Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: peped - 26.03.19 - klo:08:59
Kulutushommiin liittyen; tankkaatteko bensa RS:ään 95 vai 98? Jos 98, niin oletteko huomanneet kulutuksen aidosti tippuneen tai moottorin käyttäytyneen jollain tapaan mehevämmin?
95,mitään eroa en ole huomannut vs 98,muutako hinnassa ;D

FoamCleaner

Lainaus käyttäjältä: peped - 26.03.19 - klo:08:59
Kulutushommiin liittyen; tankkaatteko bensa RS:ään 95 vai 98? Jos 98, niin oletteko huomanneet kulutuksen aidosti tippuneen tai moottorin käyttäytyneen jollain tapaan mehevämmin?
98 ja V-powerinkin välillä huomasin eroja käyntiäänessä ja toiminnassa.
V-powerilla moottori pitää tiukempaa tai vihaisempaa murinaa kierroksilla. Saattaa, jopa hiuksen hienosti liikkua paremmin tai sulavammin.
98 käynti puolestaan on hieman pehmeämpi eikä kierroksilla niin vihaisen kuuloinen.

95 en ole koskaan tankannut.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: FoamCleaner - 28.03.19 - klo:19:28
98 ja V-powerinkin välillä huomasin eroja käyntiäänessä ja toiminnassa.
V-powerilla moottori pitää tiukempaa tai vihaisempaa murinaa kierroksilla. Saattaa, jopa hiuksen hienosti liikkua paremmin tai sulavammin.
98 käynti puolestaan on hieman pehmeämpi eikä kierroksilla niin vihaisen kuuloinen.

95 en ole koskaan tankannut.

En myöskään ole tankannut 95, tiedä onko eroa suorituskyvyssä vai ei. Jotenkin tuntuu käyvän tasaisemmin 98:lla. Myös V-Power.
Naurattaa kun miettii vaihteistoa onko saman konsernin Chironissa sama laatikko, tuskinpa ei? Vääntöä  ja tehoa kuitenkin reilusti enmmän. Hintaa vaan n 100 kertaa. No sellaista se on.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Sam123

Tuli ensimmäinen RS Combi perheeseen. Facelift malli vm. 2017.
Kyseisessä autossa ei ole vrs mode nappia, mutta kuljettajan apujärjestelmän asetuksista löytyy kuitenkin kohta, mistä saa vaihdettua eco, comfort, Normal, sport jne. Onko nuo vain asetuksissa ”vakiona” eikä niistä ole apua, kun ei tuota alustaa ole?

t0mpppa

Nuo asetukset ovat vakionopeuden säätimelle. Muistaakseni tarkemmin katsoen lukee siinä yläpuolella. Eivät siis vaikuta mihinkään muuhun.

OctyRO

Lainaus käyttäjältä: FoamCleaner - 28.03.19 - klo:19:28
98 ja V-powerinkin välillä huomasin eroja käyntiäänessä ja toiminnassa.
V-powerilla moottori pitää tiukempaa tai vihaisempaa murinaa kierroksilla. Saattaa, jopa hiuksen hienosti liikkua paremmin tai sulavammin.
98 käynti puolestaan on hieman pehmeämpi eikä kierroksilla niin vihaisen kuuloinen.

95 en ole koskaan tankannut.

Aika rallikuski pitää olla jos 98 ja v-power (98.2) oktaanin välillä huomaa eron.. Eiköhän se oo se ero mielikuvissa ja onnistuneessa markkinoinnissa

Jake82

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 12.03.18 - klo:15:18
Tämä ei kyllä ilmennyt tuosta tekstistä ilmeisesti mitenkään?

Ja aivan sama miten vertaat. Ihan omistuspohjalta voin kertoa että T8 kyllä lähtee tarvittaessa helvetin äkäisesti. Ja täällä pohjoisessa nimenomaan missä on tätä lunta ja jäätä.

Jos haluat niin voidaan testi järjestää ihan milloin vaan. On tullut muutaman RS:n kanssa lähtöjä tässä testailtua kun on lapsettanut ja eipä ole pärjänneet. Vanhemman kopan S3:kin jäi ihan reilusti. Siinä sentään on ihan miehekkäät tehotkin nelivedon kanssa.

Voin tulla testaamaan miten se volvo liikkuu ;D., mutta panoksena pitää olla kunnon raha summia.

Onko talous ja auto kunnossa?
Audi RS6 2015

Sam123

Lainaus käyttäjältä: t0mpppa - 10.04.19 - klo:23:56
Nuo asetukset ovat vakionopeuden säätimelle. Muistaakseni tarkemmin katsoen lukee siinä yläpuolella. Eivät siis vaikuta mihinkään muuhun.

No niinpäs olikin kiitos. Edellinen omistaja ottanut oikeastaan kaiken muun mahdollisen mutta ei tuota, silti upea ajaa:). Eco tila on manuaalinen, omassa jalassa ;)

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Jake82 - 11.04.19 - klo:08:32
Voin tulla testaamaan miten se volvo liikkuu ;D., mutta panoksena pitää olla kunnon raha summia.

Onko talous ja auto kunnossa?

Ei S90/V90/XC90 T8 pärjää Audille  ;D S90 T8 siellä 22-23 s paikkeilla 0-200 km/h, 0-100 n 4.7 s. XC huonommin painon tähden. 
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Nifa

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 15.04.19 - klo:01:19
Ei S90/V90/XC90 T8 pärjää Audille  ;D S90 T8 siellä 22-23 s paikkeilla 0-200 km/h, 0-100 n 4.7 s. XC huonommin painon tähden.

Ehkä hitusen offtopicksi, mutta jos verrataan puhtaasti paperiarvoja Volvo T8 400hp/2000kg vs. Audin C7 RS6 560hp/2000kg, niin itse laitan kyllä panokseni toiselle hevoselle kuin Volvolle. Edellisen sukupolven C6:nenkin (about sama teho/paino suhde vs C7:n normi V8 biturboon) liikahtaa ~13s 0-200..
Audeja on moneen lähtöön. Oletuksena oli, että Jake82 olisi tulossa sigunsa autolla :F
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Jake82

Lainaus käyttäjältä: Nifa - 16.04.19 - klo:13:46
Ehkä hitusen offtopicksi, mutta jos verrataan puhtaasti paperiarvoja Volvo T8 400hp/2000kg vs. Audin C7 RS6 560hp/2000kg, niin itse laitan kyllä panokseni toiselle hevoselle kuin Volvolle. Edellisen sukupolven C6:nenkin (about sama teho/paino suhde vs C7:n normi V8 biturboon) liikahtaa ~13s 0-200..
Audeja on moneen lähtöön. Oletuksena oli, että Jake82 olisi tulossa sigunsa autolla :F
Kyllä voin Audin kanssa tulla, ajetaan vaikka jossain lentokentällä tms. Missä ei virkavalta pysäytä hauskanpitoa ;D.

Lähinnä nyt toi mun aiempi "uhittelu" oli vähän piikitystä näille Volvo T8 kuljettajille, kun
Tuntuu tämä "VoimaVolvo" nyt olevan niin suurenmoisen nopea laite ;D.
Itse myös kyseisen Volvon koeajaneena, ni ei se sitä ole :).


Audi RS6 2015

erttuli

#7421
Kaippa nuo paikaltaan lähtee ihan jees, mutta lopulta se on teho/paino suhde mikä ratkaisee.
Alkaa kulkemaan painavakin vehje kun mennään tuonne X6M luokkaan  :)
Oma kippo 400hv 1600kg, melko höyhensarjalainen jos vertaa näihin tankkeihin.

Jake82

Lainaus käyttäjältä: erttuli - 16.04.19 - klo:17:17
Kaippa nuo paikaltaan lähtee ihan jees, mutta lopulta se on teho/paino suhde mikä ratkaisee.
Alkaa kulkemaan painavakin vehje kun mennään tuonne X6M luokkaan  :)
Oma kippo 400hv 1600kg, melko höyhensarjalainen jos vertaa näihin tankkeihin.

Ja huomaa 6:sen painon kyllä esim. Radalla, ajettiin tutun kanssa  nyrrellä viime kesänä ja sillä oli silloin rs3 ajossa. En meinannut pysyä sen perässä mutkaosuuksilla juuri ollenkaan ;D.
Tai sit oon oon vain niin huono rattimies 8)
Audi RS6 2015

FoamCleaner

#7423
Lainaus käyttäjältä: OctyRO - 11.04.19 - klo:07:38
Aika rallikuski pitää olla jos 98 ja v-power (98.2) oktaanin välillä huomaa eron.. Eiköhän se oo se ero mielikuvissa ja onnistuneessa markkinoinnissa
Ei tarvitse rallikuski olla, jos on korvat päässä, osaa tunnistaa ja ymmärtää hieman eri taajuuksien ääniä. Vähän kovemmin ja matalempaa, hieman vähemmän ääntä eikä niin matalaa. Käyntiäänessä on ihan selvä ero, ehkä kulkupuolessa? mutta se voi olla markkinointia.

Saman asian kyllä huomasin aikaisemmassa volvossa, että käyntiäänet muuttuivat selvästi.. pelkästään parempiin murinoihin. 
Kyseessä tietysti voi olla myös piilevää rallikuskin ominaisuutta.  ;D

peped

Paljonko pidätte (kesä)renkaissa paineita? Lähinnä 18" kiinnostaa. Kiltisti läpässä olevien ohjearvojen mukaan vai oman maun mukaan? Itse pistin ympäripyöreästi 2,5bar ja katellaan miltä tuntuu, rengakoko 225/40R18.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: peped - 18.04.19 - klo:09:11
Paljonko pidätte (kesä)renkaissa paineita? Lähinnä 18" kiinnostaa. Kiltisti läpässä olevien ohjearvojen mukaan vai oman maun mukaan? Itse pistin ympäripyöreästi 2,5bar ja katellaan miltä tuntuu, rengakoko 225/40R18.

Pidän myös 2.5 baria 18''. Tuntuu suhteellisen mukavalta. 2.8 oli liian kova omaan makuun. Suuntavakavuus ok 2.5, en huomannut eroja 2.2 ylöspäin. Noita kai voi viilailla omaan makuun eikä tuijottaa vain ohjearvoja, kunhan ei poikkea liikaa. Pitää muistaa että huoltoasemien mittarit voivat näyttää eri arvoja samassa paineessa. 
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

V60

Itsellä Cuprassa 3 bar 225/40R18. Ehkä vähän äänekkäämmät noilla paineilla. Mutta jämäkät ja hyvin rullaa.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

FoamCleaner

225/40/18 käytin 2.8 bar


splitxyz

225/40/18. Kokeilin 3 eri huoltamon mittaria, ABC, Neste ja Shell. Kaikki mittarit näyttivät eri painetta samaan 15 min aikaväliin (ulkolämpötila +16 C). ABC näytti 2.8, Neste 2.6 ja Shell 2.4-2.5, mikä niistä oikeassa? Kävin rengasliikkeen kalibroidussa mittarissa, näytti 2.5, Shell kai sitten tarkin Uudellamaalla näillä kulmilla (pk seutu). Jos laittaa ABC:llä 3.0 niin saattaa näyttää 2.6 Shellillä, tai Shellillä 3 niin voi ABC:llä näyttää 3.4.  :o 8)
No joo, pääasia että on painetta  ;D
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Daatta

2.8 bar eli "täyden kuorman" paineet.

Huoltosikoiden mittarit näyttävät mitä sattuu, autolehdissa muistetaan aina muistuttaa asiasta. Olisin suositellut Michelinin rengaspainemittaria, mutta a) se on poistunut Motonetista b) viimeksi joku haukkui sen maan rakoon. Minulla on ollut tuollainen mittari autossa vuodesta 2004, vielä toimii alkuperäisillä paristoilla ja näyttää paineet tarkasti.

Löytyi vertailu mittareista, näemmä Biltemasta saa alle kympillä ihan käypäisen mittarin:

https://autobild.fi/tuoteesittely/paineet-kohdilleen--testissa-10-rengaspainemittaria-6.182.30562.21e8e8feb8

Mittari on hyvää pitää autossa senkin takia, että saa rengaspainevaroittimen piipattua tarkistettua paineet. Matalaprofiilirenkaasta ei juuri silmällä näe onko siinä painetta ja kuinka paljon.

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

VR6

Yksi parhaimpia hankintoja ollut itsellä Lidl myymä ilmapainemittari/pistooli. Diginäytöllä ja patteritki kestäny varmaan 5v, vaikka välissä kylmässä.

En tiedä myyvätkö enää. Aina näyttänyt samaa kuin Misukan ja Dainun mittarit. Maksoi muistaakseni 14.90,. Erinomainen kampe

Migo

Minkäslaisia suosituksia paineisiin on 225/30r20 renkaille? Nyt on about 3.1, mutta tuskin kannattaa ainakaan paljon tuon alta kokeilla?
Eipä sinänsä, et ajomukavuus näillä suomen teillä paranis, kun kumit ovat tuota luokkaa. 😂 mut jos kokemuksia on jollakulla.

Kimmmo

Kolmas rs tilauksessa ja otin lisänä rs-napin. Aiemmissakin ollu challenge-paketin yhteydessä, mutta nyt huomasin jtn uutta, eli alustavalinta?? Jäykistääkö oikeesti vai onko konfiguraattorissa epäselvä sepustus?

Entä onko kellään vielä fl-versiossa lisävaloja käyny keulilla? Jos on, niin kuva ois kiva... ittellä ollu noissa aiemmissa pyöreet 7” led x3 ja on ollu tarpeelliset.

Mites ku ehkä haluais mustan kalvon kattoon, ihan vaan ku ois kiva, valkosessa autossa jotain muutaki väriä, ni onkos tällasta kellään? Tästäkin kuva ois kiva...
Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

Petunet

Jos olet tilannut DCC:n eli sähköisesti säädettävän alustan niin sitten kyllä.
Muuten ei.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

raiveli

Tossa kuva teipistä, vanha malli tosin😊


Kimmmo

Tänks raiveli ja petu! Eli alusta pysyy factory settingissä, aattelinkin jo edullisuutta...

Uus juttu tuli mieleen... eli onkohan kellään sitten tuota honey comb grilliä asennettuna superskodalta? Ihmetystä aiheuttaa teksti ”after install is front-assist function needed to be deactivated”?? Täh?
Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

mabe

Lainaus käyttäjältä: Kimmmo - 24.04.19 - klo:20:53
Entä onko kellään vielä fl-versiossa lisävaloja käyny keulilla? Jos on, niin kuva ois kiva... ittellä ollu noissa aiemmissa pyöreet 7” led x3 ja on ollu tarpeelliset.

Tuolla aloittamassani ketjussa on muutamia lisävalokuvia. Huomaa että tutka on nyt ylhäällä FL mallissa -> valot menee vähän hankalammaksi.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=36672.0

lumimiäs

Lainaus käyttäjältä: Kimmmo - 24.04.19 - klo:21:43
Tänks raiveli ja petu! Eli alusta pysyy factory settingissä, aattelinkin jo edullisuutta...

Uus juttu tuli mieleen... eli onkohan kellään sitten tuota honey comb grilliä asennettuna superskodalta? Ihmetystä aiheuttaa teksti ”after install is front-assist function needed to be deactivated”?? Täh?
Jep.
Täysin idioottimainen härpäke. Hunajakenno peittää etututkan. Eihän tuota nyt kukaan täysjärkinen osta.

denso

Miten lähtee nuo RS:n takapuskurin kolme heijastinta irti , onko joku irroittanut ? Pitääkö ensin kammeta reunat irti ja mahtaako olla kuinkakin tiukassa ... ?

Tekisi mieli tilata superskodalta tummennetut tai jos lähtee nätisti irti niin tummentaa snadisti nykyisiä.

Kimmmo

Enpä ole irrottanu ite... meinasin tulevasta kalvottaa ihan paikallaan, eli päälle kiinni ja terävällä paskarteluveitsellä ylimääräiset poies...
Ibiza FR 1.0 TSI
Octavia RS Tdi 4x4 DSG -19
Ex-Skoda Octavia RS Tdi 4x4 DSG -17
Ex-Skoda Octavia RS Tdi DSG Combi -15

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy