Honda

Aloittaja jkvi, 04.12.09 - klo:21:47

« edellinen - seuraava »

skula

Mikä hel**tin sekasikiö pocahontas tämä on?

Accord Crosstour

Hyi halavattu!



Toivottavasti eivät tuo tänne maailmaan koskaan ikinä millonkaan!

Antti

Onko näissä jotain samaa? Vähän enemmän ehkä hondan perä kuitenkin pussittaa.

i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

makkis

Ei oo kaunis tuo penppukaan mutta tuo Honda on kyllä kamala...

Anyway, kerran kolleega ei tee tunnareita tänne niin raportoitakoon 5500 km ajetun 2009 mallisen dieselakkordin ominaisuuksista, koska penpulla joudun pelastelemaan teiden varsille hyytyneitä hondakollegoita... nyt leivisi dpf-filtteri. Akkordi haisee kuselle, kiertää jo 4000rpm mutta vääntöä on persdynolla 1 Nm alueella 1500-4000 rpm... Merkkihuolto ei löydä vikaa eikä hommaa sijaisautoa.

Ihmespedeilyä, hevin ei tule minulle hondanpaskaa koskaan.

Tosin, firmalla on 2008 CR-V joka pelaa kuin junan vessa. Paska se autona on, mutta toimii. Se onkin bensakoneella.

Diesel on Belsepuubin keksintö.

jf

LainaaMerkkihuolto ei löydä vikaa eikä hommaa sijaisautoa.
Mikäs se tämmöinen Merkkiliike oikein on? Hyvää ja ammattimaista palvelua pitää aina mainostaa...   :P
Eikös kaverin kannattaisi palauttaa paska ja maksaa vain käytöstä, kun eihän noista 5500km:stä paljoa maksuun mene. Seuraavan auton käteisalennukset liki kompensoivat kulun.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

makkis

Etsiasiassa ko. tapauksessa merkkiliike ja merkkihuolto on kaksi eri yritystä eri y-tunnuksilla. Sijaisauto kuuluisi leasingsoppariin Aviksen kautta, käyttäjän pitäisi se itse junailla ja paikkakunnalla ei ole vuokraamoa. Käyttäjän tahdonvoimasta toki on kyse (laiskuudesta) mutta...

Itselläni on sama vastuu ja ei ole penpun kanssa tarvinnut olla yhteydessä leasingfirmaan. Aina on huoltojen ajaksi auto tullut kuin manulle illallinen. Kuka lie maksaa, en ainakaan minä. Maksan toki tonnin per kuukausi auton käytöstä, mutta aina on sijaisauto ja merkistä ja mallista olen saanut esittää toivomuksia ja ne on toteutettukin. Penpun rodservicen sijaisauto tuli renkaan puhkeamisen vuoksi muistaakseni Avikselta, josta etukäteen soitettiin ja valiteltiin ettei heillä sawossa ole 500-sarjalaista vastaavaa autoa... no, ajelin jollain munavoordilla, pienempi paha sekin kuin Toipoita Nauris. Merkkihuolto sen sijaan on automatiikalla hoitanut 320i:n, 116i:n ja kerran toiveesta myynnin puolelta X1 DriveX 20d:n.

jf

Ei tuossa tilanteessa mitään liisarin kautta tulevaa sijaisautoa tarvita, kyllä sen pitäisi hoitua ihan oletusarvona, kun uusi auto porsii. Itsellekin joskus selitettiin, ettei muka kuulu merkkihuollon järjestää sijaisautoa, keskustelu päättyi, kun kysyin paikkakunnan autovuokraamoa ja kerroin laskun tulevan heille...

Takuukorjaus kun ei saa aiheuttaa asiakkaalle kuluja, voihan sitä taksillakin ajaa huollon piikkiin.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

makkis

Samaa mieltä.

Määräaikaishuolto on asia erikseen, mutta eipä ole tuossakaan asiassa tarvinnut penppujen kanssa leasingfirmoihin tai autovuokraamoihin soitella.

jkvi

Vaihdoin pari päivää sitten akun vanhempaan autoon ja tottakait jokaiseen remonttiin kuuluu koeajo. Ajelin sitten paikalliselle ampumaradalle ja siellä olikin lunta sen, mitä tänä talvena on täällä maahan jäänyt. Alimmainen kerros tuntui hangen alla olevan sellaista kovempaa. Koskapa auto tuntui menevän hangessa eteenpäin, päätin sitten käydä katsomassa ne taulukehikotkin.

Noin kolmesataa metriä Honda meni ykkösellä eteenpäin, mutta sen jälkeen meno tyssäsi. Ihan varma en ole asiasta, mutta sellainen vaikutelma jäi, jotta takaperä lopetti lämpiämisen johdosta voiman välittämisen ja pelkällä etuvedolla auto ei kulje noin paksussa hangessa. Hetken ihmettelyn ja oikean q:n ikävöinnin jälkeen matka jatkui ja oltiin sitten määränpäässä, jossa lunta oli niin paljon, että kääntyminen oli työläs juttu. Välillä jouduin sitten jalkautumaan ja kaivamaan lunta astinlautojen ja akseleiden alta käsivarren avulla, kun Hondamiehet eivät pidä lapioita mukana. Ja jos elämäntehtävänä on autolla hangessa kahlailu ja päättää sen toteuttaa CR-V:llä, kannattaa ainakin noista vanhemmista jättää ne astinlaudat pois, niissä on etenemistä hidastavia poikittaisia osia.

Taulukehikot sitten kuitenkin nähtiin ja koskematonta kenttää jäi vielä Tuuliviirillekkin.

Tänään piti kuitenkin käydä taas tuonkin johdosta autokaupassa kuuntelemassa uusimpia väittämiä; X-drive bemuista menee jakolaatikot ja ne alkavat vislaamaan sen johdosta>eivät ole hyviä. Audeissa on paljon sähkövikoja. Mersuissa on 4-maticeissa pahka lattiassa vänkärin jalkatilassa, mutta toimivat kuulemma hyvin. Touaregit syövät renkaita 2x vs. normaalit autot. Neliveto on vakaa ajaa. Q5 vs. A6 vs. A4 vertailussa voiton oli vienyt A4 ainoana harmina pienet tilat. Maasturit ovat huonoja ajaa pidempää matkaa. Paitsi Q7, jossa kuitenkin 3.0 TDI on alimitoitettu mootori, pitää olla vähintään 4.2 TDI. Audimyyjät eivät osaa tehdä autokauppoja.

Ylläolevan viimeisen kappaleen mielipiteistä ei ole sitten yksikään minun lausumia, kunhan kirjoitin autokaupassa kuultua ;)
CRDi & Collection

Markku J

Tuota samaa öljyjen lämpiämisestä johtuvaa nelivedon "menetystä" kertoi meille JJ Lehto viime vuonna Audin quattro -talviajokoulussa. Se lienee siis tietynlainen ongelma joissain nelivetoratkaisuissa. Hondan ratkaisu lienee aika lähellä Haldexia toteutukseltaan ?

Mukavia kommentteja lukea nuo kuulemasi. Audin Q7 olisi minun mielestäni ihan OK myös 3.0 TDI -koneella. En ole ajanut, mutta useampaa kuskia olen haastatellut. Meillä kun on töissä Q7 3.0 TDI, jota useampikin kaveri on lainaillut. Tyytyväisiä ovat olleet.

Anshjelm

Seatin ollessa 45tkm huollossa on sijaisautona Honda Jazz I-Shiftillä... Herrajumala onko tuo muka automaatti :o, kyllä pikkuautoista monenmonituista on tullut kokeiltua. Ei vaan maistu oikein miltään. Ihmeellisesti noita Jazzeja kuitenkin liikenteeseen on eksynyt tiedä sitten miksi? Isommat Hondat sentään ovat mukavia vehkeitä ajaa mutta selkeästi Vagineet ja muutama muu saman kokoluokan saksalainen tuntuu mieluisammalta kuin tämä Jazzaaminen.

Ja tuo "automaatti" taas palauttaa mieliin sen että asennevamma muita kuin DSG:tä kohtaan on oikeutettu.

Flat

mikä näihin japseihin on oikein mennyt?

Yli 440 000 Honda-auto korjataan turvatyynyvian takia
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Yli+440+000+Honda-auto+korjataan+turvatyynyvian+takia/1135252766296

Urlaub


VKi

Eiköhän nämä caset ole Yhdysvaltain poliittista/media peliä talouden piristämiseksi, jolla saadaan ajokieltojen uhalla Japanilaiset valmistajat tekemään isoja kampanjoita enemmän ja vähemmän merkityksellisistä vioista, jolloin taas jenkkikansalaiset ostavat enenevässä määrin kotimaisen autotuotannon tuotteita...

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Anshjelm - 09.02.10 - klo:09:07
Seatin ollessa 45tkm huollossa on sijaisautona Honda Jazz I-Shiftillä... Herrajumala onko tuo muka automaatti :o

Ei ole. Tai ei ainakaan perineinen. Kyseessä on nk. "robottivaihteisto" tai puoliautomaattinen vaihteisto, jossa on kytkin manuaalivaihteisen auton tapaan, mutta sen käytöstä vastaa tietokone. Käsittääkseni nuo robottivaihteistot harvemmin ovat oikeiden automaattien veroisia mukavuudessa, mutta harjoittelulla niiden kanssa oppinee elämään ihan mukavasti.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Tos®

#44
Kaverin 60v+ vanhemmat (hairahtuivat) bensa tomaatti CR-V:n, kun VW osastolla ei o ollu myyjiä.

Noh eilen pikku lenkki tuli ajeltua, muutamia ihmetyksiä:
-Perinteinen tomaatti yllättävän toimiva/mukava/helppo ;) - tosin tuntui imevän viimeisetkin voimanrippeet moottorista.
-Tärkeimmästä - eli nelivedosta sitten toisessa topiikissa

-Vaihdemerkinnät mystiset. P ja N oli punasella, muut vaaleat. Pimeessä ei tiedä kuin mittariston perusteella missä asennossa keppi on.

-Sähkölasien kytkimistä puuttui merkkivalot?! Vain kuskinovessa oli yksi merkkivalo ja sekin kuskin ikkunan nappulassa.

-Nastarenkaiden meteli raikas... varmaan nokialaiset kyseessä - en tarkistanu ;)

Lisää koeajoa myöhemmin.

e:

-Isolla tiellä tuli heti "ei kai se vaan kaadu?"-tunne. Johon tottui nopeasti. Luultavasti talvirenkaat edistivät tuotakin...
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

SciroSJK

LainaaVaihdemerkinnät mystiset. P ja N oli punasella, muut vaaleat. Pimeessä ei tiedä kuin mittariston perusteella missä asennossa keppi on.

Tuonpa oppii tuntemaan/tietämään automaattisesti samalla tavalla kuin manuaalivaihteisessa!! Sen verran niillä on tullut ajeltua....

Eihän sulla omissakaan mitään merkkivaloa oo sille mikä vaihde kulloinkin on päällä  ;)

Tos®

Eikös sirottimessa näy se kepin asento?

Luvassa on kuitenkin lommoja, kun vanha emäntä pääsee vauhtiin ;)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

SciroSJK

LainaaEikös sirottimessa näy se kepin asento?

Kyllä se siinä näkyy, vaikka ei tuu koskaan kateltua vipua...menee vaihtee kyllä ihan käsituntumalla päälle!

LainaaLuvassa on kuitenkin lommoja, kun vanha emäntä pääsee vauhtiin

Lienee siis syytä varoa C-Arvee Hondia kun siellä liikkuu ;D

Tos®

Lainaamenee vaihtee kyllä ihan käsituntumalla päälle!
Joissain löytyy on se tuntuma
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

SciroSJK

En muista sellasta sohloa vielä ajaneeni, missä siihen ei tuntumaa tulisi hyvinkin nopeasti!
Enpäs oo tainnu kyllä koskaan tomaattijapsilla ajaa, joten....   ;)

T

Automaatti Bensa-CRV:mme kävi kampanja-jarrupäivityksessä, tyyppivika eli vinkuvat jarrut korjattiin jollakin ihme värinänvaimentimella.

Oli tarkoitus saada uusi tomaatti-diesel koeajoon päiväksi. Noh, Magneetti oli ryssinyt varauksen mutta löytyi sieltä edes tavallinen manuaali ajoon.

En ole pitkään aikaan dieselillä ajanut mutta kyllä siitä moottorin jyrinästä melkoinen traktorifiilis tuli. Jyrinä kuuluu sisälle todella häiritsevästi (omaan makuun). Vääntöä oli kyllä kivasti. 6 vaihdetta eikä tartte koko ajan hämmentää kun jaksaa mennä isollakin vaihteella. En tiedä miten se automaatti kierrosaluetta käyttäisi, kaipa se pitää vielä erikseen koeajaa.

Lainaa-Nastarenkaiden meteli raikas... varmaan nokialaiset kyseessä - en tarkistanu
Nokian hakkapeliitat ovat todella äänekkäät - ainakin CRV:n alla. On niissä toisaalta kyllä pitoakin sitten hyvin. Tässä sijais-CRV:ssä oli kitkat alla ja tuli todettua taas kitkojen yllättävän hyvä pito. Ei mitään ongelmaa vaikka pääkaupunkiseudulla on ollut tällä viikolla todella liukkaat tiet. Kyllä seuraavassa talvirengasvalinnassa täytyy taas palata kitkoihin..
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

T

LainaaVaihdemerkinnät mystiset. P ja N oli punasella, muut vaaleat. Pimeessä ei tiedä kuin mittariston perusteella missä asennossa keppi on

Tämä huomion muistan itsekin tehneeni kun kyseinen auto tuli taloon. Tosiaan käytännössä se vivun asento kannattaa katsoa aina ja pelkästään siitä mittaristosta. Siihen tottuu about päivässä  :D Ja se menee nopeasti selkärankaan miten monta pykälää P asennosta pitää siirtää jos haluaa eteenpäin, tai taaksepäin. Ei ole ollut käytännössä ongelma nuo kepin merkinnät
Car History: Passat 1.6CL vm1990, Passat 3B 1.8 vm2000, Audi A4 1.8T vm2006, Honda CR-V 2008, VAudi A4 2.0TFSI quattro vm2006, Passat Variant 2.0TDI Bluemotion 140hv vm2011, BMW X5 E70 3.0D 2007
Automaagisilla vaihteistoilla 2006 alkaen.

jkvi

Diesel kävi 40 tkm huollossa. Samalla laitatin moottorin alle peltisen alasuojan siltä varalta jos sattuu käymään vaikkapa tuuliviirit ja auto jää mahansa varaan. Eipähän öljypohja hieraudu ensimmäisenä kappaleiksi. Muutamassa pohjamuovissa näkyi olevan halkeama> vauriosta päätellen pakkaskelillä on saanut osuman etupyörästä lentäneestä kivestä tai jääkappaleesta.

Ajelin kotiin tultuani auton talliin ja sisään ajaessa ihmettelin hetken, että miksi valojen hämäräkytkin ei vaida kojetaulunäkymää pimeän mukaiseksi. Arvelin kuitenkin, että tallissa on sen verran valoa, että toiminto ei vielä toimi. Lähdin sitten pimeän tultua käymään kaupassa ja edelleen hämäräkytkin oli toimimaton. Ihmettelin tovin asiaa ja ehdin jo ristiä Hondan r(v)akkineeksi. Sitten tajusin, että asentajahan se oli päivällä kääntänyt ajovalot automaattiasennosta pois. Viiksestä valot automaattiasentoon ja taas toimii. 8)
CRDi & Collection

Tos®

LainaaEi ole ollut käytännössä ongelma nuo kepin merkinnät
Eipä siihen kahvaan kovin usein tarvi tarttua  ::)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

jkvi

Kävin pitkästä aikaa ajamassa vanhemmalla CR-V:llä. Honda taitaa olla epäluotettava vehje; 157 tkm mittarissa ja soittimesta näyttää pimenneen ainakin yksi polttimo tai ledi, mikä lienee. Radioasemien 5. ja 6. nappi on paljon himmeämpi kuin muut, jotka loistavat edelleen kirkkaina.
CRDi & Collection

makkis

Hemmetin olennainen vika on iskenyt jkvin:n Hondaan. Tuon perusteella leimaisin täysin paskaksi autoksi  ;D

Emäpaska oli minun ex-Räsä. Toinen rekisterikilven valon polttimo pimeni 90000 km / 3 vuotta. Ei koskaan enää tule vaginaa, kun ovat laadultaan noin ala-arvoisia.

jkvi

Kävelin työmaalla työkaverin reippaan vuoden vanhan CR-V:n ohi ja huomasinpa sitten takaluukusta muutaman pienen maalikuprun. Ilmeisesti sinkitys on pettänyt ja pieniä paiseita ruosteen kanssa erottui kun tarkkaan katsoi.

Työkaveri oli ottanut yhteyttä huoltoon ja maalaavat luukun uudelleen. Omassa hieman kauemmin käytössä olleessa ei merkkejä vastaavasta näy, ainakaan vielä.

Noiden takaluukkujen ongelma on ollut tiedossa etupäässä ensimmäisissä nykymallin autoissa, mutta näyttää niitä vielä olevan vuoden -08 lopullakin tehdyissä autoissa.
Työkaveri jutteli, että takuun päättymisen jälkeen pitää vaihtaa autoa.
CRDi & Collection

Arcca

Vaimolla on pientä autokuumetta, ja nyt on silmänsä iskenyt Civic 5D:hen. Kone tässä tapauksessa 1.4 ja comfort varustelu.
Mitäs kokemuksia arenalaisilla on siitä?
Ainakaan muotoilua ei voi moittia tylsäksi. Jotain parannuksia taisi tulla 2008.
Itse olen joskus kylmätyypit istunut siinä kun se tuli markkinoille. Muistan vaan että takatilat on uskomattoman suuret auton ulkomittoihin nähden ja takaistuimen ylösnosto taaksepäin antaa ison tilan korkeusuunnassa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

iwbwiwb

#58
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 28.04.10 - klo:09:38
Vaimolla on pientä autokuumetta, ja nyt on silmänsä iskenyt Civic 5D:hen. Kone tässä tapauksessa 1.4 ja comfort varustelu.
Mitäs kokemuksia arenalaisilla on siitä?
Ainakaan muotoilua ei voi moittia tylsäksi. Jotain parannuksia taisi tulla 2008.
Itse olen joskus kylmätyypit istunut siinä kun se tuli markkinoille. Muistan vaan että takatilat on uskomattoman suuret auton ulkomittoihin nähden ja takaistuimen ylösnosto taaksepäin antaa ison tilan korkeusuunnassa.


Itselläni on 1.8 Sport vm. 2006. Sanoisin että auto on tekniikaltaan kuin junan vessa, moottori on todella miellyttävä ja kohtuullisen taloudellinen. Tilaa löytyy myös runsaasti kokoon nähden, mutta mukavuudessa on paljon puutteita. Jousitus on kova ja istuimet ovat huonoja, ainakin mun selkä väsyy ja kipeytyy pidemmillä matkoilla. Mutta mulla toki on Sport varustelu eikä Comfort. En tiedä sitten paljonko nämä käytännössä eroavat toisistaan mukavuudessa, mutta se selviää koeajamalla. Sport varustelusta sanon kuitenkin että osta vain jos se tulee pääsääntöisesti kaupunkiajoon. Maantieajoon kannattaa etsiä jotain muuta.

Anshjelm

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 28.04.10 - klo:09:38
Vaimolla on pientä autokuumetta, ja nyt on silmänsä iskenyt Civic 5D:hen. Kone tässä tapauksessa 1.4 ja comfort varustelu.
Mitäs kokemuksia arenalaisilla on siitä?
Ainakaan muotoilua ei voi moittia tylsäksi. Jotain parannuksia taisi tulla 2008.
Itse olen joskus kylmätyypit istunut siinä kun se tuli markkinoille. Muistan vaan että takatilat on uskomattoman suuret auton ulkomittoihin nähden ja takaistuimen ylösnosto taaksepäin antaa ison tilan korkeusuunnassa.


Ihan hyvä laite. Kokemukset yllätys-yllätys kun Seat 1½ v sitten huollossa, sai yhdenpäivän sijaisautona ko. moottorilla pyörittää.

Laiska omaan makuun moottori kyllä oli, mutta ajettavuus muutoin ihan hyvä. Muotoiluhan on yksi suurimpia "esteitä" monelle mutta jos vaimosi on jo päässyt sen rajan yli, niin mikä jottei. Hallintalaitteet oli muistaakseni yllättävänkin erilaiset opetella, mutta loppujen lopuksi kyllä meni ihan kivasti. Toisaalta ei ollut kahta sanaa hakeako oma poies vai jättää huoltoon.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy