VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Muut merkit => Volvo => Aiheen aloitti: Jyri - 29.01.17 - klo:11:04

Otsikko: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 29.01.17 - klo:11:04
Uusi XC julkaistaan kuulemma piakkoin ja tulee noudattelemaan XC90sen näköä, myös sisältä. Pituutta kuulemma 5 cm enemmän kuin vanhassa. T8 kuulemma tulossa kanssa heti julkaisun yhteydessä, ensimmäiset autot (esittely) joskus kesällä. Jännä nähdä millainen hinta tulee olemaan...

Kuvia:

(http://preview.ibb.co/i9zVYv/205042_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/dtd2fa)

(http://preview.ibb.co/dOja0a/205043_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/fvK8La)

(http://preview.ibb.co/h0K8La/205044_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/ev82fa)

(http://preview.ibb.co/kEzVYv/205045_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/cW2jtv)

(http://preview.ibb.co/kscv0a/205046_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/cGN66F)

(http://preview.ibb.co/k8um6F/205047_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/dfNv0a)

(http://preview.ibb.co/erMAYv/205048_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/h4FF0a)

(http://preview.ibb.co/edE8La/205049_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/j2Ka0a)

(http://preview.ibb.co/iBO2fa/205050_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/dnKa0a)

(http://preview.ibb.co/jzJ2fa/205051_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/eiwYmF)

(http://preview.ibb.co/gAK8La/205052_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/mZPa0a)

(http://preview.ibb.co/cxExDv/205053_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/d7gcDv)

(http://preview.ibb.co/jZ1Nfa/205054_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/mELtmF)

(http://preview.ibb.co/eBUVYv/205055_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/gj54tv)

(http://preview.ibb.co/noMYmF/205056_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/g18DmF)

(http://preview.ibb.co/hqktmF/205057_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/bRfR6F)

(http://preview.ibb.co/kKrAYv/205058_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/gpnTLa)

(http://preview.ibb.co/dOxTLa/205059_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/mqUKRF)

(http://preview.ibb.co/gau8La/205060_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/eJjVYv)

(http://preview.ibb.co/n1Ua0a/205061_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/fTxTLa)

(http://preview.ibb.co/fhRzRF/205062_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/hmtPtv)

(http://preview.ibb.co/hYxTLa/205063_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/c9t2fa)

(http://preview.ibb.co/gPbutv/205064_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/epHdLa)

(http://preview.ibb.co/hSsCfa/205065_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/jVLb6F)

(http://preview.ibb.co/hqqyLa/205066_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/fHEQ0a)

(http://preview.ibb.co/fn9sfa/205067_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/icu3mF)

(http://preview.ibb.co/nOAyLa/205068_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/b49Etv)

(http://preview.ibb.co/n9HdLa/205069_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/mcg50a)

(http://preview.ibb.co/m8KEtv/205070_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/jT1imF)

(http://preview.ibb.co/fbe3mF/205071_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/g8Fb6F)

(http://preview.ibb.co/eUhOmF/205072_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/g1Jw6F)

(http://preview.ibb.co/cBaLYv/205073_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/eaTw6F)

(http://preview.ibb.co/naPEtv/205074_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/dyRimF)

(http://preview.ibb.co/iOGSDv/205075_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/njtURF)

(http://preview.ibb.co/eH8w6F/205076_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/gqiURF)

(http://preview.ibb.co/jfFyLa/205077_The_new_Volvo_XC60.jpg) (http://ibb.co/bDi7Dv)

(http://preview.ibb.co/n9MG6F/205105_The_new_Volvo_XC60_Teaser_image.jpg) (http://ibb.co/mcmimF)
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Ritzenhoff - 07.03.17 - klo:12:07
https://www.youtube.com/watch?v=Tf0NjVJsSUA (https://www.youtube.com/watch?v=Tf0NjVJsSUA)

Pirun hieno on!
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: tet - 07.03.17 - klo:13:45
Näköjään nykyään vakiintunut tämä tietokoneanimaatioiden käyttö uusien autojen esittelyssä. Jotenkin en jaksa noista innostua, vasta oikean auton näkeminen kertoo lopullisesti miltä se näyttää.

Ei silti, ihan hienohan tuo on - tietokonegrafiikaksi.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Ishvan - 07.03.17 - klo:13:47
Lainaus käyttäjältä: tet - 07.03.17 - klo:13:45
Näköjään nykyään vakiintunut tämä tietokoneanimaatioiden käyttö uusien autojen esittelyssä. Jotenkin en jaksa noista innostua, vasta oikean auton näkeminen kertoo lopullisesti miltä se näyttää.

Ei silti, ihan hienohan tuo on - tietokonegrafiikaksi.

http://www.volvocars.com/se/bilar/modeller/xc60 (http://www.volvocars.com/se/bilar/modeller/xc60)
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: mremonen - 07.03.17 - klo:15:35
Onhan tuo ihan hyvän näköinen. Ovet "kopioitu" Q5:stä :)
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: vasara - 07.03.17 - klo:15:48
Tyylikäs, ainakin auton etupää.. korkeat Volvo-look takavalot ja takapään voimakas pokkaus sisäänpäin ei ole omaan mieleen.
Onko tietoa valmistusmaasta.. Kiina vs Ruotsi?

Lisää kuvia: https://www.carwow.co.uk/news/volvo-xc60-price-specs-release-date-2977 (https://www.carwow.co.uk/news/volvo-xc60-price-specs-release-date-2977)

edit: Valmistusmaa tämän mukaan Kiina => taitaa olla Euroopan markkinoille myymätön paikka, ilman reippaita hinnanalennuksia?
http://carszet.com/crossover-2018-2019-volvo-xc60-will-be-made-in-china/ (http://carszet.com/crossover-2018-2019-volvo-xc60-will-be-made-in-china/)
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Cayman - 07.03.17 - klo:15:56
Volvon uuden XC60-mallin tuotannon on määrä käynnistyä huhtikuun puolivälissä Torslandan tehtaalla Ruotsissa. Moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).

Tuleekohan T8 olemaan halvempi kuin S90 T8?
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: vasara - 07.03.17 - klo:16:19
Lainaus käyttäjältä: Cayman - 07.03.17 - klo:15:56
Volvon uuden XC60-mallin tuotannon on määrä käynnistyä huhtikuun puolivälissä Torslandan tehtaalla Ruotsissa. Moottorit valmistetaan Skövdessä (Ruotsi) ja Zhangjiakoussa (Kiina) ja korikomponentit Olofströmissä (Ruotsi).

Tuleekohan T8 olemaan halvempi kuin S90 T8?
Näköjään joo.. tämän mukaan.. http://teknikensvarld.se/nya-volvo-xc60-med-ny-design-och-teknik-253161/ (http://teknikensvarld.se/nya-volvo-xc60-med-ny-design-och-teknik-253161/) .. Kiinan ja USA:n markkinoille autot tehdään Kiinassa ja Euro markkinoille Ruotsissa. Saapa nähdä leviääkö kiina-autojen virus hiljalleen myös Euroopan markkinoille? Veikkaan, että jos asiakkaat ei asiasta ole riittävän kiinnostuneita, niin leviää. Komponenttien liikkeistä maailmalla kukaan ei ota selkoa.. tuleeko lopulta kaikki osat Kiinasta ja vain osa EU markkinoiden autojen kokoonpanoa Ruotsissa. Epäilyttävä kuvio joka tapauksessa.. kyllähän se söisi 'premium' auton ostajaa, kun näkisi konepellin alla ja vähän siellä täällä 'made in china' merkkejä :)
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 08.03.17 - klo:09:06
Täältä löytyy nuo Volvon viralliset uudet kuvat: https://www.media.volvocars.com/se/sv-se/media/photos/list (https://www.media.volvocars.com/se/sv-se/media/photos/list)

Tuo perä ei vaan vielä omaan silmään istu, jotenkin näyttää kuin auton etu ja takaosa olisivat eri autoa, ehkä silmä tottuu ja livena voi tietysti olla eri.

Sisustaa kun katsoo niin hienosti ovat onnistuneet luomaan tuon 60 sarjan ilmeen erilaiseksi ja ei ihan yhtä hienoksi kuin 90 sarjassa, eli näyttää siltä että autojen "arvokkuus" kasvaa mallisarjan mukaan.

Alunperin mielessä kävi jos olisi kysellyt onnistuisko tilauksen muuttaminen XC60:seksi, mutta kuvien perusteella ei ole tarvetta, vaikka korkeampi maavara on tuon oman XC60 odotusauton myötä alkanut houkuttamaankin, niin ainoastaan V90CC olisi ollut ulkoisesti ja sisältä sellainen mikä olisi ollut vähintään yhtä hieno kuin tilattu S90. Makuasioita toki ja ei tuo uusi ole mitenkään huono ja ymmärrän kyllä Volvon idean sijoittaa eri mallisarjat hieman erilaisiksi fiiliksen mukaan.

Sisältä uudessa XC60:sessa eniten tökkii keskikonsolin vähäisempi nahan käyttö ja ovipaneelit erityisesti ovat ei niin hienot kuin S/V90:sessä.

Oli joku nähnyt jo mittojen vertailua uusi vs. vanha XC60 jossakin?
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Ritzenhoff - 08.03.17 - klo:09:22
Noissa linkin kuvissa tuo sininen T6 on aivan helvetin hieno edestä ja takaa neljällä ulostulolla.

Edelliseen verrattuna 62mm lisää pituutta (nyt 4.690mm), 12mm lisää leveyttä (nyt 1.902mm) ja akseliväli kasvaa 91mm -> 2.865mm. Korkeus putoaa 14mm alaspäin, nyt 1.658mm.

Ois kyllä unelmien perherassi ja sais istua korkeammallakin. Mut mennään nyt Octavialla kuitenkin seuraavat 3-4v  ::)

Toiselta foorumilta kopioitua:

Pikavilkaisulla spekseistä:

+ maavara 21,6cm (eli ei tipu alle 20cm, tästä ehdoton plus)
+ tavaratilaa hiukan enemmän eli 505l
+ pituus ja akseliväli pidentynyt, auttaisiko takajalkatilan suhteen
+ lisävarusteena säädettävä ilmajousitus jossa ajonaikaiset säädöt -20->+40mm eli tuosta laskien kokonaismaarava voisi olla 25,6cm joka on tässä luokassa ehdoton huippu
+ ovien jatkuminen kynnyksen yli jolloin lahkeet eivät kuraannu ja sisäkynnys pysyy tiivisteen ansiosta puhtaana
+ sisätiloissa upgrade 90-sarjalaiseen tyyliin, kosketusnäyttö integroitu hienosti kojetauluun (ei mitään tablettivirityksiä GLC tai BMW X5 tyyliin)
+ saksalaisten lähteiden mukaan vain nelivetoisia ja automaattiversiota tarjolle (ainakin aluksi)
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: b1mpo - 08.03.17 - klo:09:57
Minusta ulkopuoli on hyvinkin onnistunut tässä. Edellisestä en ole samaa mieltä. On saatu sievästi sirommaksi asiallisilla yksityiskohdilla. Omaan silmään parhaimman näköinen katumaasturi.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 08.03.17 - klo:10:24
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 08.03.17 - klo:09:57
Minusta ulkopuoli on hyvinkin onnistunut tässä. Edellisestä en ole samaa mieltä. On saatu sievästi sirommaksi asiallisilla yksityiskohdilla. Omaan silmään parhaimman näköinen katumaasturi.
Taitaa olla että tuo sirous on juuri oikea termi kuvaamaan tuota, itse kaipaisin ehkäpä juuri mustia lokasuojien kaaria ja että saisi hieman raffimmaksi tuota ulkonäköä.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: b1mpo - 08.03.17 - klo:10:37
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 08.03.17 - klo:10:24
Taitaa olla että tuo sirous on juuri oikea termi kuvaamaan tuota, itse kaipaisin ehkäpä juuri mustia lokasuojien kaaria ja että saisi hieman raffimmaksi tuota ulkonäköä.
Ehkäpä se on nelivetoinen korkeammalla istuttava massiivisempi hatchback.  ;)
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 11.03.17 - klo:09:35
Nyt kun on ollut aikaa silmällä tottua ja juttuja sekä videoita katseltua, niin tuo perä alkaa olemaan jo siedettävä. Nyt on myös itselle valjennut mikä siinä tökkii, eli tuo nouseva ikkunalinja, samahan on tässä nykyisessäkin, enkä pidä siitä tässäkään, aiheuttaa myös sen että jo muutenkin korkeammassa autossa on huono näkyvyys oikealle taakse, toki tuo ongelma poistuu pitkälle BLISsillä, jota tässä nykyisessä karvalakissa ei ole.

Kokonaisuutena auto on kyllä ihan hienon näköinen, siis tuo uusi XC60. Isoimmat ongelmat itselle on sisätilojen laatuvaikutelmassa/fiiliksessä.

- Keskikonsolin nahkatuki on vain pieni, ei eteen asti ulottuva kuten 90-sarjassa
- Ovipaneelissa on vain pikkupläntit nahkaa, loput muovia, vaikkakin ilmeisesti pehmeää sellaista, mutta silti. 90-sarjassa taasen on muovia ainoastaan oven alalaidan ulkopuoli
- R-Designiin ei saa koknahkaisia sporttipenkkejä, toisaalta siihen saa kyllä nappanahkaiset ilmastoidut ja hierovat mukavuuspenkit, toisin kuin noissa isommissa
- Maavara ja pidempi toimintasäde hybridissä taas houkuttelisi
- Oikea joka nurkassa saatavilla oleva ilma-alusta kyllä houkuttaisi

Kokonaisuutta kun olen pähkäillyt niin olen päätynyt odottelemaan omaa S90 T8:sia, enkä usko että kysyn tilauksen päivitysmahdollisuutta tuohon XC60 T8:siin.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: aquarius - 11.03.17 - klo:10:02
^ Ymmärsinkö oikein, että XC60 T8:lle luvataan pidempi matka pelkällä sähköllä, kuin S/V90:lle?
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 11.03.17 - klo:10:07
^ Kyllä, yhdessä videossa mainittiin että akusto olisi parempi ja toimintamatka olisi 50km, tämä on kyllä vielä epävirallinen, vahvistamaton tieto.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 13.03.17 - klo:15:07
Volvo ilmoitti että uuden XC60sen hinnasto julkaistaan viikolla 11, ei vaan ole vielä näkynyt, vai tarkoittivatkohan viikon 11 aikana  ::)
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Taky - 13.03.17 - klo:20:01
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 13.03.17 - klo:15:07
Volvo ilmoitti että uuden XC60sen hinnasto julkaistaan viikolla 11, ei vaan ole vielä näkynyt,,,,

https://drive.google.com/file/d/0By_-3Idq4sZubkZNbE9WeGFCQmc/view
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 13.03.17 - klo:20:23
Lainaus käyttäjältä: Taky - 13.03.17 - klo:20:01
https://drive.google.com/file/d/0By_-3Idq4sZubkZNbE9WeGFCQmc/view
Kiitos, olenko ainut jonka mielestä hinnat olivat aika rapeat, näittivät aika samoilta kuin V90sen. Itse en maksaisi noin paljoa kun katsoo millaisen sisustan sillä saa verrattuna S/V90seen. Itselle varsinkin noiden ovien muoviverhoilu on tuossa hintaluokassa ylipääsemätön juttu.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: DongFeng - 13.03.17 - klo:20:35
Kyllä vaan tuo V90 CC miellyttää silmää eniten näistä uusista Volvoista ja seuraavaksi tämä XC60, mutta ehdottomasti tumman värisenä ettei näytä liikaa kolholta laatikolta !
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: JPN_V70D3OR - 13.03.17 - klo:21:55
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 13.03.17 - klo:20:23
Kiitos, olenko ainut jonka mielestä hinnat olivat aika rapeat, näittivät aika samoilta kuin V90sen. Itse en maksaisi noin paljoa kun katsoo millaisen sisustan sillä saa verrattuna S/V90seen. Itselle varsinkin noiden ovien muoviverhoilu on tuossa hintaluokassa ylipääsemätön juttu.
On kyllä yllättävän kova pyynti, autokuume laski välittömästi monta pykälää :-(
V90 D4 AWD Business aut 56 522,81
XC60 D4 AWD Business aut  56 960,93
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 14.03.17 - klo:12:55
Kävin Biliassa kyselemässä oman tilauksen tilaa ja samalla kysyin mikä on tällä hetkellä arvio jos tilaa uuden XC60sen ja arvelivat marraskuuta...
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 16.03.17 - klo:22:06
Aikamoisen painava peli tuo uusi XC60, ainakin Volvon International sivujen mukaan. Lähemmäs 300kg painavampi T8na kuin S90 T8 ja toisaalta vain 5kg kevyempi kuin XC90 T8, tuntuu hieman ihmeelliseltä että olisi niin painava, eli melkein 2349 kg omapaino, totaali kuitenkin vain 2700 kg, jokin ei nyt täsmää  :o
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: nemos - 16.03.17 - klo:22:19
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 16.03.17 - klo:22:06
jokin ei nyt täsmää

Toisella palstalla muutama päivä sitten selvitettiin, että nuo ilmoitetut painot eivät pidä paikkansa. Löytyy myös toiset, 250-300 kg pienemmät lukemat, jotka ovat oikeat.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 16.03.17 - klo:22:54
^Kuulostaisi paljon järkevämmältä, siis että paino olisi lähellä V90stä... Kiva yrittää kaivaa tietoa kun Volvon omillakin sivuilla on mitä sattuu.

Samaten ihmetyttää samoilla sivuilla ilmoitetut sisämitat, niiden mukaan uudessa XC60sessä olisi enemmän takana polvitilaa kuin V90sessä, en usko, kun meinaan samoilla sivuilla väitetään että vanhassakin XV60ssä olisi enemmän takana jalkatilaa kuin V90sessä ja sen osalta voin todeta ettei todellakaan ole.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Taky - 17.03.17 - klo:08:03
https://volvofi.s3.amazonaws.com/hinnasto/hinnasto_XC60.pdf

OMAPAINO Kg

D4 AWD 1836
D5 AWD 1879

T5 AWD 1814
T6 AWD 1868
T8 Twin Engine 2115
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: dwntime - 17.03.17 - klo:08:54
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 16.03.17 - klo:22:54
^Kuulostaisi paljon järkevämmältä, siis että paino olisi lähellä V90stä... Kiva yrittää kaivaa tietoa kun Volvon omillakin sivuilla on mitä sattuu.

Samaten ihmetyttää samoilla sivuilla ilmoitetut sisämitat, niiden mukaan uudessa XC60sessä olisi enemmän takana polvitilaa kuin V90sessä, en usko, kun meinaan samoilla sivuilla väitetään että vanhassakin XV60ssä olisi enemmän takana jalkatilaa kuin V90sessä ja sen osalta voin todeta ettei todellakaan ole.

Tuossa mittapiirustuksessahan ei suoraan ole polvitila vaan mitta lattiasta kattoon. Se viiva on vinoon piirretty siihen. Ja siltä osin se varmasti pitääkin paikkaansa koska korkeammassa autossa on korkeammat sisätilat myös.
Polvitilaa ei varmasti enemmän ole XC60:ssä. On kuitenkin lyhyempi auto myös akseliväliltään.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Nalle - 17.03.17 - klo:20:28
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 11.03.17 - klo:09:35
- R-Designiin ei saa koknahkaisia sporttipenkkejä, toisaalta siihen saa kyllä nappanahkaiset ilmastoidut ja hierovat mukavuuspenkit, toisin kuin noissa isommissa

Ei ainakaan hinnaston mukaan R-Designiin saa noita ilmastoituja penkkejä.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 17.03.17 - klo:21:16
Lainaus käyttäjältä: Nalle - 17.03.17 - klo:20:28
Ei ainakaan hinnaston mukaan R-Designiin saa noita ilmastoituja penkkejä.
Totta, luulin että saa kun aikoinaan konffailin Volvon Global sivujen konfiguraattorilla, mutta tänään tuli varmistettua, että ei saa muilla kuin noilla Nahka/Alcantara penkeillä.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Ranssi - 17.03.17 - klo:22:19
Hinnastosta voi nähdä sen, että Volvolla on lähdetty saksalaisten vanavedessä hinnoittelemaan lisähevoset todella reippaasti. Nykyisessä Classicissa D4:n ja D5:n hintaero on parisen tonnia, nyt huudetaan yli kuutta >:(
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: jti - 17.03.17 - klo:22:43
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 17.03.17 - klo:22:19
Hinnastosta voi nähdä sen, että Volvolla on lähdetty saksalaisten vanavedessä hinnoittelemaan lisähevoset todella reippaasti. Nykyisessä Classicissa D4:n ja D5:n hintaero on parisen tonnia, nyt huudetaan yli kuutta >:(

Saksalaisissa saa softan parametrien sijaan/lisäksi tosin pari sylinteriä lisää ja joissain malleissa myös momentinmuuntimen kaksoikytkimen sijaan...
No onhan d5:ssä toi power pulse, mutta kuustonnia, hohhoijaa.
Huomasivat että aiempi ero d4 vs d5 ei ollut tarpeeksi differoiva ja moni päätyi d4 neloseen ja lisävarusteisiin. Muissa lisävarusteissa tosin huonompi kate kuin d4->d5 softaparametreissa koska niissä pitää olla jotain fyysistäkin laitetta mukana.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 22.03.17 - klo:19:10
Kohtuullisen vähälle huomiolle tuntuu jääneen uuden XC60sen ovien tiivisteet, eli tässä uudessahan ei ole lainkaan likaantuvaa kynnyskoteloa mihin sotkea lahjetta.

Käy hyvin ilmi tästä videosta (kohdasta 4:49 eteenpäin):
http://youtu.be/SWaDnTFeXhw?t=4m49s (http://youtu.be/SWaDnTFeXhw?t=4m49s)
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 22.03.17 - klo:19:25
Pitipä muuten oikein verrata Kodiaqiin noita uuden XC60sen mittoja ja yllätys oli suuri, nehän ovat ulkomitoiltaan lähes identtiset. Olin pitänyt Kodiaqia isona ja Volvoa pienenä, sisätiloiltaan erohan onkin noin, mutta ulkomitat olivat yllättävän identtiset, eli XC60 ei ole ulkoisesti mikään pieni auto, vaikka minä olinkin näin mieltänyt.


               XC60    Kodiaq  (Kodiaq suhteessa XC60)
Akseliväli     2865    2791 mm (-74 mm)
Length         4688    4697 mm (+9 mm)
Width          1902    1882 mm (-20 mm)
Height         1658    1676 mm (+18 mm)
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: pasuunaC3 - 22.03.17 - klo:20:59
Kieltämättä aika yllättävää kun kuvia katsonut ja verrannut, volvon keula näyttää paljon pidemmältä ja itse matkustamo lyhyeltä kun vertaa kodiaqiin. Taitaa muuten olla kodiaqissa samanlainen oven alahelma että ei rapa lennä kynnykselle ja siitä housun lahkeeseen
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 22.03.17 - klo:21:41
Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 22.03.17 - klo:20:59
Kieltämättä aika yllättävää kun kuvia katsonut ja verrannut, volvon keula näyttää paljon pidemmältä ja itse matkustamo lyhyeltä kun vertaa kodiaqiin.
Niinhän sen täytyy ollakin, jos ulkomitan on samat, mutta sisätilat ja erityisesti tavaratila on niin paljon pienempi.

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 22.03.17 - klo:20:59
Taitaa muuten olla kodiaqissa samanlainen oven alahelma että ei rapa lennä kynnykselle ja siitä housun lahkeeseen
Jännää ettei tuota ole oikein missään osattu mainita, ei tosin tuota Volvonkaan ovien tiivistystä ole liikaa hehkutettu, itse koen sen aika mullistavaksi verrattuna normaaliin.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Taky - 22.03.17 - klo:22:01
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 22.03.17 - klo:21:41
itse koen sen aika mullistavaksi verrattuna normaaliin.

Oli jo Saab 99:ssä 70-luvulla käytössä.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 22.03.17 - klo:22:08
Lainaus käyttäjältä: Taky - 22.03.17 - klo:22:01
Oli jo Saab 99:ssä 70-luvulla käytössä.

Ei vaan toimi oikein normaaleissa matalissa autoissa, muutenkin jo ovet raapivat helpolla katukivia.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Taky - 23.03.17 - klo:08:42
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 22.03.17 - klo:22:08
Ei vaan toimi oikein normaaleissa matalissa autoissa, muutenkin jo ovet raapivat helpolla katukivia.

70-luvun normiautot oli kuin tämän päivän cittarit.... :o
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: mremonen - 23.03.17 - klo:08:46
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 22.03.17 - klo:21:41
ei tosin tuota Volvonkaan ovien tiivistystä ole liikaa hehkutettu, itse koen sen aika mullistavaksi verrattuna normaaliin.
No, mikä sitten on "normaali". Q5:ssä tuo on ollut aina noin. Jöötteporissa joku ostanut sitten audinkin ja ymmärtänyt, että miten nämä pitää suunnitella.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: mremonen - 23.03.17 - klo:08:50
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 22.03.17 - klo:19:25
eli XC60 ei ole ulkoisesti mikään pieni auto, vaikka minä olinkin näin mieltänyt.
Varmaan tuo ei mikään "pieni" ole. Tai mikä sitten on pieni. Itse laittaisin XC60:n samaan luokkaan Q5:n ja X3:n kanssa.

Ulkomittoja ei kannata millin tarkkuudella vertailla, kun esimerkiksi leveys on peilistä peiliin, pituus puskurista puskuriin ja korkeus maasta korkeimpaan kohtaan, joka sitten voi olla hainevä tai kattokisko. Jo pelkästään integroitu kattokisko vs. "farkkumallinen" tekee helposti 10 milliä lisää.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 23.03.17 - klo:10:26
Q5:nen on kanssa mielestäni pienen näköinen, Kodiaq ei jostain syystä näytä niin pieneltä. Uusi XC90 ja vanha Q7 taasen näyttävät isoilta, siis tämä vain oma mielipide ja miten itse olen kokenut nuo. Lähinnä itselle oli yllätys että Kodiaq ja uusi XC60 ovat niin samankokoisia.

Nuo mitat on muutne ilman peilejä.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Ritzenhoff - 23.03.17 - klo:10:45
Uutee Audi Q5 ku iskee suurinpiirtein samat varusteet ja S-line paketit mitä T8 XC60, niin saa 163hp TDI Quattro S-tronicin  ;D

Jos mulla ois varaa XC60, niin en ehkä ottais yli 19" vanteita alle. 20-22" mitä vissiin tähänkin saa, niin voi pilata näinkin "pienen" auton ajo-ominaisuudet täysin ja tehdä autosta mauttoman näköisen amisrässin tai jenkkiräppäri tyylisen kulkineen. Sit tarttis myös kullata hampaat ja laittaa autoa pompottavat ilmajouset alle.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 25.03.17 - klo:10:19
No niin nyt löytyy XC60 konfiguraattorista:
http://www.volvocars.com/fi/mallisto/rakenna-oma-volvo#/model (http://www.volvocars.com/fi/mallisto/rakenna-oma-volvo#/model)
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: jsmaudi - 25.03.17 - klo:16:03
Oliko Jyrillä tai muilla varmempaa tietoa siitä, saako T8:iin 4-alueilmastointia? Hinnaston mukaan ei, mutta konfiguraattori antaa sen lisätä.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 25.03.17 - klo:16:14
Lainaus käyttäjältä: jsmaudi - 25.03.17 - klo:16:03
Oliko Jyrillä tai muilla varmempaa tietoa siitä, saako T8:iin 4-alueilmastointia? Hinnaston mukaan ei, mutta konfiguraattori antaa sen lisätä.
Valitettavasti hinnasto on jumala näissä asioissa, keskustellessani myyjän kanssa, hän sanoi että ei edes kannata kysyä maahamtuojalta, vaan asiat osat niin kuin hinnastossa lukee.

Itseä harmittaa erityisesti se ettei R-Designia saa nahkapenkeillä, vaikka muualla saa...
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: MoFFe - 25.03.17 - klo:16:50
Hassua että Suomessa voi jo rakentaa ja ruotsin sivuilla lukee että vasta viikolla 15  :)
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 25.03.17 - klo:17:01
Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 25.03.17 - klo:16:50
Hassua että Suomessa voi jo rakentaa ja ruotsin sivuilla lukee että vasta viikolla 15  :)
Totta, mutta SE version konfiguraattori on aina ollut paljon monipuolisempi ja paremmin kuvin varustettu, eli kenties menee vain aikaa tuottaa kaikki tarvittavat kuvat.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 05.04.17 - klo:22:24
Nyt oli mielenkiintoinen sisusta lipsahtanut vahingossa(?) kongiguraattoriin:

(http://preview.ibb.co/duhLOv/Canvas_XC60.jpg) (http://ibb.co/mOyuiv)

Ei sillä että tuota itse ottaisin, mutta...
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 26.04.17 - klo:22:22
Nyt löytyy kuvia Autosalvassa olleista XC60 (Inscription ja R-Design) esittelyautoista:
http://www.thenewvolvo.com/ (http://www.thenewvolvo.com/)
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: LEMMY - 27.04.17 - klo:07:34
Toi helmiäisvalkoinen on jännä väri. Kotiparkkiksella käy vanha XC60 tuolla värillä ja sitä on tullut monesti katsottua parvekkeelta eri valaistuksissa. Noissa sun valokuvissa auto näyttää ihan normaaliilta valkoiselta, mutta ulkona ei oikeen koskaan. Hienosti heijastelee eri sävyjä. Mulla oli joskus Megane Coupe missä erikoiskampanjana hopea helmiäisväri. Sellaisen värin ottaisin autooni vieläkin. Se heijasteli kanssa pilvien värejä hienosti.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: BMF - 27.04.17 - klo:08:25
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 26.04.17 - klo:22:22
Nyt löytyy kuvia Autosalvassa olleista XC60 (Inscription ja R-Design) esittelyautoista:
http://www.thenewvolvo.com/ (http://www.thenewvolvo.com/)

Ratin muotoilu on vähän pappamainen r-designissä omaan makuuni, mutta muuten en kyllä löydä rumaa kohtaa tuosta autosta vaikka kuinka yrittää toljottaa. Ei vaan ole yhtä sporttinen kuin muut kohdat autosta.

Nuo penkit on aivan omaa luokkaansa. Sais muut merkit ottaa mallia sivuttaistuesta.

Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 27.04.17 - klo:08:47
Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 27.04.17 - klo:07:34
Toi helmiäisvalkoinen on jännä väri. Kotiparkkiksella käy vanha XC60 tuolla värillä ja sitä on tullut monesti katsottua parvekkeelta eri valaistuksissa. Noissa sun valokuvissa auto näyttää ihan normaaliilta valkoiselta, mutta ulkona ei oikeen koskaan. Hienosti heijastelee eri sävyjä. Mulla oli joskus Megane Coupe missä erikoiskampanjana hopea helmiäisväri. Sellaisen värin ottaisin autooni vieläkin. Se heijasteli kanssa pilvien värejä hienosti.
Totta, tuo väri taitaa olla sellainen että keinovalo saa sen näyttämään aika puhtaan valkoiselta, erityisesti kuvissa, mutta luonnossa se elää paljon enemmän ja nimenomaan shiftaa ulkona vallitseviin sävyihin.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 27.04.17 - klo:16:49
Nyt on muuten saatavilla R-Design myös Moritz nahkaistuimilla... Omaani päivitin jo.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: jsmaudi - 28.04.17 - klo:17:26
^ Muita muutoksia ei hinnastoon ole tullut, minä odottelin takaovien aurinkoverhoja. Penkit pidän itse vakio RD:n penkkeinä, 4-alueilmastoinnin sain kun otinkin D5:n.

Hyvä kun laitoit kuvia siitä valkoisesta RD:stä, Kaivokselassa ei sitä ollutkaan näytillä.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 28.04.17 - klo:19:26
^ Hinnastot eivät tosiaan ole vielä päivittyneet, mutta Volvon tilausjärjestelmään on toissapäivänä avattu tuo Moritz nahkaiset urehiluistuimet, koodilla RA01, hinta oli muistaakseni 400 ,, siis R-Designiin.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 25.06.17 - klo:10:25
Keskiosa on tosiaan Volvon nupukkia vakiona, mutta kyseessä on kyllä mielestäni synteettinen materiaali, nimestään huolimatta. Minä taas en voi sietää kuumia penkkejä ja tuossa odotusajan XC60 R-Designissa nuo tuntuvat kovin kuumilta, eivät ehkä hiostavilta kuitenkaan. Minulle taas tärkeintä on se nahan tuntuma ja liukkaampi pinta. Tykkään kun voin vaihtaa asentoa ilman että housut pyörivät jaloissa ja tuon vastapainona pitää olla kunnon sivutuet, tästä syystä pidän nahkaisista sportpenkeistä. Tikkaukset ovat tummat tuossa nahkaversiossa, ei pelkästään konfiguraattorissa, vaan myös niissä kuviessa mitä olen nähnyt liveautoista.

Minua häiritsi erityisesti niiden 21" mukana tulevat lokasuojien yläreunan muovilärpäkkeet (http://www.thenewvolvo.com/2017/04/26/volvo-xc60-t8-r-design-crystal-white-pre-production/ (http://www.thenewvolvo.com/2017/04/26/volvo-xc60-t8-r-design-crystal-white-pre-production/)) ja toisaalta olen oppinut arvostamaan ja tarvitsemaan isompaa ilmatilaa, ajetavuuden kannalta 21" varmasti parempi ilma-alustan kera.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Mjkarhu - 25.06.17 - klo:10:35
Varmaan tässä pitää vielä käydä useamman kerran istumassa nuo penkit ja yrittää selvittää mitä materiaalia ne keskiosat ovat.

Katselin niitä lokasuojia kyllä pitkään ja monesti, ei hyppää omaan silmään. Voi toki olla, että alkavat häiritsemään jossain vaiheessa. 21" vanteet olivat vaan niin hyvän näköiset. Kävin myös ajamassa sen helmiäisvalkoisen, lienee sama auto josta ottamasi kuvat, ja rengasmelu ei ollut häritsevä. Otin toki laminoidut lasit, jos vähän auttaisivat myös asiaa.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 25.06.17 - klo:10:42
Otiko muuten talvipyörät samalla, jos otit niin millaiset? Itsellä tulossa samat 19" kuin kesäpyörätkin, mutta hämmentävää että 19" talvisetti oli yhtä pöyristyttävän kallis kuin 20" mikä mulla aiemmin oli tilauksessa!?
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Mjkarhu - 25.06.17 - klo:10:45
Otin 19", mutta mietin vielä niiden muuttamista 20". Hintaero 18->19" ei ollut kovin suuri, 19->20" maksoi jo enemmän. Ja kitkoilla tulee, mulla valtaosa ajoa kehän sisäpuolella. Vanteiden malli oli 5-puolainen.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 25.06.17 - klo:11:02
Niin sen minunkin mielestä pitäisi olla, minulla on kanssa kitkat tulossa ja hinta oli 3500, sekä 19" että 20", volvon orkkisvanteila, mutta hinta on kyllä mielestäni aivan liikaa...?
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Mjkarhu - 25.06.17 - klo:12:30
Onhan noi suhteessa autoon järkyttävän hintaiset. Tuntui jo pahalta maksaa 1600, 2 tuumasta (kesä 19"->21"). Tulee kyllä kalliit tuumat, mutta ulkonäkö muuttuu sen verran, että oli pakko vaan maksaa tuokin.

Ja kyllä mietin varusteiden kohdallakin monta kertaa, koska vakiona RD on no hyvin varusteltu. Mutta hassua toisaalta jättää sitten kesken, kun pelkkä hylsy maksaa jo sen 75k. Itsellläni tämä on eka Volvo, tätä ennen 9 Audia, joten tottunut varusteiden hintoihin jo aika hyvin
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 25.06.17 - klo:13:13
Totta, yksi isoista syistä päätyä Volvoon oli myös kohtuullisen hintaiset varustepaketit. Sääli ettei täällä ole all-included versiota vakiona tarjolla, olisi jälleenmyyntiä ajatellen hyvä kun olisi, aivan kuten vaikkapa S90 R-Design Plus on.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: paimentolainen - 25.06.17 - klo:15:28
Te olette hassuja. Ei kukaan ole koskaan maksanut vanteista ja renkaista tuommoisia summia. Onko esim ebay.de tuttu konsepti?
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Ishvan - 28.06.17 - klo:17:11
Lainaus käyttäjältä: paimentolainen - 25.06.17 - klo:15:28
Te olette hassuja. Ei kukaan ole koskaan maksanut vanteista ja renkaista tuommoisia summia. Onko esim ebay.de tuttu konsepti?

Vähän just näin...itselle ei ole tullut kyllä koskaan mieleen ostaa toista vanne/rengassettiä liikkeestä autonoston yhteydessä. Noita uusia ajamattomia settejä saa juurikin Ebayn kautta ihan suoraan merkkiliikkeistä melkein puoleen Suomihinnoista. Toinen vaihtoehto ottaa suoraan yhteyttä sinne merkkiliikkeeseen, parilla sähköpostilla saksanmaalle voi säästää yllättävän paljon.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 28.06.17 - klo:23:57
Edellisen auton kanssa tein niin ja tuli niillekin 18" hintaa yli 2k,, nyt sitten 19" eli kenties ei sitten niin paha, paitsi että autovalmistajan vanteista tuo on paljon, kun eivät ole sieltä keveimmästä päästä. Noh elämä on...
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Ishvan - 29.06.17 - klo:09:12
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 28.06.17 - klo:23:57
Edellisen auton kanssa tein niin ja tuli niillekin 18" hintaa yli 2k,, nyt sitten 19" eli kenties ei sitten niin paha, paitsi että autovalmistajan vanteista tuo on paljon, kun eivät ole sieltä keveimmästä päästä. Noh elämä on...

Ei nuo nyt ihan mahdottoman painaviakaan ole. XC60:en 20" taitaa olla inan päälle 13kg. Ei tuo nyt mahdoton paino ole.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: jti - 21.09.17 - klo:14:00
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 13.09.17 - klo:12:58
Tässä uudessa XC60seeäkin vaikuttaa olevan hieman matalampi kuin edellisessä XC60sessä, tosin vain mielikuva, ei mitalla varmistettu  ::)

uudessa on 2-3cm korkeampi tavaratila verhon alla. Kokeiltu kylmälaukulla jossa koneisto kannessa ja siinä tuuletusritilä. Sitä ei voi käyttää vanhan kanssa verhon ollessa päällä koska ilma ei kierrä. Uudessa pystyy käyttämään verhon ollessa kiinni.

Oikeastaan uuden tavaratilan mitat on kaikilta osiltaan (paitsi litroiltaan) pienemmät kuin edeltäjässä:

mitta      vm 2018 (vm 2017)
korkeus  77,6       (80,2)
leveys    105,5     (113,0)
syvyys   96,0       (97,2)
syvyys   174,6     (178,9) takapenkit kaadettuna
tilavuus  505l       (495l)

Eli millä ruotsalaisella matematiikalla tila on kasvanut?  :o
Ehkä juuri verhon alla oleva tila on kasvanut

Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 21.09.17 - klo:17:26
T8ssa on matalampi tavaratila tai oikeastaan lattia on pari cm korkeammalla kuin muissa.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: jti - 21.09.17 - klo:19:37
Onko siinä korokekynnystä? Vai onko koko takakontin lattia ja myös kynnys korkeammalla? Siinä T8:ssa mitä koeajoin en huomannut muuta kuin lattian alla olevat johtopaikat ja ilmajousituksen säiliöt + kompuran. Onko siellä muutakin mikä vie tilaa ettei lattia voi olla samalla tasolla kuin diesel-malleissa?

Toi mun kylmälaukkuvertailu oli siis uusi D4 vs vanha D5. Siis tarkoittaa että speksidokkarissa on puutteellista ja harhaanjohtavaa tietoa takakontin koosta koskien T8:ia.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 22.09.17 - klo:17:14
Ei ole korokekynnystä, vaan lattia nousee muutamalla sentillä parinkymmenen sentin matkalla takapuskurista keulaa kohti. Jännä että tosiaan litrat on ilmoitettu samat, mutta selvisi myyjän luona että nuo uudelle XC60selle ilmoitetut tilavuudet pitävät sisällään myös tavaratilan kannen alla olevat tilat.

Ps. Siirrän tämän keskustelun tuonne XC60 topikkiin...
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: snuuba - 01.10.17 - klo:21:40
Autokuume polttelee jo kovasti. Lauantaina käyty Biliassa hakemassa ensimmäinen tarjous T8 RD mallista. Suberbista ihan ok tarjous, joko siihen asti että uusi auto saapuu tai Suberb heti Biliaan ja alle väliaikainen V90 D3 (699/kk)

Samalla koeajoin pihassa seisseen D5 RD mallin, varusteina mm ilma-alusta, 19" nakit ja laminoidut ikkunat. Oli todella paljon hiljaisempi kuin nykyinen Suberb, eikä kallistellut mutkiin läheskään niin pahasti kuin pelkäsin, aika lujaa sai mutkaan päästellä.

Onko suosituksia kiinteäksi kotilataus asemaksi? 3,7 kw (1x16A) ja 11kw (3x16A) latureiden välillä ei näytä olevan kovin paljon hintaeroa. Jostain luin, että XC90 pystyy lataamaan max 20A, onkohan XC60 mallissa sama rajoitus? Saman tien voisi laittaa tehokkaamman laturin, niin tulevaisuudessa voi latailla täyssähkö autoa.

Ajatuksena ottaa all-in-one diili. Näissä lisävarusteet + talvirenkaat kuoletetaan täysimääräisenä ensimmäisen omistajan toimesta, eikä näiden lisääminen kasvata hyvityshintaa. Onko joku saanut diilin ilman sikahintaisia (3100,) talvirenkaita? Suorasovitteiset vanteet talvirenkaineen saa noin 1000, halvemmalla ja renkaat voisi pitää/myydä palautuksen yhteydessä.

Onko kokemuksia all-in-one diilien kilpailuttamisesta jostain muualta kuin Biliasta?
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 02.10.17 - klo:11:12
Itsellä on juuri T8 RD 19" renkailla ja olen erittäin tyytyväinen tuohon komboon sekä ilma-alustaan. Laminoidut ikkunat on itselläkin, tosin en osaa sanoa niiden vaikutusta kun en ole koskaan muulla uudella XC60sellä ajanut.

Itseäkin kiinnostaa nuo latausasemat, pitääkin avata oma topiikki niille.

Talvirengaspaketit ovat kyllä Volvolla todella kovan hintaisia, mikäli kelpuuttaa tai on mahdollista ottaa ne muualta voi säästää sievoisen summan.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Mjkarhu - 06.10.17 - klo:21:11
Lainaus käyttäjältä: snuuba - 01.10.17 - klo:21:40
Ajatuksena ottaa all-in-one diili. Näissä lisävarusteet + talvirenkaat kuoletetaan täysimääräisenä ensimmäisen omistajan toimesta, eikä näiden lisääminen kasvata hyvityshintaa. Onko joku saanut diilin ilman sikahintaisia (3100,) talvirenkaita? Suorasovitteiset vanteet talvirenkaineen saa noin 1000, halvemmalla ja renkaat voisi pitää/myydä palautuksen yhteydessä.

Onko kokemuksia all-in-one diilien kilpailuttamisesta jostain muualta kuin Biliasta?

Oletko täysin varma, että talvirenkaat kuoletetaan täysin tuon diilin aikana? Varusteet kyllä menee, mutta itselle jäi talvirenkaista hieman eri kuva.

Ja voiko tuota diiliä kilpailuttaa jotenkin? Käsitin että myyjä vain tulostaa ulos ne numerot mitä Santanderin laskuri antaa ja ei voi vaikuttaa niihin mitenkään
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: snuuba - 07.10.17 - klo:19:28
Ainakin Bilian myyjän mukaan palautettaessa pitää autosta löytyä myös talvirenkaat. Joko Volvolta tai itse hankitut. Tätä ei kyllä mainita esim all-in-one laskurissa, ei edes voi ruksata talvirenkaita varustelistalta.

Ihan periaatteesta ottaa pattiin tämä käytäntö: miksi ihmeessä mun pitäisi ne palauttaa jos olen ne kokonaan maksanut. Selkeästi niillä on joku jäännösarvo, kun pitää palauttaa. Mulle olisi ihan fine, jos jäännösarvo olisi vaikka 20%, mutta 0% menee jo kettuilun puolelle.

0% jäännösarvo ei juuri muutenkaan kannusta ruksailemaan lisävarusteita. Tosin suurinta osaa näistä ei saa irti autosta ja niillä ei ole välttämättä käyttöä seuraavalle ostajalle, joten 0% jäännösarvo on helpommin ymmärrettävä. Veikkaan kuitenkin, että lisävarusteiden kauppa kävisi eri tavalla, jos niille laskettaisiin joku jäännösarvo.

Pitää kysäistä joltain toiselta Volvo kauppiaalta onko heillä sama käytäntö talvirenkaiden kanssa.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: snuuba - 07.10.17 - klo:19:48
En kyllä löytänyt all-in-one sopimusehdoista mainintaa, että autossa pitää olla talvirenkaat. Löytyy vain maininta, että lisävarusteita ei saa poistaa tai muuttaa.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Mjkarhu - 07.10.17 - klo:20:15
Kuulostaa kyllä erikoiselta, mutta en toki epäile ettei näin olisi, siis tuo omien renkaiden palautus. Edelleen tämä kaikki lienee Santanderin sääntöä ja kukaan Volvomyyjä ei voi siihen vaikuttaa.

Mutta jos otat talvirenkaat mukaan pakettiin, onko sen jäännösarvo nolla? Ja onko tämä siis varmaa. Kun itse kysyin tuota tarjousta, rakennettiin se varuste kerrallaan. Ja kun talvirenkaat lisättiin mukaan, mielestäni kk-hinta ei noussut talvirenkaidenhinta jaettuna 36:lla. Eli niillä olisi ollut jokin jäännösarvo, en vain seurannut jäännösarvon muutosta, vaik kk hintaa.

Se että netin laskuri ei näytä näitä, ei tarkoita mitään. Siellähän ei talvirenkaita ole edes valittavissa ja myyjähän käyttää eri käyttöliittymää Santanderin palvelusta. Suosittelen speksamaan auton myyjä luona, kysymään kk hinnan, lisäämään tämän jälkeen vielä talvirenkaat ja katsomaan miten hinta muuttuu
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: snuuba - 07.10.17 - klo:20:24


Ei ole Bilian kauppias pyynnöstä huolimatta suostunut toimittamaan laskelmaa ilman talvirenkaita, jotta voisi laskea auki niiden jäännösarvon. Ei myöskään kertonut, että talvirenkaiden jäännösarvo poikkeasi muista lisävarusteista, vaikka nimenomaan kysyin tästä asiasta.


Laitoin tarjouspyynnön toiseen liikkeeseen katsotaan kuinka käy...
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Mjkarhu - 07.10.17 - klo:21:16
Voit tietenkin pyytää sitä Bilian kauppiasta muuttamaan talvirengaspaketin isompaan. Eli jos nyt vaikka 19”, pyydä 20”. Saat suoran hinnan mitä se maksaa ja uuden kk hinnan. Tosta on helppo laskea nouseeko kk hinta saman verran kun rengassetin hinnannousu tarjouksessa.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: snuuba - 10.10.17 - klo:19:00
Niihän siinä kävi, että Skoda menee vaihtoon. Perjantaina alle XC60 D4 AWD Classic R-Design. T8 tulee joskus ensi kesänä. Voittaja-arpa löytyi Kaivokselan Biliasta. Paketti hinnan puolesta samaa luokkaa kuin toisella jälleenmyyjällä, mutta täältä saa alle pakasta vedetyn XC60 mallin, kun toisella oli tarjolla käytetty business V60 D4 AWD.

Speksit:
- Volvo XC60 T8 R-Design
- Bursting Blue
- Technic paketti + 360 kamerat
- Laminoidut ikkunat
- Sähköjakkara matkustajalle
- Apple Car Play
- HUD

Talvinakit saa hommata itse. Otin vaihteen vuoksi väliaikaiseen autoon kitkat, jos yhteiselo sujuu hyvin, voi harkita myös varsinaiseen autoon.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Mjkarhu - 10.10.17 - klo:21:46
Hieno auto tulossa, onnittelut! Ja väri on kyllä mainio. Tuo oli itselläni pitkään valintana, mutta päädyin lopulta valkoiseen.

Otitko muuten sen AIO paketin ja joko kaivokselassa oli T8 ajettavana?
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: lao - 10.10.17 - klo:22:03
Lainaus käyttäjältä: snuuba - 10.10.17 - klo:19:00
Niihän siinä kävi, että Skoda menee vaihtoon. Perjantaina alle XC60 D4 AWD Classic R-Design. T8 tulee joskus ensi kesänä. Voittaja-arpa löytyi Kaivokselan Biliasta. Paketti hinnan puolesta samaa luokkaa kuin toisella jälleenmyyjällä, mutta täältä saa alle pakasta vedetyn XC60 mallin, kun toisella oli tarjolla käytetty business V60 D4 AWD.

Speksit:
- Volvo XC60 T8 R-Design
- Bursting Blue
- Technic paketti + 360 kamerat
- Laminoidut ikkunat
- Sähköjakkara matkustajalle
- Apple Car Play
- HUD

Talvinakit saa hommata itse. Otin vaihteen vuoksi väliaikaiseen autoon kitkat, jos yhteiselo sujuu hyvin, voi harkita myös varsinaiseen autoon.

No niin. Hyvän paketin otit :) Tuossa on kaikki ”tarvittava”, nyt on vain selvittävä odotuksesta.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: snuuba - 11.10.17 - klo:02:10
Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 10.10.17 - klo:21:46

Otitko muuten sen AIO paketin ja joko kaivokselassa oli T8 ajettavana?

All-in-one diilillä mennään. Toki tässä syödään vaihtoautosta jääneet pääomat kasirahan muodossa. Kolmen vuoden päästä Skoda olisi ollut oma ja maksettu, mutta Volvosta ei jää kuin kaunis muisto. Toisaalta pelkästään kuukausimaksuissa tuli säästöä noin 200,/kk. Lisäksi säästöä syntyy arkiajeluista sähköllä, vakuutuksista ja vissiin vuosittainen autoverokin pienenee. Näillä säästöillä kerää ihan mukavan potin käsirahaksi seuraavaan vaihtoon.

Joku rahoitusalan guru sanoi, että vain tavarat joiden hinta nousee kannattaa ostaa omaksi, muut kannattaa liisata. Taatun loppuhyvityksen myötä AIO on tässä mielessä lähempänä liisausta kuin omistamista.

Kaivokselassa (tai Olarissa) ei ollut T8 mallia koeajoon, naapuri kehui ajaneensa Herttoniemessä. T8 on elämän toinen auto, jonka hankin ilman koeajoa. Eka oli Nissan Almera GTI, meni vaihtoon 5kk jälkeen, toivottavasti Volvolle ei käy samoin 😀. AIOn muhkea loppuvelka motivoi pitämään auton koko kauden, voi olla hankala päästä eroon ilman isoja tappioita.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: snuuba - 11.10.17 - klo:02:33
Lainaus käyttäjältä: lao - 10.10.17 - klo:22:03
No niin. Hyvän paketin otit :) Tuossa on kaikki ”tarvittava”, nyt on vain selvittävä odotuksesta.

Kiitoksia, olo on kuin pikkupoikana joulua odotellessa. Tässä tapauksessa lahjat jaetaan kahteen kertaan, ensin perjantaina ja sitten uudestaan kesällä. Ihan yöunet jo häiriintyy, mutta ei taida jaksa valvoa koko 10kk :)
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 11.10.17 - klo:23:29
Lainaus käyttäjältä: snuuba - 11.10.17 - klo:02:33
Kiitoksia, olo on kuin pikkupoikana joulua odotellessa. Tässä tapauksessa lahjat jaetaan kahteen kertaan, ensin perjantaina ja sitten uudestaan kesällä. Ihan yöunet jo häiriintyy, mutta ei taida jaksa valvoa koko 10kk :)
Hieno peli tulossa, onnea valinnan johdosta  ;)

Osaa tätä uutta sitten arvostaa kun ajelee ensin 10 kk vanhan mallisella ja viimeiset yöt uutta odottaessa voi jäädä unet vähiin... Nimimerkillä "kokemusta on"  :o ;D
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: JTH66 - 05.02.18 - klo:15:25
Tämän ketjun lukemisella on mielkiintoiset seuraukset...

RS230 farkku Skoda on ollut hyvä auto, mutta kun laskin mitä lähes vastaavalla kokonaisukustannuksella per kk oli saatavissa, lähti mopo vähän keulimaan :) Ja kun sain tuon all in one diilin järkevästi poikki, oli se jo menoa.

Tein tänään kaupat XC60 T8 RD versiosta, joka on jo maassa. Tarjolla olisi ollut toki reilu 7kk odotus, mutta kestän noita kovin huonosti. Väri mietitytti, olisin halunnut valkean kuten moni muukin, mutta tähän hätään sitä ei ollut tarjolla...

Nyt tulee sitten tällainen T8:

- Passion Red punainen, ainakin tuo erottuu...
- Laminoidut lasit
- Lämmitettävä tuulilasi
- 360 kamerat
- Technic paketti
- Family paketti

Ja tietenkin kaikki T8 ja RD perushilppeet. Vanteissa maltoin mieleni ja alle tulee 19" sarjat kesät talvet. Anakin toistaiseksi. 21" olisi hieno, mutta noiden originaalien vaihtaminen olisi ollut liian monimutkainen juttu kun paketti oli jo pihassa.

Tällainen päivä tänään... Teidän tarinat tartutti kuumeen joka ei lähtenyt muulla lääkkeellä ;D
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: snuuba - 05.02.18 - klo:16:29
Onnittelu hienosta paketista ja pahoittelut kuumeen tartuttamisesta  ;)

Viimeisen ennusteen mukaan oma auto rakennetaan huhtikuussa ja siihen rahdit ja luovutukset päälle. Aikaistunut alkuperäisestä heinä-elokuu arviosta.

Itseä ei arveluta enää pätkääkään 19” renkaat. Nykyisen XC60 classicin 17” 65-sarjalaiset on just passelit tämän tyyppiseen autoon. Viimeisen 20 vuoden aikana lähes kaikissa autoissa ollut 35-40 sarjaliset jättirenkaat lähinnä ulkonäön takia. Ehkä olen tulossa vanhaksi tai jopa kasvamassa aikuiseksi, kun prioriteetit alkaa kääntymään mukavuuden puolelle...
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 05.02.18 - klo:19:43
Onnittelut JTH66lle hienosta paketista ja nopeasta toimituksesta. 19" on oikein mainio koko, itselläkin on sekä kesä- että talvirenkaissa tuo koko orkkisvanteilla ja olen erittäin tyytyväinen, jopa ulkonäöllisesti. Ei myöskään haittaa että kumia ja ilmatilaa on enemmän, itselle yksi suurimmista syistä citymaasturiin oli juuri se että ei tarvitse kaikkia töyssyjä varoa ja vaikkapa hidastetöyssyt on yhtä juhlaa, paitsi kun edessä on joku matala auto  ;D

Harmittaa muuten että TMn maasturivertailussa oli selkeästi 20" renkailla ollut auto, vaikkei sitä missään jutussa mainittukaan, mutta useissa kohdissa moitittiin ilma-alustaa, olisi kiva tietää mitä olisivat tykänneet 19" renkailla.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: JTH66 - 12.02.18 - klo:10:05
Kiitos, ihan hyvä kuume ja oikeat lääkkeet ... :D

Huomenna vaihdellaan autot ja lähden sitten sopivasti heti reissuun, auto jää perheen opiskeltavaksi ja ihmeteltäväksi.

Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Patomursu - 12.02.18 - klo:12:42
Lainaus käyttäjältä: JTH66 - 05.02.18 - klo:15:25
Tämän ketjun lukemisella on mielkiintoiset seuraukset...

RS230 farkku Skoda on ollut hyvä auto, mutta kun laskin mitä lähes vastaavalla kokonaisukustannuksella per kk oli saatavissa, lähti mopo vähän keulimaan :) Ja kun sain tuon all in one diilin järkevästi poikki, oli se jo menoa.

Tein tänään kaupat XC60 T8 RD versiosta, joka on jo maassa. Tarjolla olisi ollut toki reilu 7kk odotus, mutta kestän noita kovin huonosti. Väri mietitytti, olisin halunnut valkean kuten moni muukin, mutta tähän hätään sitä ei ollut tarjolla...

Nyt tulee sitten tällainen T8:

- Passion Red punainen, ainakin tuo erottuu...
- Laminoidut lasit
- Lämmitettävä tuulilasi
- 360 kamerat
- Technic paketti
- Family paketti

Ja tietenkin kaikki T8 ja RD perushilppeet. Vanteissa maltoin mieleni ja alle tulee 19" sarjat kesät talvet. Anakin toistaiseksi. 21" olisi hieno, mutta noiden originaalien vaihtaminen olisi ollut liian monimutkainen juttu kun paketti oli jo pihassa.

Tällainen päivä tänään... Teidän tarinat tartutti kuumeen joka ei lähtenyt muulla lääkkeellä ;D

Saanko kysyä että miten volvo (70t,) saadaan käyttökustannuksiltaan samaksi kuin skoda (40t,)? Jos nuo alkaen hinnat ovat oikein? Vain onko ajatuskaan maksaa autoa kokonaan omaksi?
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 12.02.18 - klo:14:12
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 12.02.18 - klo:12:42
Saanko kysyä että miten volvo (70t,) saadaan käyttökustannuksiltaan samaksi kuin skoda (40t,)? Jos nuo alkaen hinnat ovat oikein? Vain onko ajatuskaan maksaa autoa kokonaan omaksi?
Itsellä on tällä hetkellä pinemmät kokonaiskustannukset XC60 T8ssa kuin oli Skoda RäSässä, kun otetaan kaikki autoilun kulut huomioon. Toki tässä ei ole tarkoitus maksaa autoa omaksi, kuten en ole tehnyt viimeiseen kahteenkymmeneen vuoteen ja totta, että tämän hetkinen on vielä arvio, lopullinen totuus paljastuu kun vaihtaa tätä seuraavaan autoon, mutta oletus on että käsiraha/pääoma/oma osuus on tässä siinä vaiheessa samaa luokkaa kuin on ollut aikaisemmissa viime autoissakin.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Staara - 12.02.18 - klo:15:42
itelläni oli tollanen V60D6 ja sen hinta oli uutena rapiat 70k (sama myyjä joka myi uutena ja näytti vielä alkuperäsen tilauksen hinnan), en ite ostanu uutena, vaan käytettynä ja ostin auton 2 vuoden ikäsenä ja silloin oli hinnasta sulanut pois yli50%, kun oli ajettuna 90tkm. Tarkalleen auto maksoi sen 32t,, sitten kun sen vaihatin uuteen räsään, niin sain uuteen autoon toki ihan jees hyvityksen, mutta olihan siihen tullut kilsojakin lisää se 50tkm ja ikkääkin kalenterivuosissa kaksi. Polttoainekuluissahan siinä säästi kivasti kaupunkipyörityksessä jos tyytyi pelkkään sähkömoottoriin mutta kyllä ite aika pian siihen kyllästyi ja antoi pollejen jauhaa, jolloin kulutuskin oli aika miehekäs vaikka siis normisti ajoin enkä revitellyt, talvella se nelivedon käyttö sitten nostikin jo kulutuksen ainakin tossa mallissa +10l ja nyt kun räsän laitoin niin kulutus tippu lähes puoleen ja huoltokustannukset tippu ja tietysti uus auto on aina uus auto..hybridin nelivetoon kyllä petyin pahasti, auto muuten oli kyllä hyvä, mutta ainakin räsä on enemmän semmonen ajajan auto ja vaikka hevosissa häviää satkun verran niin tiehen ne välittyypi ihan eri tavalla. Volvolla välillä vähän ohitustilanteissa tuli jänniä hetkiä, kun sehän perse tuuppaapi sinne 130 nopeuteen asti mutta sitten meneeki sen jälkeen pelkäksi keulavedoksi, niin vähän liukkaammalla se aiheutti haasteita, toki tämä tiedostaen ei varsinaisia vaaratilanteita :) Oli tuo lähellä etten D5 awd:tä laittanut, mutta jotenkin koeajojen jälkeen tuo uus räsänen vei pidemmän korren..se vain tuntu itelle nyt paremmalta vaihtoehdolta, vaikka Volvostakin tykkäsin ja välirahasta tai hankintahinnasta ei ollut valinta kiinni. T8 myös koeajoin mutta tänne pohjosen olosuhteisiin törmäsin samoihin "ongelmiin" kuin V60 kohdallakin. Mutta siinä vaiheessa kun Volvolta tulleepi hybridi, jossa polttomoottorin kautta välittyy voima kaikkiin vetäviin pyöriin niin ostohousuja sovitellaan jo tiukasti jalkaan!
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 12.02.18 - klo:16:16
Makuja lienee melkein yhtä monta kuin on ihmisiä  ;) itselle ei ole koskaan ollut nuo vanhan sukupolven V60set tai XC60 vaihtoehto, lähinnä niiden sisustan takia. Oma kolmoskoppanen RäSä meni vaihtoon kun joku meni mainitsemaan jossakin topikissa aikoinaan että Skodalla on vanhahtavat ohjaamot. Tämä herätti silloin mielenkiinnon ja törmäsin S/V90sen ohjaamoon ja se olikin menoa, en ole pystynyt edes harkitsemaan mitään muuta vaihtoehtoa noiden SPA alustaisten autojen sisästän näkemisen jälkeen, ainut joka voisi kelvata on Rangen Velar, mutta silloin pompsahtaakin hinta jo ihan eri luvuille, eikä toistaiseksi ole pistokehybridiä tarjolla. Mutta on totta että T8 ei missään nimessä ole kaikille optimi, itselle vain tuo sopii kohtuullisen hyvin, sitten kun saadaan lataushybridien range tuonne +100 km luokkaan niiin ei tarvitsisi polttomoottoria käyttää kuin matka-ajossa, jota ei itsellä paljoa ole.

Ainoat asiat mitä kaipaan RäSästä tähän uuteen XC60seen on ohjaus (progressiivinen ja tunnokas).
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: JTH66 - 25.02.18 - klo:15:44
Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 12.02.18 - klo:12:42
Saanko kysyä että miten volvo (70t,) saadaan käyttökustannuksiltaan samaksi kuin skoda (40t,)? Jos nuo alkaen hinnat ovat oikein? Vain onko ajatuskaan maksaa autoa kokonaan omaksi?

Varsin ymmärrettävä kysymys  :) Olin aikanaan yksi ensimmäisiä Santanderin all in one asiakkaita ja aloin tuossa vaiheessa seurata autossa lähinnä käsirahaa, kuukausierää ja jäännösarvoa. Molemmissa Skodan RS autoissa laskelma toimi hyvin, tämä viimeisin olisi saanut toki olla vähän pidempään minulla, mutta silti sain tuosta hyvän hyvityksen ja pesämunan Volvon käsirahaan. Kuukausierän osalla meielnkiintoinen juttu on se, että nyt 80k autossa kk erä on huoltosoppari huomioiden noin 120 eur suurempi kuin 40k RS:n kanssa. Ja ero pienenee hieman ainakin vuotuisen veron osalta. Mikä tuon T8:n todellinen kulutus on ja tuleeko siitä oikeasti jotain hyvää, jää vielä nähtäväksi. Reilu 600km lenkki hiihtolomalle tuotti boksi katolla reilun 7l keskikulutuksen. Ihan hyvin 2 tonnin möhkäleelle -15C pakkasessa.

Mutta juurikin noin, ei ole tarkoitus maksaa autoa omaksi, toivottavasti Volvon arvo on kolmen vuoden päästä sillä tasolla, että siitä jää jotain hyvää seuraavan auton käsirahaan. Tällä korkorakenteella saan rahan tuottamaan paremmin kuin autossa ja siksi maksan sen käytöstä.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Ritzenhoff - 05.03.18 - klo:08:00
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/sahkoautoksi-volvon-katumaasturi-kay-turhan-usein-bensapumpulla--testasimme-myos-nelivedon-kyvyt/6BNqXsQx?ref=iltalehti:746a

Just näin, hybriditekniikka on vielä niin täysi vitsi, että sähköllä ajon pituuden tarvitsee kolminkertaistua ennen kuin on järkeä ostaa.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 05.03.18 - klo:11:34
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 05.03.18 - klo:08:00Just näin, hybriditekniikka on vielä niin täysi vitsi, että sähköllä ajon pituuden tarvitsee kolminkertaistua ennen kuin on järkeä ostaa.
Ei suinkaan, on vain kyse siitä kenelle ja millaiselle ajoprofiilille se sopii, nykymuodossa ei suinkaan kuin osalle ja totta mikäli sähköllä pääsisi 100-150 km, niin tilanne olisi jo aivan toinen, kuten Polestarin ensimmäisessä omassa mallissa.

Itselle pistokehybridi on sopinut, omassa T8ssa 9 tkm keskikulutus on n 4,5 l / 100 km, ei paha tuon kokoiselle 2,2 tonnin möykylle. Ajan käytännössä aina yli tuhat kilometriä yhdellä tankillisella.

Itse artikkelista pakko kommentoida muutamia kohtia:
-Tuosta lämmityslaitteen säätämisestä moititaan usein, kun se pitää tehdä kosketusnäytön kautta, näin on ollut TMssäkin, itseä ei haittaa, kun en ole joutunut siihen vielä kertaakaan koskemaan sen jälkeen kun laitoin lämpötilan 20 asteeseen, miksi sitä pitäisi ajon aikana säätää, varsinkaan jatkuvasti?

-Adaptiivinen vakkari, siinä saa aikaa edellä ajavaan säädettyä, ja painikkeiden käyttö on mielestäni erittäin helppoa. Kaikkein parasta on että voi vaihtaa adaptiivisen ja aktiivisen kaistallapidon välillä yhdellä ratin painikkeella, Octaviassa tuo vaati valikoissa seikkailua

Moni moittii mielessään myös tuota "leikki" nelivetoa, jännää etteivät monet tule ajatelleeksi että perinteisellä Haldexilla pitää moottorissa olla yli 500 nm vääntöä että saisi takapyörille enemmän vääntöä kuin T8ssa, aika harvassa taitaa olla? On totta että mikäli nelivetoa tarvitsee kylkiedellä ajamiseen maantienopeuksissa, niin silloin mikä tahansa muu perinteinen neliveto on parempi, mutta hitaassa nopeudessa ja vaikeassa maastossa tällä hybridin toteutuksella pärjää mainiosti.

Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: dwntime - 05.03.18 - klo:12:32
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 05.03.18 - klo:11:34
-Adaptiivinen vakkari, siinä saa aikaa edellä ajavaan säädettyä, ja painikkeiden käyttö on mielestäni erittäin helppoa. Kaikkein parasta on että voi vaihtaa adaptiivisen ja aktiivisen kaistallapidon välillä yhdellä ratin painikkeella, Octaviassa tuo vaati valikoissa seikkailua

Tuosta vakkariasiasta. Huvittava arvio kyllä siitä. Esim. VAG konsernin autoissa pisin etäisyys on varmaan tuplat Volvoon verrattuna eikä sitä ole kukaan moittinut. Minusta Volvossa pisin etäisyys saisi olla vieläkin pidempi kun ainakin talvikeleillä pitäisin itse moottoritiellä vieläkin pidempää etäisyyttä.
Mersuun vertaminen nyt oli huono vitsi. Siinä on ehkä ajamistani autoista huonoin käyttölogiikka tuolla adaptiivisella vakkarilla. Ei voi kehua mitenkään.

Jännä muuten näissä hybridiasioissa että aina niistä jaksetaan kitistä. Hei, tämä EI OLE sähköauto. Tämä on plugin hybridi jollainen on AINA kompromissi polttomoottori ja sähköautosta. Jossain ne akut pitää kuitenkin mukana kuljettaa. Sähköautossa ei ole perinteisiä voimansiirron komponentteja viemässä tilaa niin sinne saadaan kyllä pohjalevyyn akkuja asennettua.
Plugareiden sähkörange varmasti jonkin verran tästä kasvaa mutta en usko että koskaan enempää kuin korkeintaan tuplaksi. Muutoin alkaa syömään jo sähköautojen markkinoita.

Aina löytyy niitä jotka muka haluavat ajaa sinne Lappiin joka viikko sukulaisiin kahvittelemaan ja itkevät kun ei sähköautolla pääse sinne yhdellä latauksella. No ei pääse, sitä varten on ne 1.4 litraiset Skodat. Niillä voi hoitaa ne reissut.
Todellinen päivittäinen käyttö on kuitenkin luokkaa alle 100 km. Niihin sähköauto tai jopa plugin hybrid riittää ihan mainiosti.

Minulle myös pistokehybridi sopii hyvin. Päivittäiset ajot ovat alle 50 km ja pääosin pääsee sähköllä. Toki kovat pakkaset täällä pohjoisessa ovat rangea tiputtaneet ja siitä syystä 6kk omistusajan keskikulutus on hiipinyt vähän vajaaseen 7 l / 100km.  Jota toki pidän melko hyvänä melkein 2500 kg painavalle yli 400 heppaiselle farmarille. Rouvan 1.2 TSI DSG Leon imuttelee sellaista 8 l / 100km nyt pakkasilla.

Ehkä kannattaa hiukan tekniikkaan tutustua ensin ihan itse eikä lueskella arvioista vain niitä asioita joita omat ennakkoluulot ohjaavat.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: joukose - 05.03.18 - klo:13:07
tuosta Jyrin tekstistä sen verran että -"Itse artikkelista pakko kommentoida muutamia kohtia:
-Tuosta lämmityslaitteen säätämisestä moititaan usein, kun se pitää tehdä kosketusnäytön kautta, näin on ollut TMssäkin, itseä ei haittaa, kun en ole joutunut siihen vielä kertaakaan koskemaan sen jälkeen kun laitoin lämpötilan 20 asteeseen, miksi sitä pitäisi ajon aikana säätää, varsinkaan jatkuvasti?"

Riippuu auton väristä täytyykö lämpötilan säätöön koskea. valkoisessa autossa ei tarvitse mustassa tarvitsee. Eli ilmastoinnin teho riittämätön mustaan volvoon.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: jti - 05.03.18 - klo:13:30
Lainaus käyttäjältä: joukose - 05.03.18 - klo:13:07
Riippuu auton väristä täytyykö lämpötilan säätöön koskea. valkoisessa autossa ei tarvitse mustassa tarvitsee. Eli ilmastoinnin teho riittämätön mustaan volvoon.

Ainakaan vanhemmassa mallissa mustanakaan ei tarvitse, mulla on reilut 4 vuotta ollut nyt lämpötilansäätö 20:ssa eikä siihen tarvitse koskea talvella eikä kesällä. Kabiiniin tulee niin lämmintä kuin kylmää riittämiin. Ja tämä vielä sillä ilmastoinnin alhaisimmalla automaattisella asetuksellä jonka voi valikosta valita. Ainoastaan säädän lämpötilaa alhaisemmaksi syksyllä tai talvella kun on paksut talvikamppeet tai mettäkamppeet päällä niin ei tule liian kuuma sisällä. Mutta sekään ei johdu auton väristä vaan liiasta vaatetutuksesta.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: joukose - 05.03.18 - klo:13:33
Minulla oli tämä uuskoppanen S90 vm 2017 ja sama ilmastoinit varmasti XC60:ssä. Eli jossain on säästetty. Ja säästöähn se aina on kun jotain laitetaan kosketusnäytölle eikä tarvitse laittaa nappuloita.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: Jyri - 05.03.18 - klo:14:36
Lainaus käyttäjältä: joukose - 05.03.18 - klo:13:33
Minulla oli tämä uuskoppanen S90 vm 2017 ja sama ilmastoinit varmasti XC60:ssä. Eli jossain on säästetty. Ja säästöähn se aina on kun jotain laitetaan kosketusnäytölle eikä tarvitse laittaa nappuloita.
Säästöä tai markkinointia ja myyntiä, itse meinaan päädyin uuteen Volvoon tärkeimpänä syynä ohjaamon ilme ja nappuloiden vähyys. Mutta tämäkin on tietysti makuasia, eikä ole olemassa yhtä ja oikeata ratkaisua / tapaa, sattuu vain miellyttämään omaa silmää ja käyttötapaa.
Otsikko: Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
Kirjoitti: dwntime - 05.03.18 - klo:15:31
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 05.03.18 - klo:14:36
Säästöä tai markkinointia ja myyntiä, itse meinaan päädyin uuteen Volvoon tärkeimpänä syynä ohjaamon ilme ja nappuloiden vähyys. Mutta tämäkin on tietysti makuasia, eikä ole olemassa yhtä ja oikeata ratkaisua / tapaa, sattuu vain miellyttämään omaa silmää ja käyttötapaa.

Kyllä tässä varmasti trendi on se mikä tähän suuntaan nimenomaan nyt ajaa. Toki säästöjä tulee fyysisten nappuloiden pois jättämisellä.
Teslahan tämän buumin oikeastaan aloitti ja tuohon suuntaan hiljalleen on kaikki menossa.

Jos jotakuta Volvon tabletti kauhistuttaa niin älkööt koskaan Tesla Model 3:sta kokeilko, siinä jopa hanskalokero avataan keskustabletin kautta.