Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

JakeS

Kuinkas nopea tämä RS TDI on 0-100 ?
Oliko se nyt tekniikan maailma joka mainitsi, että menohalut eivät vastaa ulkonäköä ?
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

ConD

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 14.03.18 - klo:10:42
Kuinkas nopea tämä RS TDI on 0-100 ?
Oliko se nyt tekniikan maailma joka mainitsi, että menohalut eivät vastaa ulkonäköä ?
7,9/8,0s etuvedoille

7,6/7,7s nelivedoille

Vastaavasti tärpätillä käyvät on 6,6-7,0s riippumatta lootasta tai korimallista...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 14.03.18 - klo:10:42
Kuinkas nopea tämä RS TDI on 0-100 ?
Oliko se nyt tekniikan maailma joka mainitsi, että menohalut eivät vastaa ulkonäköä ?

TM:n mielestä Ocu RS on jotenkin kovin urheilullisen tai menevän näköinen siis? Minun silmissä näin ei ole, vaikka onhan toki RS:n puskuri vähän erilainen kuin normi-Ocussa.

Rohkenen samalla myöntää, että minulla on tämä paljon parjattu RS TDI ajossa. :)
Olen kuitenkin kaikesta huolimatta viettänyt suht tyytyväisiä kilsoja ko. pulkan ratissa, ja ne kuuluisat menohalutkin ovat riittäneet omiin ajoihin ihan hyvin. Olen ollut tyytyväinen autoon.

Lisäksi minulla on ollut myös aika monta 9-3 ja 9-5 Saabbia, ja RS vertautuu niihinkin ihan mukavasti. Se on kuitenkin niin paljon kevyempi ja herkempi ajoltaan, että lopputulos ei niin kovin paljoa häpeä kunniakkaille vanhojen hyvien aikojen ruotsinraudoille.

Octavia III RS TDI

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 14.03.18 - klo:12:38
Rohkenen samalla myöntää, että minulla on tämä paljon parjattu RS TDI ajossa. :)
Olen kuitenkin kaikesta huolimatta viettänyt suht tyytyväisiä kilsoja ko. pulkan ratissa, ja ne kuuluisat menohalutkin ovat riittäneet omiin ajoihin ihan hyvin. Olen ollut tyytyväinen autoon.

Sitähän tässä ei kukaan kielläkään. Olen täysin samaa mieltä tuosta että RS sekä TDI että TSI versiona ovat oikeinkin asiallisia pelejä ja omaavat erinomaisen hinta/teho/laatusuhteen.

Ehkä auto olisi voinut olla vähän rohkeamminkin sporttiseksi muotoiltu, mutta ymmärrän kyllä tämänkin linjauksen. Nykymallin maski valoineen vaan ei vieläkään ole omaan silmään sopeutunut ja en pidä edelleenkään faceliftistä, mutta sekinhän on makuasia mikä ei varsinaista autoa siellä alla pilaa.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: V-O - 13.03.18 - klo:22:11
Eikä tääkään nyt tähän varmaan kuulu mitenkään mutta sekoitetaan nyt lisää tätäkin keskusteluketjua  :)

Otamme siis tämän jumal-auton, Skooda RS 2.0 TDI 184 hp etuveto ja vertaamme sitä 10 vuotta vanhaan sopivaan verrokkiin Saab 9-3 1,9 TTiD 180 hp etuveto.

Ohituskiihtyvyydet 80-120 km/h seuraavat 4. ja 5. vaihteilla:
Skoda: 7,9 s ja 10,5 s
Saab: 6,5 s ja 7,9 s
Lukemat otettu Tuulilasi- ja Auto Test-lehdestä.

Siis onko toi tän päivän Skoada noin mopo  :o? Hienosti kulkee Skoda kun museoautotkin pesee sen ja nuin reilusti.

Uusia ja vanhempien autojen testiarvoja ei "suoraan" voi verrata. EU toi siihenkin standardeja. Pitää olla mm. sitä ja tätä painoa ja määrätty määrä bensaa nykyään. Plus jotain matkatavaraa. Sen takia monissa nykytesteissä saadaan aika huonoja aikoja vs vanhempiin. Aikanaan kiihdyteltiin aika tyhjällä tankilla ja yhdellä henkilöllä ilman matkatavaroita. En ole tuosta ihan varma miten eri lehdet noita noudattavat.

Ehkä syytä perustaa uusi threadi tälle eri autojen kiihdytysväittelylle. Ei mielestäni kuulu RS:n alle.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Metalgod

#7325





No saa näistä aivan mukavat naurut.  Kenen auto kiihtyy parhaiten... voi helvetin helvetti...

Skoda RS 4x4
Dodge Charger 6.4 Hemi 850hv

FoamCleaner

#7326
Ei tuo RS TDi saati TSI mikään raketti ole. :D Se on sellainen pirteä perhekuljetin, mielestäni.
Kovin paljon ei jäänyt mk5 R32 golfille ~50kmh jälkeen kiihdyttäessä "suljetulla tieosuudella tietenkin", vasta suuremmilla nopeuksilla alkoi golf hiljalleen mennä ohi mutta ei missään vaiheessa voi sanoa "karkuun meni". Siinä se rinnalla oli pitkään ja hivuttautui ohi.


Jos tuollainen RS menisi 100-200kmh välin 10sec nurkille, alkaa ohituskiihtyvyys olemaan siedettävällä tasolla.

Hidalgo

#7327
Lainaus käyttäjältä: JakeS - 14.03.18 - klo:10:42
Kuinkas nopea tämä RS TDI on 0-100 ?
Suunnilleen yhtä nopea kuin 1.4 TSI, ja hitaampi kuin 1.8 TSI.

Staara

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 14.03.18 - klo:21:04
Suunnilleen yhtä nopea kuin 1.4 TSI, ja hitaampi kuin 1.8 TSI.
Eihän se raketti ole mut liukkaalla pirun hyvä kiihtyy tehoihinsa nähden, niiku aikasemmin kirjotin nii tehtaan ilmoittama 0-100 on normimoodissa plus mitä kaikkee muuta siinä onki vaatimuksia nykyään, tossa yks video missä menee 6,9 ja nuita on useita muitaki alle 7s kiihytyksiä 4wd rs tdillä. En usko et 1.4 on lähelläkää tota mut aika huikee on se moottori jos tohon kykenee 👍
https://youtu.be/hbMFXa51jRo
Octavia RS FL TDI DSG 4X4 -18
Volvo V60D6 -14
Kia Sorento 2.2 TDI -14
Chevrolet Captiva 2.0 TDI -12
Opel Zafira 1.3 TDI -13
Skoda Octavia 2.0 TDI 4x4 -10
Opel Vectra 2.2 -08

sambolo

Suht nopea 0-100 varsinkin verrattuna tuohon 80-120(5,3s). Oma diesel leoni meni just ja just johki 8s 0-100, mut 80-120 meni tasan 5s(4 vaihde).Toki välitykset vaikuttaa paljon.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

V-O

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 15.03.18 - klo:06:02
Oma diesel leoni... 80-120 meni tasan 5s(4 vaihde).Toki välitykset vaikuttaa paljon.
Aika jännä. Seatissa välitykset todella onnistuneet verrattuna Skoda Octavia RS TDI:hin.

RS:n 184 heppaisella manuaalilla onnistui Auto Test-lehti (helmikuu 2018) kirimään 80-120 km/h 4-vaihteella aikaan 7,9 sek. Leonhan on siis aivan mahtava tykki, ja tosiaanko siis 184 hp?

sambolo

Lainaus käyttäjältä: V-O - 15.03.18 - klo:07:23
Aika jännä. Seatissa välitykset todella onnistuneet verrattuna Skoda Octavia RS TDI:hin.

RS:n 184 heppaisella manuaalilla onnistui Auto Test-lehti (helmikuu 2018) kirimään 80-120 km/h 4-vaihteella aikaan 7,9 sek. Leonhan on siis aivan mahtava tykki, ja tosiaanko siis 184 hp?

Leon oli vakiona 170hp pumppari koneella, bsr ohjelmointi oli mulla joka lupas ~205hp/425Nm. Penkissä ei ollu käyny. Tuo 7,9s kuulostaa todella huonolta ajalta varsinkin suhteessa 0-100 aikaan :o Ois varmaa nopeamminkin menny leonilla 80-120 jos kolmosvaihde olisi riittäny 120 asti.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Staara

Lainaus käyttäjältä: V-O - 15.03.18 - klo:07:23
Aika jännä. Seatissa välitykset todella onnistuneet verrattuna Skoda Octavia RS TDI:hin.

RS:n 184 heppaisella manuaalilla onnistui Auto Test-lehti (helmikuu 2018) kirimään 80-120 km/h 4-vaihteella aikaan 7,9 sek. Leonhan on siis aivan mahtava tykki, ja tosiaanko siis 184 hp?

Niin manuaalilla ja nelosvaihteella tehtynä, ei varmaan optimaalisin kiihdytys ole nelosella lähteä tuosta vauhista..dsg:llä autobildin testissä 80-120km/h on tulos 5,1s ja netissä videoita, joissa on vedetty väliin 4,8-5,2 useitakin vetoja. Sit oli DSG:llä vedetty myös vitosvaihteella tuo kiihytys niin sekin oli 7,6s. Mutta näitä vaihteluitahan on, lähdekritiikki on aina hyvä juttu  8)
Että kyllähän se kun ottaapi auton tehon ja koon sekä hinnan huomioon, nii ei se yllättävää ole, että auto on niin suosittu..myös pienemmissä teholuokissa.
Octavia RS FL TDI DSG 4X4 -18
Volvo V60D6 -14
Kia Sorento 2.2 TDI -14
Chevrolet Captiva 2.0 TDI -12
Opel Zafira 1.3 TDI -13
Skoda Octavia 2.0 TDI 4x4 -10
Opel Vectra 2.2 -08

SVS

Lainaus käyttäjältä: SVS - 13.03.18 - klo:08:14
2014 RS bensa farkku webastolla. En käytä webastoa ajonaikana. Auto ollut vasta vähän aikaa mutta ongelmana että kun pysähtyy niin jonkin verran tulee höyryä etusäleikön läpi apukuskin puolelta. Nesteitä näytti olevan vielä. Kerääntyykö konetilaan vettä ulkopuolelta vai onko näissä jotain tyypillisiä vuotokohteita?

Huolto teki painetestin eikä löytänyt vuotoja. Hyöryilmiö tullut parikin kertaa, varmaan ulkopuolelta pääsee vettä syylärin päälle tms..


V-O

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 15.03.18 - klo:08:43
bsr ohjelmointi oli mulla

1,4 TSI kulkee melkeen saman, 5,2 sekkaa 0-100 km/h

ConD

Olin tylsä enkä ottanut videota. En edes hidastetulla sekkarilla... Sen sijaan VCDS:llä kymmenkunta vetoa, ja jäin valmistajan "speksiajasta" näin talvella vain sekunnin. Hajonnaksi sain+/- 0,2s, koska VCDS ottaa vain 8-9 arvoa/s nopeustietoa ulos ja nopeustieto on tasakilometreinä...

Nyt olisi kiva tietää jääkö neliveto-diesel-automaatti Octavia III RS enemmän vai vähemmän kuin tuon sekunnin näin talvisaikaa? Se mikä näin talvella vaikuttaa paljon on nimenomaa renkaat ja niiden aikaansaama pito alustaan.

Staara, käyhän koklaan... mimmosia tuloksia tulee? :D Ei nettivideoilla mitään tee...
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

Staara

Lainaus käyttäjältä: ConD - 15.03.18 - klo:22:39
Olin tylsä enkä ottanut videota. En edes hidastetulla sekkarilla... Sen sijaan VCDS:llä kymmenkunta vetoa, ja jäin valmistajan "speksiajasta" näin talvella vain sekunnin. Hajonnaksi sain+/- 0,2s, koska VCDS ottaa vain 8-9 arvoa/s nopeustietoa ulos ja nopeustieto on tasakilometreinä...

Nyt olisi kiva tietää jääkö neliveto-diesel-automaatti Octavia III RS enemmän vai vähemmän kuin tuon sekunnin näin talvisaikaa? Se mikä näin talvella vaikuttaa paljon on nimenomaa renkaat ja niiden aikaansaama pito alustaan.

Staara, käyhän koklaan... mimmosia tuloksia tulee? :D Ei nettivideoilla mitään tee...

No kyllähän se varmaankin tuohon samaan speksiluokkaan menee kiihtyvyysero talvella vs. kesällä tommosella haldexilla, hybridissä se ero on sitten jo reilusti isompi, jos ei ole kuivaa asfalttia alla. No pitäs kyllä käyä kokkeileen, mulla on obdeleven, mutta sen kautta ei taida moisia speksejä saada mitattua tarkasti. Totta niitä tietenki luulis jottain gps trackereita olevan applellekin tarjolla  ::)
Octavia RS FL TDI DSG 4X4 -18
Volvo V60D6 -14
Kia Sorento 2.2 TDI -14
Chevrolet Captiva 2.0 TDI -12
Opel Zafira 1.3 TDI -13
Skoda Octavia 2.0 TDI 4x4 -10
Opel Vectra 2.2 -08

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Staara - 16.03.18 - klo:10:53
hybridissä se ero on sitten jo reilusti isompi, jos ei ole kuivaa asfalttia alla.

Kerrotko vielä millä perusteella? Mutulla niinkö? Josko nyt lopetetaan tämä paskanjauhanta kun sulla ei oikeasti ole asiasta MITÃ,,Ã,,N kokemusta niin älä viitti enää tommosta skeidaa kirjoitella. Minua ainakin kyllästyttää jo aivan helvetisti tämä schaiba.

dwntime

Tuolta voi vielä kattoa Thomasin jäärataleikittelyn T8:illa että mites sillä sähkönelarilla vedetäänkään pitkää runtua : https://www.youtube.com/watch?v=sOYGI_qmPjU

BMF

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 16.03.18 - klo:11:27
Tuolta voi vielä kattoa Thomasin jäärataleikittelyn T8:illa että mites sillä sähkönelarilla vedetäänkään pitkää runtua : https://www.youtube.com/watch?v=sOYGI_qmPjU

Voisiko tämän keskustelun nyt pitää otsikon mukaisena? Kiinnostaa kuin kilo pottuja nämä ökyvolvot...

Eikä kyllä kiinnosta sen enempää nämä skodan diisselihiehojen kiihtytysarvotkaan, mutta ovatpahan edes otsikon mukaisessa viestiketjussa...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

dwntime

Vois, jopa minuakin kyllästyttää. Voisko moderaattori siivota tätä ketjua ja laittaa nuo T8 & kiihdyttelyviestit tuonne oikeaan ketjuun. Muistaakseni tuolla Volvo:n alla oli joku ketju näistä T8:ista. Jos ei niin tekee vaikka uuden.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 16.03.18 - klo:11:10
Kerrotko vielä millä perusteella? Mutulla niinkö? Josko nyt lopetetaan tämä paskanjauhanta kun sulla ei oikeasti ole asiasta MITÃ,,Ã,,N kokemusta niin älä viitti enää tommosta skeidaa kirjoitella. Minua ainakin kyllästyttää jo aivan helvetisti tämä schaiba.

Ei kannata lukea ja hermostua, jos aihe ei miellytä. Sinunkaan viesteistäsi ei paista läpi valtava asiantuntemus otsikon aiheesta.
Onko sulla dwntime muuten Ocu RS alla, vai ootko vaan muuten niin kiinnostunut aiheesta?
Octavia III RS TDI

Staara

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 16.03.18 - klo:11:10
Kerrotko vielä millä perusteella? Mutulla niinkö? Josko nyt lopetetaan tämä paskanjauhanta kun sulla ei oikeasti ole asiasta MITÃ,,Ã,,N kokemusta niin älä viitti enää tommosta skeidaa kirjoitella. Minua ainakin kyllästyttää jo aivan helvetisti tämä schaiba.
No nyt meni tunteisiin  :o Mut menköön Persjantaina piikkiin ;) ihan kokemusta on D6 mallin entisenä omistajana ja XC60 T8:lla parin päivän koeajon jälkeen todettuani, että ihan samanlainen on edelleenkin hybridin tekniikka "nelivedossa" ja se yhdistettynä Volvon aika reilusti tehoja talvella leikkaavaan luistonestoon (vaikka onkin Powermodissa ja luistonestot "kytkettynä" pois päältä), nii kyllähän se syö tehoja ja kiihtyvyyttä ihan pirusti eli omaan aika hyvän kokemuspohjan tähän. Kesälläkin jo pelkkä märkä asfaltti leikkaa nuita tehoja pirusti keulalta, koska onhan niitä paljon. Talvella ja märällä asfaltilla kiihytys on alussa semmosta töksähtelevää, sitten kun saa pitoja niin onhan se kova kiihtymään eli kuivalla kesäkelillä. Talvellakin kuitenkin semmonen 8s suoritus 0-100 on ton kokoisella autolla jo hyvä suoritus!
Octavia RS FL TDI DSG 4X4 -18
Volvo V60D6 -14
Kia Sorento 2.2 TDI -14
Chevrolet Captiva 2.0 TDI -12
Opel Zafira 1.3 TDI -13
Skoda Octavia 2.0 TDI 4x4 -10
Opel Vectra 2.2 -08

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 16.03.18 - klo:12:25
Ei kannata lukea ja hermostua, jos aihe ei miellytä. Sinunkaan viesteistäsi ei paista läpi valtava asiantuntemus otsikon aiheesta.
Onko sulla dwntime muuten Ocu RS alla, vai ootko vaan muuten niin kiinnostunut aiheesta?

Ei, lähellä oli että olisi tullut. Mutta enpä minä tässä ole mitään haukkunutkaan vai olenko? Olen vain todennut saman minkä moni muukin täällä asiasta mikä on vain käytännössä täysin mahdotonta, mutta joku ei vaan sitä tahdo uskoa.

Ja väitänpä että minulla on esim. MQB plättiksen autoista aika paljon enemmän asiantuntemusta kun tämän foorumin plastidippaajilla. Vai onko RS:ssä jotain niin mystisen hienoa mitä muissa ei ole joka aukeaa vain RS:n omistamalla?

splitxyz

Täytyy heittää pe illan kunniaksi.

Puhutaan Volvo XC/V/S/60/90 T8 kiihtyvyydestä. Minulla Audi RS3 367 hv vakio => APR stg 2 450-460 hv, voi katsoa/kokeilla miten Volvo T8 hybridien käy. 0-100 n 3.5 s. 0-200 n 12-12.5s.
Joitain voi kiinnostaa kun lähdetään 0-200 km/h n 5-6 s tai 4s mikä toteutuu UGR turbo Lambo Huracanilla. Elämä on. Minusta nämä kiihtyvyysjutut voidaan laittaa muualle RS threadin sijasta. Mukavaa pe iltaa  8) 
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

SVS

Lainaus käyttäjältä: SVS - 15.03.18 - klo:11:53
Huolto teki painetestin eikä löytänyt vuotoja. Hyöryilmiö tullut parikin kertaa, varmaan ulkopuolelta pääsee vettä syylärin päälle tms..

Ja webaston kiertovesipumppu laukesi. Onneksi pääsi heti huoltoon ja osakin oli hyllyssä.

Tommix

Lainaus käyttäjältä: V-O - 15.03.18 - klo:22:29
1,4 TSI kulkee melkeen saman, 5,2 sekkaa 0-100 km/h
Vaikona? Aika utopiaa, ~1300 kg massalla ja 150 hv:n tehoilla. Muut lähteet ilmoittaa ko. ajan olevan noin 8 sek.  ;D
Käyttis: G31 530eX
ex Octavia III:t: RS 245 LB TSI DSG Corrida Red 2020, RS LB 2.0 TDI DSG 4x4 Candy White 2017, 1.8 TSI LB Elegance DSG Candy White 2015
Harrasteena ///M4

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Tommix - 21.04.18 - klo:10:41
Vaikona? Aika utopiaa, ~1300 kg massalla ja 150 hv:n tehoilla. Muut lähteet ilmoittaa ko. ajan olevan noin 8 sek.  ;D

Epäilen että tuo 5.2 sek kommentti sarkasmia/vitsi  ;D
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

peped

Onko muilla kuinka alkanut nuo RS:n penkkien nahkareunukset repsottamaan / kulumaan tikkausten kohdalta (tai miksei muualtakin)? Oisko vinkkejä hyvistä hoito- / fixaus aineista? Huomasin että etenkin kuskin penkki tikkausten kohdalta aika kulunut siitä oven puolelta istuinosan sivusta.
Passat Variant GTE 2018
ex: Passat Variant -16 2.0 TDI 140kW DSG 4Motion R-line
ex: Octavia RS -14 2.0 TSI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy