Ishvanin Volvo V60 D5A Summum

Aloittaja Ishvan, 05.04.12 - klo:14:02

« edellinen - seuraava »

Jude

Onpa hieno Volvo. Käy kateeks  :)
Selailin juuri BSR:n sivuja ja näyttäisi saavan voimaakin tuohon koneeseen.
http://en.bsr.se/products/t2190/

Tekisi mieli itsellekkin jo vähän ripeämpää autoa
Entiset kulkuneuvot:
-VW Polo R -14
-Ford GT Connect 1.6 Ecoboost -15
-Audi A5 coupe 3.0 TDI -07
-Ford Focus Wagon 1.0 Ecoboost -13
-Ford Transit 3.2 TDCI -11
-VW Golf V variant 2.0 TDI -09
-Ford Mondeo wagon 2.0 TDCI -07
-Peugeot 406 wagon 2.0 HDI -04
-Volvo S80 2.4 Bensa -06
-VW Golf IV variant 1.9 TDI PD -04

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 06.04.12 - klo:15:31
Muuten eikö pidä säätä valoja kun madaltaa?
Valot pitää kalibroida kokonaan uudelleen, eli pelkkä säätö ei riitä.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

MoFFe

Miten vaikea homma se on tai kallis? Pitää vissiin viedä "huoltoon " duunattavaksi?

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 06.04.12 - klo:21:53
Miten vaikea homma se on tai kallis? Pitää vissiin viedä "huoltoon " duunattavaksi?

Itse asennutin jouset merkkiliikkeessä, joka myös kalibroi valot uudelleen. Eihän se iso homma ole eikä montaa kymmentä euroa maksa.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

P.Alikka

Namu! Hitto vieköön tää V60 on hieno peli! Tässä kyseisessä yksilössä yhdistyy kyllä hienosti valkoinen väri ja ruskea sisusta, mee like! Mukavia kilometrejä Ishvanille!
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

kktune

#35
Kuinkas hyvin nuo Heicon jouset toimii vakioiskunvaimennuksen kanssa? Yleensähän pelkkien jousien vaihto aiheuttaa nyökkimistä ja muuta vastaavaa, varsinkin isojen vanteiden kanssa. Vai oliko myös iskunvaimentimet vauhdettu vaikkei se viesteistä käy ilmi?
Nimim. Takaisin Volvoon?

Quality


Volvoon on saatavana Nivomat-tasonsäätöjärjestelmä, joka vakauttaa auton pitkittäisliikettä. Sellainen on omassa XC60ssä - tosin en osaa verrata sitä vakioon, kun en sellaisella ole ajanut kuin lyhyen koeajon verran.

Tuolla mm. juttua aiheeseen liittyen: http://www.volvofinns.com/index.php?topic=1409.0
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: kktune - 07.04.12 - klo:07:46
Kuinkas hyvin nuo Heicon jouset toimii vakioiskunvaimennuksen kanssa? Yleensähän pelkkien jousien vaihto aiheuttaa nyökkimistä ja muuta vastaavaa, varsinkin isojen vanteiden kanssa. Vai oliko myös iskunvaimentimet vauhdettu vaikkei se viesteistä käy ilmi?
Nimim. Takaisin Volvoon?

Mielestäni toimii varsin mallikkaasti. Pelkät jouset siis vaihdettu. Kyllä vakioiskari toimii ihan normaalisti kun puhutaan "pienistä" madalluksista. Toki jos aletaan tiputtelemaan 50-60mm asia on toinen. Itse olen autoihini vaihtanut pelkkiä jousia, että koko sarjoja. Pelkät jouset vaihtuu yleinsä kun puhutaan korkeintaan 30mm madalluksesta ja sitten koko paketti, jos halutaan auto kunnolla tonttiin. Näiden Heicojen kanssa eroa vakioon ei huomaa muussa kuin että kallistelu on vähäisempää ja pintakovuus esim. mukulakivitiellä vähäisempää.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

kktune

Heico onkin varmaan Volvoon paras vaihtoehto kun on Volvotuunaaja mutenkin. Heicon jouset ilmeisesti valmistaa Eibach mutta eivät kai ole ihan samat kuin Eibachin vastaavaan autoon tarjoamat, ts. Heicolla on vielä omat arvot jousille.

Voitko lyhyesti kertoa mitkä seikat pudotti BMW ja Mersun pois ja päädyit V60:een? Olen itse neljän Volvon (2xS60, 2x V70) jälkeen nyt 9kk omistanut uuden Passatin mutta Volvoon tekisi mieli palata. Myöskin BMW:n uusi kolmonen ja MB:n C kiinnostaa.

Ishvan

#39
Lainaus käyttäjältä: kktune - 07.04.12 - klo:08:35
Heico onkin varmaan Volvoon paras vaihtoehto kun on Volvotuunaaja mutenkin. Heicon jouset ilmeisesti valmistaa Eibach mutta eivät kai ole ihan samat kuin Eibachin vastaavaan autoon tarjoamat, ts. Heicolla on vielä omat arvot jousille.

Voitko lyhyesti kertoa mitkä seikat pudotti BMW ja Mersun pois ja päädyit V60:een? Olen itse neljän Volvon (2xS60, 2x V70) jälkeen nyt 9kk omistanut uuden Passatin mutta Volvoon tekisi mieli palata. Myöskin BMW:n uusi kolmonen ja MB:n C kiinnostaa.

Lyhesti sanottuna Volvo miellytti minua sillä hetkellä eniten joka osa-alueella. Tuore malli kiinnosti ja lisäksi sijoitettuun rahamäärään nähden Volvo tarjosi minusta eniten "vastinetta" rahoille. Auton nuorekkuus veti vahvasti puoleensa ( en olisi uskonut näin sanovani koskaan Volvosta ). BMW jäi pois laskuista, koska tiedossa oli että uusi malli on jo "uunissa" eikä ikääntynyttä mallia tehnyt mieli ostaa. MB:n hinta olisi noussut vähän turhan korkeaksi vastaavalla varustuksella / koneteholla + automaatilla, eikä mitään karvalakkia pienellä koneella tehnyt mieli ostaa ( piti jättää vähän jemmaan, että saa helpotusta tulevan kevään korvalla pyöräkuumeeseen, kuten täälläkin jo aikaisemmin mainitsin ;) ).

EDIT: Heicon jouset ovat tosiaan Eibachin tekemät, mutta juurikin Heicon specseillä. Heicon edustajan mukaan niissä on eroa, mutta erot ovat normaalisssa ajossa varsin pieniä.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

kktune


Q8

Lainaus käyttäjältä: Quality - 07.04.12 - klo:08:21
Volvoon on saatavana Nivomat-tasonsäätöjärjestelmä, joka vakauttaa auton pitkittäisliikettä. Sellainen on omassa XC60ssä - tosin en osaa verrata sitä vakioon, kun en sellaisella ole ajanut kuin lyhyen koeajon verran.

Tuolla mm. juttua aiheeseen liittyen: http://www.volvofinns.com/index.php?topic=1409.0

Puhutko jostain muusta kuin Nivomatin kuorman mukaan säätyvistä takaiskareista? Ei noille silloin aikoinaan luvattu erikseen mitään pitkittäisliikkeen vaimennusta. Ainoastaan se, että pysyy kuormallakin oikealla korkeudella.
Passat B7 Variant 1,4TSI DSG Highline 3/2012
ex: Volvo XC90 2,5t

Quality


Lienet oikeassa:

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=6024.msg121705#msg121705

LainaaTuo automaattinen tasonsäätö olisi ehkä se täsmällinen suomenkielinen ilmaus tälle asialle. nivå=taso, nivåmat=taso(auto)maatti -> nivomat.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Antti

Eikös Nivomat tuotenimellä myyty iskaria jo 80-luvulla K100-sarjan bemuihin lisävarusteena?

Hataran muistini mukaan sen jäljet on Ranskassa.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

Markku J

Vanhaan "hyvään" aikaan (240/740 -sarjojen aikoihin) Nivomat oli kompressorilla toteutettu, ja ilmanpainetta lisättiin kuormituksen mukaan. Joissain malleissa oli Nivomatin painemittarikin kojelaudassa. Uudemmat Nivomatit (jollainen minullakin oli V70:ssä v 2001) ovat sitten yksinkertaistettu versio tuosta, ja paineen nosto saadaan aikaan iskunvaimentimen omalla pumppausliikkeellä ajon aikana.

Antti

en.m.wikipedia.org/wiki/Nivomat

Hieno on Volvo muuten mutta keula kyllä vaatii sulattelua.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Jude - 06.04.12 - klo:17:29
Onpa hieno Volvo. Käy kateeks  :)
Selailin juuri BSR:n sivuja ja näyttäisi saavan voimaakin tuohon koneeseen.
http://en.bsr.se/products/t2190/

Tekisi mieli itsellekkin jo vähän ripeämpää autoa

Kyllä sitä on itsekin tullut tutkailtua mistä tuota kulkua saisi hieman lisää. Ei vaan tekisi mieli noita takuita menettää, jos sittenkin sattuu jokin paikka porsimaan. Polestar tietty olisi tuon kannalta hyvä vaihto-ehto mutta enpä taida tonnia maksaa 15 lisähevosesta. Kai ne lisähevosvoimat pitää hankkia sitten seuraavan autonvaihdon yhteydessä mutta eiköhän sitä näilläkin pärjäillä.

PS. Jos mielesi tekee ripeämpää autoa niin siihen on varsin yksinkertainen apu. Autokaupoille :).
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

MoFFe

Kuulema toi polestar tuo huommattavasti enemmän kun mitä paperissa sanovat.
En sitten itse tiedä, olisi kiinnostavaa käydä penkissä jos itse tuon Polestarin hankit.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 08.04.12 - klo:20:03
Kuulema toi polestar tuo huommattavasti enemmän kun mitä paperissa sanovat.
En sitten itse tiedä, olisi kiinnostavaa käydä penkissä jos itse tuon Polestarin hankit.

Näin itsekin olen kuullut, tiedä sitten. Järjellä kun ajattelee tuntuu kuitenkin rahojen haaskaukselta, niin kuin oikeastaan kaikki autoihin liittyvä  :D.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Ishvan

#49
Jahs, Polestarin tarjous Suomessa sitten ohi. Hinta noussut 990e-->1190e. Nyt voidaan todeta, että taitaa jäädä laittamatta. Turhan suolainen hinta noista hevosista :D.

EDIT: Reilu kymmenen vuotta sitten kun kaverin 9000 Turbo Saaba "lastutettiin" Harisella hinta oli muistaakseni tasan 1000 markkaa ja sillä saatiin 55hp ja vääntöä 80nm lisää  ;D.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

MoFFe

Joo oikeesti on ihan turhaa upottaa mitään rahaan tuohon autoon. Mutta sille nyt ei voi mitään että se on vaan niin kivaa  ;D
Ei se rahojen haaskaus vaan auton "fixaus", olkoot sitten pesu, vahaus, uudet vanteet jne.

Kumma kun noi suolainen hinta.
Täällähän se on 8900kr mutta jos sen nytten kääntää euroiksi niin on se silloin siinä tonni paikkeella.  :-\

V-O

Moi Ishvan, muistatko kuinka paljon maksoi tuo heicon jousisarjan asennus autoosi?

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: V-O - 17.04.12 - klo:20:14
Moi Ishvan, muistatko kuinka paljon maksoi tuo heicon jousisarjan asennus autoosi?

Morjesta vaan. Asennus oli muistaakseni aika tarkalleen 340 euroa pyöränkulmien säätöjen, sekä valojen kalibroinnin kanssa. Muista, että takuu raukeaa tiettyjen alustanosien osalta jousien vaihdon jälkeen.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Timpe85

Hieno Volvo! Taisin bongata tämän tänään aamupäivällä Porissa Isolinnankatua pitkin ajelemassa(?)
Audi A3 8Y 40TFSIe

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Timpe85 - 05.05.12 - klo:14:37
Hieno Volvo! Taisin bongata tämän tänään aamupäivällä Porissa Isolinnankatua pitkin ajelemassa(?)
Hyvin todennäköistä. Aika usein tulee tuossa keskustan alueella käytyä :).
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

T-Tyyppi-

Saakutarallaa kun on tyylikäs Volvo. Ja tosi hienot vanteet.  8)

jkk-kkj

Piti oikein rekisteröityä tätä viestiä varten  :D

Sen verran paljon on kehuja irronnut, että kiinnostaisi nähdä kuvia tästä kulkineesta, mutta ainakaan minulla ei näytä ensimmäisen viestin kuvat toimivan..  :-\ Siispä, olisiko Ishvan mahdollista, että napsisit uusia kuvia tai saatko alkuperäiset kuvat uudelleen postattua? Kiitos. :)

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: jkk-kkj - 16.10.12 - klo:10:31
Piti oikein rekisteröityä tätä viestiä varten  :D

Sen verran paljon on kehuja irronnut, että kiinnostaisi nähdä kuvia tästä kulkineesta, mutta ainakaan minulla ei näytä ensimmäisen viestin kuvat toimivan..  :-\ Siispä, olisiko Ishvan mahdollista, että napsisit uusia kuvia tai saatko alkuperäiset kuvat uudelleen postattua? Kiitos. :)

Jes, laitellaan kuvat uudelleen näkyville  :). Palvelin missä kuvat olivat lopetti olemassaolonsa ja kuvat meni sen tien.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Ishvan

Jahs...pitkäksi venähtäneen tauon jälkeen taas kuvat näkyvissä.

Takana reilu vuosi Volvon ratissa ja vieläkin meno tuntuu maistuvan molemmille. Tällä hetkellä 38tkm mittarissa ilman ylimääräisiä murheita. Pientä autokuumeen poikasta on alkanut esiintymään, mutta yritetään siirtää sitä mahdollisuuksien mukaan eteenpäin, koska tyytyväisyys nykyiseen kulkineeseen on varsin korkealla  :).
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

jkk-kkj

Moisia vanteita ei montaa ole vastaan tullut, enkä usko että moneen autoon moiset edes sopisivat. Tuossa ne kuitenkin onnistuvat mielestäni olemaan näyttävät, ilman että ovat räikeät :)

Lisäksi V60 on siinä suhteellisen pienessä porukassa, jossa valkoinen väri näyttää ihan oikeasti hyvälle, eli tosi nätti auto, pointsit sinne  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy