Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 11.03.18 - klo:19:23
Tuli jotenkin yllätyksenä että RS on sähäkämpi ajettava kuin joku ruotsalais-kiinalainen malmikasa?

Ja mites se nyt liittyy tuohon kiihtyvyyteen? Meinaatko että toinen menee hikisesti 8s pintaan 0-100 ja toinen vetää alle 5s niin tuota ei huomaa käytännössä vai? Ã,,lä nyt vittu viitti....

Patomursu

5,3 ja 6,6 0-100km/h volvon eduksi. Vag lasit silmillä todellisuus taitaa hämärtyä?  ::)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

infinity

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 11.03.18 - klo:19:38
5,3 ja 6,6 0-100km/h volvon eduksi. Vag lasit silmillä todellisuus taitaa hämärtyä?  ::)

Taitaa 4x4 TDI:llä mennä 7,6s 0-100km/h, joten vähän isompi ero Volvon eduksi..

muokkaus: taisitkin laittaa molempien Volvojen luvut tuohon?
BMW 530e xDrive

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: infinity - 11.03.18 - klo:20:09
Taitaa 4x4 TDI:llä mennä 7,6s 0-100km/h, joten vähän isompi ero Volvon eduksi..

muokkaus: taisitkin laittaa molempien Volvojen luvut tuohon?

Rs245 ja v60t8 luvut.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 11.03.18 - klo:20:23
Rs245 ja v60t8 luvut.

Varmaan tarkoitit XC60t8. V60 T8 menee alle 5s kuten S/V90 myös.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 11.03.18 - klo:20:26
Varmaan tarkoitit XC60t8. V60 T8 menee alle 5s kuten S/V90 myös.

Niimpä tarkoitinkin  :)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: V-O - 11.03.18 - klo:18:57
Hienoa kuinka etevästi ja ripeästi saat Skodan kulkemaan.

Jännää kuitenkin todeta että kaikki muut tietolähteet siis on väärässä kiihtyvyyksien suhteen.

No ei tuo Volvo painon takia kovin hurjasti liiku n 2200 kg painoisena. Mitään 0-100 lukuja kannata katsella vaan 100-200 km/h tai 60-200. Volvo iso pettymys kiihtyvyyden puolesta kun mennään 20 sekuntia 100-200 väli. Tuossa noita keskikiihtyvyksiä Volvolle ja Skodalle. 





RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

dwntime

No edelleen kaveri vertasi tuolla 184 hp dieseliä. Ei 245 RS:ää.
Ihan hyvät lukemat RS:lle. Kannattaa muistaa että noissa isommissa nopeuksissa on ilmanvastus cittarikorissa mikä hidastaa, ei paino. Katso jos löytyy S tai V90 T8 arvot. Ne on paremmin vertailukelpoisia.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 11.03.18 - klo:23:19
No edelleen kaveri vertasi tuolla 184 hp dieseliä. Ei 245 RS:ää.
Ihan hyvät lukemat RS:lle. Kannattaa muistaa että noissa isommissa nopeuksissa on ilmanvastus cittarikorissa mikä hidastaa, ei paino. Katso jos löytyy S tai V90 T8 arvot. Ne on paremmin vertailukelpoisia.

Ok tuo 184 hv meni minulta ohi  ;D
Ei näytä vielä löytyvän V/S90 T8, sen verran tuoreita, eikä tietty uutta V60 mikä juuri esiteltiin. Varmasti V/S90 T8 saavuttaa paremmat arvot, silti niissä painoa n 1800-1900 kg. Kyllä painokin vaikuttaa, ei vaan ilmanvastus.   
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 12.03.18 - klo:01:29
Ok tuo 184 hv meni minulta ohi  ;D
Ei näytä vielä löytyvän V/S90 T8, sen verran tuoreita, eikä tietty uutta V60 mikä juuri esiteltiin. Varmasti V/S90 T8 saavuttaa paremmat arvot, silti niissä painoa n 1800-1900 kg. Kyllä painokin vaikuttaa, ei vaan ilmanvastus.

Kyllä varmasti vaikuttaa painokin, mutta noilla nopeuksilla edelleen väitän että XC60 osalta erot tulevat nimenomaan ilmanvastuksesta. Kuitenkin tuolla on 320 hp bensakone keulilla niin kyllä siitä jerkkua löytyy vielä noillekin nopeuksille. Massan kun saa liikkeelle niin kyllähän se massa sitten liikkuu.

Ja ainakin V90 painaa 2038kg, joten kyse melkoisesta tonnikeijusta :D

Ei tosiaan noista matalista T8 malleista löydy oikein mitattuja kiihtyvyyslukemia. 0-100 löytyy mutta sepä ei tässä yhteydessä nyt enää ole niin kiinnostava.

Staara

Niin, paperilla toki näyttää eri lukemilta ottaen huomioon, että ne on vähän eri olosuhteissa tehtyjä, lisäksi RS:ssä ei ole tehty sitä kiihdytystä RS-moodissa, jonku EU-normin takia, mutta ei sillä nii väliä tässä asiassa.

Minähän vertasin kiihtyvyyksiä käytännön ajossa näin talvella kun on lunta ja jäätä. Kuten totesinkin, niin D5 AWD oli Volvon malleista ihan ylivoimainen verrattuna hybridiin. Volvosta kun saisi sen luistoneston paremmin toimimaan ettei leikkaisi niin paljon tehoja niin olisi vielä parempi ajettava. Eli hybridissä se keula kyllä potkii hyvin kesäkeleillä ja kuivalla tiellä, mutta näin talvella se on kyllä aika kökkö ajettava. Mikäli nelivetoa pitää kriteerinä, niin hybridissä se on surkia verrattuna nyt vaikkapa Volvonki käyttämään Haldexiin. Pelkällä sähköllä ajettaessa ainakin näin pohjoisessa se perse kyllä heittää lähes koko ajan, vaikka oiskin hyvät nastat alla ja vieressä oleva mummokin kiihyttää Nissanilla ohi ellei sitten anna vähän keulan moottorista lisäpotkua.
Octavia RS FL TDI DSG 4X4 -18
Volvo V60D6 -14
Kia Sorento 2.2 TDI -14
Chevrolet Captiva 2.0 TDI -12
Opel Zafira 1.3 TDI -13
Skoda Octavia 2.0 TDI 4x4 -10
Opel Vectra 2.2 -08

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Staara - 12.03.18 - klo:15:10
Minähän vertasin kiihtyvyyksiä käytännön ajossa näin talvella kun on lunta ja jäätä.

Tämä ei kyllä ilmennyt tuosta tekstistä ilmeisesti mitenkään?

Ja aivan sama miten vertaat. Ihan omistuspohjalta voin kertoa että T8 kyllä lähtee tarvittaessa helvetin äkäisesti. Ja täällä pohjoisessa nimenomaan missä on tätä lunta ja jäätä.

Jos haluat niin voidaan testi järjestää ihan milloin vaan. On tullut muutaman RS:n kanssa lähtöjä tässä testailtua kun on lapsettanut ja eipä ole pärjänneet. Vanhemman kopan S3:kin jäi ihan reilusti. Siinä sentään on ihan miehekkäät tehotkin nelivedon kanssa.

JJambs

Lainaus käyttäjältä: splitxyz - 11.03.18 - klo:22:44
No ei tuo Volvo painon takia kovin hurjasti liiku n 2200 kg painoisena. Mitään 0-100 lukuja kannata katsella vaan 100-200 km/h tai 60-200. Volvo iso pettymys kiihtyvyyden puolesta kun mennään 20 sekuntia 100-200 väli. Tuossa noita keskikiihtyvyksiä Volvolle ja Skodalle. 





Mikä on tämä palvelu, josta olet nuo screenshotit ottanut?
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003


Staara

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 12.03.18 - klo:15:18
Tämä ei kyllä ilmennyt tuosta tekstistä ilmeisesti mitenkään?

Ja aivan sama miten vertaat. Ihan omistuspohjalta voin kertoa että T8 kyllä lähtee tarvittaessa helvetin äkäisesti. Ja täällä pohjoisessa nimenomaan missä on tätä lunta ja jäätä.

Jos haluat niin voidaan testi järjestää ihan milloin vaan. On tullut muutaman RS:n kanssa lähtöjä tässä testailtua kun on lapsettanut ja eipä ole pärjänneet. Vanhemman kopan S3:kin jäi ihan reilusti. Siinä sentään on ihan miehekkäät tehotkin nelivedon kanssa.

Ainahan se pikku kiihyttely piettää mielen virkeenä, laitahan viestiä jos Oulun suunnalla olet nii kyllä me joku rauhallinen ja turvallinen suora löyettään jossa pintakin on vielä sopivasti huurteessa  ;D Varmasti se etuvetoset RS:t viekin, oli lunta tahi ei, mutta siinä vaiheessa kun raapii joka kulmasta tasasesti nii ei taatusti vie, kun tuolla juuri faceliftatulla autolla tuli pari päivää ajettua. D5 AWD:nä on liukkaampi lähteen liikkeelle entä T8 kun sitäkin koeajoin ihan vastikään ku autoja vertailin, suht samoissa se Ocun kanssa on kiihytyksissä tonne sataseen asti.
Octavia RS FL TDI DSG 4X4 -18
Volvo V60D6 -14
Kia Sorento 2.2 TDI -14
Chevrolet Captiva 2.0 TDI -12
Opel Zafira 1.3 TDI -13
Skoda Octavia 2.0 TDI 4x4 -10
Opel Vectra 2.2 -08

dwntime

Oulussahan minä.

On tuolla tullut otettua paljon RS:kin tehokkaampien autojen kanssa pieniä kisotteluja ja ihan hyvin on pärjännyt. Toki hybrid moodissa joutuu polkemaan kaasun ihan pohjaan että saa maksimitehot käyttöön. AWD ja Power moodissa sitten mennäänkin nelipyöräsladissa lähtö aika nätisti.

Ja jos joku nyt tuota sähköistä nelivetoa vielä kummeksuu niin toisella foorumilla aika hyvin joku kirjoittikin, mikä aika monelta unohtuu. Jotta perinteisissä 50:50 nelivedoissa saadaan sama vääntö taka-akselille kuin T8:issa, pitää autossa olla kokonaisvääntö 500Nm. Se on aika perhanan paljon se jo ja sellaista vääntöä ei ihan jokaisesta tavan autoista löydy.
T8:issa etuvetoisuus tuntuu koska teho/vääntöero etu ja taka-akselin välillä on iso, mutta ei se taka-akseli aivan tehoton ole.

Esim. nyt tuo RS, vääntöä taisi olla dieselissä 340Nm? Näin ollen taka-akselille menee maksimissaan 170Nm. Tehoja 184hp joista taka-akselille 92hp, ja nämä siis ideaalitilanteessa jossa ei ole otettu huomioon voimansiirron aiheuttamaa hävikkiä mitenkään.
T8 taka-akselilla 87hp ja 240Nm vääntöä. Ja vielä nyanssina sähkömoottorissa maksimivääntö on käytössä 0 rpm lähtien.

ConD

Popparikippo alkaa olla kaluttu tähän aikaan illasta niin lienee paikallaan avata sanaista arkkua aiheen tiimoilta. Jumal-räsä on nyt korkealla puolustamassa podiumiaan. 8)

Talvella tuossa 0-100 hommassa vaikuttaa moni asia kun nollista lähdetään. Massa on yksi niistä. Toinen on sitten kitka, jonka rengastus saa aikaan. Mutta siinä olen jokseenkin 100% varma, että kunhan ruotsinrauta saadaan liikkeelle, näyttää se perävaloja aika hyvin RS 4x4 TDI:lle.

Tylsää Faktaa: haldex ei vedä tasaisesti joka nurkasta. 100% lukitus saadaan aikaan vain täyskaasulla ja erittäin pieneksi hetkeksi juuri liikkeellelähdön jälkeen. Tällöinkin voimasta tahtonee sutia jonnekin sutivaan nurkkaan osa harakoille etenkin näin talvella. Jaa miksikö tiedän? 4drive pihassa ja jokusen kilsan olen vcds:n kanssa tuota ajellut.

Ainiin... jos päädytte johonkin suoralle niin ottakee minutkin mukaan. Oulusta ollaan kans joten voin tulla teidän perävaloja tolla TSI-singerillä seurailemaan. Oma aavistukseni on miten tässä käy, mutta jos tarpeen niin voidaan vaikka alkuun dwntimen kanssa demota miten 150hp vs. 407hp käyttäytyy kun molemmat on nelikkoja näin talvella. :)
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

mti

Alkukiihdytys laillisiin nopeuksiin, peli täysin selvä. Sitten kun sähköt on Volvossa pois pelistä eli onko 130 jälkeen tms. alkaa tilanne kääntyä. Ei siis pelkästään ilmanvastuksen takia.

Päinvastoin kuin esim. Lexus GS 450h vanha koppa, jostakin syystä hieman tahmea lähtemään viivalta mutta sähkö onkin pelissä mukana tappiin saakka (yli 250 km/h) pienestä akusta huolimatta ja kiihtyy paremmin kovassa nopeudessa kuin 335i.
Pari Saabia

Audi 60 1,7 -71
Kupla 1,3 -69

Ex-vagit:
Ocu Combi RS TDI -15
Ocu FL 2,0 TDI Eleg DSG -09
B8 3,0 TDI Q man Avant -08
Ocu RS TDI Combi -07
Ocu 2,0 TDI Eleg -05

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: mti - 13.03.18 - klo:06:00
Alkukiihdytys laillisiin nopeuksiin, peli täysin selvä. Sitten kun sähköt on Volvossa pois pelistä eli onko 130 jälkeen tms. alkaa tilanne kääntyä. Ei siis pelkästään ilmanvastuksen takia.

Päinvastoin kuin esim. Lexus GS 450h vanha koppa, jostakin syystä hieman tahmea lähtemään viivalta mutta sähkö onkin pelissä mukana tappiin saakka (yli 250 km/h) pienestä akusta huolimatta ja kiihtyy paremmin kovassa nopeudessa kuin 335i.

Kytkeytyykö sähköt Volvossa kaikissa moodeissa pois tietyssä nopeudessa, esim 130? Eikös se olisi jo turvallisuuskysymyskin, jos vaikka liukkaalla tai hieman pöpperöisellä kelillä poljet reippaammin rekan ohitse ja auto muuttuukin yht’äkkiä nelikosta etuvetoiseksi?

Silti hieman epäilyttää, että kun tonnikeiju on saatu liikkeelle, että 184 hv kepittäisi isommissa nopeuksissa mennen tullen 320 hv auton suht samalla ilmanvastuksella (V90). Vertailu isoon katumaasturiin, kuten XC60, on toki ymmärrettävämpi, mutta jotain outoa on noissa kiihtyvyystaulukoissa silti, jos katsoo aikoja 160-180...valtava ero ocuun ilmaantuu tyhjästä ja erityisen outoa on, että Volvolla menee 160-180-väliin enemmän aikaa kuin 180-200-väliin...pitäisi olla jotain outoa välityksissä, kun nopsalla automaatilla ei aikaa vaihtoihin mene...

Mutta hoitakaa striimaukset kuntoon, niin kaivamme popparit ja bisset valmiiksi esiin...voittajasta ei kuitenkaan ole epäselvyyttä ;)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

SVS

2014 RS bensa farkku webastolla. En käytä webastoa ajonaikana. Auto ollut vasta vähän aikaa mutta ongelmana että kun pysähtyy niin jonkin verran tulee höyryä etusäleikön läpi apukuskin puolelta. Nesteitä näytti olevan vielä. Kerääntyykö konetilaan vettä ulkopuolelta vai onko näissä jotain tyypillisiä vuotokohteita?

dwntime

Lainaus käyttäjältä: mti - 13.03.18 - klo:06:00
Alkukiihdytys laillisiin nopeuksiin, peli täysin selvä. Sitten kun sähköt on Volvossa pois pelistä eli onko 130 jälkeen tms. alkaa tilanne kääntyä. Ei siis pelkästään ilmanvastuksen takia.

Volvo voi mennä pelkällä sähköllä 130km/h asti mutta ei siinä sähköt kokonaan pois pelistä tipu. Tämän jälkeen sähkö toimii vain avustimena mutta ei voi olla auton pääasiallinen voimanlähde.
Sähköapu on käytössä auton maksiminopeuteen asti.

Lainaus käyttäjältä: SVS - 13.03.18 - klo:08:14
2014 RS bensa farkku webastolla. En käytä webastoa ajonaikana. Auto ollut vasta vähän aikaa mutta ongelmana että kun pysähtyy niin jonkin verran tulee höyryä etusäleikön läpi apukuskin puolelta. Nesteitä näytti olevan vielä. Kerääntyykö konetilaan vettä ulkopuolelta vai onko näissä jotain tyypillisiä vuotokohteita?

Kannattaa tarkistuttaa tuo. Näissähän on ollut nestovuotoa joissain yksilöissä. Jos olet liikkeestä auton ostanut niin kannattaa olla heihin yhteydessä.

mfroberg

Bensakoneesta ei varmaa havaintoa mutta ainakin diesel-Räsissä on ollut vuotavia vesipumppuja, sijaitseepi juuri apparin puolella.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

mti

Joku vois sen tarkistaakin että on tarkkaa faktaa Volvon kohdalla, mutta jos sähkömoottorista loppuu kierrokset kesken niin se pudotetaan pois vetämästä.

Vertailkaa noita kiihtyvyyksiä aiemmin tässä ketjussa. Ilmanvastus ei "hyytymistä" täysin selitä.

Ja dieselillä ei asiaa noihin skapoihin.
Pari Saabia

Audi 60 1,7 -71
Kupla 1,3 -69

Ex-vagit:
Ocu Combi RS TDI -15
Ocu FL 2,0 TDI Eleg DSG -09
B8 3,0 TDI Q man Avant -08
Ocu RS TDI Combi -07
Ocu 2,0 TDI Eleg -05

Staara

Tässähän saadaan vielä hyvät vakioautoskabat luokkaa "ei-superautot"  :D Mukava, että muitakin malleja tulossa mukaan. Ainaki mulla on Octaviassa tehty siten, että neliveto on "herkempi", tämän sai obd:n kautta ohjelmoitua, tarkoittanee käytännössä sitä, että syöttää takapyörille potkua vähän enemmän kuin "vakioasetuksessa" ja kyllä sen talviajossa näin positiivisessa mielessä tunteekin. Tietysti paikka täytyy katsoa siten, että ei ole sivullisille vaaraa ja nopeudet saapi piettyä sallitun rajoissa  ::) Ja tuossahan on 380nm vääntöä ja tosiaan takapyörille ohjautuu se max.50%.

Ainakin Volvon V60D6 mallissa mikä itellä oli niin sähkömoottori lakkasi toimimasta 130km/h nopeudella, muistaakseni jostain luin, että sama ominaisuus on myös uudemmissa malleissa. Kyllä Volvokin kiihtyi sinne 6s pintaan kuivalla kesäkelillä, talvella jos oli lunta ja jäätä niin pari sekuntia pidempään sai kihnuttaa. Hyvä pelihän se muuten oli, mutta kun halusi ajaa talvella siten, että neliveto on päällä, niin kulutus oli luokkaa 10l/100km ja keskustassa enemmänkin.
Octavia RS FL TDI DSG 4X4 -18
Volvo V60D6 -14
Kia Sorento 2.2 TDI -14
Chevrolet Captiva 2.0 TDI -12
Opel Zafira 1.3 TDI -13
Skoda Octavia 2.0 TDI 4x4 -10
Opel Vectra 2.2 -08

takket

Pakko osallistua tähän keskusteluun. Vanhana autona toimi A6 3.0TDI sillä oikealla quattrolla eikä nykyisellä Ultralla ja tehoja oli n. 300hp/650nm. Kerran satuttiin ottamaan lähtöä motarille tuollaisen T8 V90:n kanssa ja oli aika selvä peli kumpi sinne motarille kerkesi ensin eli volle vei mennen tullen... Muutamat kerrat tuli myös bensa RS:n kanssa otettua liikennevaloista lähtöä kun lapsetti ja ei ollut kyllä RS:llä mitään jakoa quattroa vastaan.

Nämä yllä kuvatut tilanteet siis kesällä otettuja, mutta en jaksa uskoa, että T8:n neliveto olisi niin surkea, että tekisi edes tiukkaa RS vastaan. 


dwntime

Lainaus käyttäjältä: Staara - 13.03.18 - klo:09:17
Ainakin Volvon V60D6 mallissa mikä itellä oli niin sähkömoottori lakkasi toimimasta 130km/h nopeudella, muistaakseni jostain luin, että sama ominaisuus on myös uudemmissa malleissa.

Edelleen, PELKÃ,,LLÃ,, sähköllä pääsee tuohon n. 130km/h asti, jonka jälkeen bensamoottori käynnistyy aina. Tästä eteenpäin sähkömoottori toimii vain avustavana mutta ei tipu kokonaan pois.
Näissä uusissa SPA & CMA plättiksen Volvoissa on täysin erilainen sähköinen toteutus kuin tuossa D6:ssa. Eri sähkömoottorit, eri invertterit, eri akusto, eri softat yms.

Tästä löytyy kyllä speksit kun googlaa.

BMF

#7316
Lainaus käyttäjältä: dwntime - 13.03.18 - klo:10:22
Edelleen, PELKÃ,,LLÃ,, sähköllä pääsee tuohon n. 130km/h asti, jonka jälkeen bensamoottori käynnistyy aina. Tästä eteenpäin sähkömoottori toimii vain avustavana mutta ei tipu kokonaan pois.
Näissä uusissa SPA & CMA plättiksen Volvoissa on täysin erilainen sähköinen toteutus kuin tuossa D6:ssa. Eri sähkömoottorit, eri invertterit, eri akusto, eri softat yms.

Tästä löytyy kyllä speksit kun googlaa.
Tuolla jotakin asiasta.

http://e-hike.net/content/first-drive-volvo-xc90-t8-drive-e-twin-engine-phev-sets-high-bar-full-size-luxury-suv-plug

https://www.caranddriver.com/reviews/2017-volvo-xc90-in-depth-model-review-2017-volvo-xc90-engine-and-transmission-review-car-and-driver-page-2

50---> 70 mph kiihdytyksessä ei paljon ole "hyötyä" verrattuna esim T6 (0,1sekkaa nopeampi). T8 hybridin tuoma lisäpaino varmaaan kaventaa eroa...

En nyt tiiä sitten kuuluuko tämä tänne RS keskusteluun...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

V-O

#7317
Eikä tääkään nyt tähän varmaan kuulu mitenkään mutta sekoitetaan nyt lisää tätäkin keskusteluketjua  :)

Otamme siis tämän jumal-auton, Skooda RS 2.0 TDI 184 hp etuveto ja vertaamme sitä 10 vuotta vanhaan sopivaan verrokkiin Saab 9-3 1,9 TTiD 180 hp etuveto.

Ohituskiihtyvyydet 80-120 km/h seuraavat 4. ja 5. vaihteilla:
Skoda: 7,9 s ja 10,5 s
Saab: 6,5 s ja 7,9 s
Lukemat otettu Tuulilasi- ja Auto Test-lehdestä.

Siis onko toi tän päivän Skoada noin mopo  :o? Hienosti kulkee Skoda kun museoautotkin pesee sen ja nuin reilusti.


BMF

#7318
Lainaus käyttäjältä: V-O - 13.03.18 - klo:22:11
Eikä tääkään nyt tähän varmaan kuulu mitenkään mutta sekoitetaan nyt lisää tätäkin keskusteluketjua  :)

Otamme siis tämän jumal-auton, Skooda RS 2.0 TDI 184 hp etuveto ja vertaamme sitä 10 vuotta vanhaan sopivaan verrokkiin Saab 9-3 1,9 TTiD 180 hp etuveto.

Ohituskiihtyvyydet 80-120 km/h seuraavat 4. ja 5. vaihteilla:
Skoda: 7,9 s ja 10,5 s
Saab: 6,5 s ja 7,9 s
Lukemat otettu Tuulilasi- ja Auto Test-lehdestä.

Siis onko toi tän päivän Skoada noin mopo  :o? Hienosti kulkee Skoda kun museoautotkin pesee sen ja nuin reilusti.

Unohtamatta saabin ilmiömäistä 8,9sek  (sedan) ja 9,2 sek (farmari) 0-100km/h  kiihtyvyyttä... Olihan se kova vehe painoisekseen..
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Ambientti

Ja käsittääkseni Saabilla ei edes yritetty saada kovaa 0-100 aikaa, vaan panokset laitettiin noiden "ohituskiihtyvyyksien" optimointiin. Mikä tietysti arkiajoon kuulostaa varsin järkevältä. Rata-ajoon voi sitten valita jonkun muun auton.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy