Roomster 2012 1.2 TSI 105 + DSG... Haenko ongelmia?

Aloittaja tsimola, 05.02.17 - klo:23:06

« edellinen - seuraava »

tsimola

Heippa!

Ollaan isäukolle katselemassa hyvin palvelleen vm. 1993 Micran tilalle jotain mukavampaa. Budjetti on max 10.000 ja vaatimuksena automaatti ja bensakone. Tavaratilaa pitää löytyä ja autoon nouseminen pitää olla helppoa. Näillä spekseillä yllämainittu Roomster tuntuu mukavalta vaihtoehdolta.

Mutta mutta... Missä mennään TSI + DSG -yhdistelmän kanssa tässä vuosimallissa. Olen tietoinen VAG-konsernin TSI -koneiden ongelmista ja tähän vm. mennessä pitäisi nokkaketjut olla ok. DSG:t lienee 7-vaihteisia niissä yksilöissä, joita ollaan tarkasteltu. Oliko tässäkin joku taika?  ;)

Myyntisivustoilla on tarjolla aika paljon Volkkaria ja Skodaa TSI-koneilla juuri tuohon 10.000 euron hintaan... Onko sille syynsä?

Kiitoksia etukäteen mielipiteistä!

-Tomppa

Joona N.V

Tollasta katselin itsekkin pari vuotta sitten. Johan on hinnat laskenu, silloin pyynnit oli lähempänä 20k!  :o
Jäi hinnan takia ostamatta. Töissä oli yksi tollanen, muuten ei vikoja mutta talvella kelvoton peli kun ei kabiiniin lämpöä riitä.  :(
Kannattaa tarkistaa toi jakoketju että on sitä kestävämpää mallia. Dsg:hän on sellainen aikapommi mihin en ainakaan itse enää sekaannu ilman takuuta..
Seat Leon 1.0tsi -17 alor blue, MB vito 3.0 v6 -12 
ex. caddy maxi -09, Golf 1.4 tsi/dsg -09

Gudmund

Itse en ostaisi tuolla koneella ja tuolla vaihteistolla. Toimiessaan hyvä, mutta hajotessaan on pahimmista pahimpia (eli kuvetta pitää varautua kaivamaan kun ongelmia tulee). Tuo kyseinen vuosimalli on riskiryhmää TSI-koneiden sarjassa (kaikki ketjulliset on..?). Sinänsä Roomster olisi varmasti hyvä valinta, tilaa kivasti ja hyvä ajaa.
Octavia III RS TDI

Visa

Jos huoltokirja on ok niin jakoketjujen vaihdot menee 100% tehtaan piikkiin.
Moottoria siis ei ehkä kannata pelästyä jos auto muuten miellyttää.

nimim. yli 200tkm vm 2011 1.2 tsi koneella ajaneena ( ja kolmas ketju menossa. )

BobSmith

Roomsterin hinnat on tippuneet ehkä sen vuoksi kun valmistus on lopetettu. Ajokilometreistä riippuen mahdolliset jakoketjuviat on jo korjattu

manni

Minulla on MY2014 Roomster kyseisellä voimalinjalla. Kilsoja on nyt reilu 50 tkm. Ei ole ollut (vielä) mitään ongelmia. Kulutus on voimavaroihin ja auton kokoon nähden suurehko, mutta muilta osin voin suositella. Auto on mukava ajaa, kyytiin on helppo astua, tilaa on loistavasti ihmisille ja tavaroille.
Uusikaupunki

tsimola

Kevyeen ajoonhan tämä tulisi. Max 15000 per vuosi. Suurin lasti Lidlin kauppakassit. Jos on vetokoukku, niin kerta kesään kärrillinen polttopuita mökille.

Eli kannattaa siis (tottakai) katsoa huoltokirja läpi ja koeajolla varmistaa DSG:n toiminta.

Kuinka pitkään muuten tehdastakuulla saa uusia ketjuja? Enemmän kuin kerran?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy