Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - EXMITSU

#1
T-Roc / Vs: Lastentauteja?
04.06.19 - klo:10:59
Harmi, jos sinulla on ollut noin paljon ongelmia. Minulla auto on nyt 8000 km ajettu ja ei ole autossa ollut ongelmia. Sen sijaan spoileri piti liimauttaa tehdastakuuna uudelleen, jolloin
Niskan Auton huolto möhli konepellin vaihtokuntoon. Tutka menee joskus maastossa pois päältä ja palautuu kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen joskus palautuu myös jonkun ajan päästä itsekseen.
#2
Ensiasennusrenkaat autossa ovat Falk-merkkiset, mutta vanteet ovat 17".
#3
T-Roc / Vs: linkki t-roc threadiin
18.05.18 - klo:16:02
AlibOb kun nyt kerran käänsit tuon englanniksi, niin olisit saman tien voinut kääntää sen myös suomeksi. Eli uuden VLTP standardin voimaan astuminen voi aiheuttaa autojen tuotannossa aikataulumuutoksia. Sitten on eri lehtien kommentteja muutoksiin. Pääasiassa muutokset koskevat
bensiinikäyttöisiä autoja joihin tulee mm. hiukkassuodattimia. Ilmeisesti joidenkin mallien tuotantoa viivästytetään siten että ne voidaan toimittaa 1.9.2018 jälkeen uusien määräysten mukaisina.
#4
T-Roc / Vs: linkki t-roc threadiin
04.05.18 - klo:11:04
Samoja syitä on lueteltu myös Saksan Motortalk foorumilla. Eli toimitusajat vaihtelevat riippuen tilatun auton varustelusta kolmesta jopa yhdeksään kuukauteen. Epäillään että vuosimallivaihdon yhteydessä voimaan astuvat uudet pakokaasumääräykset viivästyttävät joitakin
toimituksia ja ilmeisesti joidenkin osien kohdalla Volkswagenin alihankkijat eivät pysty toimittamaan tarvittavaa määrää osia. Jotkut helmikuun alussa tilanneet ovat saamassa autonsa heinäkuussa kun taas joillakin toimitus saattaa viivästyä viikkoja tai jopa kuukausia. Jos joutuu
kauan odottamaan, niin voi ehkä iloita siitä että auto on osittain hieman paremmin varusteltu kuin aikaisemmin toimitetut.
#5
T-Roc / Vs: linkki t-roc threadiin
23.04.18 - klo:08:58
Onko esittelyauto, tai muu nopean toimituksen auto kun vetokoukku ei ole tehdasasenteinen? Mikä väri ?
#6
T-Roc / Vs: linkki t-roc threadiin
15.04.18 - klo:16:32
Nykyisin lähes kaiken merkkiset autot myydään  ilman erillistä ruostesuojausta. Takavuosina monet maahantuojat tekivät tuonnin yhteydessä autoihin ainakin alustan massauksen. Nyt ilmeisesti luotetaan tehtaalla korin esikäsittelyn yhteydessä tehtyyn sinkkipitoiseen pohjamaaliin niin että se estää ruostumisen. Jotkut alustan tukivarret ovat niin ohuesta materiaalista tehtyjä, että toivottavasti metalli on hyvin korroosiota kestävää. Käytettyjen autojen testeissä useissa muutaman vuoden vanhoissa autoissa on alustassa runsaasti pintaruostetta kun suojausta ei ole paranneltu uutena. Uuden auton ostaja, joka aikoo pitää autoa vain pari vuotta tai leasing käyttäjä ei välitä, koska lisäsuojaus on melko kallista eli lähes 1000 â,¬.
#7
T-Roc / Vs: linkki t-roc threadiin
14.04.18 - klo:07:27
Siis alustassa ei ole mitään vikaa. Jämäkkä jousitus on sport alustan ominaisuus. Kyseessä on vakiojousitus ei säädettävä DCC.
#8
T-Roc / Vs: linkki t-roc threadiin
13.04.18 - klo:00:06
Saksassa on WE sivu mistä ainakin saksalaiset tilaajat pääsevät seuraamaan missä vaiheessa heidän tilaamansa auto on auton VIN numeron perusteella. Siellä ostajille on sopimusvahvistukseen usein merkitty tulevan auton VIN numero.
N.700 kilometrin kokemuksia T-Roc ista. Nastoitetut Continentalin talvirenkaat aiheuttavat reippaasti melua sisätiloihin. Myös TDI kone kuuluu, mutta melu on vaimeahkoa. Ohjaus on sport asetuksella jämäkkä ja tarkka. Sportin jousitus on epätasaisilla teillä vähän liiankin jämäkkä eli kuski ja matkustajat saavat tarkkaa tietoa tienpinnan kunnosta. Vaimennus toimii kuitenkin hyvin siinä että jousituksesta ei kuulu mitään ylimääräisiä kolinoita. DSG7 vaihteisto toimii hyvin, mutta ei ole yhtä sujuva kuin perinteinen momentinmuuntimella toimiva automaattivaihteisto. Kulutus on vaihdellut eli lyhyessä kaupunkiajossa voi nousta lähelle 7 litraa. Maantieajossa on päästy n. 5.6 litran kulutukseen dieseliä auton oman ilmoituksen mukaan. Auto on altapäin melko hyvin suojattu muovipanelein, mutta missä tuota muovisuojausta ei ole, niin alustaan ei ole tehty tehtaalla minkäänlaista ruostesuojausta vaan se on paljaalla maalipinnalla.
#9
T-Roc / Vs: linkki t-roc threadiin
07.04.18 - klo:15:42
Tuulilasin toimittajan Arttu Toivosen kirjoittama lause "dieselautoja koskevien ajokieltojen lisääntyessä voi pitää pienenä erikoisuutena sitä, että Volkswagen ei ole vaivautunut kehittämään bensiinikoneisesta T-Rocista nelivetoista versiota"jne.   Osoittaa jutun heikkoa tasoa ja toimittajan tietämättömyyttä asioista. Muukin teksti vaikuttaa repäistyn kasaan samalla ylimalkaisuudella.

Useat Portugalissa ja muuallakin lehdistölle koeajettaviksi annetut autot ovat olleet nimenomaan 2.0 TSI  Sport tai Style 4motion 190 hv nelivetoja. Saksassa sellainen on jo konfiguraattorissakin ja tilattavissa. Milloin tulee Suomeen on sitten eri juttu, ehkä syksyllä tai ensi vuonna. Samoin joudutaan täällä odottamaan R versiota.
#10
T-Roc / Vs: linkki t-roc threadiin
06.04.18 - klo:20:00
Tuulilasi lehdessä 4/2018 on Volkswagen T-Roc 1.0 TSI Style koeajo.
#11
T-Roc / Vs: linkki t-roc threadiin
29.03.18 - klo:09:56
Olen nähnyt joitakin kuvia, missä Beats subbari on ollut kontissa yhdessä sijoitettuna  kevyen vararenkaan keskiöön.

Saksan forumeilla ovat useammat pitäneet LED- valoja hyvinä. Vaikka valot eivät tässä mallissa käännykään ohjauksen mukana, niin valot ovat riittävän leveät ja valo valkoista ja kirkasta.



#12
T-Roc / Vs: linkki t-roc threadiin
28.03.18 - klo:17:31
Mainittuun "peltikuoppaan" mahtuu vararengas - täysikokoiselle on hieman liian ahdas, jää aavistuksen verran kontin takaosassa olevan muovilistan päälle eli välikansi ei mene aivan kiinni. Ehkä listaa hieman modifioimalla myös täyskokoinen rengas mahtuisi. Pienempi vararengas mahtuisi hyvin. Auton mukana ei tule vararengasta jos sitä ei erikseen ole tilattu. Mukana tulee vain paikkaussarja joka sisältää myös kompressorin renkaan täyttöön.
#13
T-Roc / Vs: linkki t-roc threadiin
28.03.18 - klo:17:16
Minulla varoituskolmio on takaovessa olevassa lokerossa.
#14
T-Roc / Vs: linkki t-roc threadiin
27.03.18 - klo:15:34
Öljystä, konepellin alla on merkitty vv 504 00 ja 507 00. Ehkä laturin voisi ujuttaa etusäleikön taakse?.
#15
Volkswagen / Vs: Digihuoltokirja
21.03.18 - klo:15:21
Pakottaa ilmeisesti teettämään huollot merkkiliikkeessä, kun ulkopuolisilla liikkeillä ei ehkä ole pääsyä muuttamaan auton huoltotietoja.
#16
Volkswagen / Vs: Digimittaristo
19.03.18 - klo:15:20
Osittain hankala, koska joitakin säätöjä joutuu etsimään kuin tietokoneesta. Ilman digijuttuja autossa on ollut joka toiminnolle katkaisija, mistä
homma on hoitunut kerralla ja nopeasti.
#17
T-Roc / Vs: linkki t-roc threadiin
17.03.18 - klo:10:14
Kalleimmat ja ensimmäiset kilometrit T-Roc lla heitetty. Ajo-ominaisuudet ovat täsmälliset ja hyvät. Ohjaus on tunnokas - selvästi jämäkämpi kuin koeajetussa T-Roc 1.0, missä se oli liikaakin tehostettu. Jousitus on napakka, mutta ei pintakova eli hidastustöyssyt eivät aiheuta kolinoita.
DSG pelaa hyvin, mutta vaihtaa liian herkästi pienemmälle - vasta tasaisella asfaltilla tai alamäessä pääsee suurimmalle 7 vaihteelle. Melutaso autossa on muuten hyvä ja alhainen, nastoitettujen talvirenkaiden rapinat asfaltilla kuuluvat kuitenkin selvästi sisään. Pieniä tuulen suhinoita kuuluu tuulilasin etupylväiden tienoilta kovempaa ajettaesssa. Säilytystilat autossa ovat pienet. Hansikaslokero on kohtuullisen kokoinen. Matkustajan penkin alla oleva lokero on tosi pieni ja samoin etupenkkien välissä oleva lokero.
Kojelaudan ja ovien muovisuus ei ajossa haittaa, lieneekö VW tällä yrittänyt crossimpaa vaikutelmaa. Vähän jotkut yksityiskohdat autossa antavat
vaikutelman että VW on yrittänyt tehdä homman mahdollisimman halvalla. Valitettavasti nämä säästöt eivät näy auton hinnassa. Kuitenkin yhteenvetona voin sanoa että auto vaikuttaa hyvältä.




Netissä on hyvä video VW T-Roc 2.0 TDI 4motion koeajosta:

https://www.youtube.com/watch?v=x4GAQMWoS6o




#18
T-Roc / Vs: linkki t-roc threadiin
13.03.18 - klo:16:05
T-Roc 2.0 TDI Sport 4motion DSG tilattu vähän ennen joulua. Flash red/musta katto. Kulmbach 17" vanteet. Vetokoukku tehdasasennuksena. On nyt saapunut myyjäliikkeelle ja luovutus lähipäivinä. Tilattu myös nastoitetut talvirenkaat varuste aluvanteilla. Sumuvalot ei webastoa.


free image hosting
#19
T-Roc / Vs: linkki t-roc threadiin
14.02.18 - klo:09:31
T-Roc Sport 2.0 TDI tilattu. Väri punainen ja musta katto. Sport-paketti, vetokoukku. Myyjäliikkeeltä saatu ilmoitus, että auto on mennyt tuotantoon Portugalissa. Vaihdossa 2014 Mitsubishi Outlander 2.2 dsl aut. T-Roc koeajettu 1.0 koneella ja manuaalivaihteistolla. Ohjaus oli
tosi kevyeksi tehostettu, melutaso tuolla koneella kaupunkiliikenteessä oli alhainen. Harmi, että autossa ei ole lampunpesimiä kun Audin vastaavassa mallissa sellaiset näkyy olevan. Myös muista varusteista, jotka muissa autoissa on vakiona joutuu Volkswagenissa maksamaan lisähintaa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy