per akseli laskettuna. Tämä aikahan niihin about menee oikeastikin mitenkään puurtamatta. Oli myös ihan suomenkieliset omistajat/ työntekijät ja 68 arvostelua, 4.7 tähdillä. Tuolla tosin työlle on vain vuoden takuu. Vähän kalliimmissa tarjouksissa, mitä nyt tänään se 5 tullut, niin kahdessa oli kahden vuoden takuu.

Ja vielä lisään, että sinun osat Motonetissa eteen 168â,¬. Pitänee muistaa, että tarvitset vain yhdet jarrupalat.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

GranLavida

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 20.08.19 - klo:13:33
Mitkä tulpat ostit? Minun pitää kohta hankkia myös vastaavat varaosat.


Moi, en itse ostanut, perhejäsen on Keskolla joten osti nämä VW Airportista hintaan 27â,¬/kpl minus 15% henkilöstöalennus. Kannattaa tilata nämä esim Saksasta, varmasti selvästi edullisempaa siellä.
Seat Leon Sportstourer PHEV FR -24
Ex. Seat Leon ST 1.0tsi DSG Style Business -17
Ex: VW Gran Lavida 1.4tsi 96kw Luxury -14

sambolo

On noi keskon hinnat kyllä sairaita  ;D Vieläkin naurattaa itselle saatu tarjous 120tkm huollosta, missä perus juttujen lisäks tulpat ja jarruneste ja hinta jotain lähemmäs 800e. Tosiaan jarruosat kannattaa tilata vaikka autodocilta, saa molempien päiden osat öpaut yhden pään suomihintaan ellei halvemmalla jos laatu merkkejä käyttää. Ei ole korjaamoilla tai varaosaliikkeillä työskentelevät kaveritkaan saanu henkilökunta-alennuksilla niin halvalla. Kannattaa vaan olla ehdottoman varma siitä mitä tilaa.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

vmoi73

#137
1. Leon ST 2019 1.5TGI+DSG
2.15tkm öljynvaihtohuolto
3.160â,¬, Jyväskylän Autotarvikkeessa. 60â,¬ halvempi kuin Vantaan Seat Centerissä.

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: vmoi73 - 15.09.19 - klo:10:17
1. Leon ST 2019 1.5TGI+DSG
2.15tkm öljynvaihtohuolto
3.160â,¬, Jyväskylän Autotarvikkeessa. 60â,¬ halvempi kuin Vantaan Seat Centerissä.

Kyllä tulee TGI:n huollattaminen hinnakkaaksi verrattuna TSI:hin johtuen tuosta 15 tkm öljynvaihtovälistä. Lisäksi 60tkm/2v välein tehtävä kaasulaitteiston tarkistus maksaa noin 100 euroa.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

vmoi73

#139
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 15.09.19 - klo:11:02
Kyllä tulee TGI:n huollattaminen hinnakkaaksi verrattuna TSI:hin johtuen tuosta 15 tkm öljynvaihtovälistä. Lisäksi 60tkm/2v välein tehtävä kaasulaitteiston tarkistus maksaa noin 100 euroa.

Ei haittaa, kuittaan kalliimmat huollot säästöillä pysäköinneistä. Helsingissä saa kadunvarsipysäköinnit puoleen hintaan, ja omilla pysäköinneillä säästän 10-20â,¬/kk.

Näyttäisi maksavan 430â,¬ 60tkm huolto Jyväskylässä ja 500â,¬ Seat Centerissä Vantaalla.

Pace

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 15.09.19 - klo:11:02
Kyllä tulee TGI:n huollattaminen hinnakkaaksi verrattuna TSI:hin johtuen tuosta 15 tkm öljynvaihtovälistä. Lisäksi 60tkm/2v välein tehtävä kaasulaitteiston tarkistus maksaa noin 100 euroa.

MITÃ,,??? Nyt äkkiä oma TGI vaihtoon... :o

Tai sitten nauran sisäisesti tälle kommentillesi aina 15tkm öljynvaihdossa tietäen säästäneeni polttoaineissa tuon lyhyen huoltovälin aikana biokaasulla suurinpiirtein kaksi kertaa tuon huollon hinnan; kk-diilillä/maakaasulla ajaessa vielä enemmän...

Setavarjoo

Lainaus käyttäjältä: Pace - 15.09.19 - klo:19:14
MITÃ,,??? Nyt äkkiä oma TGI vaihtoon... :o

Tai sitten nauran sisäisesti tälle kommentillesi aina 15tkm öljynvaihdossa tietäen säästäneeni polttoaineissa tuon lyhyen huoltovälin aikana biokaasulla suurinpiirtein kaksi kertaa tuon huollon hinnan; kk-diilillä/maakaasulla ajaessa vielä enemmän...
15tkm vaihtovälillä se laitos saattaa jopa kulkea pidempään kun sen 90tkm ilman 2l/1000tkm öljynkulutusta ja ei käytetä LL öljyä joten sekin on selkeästi huokeampaa

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: Setavarjoo - 15.09.19 - klo:20:03
15tkm vaihtovälillä se laitos saattaa jopa kulkea pidempään kun sen 90tkm ilman 2l/1000tkm öljynkulutusta ja ei käytetä LL öljyä joten sekin on selkeästi huokeampaa

4 litran kannu sitä "huokeaa" öljyä maksaa 20 euroa, kun "kallista" LL öljyä saa 29 eurolla (esim. Mobil 1 ESP 5W-30). Iso ero! 1.0 TSI:hin riittää vielä neljän litran kannu, kun 1.5 TGI:hin taitaa mennä yli, joten lopputulos on saman hintainen. Ei 1.0 TSI ainakaan syö öljyä vaikka on 30 tkm vaihtoväli. Vertailun vuoksi ensimmäinen huolto oli 30 tkm kohdalla ja se maksoi Lahden Laakkosella 130 euroa. Mukana vein 4 litran kannun Mobil 1 ESP 5W-30 LL öljyä 29 eurolla.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

jt

Lainaus käyttäjältä: Setavarjoo - 15.09.19 - klo:20:03
15tkm vaihtovälillä se laitos saattaa jopa kulkea pidempään kun sen 90tkm ilman 2l/1000tkm öljynkulutusta ja ei käytetä LL öljyä joten sekin on selkeästi huokeampaa
Edellisen autoni, 1.4TSI Passat kaasu (silloin vielä brändätty ecofueliksi, nythän ne on TGI), myin yli 270tkm ajettuna. Öljynhuoltoväli oli tuossa 15tkm/1v, joku huolto oli jonkun tuhat km yli, mutta muuten säännöllisesti vaihdettu. Vaihtovälillä lisäsin ehkä n. 0,4litraa max, ei silloinkaan lähelläkään min tasoa, autolla ajettiin aika raskasta ajoa myös. Eli ei ollut ylimääräistä öljynkulutusta. Öljynsuodattimen tiheämpi vaihto ei varmaan pahaa tee sekään.
Oulun Pörhön DirectExpress puolella hyvittävät n. 40 euroa huollosta jos vie omat öljyt - eipä tuossa suurta businesta siis tee, 10-20 euroa säästää.   
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

leonist1

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 15.09.19 - klo:20:17
4 litran kannu sitä "huokeaa" öljyä maksaa 20 euroa, kun "kallista" LL öljyä saa 29 eurolla (esim. Mobil 1 ESP 5W-30).

Kun ohimennen kysyin Seat Center Tampereen (ent. Laakkonen) huoltoneuvojalta, niin totesi että 1.0 Tsi:ssä pitäisi 30tkm vaihtovälillä käyttää kalliimpaa 0W-20 Longlife -öljyä. Mutta tiedän kyllä että noilla 5W30 -laaduillakin on LL hyväksyntiä, esim juuri tuolla Mobililla taitaa olla. En tiedä onko keksitty vaan uusi tapa koijata apinalta lisää massia, vai miksi tuota on kiristetty, ilmeisesti polttoaineenkulutus ainakin teoriassa laskee taas vähän tuolla 0W-litkulla. Kuitenkin jos sillä haluaisi mennä, niin 4L kannu taitaa maksaa jo selkeästi enemmän.
Leon ST 1.0 Ecomotive TSI Style

vmoi73

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 15.09.19 - klo:11:02
Kyllä tulee TGI:n huollattaminen hinnakkaaksi verrattuna TSI:hin johtuen tuosta 15 tkm öljynvaihtovälistä. Lisäksi 60tkm/2v välein tehtävä kaasulaitteiston tarkistus maksaa noin 100 euroa.

Tänään kysyin huollosta,  ja ainakaan vm.-19 Leonissa kaasusäiliöitä ei enää tarkisteta kuin kolmen vuoden välein, km-pohjaista väliä ei enää ole.

Pihistelijä

#146
Lainaus käyttäjältä: leonist1 - 18.09.19 - klo:21:28
En tiedä onko keksitty vaan uusi tapa koijata apinalta lisää massia, vai miksi tuota on kiristetty, ilmeisesti polttoaineenkulutus ainakin teoriassa laskee taas vähän tuolla 0W-litkulla. Kuitenkin jos sillä haluaisi mennä, niin 4L kannu taitaa maksaa jo selkeästi enemmän.

Kokeilen seuraavassa huollossa (60 tkm) tuota 0W-20 öljyä. Jos kulutus laskee vähintään 0,7 desiä satasella, kannattaa sen käyttö. Kulutus on kyllä laskenut tasaisesti 5W-30 öljylläkin. Ensimmäinen kesän pitkäaikainen ajotietokoneen lukema oli 3,8 l/100 km, toisen 3,6 ja tämän kesän 3,4 litraa. Jos samaa tahtia laskee, pitäisi ensi kesä jäädä 3,2 litraan. Hieman epäilen, mutta laitetaan nyt parhaat öljyt kokeiluun.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

jt

Lainaus käyttäjältä: vmoi73 - 20.09.19 - klo:15:50
Tänään kysyin huollosta,  ja ainakaan vm.-19 Leonissa kaasusäiliöitä ei enää tarkisteta kuin kolmen vuoden välein, km-pohjaista väliä ei enää ole.
Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 15.09.19 - klo:11:02
Lisäksi 60tkm/2v välein tehtävä kaasulaitteiston tarkistus maksaa noin 100 euroa.
Ainakaan vanhemmissa kaasukoneissa ei ole tuossa kaasusäiliöiden tarkastuksessa ollut mitään km-väliä, ainoastaan kerran per 2v. Joten onkohan tuossa ollut 60tkm väliä ja jos niin missä vuosimalleissa/konetyypeissä noin on ollut? Tietenkin tuolla ei ole mitään väliä ellei ajele yli 30tkm vuodessa eli lähinnä taksikäyttö tai todella paljon ajavat esim. edustajat tms.
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 21.09.19 - klo:11:03
Kokeilen seuraavassa huollossa (60 tkm) tuota 0W-20 öljyä. Jos kulutus laskee vähintään 0,7 desiä satasella, kannattaa sen käyttö. Kulutus on kyllä laskenut tasaisesti 5W-30 öljylläkin. Ensimmäinen kesän pitkäaikainen ajotietokoneen lukema oli 3,8 l/100 km, toisen 3,6 ja tämän kesän 3,4 litraa. Jos samaa tahtia laskee, pitäisi ensi kesä jäädä 3,2 litraan. Hieman epäilen, mutta laitetaan nyt parhaat öljyt kokeiluun.

Suzukissa oli aiemmin 0w-20 öljyt jotka vaihtuivat 5w-40 öljyihin. Kulutus nousi 0,3 ltr per 100 km.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 21.09.19 - klo:11:03
Kokeilen seuraavassa huollossa (60 tkm) tuota 0W-20 öljyä. Jos kulutus laskee vähintään 0,7 desiä satasella, kannattaa sen käyttö. Kulutus on kyllä laskenut tasaisesti 5W-30 öljylläkin. Ensimmäinen kesän pitkäaikainen ajotietokoneen lukema oli 3,8 l/100 km, toisen 3,6 ja tämän kesän 3,4 litraa. Jos samaa tahtia laskee, pitäisi ensi kesä jäädä 3,2 litraan. Hieman epäilen, mutta laitetaan nyt parhaat öljyt kokeiluun.
Kunnes ostat uudet kumit ja kulutus nousee. Kulunut rengas kuluttaa vähemmän.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy