Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - hildebad

#1
Tapahtumat / Vs: Gumball 3000
20.05.13 - klo:14:21
Lainaus käyttäjältä: mremonen - 20.05.13 - klo:13:35
Gumball v. 2007:Semmosia sankareita. Kyllä näitä pitää juhlia ja arvostaa. Jumalauta, ei sen vertaa munaa, että vastaa teoistaan.

Joo, aika raukkamainen teko oli. Mutta, turha yleistää yksittäisiä tapauksia.

Laittakaahan kuvia/videoo jos saitte otettua! 
#2
Tapahtumat / Vs: Gumball 3000
20.05.13 - klo:09:34
N. puolen tunnin kuluttua pitäisi olla Helsingin Narinkkatorilla  8)
#3
Tapahtumat / Vs: Gumball 3000
20.05.13 - klo:09:21
Joo, tuota itsekin mietin, että miten on mahdollista jos kerran poliisin perässä ajavat. Toisaalta tuskin koko porukka pysyy aina kasassa.
#4
Tapahtumat / Vs: Gumball 3000
20.05.13 - klo:08:01
Jaahas, saattue taitaa lähestyä jo Suomea. Harmi, etten pääse paikan päälle.
#5
Tietääkö joku mitä tuolla tarkoitetaan, että se menee pilalle, kun koostumus muuttuu? Eikö sitä voi enää käyttää ja onko siitä jotain haittaa jos käyttää? 
#6
Tuo Suzuki swift on kyllä näppärä peli. Lyhyt, hieman normaalista korotettu alusta ja neliveto helpottaa sopivan parkkipaikan löytämistä kaupungissa. Haldexin ja lyhyen akselivälinsä ansiosta ehkä hieman rauhaton mutkakäyttäytymisessä verrattuna tuohon torsen 80 audiin. Tehoreservin vähäisyyden vuoksi saa provosoida aika paljon ennen kuin swiftin saa kulkemaan kahva edellä. 
#7
Eipä taida mahtua 16" noiden jarrujen ympärille :) Bongasin muuten auton kampissa joku päivä sitten.
#8
Ei tule varmaan paljon radiolle käyttöä, kun pakoputkesta tulee tuollaista nuottia! Räyhä peli.
#9
Kun lumisella tiellä on urat, jengi seuraa niitä vaikka vastaantulijan kaistalle.
#10
Tapahtumat / Vs: Frankfurt motor show 2011
29.09.11 - klo:16:52
Itsehän olin tuolla avajaislauantaina ja väkeä oli aivan liikaa.. Esim. mersun osastolle oli vähintään 15min jonot että pääsi ylipäänsä sisälle ja Audille myös joutui jonottamaan.
#11
Eikös tästä laadun määrittelystä ollut aiemmin jo joku keskustelu?

Lainaus käyttäjältä: Quality - 22.09.11 - klo:10:10
Laadusta ja varsinkin sen määrittelystä on hauska saivarrella. Asiakastyytyväisyys indikoi koettua laatua. Toki silloin, kun on laaja asiakasotanta - vaikkapa tyytyväisyyskyselyn tulokset, erilaiset painotukset tasaantuvat, ja arvio  perustuu kokonaisjakaumaan.

Asiakastyytyväisyyskyselyiden tuloksista ei ehkä kannattaisi kuitenkaan vetää suoria johtopäätöksiä jonkin tuotteen laadusta. Asiakastyytyväisyyteen nimittäin vaikuttaa voimakkaasti asiakkaan ennakko-odotukset tuotteen laadusta. Tällaiset tulokset mittaavatkin sitä, kuinka paljon nämä ennakko-odotukset ovat ylittyneet tai alittuneet.

Itselleni laatu (varsinkin autoista puhuttaessa) tarkoittaa nimenomaan koettua, subjektiivista laatua. Mitattavassa laadussa on sitten kyse ominaisuuksista.   
#12
Turhahan näitä on häpeillä. Tällä nykyisellä lähes parikymppisellä vanhuksella ei ole tullut suurempia vauhteja ajeltua. Noilla uudemmilla muutaman kerran ponnistanut sinne parin sadan pintaan eikä esim. A4 quattro ollut siitä moksiskaan. Jos muistan oikein, niin itseasiassa kys. auto tuntui istuvan tiessä sitä tukevammin, mitä kovempaa sillä ajoi. Tyhjällä pätkällä motaria vakkari päällä 200 tuntui ihan sopivalta matkanopeudelta.
#13
2.6 ABC koneessa n.2700 varvia 100kmh todellista nopeutta @ top gear.
#14
Uutta maailmalla / Vs: 2010 LeMans 24H
12.06.11 - klo:12:59
Molemmat epäonniset Audeja vielä. Ihmeen kestäviä autoja nuo ovat joka tapauksessa, kun tuo Rockefellerin kaiteeseen ajo oli Mulsannen suoran mutkassa, jossa vauhtia se 300++ ja silti äijä kömpii omin voimin autosta! Ferrarikuski ei tainnut peileihin katsoa?
#15
Voisiko kiitos pitää hieman väliä siihen edellämenijään, vaikka onkin 50 rajoitus ja kolmio liittyvillä (luonnollisesti).

Tällä tavoin menettelemällä tielle liittyminen onnistuisi sujuvasti ja kenenkään ei tarvitsisi tulla tänne internettiin valittamaan.  ;)
#16
Mercedes-Benz / Vs: Mercedes-Benz
05.06.11 - klo:10:25
Onkohan E sarjaan tulossa faceliftiä lähiaikoina?
#17
Voisit Docw relata hieman. Mikäli huomasit, niin en ole syyttänyt tässä ketään - sinuakaan. Totesin ainoastaan, että jos ajaa kovaa suomessa, pitää ohitukset kuitenkin vetää maltilla, koska ihmiset eivät seuraa peileistä liikennettä "sillä silmällä".
#18
Arvauksen ja oletuksen ero on yleensä olematon. Kumpikin perustuu luottamukseen, eikä aistihavaintoihin saati johonkin vielä sofistikoidumpaan lähteeseen.
LainaaKyllä tuossa videossa ihan pienen hetken autoa näkee sivupeilistä ennen ohitusta, ei tosin kovin hyvin. Minusta ei kuitenkaan ole kyse arvauksesta vaan oletuksesta että ihmiset ajavat sääntöjen mukaan. Muutenhan aina esimerkiksi liikenneympyrässäkin ajaessa pitäisi yrittää arvata tuleeko joku sieltä kolmion takaa eteen vai ei. Itse ainakin oletan, että kukaan ei tule koska heidän pitää väistää jo ympyrässä olevia.
LainaaHarvemmin taustapeiliä tulee tuijotettua sekunteja kerrallaan. Itsellä tulee seurattua kohtuullisen tehokkaasti taustapeilistä liikennettä, mutta silloinkin se on ehkä 10sek välein tapahtuva vilkaisu. Sitten jos kaistan vaihto on mielessä, tulee peiliin tuijotettua ehkä se n1-2s. Jos nopeuseroa alkaa olla 20-30 metriä sekunnissa ei kukaan voi olettaa että peilejä hyödyntämällä sitä rasvattua salamaa bongaa muuten kuin ilmiömäisellä tuurilla. Vielä vähemmän mikäli se tulija on moottoripyörän selässä.
Jep, mukavasti nämä kommentit tukevat aiempaa näkemystäni.
#19
No tuosta videosta on paha mennä sanomaan, kun siitä oli leikattu veten lähestyminen kokonaan pois... Jos olis vaikka sen normaali reilu 5 sekuntia kuvattu sitä taustapeiliä ennen ohitusta, niin väitän että olisi huomannut takaa tulevan jonkun haipakkaa.

Olen samaa mieltä siitä, että nopeuserot voivat aiheuttaa vaaratilanteita, jos niihin ei osata varautua. Lähinnä tarkoitinkin tuolla aikasemmalla postauksella juuri sitä, että täällä ei osata varautua eli seurata aktiivisesti takana liikkuvaa liikennevirtaa. Ohitusta motarilla edeltää usein yksi vilkaisu peiliin: kaukana on vielä, ehdin ohi. Eli käytännössä arvataan se takaa tulevan nopeus.
#20
LainaaHaluaisin vaan nähdä kuinka moni näistä 200 km/h "tyhjällä" motarilla ajavista reikäpäistä malttaa pudottaa heti nopeutensa lähemmäs muille ennalta arvioitavaa 120iä kun edessäpäin näkyy muita tielläliikkujia...

Just näinhän se pitää suomessa tehdäkin, kun ei ihmiset osaa seurata peileistä sitä takaa tulevaa liikennettä tarpeeksi hyvin.
#21
Yritän päästä paikan päälle, ja quattro velvoittaa tulemaan säässä kuin säässä  ;)
#22
Audi / Vs: Vanhat Audit (80, 100 ...)
07.04.11 - klo:13:21
Tuohon lämpöasiaan, niin en luottais täysin siihen lämpömittariin. Ongelma voi olla mittariston lisäksi kaiketi lämpöanturissa. 

Termostaatti näissä v6 koneissa kannattaa vaihtaa jakohihnan yhteydessä, koska termarin kotelo on ikävästi hihnan takana ja hankala muuten vaihtaa.

#23
LainaaSanotaan nyt vaikka että toivottavasti ymmärtäisit mennä leikkimään vaikka mikroautoilla...

OT:on muuten pirun hauskaa käydä välillä päästelemässä vähän höyryjä noilla!

Ehkä itsekin ottaisin pois ylimääräiset lätkät sieltä kontista, jos niitä ei olisi jo otettu aikasemman omistajan toimesta. Turhaan saattavat provosoida tosiaan viherhihhuleita ja muita hulluja vahingontekoon.
#24
Nyt kevät HERÃ,,TYS! Sais loppuu jo nää 0-kelit..
#25
A7 4G (10-) / Vs: Audi A7
26.03.11 - klo:13:33
Onpa julmetun kokoinen toi A7 kun vertaa tuohon siroon satkun perään!
#26
En edelleenkään ymmärrä, minkä takia sen päätiellä ajavan ylipäätään pitäisi joutua jarruttamaan? Silloinhan se eteen kääntyvä on jo tehnyt virheliikkeen. 
#27
LainaaJa se perus 9kmh ylinopeus voi olla kolaritilanteessa se ratkaiseva tekijä mutta eihän siitä saa kritisoida.
Jos on 9 km/h:sta kiinni kuoleeko, on kyllä mielestäni turhan pienellä turvamarginaalilla liikkeellä! Ja tarkoitan tällä liikennevirtaan liittyvän kuskin arviointikykyä. Ei ihminen oikeasti pysty arvioimaan niin tarkasti sitä lähestyvän nopeutta, että kannattaisi luottaa siihen - mieluummin odottaa kunnes tie on tyhjä.

#28
Näyttää konvergoituvan jakauman keskiarvo odotetusti sinne 7-8 litraan.. Omalla autovanhuksella keskikulutus vaihtelee 7,5-12,5 välillä. En ole kylläkään mitannut oikeata kulutusta, mutta ajotietokoneen lukemia joskus tullut vilkuiltua.  
#29
Sunnuntaina oli vuokot 4 -tien keskikaistaleella kykkimässä.

#30
BMW / Vs: BMW
01.03.11 - klo:09:39
Hohhoijaa, eikös tuo BMW-imagoon vetoaminen ala olemaan jo pikkuhiljaa vanhanaikaista.. Ottaa vaan itseä päähän, kun meidän pappa jätti pempun kauppaan kuulemma sen liian vauhdikkaan imagon vuoksi ja osti sen sijaan huonomman audin.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy