Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - harry

#1
Täysin käsittämätön uudistus. Uusimmat viestit pitäisi ehdottomasti olla listattuna ylhäällä , kuten ennenkin. Aikalailla lukukelvoton nyt koko foorumi , eipä juuri tule enää seurattua.
#2
"Tuo yhdellä polkimella ajo on oikeasti hieno ominaisuus ja tekee ajosta vielä piirun verran mukavampaa/sulavampaa."


Omalta kohdaltani olen tuosta täysin päinvastaista mieltä. Voimakas regenerointi tekee ajosta todella  töksähtelevää ja rasittavaa , kun kaasujalkaa ei esim alamäissä ja risteystä lähestyessä pääse lepuuttamaan auton rullatesssa. Itselleni rullaus mahdollisuuden puuttuminen on jo sinänsä ehdoton hankinnan este autolle. Liike energian hyödyntäminen rullaamalla on myös regenerointia tehokkaampaa energiatalouden kannalta.
#3
Touran (03-15) / Vs: Katsastus
14.09.23 - klo:09:18
"Ei taida ihan joka paja "herkistellä" jarruja huollon yhteydessä ellei asiasta mainitse erikseen."


Ei taida , eikä moni paja tahdo herkistellä edes erikseen pyytäessä. Mieluummin antavat jumittua , saa paremmin myytyä uusia satuloita , paloja ja levyjä , kun ei turhaan herkistellä.
#4
ID.4 / Vs: ID.4
23.05.23 - klo:19:47
Kiitos , tuolla korjaantui. Sulake 19 pois ja takaisin.
#5
ID.4 / Vs: ID.4
21.05.23 - klo:20:29
ID 4 ei perjantain jälkeen ole päässyt online tilaan.  "Online tilan lataus epäonnistui" Muilla vastaavaa ? Onko kotikonsteja tähän ongelmaan ?
#6
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
25.04.23 - klo:08:21
Tilattu huhtikuun 2022 alussa , ei vielä mitään tietoa , alunperi veikkailtiin 15kk , eli heinäkuun tienoilla pitäisi tulla. Olen tosin henkisesti varautunut , että ei ehkä tule v 2023 puolella , jolloin perun tilauksen.
#7
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
08.04.23 - klo:14:41
"Itsellä ollut ID4 ja nyt Model 3 ja äänitaso about sama. MY ei myöskään ollut mitenkään paha mölisemään. Rengastus toki aiheuttaa omat mölinänsä mutta niin se oli sama ID4:kin.

Tesla on tehnyt todella paljon parannuksia äänieristykseen 2021 jälkeen."


Hyvää ja tarpeellista kehitystä , vielä vm 2020 kolmosta moitittiin TM käyttötestistä "todella kovasta ajomelusta"
#8
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
07.04.23 - klo:16:34
"Melu on subjektiivinen. MY ei ole sen meluisampi tai hiljaisempi kuin moni muukaan verrokki. Ei toki Enyaq/ID4 pärjää mutta ei se paha ole."


On se melun voimakkuus toki objektivisestikin mitattavissa , mutta se ei yksin vielä kerro sen häiritsevyydestä , vaan myös melun taajuus ja spektri ( mahdollinen kapeakaistaisuus ) vaikuttaa.

Itse pidän hiljaisuutta aivan keskeisenä ominaisuutena autoa valitessa. Joku ID4/Enyaq taso on mielestäni aivan maksimi , mitä voi sietää yli 40t, autossa. Katson koeajoraporteista aina ensimmäsenä melumittauksen lukemat ja jos menee yli 68db 120 nopeudessa , en lue koko juttua ollenkaan. Kohtuuhintaisenkin auton saa äänitasoltaan säyseäksi jopa meidän teillämme oikein suunittelemalla , kuten esim YM kaksikko osoittaa. Polestarilla esim riitti jo 20m koeajo nostamaan esiin niin kaamean rengasmelun , että ei kannattanut käyttää sen enempää aikaa auton tutkimiseen.
#9
ID.4 / Vs: ID.4
02.04.23 - klo:12:37
Tuollaiset keskieuroopan kitkat on aivan kelvolliset kesärenkaat , kun muistaa jonkinverran varsinaisia kesärenkaita heikomman pidon ja alemman vesiliirtonopeuden. Kesäolosuhteissa kitka on kuitenkin joka tapauksessa siinä määrin hyvä , että normaalilla järkevällä ajotyylillä ei ongelmia tule.

Talveksi suosittaisin hyvä pohjoismaisia kitkoja , vaikkapa Continental tai Nokia. Kannattaa katsoa testien jääpitoa ja valita parhaan jääpidon kitkat. Ainakaan omassa ID:ssä ei mitään ongelmia näin menetellen , eikä tulisi mieleenkään  lähteä rouhimaan päälysteitä pilalle nastoilla.

Keskieroopan kitkojen käytös liukkaalla on hengevaarallista , eikä mielestäni kenenkään tulisi sellaisilla luistella Suomen talvessa.
#10
Up / Vs: eUP Latausportin Jumittelu
26.02.23 - klo:13:51
Veikkaan , että samaa paskaa ne sinne laittavat uudestaan. Tuo lukituksen satunnainen temppuilu alkoi itsellä runsaan vuoden käytön jälkeen , ja varsinaiseksi ongelmaksi se kehittyi siis nyt talvella. Ehdin jo ennen korjausta pohtia sellaista hätäratkaisua , että voisi sahata tilapäislaturin pistokkeen reiän avoimeksi , jolloin saisi pistokkeen irti , vaikka tappi jäisi avatessa puoliasentoon.
#11
Sovitko välirahasta ja tilauksesta yksityishenkilönä vai mahdollisesti yhtiönä ? Noissa tilauksissa on sellainen miina , että yksityishenkilön tekemässä tilauksessa ei hintaa voi jälkikäteen muuttaa , vaikka tuotteen ovh nousisi odotusaikana. Firman nimissä tehdyissä tilauksissa taas mahdollinen odotusajan hinnankorotus voidaan siirtää tilaajan maksettavaksi , eikä kuluttajan suoja päde. Muunmuuassa tästä syystä tilaan itse firmalle tulevan auton aina omissa nimissäni ja siirrän yhtiölle vasta , kun on varmsitunut , että auto on kaikilta osin tilatun mukainen , eikä ole esim kuljetusvauroita.

Samaa systeemiä kannattaa mielestäni soveltaa mihin tahansa tavarantilaukseen , muutoin ei ongelmien ilmetessä ole kuluttajan suojaa takana.
#12
 Itsellä eUP:ssa vastaava oirekuva juuri , piti vaihtaa latausportti. Lukitussolenoidi jumitteli , niin että tappi jäi väliasentoon , eikä vapauttanut pistoketta. Hintaa operaatiolle olisi tullut n 700, , mutta meni goodwillin piikkiin.
#13
Up / Vs: eUP Latausportin Jumittelu
10.01.23 - klo:18:38
Nyt latausportti tai katkaisin solenoidi vaihdettu goodwillinä, hintaa olisi itse maksettuna tulllut 750,. Puolen päivän homma oli.
#14
Up / Vs: eUP Latausportin Jumittelu
03.01.23 - klo:10:28
Joo , aika on jo tilattu. Takuu vaan on jo ummessa , mutta pitäisi kyllä mielestäni mennä siitä huolimatta virhevastuun piikkiin , katsotaan joutuuko tästä vääntämään.
#15
Up / eUP Latausportin Jumittelu
02.01.23 - klo:21:23
No nyt myrkyn lykkäsi. Parin vuoden ikäisessä eUP:ssa alkoi viikonlopun aikana olla vaikeuksia laturin irrottamisessa pistokkeesta. Vaatii useita kertoja edestakaista romplaamista hätäavausproseduurilla , että suostuu päästämään irti pistokkeen. Ongelmana näyttäisi olevan pistokkeen lukitustapin takertelu. Avautuu vain osittain ja kanittaa pistokkeen kiinni. Ei auta voitelu eikä lämmin talli. Välillä kuuluu solenoidin ääni ja liikuttaa tappia puoleen väliin auki , välillä ei kuulu ollenkaan ääntä ja tappi jää paikoileen.

Netistä ei paljoa tietoa ongelmasta löydy. Joku kohtalotoveri Ranskassa  8v sitten joutui vaihdattamaan pistokkeen. Oli parin päivän homma , kun kuulemma ajoakkukin pitää irrottaa ! On kyllä ihme suunnittelua , jos näin on. Onko kellään täällä kokemuksia vastaavasta ?
#16
Enyaq iV / Vs: Enyaq iV
23.11.22 - klo:19:00
"Itsellä tilauksessa myös. Kesäkuussa tilattu. Ei ole myyjästä kuulunut, enkä ole edes kysellyt. Vois vuoden vaihteen jälkeen käydä juttelees että miltä näyttää ja että voisko jollain varustevalinnoilla vaikuttaa asiaan..."


Maaliskuussa  tilattu 4 x4.  Ei vielä mitään tietoa , mutta enpä ole odottanutkaan tässä vaiheessa , kun arvio oli 15kk. Katsotaan nyt tuleeko kesän alussa , vai meneekö loppuvuoteen tai peräti 2024 puolelle. Se mitä vähän pelkään , on , että jotain tai joitain tilaamiani varusteita ei ehkä komponenttipulan takia saakaan. Siinä tapauksessa kauppa sitten peruuntuu , muu kuin täysvarusteltu ei kiinnosta eikä tule kyseeseen.
#17
Yeti / Vs: Yetin jäätyvät takajarrut
07.11.22 - klo:19:28
Täsmälleen sama ongelma E UP:lla. Alkuun jäi pyörät lukkoon , jos käsijarru oli paria tuntia pidempään päällä. Lopulta pakkasella jäätyi toinen takapyörä lukkoon yön aikana ilman käsijarruakin. Kuumailma puhaltimen käytöstä tuli osa liikkeellelähtö rutiinia. Nyt syksyllä suostuivat lopulta avaamaan ja puhdistamaan takajarrut. Nyt voi käsijarrun jättää huoletta yöksi päälle. Rupeaa todennäköisesti jossakin vaiheessa taas jumimaan ja puhdistuksen saa uusia.
#18
Mii / Vs: Mii electric
20.01.22 - klo:17:55
Lainaus käyttäjältä: Zarhan - 20.01.22 - klo:09:16
No, eipä enää klonksahtanut kun tuossa liikkeelle lähti. Eli kaipa putsaus auttoi. Pitää seurata tilannetta.


Kyllä se varmaan putsaamalla esim vuoden välein hyvin toimii. Jonkun pitäisi kertoa tuo asia airportin vw huollollekin.
#19
Mii / Vs: Mii electric
15.01.22 - klo:13:04
"Sinähän niitä luet ja tänne kopioit, niin selvitä miten testin tekivät"

Mitä syytä minulla siihen olisi ? Ei minulla ole  syytä olettaa , ettei testiä ole tehty ammattitaitoisesti. Sinähän se tässä olet ryhtynyt pätemään tietämällä testejä paremmin , miten asia on.
#20
Mii / Vs: Mii electric
15.01.22 - klo:11:24
Lainaus käyttäjältä: Emil - 14.01.22 - klo:19:23
Ei toi TM:n testiartikkeli tainnut kertoa sitä, että käyttikö kuski omia taitojaan ajamiseen, vai pistikö vaan kaasupolkimen pohjaan, ja luotti tekoälyyn. Jälkimmäinen vaihtoehto ei ole kovin hyvä toimintamalli etenemisen kannalta.

No siitä vaan palautetta autoja ammatikseen testaaville , että muuttakaa testimenetelmät sellaisiksi , että saatte minua miellyttäviä  tuloksia. Jos se skoda ei pääse mäen päälle luistonesto päällä , survaiskaa ilman luistoestoa lähdössä kaasu pohjaan , niin jää sille sijoilleen. Nykyiset testausmetodinne haittaavat foorumilla pätemistäni.
#21
Mii / Vs: Mii electric
14.01.22 - klo:19:05
"Tää on helppo kyllä. Kyse on joko kuskin ymmärryksen puutteesta, tai sitten mäki on semmoinen, että tarvitsee erilaisen kulkineen."

Niin , tämä mäki on talvella usein siinä kunnossa , että omalla kalustollani sitä ei nousta , ellei kytke pois luistonestoa. Joillain muilla autoilla voi olla päinvastoinkin. Osassa autoja luistoneston poiskytkeminen auttaa pahassa paikassa , osasssa ei. Tämä näkyy esim TM testeissä.  Mikä siinä nyt on niin vaikea ymmärtää ?

"Kerro vielä miten kytket sutimiseneston pois päältä Seat Miistä."

Mistä minä tiedän. Vuoden 2020 Suomessa myydystä UP:sta ei ainakaan saa mitenkään.
#22
Mii / Vs: Mii electric
14.01.22 - klo:16:11
Lainaus käyttäjältä: Emil - 14.01.22 - klo:10:18
Eilen just kokeilin Miin nousukykyä osin jäisellä osin sohjoisella alustalla. Nätisti lähti liikkeelle mäestä, kunhan ei paina liikaa tehopoljinta. Antaa pyörien sutia sopivasti. Tarvittaessa jarruttaa sutivaa pyörää, jos vain toinen pyöristä sutii.

Mene itse kokeilemaan sen sijaan, että kopioit ja liität itsellesi mieleisiä lehtiartikkeleiden juttuja tänne.  ;D

Muistaakseni kerroin edellä , että UP jämähti jyrkkään soramäkeen kesälläkin. Talvella ajan viikottain saman jyrkän mäen autolla , josta saa napista luistoneston pois. Ei nouse hankalalla kelillä ylös  TC päällä. Tosiasia on , että joillain autoilla nousee paremmin luistonesto pois ja joillakin luistonesto päällä. Neuvo kokeilla luistoneston pois kytkentää , jos jää jumiin on hyvä neuvo ainakin niille , jotka eivät ole samanlaisia virtuooseja kuin sinä. Sinä tosin varmaan tiedät kohta kertoa , että tuokin mökkimäki on Miille ihan pala kakkua.
#23
Mii / Vs: Mii electric
13.01.22 - klo:18:23
"Se sen paremmin lähde liikkeelle hulluna sudittimalla. Päinvastoin, katoaa se viimeinenkin pito. Poikkeuksena se, jos lumen alla olisi pitävä alusta. Silloin olisi hyötyä sudittaa pois se lumi pyörän alta. Suomessa oikein koskaan ole semmoista tilannetta."


TM 4/2021 talvitestissä tutkittiin mm mäennousukykyä eri autoilla luistoneston kanssa ja ilman.  Kaikkein huonoin mäen nousija oli Octavia luistoesto päällä :
" Skoda lähtee liikeelle mäen loivimmasta kohdasta , mutta hyytyy vetoluistonrajoitus päällä 50m jälkeen"  Lumikiihdytys ajat olivat järkiään parempia koko ryhmällä ilman luistonestoa. Järjestelmien välillä oli selviä eroja ja osa autoista nousi mäen paremmin luistoneston kanssa ,  osa ilman. Johtopäätöksenä oli , että luistoneston poiskytkentää kannattaa kokeilla pahassa paikassa , jos auto ei etene.

Mutta , varmaankin väärin testattu , sinä tiedät jälleen  paremmin. Toivottavasti älyävät kysyä sinulta ennen seuraava testiä , etteivät turhaan roplaile niitä järjestelmiä taas päälle ja pois.


#24
Mii / Vs: Mii electric
12.01.22 - klo:21:30
Ei lähde vm 2020 UP:sta luistonesto pois. Talvimökkeily jatkuu siis TCoff napillisella autolla.
#25
Mii / Vs: Mii electric
11.01.22 - klo:21:18
Testaillaan huomenna. On vähän turhan tiukka tuo luistoneston asetus UP:ssa. Kesälläkin meinaa hyytyä auto mökin jyrkkään ylämäkeen. Kerran jopa pysähtyi kokonaan , kun oli tuore murske laitettu tiehen , eikä ollut vielä ehtinyt tiivistyä. Talvella ei puhettakaan , että lähtisi tällä autolla mökille , vaikka range riittäisi.
#26
Mii / Vs: Mii electric
11.01.22 - klo:19:30
Disinformaatiota netti pullollaan :

https://kaasujalka.fi/2021/11/25/kun-juutut-autolla-lumeen-toimi-nain/

"Jos auto on jumittunut hankeen tiukasti kiinni, eikä mukana ole lapiota, yritä päästä hangesta pois heijaamalla: aja autoa eteenpäin niin pitkälle kuin pääse ja peruuta sen jälkeen taaksepäin niin pitkälle kuin pystyt. Sitten yrität taas päästä eteenpäin. Vähä vähältä heijaamalla eteen ja taakse auton liikerata kasvaa ja parhaassa tapauksessa pääset lopulta pois lumesta.

Kun heijaat autoa ulos kinoksesta, kytke luistonesto siksi aikaa pois."


Eikö ne nyt jo  tajua , ettei sitä luistonestoa pidä kytkeä pois , kun täälläkin tiedetään , että järjestelmät on niin kehittyneet , että kannattaa vaan pitää estot päällä aina ja kaikkialla.
#27
Mii / Vs: Mii electric
11.01.22 - klo:13:51
Näyttää autolittokin vielä vuosi sitten levittäneen väärää tietoa luistoneston pois kytkennän tarpeesta :


https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/3332bec7-34dc-495f-bfe9-385e72d65c26

"Kun autoa heijailee ulos kinoksesta, niin auton luistonesto on syytä kytkeä siksi aikaa pois. Muuten käy niin, että luistonesto tappaa vedon juuri, kun sitä tarvittaisiin. Muista kytkeä luistonesto myöhemmin takaisin päälle, sillä joissakin autoissa luistoneston poiskytkeminen kytkee myös ajovakausjärjestelmän pois päältä."

Sitkeässä on väärät uskomukset.
#28
Mii / Vs: Mii electric
11.01.22 - klo:12:31
Lainaus käyttäjältä: Emil - 11.01.22 - klo:12:01
Täysin turhaa täytettä tähän ketjuun tuo lainaus. Useammastakin syystä, mutta vaikka siksi, että juttu on ikivanha. Järjestelmät kehittyy. Ja siksi, että jutussa ei edes kerrota mistä autosta kyse. Merkki- ja mallikohtaisten erojen lisäksi vetotapa vaikuttaa. Kaikki järjestelmät ei anna pyörien sutia, eikä varsinkaan jarruta yksittäistä sutivaa pyörää.

Hyvä , että asiantuntijana korjasit virheellisen tiedon.  Jokuhan saattaisi vielä moista höpinää uskoa ja ryhtyä sen mukaan joissakin olosuhteissa kytkemään pois luiston estoa. Selvyyden vuoksi kysysin vielä , mistä ajankohdasta lähtien järjestelmät ovat niin kehittyneitä , ettei tarvetta poiskytkemiseen missään oloissa ole ?
#29
Mii / Vs: Mii electric
10.01.22 - klo:21:24
Lainaus käyttäjältä: Emil - 10.01.22 - klo:20:53
Vaikea keksiä semmoista tilannetta, jos on asianmukaiset renkaat alla. Järjestelmä kun antaa pyörän sutia maltillisesti, ja sen lisäksi jarruttelee sitä sutivaa pyörää, että saadaan vetovoimaa sille paremmin pitävälle pyörälle.

En toki epäile , ettet tätä asiaa paremmin tietäisi , mutta jotkut ainakin luulevat , että luistoneston poiskytkennästä voisi olla joissakin olosuhteissa hyötyä :

https://www.apu.fi/kysymykset/luistonesto-sohjossa


"TuulilasiLuistonesto sohjossa?
VASTAAJANA
Tapio Ketonen
Julkaistu: 2.1.2013
Kysymys:
Viime päivinä pitkä pakkasjakso on loppunut ja teille pakkautunut lumi on sohjoontunut. Autossani on luistonesto ja lisäksi ajovakauden hallintajärjestelmä (ESP). Mielestäni sopivassa sohjossa luistonestojärjestelmä saattaa vaikeuttaa auton etenemistä ja jopa pysäyttää sen kokonaan. Kerron esimerkin pari päivää sitten tapahtuneesta.

Ajoin hyvin pientä tietä loivahkoon ylämäkeen. Tie on kesäisin hiekkatie. Tiellä oleva lumi oli pehmentynyt sohjoksi lämpöaallon myötä. Ylämäkeen ei oikeastaan voi ottaa vauhtia, sillä tie on hyvin kapea ja päättyy isoon tiehen, jolle päästäkseen pitää kääntyä 90 astetta. Lähtiessäni ylämäkeen minulla oli vauhtia maksimissaan 20 " 30 km/h. Luistoneston valo lähti vilkkumaan heti mäen juurella ja vauhti alkoi pudota ja auto hyytyä. Kun auto oli lähes pysähtynyt, painoin luistoneston pois kytkevää nappia. Tällöin auto itse asiassa aika helponkin oloisesti kiipesi, etupyörät toki sutien, mäen ylös. Oma tuntemukseni oli se, että etenemiskyky ilman luistonestoa oli selvästi parempi. Ilmeisesti renkaiden sutiminen sopivasti putsasi pahimman loskan pois tien pinnalta ja renkaat saivat paremman pidon tiehen.

Muutama kysymys Ketoselle:

1. Millaisissa olosuhteissa luistonesto haittaa etenemiskykyä? Oma kokemukseni on yllä, mutta millaisia kokemuksia Ketosella on. Miten esimerkiksi hyvin liukas jää, syvähkö lumihanki tai hyvin pehmeä hiekka/sora.

2. Onko Ketoselle tullut vastaan ihan uusimmissa autoissa luistonestoa, joka olisi esimerkiksi yllä kuvaamassani tilanteessa jo toiminut paremmin kuin taitava kuski.

N,,YT,, VASTAUS
MAINOS - SIS,,LTÖ JATKUU ALLA

SIS,,LTÖ JATKUU
Vastaus:
Sitä “ajovakauden hallintajärjestelmää” on tapana kutsua lyhyemmin ja selkeämmin ajonvakautukseksi. Englanninkielinen lyhenne ESC tulee sanoista Electronic Stability Control. Alkuperäinen saksankielinen nimi ESP taas tulee sanoista  Elektronisches Stabilitätsprogramm, ja on englanniksi Electronic Stability Program, kyseessä on Boschin keksinnölleen antama nimi.

Järjestelmä koostuu pyörien luiston tunnistavasta luistonestosta (TCS, ASR) ja auton kierähdyksen tunnistuksesta. Auton pyörähtämiseen liittyvän sivuttaisen luiston ensimmäisiä tekijöitä on yleensä vetävissä pyörissä ilmenevä luisto, joten ensimmäinen keino sen välttämiseksi on estää vetävien pyörien luiston alkaminen. Se tehdään vähentämällä käytössä olevaa tehoa.

Seuraava vaihe on vakauttaa menoa jarrujen avulla. Puskemista hillitään sisäkaarteen puoleisen takapyörän jarruttamisella, peräluistoa taas ulkokaarteen puoleista etupyörää jarruttamalla.

Ongelmana sohjokelissä on, että eteneminen ei onnistu ilman riittävää luistoa. Karkeakuvioiset renkaat paiskovat loskaa pois renkaan ja tien pitävän pohjan välistä, kun pyörät pyörivät riittävän kovaa. Luistonesto sallii kuitenkin vain muutaman prosentin luiston, joka on asfalttipinnalla niissä rajoissa, että renkaan sivuttaispito vielä säilyy riittävänä.

Loskakelillä ja paksussa lumessa luistonesto pitääkin kytkeä pois, muuten matkanteko loppuu. Autoissa on kahta lajia systeemeitä tähän. Joissakin kytkeytyy pois pelkästään luistonesto, mutta ajonvakautus jää päälle. Joissakin taas molemmat kytkeytyvät pois. Surkea luku ovat sitten ne autot, joissa poiskytkentämahdollisuus on jätetty kokonaan pois. Useimmissa autoissa luistonesto ja varsinkin ajonvakautus kytkeytyy päälle, kun jokin määrätty ajonopeus ylitetään.

Yleisin olosuhde, jossa luistonesto kiusaa etenemistä on paksu loska- tai lumikerros. Periaatteessa myös paksu hiekka tekee saman, mutta se on harvinaisempi olosuhde, ja usein käy niin, että pehmeän hiekan alta ei löydy kovaa ja pitävää pintaa.

Loskakeli on sittenkin niin harvinainen olosuhde, että siihen näitä hienoja elektronisia järjestelmiä tuskin lähiaikoina ryhdytään mukauttamaan. Sitten kun auto oppii tunnistamaan kelin ja olosuhteet, tämä voisi olla mahdollista, mutta tähän taitaa mennä vielä aika paljon aikaa. On muistettava, että vauhdikkaasti loska- tai lumikelissä ajavia ja tällaisessa menossa myös autonsa tiellä pitäviä kuljettajia on kaikista maailman autonkäyttäjistä sittenkin kovin vähän."
#30
Mii / Vs: Mii electric
10.01.22 - klo:20:16
Asiasta toiseen. Talvella saattaa joskus tulla tarve tilapäisesti kytkeä luiston esto pois toiminnasta päästäkseen liikkeelle pahassa paikassa. Oheinen video toiminee UP:n lisäksi konsernisisarissakin ?


https://www.youtube.com/watch?v=k_bWi2nmUO8
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy