Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Enhancer

#1
Myynnissä uuden auton mukana tullut setti. Tällä hetkellä kasattu asennusvalmis paketti, mutta voin myydä myös kesäkumit erikseen ja peltivanteet pölykapseleineen erikseen. Tästä sopivasti vaikkapa talvirenkaille vanteet uuteen tulokkaaseen.

215/55 R18 on kesärengaskoko, Turanza Eco muistaakseni tuo ensiasennusrengas.

Hinta neuvoteltavissa, heitetään paketille hinnaksi 900, + mahdollinen rahti. Tarjoa!

Löytyy Tampereelta. Yhteydentotto sähköpostilla renkaat @ enhancer piste fi tai yksityisviestillä.
#2
Kyseinen vannesarja etsinnässä, mieluiten ajamattomat ja joka tapauksessa täysin virheettömät.

Renkaita en tarvitse mutta mikäli haluat koko auton mukana tulevasta setistä eroon niin ota yhteyttä:)

Allekirjoituksestani löytyy yhteystiedot.

Edit. Ostettu jo premiumwheels.de, 3 päivässä moitteeton tavara Saksasta Suomeen 50,/sarja rahdilla. Suosittelen.
#3
Täälläkin näkyy hiukan keskustelua tästä mielenkiintoisesta tulokkaasta olevan. Olisiko ennakkovaranneilla / muilla kiinnostuneilla mielenkiintoa lähteä Frankfurtiin katsomaan julkaisua? Tuollahan saattaisi päästä jo koeajollekin jne.

Jos saataisiin porukka kasaan, voisi olla sitten yhteydessä vaikka porukalla maahantuontiin, josko reissusta saisi tehtyä jonkinlaista yhteistyötä ja samalla hypeä + markkinointia uudelle tulokkaalle :).

Messut järjestetään 12.9-22.9, en tiedä onko tarkempi julkaisupäivä jo tiedossa.
#4
Lainaus käyttäjältä: Reneto - 25.07.18 - klo:17:07
,,rsyttää tuo niin tavallinen tapa veijoilla noiden vuosimallien kanssa. Tämäkin Seat on MY16, ja rekisteröity 2017. Ilmoituksessa näyttäisi olevan vähän eri tavalla.

edit: Laskiko hinta muuten yhtään sen jälkeen kun lisäsivät tiedot vesivahingosta. Ei.
Mitähän tällä tarkoitat? Kyllä se on nimenomaa oikein, että auton vuosimalliksi ilmoitetaan se vuosi jolloin auto otetaan käyttöön ja rekisteröidään.

Mitä merkitystä kenelläkään on tehtaan mallivuodella? Auton iän määrittää se, milloin se ei ole enää uusi eli käytännössä silloin kun se otetaan käyttöön.

Tämä kyseinen siis on toki poikkeus monellakin tavalla, lähinnä tartuin tuohon MY16 vs. -17.
#5
Onko tämä 80-luvulle paluun trendi vain itäautojuttu, vai onko muissakin konsernilaitteissa jätetty nuo pumput pois konepellistä?

Aukeaako pelti kuitenkin sisältä, vai pitääkö pelti avata esim. auton alta kätevästi?
#6
Olen kirjoittanut tänne palstalle TSI-jakopääketjuun tutun autokouluyrittäjän opetuskäytössä olleesta 2011 mallin Golf Plus 1.4TSI -koneisesta autosta, ja sen kokemasta moottorivauriosta. Tämä case on itsessään tullut päätökseensä, Autotalo Laakkonen hoiti asian lopulta erittäin hienosti. Vaurion yhtenä osatekijänä pidettiin kuitenkin merkkihuollon toimesta öljynvaihdon laiminlyönnistä johtunutta öljylaadun heikkenemistä (60tkm huolto tehtiin noin 3tkm pitkänä).

Moottorivaurion tapahduttua, auton maatessa merkkihuollon pihassa odottamassa tuomiotaan otettiin auton moottorista 2dl moottoriöljyä ja lähetettiin Mobilille analysoitavaksi (http://www.signumoilanalysis.com/signum-english/). Pienestä väärinymmärryksestä johtuen he luulivat saavansa analyysiin omaa longlife-öljyänsä jonka vaihtoväli olisi ylitetty reilusti. Tästä johtuen allaolevassa analyysiraportissa (Sample_Report[KA-2]) on ristiriita että kumpaa öljyä analysoitiin. Analysoitu öljy on kuitenkin 6382km ennen moottorivauriota merkkihuollossa vaihdettu, ja kuten linkitettyinä olevista huoltodokumenteista (imag206 ja imag209) käy ilmi, se on juuri VW:n suosittelemaa ja merkkihuollon käyttämää Castrol EDGE LL III 5W-30 PROFESSIONAL -öljyä.

Analyysiä kommentoi ExxonMobilin yhteyshenkilö seuraavalla tavalla:

"Hei,
Ohessa lähettämänne öljynäytteen analyysiraportti. Tutkimusten mukaan öljy on todellakin melko huonossa kunnossa. Öljyn emäsluku on laskenut alle varoitusrajan ja öljyn hapettuminen on varsin voimakasta (arvo 11). Öljyn viskositeetti on "  todennäköisesti hapettumisen johdosta " noussut 14% (varoitusraja on 15%). Öljyn kunto on siis selvästi huonontunut ylipitkän vaihtovälin johdosta. On vaikea arvioida, ovatko öljyssä tapahtuneet muutokset todella aiheuttaneet vaurion, mutta on mahdollista että öljyn kohonnut viskositeetti on alentanut ketjunkiristäjän öljynpainetta, ja näin myötävaikuttanut vaurion syntyyn."

Tämä testitulos ei ole mielestäni enää uskon asia. Kysymys kuuluu, että kuka olisi halunnut jatkaa tällä analysoidulla öljyllä vielä 23618km seuraavaan 30tkm välein tapahtuvaan öljynvaihtoon, tai edes siihen 15tkm välein tehtyyn normaalihuoltoon? Lisähuomiona vielä, että kyseessä on tosiaan opetuskäytössä oleva auto, joka joutuu kyllä esim. voimansiirtonsa ja alustansa osalta koville, mutta moottori pääsee aika helpolla kun se pysyy käyntilämpöisenä ja ajossa oikeastaan koko työpäivän ajan.

Laitoin lisäksi linkin (jetta071312photobucket) vertailun vuoksi jenkeissä 10183 mailia ajetun öljyn analyysiin (Jetta 2.0TDI -10, http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2682973) joka antaa öljyn kunnosta samansuuntaista tietoa.

Öljyn analysointi ei muuten maksanut mitään, joten olisi mukavaa saada joltain toiseltakin ihan kotimaisia analyysituloksia tästä aiheesta.

Linkit:

https://www.dropbox.com/s/ypnjb9gbwho2ztp/Sample_Report%5BKA-2%5D.pdf

https://www.dropbox.com/s/5fd4pygaux5gzs8/IMAG0206.jpg

https://www.dropbox.com/s/4f9zyjxewcexwk0/IMAG0209.jpg

https://www.dropbox.com/s/vf28qeeqjye6zzr/jetta071312photobucket.jpg
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy