Octavia III RS

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 17.01.13 - klo:20:48

« edellinen - seuraava »

sambolo

Eiköhän sielä lootassa ole orkkikset mukaan.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Hidalgo

Itse jättäisin suosiolla kaikki itseviritetyt ja madalletut autot kauppaan. Sopivat karvanoppien kanssa kyllä, muttei minun kanssani.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 12.01.18 - klo:19:18
Itse jättäisin suosiolla kaikki itseviritetyt ja madalletut autot kauppaan. Sopivat karvanoppien kanssa kyllä, muttei minun kanssani.

N,,IN!!!!!   :)

PS. Itseä ei Occu RS III voisi vähempää kiinnostaa madallettuna tai muuten viritettynä. Löytyy parempia vaihtoehtoja.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 12.01.18 - klo:19:18
Itse jättäisin suosiolla kaikki itseviritetyt ja madalletut autot kauppaan. Sopivat karvanoppien kanssa kyllä, muttei minun kanssani.

Sun kaltaisten takia ne orkkisjouset siel kontissa varmaan onkin ;D Ite viskonu mäkeen ne, koska ei vois vähempää kiinostaa mitä mieltä muut on ”virityksistä”.


Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Ritzenhoff

#7234
Ehdottomasti noista tuo vähän madallettu versio. Näyttää paljon paremmalta ja ajettavuuskin on parempi Eibachin jousilla. Tuo toinen traktori jossa renkaat 30mm kaarien sisällä on aivan hirveä kuten muutkin vakioräsät.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Hidalgo

#7235
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 13.01.18 - klo:01:00
Sun kaltaisten takia ne orkkisjouset siel kontissa varmaan onkin ;D Ite viskonu mäkeen ne, koska ei vois vähempää kiinostaa mitä mieltä muut on ”virityksistä”.
Auto ei minua kiinnosta jos tiedän, että joku lippalakkipää on sen alustaa propannut, vaikka olisi taas myyntiä varten muuttanut alustan takaisin alkuperäiseksi.
Jos tämän jälkeen tulee mitä tahansa alustaan liittyvää vikaa, ei takuukorjaus ole enää itsestäänselvää.

Ajettavuus on varmasti parempi radalla, mutta normiliikenteessä huonolla asfaltilla madallussarjat vain huonontavat ajomukavuutta.
Ja jos taas ulkonäköä hakee, niin ei Skodaa kannata sen takia ostaa. Madallussarjan ja isojen vanteiden avulla toki saa senkin katu-uskottavamman näköiseksi myös Keravalla, mutta sama efekti toimii jokaisella autolla.

Hidalgo


FoamCleaner

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 13.01.18 - klo:09:15
Auto ei minua kiinnosta jos tiedän, että joku lippalakkipää on sen alustaa propannut, vaikka olisi taas myyntiä varten muuttanut alustan takaisin alkuperäiseksi.
Jos tämän jälkeen tulee mitä tahansa alustaan liittyvää vikaa, ei takuukorjaus ole enää itsestäänselvää.

Ajettavuus on varmasti parempi radalla, mutta normiliikenteessä huonolla asfaltilla madallussarjat vain huonontavat ajomukavuutta.
Ja jos taas ulkonäköä hakee, niin ei Skodaa kannata sen takia ostaa. Madallussarjan ja isojen vanteiden avulla toki saa senkin katu-uskottavamman näköiseksi myös Keravalla, mutta sama efekti toimii jokaisella autolla.
Riippuu pitkälti mikä alusta tilalle on vaihdettu, kun markkinoilla on huonoja vaihtoehtoja ja hyviä.
Itseasiassa RS:n vakio alusta on pintakovempi kuin Eibachin coilisarja. Autosta tuli siis mukavampi arkiajossa kuin se alunperin oli.
Ajettavuus parantui myös, ajoi sitten maantiellä tai muualla, kaupan päälle vähän ulkonäköä.
Autoa ei myöskään tarvitse madaltaa niin paljon, että päivittäinen käytettävyys kärsii.

On tapoja parantaa autoa ja sen ajettavuutta järkevästi tai kuten moni eli päinvastoin, jonkin muotitrendin mukana.
Takuuajan jälkeen ei tietysti ole väliä mitä siellä alla ja eikä hyvät alustat maksa miljoonia, kaupasta saa lisää.

sambolo

Ja tuskin kovin moni lippalakkipää edes itse sitä alustaa roplaa, itellä ainaki ammattilainen vaihtanu ja säätäny kulmat kohdilleen mitkä jo vakiona olleet vähä sinne päin. Itseppä sen sanoit, kaikista autoista saa näyttävämmän madalluksella ja vanteilla ja se on suht vaivaton toteuttaa ja tämän jälkeen oma erottuu edukseen muusta massasta ja löytää kaupan kaupan pihaltakin helposti muiden vastaavien välistä ;) Tuntuu että maltillisia muutoksia äänekkäästi vastustavat ovat vain katkeria kun eivät itse ole viittineet samaa tehdä.

Vaikk rs ocu onkin perheauto on se myös gti luokan auto ja gti luokan autoja on hyvinkin paljon ollut tapana laitella. Jos ei välitä madalluksesta ja vanteista niin miksi edes ostaa rs ocu eikä suoraan joku karvalakkimalli huonon tien alustalla ja 15” vanteilla, onhan se rs myös madallettu ja julmetun kokoisilla vanteilla ;D

Mutta jokainen tehkööt autolla/autolle mitä lystäävät ja se ei ole muilta pois :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 13.01.18 - klo:11:55
Ja tuskin kovin moni lippalakkipää edes itse sitä alustaa roplaa, itellä ainaki ammattilainen vaihtanu ja säätäny kulmat kohdilleen mitkä jo vakiona olleet vähä sinne päin. Itseppä sen sanoit, kaikista autoista saa näyttävämmän madalluksella ja vanteilla ja se on suht vaivaton toteuttaa ja tämän jälkeen oma erottuu edukseen muusta massasta ja löytää kaupan kaupan pihaltakin helposti muiden vastaavien välistä ;) Tuntuu että maltillisia muutoksia äänekkäästi vastustavat ovat vain katkeria kun eivät itse ole viittineet samaa tehdä.

Vaikk rs ocu onkin perheauto on se myös gti luokan auto ja gti luokan autoja on hyvinkin paljon ollut tapana laitella. Jos ei välitä madalluksesta ja vanteista niin miksi edes ostaa rs ocu eikä suoraan joku karvalakkimalli huonon tien alustalla ja 15” vanteilla, onhan se rs myös madallettu ja julmetun kokoisilla vanteilla ;D

Mutta jokainen tehkööt autolla/autolle mitä lystäävät ja se ei ole muilta pois :)
Aivan, jokainen ostakoon minkä auton haluaa ja tehköön sillä mitä haluaa. Minä kerroin vain oman mielipiteeni.
RS Skoda ja GTI ei mielestäni osu samaan mielikuvaan, mutta eiköhän näkövinkkeleitä voi tässäkin olla monia.

Ritzenhoff

#7240
Ulkonäöllisesti RS Octavia madallettuna tyylikkäillä vanteilla jne on sata kertaa paremman näköinen mitä vaikka 20k, kalliimmat uudet A4:set, 3-sarjalaiset tai C-Meset niillä 16-17” vanteilla ja traktorialustoilla millä liikkeistä ulos tulevat. Kyllä vähän laitettu Octavia kääntää päitä ihan eri tavalla eikä ole tippaakaan amis, vaan helvetin tyylikäs sporttinen perheauto. Jopa oma perus-Octaviakin laitettuna vie noita edellä mainittuja, jos niille ei ole mitään tehty.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 13.01.18 - klo:13:57
Ulkonäöllisesti RS Octavia madallettuna tyylikkäillä vanteilla jne on sata kertaa paremman näköinen mitä vaikka 20k, kalliimmat uudet A4:set, 3-sarjalaiset tai C-Meset niillä 16-17” vanteilla ja traktorialustoilla millä liikkeistä ulos tulevat. Kyllä vähän laitettu Octavia kääntää päitä ihan eri tavalla eikä ole tippaakaan amis, vaan helvetin tyylikäs sporttinen perheauto. Jopa oma perus-Octaviakin laitettuna vie noita edellä mainittuja.

Saako nauraa?  ;D
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 13.01.18 - klo:14:13
Saako nauraa?  ;D

Tota sun autoa katsoessa naurattaa todella  ;D ;D
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 13.01.18 - klo:14:15
Tota sun autoa katsoessa naurattaa todella  ;D ;D

Etkö parempaa keksinyt? Tälläkö perustelet aiemman vertailusi ulkonäöstä joka on aina katsojan silmissa  ;D

Kyllähän joku tykkää jopa nissan jukesta, toinen ocu fl:n etuvaloista  ::)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 13.01.18 - klo:14:28
Etkö parempaa keksinyt? Tälläkö perustelet aiemman vertailusi ulkonäöstä joka on aina katsojan silmissa  ;D

Kyllähän joku tykkää jopa nissan jukesta, toinen ocu fl:n etuvaloista  ::)


sivusta seuranneena...itsehän aloit ensin provoilemaan :-\

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 13.01.18 - klo:14:28
Etkö parempaa keksinyt? Tälläkö perustelet aiemman vertailusi ulkonäöstä joka on aina katsojan silmissa  ;D

Kyllähän joku tykkää jopa nissan jukesta, toinen ocu fl:n etuvaloista  ::)

Etkö sä sitten parempaa keksinyt mua ennen? Kyllähän joku tykkää jopa nissan jukesta, toinen ocu fl:n etuvaloista. Alle olevassa Skeidassa madallus ja 19” vanteet kaarille asti. Jotkut ABT:n vanteet. Samanlaiset mustat vanteet voi tilata kuka vain. Muuten vakio ulkoisesti black paketilla. Perus steel grey väri.. Tuollaisen ulkonäön voi itse kaverin kanssa tuunata yhdessä illassa. Ja on hemmetisti liikkeestä ulos ajettuja ”saksapremiumeja” hienompi olematta yhtään amis.


Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 13.01.18 - klo:14:48
Etkö sä sitten parempaa keksinyt mua ennen? Kyllähän joku tykkää jopa nissan jukesta, toinen ocu fl:n etuvaloista. Alle olevassa Skeidassa madallus ja 19” vanteet kaarille asti. Jotkut ABT:n vanteet. Samanlaiset mustat vanteet voi tilata kuka vain. Muuten vakio ulkoisesti black paketilla. Perus steel grey väri.. Tuollaisen ulkonäön voi itse kaverin kanssa tuunata yhdessä illassa. Ja on hemmetisti liikkeestä ulos ajettuja ”saksapremiumeja” hienompi olematta yhtään amis.



Jos et jatkaisi matkimista.
Asiaan, saahan liikkeestä ulos saksassakin amg, m tai slineä  ;)
Kyllähän tuolla skodalla varmaan katu-uskottavuutta keravalla saa  ::)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

infinity

Kauneus on tosiaan katsojan silmässä.

Itsellä ainakin yksi kriteeri oli ulkonäkö ja pidän oman RS:n ulkonäöstä. Ja koen kyllä onnistuneeni oman auton "lippalakkituunailussa" kun tuntemattomat ihmiset tulevat kehumaan autoa.

Ja noista aikaisemmin mainituista itse ostaisin tuon valmiiksi madalletun, säästää aikaa ja rahaa. RS:n pitäisi rullata tehtaalta ulos jo tuollaisella -40mm alustalla ja mustilla logoilla.
BMW 530e xDrive

JJambs

Ovatkos DSG-RS-kuskit (erityisesti bensaversion) olleet tyytyväisiä DSG:n toimintaan? Onko laatikoissa ollut sanomista? Olen aikeissa vaihtaa kesäksi Leonini bensa RS:ään ja arvuuttelen edelleen manuaalin ja DSG:n välillä. Tähän astisista koeajoista pikkukoneilla (1.0 TSI, 1.4 TSI) DSG:n kanssa on lähinnä negatiivisia kokemuksia. Meinasin kerran esittelyauton kanssa jäädä rekan alle, kun viive kaasun painamisen ja liikkeellelähdön välissä oli tolkuton. Onko tämä sama ominaisuus läsnä DSG6(?), joka ilmeisesti on 230hv RS:ssä?
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Mandons

Samaa viivettä hieman esiintyy täällä kanssa (1.8tsi kone ja dsg7), varsinkin jos lapun suoraan pistää pohjaan niin kestää hetken aikaa kun vaihteisto tiputtaa vaihteita pienemmälle ja sitten alkaa vasta tapahtua. Uskoisin että samaa viivettä on myös rs versiossa.
Octavia 1.8tsi dsg, 2018

Petunet

Näissähän on adaptiivinen laatikko joten kilometrien myötä DSG "oppii" ajotavan.
Itselläni ei vaihtoviiveitä juuri ole, ehkäpä juuri tuosta johtuen.
Tässä nelivedossa on 6-vaihteinen märkäkytkin-DSG.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

JaMiLeSi

Ei myöskään havaittavia vaihtoviiveitä, 6-vaihteinen DSG...

sambolo

Kuulin että diesel räsässä ois ongelmia ahtoouolen jäätymisessä mikä aiheuttaa ajossa sammumisen tai käynistymättömyyden eikä asialle ole ratkaisua, pitääkö paikkansa, onko arenalaiset kohdannut moista?
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

BMF

#7253
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 19.01.18 - klo:12:38
Kuulin että diesel räsässä ois ongelmia ahtoouolen jäätymisessä mikä aiheuttaa ajossa sammumisen tai käynistymättömyyden eikä asialle ole ratkaisua, pitääkö paikkansa, onko arenalaiset kohdannut moista?

Ei toistaiseksi sammumisia / käynnistysongelmia omalla kaakilla. Tosin eipä tuo pakkanenkaan ole vielä ylittänyt edes -10C rajoja.

Lainaus käyttäjältä: JJambs - 13.01.18 - klo:21:26
Ovatkos DSG-RS-kuskit (erityisesti bensaversion) olleet tyytyväisiä DSG:n toimintaan? Onko laatikoissa ollut sanomista? Olen aikeissa vaihtaa kesäksi Leonini bensa RS:ään ja arvuuttelen edelleen manuaalin ja DSG:n välillä. Tähän astisista koeajoista pikkukoneilla (1.0 TSI, 1.4 TSI) DSG:n kanssa on lähinnä negatiivisia kokemuksia. Meinasin kerran esittelyauton kanssa jäädä rekan alle, kun viive kaasun painamisen ja liikkeellelähdön välissä oli tolkuton. Onko tämä sama ominaisuus läsnä DSG6(?), joka ilmeisesti on 230hv RS:ssä?

vaihtoviiveitä ehkä hitusen havaittavissa... Lämpimällä koneella kyllä pelaa jotenkin jouhevammin.. paikaltaanlähtöviiveongelma on ollut aina DSG laatikoilla ja en ole yhelläkään DSG vehkeellä ajanut jossa tätä ei ilmenisi. Jokaisessa arvostelussakin tästä mussutetaan, mutta ilmeisesti tätä ei saada fiksattua.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Petunet

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 19.01.18 - klo:12:38
Kuulin että diesel räsässä ois ongelmia ahtoouolen jäätymisessä mikä aiheuttaa ajossa sammumisen tai käynistymättömyyden eikä asialle ole ratkaisua, pitääkö paikkansa, onko arenalaiset kohdannut moista?

Itsekin olen moisesta lukenut mutta omassani ei tällaista ole tapahtunut.
Tuo vesijäähdytteinen välijäähdytin on ajon jälkeen sen verran lämmin että en oikein käsitä miten jäätyminen voisi olla mahdollista.
Jotenkin veikkaan softaongelmaa jos sellaista ilmenee.

Vanhemmassa sukupolvessahan tuo kyllä oli ongelma.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

BMF

Huomasin muuten öljyjätarkastaessa ja lisätessä että kondenssivesiöljymöhnäseosta oli pakkautunut öljynlisäyskorkkiin. Ilmeisesti pätkäajot tätä aiheuttaa talvella. Asensin viimasuojat keulaan kun jossain sanottiin että voi auttaa. En usko että auttaa sen enempää kuin foliohattukaan mutta lämpeneepähän koneikko edes vähän paremmin motarilla
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Jaka

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 19.01.18 - klo:12:38
Kuulin että diesel räsässä ois ongelmia ahtoouolen jäätymisessä mikä aiheuttaa ajossa sammumisen tai käynistymättömyyden eikä asialle ole ratkaisua, pitääkö paikkansa, onko arenalaiset kohdannut moista?
Neljäs talvi menossa eikä ainakaan tähän mennessä ole ollut kyseistä ongelmaa.Autossa ei ole webastoa eikä viimasuojia.
SKODA OCTAVIA 2.0 TDI laurin&klement 4*4 combi
Ex.SKODA OCTAVIA 2.0 TDI RS combi
Ex.SKODA OCTAVIA 1.6 TDI combi
Ex.RENAULT MEGANE
Ex.RENAULT LAGUNA
Ex.5*OPEL ASTRA
Ex.3*TOYOTA COROLLA
Ex.MAZDA 626
Ex.2*FORD ESCORT

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 19.01.18 - klo:13:30
Itsekin olen moisesta lukenut mutta omassani ei tällaista ole tapahtunut.
Tuo vesijäähdytteinen välijäähdytin on ajon jälkeen sen verran lämmin että en oikein käsitä miten jäätyminen voisi olla mahdollista.
Jotenkin veikkaan softaongelmaa jos sellaista ilmenee.

Vanhemmassa sukupolvessahan tuo kyllä oli ongelma.

En kyllä itsekään ymmärrä sitä, että miten tuollainen ajoviimalta suojassa ole ilma-vesi -jäähdytin edes voisi kärsiä tuosta ongelnasta. Tämähän oli tehokkaiden ilma-ilma -jäähdyttimien ongelma.

Rauta7

Lainaus käyttäjältä: BMF - 19.01.18 - klo:14:11
Huomasin muuten öljyjätarkastaessa ja lisätessä että kondenssivesiöljymöhnäseosta oli pakkautunut öljynlisäyskorkkiin. Ilmeisesti pätkäajot tätä aiheuttaa talvella. Asensin viimasuojat keulaan kun jossain sanottiin että voi auttaa. En usko että auttaa sen enempää kuin foliohattukaan mutta lämpeneepähän koneikko edes vähän paremmin motarilla
Kyllä periaatteessa viimasuoja auttaa pitäessään konetilan kuivempana ja pidempään lämpimämpänä, mutta myös käytetyllä öljyllä on osuutensa; ainakin vanhempien vuosikertojen Mobil-öljyillä oli tuollaista taipumusta, ja aivan sama oliko ahtamaton tai ahdettu.
Golfkärry Mk 7.5

JJambs

RS:n hankinta kun on tässä mielessä, niin tulipa käytyä tänään ajamassa moinen nelivetoisena dieselinä DSG:llä. Bensaversiota ei harmillisesti ollut tarjolla. Heti hyttiin hypättyä huomio kiinnittyi tuohon dieselin jyrinään tyhjäkäynnillä, kun on tottunut bensa-autoihin. Ajossa ei mitenkään häirinnyt.  1.0 Leoniin verrattuna Octavia tuntuu olevan tukevammin ’kiinni’ tiessä. ACC:tä olisin halunnut kokeilla ihan käytännössä, mutta tuossa lumipyryssä tauluun tuli herja ensimmäisen kilometrin jälkeen, että tutka ummessa. Enkä siten vaivautunut putsailemaan. Ja mitä tuohon suorituskykyyn tulee, niin 1.4 TSI saa aikaan mielestäni lähes vastaavan voimantunteen, joten tuo RS-merkintä ei tuon dieselin kanssa oikein sovi yhteen. Neljän vetävän pyörän avuin auto meni haluttaessa kuitenkin oikein nätisti poikittain ;). Siinäpä vähän tunnelmia :)
Ajossa:
Seat Leon ST 1.5 TGI Style Business Class 2019

Entiset:
BMW 530e Charged Edition M Sport 2019
Skoda Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG 2018
Seat Leon 1.0 TSI Style 2017
Volvo S60 2.4 170hv Momentum, 2006
Seat Leon 1.4 TSI 140 Style 2014
Volvo S60 2.5T Kinetic 2005
Mazda 6 HB, 2.0i 2006
VW Golf IV 1.6 2003

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy